آیا اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) مبتنیبر الهیات صدرا است؟ | فرهیختگان آنلاین
https://farhikhtegandaily.com/news/73708/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%87--%D9%85%D8%A8%D8%AA%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D8%AF%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F/
طرح جامع عشق شناسی ملاصدرا جلسه سوم.mp3
22.6M
⬅️مجموعه درس گفتار «ملاصدرا و نقش عشق و زیبایی در نظام خانواده و جامعه» جلسه سوم
⬅️عنوان نشست سوم : ادامه طرح جامع عشق شناسی ملاصدرا
👤با حضور دکتر سید مهدی امامی جمعه، استاد تمام دانشگاه اصفهان
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/molasadra_eshq-03
⏰سه شنبه 11 مرداد ماه 1401 ساعت 10 صبح
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4828
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
به مناسبت روز بزرگداشت ابنسینا
خوانش میراث فکری ما روشمند نیست
به کاربست میراث فکریمان در جامعه التفات نداریم
ما ابنسینا را بهدرستی نخواندهایم
من همچنان معترض هستم به اینکه ما نسبت صحیح و بنیادینی با ابنسینا برقرار نکردهایم. چاپ چند اثر و اختصاص یک روز نهتنها کفایت نمیکند، بلکه گمراهکننده است. میراث مرداب نیست، رودخانه زلال است. جامعه تشنه مانند انسان تشنه است. بهتعبیر علامه طباطبایی در اعتباریات، جامعه مانند انسان است، متولد میشود، رشد میکند و تغذیه میکند، بهرهمند میشود. جامعه هر میزانی که بیشتر بهرهمند از عقل باشد روبهجلو هدایت میشود و جامعه نیرومندتر و عقلانیتری خواهد شد. جامعه امروز جامعه پیچیدهای است با پرسشهای جامعه ساده نمیتوانیم درباره احوال امروز جامعه سخن بگوییم. شما نمیتوانید در باب مناسبات قدرت به هزارسال قبل و بهصورت جزمگرایانه برگردید. باید بازسازی شود. شاید کوششی که علامه نائینی در تنبیهالامه انجام داده بود اینجا مطرح باشد که استبداد پرسش بنیادینش بود. استبداد مانع است، بزرگترین مانع است. او تلاش میکند میراث دینی و فقه شیعی و اصول متفکران ما را بخواند و از مجموع جوامع حدیثی و عقلانیت شیعی بیان کند که چرا میخواهم از مشروطه دفاع کنم؟ میگوید برای این که وضعیت کنونی ما نیاز به مشروطیت دارد اما نه این که من مقهور مشروطه شوم. میخواهد بگوید بنیانی دارم که این بنیان باید خوانده شود. مرحوم نائینی بیان میکند که این بهدرستی خوانده نشد. سخن من هم همین است. ما ابنسینا را بهدرستی نخواندهایم باید فکری کنیم محققان ما اندیشمندان ما و اساتید و دانشجویان ما کوشش جدیدی را آغاز کنند. آن کوشش جدید این است که میراث را به امروز بیاوریم. ما به میراث و به سنت عقلانیمان نیازمند هستیم. آینده را بدون این میراث نمیتوان بازسازی کرد و جهت داد. اگر میخواهیم زنده بمانیم اگر میخواهیم در آینده حضور داشته باشیم راه ما این است که به فارابی و ابنسینا و سهروردی بازگردیم. از آنها پرسش کنیم و بازسازی کنیم و بنیانها را شکل دهیم.
