eitaa logo
حجت الاسلام دکتر هدایی تبریزی
1.8هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
4.4هزار ویدیو
152 فایل
استادسطوح عالی حوزه استاد دانشگاه محقق وپژوهشگر وکیل و نماینده مراجع عظام تقلید دارای اجازات علمی از مراجع تقلید دارای دو مدرک دکترای phdدانشگاهی کارشناس عالی مشاوره وراهنمایی کارشناس اخلاق و تربیت کارشناس طب اسلامی فعال فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️خمس سهام 🔷س 5364: اگر با در ، خرید و فروش کنیم، آیا به آن تعلق می گیرد؟ ✅ج: در فرض سؤال سر باید قیمت روز سهام در بورس، محاسبه شده و خمس آن پرداخت شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سلیمانی: اونایی که عاقبت بخیر میشن لزوما شهید نمیشن اما اگر شهید بشی عاقبت بخیر هم شدی
137 (311587267071.mp3
314.3K
🔷 گفتند این آقا که تو دعا میکنی نماز صبحش قضا میشه. ☑️ اگر نماز های خودش رو در اول وقت بخونه، ما لا ینحلش رو ینحل می کنیم. (مشکلاتش رو حل میکنیم)
شخصی به بنده گفت: آقا بنده هر چه میخواهم فلان کار را نکنم یا آدم خوبی باشم، نمی توانم! بنده در جواب گفتم: آن حجاب های قبلی هنوز مرتفع نشده است. باید ریشه گناه را بکنی. حضرت فرمود: اگر گناه کردی و ریشه گناه را درنیاوردی آن گناه به تو جرأت می دهد به گناه کردن ادامه دهی. اگر غیبت کردی دزدی هم در ادامه آن می آید. میل به معصیت پیدا می کند، طبیعت ثانوی درست می شود. اصلا غیرتش تغییر می کند.
🔴 علت گرامی داشتن چیست؟ 1️⃣ و به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد . (حدود ٢٠۷ سال پیش) 2️⃣-منطقه نخجوان و بموجب قرارداد ننگین درسال ۱۸۲۸ میلادی درزمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد. (یعنی حدود ۱۹۲ سال پیش). 3️⃣- و هرات به موجب معاهده پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران جدا شد. (یعنی حدود ۱۶۳سال پیش ). 4️⃣- ، و بموجب قرار داد سال۱۸۸۳ میلادی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا شد. ( یعنی حدود ۱۳۷ سال پیش). 5️⃣- و سیستان بموجب قرارداد ننگین حکمیت « ژنرال اسمیت » در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن در سال ۱۹۰۵ میلادی از جداشد. ( یعنی حدود ۱۱۵سال پیش). 6️⃣-مجمع الجزایر با ۳۳ جزیره ارزشمند در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه از ایران جدا شد. ( یعنی حدود ۴٧ سال پیش). 7️⃣-شهر بندری و زیبای فیروزه در شرق دریای مازندران، قبل از انقلاب در زمان پهلوی از ایران جدا شد و به شوروی واگذار گردید. اما میدانیم که در جنگ تحمیلی مدت ۸ سال با دنیا جنگیدیم،حدود ۱۸۸۰۱۵ نفر شهید دادیم. ( در میدان جنگ و هم بمباران شهرها تا روز آتش بس ) که ۳۶ هزار نفر از آنان دانش آموز بودند. حال با افتخار اعلام میکنیم که: 1️⃣- یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندادیم. 2️⃣-باعث بیداری کشورهای اسلامی و مظلوم شدیم. 3️⃣-قدرت اسلام و ایران را به ابرقدرت ها نشان دادیم تا دیگر جرأت حمله به ایران را نداشته باشند. بنا بر این درهر حال و همه زمان ها جهت قدردانی از و و آزادگان و نیز خانواده صبور آنان و برای الگوسازی و پرورش نسل جوان که نیاز به قهرمانان راستین دارند ، لازم است که در نکوداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و قدر دانی از رزمندگان و آزادگان وخانواده معظم آنها بکوشیم. سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم🚩 سلام بر دلاورانی که قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم سلام بر مجاهدانی که به خاک افتاند تا ما به خاک نیفتیم . شادی روح شهدا و امام شهدا صلوات🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نظر حجت‌الاسلام اصلانی کارشناس حوزه در شبکه قرآن:کرونا مقدمه تشکیل حکومت امام زمان (عج) است. 🔺برای دفع کرونا، آیت‌الکرسی بخوانید. 🔺کرونا چیزی نیست که، ما آن را بزرگ‌ کردیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 داستان موج های دوم و سوم کرونا چیست؟ ♻️ استفاده‌ی طولانی مدت از ماسک و کاهش اکسیژن بدن چه عوارضی را به دنبال دارد؟ 💢 تکنولوژی 5G چه بلایی بر سر سیستم ایمنی بدن می آورد؟ 💢 آیا واکسن ها تضمینی برای سلامتی هستند؟ 😳اگه این حرف ها یک طبیب ایرانی اسلامی زده بود...
