eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
752 ویدیو
141 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محسن عزیزی
13.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تغيير طرحواره هاي مخاطبان يكي از روشهاي ايجاد تغيير در روان بنه هاي كاربران فضاي مجازي، استفاده از اين اصل است: خوش‌تر آن باشد که سرّ دلبران گفته آید در حدیث دیگران (مولوي) در فيلم پيوست شده استفاده اي از اين روش را ميبينيد... دكتر محسن عزيزي ابرقوئي، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
طرحواره ها چطور کار می کنند؟ تصویر بالا را ببینید. پس از مشاهده آن، چه حسّی به شما دست داد؟ فضای اینترنت از چنین داده های ساختگی پر شده است. این تصویر چگونه به طرحواره ها مرتبط می شود؟ رسانه های دشمن در تلاشند تا مدام ایران را با کره شمالی تداعی کنند. تداعی واژه های بمب اتم و نیروهای نظامی و جنگ و ... با نام ایران هم که بر کسی پوشیده نیست. همچنین تداعی آموزش و پرورش تاسف بار و ایران! نتیجه چه می شود؟ مخاطب، بدون آنکه خود متوجّه باشد، درگیر ذهنی درباره کشورش می شود. بله، چقدر این اطلاعات آشناست! ما بدبخت بیچاره های عقب مانده! عین کره شمالی هستیم؛ ای کاش مثل کره جنوبی بودیم! تداعی های دیگری هم در ذهن فعال می شوند. کره جنوبی میانه خوبی با غرب و امریکا دارد و ما و کره شمالی با غرب بدیم. نتیجه: راه نجات ما این است که دیگر با غرب چالش نکنیم و به جای آن سازش کنیم... 👈 و این درست همان چیزی است که غرب دنبال می کند. طرحواره ها اینگونه بر ذهن افراد مسلّط می شوند و آنگاه نتیجه مدّ نظر طرحواره سازان را در ذهن و فکر مخاطب جامعه هدف تزریق می کنند. ادامه دارد... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
طرحواره ها چگونه تداوم پیدا می کنند؟ به لحاظ ذهنی، خود افراد گرایش دارند که اطلاعات مغایر با طرحواره هایشان را نپذیرند. رسانه ها هم به این مطلب دامن می زنند. چگونه؟ رسانه های دشمن، با بزرگنمایی موفقیت های جریان رقیب، و با کوچک نمایی، تحریف، یا سانسور موفقیت های شما، به تثبیت طرحواره ها دامن می زنند. رسانه هایی چون اینستاگرام، علاوه بر این، با شناساندن صفحات مرتبط با آنچه با طرحواره های شما سازگار است، باز هم بیش از این به دوام طرحواره در مخاط کمک می کنند. مثلا این بسیار محتمل است که کسی که بی بی سی فارسی را دنبال می کند، به صورت همزمان، سعودی اینترنشنال، رادیوفردا، منوتو، صدای آمریکا و ... را هم دنبال کند. این رسانه ها، با قالب های متفاوت، ماموریت های مشترکی دارند. مثلا ایجاد ناامیدی نسبت به آینده ایران با نظام فعلی؛ ایجاد خشم و خصومت نسبت به جمهوری اسلامی ایران؛ زیبا جلوه دادن گذشته بدون جمهوری اسلامی؛ زیبا نشان دادن تمدّن غربی و مظاهر آن طبیعی است که وقتی صداهای مشابه، از صفحات به ظاهر نامتشابه، به گوش مخاطب می رسد، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. مخاطبی که این شبکه ها را دنبال می کند، احتمالا پیگیر اخبار صدا و سیما و رسانه های داخلی (که او آنها را رسانه های حکومتی می شناسد) نخواهد بود. بنابراین، بیشتر و بیشتر با صداهای آشنا با طرحواره های ذهنی اش درگیر