eitaa logo
فلسفه سیاسی اسلامی
207 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
133 ویدیو
115 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کرسی الگوهای علم سیاست و حکمت متعالیه سخنران: دکتر محمد پزشکی ناقد: دکتر سید محمد تقی آل غفور دبیر علمی: دکتر شریف لک زایی
جهت ورود مجازی به نشست علمی لطفا از لینک زیر، وارد شوید. ✅http://hekmateislami.com/?page_id=991 @hekmateislami
کرسی ترویجی رابطه منطق و حکمت متعالیه اثبات گر یا تبیین گر با ارائه دکتر سیدمجید ظهیری برگزار می گردد./. ناقد: دکتر عباس جوارشکیان/ دبیر علمی: اویس استادی /زمان: پنج شنبه 4 دی ماه 1399 ساعت 10 تا 12 / لینک ورود به جلسه: https://b2n.ir/ici99
✅هم اندیشی علمی مقاومتِ امت محور ⬅️با حضور جمعی از صاحب نظران ⏰زمان: پنج شنبه 1399/10/11 از ساعت 19 الی 21 ⏹مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل ⬅️لینک ورود به جلسه: 🌐http://dte.bz/danaee
🔰 "امت-شهید" و "مسئله نظم" در جهان اسلام ◾نشست "امت-شهید" و "مسئله نظم" در جهان اسلام از سلسله نشست‌های تبیین ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی رضوان‌الله‌علیه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر بابایی در مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات برگزار گردید که عمده مباحث ایشان در پنج بخش تقدیم می‌گردد؛ 1️ امت-شهید (قسمت اول) ▪️صحبت از امت-شهید یک‌بار منظور شهیدی است که متعلق است به یک امت. یک‌بار این است که بر اساس نگرش قرآنی فردهایی داریم که در مقیاس امت ظاهر می‌شوند یعنی فردی که خودش تبدیل به یک امت می‌شود. مانند آنچه امام درباره شهید بهشتی فرمودند که بهشتی یک امت بود. یعنی فردی که وقتی به شهادت می‌رسد گویا امت به شهادت رسیده است. ▪️در اینجا مرادمان از تمدن، کلان‌ترین نظام مناسبات انسانی است. یعنی اولا فراخ است ثانیاً یک سیستم است و ثالثا بین انسان و یک انسان رخ می‌دهد. این تعریف زمانی خودش را نشان می‌دهد که رقبای این تعریف را بشناسید. ▪️وقتی تمدن را در بین انسان و انسان جستجو می‌کنید باید شاخص‌های انسانی و نرم را مورد مطالعه قرار دهید. با توجه به این معنا از تمدن، عامل شکل‌‌گیری تمدن‌ها انسان‌ها هستند. البته در الهیات تمدن، تمدن را می‌توانیم به مثابه فعل‌الله لحاظ کنیم. ▪️در چنین معنایی، اراده انسانی سهم واضحی دارد. هر اراده‌ای منتهی به شکل‌گیری تمدن نمی‌شود. فقط اراده‌هایی که در سطح کلان ایجاد می‌شود مثلاً در سطح جهان اسلام موج ایجاد کند، چنین اراده، اندیشه و اقدامی وزن تمدنی پیدا می‌کند. