#یاد_مرگ_قیامت
سیّد اجلّ، علاّمه نِحریر، بهاء الدین، سیّد علی بن سید عبدالکریمِ نیلیِ نجفی که جلالت شأنش بسیار، و مناقبش بی شمار است و تِلمیذِ شیخ شهید و فخر المحقّقین است؛ در کتاب «اَنوارُ المُضیئَه» در ابواب فضایل حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام به مناسبتی این حکایت را از والدش نقل کرده:
در روستای نیله که روستای خودشان باشد، شخصی بوده که تولیّت مسجد آن روستا با او بود. روزی از خانه بیرون نیامد، او را طلبیدند عذر آورد که نمیتوانم، چون تحقیق کردند، معلوم شد که بدن او به آتش سوخته، به غیر از دو طرف رانهای او تا طرف زانوها که از آسیب سوختن محفوظ مانده، و دیدند درد و اَلَم او را بی قرار کرده است. سبب آن را پرسیدند.
گفت: در خواب دیدم که قیامت برپا شده و مردم در حَرَجِ عظیمند و بسیار به آتش میروند و به بهشت کم میروند و من از کسانی بودم که به بهشت مرا فرستادند، همین که رو به بهشت میرفتم، به پلی رسیدم که عرض و طول آن بزرگ بود، گفتند که این #صراط است.
پس ما از روی آن عبور کردیم و هر چه از آن طیّ میکردیم عرضش کم، و طولش بسیار میگشت، تا به جایی رسید که مثل تیزیِ شمشیر شد، نگاه کردیم در زیر آن دیدیم که وادی بسیار بزرگی است و در آن آتش سیاهی است، و در آن جمرههایی (تکههایی از آتش) مثل قلههای کوهها، و مردم بعضی نجات مییابند و بعضی در آتش میافتند و من پیوسته میل میکردم از طرفی به طرف دیگر، مثل کسی که بخواهد بیفتد تا خود را رسانیدم به آخر صراط.
به آنجا که رسیدم نتوانستم خودداری کنم که ناگاه در آتش افتادم و فرو رفتم در میان آتش، پس خود را رساندم به کنار وادی و هر چه دست انداختم دستم به جایی بند نشد و آتش مرا پایین میکشید به قوّتِ جریانِ خود، و من اِستِغاثه می کردم، و عقل از من پریده بود، پس مُلهَم شدم به آنکه گفتم: #یا_علی_بن_ابیطالب علیهالسلام. پس نظر افکندم دیدم مردی به کنار وادی ایستاده، در دلم افتاد که او علیّ بن ابیطالب علیه السلام است.
گفتم: ای آقای من! یا امیرالمؤمنین! فرمود: دست خود را بیاور نزدیک، پس کشیدم دست خود را به جانب آن حضرت، پس گرفت دست مرا و کشید مرا بیرون و افکند مرا بر کنار وادی. پس آتش را از دو طرفِ رانِ من دور کرد به دست شریف خود که من وحشت نموده از خواب جستم و با این حال خود را دیدم که میبینید و سالم نمانده بدن من از آتش مگر آن جایی که امام دست کشیدند.
پس مدّت سه ماه مرهم کاری کرد تا سوختهها بهتر شد و بعد از آن کم بود که نقل کند این حکایت را به جهت احدی مگر آنکه تب میگرفت او را.
منبع: #منازل_الآخرة
#ادب
برخی شاگردان علامه طباطبایی درباره فروتنی ایشان گفته اند :
از قریب 40 سال پیش تا کنون دیده نشده که ایشان بر مجلس به متکی و بالش تکیه زنند ، بلکه پیوسته در مقابل حاضران مودبانه قدری جلوتر از دیوار و زیر دست میهمان می نشستند.
#منبع_سیره_فرزانگان ص 245
نکته بنیادی در تربیت.mp3
4.15M
#فایل_صوتی
یک نکته مبنایی که پاسخ صدها سوال در زمینه تربیت فرزند هست،که اکثر والدین نمیدانند
چرا ساعتها نصیحت اثری روی فرزند ما نمیگذاره؟ مشکل جای دیگر است و ما کار دیگر میکنیم
بخشی از همایش رفتار بانوجوان
#استادخسروجردی
4_5857087656499872140.mp3
1.97M
🎵 این پیشنهاد را عملی نکنید!
🔻دیگه باید چیکار کنن تا ما اهمییت این موضوع رو متوجه بشیم؟!
#کلیپ_صوتی #غدیر
5acc86c038239423a6c7944d_3374779184210587075.mp3
2.42M
🎧 روضه امروز: حضرت رقیه(س)
هر روز زیارت عاشورا بخونیم و روضه گوش کنیم.
امام زمان:
یا جدّاه، هر صبح و شام بر مصائب تو گریه می کنم.
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تصویری📽
♻️ ده ساعت پیادهروی در نیویورک #آمریکا ...