می شود و اگر مراقبت نکند به جایی می رسد که دیگر صدای متفاوت با طرحواره اش را اصلا نمی شنود. بدترین وضعیت زمانی اتفاق می افتد که اطرافیان فرد او را با این هویت شناسایی کرده و مورد حمایت و تشویق هم قرار بدهند. اینجا دیگر راه بازگشت واقعا آسان نیست. او، در پاره ای مواقع، در عین حال برای حفظ شخصیت خود، محتمل است بگوید که من کاری به بی بی سی و ... ندارم. من خودم مستقلانه فکر می کنم. اما وقتی منبع اطلاعات او را بررسی می کنیم، به همان مراجع خبری می رسیم. ادامه دارد... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
آیا دادن اطلاعات، به تنهایی، راهگشاست؟ خب، حال، به این پرسش می پردازیم که آیا دادن اطلاعات، به تنهایی، می تواند چنین ذهنی را تغییر دهد؟ اطلاعاتی مثل این: جایگاه سه کشور یاد شده در دنیا اینگونه است: کره جنوبی سیزدهم (۱۳)، جمهوری اسلامی ایران بیست و یکم (۲۱)، و کره شمالی یکصد و شصت و دوم (۱۶۲) https://www.scimagojr.com/countryrank.php در بحث ، جایگاه سه کشور در تولید ناخالص داخلی (GDP)، در سال ۲۰۲۲، به این شکل است: کره جنوبی، دهم (۱۰)؛ جمهوری اسلامی ایران، هفدهم (۱۷)؛ کره شمالی دویست و یکم (۲۰۱) https://worldpopulationreview.com/countries/by-gdp در بحث توان هم رتبه بندی اینگونه است: کره جنوبی ششم (۶)؛ جمهوری اسلامی ایران، چهاردهم (۱۴)؛ کره شمالی سی ام (۳۰) https://www.globalfirepower.com/countries-listing.php حال، سوال می کنیم: جمهوری اسلامی ایران، در رتبه بندی های جهانی (در سه عرصه علمی، اقتصادی، و نظامی)، به کشور پیشرفته ای همچون کره جنوبی نزدیکتر است یا به کره شمالی؟ 👈🏻 آیا در ذهن کاربران شبکه اجتماعی هم ایران شبیه به کره جنوبی است یا مشابه با کره شمالی است؟! 🚨 اجازه بدهید با ارائه یک رتبه دیگر، وضعیت سه کشور را در آمار هم مقایسه کنیم (طبیعتا خودکشی پدیده ای است و با ادراکات افراد از مرتبط است): کره جنوبی، چهارم (۴)؛ کره شمالی، شصت و چهارم (۶۴)، و جمهوری اسلامی ایران یکصد و بیست و هفتم (۱۲۷) https://worldpopulationreview.com/country-rankings/suicide-rate-by-country ✅ جالب شد نه؟! آمار خودکشی کره جنوبی بسیار بد است. چیزی در حدود ۶ برابر ایران! این داده ها، بسیار راهگشا هستند، اما به سادگی بر اذهان مخاطبان تاثیرگذار نیستند. در ابتدا تلنگری ایجاد می کنند، امّا، آنها احتمالا با درگیری ذهنی مجدد با داده های قبلی خود، و طرد این اطلاعات (چون با طرحواره هایشان سازگار نیست)، مجددا تمایل خواهند داشت که در جهت تثبیت طرحواره قبلی (ما شبیه کره شمالی هستیم و بدبختیم) اصرار ورزند. گاه، دشمن، گزاره های دیگری را هم برای خنثی سازی اطلاعات جدید برای آنها تولید می کند: برای نمونه، خب که چی؟ چه فایده داره؟ نفعش که به من نرسیده! بنابراین، برای اینکه طرحواره ها تغییر کنند، علاوه بر دادن اطلاعات درست، نیاز به مدیریت داده های ورودی بعدی، تکرار اطلاعات درست از زبان افراد مختلف (به ویژه افرادی که از ظاهرشان بر نمی آید چنین داده هایی ارائه بدهند)، و همچنین کار با هیجانات هم لازم است. بله، می توان هم در زمینه نظامی قوی بود و هم در زمینه علمی. می توان هم معنوی بود و سبک زندگی غربی را نپذیرفت، و هم پیشرفت مادی کرد. ما هنوز جای کار داریم، ولی جایگاه فعلی مان بسیار قابل افتخار است. این جایگاه مرهون انقلاب اسلامی ایران است. کسانی که طرحواره 《ما مثل کره شمالی بدبخت هستیم》را دارند، به همین صحبتهای بند قبل هم ممکن است اینگونه پاسخ بدهند: «اگر شاه بود ما الان ژاپن بودیم!». و این معنای و با رسانه است و این یعنی دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