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 "امت-شهید" و "مسئله نظم" در جهان اسلام 4️⃣ مسئله نظم (قسمت اول) ▪️برای انسانهای بزرگ گاهی شهادت‌های بزرگ اتفاق می‌افتد و گاهی شهادت‌های معمولی. ▪️شهید با این وزن تمدنی، تأثیرش در ایجاد نظم اجتماعی چگونه است. تأکید ما بر نظم از این جهت است که نظم یکی از مؤلفه‌های تمدن است. ▪️در ادبیات اجتماعی دو گونه نظم داریم: قانونی(پلیسی) و اخلاقی(خودخواسته). اما نظم سومی هم داریم با عنوان نظم معنوی. مثل نظم اربعین. ▪️نظم معنوی این‌گونه رخ می‌دهد که زائر و خادم هر دو توجه معنوی دارند به یک قطب. ارتباط مشترک این دو با آن شخص سوم، رابطه زائر و خادم را سامان می‌دهد. یعنی ابتدا زائر و خادم با شخص سوم ارتباط برقرار می‌کنند و این ارتباط سبب ارتباطی بین آن دو می‌شود. یعنی این‌ها در پرتو آن امر مشترک، همدیگر را دوست می‌دارند و از جامعۀ عادلانه بیرون آمده و به جامعه محبت‌آمیز وارد می‌شوند. ▪️شکل‌گیری شهادت یک چنین شخصیت بزرگی مانند شهید سلیمانی ممکن است نظم قانونی بسازد اما ما به آن کاری نداریم؛ همچنین می‌تواند نظم اخلاقی را نیز سامان دهد. مثلاً شهید سلیمانی یک الگوی ایثار و نظم اخلاقی است. نحوه رفتار ایشان با کودکان، با محافظانشان، با اهل سنت، با غیر ایرانی‌ها و... را می‌توان به عنوان یک مدل اخلاقی تعریف کرد و از آن برای شکل‌دهی به نظم اخلاقی استفاده کرد. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 "امت-شهید" و "مسئله نظم" در جهان اسلام 3️⃣ امت-شهید (قسمت سوم) ▪️داخل پرانتز بگویم ادبیات تمدنی در جهان اسلام جلوتر از ادبیات تمدنی در ایران است و عملیات تمدنی در ایران جلوتر از عملیات تمدنی در جهان اسلام است. ▪️مالک بن نبی نظریه‌پرداز الجزایری تعبیر "انسان النصف" یعنی انسان پاره و ناقص دارد. این انسان به حقوقش فکر می‌کند ولی به تکالیفش نمی‌پردازد. می‌گوید پاشنه آشیل شکل‌گیری تمدن چنین انسان‌هایی هستند؛ هیچ پروژه ای با استمرار نیمه انسان‌ها در جهان اسلام پیش نخواهد رفت. ▪️این انسان‌های بزرگ که امواج بزرگی را ایجاد می‌کنند، فقط با حیاتشان نیست که موج تمدنی ایجاد می‌کنند، گاهی با مرگ‌های بزرگ این کار را می‌کنند. این یکی از نقطه‌های عزیمت تمایز تمدن اسلامی با تمدن غربی است. یعنی چطور می‌توان از پدیده مرگ و شهادت، تمدن ساخت و برای تنظیم مناسبات انسانی، اخلاق و فرهنگ استفاده کرد. ▪️مسیحیت و یهودیت و اسلام هر سه مسأله شهادت دارند اما متأسفانه در دنیای اسلام خیلی کمتر از آنچه در مسیحیت و یهودیت پیرامون شهادت هست، بحث صورت گرفته است. یعنی کتاب‌های متعدد درباره مرگ شرافتمندانه نوشته‌اند. