eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
620 ویدیو
126 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
10.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام یا مهدی... نسخه بسیار زیبای لبنانی فرا رسیدن سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گرامی باد🌺💐 https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
7.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الگوی زن غربی و شیء انگاری زن (و به طور کلّی انسان) در نظام سرمایه داری غرب از زبان زن در غرب = شیء و ابزار جنسی که تا زمانی که این توان را بتواند برای تولید ثروت به کار ببرد مورد استفاده (بخوانید سوءاستفاده) قرار می گیرد و بعد هم تمام.‌.. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
19.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جامعه الهی در برابر جامعه جنسی از منظر شهید بهشتی (رضوان الله تعالی علیه) 👈 انسانیت محوری در پرتو آیات الهی در برابر جنسیت محوری 🛑 الگوی انسان غربی = موجود جنسی دور از انسانیت و عروج معنوی ✅ الگوی انسان دینی = انسان معنوی و عروج یافته که میل جنسی را برای اغراض اصلی آن به کار می بندد این کجا و آن کجا⁉️ دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
... جنسی که از لحاظ ظاهر جسمانی قوی تر است، روشن است که استخوان هایش درشت تر، قدش بلندتر و صدایش کلفت تر است؛ اما آیا عقل و تدبیرش هم بیشتر است؟ نه! آیا در این منطقه وسط که منطقه سیاست و اقتصاد و علم و بقیه چیزهاست، تواناتر از جنس دیگر است؟ نه؛ چون این امور، به حضور، تجربه و دست گرم شدن بستگی دارد. اگر زنان را هزار سال دیگر هم از مناطق گوناگون زندگی دور نگه دارند، هزار سال بعد میبینید که در سطح دنیا، تعداد دانشمندان مرد، تعداد سیاستمداران مرد، تعداد پیشه وران مرد، تعداد مردانی که فعالیت های اجتماعی را پیش میبرند، بیشتر از زنان است. اگر دستی بیاید جلوی مردان را بگیرد و نگذارد که آنها در اینگونه مسائل دخالت کنند و زنان را وارد این امور کند، بعد از گذشت سالها، میبینید که به تدریج آن جنس در این کارها ضعیف تر، و این جنس قوی تر شد. البته این هم درست نیست و به یک شکل دیگر، ظلم است... منبع: خانواده به سبک ساخت یک جلسه مُطوّل مَطوی در محضر مقام معظم رهبری، ۱۳۹۲، ص ۴۶، صهبا، سخنرانی ۱۳۷۴/۰۸/۲۲ چرا این جملات در اینترنت منتشر نشده است؟! و مهمتر از آن، پس از گذشت حدود سی سال از این سخنان، چقدر برای مردم روشن سازی شده است؟ رهبرمان را هم برای عده ای سانسور کرده اند‌‌‌... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
پاسخ به یک پرسش مهم: چرا نمی گذارید پوشش آزاد باشد؟ هر که دوست دارد چادرش را بپوشد و هر که دوست دارد بدون پوشش بگردد. اینطوری آزادی همه تامین می شود پاسخ مختصر را در اینجا ارائه میدهم. این پرسش به این دلیل مطرح می شود که پرسش کننده تصور کرده حجاب و پوشش امری سلیقه ای است و اثرات مشخصی بر فرد و اجتماع بر جای نمی گذارد. تصور پرسش کننده این است که انتخاب حجاب و انتخاب بی حجابی، مانند انتخاب طعم بستنی کاملا سلیقه ای است، به دیگران بی ارتباط است و تاثیرات فردی و اجتماعی، در زندگی، در پی ندارد. اگر چنین ادعایی مطرح شود، باید آن را اثبات کنند که البته، حتی اگر مخاطب مبنای دینی هم نداشته باشد، یافته های علمی، منطق و شواهد چنین چیزی را نشان نمی دهند. پرسش مطرح شده تفاوت چندانی با پرسش زیر ندارد👇 🛑 ما نمی گوییم همه خیانت (در معنای کلی آن) کنند، بلکه می گوییم هر کس دوست داشت امانتدار باشد و هر کس دلش نخواست خیانتکار باشد. اینطوری آزادی همه تامین می شود. سوال مطرح شده، همین قدر بی وجه است. ✅ یکی از زمینه هایی که باید خیلی بیشتر به آن بپردازیم، تبیین کارکردهای دینداری در همین زندگی فعلی است 👈 چرا برخی تصور می کنند انتخاب پوشش یک امر سلیقه ای است؟ ۱. القای مکرّر و تداعی پرتکرار واژه های سلیقه با انتخاب پوشش ۲. عدم کارکردهای نوع پوشش در همین زندگی ملموس افراد از جانب صاحب نظران در ارسال های اخیر، به برخی از این جنبه ها پرداخته شده و ان شاءالله باز هم در این باره توضیح خواهیم داد... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
