eitaa logo
فلسفه سیاسی اسلامی
207 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
133 ویدیو
115 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
انقلاب اسلامی و انتخابات/ تالیف محسن جبارنژاد/ به اهتمام پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی/ انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی/ 1397/ 112 صفحه. این اثر واگویه ای است از ابعاد گوناگون تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر ابعاد و مؤلفه‌های انتخابات. همچنین، کتاب حاضر در خصوص معرفی و توصیف انتخابات در چهار دهه انقلاب اسلامی برای بهره‌مندی مخاطبان در داخل و خارج ایران تهیه و تدوین‌شده است. در این اثر نخست دو عنصر بسترساز در مشارکت سیاسی مردم در انقلاب اسلامی را ذکر کرده و مبانی نظری نقش مردم در جمهوری اسلامی و حکومت دینی را موردبررسی قرار می‌دهد. در ادامه نگارنده با عنوان انقلاب اسلامی و انتخابات، مؤلفه‌های آن دو را از جهات مختلف بررسی کرده است. در پایان نوشتار مذکور مشارکت انتخاباتی چهار دهه پس از انقلاب اسلامی را نقد و بررسی می‌نماید. 🆔 @libisca
بیانات رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما پس از شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبرنگار: بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم. حضرت آقا! از طرف جامعه‌ی رسانه‌ای کشور بویژه رسانه‌ی ملّی خدمت شما سلام عرض میکنم؛ صبحتان بخیر. معظّمٌ‌له: علیکم السّلام و رحمةالله؛ صبح شما هم بخیر. خسته نباشید. خبرنگار: متشکّرم از شما. حضرتعالی طبق دوره‌های گذشته و مثل انتخابات قبل، در نخستین دقایق رأی‌گیری در پای صندوقهای رأی حضور داشتید و رأی خودتان را به صندوق انداختید. هم اکنون میلیون‌ها ایرانی شاهد حضور شما در اینجا ــ در حسینیّه‌ی حضرت امام خمینی ــ هستند. حضرتعالی بفرمایید که چه توصیه و چه پیامی درباره‌ی انتخابات برای ملّت غیور و سرافراز ایران اسلامی در این روز تاریخی و سرنوشت‌ساز دارید؟ معظّمٌ‌له: بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم. اوّلاً روز انتخابات روز یک جشن ملّی است؛ این جشن را به همه‌ی هم‌میهنان عزیزمان در سراسر کشور تبریک میگویم؛ ثانیاً روز احقاق حقّ مدنی ملّت است که میخواهند بیایند رأی بدهند و شرکت خودشان در اداره‌ی امور کشور را ــ که حقّ آنها است ــ به دست بیاورند؛ ثالثاً یک تکلیف شرعی است که اینها را ما قبلاً هم عرض کرده‌ایم. و حقیقت این است که انتخابات متضمن منافع ملّی کشور است. هر کسی که به منافع ملّی کشور علاقه‌مند است، در انتخابات شرکت میکند. توصیه‌ی من این است اوّلاً همه با همّت حرکت کنند و بیایند به اشخاص مورد نظر خودشان ــ که به آن رسیده‌اند ــ رأی بدهند؛ و این کار را هرچه زودتر انجام بدهند، این توصیه‌ی همیشگی ما است؛ یعنی نگذارند آخر شب و آخر وقت؛ همین اوّل وقت ــ اوّل روز، نیمه‌ی اوّل روز ــ بیایند رأی بدهند و جمعیّت در پایان روز متراکم نشود. و بعد هم در هر شهری به تعداد نامزدهای آن شهر رأی بدهند؛ مثلاً در تهران به سی نفر رأی بدهند واقعاً؛ اسم سی نفر را بنویسند؛ این خیلی کمک میکند به اینکه ان‌شاءالله مجلس، یک مجلس قوی باشد. از خداوند متعال میخواهیم که به ملّت ایران توفیق بدهد، خیر بدهد؛ و رحمت و برکت خودش را بر این ملّت ان‌شاءالله نازل کند و این انتخابات را هم مایه‌ی خیر و برکت برای این کشور قرار بدهد. از شما دوستان رسانه‌ای هم تشکّر میکنیم که زحمت کشیدید و باز هم زحمت خواهید کشید. والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته. خبرنگار: حضرت آقا از شما سپاسگزارم و متشکّرم.