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 "امت-شهید" و "مسئله نظم" در جهان اسلام 5️⃣ مسئله نظم (قسمت دوم) ▪️مسأله اصلی ما نظم معنوی است. این نظم، یک نظم مضاعف و تازه‌ای برای امت اسلام می‌تواند خلق کند. در دنیای غرب، عوامل انسانیِ تمدن را بیش از آنچه هستند به رخ می‌کشند. عامل انسانی هویت‌ساز را بسیار مورد تبلیغ قرار می‌دهند و نیز عوامل دیگری را که نظم‌دهنده است. ▪️باید بتوانیم از ظرفیت‌های عظیم شخصیت‌های الگو نهایت استفاده را کنیم و این ظرفیت عظیم را در جهت هویت‌سازی و نظم معنوی عالی مد نظر تمدن اسلامی بهره گیریم. ▪️اگر نتوانیم شخصیت‌های الگو را در ذهن فرزندانمان در مدارس جا بیاندازیم شهید سلیمانی ده‌سال دیگر از خاطره‌ها خواهد رفت. ▪️انسانی مثل شهید سلیمانی بزرگ‌بودنش حاصل تمدن غرب نیست بلکه در تقابل با آن است و این تقابل است که او را می‌سازد. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 "امت-شهید" و "مسئله نظم" در جهان اسلام 2️⃣ امت-شهید (قسمت دوم) ▪️وقتی پای عامل انسانی به میان می‌آید مسأله تربیت و تمدن ارتباط تنگاتنگی پیدا می‌کند. آقای کالینگ‌وود در کتابش فصلی دارد با عنوان "تمدن به مثابه تربیت" یعنی برای شناخت تمدن نباید شاخص تربیت را بسنجید بلکه باید برای رسیدن به تمدن از دالان تربیت بگذرید. ▪️مارشال هاتسل یکی از شرق‌شناسان آمریکایی که اسلام‌شناسی‌اش قابل توجه است در کتابی با عنوان "اعجاز در اسلام" در پاسخ به این سوال که اسلام چگونه توانست از چین تا آندلس را تحت تأثیر قرار دهد، به شخصیت‌های کاریزما اشاره می‌کند و این شخصیت را در دنیای اسلام بر شخصیت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم تطبیق می‌دهد و می‌گوید این شخصیت بود که اقتدار برای پیونددادن از چین تا آندلس را داشت. ▪️داخل پرانتز باید گفت متأسفانه به سهم بانوان اثرگذار در تمدن کمتر پرداخته شده است. ▪️انسان‌هایی که سایزشان بزرگ است و جامعیت نسبی دارند که در ادبیات عرفانی به آن‌ها انسان کامل می‌گوییم، اهمیت‌شان در شکل‌گیری تمدن‌ها این است که این‌ها سیستم و نظام کلان درست می‌کنند و نظام کلان هم به صورت اتومات انسان بزرگ تولید می‌کنند. ▪️آیت الله آصفی طرحی دارد با عنوان "تربیت جماعت صالحان". در ترکیه آقای فتح الله گولن، یکی از پروژه‌های اصلی‌اش در احیای تمدن اسلامی یا بگویید امپراطوری عثمانی، "تربیت نسل طلایی" است و می‌گویند تا این نسل تربیت نشود عملا نمی‌توانیم نرم افزار تمدن را بالا بیاوریم. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
لینک جهت ورود به کرسی دولت از دیدگاه فلسفه سیاسی علامه طباطبایی https://bbb01.dte.ir/b/zn9-xbo-fbe-vht
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
نظام موضوعات پورتال.pdf
8.94M
👆👆"نظام موضوعات مطالعات تمدنی" چارچوب پورتال تمدن نوین اسلامی در دفتر تبلیغات اسلامی (در میز تمدن و دانشگاه باقرالعلوم ع) است. به نظرم نظام‌واره فوق می‌تواند یکی از مهم‌ترین الگوهای مطالعات تمدنی در جهان اسلام باشد، و البته می‌تواند مراکز تمدن‌پژوهی در ایران را هم نظم بخشیده و افق‌های تازه‌ای را در مطالعات تمدنی امروز بگشاید. @Habibollah_Babai