یک روز خوب با دانشجویان عزیز دهه هشتادی ام... دیروز، تعدادی از دانشجویان عزیز ما، در اتاق بنده، به صورت بسیار محترمانه سوالاتی مطرح کردند و من هم تلاش کردم در حد امکان و بضاعت با آنها گفتگوی خوبی داشته باشم. دانشجویانم با دقت به صحبت ها می دادند و به دنبال گوشی برای بودند. امروز، در اولین جلسه درس یکی از واحدها، خودم تعمدا بحث درسی را به گونه ای پیش بردم که به وقایع اخیر کشور متصل شود. دانشجویان عزیز عمدتا مان، بسیار و ، سوالات خود را مطرح کردند و با هم خوبی داشتیم گرچه ما یک است و مثل برخی دانشگاه های مطرح، اسم و رسم ندارد، اما خدا را شکر گفتم که درک دانشجویانم برای فهم گفتگو، به جای قهر یا ناسزاگویی و امثال آن، اینجا را شبیه به دانشگاه کرده است. ما می توانیم همدیگر را درک کنیم، اگر بشنویم و اگر با منطق و استدلال و با هم صحبت کنیم که در پایان کلاس امروز برایمان حاصل شد، از تدریس محتوای آن واحد برای من ارزشمندتر بود ممنون از دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از مُحیی: زندگی‌بخش
! 🔰 تو بالاترینی! تو تک رقمی هستی! تو نخبه‌ای! به وجودت افتخار می‌کنم! تو به رشد می‌اندیشی! دلم خوش بود که ، چون تو نخبه‌ای دارد! اما این تصورات در آن یکشنبه... یکباره فررویخت! نمی‌دانستم مرتب به گوشت خوانده‌اند که "این جامعه قدر تو را نمی‌داند!" و البته نمی‌دانستم تو هم را کنار میگذاری و به نشانه تایید، سر تکان میدهی و عصبانی میشوی و دندانهایت را برهم میفشاری و منتظر میمانی! 🔰 آره همون که اونا میگن! اون ور آب، تک رقمی‌ها را روی سر میگذارن! اصن تو مال این ور نیستی، تو متعلق به اون ور آبی! پس تلاشت از روز اول همین باشه، که بری! رشد آنجاست، پیشرفت آنجاست، پول آنجاست! 🔰 میدونی تقصیر کیه که تو اینجایی؟ رهبران جامعه! میدونی کی نمیذاره تو بالا بری؟ رهبران جامعه! میدونی کی... ؟ 🔰 خُب، الان به نشانه اعتراض به درگذشت یک دختر جوان ایرانی، به محوطه دانشگاه بیا! یادت باشد، تو الان حق داری اخلاق و حیا رو کنار بگذاری، دختر باشی یا پسر فرقی نمیکنه، هر ج.ن.س.ی😖 که در این چند سال در ضمیر ناخودآگاه تو کاشته‌اند را فرابخوان! الان موقعشه! باهم، دختر و پسر، در کنار هم! صعود خود، بلند و یک صدا: "سقوط اخلاق را فریاد بزن!" 🔰 مهم تویی! مهم صعود توست! مرگ اخلاقِ جامعه؟! فدای تو!😔😔 🌿🌿🌿🌿 ✳ پ.ن. امّا من می‌دانم ، شریف‌تر از آن است که به این ناراستی‌ها آلوده شود. تو شریف محسن وزوایی‌ها، مجید شهریاری‌ها، احمدی‌روشن‌ها، و علی‌محمدی‌ها هستی، تا همیشه شریف بمان! 🌺 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
چرا برای ما مسلمانان به سمت اینهمه هزینه می پردازد؟ ⁉️ ✅ چون، پیشتر از این، موفق شده بود با همین روش ()، و درگیر کردن نخبه ها و مردم در انواع شهوات، جلوی مسلمانان بر جهان را بگیرد. اصل مطلب را گم نکنیم... حاکمیت علمی=حاکمیت فرهنگی، حاکمیت اقتصادی، حاکمیت نظامی حذف و عفاف (از زن یا مرد فرق چندانی نمی کند) دروازه ورود به دنیای بی سر و ته شهوات است... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس پانوشت: چهار پنج قرن قبل تاجري در يكي از كشورهاي اروپايي به استادي مراجعه ميكند و ميگويد ميخواهم فرزندم درس بخواند؛ او را به كدام مدرسه بفرستم؟ استاد در جواب ميگويد اگر به همين چهار عمل اصلي - جمع و ضرب و تفريق و تقسيم - قانع هستي، ميتواني او را به هر كدام از مدارس كشور ما يا ديگر كشورهاي اروپايي بفرستي؛ امّا اگر بالاتر از آن را لازم داري، بايد او را به كشور اندلس يا به مناطق مسلمان‌نشين بفرستي (نقل شده از کتاب پی یر روسو درباره تاریخ علوم) https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