قاسم پورحسن، روزنامه فرهیختگان، اول شهریور 1401
ملاصدرا و نقش عشق و زیبایی در نظام خانواده و جامعه جلسه چهارم.mp3
22.57M
#عشق_و_زیبایی_در_نظام_خانواده_و_جامعه
#درسگفتار
#حکمت_متعالیه
#سید_مهدی_امامی_جمعه
⬅️مجموعه درس گفتار «ملاصدرا و نقش عشق و زیبایی در نظام خانواده و جامعه» جلسه چهارم
⬅️عنوان نشست چهارم :ملاصدرا و تلازم عشق با عقلانیت و شریعت
👤با حضور دکتر سید مهدی امامی جمعه، استاد تمام دانشگاه اصفهان
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/molasadra_eshq-04
⏰سه شنبه1 شهریور ماه 1401
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4835
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
⬅️سلسله کرسی های نو آوری ( اجلاسیه نهایی)
📒عنوان: رویکردی تازه به عقلانیت سیاسی اسلام
👤ارائه دهنده:حجت الاسلام دکتر رضا غلامی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
📒داوران: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن رضوانی و دکتر علیرضا صدرا
⬅️ناقدان: دکتر شریف لک زایی، دکتر مجتبی زارعی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد رضا یزدانی مقدم
⬅️ناظر اجلاسیه: دکتر علی اکبر مسگر
🔸مدیر جلسه: دکتر امیر سیاهپوش
⏰زمان: یکشنبه 6 شهریور 1401
🔷مکان: مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
🔹نشست به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد.
⬅️لینک شرکت در جلسه
🌐 www.irip.ac.ir/U/136
ملاصدرا و نقشه راه خوانش حکمت متعالیه جلسه سوم.mp3
45.71M
#ملاصدرا_و_نقشه_راه_
#خوانش_حکمت_متعالیه
#دکتر_امامی_جمعه
#حکمت_متعالیه
📒ملاصدرا و نقشه راه
📒خوانش حکمت متعالیه جلسه سوم
👤ارائه دهنده: دکتر سید مهدی امامی جمعه
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/6J6tp
⬅️مجری: خانه طلاب اصفهان
زمان: چهارشنبه 22 تیر ماه 1401
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4839
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
#تازه_های_نشر
بازاندیشی عدالت اجتماعی: چیستی، چرایی، قلمرو/ تالیف احمد واعظی/ انتشارات موسسه بوستان کتاب (قم)/ چاپ اول: 1401/ 256 صفحه.
تحقیق حاضر، معطوف به پاسخ به پاره ای پرسش های مهم مربوط به عدالت اجتماعی در اصول عدالت، معیارها و مبانی آن است.
این نوشته در چهار فصل سامان یافته است:
فصل نخست که به چیستی عدالت اجتماعی می پردازد؛
فصل دوم متمرکز بر چرایی و ضرورت عدالت اجتماعی و نظریه پردازی درباره تغییر آرایش مناسبات اجتماعی بر وفق هرگونه مدل و الگوی عادلانه است؛
فصل سوم به تبیین مراد از ارزش های اجتماعی و جایگاه عدالت و نسبت آن با دیگر ارزش های اجتماعی اختصاص دارد؛
فصل چهارم که در قالب نظریه ای با عنوان "نظریه ارزش اخلاقی فراگیر و خودبسنده عدالت" مطرح شده است، درواقع می کوشد اصلی ترین نکات مورد پذیرش نویسنده را در دو مبحث مهم چیستی و چرایی عدالت اجتماعی تجمیع و در قالب یک نظریه منسجم عرضه کند.