سرود ملّی در برابر سرود حکومتی بی بی سی که تو انگلیس نشسته، به سرود ما میگه حکومتی و به این (سرود انگلیسی ها)👇 God save great George our king, Long live our noble king, God save the king. Send him victorious, Happy and glorious, Long to reign over us, God save the king ... میگه سرود ملّی!🤣 تازه این سرود ذلیلانه رو همه این کشورها و نیمچه کشورهای ذلیل مرده هم باید بخونن👇 آنتیگوآ و باربودا (سلطنتی) استرالیا (سلطنتی) و ایالتی جزیره نورفولک (ملی و سلطنتی) باهاما (سلطنتی) باربادوس (سلطنتی) بلیز (سلطنتی) برمودا (ملی و سلطنتی) کانادا (سلطنتی) گرنادا (سلطنتی) جامائیکا (سلطنتی) نیوزیلند (ملی و سلطنتی) ایالتی (جزایر کوک و نیووی (سلطنتی)  توکلائو (ملی و سلطنتی) سنت کیتس و نویس (سلطنتی) جزایر سلیمان (سلطنتی) تووالو (سلطنتی) بریتانیا (سلطنتی و ملی) خدایا این شادی ها رو از ما نگیر😂😉 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اروپا بی رتوش نخست وزیر ایتالیا: اروپا، غارت آفریقا را رها کند! برگرفته از کانال کاوش مدیا👇 @kavoshmedia دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
خودتحقیری و دیگربزرگ بینی، میراث نامبارک پهلوی و اواخر قاجار برای برخی مردمان ایران زمین است در بحبوحه یادم نمی رود که وقتی شرکت ، اعلام کرد که واکسن کرونای خود را با فناوری نوین «پیام‌رسان آر‌اِن‌اِی» یا «ام‌آر‌اِن‌اِی» به دنیا عرضه می کند، بسیاری از خودتحقیرگران درباره این موفقیت بزرگ!! و اینکه چرا ما باید انقدر بدبخت باشیم که به خاطر نداشتن رابطه خوب با از این واکسن بهره مند شویم، سخنوری می کردند. امروز پس از گذشت دو سه سال از آن ماجرا، آمار فوتی های ایران در حد دو سه نفر است و فوتی های و و هنوز بالای صد نفر است! مدیر شرکت فایزر، خود پس از تزریق چهار دوز از این واکسن های پیشرفته! حداقل دو بار کرونا گرفته و مردم ایران با تزریق آب مقطرهایی (😉) مثل و و و و و و ... دیگر کابوس کرونا نمی بینند! کاری به سیاست های پشت پرده جریان کرونا ندارم؛ اما مشاهده در برخی عزیزان در کشورم برایم سنگین است. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
گونیوفوبیا چیست؟ روانشناسان بریتانیایی، فوبیای جدیدی را در نزدیکی شبکه های خبری بی بی سی فارسی و عنترنشنال کشف کرده اند که برای ایشان عجیب است. نشانگان این اختلال عبارتند از: دیدن کابوس گونی به صورت شبانه🤣 ممنوع الخروجی از انگلیس تحریم جام جهانی قطر ۲۰۲۲! عضویت در شبکه های خبری عنترنشنال، بی بی سی فارسی و سایر شبکه های فارسی زبان خارج نشین این علائم باید حداقل به مدت شش ماه در فرد مشاهده شده و به اختلال جدی در کارکردهای تحصیلی، شغلی و اجتماعی منجر شود! هنوز این اختلال نادر به فهرست اختلالات روانی افزوده نشده است😂 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از عنترنشنال | antarnational