31.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غرب، با چه ساز و کارهایی جلوی آزادی بیان را می گیرد؟! مشهور است که در غرب وجود دارد. امّا، به شما نشان خواهم داد که فضای زیست غربی، یکی از مسموم ترین فضاها برای آزادی بیان است. لطفا این فیلم را با دقت ببینید. قصد من فعلا نقد و بررسی سخنان دکتر نیست. عبدالکریم سروش فرد بی سوادی نیست. امّا، ببینید چگونه زیست در فضای غرب، نوع تأمّلات افراد را تحت تاثیر قرار می گیرد. فضای مسموم، جرات اظهار نظر درباره مسائل واضح را هم از افراد می گیرد. مطمئنا سروش کسی نیست که نتواند درباره دلایل رد همجنسگرایی سخن بگوید، امّا به نظر می رسد که جسارت حرف زدن ندارد. آزادی بیان در غرب، طنزی بیش نیست. چرا؟ چون همان فضا، سازماندهی جدّی علیه افرادی که موضع مخالف حاکمیت در غرب دارند، ایجاد می کند و فرد را تحت فشارهای بسیار شدیدی می گذارد که جسارت حرف زدن را از او می گیرد. برای درک بهتر این فضا، دعوت می کنم ارسال بعدی درباره داستان رابرت اسپیتزر و همجنسگرایان را ببینید. البته غرب برای جلوگیری از آزادی بیان، روشهای دیگری هم دارد. ان شاءالله بیشتر خواهم نوشت.‌.. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
رابرت اسپیتزر، همجنسگرایان و آزادی بیان كه خود يكي از افرادي بود كه با بازتعريف ، به حذف همجنسگرايي از فهرست اختلالات رواني DSM كمك كرد، در سال ۲۰۰۳.م پژوهشي انجام داد و با شيوۀ درمان ترميمي، تغييرات قابلِ ملاحظه اي را در گرايش و رفتار جنسي همجنسگرايان مشاركت كننده در پژوهش خويش گزارش كرد. در اين پژوهش كه بر روي ۲۰۰ آزمودني اجرا شد، اسپيتزر شواهدي قابلِ تأمّل از تغيير در گرايش و رفتار جنسي همجنسگرايان در جهت دگرجنسگرايي را، با ميزان موفقيّت در تغيير بسيار بالا و در يك بازۀ زماني حدّاقل ۵ ساله، گزارش كرد. پژوهش اسپيتزر، براي ها بسيار گران تمام شد. ايشان كه ساليان سال تلاش كرده بودند تا با القاي تغييرناپذيري گرايش جنسي، براي رفتارهاي خود توجيهي بتراشند، اينك توسّط كسي كه او را نجات بخش خود از فشار براي تغيير مي دانستند (چون اسپیتزر در دهه ۱۹۷۰.م با تغییر تعریف اختلال روانی، به حذف همجنسگرایی از فهرست اختلالات کمک کرده بود)، به چالش كشيده شده بودند. پس از انتشار پژوهش اسپيتزر در سال ۲۰۰۳.م، «فوراني از نفرت» به سمت اسپيتزر از سوي كه زماني او را به عنوان قهرمان ميديدند، سرازير شد. روانشناس هلندي، جرارد ون دن آردويگ، گفت كه او با اسپيتزر صحبت كرده كه «در نتيجۀ حملات وحشتناك شخصي از همجنسگرايان خشن و حاميانشان تقريبا از نظر عاطفي خُرد شده بود». در سال ۲۰۱۲.م، پس از حدود يك دهه مورد فحّاشي و بدرفتاري قرار گرفتن، اسپيتزر در سنّ ۸۰ سالگي و در حالي كه از بيماري پاركينسون رنج مي برد، تسليم فشارها شد و به صورت عمومي «به دليل ادّعاهاي اثبات نشده در مورد اثربخشي درمان ترميمي» عذرخواهي كرد (همان). او اكنون اعلام كرد كه «روشي براي تعيين معتبر بودن گزارش هاي تغييرات مراجعان وجود ندارد». این باعث شد که برخی از نویسندگان ادعا کنند که اسپیتزر مطالعه خود را «پس گرفته است»، اما این درست نیست. در واقع، سردبیر مجله‌ای که مقاله اسپیتزر در سال ۲۰۰۳.