#عدالت_اجتماعی
#ارزش_های_اجتماعی
#اسلام
🆔 @libisca
هدایت شده از رادیو پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
ملاصدرا و نقشه راه خوانش حکمت متعالیه جلسه پنجم.mp3
44.99M
#ملاصدرا_و_نقشه_راه_
#خوانش_حکمت_متعالیه
#دکتر_امامی_جمعه
#حکمت_متعالیه
📒ملاصدرا و نقشه راه
📒خوانش حکمت متعالیه جلسه پنجم
👤ارائه دهنده: دکتر سید مهدی امامی جمعه
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/CaXhP
⬅️مجری: خانه طلاب اصفهان
زمان: چهارشنبه 12 مرداد ماه 1401
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4847
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
🔰 سلسله نشستهای درس گفتار «ملاصدرا و نقش عشق و زیبایی در نظام خانواده و جامعه»
👤با حضور دکتر سید مهدی امامی جمعه، استاد تمام دانشگاه اصفهان
🌹 نشست پنجم: فارابی و جایگاه وجودی زن
🔸 سه شنبه ۸ شهریور ۱۰ صبح
🔹 مشاهده آنلاین: dte.bz/1001
📝 ثبت نام: dte.bz/01041
هدایت شده از رادیو پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
ملاصدرا و نقشه راه خوانش حکمت متعالیه جلسه ششم.mp3
49.81M
#ملاصدرا_و_نقشه_راه_
#خوانش_حکمت_متعالیه
#دکتر_امامی_جمعه
#حکمت_متعالیه
📒ملاصدرا و نقشه راه
📒خوانش حکمت متعالیه جلسه ششم
👤ارائه دهنده: دکتر سید مهدی امامی جمعه
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/y3ebj
⬅️مجری: خانه طلاب اصفهان
زمان: چهارشنبه 19 مرداد ماه 1401
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4851
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
هدایت شده از رادیو پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
Hokmrani Dar Quran152.mp3
39.92M
#حکمرانی_در_قرآن|#نجف_لک_زایی|#پژوهشکده_علوم_واندیشه_سیاسی|#نظام_سیاسی_ودولت
⬅️ سلسله نشست های علمی ( صد و پنجاه و دومین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 152
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 26
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani152
⬅️ دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: شنبه 5 شهریور ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4853
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
هدایت شده از رادیو پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
ملاصدرا و نقشه راه خوانش حکمت متعالیه جلسه هفتم.mp3
22.69M
#ملاصدرا_و_نقشه_راه_
#خوانش_حکمت_متعالیه
#دکتر_امامی_جمعه
#حکمت_متعالیه
📒ملاصدرا و نقشه راه
📒خوانش حکمت متعالیه جلسه هفتم
👤ارائه دهنده: دکتر سید مهدی امامی جمعه
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/nueyc
⬅️مجری: خانه طلاب اصفهان
زمان: چهارشنبه 26 مرداد ماه 1401
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4858
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
هیچگونه تفکیکی بین حکمت نظری و حکمت عملی وجود ندارد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency
https://www.mehrnews.com/news/5575349/%D9%87%DB%8C%DA%86-%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AA%D9%81%DA%A9%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%AD%DA%A9%D9%85%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AD%DA%A9%D9%85%D8%AA-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF
هدایت شده از رادیو پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
ملاصدرا و نقشه راه خوانش حکمت متعالیه جلسه هشتم.mp3
40.31M
#ملاصدرا_و_نقشه_راه_
#خوانش_حکمت_متعالیه
#دکتر_امامی_جمعه
#حکمت_متعالیه
📒ملاصدرا و نقشه راه
📒خوانش حکمت متعالیه جلسه هشتم
👤ارائه دهنده: دکتر سید مهدی امامی جمعه
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/a2ut5
⬅️مجری: خانه طلاب اصفهان
زمان: چهارشنبه 2 شهریور ماه 1401
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4862
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
حکومت صفوی در نتیجه فلسفه ملاصدرا فرو می پاشد!
کلام شیعی بعد از ملاصدرا کاملا از بین میرود!