🔴 آیا #آزادی_پوشش_زنان در #غرب، مردان غربی را چشم و دل سیر کرده⁉️
🔺 رفتار آقایان با یک خانم در خیابانهای آمریکا را ببینید ...
#جنون_جنسی
رايت شخصی
بسیاری از مردم به راحتی از روی نرم افزارها و محصولات صوتی و تصویری به قصد استفاده شخصی، رایت و یا اصطلاحا کپی می کنند.
در حالی که حکم شرعی چنین کاری به فتاوای مراجع تقلید، اینچنین است:
آيات عظام امام، تبريزى، خامنه اى، سيستانى، فاضل و صافى: اگر در اين زمينه قانونى نباشد، اشكال ندارد.
آيات عظام بهجت و وحيد: بنا بر احتياط واجب جايز نيست.
آيات عظام مكارم و نورى: جايز نيست.
پرسش: اگر ندانيم كه توليد كننده نرم افزار، به كپى و تكثير و استفاده آن رضايت دارد یا نه، تكليف چيست؟
پاسخ: آيات عظام امام، تبريزى، سيستانى و صافى: تكثير و استفاده از آن اشكال ندارد.
آيات عظام بهجت، خامنه اى و وحيد: بنابر احتياط واجب بايد رضايت و اجازه توليد كننده احراز و كسب گردد.
آيات عظام مكارم، فاضل و نورى: حق نشر و كپى رايت براى مؤلف و توليد كننده است و بايد رضايت و اجازه توليد كننده، احراز و كسب گردد.
رساله دانشجويی، سيد مجتبی حسينی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
* #سلوک #استاد #توسل #امیرالمومنین
🔻و در وادي سلوک در سه مرحله ارتباط و پذيرش لازم است:
🔹يكي اينكه انسان با فردي به عنوان الگو و استاد در ارتباط باشد،
🔸يكي ديگر اينكه انسان کل خط و شجره را به صورت وسيع بپذيرد. نسبت به اصل طریق مقيد و ملتزم باشد؛ پذيرش باطني و ظاهري را داشته باشد.
در بین این شقوق و طُرُقی كه هست، جايگاه ارتباطي خودش و پيوندش را به شجره مورد نظر مشخص كند.
البته بعد از حفظ اصل ارتباط با اهل بيت عليهم السلام.
🔹مرحله سوم اين است كه در بين خود اهل بيت عليهم السلام هم بداند چه موقعي با كدام یک از ایشان متوسل بشود يا به او گفته شود.
🔸 شروع اين كار با توسل به اميرالمؤمنين عليه السلام است؛ البته توسلات ديگر هم هست؛ اما اين طريق، طريق اميرمؤالمنين عليه السلام است، آنچه كه ما از معارف سلوكي مي خواهيم نزد اميرالمومنين عليه السلام است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
#رحمت #توکل #مشکلات
💠 وظیفه ما در مشکلات
🔻اندوخته هاي ذهنيِ باطل، گاهي کار دست ما مي دهد و ما را در بن بست مي اندازد، چه در مديريت امور، چه در مسائل خانوادگي. باید به فکر خروج از اين بن بست ها باشیم؛ نه اينکه بنشينيم و بگوييم[تلاش] فايده ندارد.
🔸 بارها خدمت دوستان عرض کردم: در تمام دوره زندگي، بن بستي که راه خروج نداشته باشد نداريم. خداوند راه خروج را باز مي کند، تا پشت درهاي بسته ی مديريت بر خويشتن و مدیریت بر سرنوشت و بر خانه و خانواده نمانيم.
🔹 خداوند حامي خوبي است، او تمام است، ربّ است، کم نمي گذارد. نوع ديد ما غلط شده است، انتظارات ما واهي شده است، به جاي اينکه به خود بپردازيم، به فکر کارهاي خدا ميافتيم؛ يعني به جاي خدا مي خواهيم تصميم بگيريم و راهکار ارائه کنيم.
🔸 مي فرماید: «وَ مَنْ يتَّقِ اللَّهَ يجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا.سوره طلاق/۲» تو وظیفه خود که رعایت تقوای الهی است را انجام بده، راه خروجي با خدا است که براي تو تعريف مي کند. لازم نیست بنشيني براي فردا و فرداهای زندگي و فصل آينده و فرزندان و... مدام توهّم و تخيّل کني. تو فقط به تقواي اعتقادی و عملي خويش بپرداز.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
#ذکر #سجده
💠 غذای تام روحانی در سجده
🔻يک عملی که از جانب بزرگان سفارش ميشده سجده های طولاني است؛ همچنین تکرارِ اذکار در سجده و رکوع بدون عجله، مخصوصاً ذکر سبحان الله.
🔸 اگر کسي بتواند ذکر سبحان الله را در سجده در ساعتي، با آرامش، يک دانه، يک دانه بگويد هر کدامش يک دست غذاي تام و تمام است. به روح انسان قوّت و نشاط ميدهد. نور ميآورد.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