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ شماره 2 دوفصلنامه علمی ـ تخصصی Islamic Political Studies «مطالعات سیاسی اسلام» منتشر شد دومین شماره دوفصلنامه علمی ـ تخصصی (انگلیسی) Islamic Political Studies به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دومین شماره دوفصلنامه علمی ـ تخصصی انگلیسی Islamic Political Studies «مطالعات سیاسی اسلام» مربوط به پاییز و زمستان 1398 منتشر و مقالات این شماره بر روی سامانه این نشریه به آدرس http: jips.isca.ac.ir نمایه گردید. The Status And Foundations Of The Right To Peace And Security In Islamic Thought Seyed Javad Varaei Brotherhood In Faith And Its Justice-Promoting Functions In A State Of "Complex in Equality" Habbibollah Babaie Mehdi Karimi Justice In The Structure Of Government In Light Of Nahj Al-Balagha Letters Mahdi Shajarian Political Equality And The Issue Of Citizenship Rights In Contemporary Islamic Thought Ahmad Biglari Cultural-Political Development In The Islamic Republic Of Iran: Analysis Of Transformations Of 1990-1998 Mahmoud Shafiei The Islamic Republic Of Iran And The Way Of Solving Quintuple Crises With A Democratic Mechanism Reza Isania The Idea Of "Law" In The Iranian Tanzimat Period Mohammad Hadi Ahmadi (مطالعات سیاسی اسلام) Islamic Political Studies در بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran)؛ پایگاه مجلات تخصصی نور (Noormags)؛ پایگاه استنادی سیولیکا (Civilica)، پرتال جامع علوم انسانی و پرتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی (http://journals.dte.ir) نمایه می‌شود. 🌐https://eitaa.com/journals_isca/23
✅برگی از کتاب من و کتاب ص ۸۴ ♈️سخنان مقام معظم رهبری بدون مطالعه نباید خوابتان ببرد همة افراد خانة ما تقریباً، یعنی شاید بگویم هیچ استثنایی ندارد، شب همیشه در حال مطالعه خوابشان می‌برد. خود من هم همین‌طورم؛ نه اینکه وسط مطالعه خوابم ببرد؛ مطالعه می‌کنم، تا خوابم می‌آید؛ کتاب را می‌گذارم و می‌خوابم. همة افراد خانة ما همین‌طورند؛ یعنی وقتی که می‌خواهند بخوابند، حتماً یک کتاب پهلوی دستشان است. من فکر می‌کنم که همة خانواده‌های ایرانی باید این‌طوری باشند؛ من توقعم این است .
Najaf L: 🔴تازه های نشر🔴 مجموعه مقالات ارتباطات صدرایی؛ تبیین و بررسی برخی مفاهیم، نظریه‌ها، الگوها و غایات در فلسفه ارتباطات معاصر از منظر حکمت متعالیه صدرایی» به اهتمام ظهیر احمدی گردآوری شد. این مجموعه، حاصل پژوهش و نظریه‌پردازی پژوهشگران و نویسندگان آن در طول سه سال اخیر در حوزه «فلسفه ارتباطات» است. این پژوهش سعی می‌کند ابتدا با مطالعه و بررسی در برخی از نظریه‌ها، مبانی و الگوها و مسائل عمده‌ای از موضوعات مرتبط با رسانه‌ها و مطالعات ارتباطات، به سراغ حکمت متعالیه رفته و آن مسائل را از منظر و مکتب متعالیه مورد کاوش و مطالعه قرار دهد و در نهایت با استمداد از این مکتب، رهیافت‌ها، سیاست‌های ارتباطی و رسانه‌ای و نیز پاسخ‌هایی مبتنی بر حکمت متعالیه و اسلامی بدان‌ها ارائه نماید.
🔴تازه های نشر🔴 مجموعه مقالات ارتباطات صدرایی؛ تبیین و بررسی برخی مفاهیم، نظریه‌ها، الگوها و غایات در فلسفه ارتباطات معاصر از منظر حکمت متعالیه صدرایی» به اهتمام ظهیر احمدی گردآوری شد. این مجموعه، حاصل پژوهش و نظریه‌پردازی پژوهشگران و نویسندگان آن در طول سه سال اخیر در حوزه «فلسفه ارتباطات» است. این پژوهش سعی می‌کند ابتدا با مطالعه و بررسی در برخی از نظریه‌ها، مبانی و الگوها و مسائل عمده‌ای از موضوعات مرتبط با رسانه‌ها و مطالعات ارتباطات، به سراغ حکمت متعالیه رفته و آن مسائل را از منظر و مکتب متعالیه مورد کاوش و مطالعه قرار دهد و در نهایت با استمداد از این مکتب، رهیافت‌ها، سیاست‌های ارتباطی و رسانه‌ای و نیز پاسخ‌هایی مبتنی بر حکمت متعالیه و اسلامی بدان‌ها ارائه نماید.
