REC0020.MP3
13.72M
مربوط به دانشجویان حقیر
تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۲
مورخه۱۳۹۹/۰۲/۲۹
دوشنبه
ساعت ۱۰/۰۰تا۱۲/۰۰
حجت الاسلام دکترهدایی
تدریس مجازی
مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی
تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۲
تدریس از صفحه ۲۱۴تا۲۴۴
ناقص است
ادامه در فایل پایینی
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
REC0022.MP3
19.21M
مربوط به دانشجویان حقیر
تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴
مورخه۱۳۹۹/۰۲/۲۹
ساعت ۱۶/۰۰تا۱۸/۰۰
دوشنبه
حجت الاسلام دکترهدایی
تدریس مجازی
مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی
تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴
تدریس از صفحه ۱۵۴تا۱۷۵
REC0023.MP3
19.54M
مربوط به دانشجویان حقیر
تدریس درس کلام
مورخه۱۳۹۹/۰۲/۳۰
ساعت ۱۰/۰۰تا۱۲/۰۰
سه شنبه
حجت الاسلام دکترهدایی
تدریس مجازی
مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی
تدریس درس کلام
تدریس از صفحه ۲۲۳تا۲۴۹
REC0024.MP3
19.29M
مربوط به دانشجویان حقیر
تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴
کلاس جبرانی ۱
مورخه۱۳۹۹/۰۲/۳۰
ساعت ۱۰/۰۰تا۱۲/۰۰
سه شنبه
حجت الاسلام دکترهدایی
تدریس مجازی
مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی
تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴
تدریس از صفحه ۱۷۵تا۱۹۹
REC0025.MP3
11.36M
مربوط به دانشجویان حقیر
تدریس درس تاریخ تشیع
مورخه۱۳۹۹/۰۳/۰۳
ساعت ۱۴/۰۰تا۱۶/۰۰
شنبه
حجت الاسلام دکترهدایی
تدریس مجازی
مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی
تدریس درس تاریخ تشیع
تدریس از صفحه ۲۳۹تا۲۵۹
ناقص است
ادامه در فایل پایینی
⬇️⬇️⬇️⬇️
REC0027.MP3
5.55M
ادامه فایل قبلی
ادامه کلاس قبلی
ادامه کلاس بالا👍👍👍👍
REC0028.MP3
14.23M
مربوط به دانشجویان حقیر
تدریس درس جغرافیای تاریخی جهان اسلام
مورخه۱۳۹۹/۰۳/۰۳
ساعت ۱۶/۰۰تا۱۸/۰۰
شنبه
حجت الاسلام دکترهدایی
تدریس مجازی
مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی
تدریس درس جغرافیای تاریخی جهان اسلام
تدریس هندوستان
ناقص است
ادامه در فایل پایینی
⬇️⬇️⬇️⬇️
REC0030.MP3
3.42M
مربوط به دانشجویان حقیر
تدریس درس تاریخ تشیع
کلاس جبرانی ۲
مورخه۱۳۹۹/۰۳/۰۳
ساعت ۱۸/۰۰تا۲۰/۰۰
شنبه
حجت الاسلام دکترهدایی
تدریس مجازی
مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی
تدریس درس تاریخ تشیع
جبرانی ۲
تدریس از صفحه ۲۵۹تا۲۷۹
ناقص است
ادامه در فایل پایینی
⬇️⬇️⬇️
REC0033.MP3
19.08M
مربوط به دانشجویان حقیر
تدریس درس کلام
مورخه۱۳۹۹/۰۳/۰۶
سه شنبه
ساعت ۱۰/۰۰تا۱۲/۰۰
حجت الاسلام دکترهدایی
تدریس مجازی
مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی
تدریس درس کلام
تدریس از صفحه ۲۴۹تا۲۷۱
REC0034.MP3
19.19M
مربوط به دانشجویان حقیر
تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۲
کلاس جبرانی ۲
مورخه۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ساعت ۱۸/۰۰تا۲۰/۰۰