پس این ساختاری که ملاصدرا دارد باید تاریخیت داشته باشد که بخواهد تحرک ایجاد بشود یا بخواهد حرکت ایجاد کند و تاریخ ایجاد کند و بعد بشود انقلاب. پس فلسفه ملاصدرا ضدانقلاب است. ضدتحریک است و فلسفهای کاملا محافظهکارانه و طبیعتگراست و به نظر من بزرگترین مشکل اتفاقا با همین است. بیزمانی و بیتاریخی آن است که سبب میشود صفویه نابود شود. یعنی از یکطرف وقتی این فلسفه ملاصدرا میآید و وارد فقه میشود، به اخباریگری تبدیل میشود. این را در منطق الاشراق یا در منطق المشرقین بحث میکند. یعنی فلسفه ملاصدرا منطق اشراقی میشود و آن منطق اشراقی همین ساختاری است که گفتم. همه اینها را در پایان عمر خود در کتاب المشاعر بحث میکند. اگر آنجا را نگاه کنید کاملا همین است و منطق عرفانی است.
[...]
ما بعد از خواجه نصیرالدین طوسی هیچ کلامی نداریم. البته کسانی مثل شیخبهایی سعی کردهاند این کار را انجام بدهند ولی بهشدت ناقص ماند و میبینیم بعدا مثلا خود فیضکاشانی کاملا به اخباریگری دچار میشود. یعنی داماد ملاصدرا وقتی وارد احادیث و... میشود دچار اخباریگری است. البته اخباریگری هم مکاتب متفاوتی دارد. در علامه مجلسی نوعی اخباریگری داریم و در فیضکاشانی نوعی اخباریگری داریم و بعد از او هم کسانی را داریم مثلا فیاض لاهیجی که داماد دیگر ملاصدرا است و دیگران، دچار نوعی دور میشویم یعنی کلامی دوری که هیچ معرفتی از آن درنمیآید. این نتیجه میشود که ما هیچگونه فلسفه سیاسی و اجتماعی نداشته باشیم و بعد حکومت صفوی در نتیجه همین فلسفه ملاصدرا و اخباریگری فروپاشی میکند و نابود میشود و ما دچار هرجومرج اجتماعی و سیاسی هستیم تا به مرحوم شیخانصاری میرسیم.
برشی از گفت و گوی روزنامه فرهیختگان با دکترابراهیم فیاض
سه شنبه، هشتم شهریور1401
سلسله نشست های علمی ( صد و پنجاه و سومین نشست)
📒حکمرانی در قرآن ( جلسه 153)
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
⬅️دبیر علمی : دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: شنبه 12 شهریورماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
💠لینک ورود به جلسه
🌐 dte.bz/hokmconf
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی
هدایت شده از رادیو پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
ملاصدرا و نقشه راه خوانش حکمت متعالیه جلسه نهم.mp3
22.31M
#ملاصدرا_و_نقشه_راه_
#خوانش_حکمت_متعالیه
#دکتر_امامی_جمعه
#حکمت_متعالیه
📒ملاصدرا و نقشه راه
📒خوانش حکمت متعالیه جلسه نهم
👤ارائه دهنده: دکتر سید مهدی امامی جمعه
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/HNQ6w
⬅️مجری: خانه طلاب اصفهان
📅زمان: چهارشنبه 9 شهریور ماه 1401
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4876
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
رویارویی «ایرانراه» با «ایرانشهر» در گفتوگوی «فرهیختگان» با علی هادوی
ایرانراه؛ الگویی برای اندیشه سیاسی ایران
