eitaa logo
حجت الاسلام دکتر هدایی تبریزی
1.8هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
4.6هزار ویدیو
152 فایل
استاد حوزه و دانشگاه محقق وپژوهشگر وکیل و نماینده مراجع عظام تقلید دارای اجازات علمی از مراجع تقلید دارای دو مدرک دکترای phdدانشگاهی کارشناس عالی مشاوره وراهنمایی کارشناس اخلاق و تربیت کارشناس طب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
REC0020.MP3
13.72M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۲ مورخه۱۳۹۹/۰۲/۲۹ دوشنبه ساعت ۱۰/۰۰تا۱۲/۰۰ حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۲ تدریس از صفحه ۲۱۴تا۲۴۴ ناقص است ادامه در فایل پایینی ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
REC0021.MP3
5.33M
ادامه فایل بالا ادامه کلاس قبلی 👍👍👍👍👍
REC0022.MP3
19.21M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴ مورخه۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ساعت ۱۶/۰۰تا۱۸/۰۰ دوشنبه حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴ تدریس از صفحه ۱۵۴تا۱۷۵
REC0023.MP3
19.54M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس کلام مورخه۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ساعت ۱۰/۰۰تا۱۲/۰۰ سه شنبه حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تدریس درس کلام تدریس از صفحه ۲۲۳تا۲۴۹
REC0024.MP3
19.29M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴ کلاس جبرانی ۱ مورخه۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ساعت ۱۰/۰۰تا۱۲/۰۰ سه شنبه حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴ تدریس از صفحه ۱۷۵تا۱۹۹
REC0025.MP3
11.36M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ تشیع مورخه۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ساعت ۱۴/۰۰تا۱۶/۰۰ شنبه حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تدریس درس تاریخ تشیع تدریس از صفحه ۲۳۹تا۲۵۹ ناقص است ادامه در فایل پایینی ⬇️⬇️⬇️⬇️
REC0026.MP3
289.8K
ادامه فایل قبلی ادامه کلاس قبلی 👍👍👍👍
REC0027.MP3
5.55M
ادامه فایل قبلی ادامه کلاس قبلی ادامه کلاس بالا👍👍👍👍
REC0028.MP3
14.23M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس جغرافیای تاریخی جهان اسلام مورخه۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ساعت ۱۶/۰۰تا۱۸/۰۰ شنبه حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تدریس درس جغرافیای تاریخی جهان اسلام تدریس هندوستان ناقص است ادامه در فایل پایینی ⬇️⬇️⬇️⬇️
REC0029.MP3
3.74M
ادامه فایل بالا ادامه کلاس قبلی 👍👍👍👍
REC0030.MP3
3.42M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ تشیع کلاس جبرانی ۲ مورخه۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ساعت ۱۸/۰۰تا۲۰/۰۰ شنبه حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تدریس درس تاریخ تشیع جبرانی ۲ تدریس از صفحه ۲۵۹تا۲۷۹ ناقص است ادامه در فایل پایینی ⬇️⬇️⬇️
REC0031.MP3
237.1K
ادامه فایل قبلی ادامه کلاس قبلی👍👍👍👍
REC0032.MP3
12.25M
ادامه فایل بالا ادامه کلاس قبلی 👍👍👍😊
REC0033.MP3
19.08M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس کلام مورخه۱۳۹۹/۰۳/۰۶ سه شنبه ساعت ۱۰/۰۰تا۱۲/۰۰ حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تدریس درس کلام تدریس از صفحه ۲۴۹تا۲۷۱
REC0034.MP3
19.19M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۲ کلاس جبرانی ۲ مورخه۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ساعت ۱۸/۰۰تا۲۰/۰۰ سه شنبه حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۲ تدریس از صفحه ۲۴۴تا۲۷۲
REC0035.MP3
19.54M
مربوط به دانشجویان حقیر تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴ کلاس جبرانی ۲ مورخه۱۳۹۹/۰۳/۰۷ چهارشنبه ساعت ۱۸/۰۰تا۲۰/۰۰ حجت الاسلام دکترهدایی تدریس مجازی مربوط به دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تدریس درس تاریخ علوم در اسلام ۴ تدریس از صفحه ۱۹۹تا۲۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦حجت الاسلام عالی 🔸کسی که توکل به خدا داشته باشد به بن بست نمی‌خورد 🎤 ✅ ┄┅═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧═┅┄
☘️نقش مادر در تربیت ☘️امام خميني (ره) خطاب به مادران چنين فرموده اند ☘️مادر خوب، بچه خوب تربيت مي کند ☘️و خداي ناخواسته، اگر مادر منحرف باشد بچه از همان دامن، منحرف بيرون مي آيد. ☘️و چون کردار بچه از روي تقليد است و تقليد از مادر از همه تقليدها مؤثرتر است، بچه آن گونه مي شود. ☘️☘️🌷☘️☘️
@dars_akhlaq .mp3
3.58M
🔊‍ 🎙🌸استاد آيت الله (ره) 📝 موضوع : تکبر ✅ خیلی تأثیر گذار 👌👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تظاهرات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در امریکا به 20 ایالت گسترش یافت.