💢💢 نشست علمی 💢💢 🔸 عنوان نشست: رابطه نظریه و عمل از حکمای باستان تا رئالیسم انتقادی 🔸 ارائه دهندگان: دکتر عماد افروغ، دکتر مهدی امامی، دکتر سیدمحمدرضا امیری طهرانی، دکتر مهدی سلطانی، دکتر مهدی رجبی، دکتر حسن عبدی، دکتر میثم واثقی ⏰ زمان نشست: سه شنبه 7 بهمن ماه ساعت 8 الی 12 صبح 🔸 لینک شرکت در نشست: https://b2n.ir/586481 اداره پژوهش @bouresearch
حضور نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سامانه نمایشگاه مجازی کتاب تهران https://tehranbookfair.ir/#/pavilion/2872/search
کتاب «فلسفۀ تربیتی امام موسی صدر» به قلم معصومه عبدلی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی  منتشر شد. به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فلسفه تربیتی امام موسی صدر» نوشته معصومه عبدلی در ۳۶۵ صفحه و بهای ۵۰ هزار تومان توسط انتشارات علمی و فرهنگی، با همکاری موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر شد.  امام موسی صدر همواره شخصیت محبوبی بوده و از پس سال‌ها بی‌خبری از او، هر وقت خبری یا اثری با نامش گره خورده، توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده است. امام موسی صدر اساسا خود فلسفۀ تربیتی تدوین نکرد، اما منظومۀ فکری او ظرفیت استخراج نوعی فلسفۀ تربیتی را داشته است. معصومه عبدلی تلاش دقیقی برای استخراج این فلسفۀ تربیتی در قالب رسالۀ دکتری‌اش داشته است. وی در ابتدا نگاهی به مبانی نظری دیدگاه‌های امام موسی صدر داشته و کوشیده انسان‌شناسی، معرفت‌شناسی، رابطۀ دین و آزادی و عمل‌گرایی و از این دست مفاهیم را در اندیشۀ او بکاود. سپس شاخصه‌های رفتاری و روش‌های تربیتی امام موسی صدر را با دقت و ریزبینی از نظر گذرانده است؛ و پس از این دو مطالعۀ مقدماتی، فلسفۀ تربیتی امام موسی صدر را از دل آن اندیشه‌ها بیرون کشیده است.کتاب فلسفۀ تربیتی امام موسی صدر در نهایت فصلی را به جمع‌بندی مباحث اختصاص داده و منابع فارسی، عربی و انگلیسی را نیز برای پژوهشگران فراهم کرده است. خسرو باقری، استاد دانشگاه تهران و متخصص در زمینه‌ی علوم تربیتی و فلسفه‌ آموزش و پرورش، مقدمه‌ای بر کتاب نگاشته است و از کوشش نویسنده در استخراج فلسفه‌ تربیتی از اندیشه‌های امام موسی صدر تقدیر کرده است. در پشت جلد این کتاب آمده است: «در منظومۀ فکری صدر سه عنصر دین، انسان و جامعه ارتباطی قابل تأمل دارند. انسان در نظر صدر موجب دگرگونی و تحول در جامعه و جهان می‌شود و اوست که امکان فهمی نوشونده از دین متناسب با نیازها و اقتضائات فردی و اجتماعی دارد. از سویی تنهایی و سرگشتگی انسان نتیجۀ غیاب دین است. نکتۀ حائز اهمیت در اندیشۀ وی آن است که دین قابلیت انطباق با شرایط جدید را دارد و اگر با تحول مستمر، که حاصل تعامل انسان و هستی است، متحول شود، به کار انسان می‌آید وگرنه فاقد تأثیر خواهد بود.»