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
اولین کتاب فلسفی در موضوع کرونا از متفکر مغربی "ادریس هانی" @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
👆👆👆 نخستین کتاب فلسفی در موضوع کرونا از ادریس هانی: کوید 19 کاری می‌کند که سازمان‌ملل از انجام آن عاجز است. ادریس هانی اخیرا نوشته خود را با عنوان “فيلو- كورونا.. كوفيد19 يحرك الموجة الرابعة للحداثة” برای چاپ ارسال کرده است. این نخستین کتابی است که از منظر فلسفی به اپیدمی کرونا پرداخته است. هانی در این کتاب با تجزیه و تحلیل «روان‌شناسی فرد در قرنطینه» به پرسش از انسان و سرنوشت او در دوره پساکرونا پرداخته و آن را در مسائلی همچون «تجزیه سیستم‌های اجتماعی»، «تغییر قدرت»، و «مرکزیت خانه به مثابه پناهگاهی برای هستی و زندگی» جستجو می‌کند. هانی با گشت‌وگذاری که در فلسفه، سیاست، اقتصاد، روان‌شناسی و انسان‌شناسی و ادبیات و کلام انجام داده به تحلیل ابعاد مختلف از این تحول برآمده از کوید 19 پرداخته و آن را به مثابه تبلور سطحی از مکر طبیعی می‌داند که مکر تاریخی به معنای هگلی را به چالش می‌کشد. ادریس هانی در این کتاب، در جستجوی پتانسیل‌های هر دورۀ تاریخی، به کرونا و تأثیر آن در ظهور موج چهارم مدرنیته‌ی (در ادامه سه موج مدرنیته لئواشتراوس) اشاره می‌کند. وی می‌گوید: این اپیدمی ممکن است به مثابه یک آموزش و تمرین جمعی و جهانی برای استقبال از انقلاب ذهنی بشر باشد. ظاهرا این انقلاب تنها با تغییرات وجودی، با اپیدمی‌ها، با طاعون‌ها، و تغییرات محیطی تحقق خواهد یافت. از این منظر، کرونا توانسته است زخمی دیگر بر خودشیفتگی‌های مدرن وارد کند، زخمی که کمتر از زخم‌های خودشیفتگی‌های مذکور در ادبیات فروید نیست. به گفتۀ هانی، این زخم در پیکرۀ خودشیفتۀ زمانه را می‌توان در تضعیف جهانی‌گرایی، در بازگشت حق طبیعی، و همین‌طور تمرکز و توجه به «خیال فلسفی» مشاهده کرد. از نظر ایشان، در وضعیتی که آمار و ارقام و عقل و عقلانیت ابزاری حس افسردگی و یأس را تقویت می‌کند، «خیال فلسفی» تنها چیزی است که در وضعیت اپیدمی دوام آورده و موجب حفظ امنیت و معنویت در مواجهه با بیماری شده است. ادریس هانی می‌گوید کرونا و زمانۀ آن شاخص‌هایی دارد که برخی از آن شاخص‌ها الان پیدا نیست و در آینده رخ خواهد نمود. کرونا ممکن است کاری بکند که پیش از این سازمان ملل و نظام بین الملل نیز از انجام آن عاجز بوده‌ است. شاید کسانی که در این مسیر و در مسیر مواجهه و مبارزه با کرونا از دنیا رفته‌اند، شهدایی باشند برای ایجاد تحول در راستای ایجاد نظام جهانی جدید. هانی در این کتاب هم نظریۀ «برخورد تمدن‌ها»ی هانتیگتون را و هم نظریۀ «پایان تاریخ» فوکویاما را به چالش کشیده و می‌گوید که اکنون که غرب دچار اضطراب شده است و در عوض چین در حال ارسال خدمات درمانی به اروپا و آمریکاست، سخن از «پایان تاریخ» یا «برخورد تمدن‌ها» بی‌معناست. ادریس هانی با اشاره به این نکته که «کسی بر تاریخ حکومت خواهد کرد که بتواند دنیا را از کرونا نجات بدهد» می‌گوید هانتیگتون و فوکویاما در نظریات خود از این نکته غفلت کردند که چگونه اپیدمی‌ها و بیماری‌های فراگیر می‌توانند مراکز سرمایه‌داری را به گرسنگی کشانده و آرزو و رویای مدرنیته را پریشان کند.  @Habibollah_Babai