🔴قالیباف: ناکارآمدی ۷ساله را به مجلس ‌نسبت می‌دهند ♦️رئیس مجلس:در مجلس هرگز به حاشیه نخواهیم رفت و در برنامه هفتم توسعه، برنامه تحول و ثبات در اقتصاد کشور را اجرا خواهیم کرد. ♦️ناکارآمدی ۷ ساله را به مجلسی که چهار ماه است کار خود را آغاز کرده نسبت می‌دهند. ♦️می‌گویند مجلس سه چهار ماه است آمده و قیمت دلار دو برابر شد. ♦️بخش مهمی از مشکلات کشور ما سوء‌مدیریت در استفاده از منابع است؛ مردم را از اقتصاد حذف کرده‌ایم و تصدی‌گری می‌کنیم؛ این وضعیت محکوم به فساد است.
کاری کن ای 🌷 شهید...🌷 بعضی وقت ها نمیدانم؛ درگرد و غبارگناه این دنیاچه کنم. مراجداکن اززمین دستم رابگیر... میخواهم دردنیای تو آرام بگیرم.
کلید علوّ و تعالی! فی الکافی عن الصادق(ع): « إِذَا تَخَلَّی الْمُؤْمِنُ مِنَ الدُّنْیَا سَمَا وَ وَجَدَ حَلَاوَةَ حبّ اللَّهِ وَ کَانَ عِنْدَ أَهْلِ الدُّنْیَا کَأَنَّهُ قَدْ خُولِطَ وَ إِنَّمَا خَالَطَ الْقَوْمَ حَلَاوَةُ حبّ اللَّهِ فَلَمْ یَشْتَغِلُوا بِغَیْرِهِ»، الشافی صفحه 533  مؤمن وقتی از دنیا دامن خود را می تکاند، و از دنیا دست می شوید، نه به معنای اینکه آماده مرگ می شود، بلکه به معنای اینکه حرص دنیا و رغبت به دنیا و شوق دست یافتن به زخارف دنیا را از دل خود بیرون می راند، وقتی این حالت برای مؤمن به وجود می آید، علوّ پیدا می کند.تعالی پیدا‌ می کند. این علوّ و تعالی که ما برای بندگان صالح خدا همیشه قائل هستیم، کلیدش همین است. که این زر و زیور دنیا،این لذّت های دنیا،آرایش های عالم ماده از نظر او کوچک، ناچیز و حقیر بشود. 🔵👈 وقتی این حالت برای مؤمن پیدا شد،دیگر اهمیّتی ندارد به این که کدام یک از زینت های دنیا و لذت های دنیا و زخارف دنیا را به دست بیاورد،روح او بالا می رود. ما گاهی می شنویم از افراد باصفا،پاک می گویند دعا کنیم آدم بشویم.یعنی اعتلا پیدا کنیم. 🔵👈این راهش همین است.راهش این است که انسان برای این زخارف و زینت های دنیوی، برای این ارزش های حیات مادی اهمیتی قائل نباشد.همت او این نباشد که به این زخارف دنیا برسد. همین که این مسایل دنیوی براش بی اهمیت شد، خود این موجب می شود که انسان اعتلا پیدا کند. آن وقت است که انسان شیرینی عشق به خدا را می چشد. که این شیرینی اگر درکام بنده ای حاصل شد،بال و پر در می آورد،پرواز می کند. و همه شیرینی ها و لذت هایِ دیگر، به نظر انسان پست می شود. [ شرح حدیث از حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در مقدمه درس خارج ، 06/08/1387] ❤️
🛑ترامپ به بیمارستان فرستاده شد 🔹واشنگتن پست نوشت: امروز بعدازظهر (جمعه عصر به وقت آمریکا) انتظار می رود ترامپ به بیمارستان والتر رید فرستاده شده باشد. 🔹️شبکه الجزیره اعلام کرده است که طبق گفته برخی از منابع آگاه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای درمان کرونا به بیمارستان نظامی "والتر رِد" در واشنگتن منتقل شده است. 🔹او و همسرش ۲۴ ساعت پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش علایم خفیفی دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 آیا پیروزی در انتخابات آمریکا به سود جمهوری‌اسلامی است؟ 🎙 دکتر سیدهادی سیدافقهی پاسخ می‌دهند...
