eitaa logo
حجت الاسلام دکتر هدایی تبریزی
1.8هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4.7هزار ویدیو
152 فایل
استاد حوزه و دانشگاه وکیل و نماینده مراجع عظام تقلید دارای اجازات علمی از مراجع تقلید دارای دو مدرک دکترای phdدانشگاهی کارشناس عالی مشاوره وراهنمایی کارشناس اخلاق و تربیت کارشناس طب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
باسلام به استحضارمی رساند،استادهدایی تبریزی ،علاوه برایتادرپیام رسان تلگرام طلایی واینستاگرام نیز فعالیت دارندومطالب سه کانال(تلگرام_اینستاگرام_ایتا) متفاوت است واستادهرروز دریک کانال فعالیت دارند (البته سخنرانی های ایشان فقط در تلگرام طلایی بارگذاری می شود به دلیل کثرت مخاطبان این کانال نسبت به اینستاگرام وایتا). علاقه مندان می توانندازمطالب استاد دراینستاگرام وتلگرام طلایی نیز بهره مندشوند. آدرس چنین است : ایتا: Eitaa.com/jafar1352hodaei اینستاگرام : Https://WWW.instagram.com/jafar1352hodaei تلگرام طلایی : @jafar1352hodaei توجه داشته باشیدکه آدرس کانال چه درتلگرام طلایی وچه دراینستاگرام وچه درایتا یک چیز بوده وهرسه یک آدرس باحروف وکلمات یکسان است. باتشکر.موفق باشید.آمین @jafar1352hodaei @jafar1352hodaei
دزدی به خانه احمد خضرویه رفت و بسیار بگشت، اما چیزی نیافت که قابل دزدی باشد. خواست که نومید بازگردد که ناگهان احمد، او را صدا زد و گفت: ای جوان! سطل را بردار و از چاه، آب بکش و وضو بساز و به نماز مشغول شو تا اگر چیزی از راه رسید، به تو بدهم؛ مباد که تو از این خانه با دستان خالی بیرون روی! دزد جوان، آبی از چاه بیرون در آورد، وضو ساخت و نماز خواند. روز شد، کسی در خانه احمد را زد، داخل آمد و ۱۵۰ دینار نزد شیخ گذاشت و گفت این هدیه، به جناب شیخ است. احمد رو به دزد کرد و گفت: دینارها را بردار و برو؛ این پاداش یک شبی است که در آن نماز خواندی. حال دزد، دگرگون شد و لرزه بر اعضایش افتاد، گریان به شیخ نزدیک تر شد و گفت: تاکنون به راه خطا می رفتم، یک شب را برای خدا گذراندم و نماز خواندم، خداوند مرا این چنین اکرام کرد و بی نیاز ساخت. مرا بپذیر تا نزد تو باشم و راه صواب را بیاموزم. کیسه زر را برگرداند و از مریدان شیخ احمد گشت. « عطار تذکره‌الاولیا » « تکه کتاب @jafar1352hodaei
☑️سوال خوردن و اشامیدن در هنگام جنابت اشکال دارد؟ ــــــــــــــــــــــ ✅پاسخ خوردن وآشامیدن درحال جنابت مکروه است که با گرفتن وضو کراهت برداشته میشود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رساله مسأله 356 ------------------------- @jafar1352hodaei
👇👇👇 ♨سوال: 🔰ازدواج با پسری که چهره دلنشینی ندارد درست است؟ 🔰دختری ۲۴ ساله ام خواستگاری دارم که تمام معیارهایم را دارد، اخلاق و منشش مردانه و تحسین برانگیزی دارد؛ ولی تنها موردی که هست چهره اش دلنشین نیست. علتش را نمیدانم و نمیدانم آیا با گذشت زمان درست میشود یا نه؟ ✍پاسخ: ✅پس از انتخاب دین و مذهب، شاید هیچ انتخاب دیگری به اندازه ازدواج در سرنوشت فرد تاثیرگذار نباشد، بنابراین چنین انتخابی از حساسیت بالا برخوردار است و لازم است کمال دقت ( و نه وسواس) در آن بکار گرفته شود. در عین حال توجه به نکاتی ضروری به نظر می رسد؛ _ ازدواج با فرد ایده آل امکان پذیر نیست و هر فردی، شخصیت، تفکر، تربیت،ظاهر و...