🌺لیست دروس استاد سید یدالله یزدان پناه که در این کانال بارگذاری شده است را تقدیم حضورتان می نماییم. ایشان در شهر آمل متولد و در سال 1361 تحصیلات خود را در حوزه علمیه قم آغاز نمود. وی فقه و اصول را از محضر بزرگانی چون آیات عظام حاج شیخ جواد تبریزی(ره) و مددی(دامت برکاته) و دروس معقول را نزد حضرات آیات حسن زاده آملی و جوادی آملی(دامت برکاتهما) آموخت. استاد یزدان پناه از سال 1371 تا کنون به تدریس در حوزه و دانشگاه اشتغال دارد و عضو مجمع عالی حکمت و مدیریت گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی را بر عهده دارد. ✅ صوت ها را به دو صورت زیر می توانید بدست آورید: 1️⃣ دانلود رایگان از همین کانال با لمس نمودن بر روی موارد زیر. 2️⃣ دریافت صوت ها (همین مجموعه که 3 گیگ است یا تمامی صوت های دروس و اساتید کانال که 625گیگ می باشد و مجموعه ای بی نظیر و عالی است) بصورت هارد یا فلش ، درب منزل تان که هزینه پستی و حق الزحمه اندکی نیاز دارد با مراجعه به آیدی حقیر: @mohamadbakhshi1 1.👈اصول و مبانی حکمت صدرایی 2.👈مبحث اشراق 3.👈شرح زیارت امین الله 4.👈اسرار نماز . لینک کانال: http://eitaa.com/joinchat/2866675732C0bad970ead
🔴بحران کرونا و تنگناهای علم سیاست مدرن( امکانی برای نقد علوم سیاسی موجود و گشودن افقی نو پیش روی دانش سیاست در ایران) 🖋 محسن جبارنژاد دوشنبه ۸ اردی بهشت ۹۹ روزنامه فرهیختگان صفحه اندیشه
سکولاریزاسیون کرونایی و انفعال حوزه‌های علمیه بسیاری از نخبگان در حوزه و دانشگاه، هنوز عقلانیت پشتیبان در تعطیلی مساجد و نماز‌های جمعه و اماکن متبرکه را نمی‌دانند و راز انفعال حوزه و تبعیت آن از تمامی دستورات دولتی و پزشکی را نیز درک نمی‌کنند. ای کاش بزرگواران تصمیم‌گیر در حوزه‌های علمیه، تاریخ سکولاریزاسیون در جهان غرب (و همین‌طور جهان اسلام) را این روزها بیشتر مرور کنند و ببینند سکولاریزاسیون نه یک فرایند فلسفی بلکه یک فرایند اجتماعی و مهم‌تر از آن یک فرایند روانی و احساسی بوده است (کتاب دین و نگرش نوین از استیس). آنجا که مزاج جامعه تغییر می‌کند و آنجا که عادت‌ها دگرگون می‌شود، و آنجا که مناسک دینی و دینداری اجتماعی در شلوغی بازار متوقف می‌شود، اصل دینداری به صورت طبیعی به محاق می‌رود. هستند برخی از روحانیانی که امروز با ژست همراهی با علم و نوگرایی و با تأکید بر قاعدۀ «لا ضرر» به دینداری خانگی و معنویت‌های فردیِ درانزوا توصیه می‌کنند، لیکن نمی‌دانند که سکولاریزاسیون حداقلی (یا سکولاریزاسیون مهربان) به شکل طبیعی و ناخواسته راه را برای سکولاریزاسیون حداکثری (سکولاریزاسیون نامهربان و الحادی) هموار می‌کند. آنچه در این باب جالب است درک بهتر برخی از جریانات سکولار در ایران از جایگاه و اهمیت مسجد و حرم و نماز جمعه در جامعه ایران امروز است. این طیف هوشمندانه کرونا را فرصتی طلایی می‌دانند و برای تعلیق مناسک‌ (و شاید حذف شریعت و ترویج طریقت‌های نوظهور معنوی) از میان برخی تیشرت‌پوشان حوزه هم یارگیری می‌کنند و تأخیر و یا تعطیلی امکان مذهبی را به زبان حوزه و دانشگاه تئوریزه می‌کنند. از این منظر، تبلیغات منفی علیه قم و عتبات مقدسه، تبلیغ علیه روحانیت، تبلیغ علیه تولیت‌های اماکن مقدسه، و حتی جوسازی علیه طب موسوم به «طب اسلامی» (با تمامی حواشی‌ای که داشته) همه ذیل یک پروژه و برای ماموریتی واحد شکل گرفته و آن هدم و هتک دینداری اجتماعی (و حذف کارکردهای سیاسی و منطقه‌ای و هویتی مناسک اسلامی) است. انفعال حوزه که بخشی از آن به خاطر فقدان استقلال لازمِ حوزه علمیه در برابر دولت است موجب گشته که حوزه به راحتی تحقیرها، کنایه‌ها، و طعنه‌های مقامات