eitaa logo
فلسفه سیاسی اسلامی
206 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
158 ویدیو
122 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نکات تحلیلی از مشاهدات علمی و تجربیات پژوهشی در آمریکا قسمت چهارم: روش دموکراتیک در تولید علم رابطه میان دانشجو و استاد، رابطه از بالا به پایین نبود. در تمامی کلاس­ها، دانشجویان با اعتماد به نفس بالایی اظهار نظر می‌کردند. اساتید نیز آن را خوب می‌شنیدند و تأمل می‌کردند. این رابطه در سمینارهای علمی نیز مشهود بود؛ مثلا اساتید و هیئت علمی موسسه "مطالعات پیشرفته در فرهنگ" (IASC)، در سمینارهای دانشجویان جوانی که درباره تز دکترای خود کار می­کردند، به صورت جدی مشارکت می­کردند. به نظرم همراهی اساتید بازنشسته با دانشجویان جوان، بیشتر برخاسته از نگرش به ماهیت علم بود که آن را قابل حصول از ناحیه جوان­ترها هم می­دانند. در این نگاه، اساتید تنها صاحبان علم نیستند،  بلکه دانشجویان حق علمیِ در خوری بر گردن اساتید دارند و در تولید و تنقیح پروژه­ش‌های آنان نقش ایفا می­کنند. این حقیقت را از گروه­های ریدینگ اساتید که هریک در موضوعات مورد علاقه­‌شان با گروهی از دانشجویان به صورت هفتگی مباحثه می­کنند و همین طور از مقدمه­‌های بسیاری که مولفان و اساتید برکتاب­های خود نوشته­‌اند، به روشنی می‌توان دریافت. روحیه و وجدان علمی، نه فقط در سیستم آموزشی، بلکه در روابط دوستانه هم کاملا مراعات می­‌شد. این مسئله بارها برای نویسنده رخ داد که هرچند وی به صورت رسمی در کلاس­ها شرکت نمی‌کرد و اساتید و دانشجویان نیز مسئولیتی قانونی در همکاری با پروژه من نداشتند، ولی در قرارهای دوستانه به صورت جدی و همراه با آمادگی و حوصله حضور یافته به گفت و گو می­پرداختند. نمونه این رفتار را نویسنده در پروفسور لری بوشارد (Larry Buachard) (از اساتید برجسته و البته معلول (به لحاظ فیزیکی) در دپارتمان دین­‌شناسی دانشگاه ویرجینیا) مشاهده کرد که بیش از ده ساعت برای اصلاح اولین نوشته انگلیسی‌ من، که نوشته­‌ای ابتدایی هم بود، وقت صرف کرد و جنبه­‌های محتوایی و حتی نوشتاری را با دقت و تأمل تذکر دارد. در مجموع چنین روحیه علمی، مسئله نقد علمی را در محافل آکادمیک، بسیار آسان و بی‌حاشیه می‌ساخت. دانشجویان، اساتید را به آسانی نقد می­کنند، اساتید با هم به صورت مشترک کلاس (دو استاد در یک کلاس) برگزار می­‌کنند، و گاه در کلاس یکدیگر شرکت کرده و مباحثه می­کنند، بی­‌آنکه این مباحثات، حاشیه­‌های اخلاقی و اجتماعی داشته باشد. @Habibollah_Babai
فراخوان برای هم‌اندیشی روش‌شناسی مطالعات تمدنی @Habibollah_Babai
دوره-نظام-حکمت-صدرایی-نفس-جلسه56.mp3
19.42M
🌟 دوره نظام حکمت صدرایی (نفس) جلسه پنجاه و ششم 📒تعداد جلسات : 63 🎙استاد عبدالرسول عبودیت 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/nezame_sadraei056 🌐https://eitaa.com/isca_seda/4673 ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
دوره نظام حکمت صدرایی نفس جلسه57.mp3
12.51M
🌟 دوره نظام حکمت صدرایی (نفس) جلسه پنجاه و هفتم 📒تعداد جلسات : 63 🎙استاد عبدالرسول عبودیت 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/nezame_sadraei057 🌐https://eitaa.com/isca_seda/4677 ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
دوره نظام حکمت صدرایی نفس جلسه58.mp3
12.03M
🌟 دوره نظام حکمت صدرایی (نفس) جلسه پنجاه و هشتم 📒تعداد جلسات : 63 🎙استاد عبدالرسول عبودیت 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/nezame_sadraei058 🌐https://eitaa.com/isca_seda/4685 ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
🌷سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیرالمومنین علیه السلام بر شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد🌹
