eitaa logo
حجت الاسلام دکتر هدایی تبریزی
1.8هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
4.4هزار ویدیو
152 فایل
استادسطوح عالی حوزه استاد دانشگاه محقق وپژوهشگر وکیل و نماینده مراجع عظام تقلید دارای اجازات علمی از مراجع تقلید دارای دو مدرک دکترای phdدانشگاهی کارشناس عالی مشاوره وراهنمایی کارشناس اخلاق و تربیت کارشناس طب اسلامی فعال فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
REC0003.MP3
19.23M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس روش تحقیق جبرانی اول یکشنبه مورخه۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ساعت ۱۸/۰۰تا۲۰/۰۰ عصر حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تدریس درس روش تحقیق ازصفحه ۵۲تا۶۱
REC0004.MP3
19.17M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۲ دوشنبه مورخه۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ساعت ۱۰/۰۰تا۱۲/۰۰ صبح حجت الاسلام دکترهدایی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ازصفحه ۲۷۲تا۲۸۹
REC0005.MP3
1.1M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴ سه شنبه ساعت ۱۶/۰۰تا۱۸/۰۰ مورخه۱۳۹۹/۰۳/۱۲ حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ازصفحه ۲۲۱تا۲۵۵ ناقص است بقیه درفایل پایینی ⬇️⬇️⬇️⬇️
REC0006.MP3
17.75M
ادامه کلاس قبلی 👍👍👍👍
REC0007.MP3
18.97M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس روش تحقیق کلاس جبرانی دوم دوشنبه مورخه۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ساعت ۱۸/۰۰تا۲۰/۰۰ عصر حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ازصفحه ۶۱تا۷۷
REC0008.MP3
19.16M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس کلام سه شنبه ساعت ۱۰/۰۰تا۱۲/۰۰ صبح مورخه۱۳۹۹/۰۳/۱۳ حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ازصفحه ۲۷۱تا۳۱۵
REC0009.MP3
19.49M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس روش تحقیق کلاس جبرانی سوم سه شنبه مورخه۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ساعت ۱۸/۰۰تا۲۰/۰۰ حجت الاسلام دکترهدایی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ازصفحه ۷۷تا۹۳
REC0011.MP3
7.76M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ تشیع مورخه۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ساعت ۱۴/۰۰تا۱۶/۰۰ شنبه عصر حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ازصفحه ۲۸۲تاآخرکتاب ناقص است بقیه درفایل پایینی ⬇️⬇️⬇️⬇️
REC0012.MP3
7.58M
ادامه کلاس قبلی 👍👍👍👍
REC0013.MP3
3.98M
ادامه کلاس قبلی 👍👍👍
REC0014.MP3
20.15M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس جغرافیای تاریخی جهان اسلام مورخه۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ساعت ۱۶/۰۰تا۱۸/۰۰ شنبه عصر حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تدریس پاکستان وافغانستان
REC0015.MP3
6.77M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس روش تحقیق یکشنبه مورخه۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ساعت ۰۸/۰۰تا۱۰/۰۰ صبح حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ازصفحه ۹۳ تاآخرکتاب ناقص است بقیه درفایل پایینی ⬇️⬇️
REC0016.MP3
11.88M
ادامه کلاس قبلی 👍👍👍👍
REC0017.MP3
19.08M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴ کلاس جبرانی یکشنبه مورخه۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ساعت ۱۶/۰۰تا۱۸/۰۰ عصر حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ازصفحه ۲۵۵تا۲۹۱
REC0018.MP3
19.76M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۲ کلاس جبرانی سوم یکشنبه مورخه۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ساعت ۱۸/۰۰تا۲۰/۰۰ حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ازصفحه ۲۹۸تا۳۳۵
REC0019.MP3
18.84M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۲ دوشنبه مورخه۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ساعت ۱۰/۰۰تا۱۲/۰۰ صبح حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ازصفحه ۳۳۵تاآخرکتاب
REC0020.MP3
19.67M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴ دوشنبه مورخه۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ساعت ۱۶/۰۰تا۱۸/۰۰ عصر حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ازصفحه ۲۹۱تاآخرکتاب
REC0021.MP3
19.61M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس کلام سه شنبه مورخه۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ساعت ۱۰/۰۰تا۱۲/۰۰ صبح حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ازصفحه ۳۱۵تاآخرکتاب
استاد ما آیت الله اصفهانی می فرمود:سفارش شده که روزی هزار بار سوره قدر را بخوانید که آثار زیادی دارد. خودش دائم مشغول خواندن بود.