سخنگو در دولت را تحمل کند و آنگاه به جای موضع‌هایی از سر قدرت و اعتبار، به سمت تیم کارشناسی دولت غش کند و با ضعفی آشکار و آزاردهنده مایه سرگشتگی و سرگردانی طیف وسیعی از مومنان در زیست دینداری شان شود. امروز به جای اینکه حوزه و متولیانِ آن امر دینداری مردم را تمشیت کنند جا را به گونه ای خالی کرده اند که دینداران و گاه طلبه های جهادی مجبورند دینداری شان را از دولت و نهادهای مربوطه گدایی کنند. حوزه‌ اگر نتواند مسائل داخلیِ مربوط به دینداری در ایران را تدبیر کند، بی‌شک از نقش‌آفرینی در تحولات دینیِ جهان اسلام مثل حج و اربعین نیز بازخواهد ماند. آنگاه ادعای تمدن‌گرایی برای چنین حوزه‌ای بیشتر یک ادعای لوکس و فیک خواهد بود تا ادعایی واقعی و اثرگذار. @Habibollah_Babai
🔷لینک باکس بررسی در شب های ماه مبارک 1441 (اردیبهشت 1399) ✍️ارائه دهنده دکتر شریف لک زایی 💠بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه اول (تلگرام) 🌐https://t.me/isca24/7366 🔶بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه اول ( ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/579 💠بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه دوم (تلگرام) 🌐https://t.me/isca24/7367 🔷بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه دوم ( ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/580 💠بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه سوم (تلگرام) 🌐https://t.me/isca24/7368 🔶بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه سوم ( ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/581 💠بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه چهارم (تلگرام) 🌐https://t.me/isca24/7370 🔷بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه چهارم ( ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/582 💠بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه پنجم (تلگرام) 🌐https://t.me/isca24/7374 🔶بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه پنجم ( ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/583 💠بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه ششم (تلگرام) 🌐https://t.me/isca24/7380 🔶بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه ششم ( ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/587 💠بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه هفتم (تلگرام) 🌐https://t.me/isca24/7381 🔶بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه هفتم ( ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/588 💠بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه هشتم (تلگرام) 🌐https://t.me/isca24/7391 🔶بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه هشتم ( ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/591 💠بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه نهم (تلگرام) 🌐https://t.me/isca24/7395 🔷بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه نهم ( ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/593 💠بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه دهم (تلگرام) 🌐https://t.me/isca24/7399 🔶بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه دهم ( ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/595 💠بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه یازدهم (تلگرام) 🌐https://t.me/isca24/7406 🔹بررسی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر در شب‌های رمضان جلسه یازدهم ( ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/598