سه شنبه
حجت الاسلام دکترهدایی
تدریس مجازی
مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی
تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۲
تدریس از صفحه ۲۴۴تا۲۷۲
REC0035.MP3
19.54M
مربوط به دانشجویان حقیر
تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴
کلاس جبرانی ۲
مورخه۱۳۹۹/۰۳/۰۷
چهارشنبه
ساعت ۱۸/۰۰تا۲۰/۰۰
حجت الاسلام دکترهدایی
تدریس مجازی
مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی
تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴
تدریس از صفحه ۱۹۹تا۲۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦حجت الاسلام عالی
🔸کسی که توکل به خدا داشته باشد به بن بست نمیخورد
🎤 #استاد_عالی✅
┄┅═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #استوری
و شاید نیاز به جنگ با اسرائیل هم نباشد…
☘️نقش مادر در تربیت
☘️امام خميني (ره) خطاب به مادران چنين فرموده اند
☘️مادر خوب، بچه خوب تربيت مي کند
☘️و خداي ناخواسته، اگر مادر منحرف باشد بچه از همان دامن، منحرف بيرون مي آيد.
☘️و چون کردار بچه از روي تقليد است و تقليد از مادر از همه تقليدها مؤثرتر است، بچه آن گونه مي شود.
☘️☘️🌷☘️☘️
@dars_akhlaq .mp3
3.58M
🔊 #كليپ_صوتی
🎙🌸استاد آيت الله #ناصري (ره)
📝 موضوع : تکبر
✅ خیلی تأثیر گذار 👌👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تظاهرات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در امریکا به 20 ایالت گسترش یافت.
🔆💠🔅💠﷽💠🔅
💠🔅💠🔅
🔅💠🔅
💠🔅
🔅
✅پیشگیری از بیماری های معده
✍مهم ترین عامل بیماری های انسان، از فساد معده است و علت آن اسراف در خوردن میباشد. امام صادق علیه السلام میفرماید: آن چه که برای بدن نافع است، اسراف نیست؛ بلکه اسراف در چیزی است که باعث فاسد شدن مال و ضرر رساندن به بدن میشود.
📚 الکافی، شیخ کلینی، ج ۴، ص ۵۴
💢 در روایت نبی اکرم (ص) به طور کلی مقدار غذا خوردن این گونه بیان شده است: برای انسان هیچ ظرفی بدتر از ظرف شکم نیست که آن را پر میکند. برای فرزندان آدم چند لقمه غذا که باعث راست شدن کمرش باشد، کافی است و هنگامی که ناچار است، بایستی یک سوم برای غذا و یک سوم برای آب و یک سوم برای باد و نفس کشیدن قرار بدهد.
📚 الدراسه فی طب المصطفی (ص)،
آیت الله تبریزیان، ج ۱، علل بیماریها
💥انسان تا گرسنه نشده، نباید غذا بخورد و وقتی هم که شروع به غذا خوردن کرد، قبل از سیر شدن باید دست از غذا بکشد،؛ یعنی نباید شکمش را پر کند. پر شدن معده منشا بیماریهای کشنده است.
🔅
💠🔅
🔅💠🔅
💠🔅💠🔅
🔆💠🔅💠🔅💠🔅
مدگرایی در جوانان
برای پاسداری از الگوهای مناسب و مطلوب و مبارزه با مدلهای نامطلوب دو کار ضروری به نظر میرسد:
۱. تبیین الگوهای مطلوب و شناساندن آنها به جوانان جامعه.
۲. اثبات عقلانی نبودن تقلیدهای کورکورانه و پیرویهای ناآگاهانه برای #جوانان.
همان گونه که ارائهی رفتارهای مطلوب و اشاره به مسائل مختلفی که میتواند در اطراف مدل مورد نظر مطرح شود، جذّابیت رفتار مطلوب را افزایش میدهد، پرسش در جهات مختلف الگوهای ناصواب نیز میتواند زمینهی مبارزه با آن را فراهم سازد.