✨امام رضا ع 🌸🍃تا سه خصلت در مؤمن نباشد، مؤمن نيست: خصلتى از پروردگارش، خصلتى از پيامبرش ص و خصلتى از ولىّ خدا . 🌸🍃امّا خصلت پروردگارش، نهفتن راز است؛ 🌸🍃و خصلت پيامبر خدا ص ملايمت با مردم است؛ 🌸🍃و خصلت ولىّ خدا، شكيبایی در تنگنا و سختى است. 📚ميزان الحكمه جلد اوّل
امام صادق(ع): گناهانی که توبه کردی و وقتی یادت می آید از خدا شرم میکنی خدا آن گناه را حتی از یاد و ذهن فرشته اعمال هم پاک میکند و به نیکی تبدیلش میسازد. 📚میزان الحکمه
💬سوال در نماز جماعت در صورت دیر رسیدن تا کدام قسمت نماز میشه اقتدا کرد و جماعت خوند؟ ــــــــــــــــــــــ ✍پاسخ طبق نظر مشهور مراجع : 1- در 2رکعت اول در حال قرائت قنوت و رکوع میتوانید اقتدا کنید. 2- در رکعت سوم و چهارم اگر وقت برای خواندن حمد باشد، میتوانید اقتدا کنید و اگر نباشد در رکوع میتوانید اقتدا کنید . 3- اگر زمانی به نماز جماعت برسد که امام در تشهد آخر نماز باشد مى‌تواند ثواب جماعت را درك كند و راه آن به اين صورت است كه نيت نماز جماعت كند و تكبيرة الاحرام را به قصد اقتدا بگويد و در صف جماعت بنشيند و تشهد را همراه جماعت بخواند ولى سلام نماز را ندهد بلكه صبر كند همين كه امام سلام خود را داد برخيزد و بدون اينكه مجدّداً نيت و تكبيرة الاحرام بگويد، نماز خود ‌را از اول حمد بخواند كه در اين صورت ثواب جماعت را درك مى‌كند. طبق نظر آیت الله مکارم به حالت تجافی بنشیند. جامع المسائل (فارسى - فاضل)، ج‌2، ص: 148 -------------------------------------
🌺شیوه دور کردن از خود در حالت 🌺 امام باقر علیه ‏السلام : اَیُّما رَجُلٍ غَضِبَ وَهُوَ قائِمٌ فَلْیَجْلِسْ فَاِنَّهُ سَیَذْهَبُ عَنْهُ رِجْزُ الشَّیْطانِ وَاِنْ کانَ جالِسا فَلْیَقُمْ... ؛ هر کس در حال ایستادن شود، بنشیند که این کار به سرعت شیطان را از او دور مى‏کند و اگر نشسته است، برخیزد. 📚بحارالأنوار، ج۷۳، ص ۲۶۴، ح۹ .