خود را دارد که وی را با ما و خواسته هایمان متفاوت می کند. بنابراین این توقع که فرد مقابل در تمام موارد ظاهری و باطنی مطابق با خواسته ها و معیارهای ما باشد، توقع نابجا یی است که امکان وقوع ندارد! _ با لحاظ تفاوتها لازم است ازدواج با فردی صورت بگیرد که از قرابت و همتایی کافی با ما برخوردار باشد. اگر فردی در مجموع فرد مورد قبولی باشد اما در مواردی ایراد وجود داشته باشد، جهات قوت باید بر نقاط ضعف، غلبه معنادار داشته باشد. _ در معیارهای مورد نظر مردان با زنان تفاوتهایی وجود دارد از جمله اینکه می توان گفت ظاهر و چهره برای مردان مهمتر است در مقابل آنچه که برای بانوان از اهمیت بیشتری برخوردار است جایگاه و اعتبار اجتماعی مردان است با توجه به چنین مقدماتی، اگر وسواسی نیستید، لازم است به اندازه کافی برای انتخاب و اندیشیدن پیرامون این موضوع به خود فرصت دهید و اگر چهره از اهمیت بالایی برای شما برخوردار است، این موضوع را قبل از ازدواج برای خود حل کنید و نه اینکه آن را به بعد از ازدواج موکول کنید! در پناه خدای متعال باشید @jafar1352hodaei 🌎
هدایت شده از طریق عرفان
4_5931340464157360719.mp3
2.69M
📌 سید الشهدا (علیه السلام)،مرکز دایره معرفت 🎧 کلیپ صوتی از سخنرانی های حضرت استاد انصاریان 📎 محرم 96 / حسینیه حضرت ابوالفضل 🏴
برای کمک به پرورش ذهن خلاق، سوالات کودک را به سرعت پاسخ ندهید. ابتدا آنها را با پرسیدن «نظر تو چیه؟ خودت چی فکر میکنی ؟، به چالش بکشید. @jafar1352hodaei
💢جلسه تفسیر قرآن یزید بن معاویه زمانی که سر امام حسین علیه‌السلام را نزد یزید بن معاویه آوردند گفت: "خدا را شکر، که را کُشت! صاحب این سَر، بر من افتخار می‌کرد که خودش، جد و پدر و مادرش؛ از من و جد و پدر و مادرم بهتر هستند! اما اینکه پدر او(علی) از پدر من(معاویه) بهتر است، درست نیست! زیرا پدر من بر پدر او پیروز شد! البته مادر او از مادر من بهتر بود! جد او(حضرت محمد) هم از جد من(ابوسفیان) بود و هیچ مومنی نمی‌تواند بگوید جد من از جد حسین بهتر است! اما اینکه حسین از من بهتر بود هم صحیح نیست!! زیرا خداوند در قرآن فرموده: {قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِي الْمُلْکَ مَنْ تَشَاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِيَدِکَ الْخَيْرُ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ} (آیه ۲۶ سوره آل عمران) بگو: «بارالها! مالک حکومتها تویی؛ به هر کس بخواهی، می‌بخشی؛ و از هر کس بخواهی، حکومت را می‌گیری؛ هر کس را بخواهی، می‌دهی؛ و هر که را بخواهی خوار می‌کنی. تمام خوبیها به دست توست؛ تو بر هر چیزی قادری. آنگاه یزید ، چوبدستی‌اش را به لبهای امام حسین علیه‌السلام زد و گفت: "حسین چه خوش بوده است!" در این هنگام یکی از اصحاب رسول‌الله به نام ابوبرزه اسلمی (یا سمره بن جندب) به یزید گفت: "ای یزید! چوبدستی‌ات را از لب‌های حسین بردار. به خدا قسم بارها دیدم که رسول‌الله این لب‌ها را می‌بوسید." 📚ترجمه مقتل خوارزمی ، صفحه ۲۵۴ @jafar1352hodaei
معصومین امیرالمومنین علیه السلام: از آنچه خداوند نسبت به ابليس انجام داد عبرت گيريد، زيرا اعمال فراوان و كوشش هاى مداوم او را با تكبّر از بين برد. او شش هزار سال عبادت كرد... @jafar1352hodaei