«امّا»‌های رهبری در جلسۀ ستاد کرونا امروز رهبر معظم انقلاب در ستاد کرونا حضور یافتند (و البته اینکه جاهای خالی چه‌کسانی را پر کردند بماند) و در سخنان خود چند «اما» به کار بردند که هر یک به آسیب‌ها و کاستی‌های فرهنگی ستاد کرونا اشاره دارد:   1. «مکرر از پرستاران، پزشکان و کادر درمانی- بهداشتی تشکر کرده‌ایم که جا هم دارد .... امــا در کنار این‌ها، باید از نیروهای داوطلبِ جوان، بسیجی و طلبه نیز قدردانی کرد که در عرصه‌های سخت و خطرآفرین از جمله غسل و کفن و دفن ورود کردند و این کار دشوار را بر عهده گرفتند.» 2. «غرب و غرب‌زدگان نمی‌خواهند این شکست (شکست غرب در مواجهه با کرونا) دیده شود ..... امــا لازم است ابعاد این ناتوانی بررسی و بیان شود چرا که انتخاب سرنوشت‌های مهم برای ملتها به این آگاهی‌ها بستگی دارد.» 3. «در ضرورت بررسی‌های دقیق در بارۀ بسته بودن یا نبودن مساجد و مراکز دعا»: «بنده هیچ پیشنهادی در این باره ارائه نمی‌کنم و تابع نظر و تشخیص کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم ... امــا باید توجه داشت که عبادات و توسل بخصوص در ماه رمضان و شبهای قدر جزو نیازهای اساسی و حتمی مردم است و مردم در قضایای مهم نیز بیشتر به ارتباط با پروردگار نیاز دارند البته معتقدم اگر قواعد سخت‌گیرانه‌ای هم در این زمینه وضع شود مردم مؤمن و مسجدی حتماً بیشتر از دیگران به آن عمل می‌کنند.» 4. «همان گونه که گفتم نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم ... امــا این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد.» @Habibollah_Babai
سومین نشست از سلسله نشست های زنده اینستاگرامیِ "ما ملاصدرا و جهان معاصر"/ گفتگو با دکتر میلاد دخانچی / با موضوع: " ما و مواجهه انتقادی با سنت صدرایی"/ چهارشنبه ساعت ۱۰:۳۰شب/ با اجرای محسن جبارنژاد #حکمت_متعالیه #فلسفه_سیاسی #ما_ملاصدرا_و_جهان_معاصر #میلاد_دخانچی #محسن_جبارنژاد #سنت_صدرایی #اینستاگرام
سال تحصیلی 1400-1399 تحت اشراف آیت‌الله سیدیدالله یزدانپناه؛ حجج‌الاسلام‌و‌المسلمین امینی‌نژاد و فلاح 👈 برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید 👉 👇کانال مؤسسه با محتواهای فلسفی_عرفانی و انقلابی👇 💻برای دیدن نمونه محتواها روی کلمه بازدید کلیک کنید📲 1️⃣مقدمات ‌ورود ‌به ‌فلسفه - استاد امینی‌نژاد 👈[بازدید] 2️⃣طلبه انقلابی - استاد فلاح 👈[بازدید] 3️⃣کارکردهای فلسفه‌خوانی - استاد یزدانپناه 👈[بازدید] 4️⃣امتداد حکمت - استاد امینی‌نژاد 👈[بازدید] 5️⃣فلسفه‌ازنگاه‌امام‌خمینی‌(ره) 👈[بازدید] 6️⃣فلسفه‌ازنگاه‌امام‌خامنه‌ای(مدظله) 👈[بازدید] 7️⃣عرفان‌نظری ازنگاه‌امام‌خمینی(ره) - استاد یزدانپناه 👈[بازدید] 8️⃣ اصول‌فلسفه‌وروش‌رئالیسم - استاد فلاح 👈[بازدید] 9️⃣ خارج نهایه - استاد یزدانپناه 👈[بازدید] 🎙 صوت بدایه‌الحکمه و اشارات استاد امینی‌نژاد 👈[بازدید] ⭐️⭐️ ثبت نام دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی ⭐️⭐️ 🌸
صوت اولین نشست زنده ما، ملاصدرا و جهان معاصر با دکتر #نجف_لک_زایی با عنوان حکمت متعالیه و مسأله امنیت در جهان کنونی با اجرای محسن جبارنژاد .mp3