ما کاری مهمتر از خودسازی نداریم
🔎📖🔍 🔎📖🔍 ✅پرسش: اگه قصاصِ قاتل لازمه چرا پدری که فرزندانش رو به قتل برسونه قصاص نمیشه؟ چرا پدری که فرزندانش رو به قتل برسونه قصاص نمیشه ولی اگه مادری فرزندش رو بُکشه قصاص میشه؟ پس ازاین به بعد هرپدری حرصش گرفت بچشو میکشه چون دلش قرصع اعدام نمیشه 🌺 پاسخ: نکته مهم و کلی نسبت به دستورات الهی این است که می دانیم این دستورات از ناحیه خداوند عالم و حکیم صادر شده است، او به خلق خود و سعادت آنها عالم‌تر است و لطف او باعث می شود که بهترین دستورات را صادر کند و چه بسیار در بیان دستورات خود، فلسفه احکام را بیان نکرده است. 🌸ادب بندگی در اطاعت است، گرچه فلسفه یک حکم را کاملا ندانیم. دستورات خداوند را بواسطه روحیه بندگی انجام می دهیم و نه لزوما برای رسیدن به منافع آن. 🍀امام رضا (علیه السلام) می‌فرماید: همانا، چنین یافتیم که هر آنچه را که خدای تبارک و تعالی حلال فرموده صلاح و بقای بندگان در آن بوده است و به آن احتیاج دارند و بی نیاز از آن نیستند و در آنچه حرام نموده است نیازی برای بندگان به آن نیافتیم، بلکه مایه فسادی است که ایشان را به سوی نابودی و هلاکت سوق می دهد .(1) ✍️اما در این موضوع چند نکته به ذهن می رسد: 🔹این تخفیف در مجازات برای پدر در روایات نقل شده است و در قانون جزاء هم آمده است، البته با توجه به این روایات و سایر ادله، بحثی بین فقهاء مطرح است که اگر این قتل جنبه‌های عمومی و یا سیاسی پیدا کند آیا به قصاص پدر منجر خواهد شد یا نه؟ هر چند اندک اما بعضی فقها به قصاص پدر در بعضی شرایط نیز قائل هستند.(2) ♨️نفی مجازات قصاص از پدری که دختر یا پسر خود را کشته است به معنای نفی سایر مجازات ها نیست. مجازات‌های عمومی مثل تعزیر، دیه و کفاره باقی هستند. تعزیر پدر سه تا ده سال زندان می تواند باشد و کفاره جمع یعنی دو ماه پیاپی روزه گرفتن، شصت فقیر را طعام دادن، و برده آزاد کردن و پرداخت دیه بر عهده او است. 🔻اگر چه فقط قصاص از پدر منتفی شده است اما معنایش این نیست که پدر حق دارد فرزند خود را بکشد و یا برای او گناه نداشته باشد، از نگاه حقوقی پدر صاحب دم و ولی فرزند خود است. قصاص از کسی که این جایگاه حقوقی را دارد و گویا خون خودش را ریخته است، نفی شده است و البته در بقای بقیه افراد خانواده، زنده نگه داشتن پدر نقش مهمی دارد. ✍️ به این اتفاق خاص و کشته شدن این دخترخانم اگر نگاه نکنیم، قتل عزیزترین اشخاص یعنی قتل فرزند ممکن است بخاطر خطای فاحش فرزند باشد. یک حکم کلی را نباید با یک قضیه خاص معنا کرد. در قرآن کریم قصاص مایه حیات بیان شده است. و لکم فی القصاص حیات یا اولوا الالباب(3) 💥 نفی مجازات قصاص از پدر که مطمئنا در شرایط بسیار خاص و یا غلبه غضب و احساسات در یک لحظه خاص صورت گرفته است، شیوع این مدل قتل را در جامعه در پی نخواهد داشت. این تخفیف مشوقی برای پدران نیست که فرزندان خود را بکشند. این قتل در شرایط خاص صورت می گیرد و مطمئنا پشیمانی بعد از آن برای پدر خواهد بود. پي نوشت ها: 1) شیخ حرّ عاملى، وسائل الشیعه، ج 25، ص 51، 1409ق. 2). مجله فقه مقارن، شماره 2،پاييز و زمستان 1392،صفحه 91-110 3) سوره بقره، آیه 179.