بررسی آثار و پیامدهای الگوهای تازه برای آنان که میاندیشند، نقش مؤثّری دارد و چنان چه به طور کامل شناخته شود، میتواند در جاذبهی الگوها تأثیر بگذارد. اگر جوان بداند پوشیدن لباس خاصی با رنگ و اندازه و چسبندگی مخصوص، روغن زدن افراطی به موهای سر و... باعث بیارادگی انسان میشود و زمینهی خودباختگی را فراهم میسازد، هیچ گاه قدم در این راه نخواهد نهاد؛ زیرا خواهد فهمید که این کار هیچ گونه منفعتی نداشته و صرفاً برای پسند و لذّت دیگران بوده است و هویت گمشدهای را دنبال کرده که هیچ گاه پیدا نخواهد کرد، و در نتیجه کورکورانه راهی را انتخاب نمیکند. به جای این که دیگران را ملاک قضاوت قرار دهیم باید به خود بیابیم. هر کسی باید خودش باشد؛ آن گونه که استعداد دارد و توانایی دارد که استعدادها را شکوفا سازد.
اصولاً کسانی که خلأیی در شخصیت خویش احساس میکنند، به دنبال امتیاز گرفتن از دیگران هستند تا به نحوی خلأ موجود را پر کنند. وقتی از آنها سؤال میشود چرا این گونه موهایتان را سامان دادهاید، نمیگویند این گونه راحتتریم، بلکه میگویند دیگران بهتر میپسندند و در واقع از پسند دیگران احساس رضایتمندی میکنند. هر چه دیگران بخواهند، او همان را انجام میدهد. وقتی انسانی این گونه رشد کرد، به خاطر خواست دیگران تن به کاری میدهد که بسیار زیان بخش است و چون دیگران نمیخواهند، از کارهایی روگردان میشود که بسیار پرمنفعت است. عقربهی وجودی چنین فردی به سویی میچرخد که دیگران میخواهند. چرا انسان خودش نباشد؟ برهنگی فرهنگی از مهمترین معضلات زندگی انسان است. کسی که به دنبال هویت از دست رفتهاش نباشد از مزایای انسانی بی بهره است.
بنابراین مدهای مختلف چنان چه بر اساس تشخیص سود و آثار مطلوب خودشان پذیرفته شوند، هیچ اشکالی ندارد. امّا چنان چه نوعی خودباختگی و پیروی خفّت بار به دنبال داشته باشد، مطرود است. هر کس باید ابتدا به دنبال ابتکار باشد. خطّ، شعر و یا هنر دیگری را به کار گیرد که خود میپسندد. دلیلی ندارد که ما خود را به چیزی که خواسته ی دیگران است محدود کنیم. اگر جوان به این نکته برسد، بی چون و چرا هیچ چیزی را نمیپذیرد.
#مدگرایی
#الگو
🔆💠🔅💠﷽💠🔅
💠🔅💠🔅
🔅💠🔅
💠🔅
🔅
✅چرا مومنین از حنا استفاده می کنند؟
✍حضرت رسول صلوات الله علیه فرمود:
با حنا خضاب کنید؛ همانا آن، چشم را روشنی می بخشد و بوی را خوش می سازد و همسر مرد را آرامش می بخشد.
📚 کافی، ج ۶، ص ۴۸۳
🔴برخی از خواص حنا:
🔹 جلوگیری از پادرد
🔸 از بین بردن بوی بد عرق
🔹 طراوت چهره
🔸 خوشبویی دهان
🔹 نیکو شدن فرزند
🔸 تقویت چشم
🔹 تقویت توان همبستری
🔸 تنظیم عادت ماهانه
🔹 قاعده آور و ...
🔅
💠🔅
🔅💠🔅
💠🔅💠🔅
🔆💠🔅💠🔅💠🔅