🔷 دانشگاه ادیان و مذاهب با همکاری دانشگاه باقرالعلوم برگزار می‌کند: همایش بین المللی "نقش اندیشه های عرفانی امام خمینی(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران" 🔹 مشروح خبر: https://urd.ac.ir/fa/cont/9924/ https://eitaa.com/BouNEWS
فلسفه سیاسی اسلامی
🔷 دانشگاه ادیان و مذاهب با همکاری دانشگاه باقرالعلوم برگزار می‌کند: همایش بین المللی "نقش اندیشه ها
همایش بین‌المللی «نقش اندیشه‌های عرفانی حضرت امام در شکل‌گیری انقلاب اسلامی» در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا ایمانی مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب از برگزاری همایش بین‌المللی «نقش اندیشه‌های عرفانی حضرت امام در شکل‌گیری انقلاب اسلامی» در دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد. وی گفت: شناخت ابعاد وجودی حضرت امام کار ساده‌ای نیست. امام هم در فقه و اصول مجتهد و صاحب نظر بود و هم در فلسفه و حکمت استاد بالاطلاق زمان خودش بود و هم در علم رجال و درایه و اخلاق و عرفان و سیاست و علم‌الاجتماع صاحب رأی و نظر بود. او در عرفان، شاگرد آیت‌الله شاه آبادی بود ولی خود در سیر و سلوک و عرفان، صاحب سبک و نظر بودند. این همایش، عهده‌دار شناسایی و بررسی اندیشه‌های عرفانی امام راحل(ره) در ایجاد انقلاب و هدایت و رهبری انقلاب می‌باشد. حجت‌الاسلام ایمانی هم‌چنین گفت: نهضت حضرت امام (ره) باعث شکل‌گیری انقلاب‌هایی دیگر در جهان اسلام شد. حزب‌الله لبنان برخاسته از اندیشه‌های عرفانی و سیاسی حضرت امام(ره) بود و به دنبال آن، حرکت مقاومت اسلامی به نام حماس و جهاد اسلامی و بعد، حرکت انصارالله در یمن و جیش الشعبی در سوریه و حشد الشعبی در عراق حاصل این انقلاب بود. تعبیر قرآن در این موضوع، «كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِي السَّماءِ تُؤتی اُکُلَها کُلَّ حینٍ بِاِذنِ رَبِّها». درختی که حضرت امام در سال 42 غرس کرد و در بهمن 57 به ثمر رسید، مصداق بارز همان کلمه طیبه است که اصل و ریشه آن در اعماق وجود انسان‌ها ثابت است و شاخه‌های این درخت در اوج آسمان‌ها است و هر روز شاهد برکات وثمرات و بهره‌های این درخت پربار هستیم. عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب درباره زمان برگزاری این همایش گفت: این همایش روز چهارشنبه 15 بهمن 1399 از ساعت 9 تا 12 هم‌زمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و میلاد امام خمینی رحمت الله علیه در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌شود. وی عنوان کرد: در ابتدای این وبینار بین‌المللی پیام صوتی و تصویری حضرت آیت‌الله جوادی آملی پخش خواهد شد و در ادامه سخنرانان داخلی و خارجی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با عنوان «تأثیر تصوف بر انقلاب کشورهای اسلامی»، سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی عروس حضرت امام از پژوهشگاه امام خمینی(ره) با عنوان «ضرورت و رسالت حکومت اسلامی در اندیشه عرفانی حضرت امام(ره)»، جناب آقای شفیق جرادی از علمای لبنان و رئیس معهد معارف حکمیه با عنوان «عرفان جهادی»، آیت‌الله شیخ حسن رمضانی از اساتید اخلاق و عرفان و از شاگردان برجسته آیت‌الله حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی با عنوان «ولایت فقیه و ولایت عارف»، دکتر سعید جوادی آملی با عنوان «رابطه عرفان و سیاست»، جناب آقای نذار سعید با عنوان «تأثیر اخلاق و عرفان امام در شکل‌گیری جبهه مقاومت» و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضا الهی‌منش عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با عنوان «رابطه حق و خلق در اندیشه‌های عرفانی حضرت امام(ره) دیگر سخنرانان این همایش هستند. گفتنی است علاقه مندان به حضور در این همایش به صورت مجازی می توانند از طریق ذیل اقدام کنند: Bigbluebutton: online.urd.ac.ir/bbb-room/adyan-webs Instagram: @international.urd.iran