759.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خبرنگار ایرانی به سرمربی انگلیس: ما هم می‌توانستیم به شما بگوییم شما چطور سرمربی کشوری هستید که در افغانستان زنان و کودکان بسیاری را کشته یا درباره خرج‌های خاکسپاری ملکه بگوییم اما سوال فنی می‌پرسیم. 🔹 به این خبرنگار باید جایزه داد. 🇮🇷 کانال رسمی 👇🏻 @antarnational
روش های قدیمی و معاصر برای زشتی پراکنی در جوامع «برنامۀ پروژه ۱۰ در مدرسه ها نامش را از این مدّعا اخذ می کند که ۱۰ درصد جمعیّت [در امریکا] گِی (همجنسگرا) هستند. این عدد که از اوایل دهۀ ۱۹۵۰.م ترویج شد، اکنون نادرستی اش ثابت شده است. چندین مطالعۀ گسترده در دورۀ اخیر، درصد جمعیّت همجنسگرایان را نزدیک به ۲ درصد عنوان می کنند (ولی با وجود حمایت مشتاقانۀ مشاوران مدرسه- که با نوجوانان آشفته جنسیت کار می کنند- از سبک زندگی همجنسگرایانه، با اطمینانی تقریبی می شود گفت که این درصد در آینده افزایش خواهد یافت). هنوز آن ۱۰ درصد قدیمی ارزش تاکتیکی اش را برای دفاع از عادی بودن همجنسگرایی حفظ کرده است. تونی استادارد، که زمانی رئیس صندوق دفاع حقوقی لامبدا بود، با صراحت تمام می پذیرد: "آنگاه که اغلب گی ها پنهان بودند، ما از این عدد استفاده کردیم تا به خاطر کثرت تعدادمان احساس خوبی ایجاد کنیم ". ارزیابی های مجدّد کار - در این میان، از همه مهمتر کار دکتر جودیث ریزمن در کتابش کینزی، سکس و فریب - نشان می دهند آلفرد کینزی، که عدد ۱۰ درصد ابداع اوست، برای متورّم کردن آن عدد تلاش خود را به کار بست تا جامعۀ ولنگار جنسی را ترویج کند. از زمان کینزی به بعد، مطالعه های دیگر درصد واقعی همجنسگرایان را به مراتب پایین تر یافته اند. دو روانشناس، سانتون جانز و مارک یارهوز، با ارزیابی ۱۱ مورد از جامع ترین مطالعات پژوهشی بر روی شیوع این امر در سال ۲۰۰۰، نتیجه می گیرند: "میزان مردانی که تعهّدی مداوم به عمل همجنسگرایانه نشان می دهند مطمئنّا کمتر از ۳ درصد است"» (نیکولوسی و نیکولوسی، ۲۰۰۲؛ ترجمه بدره، ۱۳۹۸، ص ۲۴۷_۲۴۶). همانطور که نیکولوسی پیش بینی کرده بود، جمعیت همجنسگرایان رشد خواهد کرد. امروز، طبق آخرین گزارش گالوپ، حدود ۲۱ درصد از نسل z در آمریکا خود را جزئی از جامعه lgbtq می دانند. بله، آنها در ابتدا عدد ساختگی ۱۰ درصد را با مدیریت آلفرد کینزی ابداع کردند تا احساس کنند تعدادشان زیاد است. پس از این شروع به تبلیغات کردند و با سوء استفاده از استدلالهای ضعیفی چون طبیعی بودن، مشاهده در حیوانات و ... مظلوم نمایی عده ای را قانع کردند که مشکل خاصی ندارند. امروز و پس از حدود ۷۰ سال از آغاز نگارش کتاب کینزی، جامعه همجنسگرایان، روابط آزاد با همجنس را حقّ خود می دانند. 🛑 تمام نافرمانی های الهی را با فرمول هایی مشابه پیش می برند: عادی سازی، مظلوم نمایی، قبح زدایی، تزیین و جلوه دادن زشتی، و در پایان حق دانستن آن! و این روانشناسی شیطانی است. 👈 هنگامی که لذّت مادی محور زندگی شد، منطق و خِرَد جایی نخواهد داشت‌. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231