م (و همچنین «عذرخواهی» او در نامه‌ای به سردبیر) در آن منتشر شد، يعني مجلۀ Archives of Sexual Behavior، به طور خاص از پس گرفتن مقاله خودداری کرد و گفت که صرفاً تغییر در نحوۀ تفسیر نويسنده از داده های خود دلیلی برای انجام این کار نیست. علی‌رغم «عذرخواهی» اسپیتزر در سال ۲۰۱۲.م، مطالعۀ او در سال ۲۰۰۳.م همچنان شواهدی (نه «اثبات») را ارائه مي كند که نشان می‌دهد برخی (نه همۀ) افراد با گرایش عمدتاً همجنس‌گرا می‌توانند پس از جستجو و دریافت درمان يا مشاوره به سمت جهت گيري عمدتاً دگرجنس‌گرا تغییر كنند. دلیلش این است که «شواهد» ارائه شده توسط مقاله، شهادت‌های ارائه شده توسط ۲۰۰ آزمودني اسپیتزر است (و همیشه بوده است) - نه نظر شخصی دکتر اسپیتزر در مورد آن شهادت‌ها. اسپيتزر، حتّی در بیانیۀ سال ۲۰۱۲.م خود، نه شواهدی مبنی بر «سوگیری پاسخ» را اثبات کرد و نه به آنها اشاره کرد. اگر بخواهیم اعتبار داده‌های مبتنی بر گزارش‌های شخصی را صرفاً به این دلیل که سوگیری پاسخ محتمل است رد کنیم، باید بسیاری از تحقیقات علوم اجتماعی و احتمالاً بیشتر تحقیقاتی را که در مورد تمایلات جنسی انسان انجام می‌شود، رد کنیم. و با توجّه به اينكه که دکتر اسپیتزر از سال ۲۰۰۳.م تا ۲۰۱۲.م مورد آزار و اذیّت و بدرفتاري قرار گرفت، «عذرخواهی» او باید به اندازه «عذرخواهی» یک اسیر جنگی پس از شکنجه اعتبار داشته باشد. Gerard van den Aardweg, “Frail and aged, a giant apologizes,” MercatorNet, May 31, 2012, accessed August 31, 2018, https://www.mercatornet.com/articles/view/frail_and_aged_a_giant_apologizes. ان شاء الله در کتابی که پیرامون مساله همجنسگرایی در دست تالیف است، در این باره توضیحات مفصل تری را خواهید دید. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بخش نخست پیشتر در رابطه با «کرامت» و «ادراک کرامت» و «آزادی» و «ادراک آزادی» در افراد و به ویژه در بانوان کشورمان صحبت کردیم. اینکه آزادی حقیقی در پوشیدگی است یا در بی پوششی، خود بحثی مفصّل و جذّاب و مهم است. طبیعتا وقتی سخن از آزادی می شود، اوّلین سؤالی که به ذهن می آید، این است که «آزادی از چه و برای چه»؟! پاسخ این سوال، تکلیف را روشن می کند. ممکن است فرد، برای آزادی از نگاه جنسیتی (به جای نگاه مبتنی بر انسانیت) پوشیدگی را آزادی بداند. این بحث مفصّل است و فعلا درباره مطلب دیگری می خواهم صحبت کنم: و آن مطلب این است: «احساس آزادی»... یا به تعبیر بهتر «ادراک آزادی» (این دو می توانند متفاوت از هم باشند) خب ما چگونه به «ادراک نکردن آزادی» برای دختران کمک می کنیم؟! ۱. هنگامی که مادران، پس از برگشتن از بیرون به منزل، و وقتی حجاب از سر برمیدارند، می گویند: «آخیش! راحت شدم»، به صورت غیرمستقیم القا می کنند که پوشیدگی آزادی را محدود کرده ۲. وقتی پدران یا مادران، در هنگامی که فرزندشان خود با علاقه خود روسری یا چادر پوشیده، می پرسند: «اذیت نمیشی؟!»، «ادراک آزادی» را تحت تاثیر قرار می دهند. ۳. وقتی پدران یا مادران، دختران خود را برای فعالیت هایی که نه منع شرعی دارد و نه منع قانونی و عرفی، باز میدارند و دلیل آن را «دختر بودن» فرزندشان بیان میکنند، «ادراک آزادی» دختران را تحت تاثیر قرار می دهند. ۴. وقتی والدین، تذکر دادن به پسران را خیلی جدّی نمی گیرند و می گویند: «خب، پسره دیگه. همینجوریه!»، «ادراک آزادی» در دختران را متأثر می کنند. ۵. وقتی والدین، در مکان های مذهبی، اجازه نمی دهند دخترشان که سن و سال کمی دارد، بدود و «احساس آزادی» را در جمع نمازگزاران چادری تجربه کند، «ادراک آزادی» را متاثر می سازند... ان شاء الله ادامه خواهد داشت... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231