ایرانشهری بهعقیده من بیشتر مبتنی بر یک اندیشه پولیسی و غربی است، با اینکه مدعی است «موضوع من ایران و تاریخ ایران است»؛ اما وقتی فلسفه تاریخ میچیند، شاهد هستیم که نتیجتا به انحطاط میرسد. انحطاط مقولهای است در فلسفه تاریخی که برآمده از پارادایم «شهر» (پولیس یونانی) است، اگر به «راه» بیندیشیم، انحطاط در آن راه ندارد. من شعاری برای این ماجرا دارم: شهرها انقطاع راهها هستند و راهها استقرار شهرها. راه آنجایی که به شهر برسد انقطاع پیدا میکند. بنبست اندیشه ایرانی زمانی است که با اندیشههای شهری سنجیده شود. ایران بهعنوان راه، معنابخش به سایر کشورهاست. از سوی دیگر، بهنظرم بسیاری اندیشهها که از ایران صحبت میکنند، اصرار دارند که به ایران مبدئیت دهند. در تمام حوزهها ایران و تاریخ ایران را پیشتاز بدانند، مثلا مصرانه اعلام میکنند افلاطون اندیشهاش را از ایرانیها گرفته است یا ساختار و بافتارهای سیاسی همه مدلهایی است که ما در ایران داشتهایم، و از ایران به خارج نشت پیدا کرده، اینها بحثهای درستی نیست و گاه در مباحث ایرانشهری نیز مطرح میشود. این روش همان چیزی است که هگل در مواجهه با ایران یا چین درباره آن صحبت میکند یا وقتی به آفریقا میرسد اینگونه حرف میزند، میخواهد دیگری را ابژه قرار دهد. در فرهنگ اندیشه ایرانشهری نیز، دیگری بهعنوان یک ابژه نگریسته میشود. ابژه دانستن دیگری، یعنی ایجاد یک نظام مرزبندی شده و غیراخلاقی. نظامی که «غیر من» میسازد درپی تحقیر یا تخریب است. در نگرش ایرانراهی مرزبندی وجود ندارد، شاهد آنکه در تاریخ ایران چیزی تحتعنوان عجم و بربر نداشتهایم، و مفهوم ایران و انیران هم ناظر بر جنبههای جغرافیایی است نه سوگیری هویتی، ملیتی و نژادی. غرب در همین دوران مدرن، با آن همه شعارهای بشردوستانه اما همچنان نگاهش به آفریقا یا حتی آسیا، به چشم یک ابژه است و نگاه انسانی نسبت به آن ندارد، که این محدود به امروز نیست عرض کردم از قرن هجدهم مثلا هگل همینگونه نگاه میکند، نگرش او در کتاب عقل در تاریخ، نسبت به ایران، چین و آفریقا مبتنیبر ابژگی است. لذا اولین تفاوت این است که ما مرزبندی نداریم، من و دیگری نداریم. در ایرانراه ترابط داریم، همانقدر که آموزش دادیم همانقدر آموختیم. دومین نکته مساله انحطاط است، آقای جواد طباطبایی از انحطاط صحبت میکند و مدعی است در فرهنگ اندیشه سیاسی تاکنون درباره انحطاط صحبت نکردیم و این مساله را یک نقیصه بزرگ معرفی میکند، درحالیکه از نگاه بنده چنین پرداختی لزومی نداشته؛ چراکه انحطاط برای راه نیست، انحطاط برای پارادایم شهر است شهرها منحط میشوند و از بین میروند. راه ذات استمرار دارد و از بین رونده نیست. راه تماما توالی حضور است و موجودیت شهری ندارد. راه حضور هستیشناختی دارد. (روزنامه فرهیختگان، 14 شهریور 1401)
هدایت شده از Sharif
نقدی بر گفتوگوی ابراهیم فیاض با «فرهیختگان» درباره فلسفه ملاصدرا
جمهوری اسلامی، تحقق نظریه تکاملیافته ملاصدرا در فلسفه سیاسی است
درحقیقت جمهوری اسلامی، تحقق نظریه تکاملیافته صدرالمتالهین درفلسفه سیاسی است، هم تکامل و هم تحقق نظریه سیاسی صدرالمتالهین توسط امام صورت میپذیرد.
اگر برای مخاطب عام، بخواهیم حرکت جوهری را با رسم شکل نشان دهیم میبایست از شاهکار نقاشی استاد فرشچیان استفاده کنیم. هنرمند بزرگ ایرانی در تابلوی «نیایش» مردی تصویر کرده است که همه از جنس دود و مدام درحال حرکت است. شاید اگر ملاصدرا نقاش بود و میخواست ادعای خود را در حرکت جوهری تصویر کند چنین تابلویی ترسیم میکرد. به تعبیر شهید مطهری، حرکت جوهری به ما میگوید هیچچیزی در عالم ساکن و ثابت یافت نمیشود و حرکت در سراسر عالم نفوذ کرده است.