دوره-نظام-حکمت-صدرایی-نفس-جلسه59.mp3
11.46M
🌟 دوره نظام حکمت صدرایی (نفس) جلسه پنجاه و نهم 📒تعداد جلسات : 63 🎙استاد عبدالرسول عبودیت 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/nezame_sadraei059 🌐https://eitaa.com/isca_seda/4696 ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐https://t.me/iscaseda/4019
♦️نگاهی دیگر به مسأله نصب علی (ع) در تاریخ نهضت اسلام با فرا رسیدن رحلت پیامبر قبل از این‌که اسلام آن چنان پایدار شود که بدون نگرانی بتواند على (ع) عملا بر کرسی زمامداری اسلام بنشیند چنین شرایطی فراهم نیامد. حالا که نیامد پیامبر در اصل نصب على به زمامداری نگران است. وحی می‌آید که ای‌ رسول خدا در اعلام مطلب درنگ نکن، نگران مباش، تو این حقیقت را اعلام کن اگر چه على عملا زمامدار نشود بعد از تو، اعلام کن، چرا؟ چون با اعلام زمامداری مولا على (ع) اقلاً اصل عالی مشخصات زمامدار امت به وسیله‌ی پیامبر اعلام شد. اگر قرار است کسی زمامدار امت باشد صفاتش، صفات چه کسی باشد. اقلا من امروز که می‌خواهم با شما سخن بگویم، سندی عالی و زنده و عینی دارم که بگویم ای مسلمانان زمامدار امت اسلام باید چه خصلت هایی داشته باشد تا بتوان او را اصلا زمامدار اسلام نامید. این ارزش بزرگی است، این تبلیغ رسالت است، یعنی حتی اگر علی (ع) هم زمامدار نشود، با اعلام زمامداری آن حضرت یک بخشی دیگر از تعالیم اسلام به روشنی به مردم ابلاغ شد و ضابطه ی تعیین زمامدار مشخص شد. حالا امیدوارم بتوانیم معنی این آیه ی کریمه را به صورتی فطرت پذیر و دور از هر نوع شائبه ی دیگر هضم و دفع کنیم. ای پیامبر آنچه از جانب خدایت بر تو فرستاده شده ابلاغ کن، اگر ابلاغ نکردی رسالتت را تمام نکرده‌ای و نگران مباش که از ناحیه‌ی این ابلاغ گزندی به تو و امت اسلام برسد و اما اگر نگران آن مردم کافر کفران پیشه هستی، بدان که «ان الله لايهدی قوم الكافرين». ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
دوره نظام حکمت صدرایی نفس جلسه60.mp3
19.63M
🌟 دوره نظام حکمت صدرایی (نفس) جلسه شصتم 📒تعداد جلسات : 63 🎙استاد عبدالرسول عبودیت 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/nezame_sadraei060 🌐https://eitaa.com/isca_seda/4706 ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐https://t.me/iscaseda/4019
✅نشست علمی فلسفی و تاریخی نقد کتاب فلسفه تمدن اسلامی؛ چیستی مبانی و مراحل 👤ارائه دهنده: دکتر سیدعلیرضا واسعی عضو هیات علمی گروه هنر و تمدن اسلامی پژوهشکده اسلام تمدنی 👤اساتید ناقد: دکتر مرتضی یوسفی راد، دکتر محمد باغستانی 👤دبیر جلسه: دکتر عباسعلی نصرآبادی زمان: سه شنبه ۲۸ تیر 1401 ساعت ۱۰ لینک حضور: https://b2n.ir/isca1400
⬅️عصرانه های علوم انسانی ▪️عصرانه ای با اندیشه های استاد علیرضا صدرا ↔️با حضور استاد علیرضا صدرا 🔷با سخنرانی: حجت الاسلام دکتر محسن رضوانی 🔳 دکتر شریف لک زایی 🔸دکتر مرتضی یوسفی راد 🔰دبیر علمی نشست: دکتر مالک شجاعی جشوقانی ⏰زمان:چهارشنبه ۲۹ تیرماه از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۹ ⬅️مکان: تهران: خیابان پاسداران،خیابان شهید مومن نژاد(گلستان یکم) پلاک 123، مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تالار ابونصر محمد فارابی این نشست از طریق صفحه اسکای‌روم مؤسسه به نشانی b۲n.ir/iscs۱  بصورت مجازی پخش خواهد شد.
دوره نظام حکمت صدرایی نفس جلسه61.mp3
14.19M
🌟 دوره نظام حکمت صدرایی (نفس) جلسه شصت و یکم 📒تعداد جلسات : 63 🎙استاد عبدالرسول عبودیت 🎧از رادیو پژوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/nezame_sadraei061 🌐https://eitaa.com/isca_seda/4710 🌐https://t.me/iscaseda/4019