🔆💠🔅💠﷽💠🔅 💠🔅💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅 🔅 ✅پیشگیری از بیماری‌ های معده ✍مهم ترین عامل بیماری‌ های انسان، از فساد معده است و علت آن اسراف در خوردن می‌باشد. امام صادق علیه السلام می‌فرماید: آن چه که برای بدن نافع است، اسراف نیست؛ بلکه اسراف در چیزی است که باعث فاسد شدن مال و ضرر رساندن به بدن می‌شود. 📚 الکافی، شیخ کلینی، ج‌ ۴، ص ۵۴ 💢 در روایت نبی اکرم (ص) به طور کلی مقدار غذا خوردن این‌ گونه بیان شده است: برای انسان هیچ ظرفی بدتر از ظرف شکم نیست که آن را پر می‌کند. برای فرزندان آدم چند لقمه غذا که باعث راست شدن کمرش باشد، کافی است و هنگامی که ناچار است، بایستی یک سوم برای غذا و یک سوم برای آب و یک سوم برای باد و نفس کشیدن قرار بدهد. 📚 الدراسه فی طب المصطفی (ص)، آیت الله تبریزیان، ج ۱، علل بیماری‌ها 💥انسان تا گرسنه نشده، نباید غذا بخورد و وقتی هم که شروع به غذا خوردن کرد، قبل از سیر شدن باید دست از غذا بکشد،؛ یعنی نباید شکمش را پر کند. پر شدن معده منشا بیماری‌های کشنده است. 🔅 💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅💠🔅 🔆💠🔅💠🔅💠🔅
مدگرایی در جوانان برای پاسداری از الگوهای مناسب و مطلوب و مبارزه با مدل‏های نامطلوب دو کار ضروری به نظر می‏رسد:  ۱. تبیین الگوهای مطلوب و شناساندن آن‏ها به جوانان جامعه.  ۲. اثبات عقلانی نبودن تقلیدهای کورکورانه و پیروی‏های ناآگاهانه برای .  همان گونه که ارائه‏ی رفتارهای مطلوب و اشاره به مسائل مختلفی که می‏تواند در اطراف مدل مورد نظر مطرح شود، جذّابیت رفتار مطلوب را افزایش می‏دهد، پرسش در جهات مختلف الگوهای ناصواب نیز می‏تواند زمینه‏ی مبارزه با آن را فراهم سازد.  بررسی آثار و پیامدهای الگوهای تازه برای آنان که می‏اندیشند، نقش مؤثّری دارد و چنان چه به طور کامل شناخته شود، می‏تواند در جاذبه‏ی الگوها تأثیر بگذارد. اگر جوان بداند پوشیدن لباس خاصی با رنگ و اندازه و چسبندگی مخصوص، روغن زدن افراطی به موهای سر و... باعث بی‏ارادگی انسان می‏شود و زمینه‏ی خودباختگی را فراهم می‏سازد، هیچ گاه قدم در این راه نخواهد نهاد؛ زیرا خواهد فهمید که این کار هیچ گونه منفعتی نداشته و صرفاً برای پسند و لذّت دیگران بوده است و هویت گمشده‏ای را دنبال کرده که هیچ گاه پیدا نخواهد کرد، و در نتیجه کورکورانه راهی را انتخاب نمی‏کند. به جای این که دیگران را ملاک قضاوت قرار دهیم باید به خود بیابیم. هر کسی باید خودش باشد؛ آن گونه که استعداد دارد و توانایی دارد که استعدادها را شکوفا سازد.  اصولاً کسانی که خلأیی در شخصیت خویش احساس می‏کنند، به دنبال امتیاز گرفتن از دیگران هستند تا به نحوی خلأ موجود را پر کنند. وقتی از آن‏ها سؤال می‏شود چرا این گونه موهایتان را سامان داده‏اید، نمی‏گویند این گونه راحت‏تریم، بلکه می‏گویند دیگران بهتر می‏پسندند و در واقع از پسند دیگران احساس رضایت‏مندی می‏کنند. هر چه دیگران بخواهند، او همان را انجام می‏دهد. وقتی انسانی این گونه رشد کرد، به خاطر خواست دیگران تن به کاری می‏دهد که بسیار زیان بخش است و چون دیگران نمی‏خواهند، از کارهایی روگردان می‏شود که بسیار پرمنفعت است. عقربه‏ی وجودی چنین فردی به سویی می‏چرخد که دیگران می‏خواهند. چرا انسان خودش نباشد؟ برهنگی فرهنگی از مهم‏ترین معضلات زندگی انسان است. کسی که به دنبال هویت از دست رفته‏اش نباشد از مزایای انسانی بی‏ بهره است.  بنابراین مدهای مختلف چنان چه بر اساس تشخیص سود و آثار مطلوب خودشان پذیرفته شوند، هیچ اشکالی ندارد. امّا چنان چه نوعی خودباختگی و پیروی خفّت بار به دنبال داشته باشد، مطرود است. هر کس باید ابتدا به دنبال ابتکار باشد. خطّ، شعر و یا هنر دیگری را به کار گیرد که خود می‏پسندد. دلیلی ندارد که ما خود را به چیزی که خواسته ‏ی دیگران است محدود کنیم. اگر جوان به این نکته برسد، بی چون و چرا هیچ چیزی را نمی‏پذیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆💠🔅💠﷽💠🔅 💠🔅💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅 🔅 ✅چرا مومنین از حنا استفاده می کنند؟ ✍حضرت رسول صلوات الله علیه فرمود: با حنا خضاب کنید؛ همانا آن، چشم را روشنی می بخشد و بوی را خوش می سازد و همسر مرد را آرامش می بخشد. 📚 کافی، ج ۶، ص ۴۸۳ 🔴برخی از خواص حنا: 🔹 جلوگیری از پادرد 🔸 از بین بردن بوی بد عرق 🔹 طراوت چهره 🔸 خوشبویی دهان 🔹 نیکو شدن فرزند 🔸 تقویت چشم 🔹 تقویت توان همبستری 🔸 تنظیم عادت ماهانه 🔹 قاعده آور و ... 🔅 💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅💠🔅 🔆💠🔅💠🔅💠🔅