🔻برای درمان آن تأثیرات [تاثیرات سحر و جادو] دعاهای حفظ خیلی خوب است. دعایی در تعقیبات نماز صبح ذکر شده است که امیرالمؤمنین علیه السلام آن را لیلة المبیت خواندند، خیلی دعای مجرّب و خوبی است: أَصْبَحْتُ اللَّهُمَ مُعْتَصِماً بِذِمَامِک الْمَنِیعِ الَّذِی لَا یطَاوَلُ وَ لَا یحَاوَلُ مِنْ کلِ غَاشِمٍ وَ طَارِقٍ مِنْ سَائِرِ مَا خَلَقْتَ وَ مَنْ خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِک الصَّامِتِ وَ النَّاطِقِ فِی جُنَّةٍ مِنْ کلِّ مَخُوفٍ بِلِبَاسٍ سَابِغَةٍ وَلَاءِ اهل‌بیت نَبِیک مُحْتَجِباً مِنْ کلِّ قَاصِدٍ لِی إِلَى أَذِیةٍ بِجِدَارٍ حَصِینٍ الْإِخْلَاصِ فِی الِاعْتِرَافِ بِحَقِّهِمْ وَ التَّمَسُّک بِحَبْلِهِمْ مُوقِناً أَنَّ الْحَقَّ لَهُمْ وَ مَعَهُمْ وَ فِیهِمْ وَ بِهِمْ أُوَالِی مَنْ وَالَوْا وَ أُجَانِبُ مَنْ جَانَبُوا فَأَعِذْنِی اللَّهُمَّ بِهِمْ مِنْ شَرِّ کُلِّ مَا أَتَّقِیهِ یا عَظِیمُ حَجَزْتُ الْأَعَادِی عَنِّی بِبَدِیعِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ إِنَّا جَعَلْنا مِنْ بَینِ أَیدِیهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیناهُمْ فَهُمْ لا یبْصِرُونَ. (مصباح المتهجّد، ج1، ص212.) ادامه دارد... @jafar1352hodaei
ادامه مطلب قبل... 🔻گاهی بلایی که میخواهد سراغ انسان بیاید، انسان در معرض دید و توجّه فردی کوردل یا بدباطن قرار میگیرد. گاهی انسان به این دعاها [دعاهای مخصوص حفظ] که متوسّل میشود، از نظر و دید آن افراد، دور میشود؛ مثلا انسان به مهمانی رفته است؛ میشود فلانی لطمه بزند و میشود هم توجّهی نکند. این دعاها انسان را از حساسیّت بیرون می آورد و لطمه‌زننده به او لطمه نمی زند. این دعا مخصوصاً آیه‌ی آخر آن (و جَعَلْنا مِنْ بَینِ أَیدِیهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیناهُمْ فَهُمْ لا یبْصِرُونَ) باعث می‌شود انسان از کسی که بدنظر و بدچشم و بدخواه است، به‌گونه‌ای محصور و محدود شود که چشمش به زندگی انسان نیفتد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @jafar1352hodaei ‌ ‌
🔻آیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله بهجت فرموده بودند: یک وقتی همسر ایشان (ملافتح‌علی همدانی) نذر کرده بود که دویست نفر را افطاری بدهد. ایشان به یکی از شاگردهایشان می گویند: «خانم، نذر کرده دویست نفر اینجا بیایند افطاری بخورند. شما شبی بیست نفر را بیاور تا در ده شب، این تعداد را افطاری بدهیم.» این شاگرد، قسمت دوم فرمایش استاد را متوجّه نمی شود و می رود دویست نفر را می آورد. ایشان می‌بیند جمعیّت آمد و همسرش برای بیست نفر غذا درست کرده بود، ایشان دستمال سفیدی برمی دارند _ البته اینها خودش یک شرایطی دارد؛ چه سوره ای که به آن می خوانند و چه دستمال سفید و... _ و آن دستمال را روی دیگ می اندازند و می گویند: «خودم شام را می کشم.» از این غذا به همه شام می دهند. بعد که دستمال را بر می دارند می بینند نصف غذا هنوز هست. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @jafar1352hodaei ‌ ‌
... 🍃علامه محمد تقی جعفری : صبرى كه سكوى پرواز است براى پرواز در فضاى والاى انسانى و موجب تجلىّ خدا بر انسان ، صبر در مقابل لذّت هاست. @jafar1352hodaei