21.49M
🔷 اولین نشست زنده ما، ملاصدرا و جهان معاصر با دکتر با عنوان حکمت متعالیه و مسأله امنیت در جهان کنونی ⬅️ارائه دهنده: استاد نجف لک زایی استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه باقر العلوم علیه السلام و صاحب نظریه امننیت متعالیه 🔷مجری: جناب آقای محسن جبارنژاد کارشناس و دانشجوی دکتری علوم سیاسی ✅زمان: شنبه 1399/2/20 ساعت بیست و چهار 💠مکان: لایو اینستا گرام 🌐https://eitaa.com/isca_seda/626
ویروس کرونا حرکت تاریخی تمدن‌ها را تسریع می‌بخشد (از کایل هارپِر Kyle Harpper) ابن خلدون نظریۀ جدیدی در مورد تحولات تاریخی مطرح کرده که در آن ساحت‌های اجتماعی و سیاسی با تحولات اقتصادی و جمعیتی مرتبط می‌شود. از این نظر، بیماری‌های عفونی در این تحولات به طور جد نقش‌آفرینی می‌کند. ابن‌خلدون که خود با فاجعۀ مرگ سیاه زندگی کرده است، «آفت» را جزء لاینفک فرایند فروپاشی تمدن بود، ولی بیماری‌ها و آفت‌ها صرفا نتیجه فعل تصادفی خدا یا طبیعت نیستند، بلکه آنها تحولاتی با نظم مشخص و تبیین‌پذیری منطقی هستند. یک تمدن توانمند با یک دولت کارآمد افزایش جمعیت را تسهیل می‌کند، لیکن افزایش جمعیت هم در مقابل موجب بیماری‌های همه‌گیر و تجزیه‌های اجتماعی می‌شود. هرچند کوید 19 همان مرگ سیاه نیست، ولی چیزی شبیه به آن و شبیه به تحولاتی مانند سقوط دیوار برلین یا انفجار برج‌های دوقلوی آمریکا در 11 سپتامبر هست که نشان می‌دهد زندگی ما دَوَرانی است و ارتباطی هست بین گذشته و اکنون و آینده. بدین‌سان تاریخ نیز در کنار علوم پژشکی در باب دلایل بیماری‌های همه‌گیر و پیامدهای آن نکته آموزنده‌ای دارد. از این منظر، اپیدمی‌ها نه یک تصادف بلکه یک امر مداوم و مستمر در تاریخ بشر بوده و اختلال‌های منظمی را در دوره‌های تاریخی گذشته ایجاد کرده است. به بیان دیگر، در بازه‌های طولانی، اپیدمی‌های دارای قافیه و دلیل است و بیماری‌های انسان در طول تاریخ در دنیای قدیم و سپس در دنیای جدید دوره‌های تکاملی داشته است. در این بین همه‌گیری‌های پیشامدرن ویرانگر بودند، چرا که جوامع پیشامدرن بیشتر در معرض مرگ و میر بودند. این جوامع فقیر بودند، افرادی که در این جوامع زندگی می‌کردند استعداد ابتلا به بیماری را داشتند، و زمینه‌های درمانی در آنها نیز کمتر بوده است. ولی در دنیای جدید کنترل بیماری‌های عفونی از ویژگی‌های بارز تجدد است. دانش، فن‌آوری و سیاست، بشریت را از ویرانی های مرگ و میر ناشی از اپیدمی تا حدی دور نگاه داشته است. علم كشاورزي و سياست‌هاي عمومي ميزان بروز و شدت قحطي را كاهش داده است. شاید به همین سبب باشد که تاکنون هیچ جامعه کاملاً مدرنی یک واقعه مرگ و میر از جنس مرگ سیاه را تجربه نکرده است، هرچند البته تضمینی برای جلوگیری از یک چنین واقعه‌ای در آینده هم وجود ندارد. نکته دیگر اینکه، از اواخر قرن نوزدهم ، بیماریهای عفونی جای خود را به اختلالات قلبی و عروقی و سرطانها بعنوان علل اصلی مرگ و میر داده‌اند. در اواخر سال 1900 ، بیشتر مرگ و میرها در ایالات متحده ناشی از بیماری عفونی بود که البته این روند به دلایل تغذیه بهتر ، بهداشت مناسب و مجموعه ای از واکسن ها و آنتی بیوتیک‌ها تغییر یافت. با این همه، حتی در جوامع بسیار پیشرفته ، نمی‌توان گفت كه بیماریهای عفونی کاملا كنترل یا تسخیر شده است. آنها همچنان تهدیدی هستند که هرگز خاموش نمی‌شوند. امروزه ما در محیط‌هایی بسیار مصنوعی زندگی می‌کنیم که اتفاقا برای مقابله با میکروب‌ها ساخته