﷽؛ 📝 پرسش : 1⃣ اگر انسان نذری بکند ولی از سختی های آن نذر اطلاع کافی نداشته باشد بعد از نذر کردن به سختی های آن کار پی ببرد آیا انجام آن نذر واجب است یاخیر ؟ 2⃣ اگر انسان مطمئن باشد که زمانی نذری کرده است ولی هر چه فکر کند یادش نیاید آن نذر چه بوده حکم آن چیست ؟ 📖 پاسخ : 1⃣ اگر قادر باشد و نذر با صیغه صحیح شرعی باشد باید انجام داد . 2⃣ اگر متعلق نذر مردد بین چند چیز معین باشد باید همه آنها را انجام دهد و اگر مردد بین چیزهای نامحدودی باشد به مقداری انجام دهد که یقین به اشتغال ذمه باقی نباشد . 📝 پرسش : برای نذر کردن باید صیغه ی خاصی تلفظ کنیم تا نذر واجب شود ؟ 📖 پاسخ : بله ، در نذر باید صیغه خوانده شود ، و لازم نیست آن را به عربی بخواند ، پس اگر بگوید چنانچه مریض من خوب شود برای خدا بر من است که ده تومان به فقیر بدهم ، نذر او صحیح است ، و اگر بگوید برای خدا نذر کردم چنین کنم ، ـ بنابر احتیاط واجب ـ باید عمل کند ، ولی اگر نام خدا را نبرد و فقط بگوید نذر کردم ، یا نام یکی از اولیای خدا را ببرد نذر صحیح نیست . 📝 پرسش : آیا مراجعه به دعا نویس اشکال دارد ؟ نظر شما در مورد سحر و جادو چیست ؟ 📖 پاسخ : مراجعه به دعا نویس که دعاهای معروف و وارد شده از اهل بیت علیهم السلام بدهد اشکال ندارد ولی اگر سحر و جادو باشد جایز نیست و گفته هایشان مورد قبول نیست . 📝 پرسش : پسری که به پدر خود سلام نمی کند چه حکمی دارد اگر پسر به پدر سلام کند و پدر جواب ندهد چطور ؟ 📖 پاسخ : احترام و احسان به پدر و مادر واجب است حتی اگر او جواب ندهد باز هم شما سلام کنید .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فرماندهی که دشمن او را نشناخت 🔸خاطره شنیدنی از روزی که جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، در منطقه اروند ۲۴ ساعت به چنگ نیروهای آمریکایی افتاد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹نماهنگ|ای کاش همراه شما بودیم 💗رهبرانقلاب: ما از دور نگاه میکنیم و غبطه میخوریم به حال کسانی که راهپیمایی اربعین انجام میدهند ➕شعرخوانی رهبرانقلاب "دل به سوی کربلا پر میزند نبض ما با نبض رهبر میزند"
⭕️صدور مجوز عبور زائران اربعین صحت ندارد/ ممنوعیت تردد در مرزهای چهارگانه 🔸سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا: 🔹صدور مجوز عبور زائران اربعین صحت ندارد. 🔹 اقدامات ما بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کروناست و آخرین ابلاغیه‌‌ای که به ما داده شده‌، مبنی بر ممنوعیت تردد در مرز‌های چهارگانه بوده است. 🔹هر ۴ مرز خسروی، مهران، شلمچه و چذابه مسدود هستند. 🔹در مرزها هیچ ترددی انجام نمی‌شود و هیچ گونه ارائه خدماتی صورت نمی‌گیرد. 🔹توصیه اکید ما این است که هموطنان به هیچ عنوان به سمت مرز‌های چهارگانه حرکت نکنند. 🔹سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز موظف شده که به هیچ عنوان صورت وضعیت هیچ مسافری را از هیچ نقطه کشور به سمت مرز‌های چهارگانه صادر نکند، لذا هیچ وسیله نقلیه‌ای حق تردد در مرز‌های چهارگانه را ندارد. 🔹خودروهای حامل سوخت به تعداد محدود، تردد جزئی و کم رنگی در مرز‌ها دارند.