🔴 فتنه_اکبر یعنی: ✍جریان مدیریتی غربگرا ، باوجود درآمد بیسابقه نفت ، اقتصاد و معیشت مردم را برای تحمیل FATF و برجام های موشکی و منطقه ای گرو گرفته اند و با ایجاد نارضایتی عمدی و فشار بیشتر به اکثریت ملتی که از اقشار متوسط و مستضعف جامعه هستند زمینه را برای ایجاد آشوب و رخنه منافقین و مقصر قلمداد کردن رهبری فراهم کرده اند! 🔺این حجم از ناکارآمدی و خیانت علنی، تکمیل کننده پازل دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران در پروژه براندازی نظام است. هوشیارباشیم @jafar1352hodaei
1_25808946.ppsx
4.65M
📺پاورپونت «نقش کودکان در بالندگی حماسه عاشورا» 🌼در این پاورپوینت به بیان رشادت های یاران کودک ونوجوان امام حسین درکربلا پرداخته است 🌸یک مربی مرجعی برای مربیان ومبلغان @yekmorabbi
. 🆔 @nahjolbalagheh 🔻 درسی از تاریخ ! 🍂 ریزش ها و رویش های تاریخی 🍂 🔸آگاه باشید! سخت آزمایش می شوید! چون دانه ای که در غربال ریزند، یا غذایی که در دیگ گذارند! بهم خواهید ریخت، زیر و رو خواهید شد! تا آنکه پایین به بالا و بالا به پایین رود، 🔸آنان که سابقه ای در اسلام داشتند و تاکنون منزوی بودند بر سر کار می آیند؛ و انانکه به ناحق پیشی گرفتند عقب زده خواهند شد! /خطبه 16/ @jafar1352hodaei
▪️علامه طباطبایی (ره) : سرمایه و دارائی من این است که مانند ترک‌های پشت کوه، صاف و بی‌غلّ و غشّ به حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام ارادت و ایمان دارم. 📕خورشید اهل دل ، ص ۱۳۳ 🆔 @jafar1352hodaei
برخورد ابوریحان با شخص خودفروخته روزی به شاگردان درس میگفت که قاتلی به محل درس و بحث آمد . با خشم به او نگاه میکردند و در دل هم به او بد و بیراه میگفتند که چرا مزاحم آموختن آنها شده است . آن مرد از ابوریحان چند سوال نموده و رفت . فردای آن روز دربار ، به محل درس آمد تا از ابوریحان سوالی بپرسد شاگردان به احترام این شاعر برخواستند و او را مشایعت نموده تا به پای صندلی استاد برسد . که دیدند از خبری نیست هر طرف را نگاه کردند اثری از استاد نبود یکی از شاگردان که دنبال ابوریحان بود در میان جلوی استاد را گرفته و پرسید : چگونه است دیروز قاتلی به دیدارتان آمد پاسخ پرسش هایش را گفتید و امروز شاعری آمده ، محل درس را رها نمودید ؟! ابوریحان گفت یک تنها به خودش و تعدادی لطمه میزند ، اما یک نویسنده و شاعر خود فروخته کشوری را به آتش می کشد ابوریحان بیرونی آزاده ایی بود که هیچ وقت کسب قدرت او را وسوسه ننمود و همواره عمر خویش را وقف ساختن ابوریحان های دیگر کرد 🏴 @jafar1352hodaei
روزی هارون گفت ای بهلول مرا پندی ده بهلول به او گفت : اگر در بیابانی هیچ آبی نباشد بر تو غلبه کند و می خواهی به هلاکت برسی چه می دهی تا تو را آب دهند که خود را سیراب کنی؟ گفت صد دینار طلا بهلول گفت اگر صاحب آن به پول رضایت ندهد چه چیزی میدهی؟ گفت خود را میدهم بهلول گفت پس از آنکه آشامیدی ، اگر به مرض مبتلا گردی و نتوانی آن را رفع کنی ، باز چه می دهی تا کسی آن مریضی را از بین ببرد؟ هارون گفت نصف دیگر پادشاهی خود را می دهم بهلول گفت پس به این پادشاهی نباش که آن یک جرعه آب بیشتر نیست . آیا سزاوار نیست که با خلق خدای عزوجل نیکوئی کنی؟ قابل توجه که مردم را فراموش کردند 🏴 @jafar1352hodaei
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: در برنامۀ تحصیل، راه متعارف را پیش گیرید؛ اشکالی داشتید، سؤال کنید! برای پیشرفت در تحصیلات نافعه(سودمند)، به [خواندن] تعقیبات مشترکه ملتزم باشید. «سُبحانَ مَن لایَعتَدی عَلی أَهلِ مَملِکَتِه...». 📚 به سوی محبوب، ص۷۸ ✅ @jafar1352hodaei