شده است، لیکن این مدل زیستی وضعیت جدیدی را باعث شده است. جمعیت جهانی به 8 میلیارد می رسد و ما بیش از هر زمان دیگری به زیستگاههای طبیعی و حیوانات وحشی که مخزن منبع احتمالی بیماریهای جدید هستند، تجاوز می‌کنیم. این در حالی است که ما از همیشه به هم پیوسته‌تر هستیم. ارتباط بین گونه‌های ما و انگل‌های احتمالی در میان ما گسترده‌تر از هر زمان دیگری است و ما در میانه چنین وضعیت ناامیدکننده و ناپایدار زندگی می‌کنیم. در اینباره به نظر می‌رسد تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و احتمالاً ژئوپلیتیکی COVID-19 آنفولانزای بسیار خطرناک سال 1918 را تحت الشعاع قرار خواهد داد و نظم درهم‌تنیده جهانی را برهم خواهد ریخت. گاهی اوقات ، همه‌گیرها حرکت تاریخ را تسریع می‌کنند یا چشم‌انداز آن را آشکارتر می‌سازد، گاهی نیز اساسا مسیر جوامع بشری با این اپیدمی‌ها به کلی دگرگون می‌شود. ما به زمان نیاز داریم تا راه‌های تغییر و مسیر دگرگونی‌ای که این بیماری در جهان درست می‌کند، را پیدا بکنیم. با این وجود، گذشته و تاریخ به ما نشان می‌دهد که شوک‌های بیولوژیک اغلب با لحظه‌های تغییر و تحول توأم می‌شوند و گاه نیز از آن جلو می‌افتد. https://foreignpolicy.com/2020/04/06/coronavirus-is-accelerating-history-past-the-breaking-point/ @Habibollah_Babai
چهارمین نشست از سلسله نشست های زنده اینستاگرامیِ "ما ملاصدرا و جهان معاصر"/ گفتگو با دکتر محمد پزشگی / با موضوع: " حکمت متعالیه و وضعیت دانش سیاسی در ایران؛ با تاکید بر فلسفه علم سیاست"/ یکشنبه ۲۸ اردی بهشت۹۹ ساعت ۲۳ الی ۲۴ / با اجرای محسن جبارنژاد طراح پوستر: سید سعید هاشمی پی نوشت: زمان این نشست طبق قرار قبلی ۲۴ اردی بهشت بود که به دلیل عدم امکان برگزاری در تاریخ مذکور به یکشنبه ۲۸ اردی بهشت موکول شد @m_jabbarnejad
💠 جبهه منطق و محبت ✍جبهه انقلاب «جبهه منطق و محبت» است، اگر خالصانه اقدام شود، جاذبه اش عالم گیر می شود. @howzavian
صوت جلسه چهارم ما، ملاصدرا و جهان معاصر.‌دکتر پزشکی (13c5ea77-39ec-4b8d-b243-330c900f2f54).aac
28.29M
صوت چهارمین نشست زنده اینستاگرامی "ما، ملاصدرا و جهان معاصر" سلسله گفت و گوهایی به مناسبت اول خرداد، بزرگداشت روز ملاصدرا به صورت زنده از اینستاگرام جلسه چهارم: "حکمت متعالیه و وضعیت دانش سیاسی در ایران؛ با تاکید بر فلسفه علم سیاست" با حضور دکتر محمد پزشگی و با اجرای محسن جبارنژاد یکشنبه ۲۸ اردی بهشت ۹۹ ساعت۲۳ @m_jabbarnejad
پنجمین نشست از سلسله نشست های زنده اینستاگرامیِ "ما ملاصدرا و جهان معاصر"/ گفتگو با دکتر منصور شاه ولی / با موضوع: " حکمت متعالیه و محیط زیست؛ رویکردی اخلاقی-فلسفی"/ چهارشنبه۳۱ اردی بهشت۹۹ ساعت ۲۳ الی ۲۴ / با اجرای محسن جبارنژاد طراح پوستر: سید سعید هاشمی @m_jabbarnejad
پنجمین نشست از سلسله نشست های زنده اینستاگرامیِ "ما ملاصدرا و جهان معاصر"/ گفتگو با دکتر منصور شاه ولی / با موضوع: " حکمت متعالیه و محیط زیست؛ رویکردی اخلاقی-فلسفی"/ چهارشنبه۳۱ اردی بهشت۹۹ ساعت ۲۳ الی ۲۴ / با اجرای محسن جبارنژاد طراح پوستر: سید سعید هاشمی @m_jabbarnejad
پنجمین نشست از سلسله نشست های زنده اینستاگرامیِ "ما ملاصدرا و جهان معاصر"/ گفتگو با دکتر منصور شاه ولی / با موضوع: " حکمت متعالیه و محیط زیست؛ رویکردی اخلاقی-فلسفی"/ چهارشنبه۳۱ اردی بهشت۹۹ ساعت ۲۳ الی ۲۴ / با اجرای محسن جبارنژاد طراح پوستر: سید سعید هاشمی @m_jabbarnejad