[...]
ادعای هفتم: فلسفه ملاصدرا موجب سقوط سلسله صفویه (1135- 907 ق) میشود.
دوام حکومت مقتدر صفویه پس از رحلت ملاصدرا بیشتر از 85 سال نیست. بررسی دلایل سقوط این سلسله عظیم برعهده تاریخپژوهان است اما آنچه به فلسفه مربوط میشود و آگاهی از تاریخ زندگی ملاصدرا حتی در حد رمان «مردی درتبعید ابدی» نادر ابراهیمی نیز کفایت میکند، هجران، تبعید و عزلت ملاصدرا در حکومت صفوی است و بنابراین اگر فلسفه ملاصدرا نسبتی با سقوط صفویه داشته باشد منطقا و با تکیهبر شواهد تاریخی باید گفت طرد ملاصدرا توسط حاکمان صفوی موجب سقوط آنها شده است نه بهرهمندی از فلسفه ملاصدرا.
آغاز حیات فلسفه ملاصدرا مربوط میشود به سالهای پس از سقوط صفویان و تلاشهای قدرشناسانه مرحوم بیدآبادی (1197ق) از علمای عصر افشاریه که حدودا 100سال بعد از رحلت ملاصدرا متولد شده است. درحقیقت تولد فلسفه ملاصدرا بهدلیل هجران و عزلت و تبعید که از جانب حاکمان صفویه بر ملاصدرا تحمیلشده حدودا یک قرن بعد از رحلت ملاصدرا است. حال چگونه میتوان ادعا کرد فلسفه ملاصدرا باعث سقوط صفویه شده است!؟
روزنامه فرهیختگان ،۱۳ شهریور ۱۴۰۱
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
سلسله نشستهای درس گفتار «ملاصدرا و نقش عشق و زیبایی در نظام خانواده و جامعه»
👤با حضور دکتر سید مهدی امامی جمعه، استاد تمام دانشگاه اصفهان
🌹 نشست هفتم: ملاصدرا و جنبه های اجتماعی و خانوادگی زیبا شناسی و عشق ورزی
🔸 سه شنبه 22 شهریور ۱۰ صبح
🔹 مشاهده آنلاین: dte.bz/1001
📝 ثبت نام: dte.bz/01041
هدایت شده از رادیو پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
ملاصدرا و نقش عشق و زیبایی در نظام خانواده و جامعه جلسه هفتم.mp3
29.39M
#عشق_و_زیبایی_در_نظام_خانواده_و_جامعه
#درسگفتار
#حکمت_متعالیه
#سید_مهدی_امامی_جمعه
⬅️مجموعه درس گفتار «ملاصدرا و نقش عشق و زیبایی در نظام خانواده و جامعه» جلسه هفتم
⬅️نشست هفتم: ملاصدرا و جنبه های اجتماعی و خانوادگی زیبا شناسی و عشق ورزی
👤با حضور دکتر سید مهدی امامی جمعه، استاد تمام دانشگاه اصفهان
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/molasadra_eshq-07
⏰سه شنبه 22 شهریور ماه 1401
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4933
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
حوزه/ شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی با اعطای رتبه علمی پژوهشی به Journal of Islamic political studies موافقت کرد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی با توجه به نظر ارزیابان و مصوبه کمیسیون نشریات علمی حوزوی با اعطای رتبه علمی پژوهشی به Journal of Islamic political studies موافقت کرد.
بر اساس این گزارش: این نشریه به صاحب امتیازی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیرمسئولی نجف لک زایی و سردبیری منصور میر احمدی به صورت دو فصلنامه منتشر می شود.