اگر راه کربلا باز نشد ... اگر اربعین نتوانستیم حرم باشیم ... نام ما سه و نیم میلیون جامانده‌ی اربعین ... مشتاقان زیارت حرم ارباب بی کفن ... دل آشفتگان حرم علمدار کربلا ... بی قراران عمود‌ها و موکب‌ها ... و عاشقان و یتیمان حضرت مهدی ... را هم جزء قربانیان کرونا اضافه کنید ... زبان حال عاشقان دور از ارباب اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبر انقلاب: شما وضع انتخابات آمریکا را نگاه کنید. به دو نفر رسیدند، شما نگاه‌ها کنید مناظرات‌ها این‌ها را؛ ببینید با هم چه‌کار می‌کنند و چه‌چیزهایی به هم می‌گویند.
🔴خاطرات جذاب و خواندنی نصرالله از دیدار با مقام معظم رهبری ♦️من در دیدار با مقام معظم رهبری به زبان عربی سخن می گویم و ایشان به زبان فارسی سخن می گویند اما بعضی مواقع در ابتدای دیدارها ایشان به زبان عربی احوالپرسی می کنند. این توافق از ابتدای دوره رهبری و حتی زمان ریاست جمهوری ایشان وجود داشت بیشتر در دوره رهبری ایشان . ♦️من فارسی متوجه می شوم اما برخی برادرانم کمی تا حدودی متوجه می شوند از اینرو با مترجم در جلسات حاضر می شوند در جلسه ای با رهبرکه برادران فارسی و لبنانی حضور داشتند ایشان فرمودند از الان به بعد ایرانی ها باید عربی و لبنانی ها نیز زبان فارسی یاد بگیرند و کسی دیگر به مترجم نیازنداشته باشد از همان موقع همه دیدارهای ما بدون مترجم برگزار می شود. ♦️یک خاطره جالب و شیرین دیگر اینکه؛ یک زمانی ما از سختی ها خسته شده بودیم در دهه نود شرایط سختی داشتیم ، وضعیت داخلی و مشکلات رژیم صهیونیستی دشواری های زیادی برای ما به همراه داشت آن موقع من جوان بودم و ریش هایم هنوز سیاه بود اما بار بر دوشم سنگینی می کرد گاهی به ایران می امدم نزد ایشان رفتم و گفتم چه کنم تا سنگینی بار این مشکلات را تحمل کنم؟ ♦️ایشان فرمودند تو هنوز جوانی من با این ریش های سفیدم به شما نصیحتی می کنم ،طبیعی است انسان در حرکتش با چالش ها و دشواری هایی روبرو شود دشمنان و دوستان غالبا موجب ناراحتی انسان می شوند اما اذیت دوستان سنگین تراست ،انسان خسته می شود نیاز به راهنما دارد ،کسی که دستش را بگیرد و به وی آرامش دهد در همه مشکلات ، خدا را داریم به کس دیگری نیاز نداریم، خداوند با رحمت و لطفش به ما اجازه داده که وی را بخوانیم و خطاب قرار دهیم در هرحال و صورت و هرزمان که احساس خستگی می کنی توصیه می کنم وارد اتاقی شوی تنها ده دقیقه یک ربع با خدا صحبت کنی ما معتقدیم خدا علیم، بصیر، سمیع و حکیم است همه نیازهای ما در هر صورت نزد خداست با او سخن می گویئم نیازی نیست با دعاهای خاصی وی را بخوانی با زبان خودت در قلب خودت با زبان عامیانه با او مناجات کن خدا می شنود خدا جواد و کریم است اهل کرم ،مغفرت و هدایت است ، خدا به تو ارامش و قدرت می دهد دستان تو را می گیرد از روی تجربه می گویم از همان زمان من به این توصیه گوش می کنم، برکتهایی از این توصیه دیدم زیرا هر اندازه راه دشوار باشد خدا راههایی را برای ما باز می کند خداوند کریم است خیلی کریم است .