✅همایش بین المللی باز اندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز ⏰زمان: 13 تا 15 بهمن 1399 ⏹افتتاحیه: یکشنبه 12 بهمن ماه ساعت 18:30 همراه با پرسش وپاسخ آنلاین بعد از هر سخنرانی ⏹همراه با سخنرانان از 22 کشور جهان 👥سخنرانان افتتاحیه: ‍‍پروفسور فون استوش (آلمان) آیت الله جوادی آملی دکتر ادریس هانی(مراکش) ⏹دریافت لینک های پخش زنده: ارسال عدد 2 به 1000404404
سومین کرسی ترویجی کنگره حکمت سیاسی متعالیه با ارائه آقای دکتر مسعود پورفرد و نقد آقایان دکتر امیدی و دکتر پزشگی چهارشنبه ۱۵ بهمن ساعت ده صبح برگزار می شود. لینک برای حضور به صورت مجازی http://dte.bz/danaee
✅پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی به مناسبت چهلمین روز بزرگداشت استاد آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی برگزار می‌کند. ⏹نشست علمی: آیت‌الله مصباح یزدی و امتداد سیاسی - اجتماعی فلسفه اسلامی ✅سخنرانان: 👤استاد دکتر محمد لگنهاوزن موضوع: فلسفه دین استاد مصباح یزدی 👤حجت الاسلام و المسلمین استاد نجف لک زایی موضوع: حکمرانی سیاسی در اندیشه سیاسی استاد مصباح یزدی 👤حجت الاسلام و المسلمین استاد محمد تقی سبحانی موضوع: نوآوری‌های کلامی استاد مصباح 👤حجت الاسلام و المسلمین استاد اکبر میر سپاه موضوع: تأثیر مبانی پیشگیری از انحرافات فردی و اجتماعی از دیدگاه استاد مصباح یزدی 👤حجت الاسلام و المسلمین استاد عسکر دیرباز موضوع: فلسفه سیاسی از منظر استاد مصباح یزدی 👤حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی علیزاده موضوع: از تعمیق عقلانیت تا پروای معنویت در اندیشه اخلاقی استاد مصباح 👤حجت الاسلام و المسلمین استاد سعید روستا آزاد موضوع: ثبات قدم در سیره اجتماعی استاد مصباح یزدی 👤حجت الاسلام و المسلمین استاد سید اکبر حسینی قلعه بهمن موضوع: واقع‌گرایی اخلاقی از منظر استاد مصباح یزدی ⏰زمان: دوشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ساعت ۹ الی ۱۱. ⬅️مکان: قم - پردیسان - انتهای بلوار دانشگاه - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💠مجری: پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی و مرکز هماری های علمی و بین الملل ⬅️لینک ورود به جلسه: 🌐www.dte.bz/danaee
⬅️لینک ورود به جلسه: 🌐www.dte.bz/danaee
نشست «فلسفه سیاسی آیت‌الله مصباح یزدی» برگزار می‌شود نشست «فلسفه سیاسی آیت‌الله مصباح یزدی»، سه شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه، از ساعت ۱۹ به صورت مجازی برگزار می‌شود. به گزارش ایکنا، نشست «فلسفه سیاسی آیت‌الله مصباح یزدی»، سه شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه، از ساعت ۱۹ به صورت مجازی برگزار و از طریق نشانی اینترنتی hekmateislami.com/?page_id=۱۰۶۸۵ پخش می‌شود. در این نشست صاحب‌نظرانی از جمله، نجف لک زایی، محسن مهاجرنیا، غلامرضا بهروزی‌لک، علیرضا صدرا، شریف لک زایی و داود مهدوی‌زاودگان به ایراد سخن می‌پردازند.
Photo from ۱۸۵۳۸۱
✅کرسی ترویجی عرضه ونقد ایده علمے(ذیل همایش حکمت سیاسی متعالیه) 💠عدالت در حکمت متعالیه 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین دکتر (دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) ⬅️ ناقدان: 👤حجت الاسلام والمسلمین دکتر (دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) 👤حجت الاسلام والمسلمین دکتر (دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) 👤دبیرعلمی جناب آقای دکتر (دانشیار گره فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) ⏰زمان: چهارشنبه 1399/11/29 ساعت 10 الی 12 ⬅️مکان: قم- پردیسان- پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی- طبقه دوم- تالار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی 💠لینک ورود به جلسه: 🌐http://dte.bz/danaee