💢 مراد از حوزه انقلابی مطلوب و ایده‌آل ❌ شیرازی و صانعی مراد از حوزه انقلابی آن است که به خط و مشی (ره) توجه کرده و از کلام و رفتار ایشان محوریت و مسیر اصلی را بیابیم و در راستای همان حرکت کنیم. رفتار انقلاب کاملاً بر اساس شاخصه های حوزه انقلابی است. حوزه علمیه قم انقلابی هست، اما انقلابی مطلوبِ ایده آل نیست و باید تلاش کند سطح انقلابی گری خود را افزایش دهد. برخی جریانات همواره سعی می کنند تا حوزویان را از مسیر امام و رهبری دور کنند که جریان و از جمله این جریانات است. آیت الله توکل / آذر ۹۸
بسم الله الحکیم اقتصاد اسلامی جدی است نه شوخی مخالفت برخی از مدرسان حوزه علمیه سنتی با مکتب اقتصاد اسلامی عکس العمل یک واقعیت مهم در حوزه علمیه قم و مشهد است. این واقعیت عبارت از استقبال گسترده طلاب نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی به فلسفه های مضاف و فقه های تخصصی و فقه های نظام های اسلامی است که در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام و مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر عج و مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی و مدرسه امام کاظم علیه السلام و مدرسه مشکات و پژوهشگاه های حوزه و دانشگاه، فرهنگ و اندیشه اسلامی، علوم و فرهنگ اسلامی و... تاسیس و توسعه یافته است. این واقعیت مبارک در دانشگاه های علوم انسانی هم در حال شکل گیری است و به همین دلیل سکولارها را داغ دیده کرده است. آری گرایش به فقه های تخصصی یک واقعیت جدی است اصلا شوخی نیست و شوخی بردار هم نیست. حال عده ای از دانشگاهیان شبه روشنفکری در قم از پیدایش استادان فاضل جوان در گرایش های فقه تخصصی همچون فقه اقتصاد و فقه سیاست و فقه فرهنگ و فقه تربیت و فقه مدیریت و فقه قضا و فقه امنیت و غیره نگران هستند و چماقی به نام ایدئولوژی بر سر این جریان می زنند تا مانع گسترش جریان عقلانیت اسلامی بشوند و جامعه را به سمت ایدئولوژی لیبرالیستی سوق دهند. مخالفان اسلام جامع نگر بدانند این واقعیت به لطف الهی با جدیت تمام در حال پیش روی در حوزه و دانشگاه است. عبدالحسین خسروپناه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ حوزه علمیه قم
فرزندان و شاگردان ما 💎 قیمتی‌ترین سرمایه و ⚰ مهم‌ترین توشه ما برای سفر آخرت‌ند؛ 💢 پس برای حفظ و ارتقای آن‌ها 🤔 برنامه ریزی کنیم 😓 تلاش کنیم 🤯 نفس بزنیم و 🤲 دعا کنیم. ✌️بالاخره هر طور هست پیروز می‌شویم.