👇 خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می کند. مغز و ذهن را تقویت می کند. پسته معده را تقویت می کند. برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب مفید است ••••❥• @jafar1352hodaei🌺🍃
👇👇👇 ♨سوال: 🔰آيا مسح صورت به گلاب مستحب است؟ 🔰آيا ريختن مقداري گلاب به پيراهن ولباس مستحب است؟ ✍پاسخ: ✅حتما منظور شما از مسح، مسح هنگام وضو نیست ، زیرا وضو و مسح با گلاب صحیح نیست و موجب باطل شدن وضو می باشد. ولی ریختن گلاب به سر و صورت در روایات بیان شده است : 1. از حضرت رسول صلی الله علیه و آله روايت شده است كه فرمود: «ريختن گلاب به صورت، آبرو را زياد وپريشانى را برطرف مى‌كند».[1] 2. در روايت ديگرى از آن حضرت مى‌خوانيم كه فرمود: «هر كس به صورت خود گلاب بپاشد، در آن روز پريشانى وبدحالى به او نمى‌رسد. وهنگام ماليدن گلاب بر صورت ودست‌ها، حمد وثناى خدا را گويد وبر محمّد وآل محمّد صلوات بفرستد».[2] 3. از امام صادق علیه السلام روايت شده است كه فرمود: «هر كس در روز اوّل ماه مبارك رمضان به اندازه يك كف دست گلاب بر صورت خود بريزد، (اميد است) در آن روز از خوارى وپريشانى در امان باشد. وهر كس در آن روز مقدارى گلاب برسرش ريزددرآن سال از بيمارى سرسام[3] وذات الجنب در امان باشد».[4] [1] . مكارم الأخلاق، ص 44. [2] . همان، ص 44 و45. [3] . «سَرسام»، به فتح سين، ورم سر يا دماغ، همچنين حالت آشفتگى شبيه ديوانگى است. در عربى نيزسِرسام (به كسر سين) مى‌گويند (فرهنگ عميد). [4] . الأمان من أخطار الأسفار والأزمان، ص 22. @jafar1352hodaei
✨﷽✨ 💠خدا رحمت كند مرحوم آیت الله كشميري مي فرمودند : چشم بصيرتي انسان بر اثر چند عمل باز مي شود. يكي از آن ها گريه بر حضرت سيدالشهداء عليه السلام است. 💠انسان اشك زياد براي حضرت سيدالشهداء علیه السلام بريزد چشم باطنش را باز مي كند و قواي بصيرتي باز مي شود و حقائق ملك و ملكوت را مي تواند ببيند و درك كند. 💠این گریه خيلي زود چشم را رقيق مي كند. گريه زياد كلا خوب است چه از خوف خدا باشد يا موارد اين طوري مخصوصاً بر حضرت سيدالشهداءعليه السلام. 💠آیت الله کشمیری می فرمودند من با مرحوم حاج هادي ابهري بودم خيلي ديدش وسيع بود و بصيرت زيادي داشت و خيلي از امور دور را با قوه بصيرتي درك مي كرد. اين عنايتي كه به او شده بود مربوط بود به گريه هاي زيادي كه بر حضرت سيدالشهداء عليه السلام مي کرد @jafar1352hodaei
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰قتیل العبرات به چه معناست؟ ✍️پاسخ: ✅کلمه‌ي «العبرة» از ماده «ع ب ر‌« در زبان عربي به معناي اشک است.[۱] يکي از حالات جمع اين کلمه «العبرات» است که مورد بحث ما نيز مي‌باشد. گفتار معروفي وجود دارد که امام حسين(ع) را به عنوان «کشته شده‌ي اشک‌ها» ياد مي‌کند. براي تبيين و فهم اين کلام، رواياتي که اين تعبير در آن نقل شده بيان مي‌شود. آن صفتي که از امام حسين‌(ع) نقل شده و ايشان به خود استناد داده‌اند، کلمه‌ي اشک به صورت مفرد است که در جملاتي متفاوت نقل شده، از جمله: «من کشته شده‌ي اشک هستم؛ هيچ مؤمني مرا ياد نمي‌کند، مگر اين‌که در مصيبتم اشک مي‌ريزد».[۲] «أَنَا قَتِيلُ الْعَبْرَةِ لَا يَذْکُرُنِي مُؤْمِنٌ إلا استعبر»،[۳] کلمه‌ي استعبر به معناي جاري شدن اشک است.[۴] بنابر اين، معناي روايت چنين است: «من کشته شده‌ي اشک هستم، مؤمني مرا ياد نمي‌کند مگر اين‌که اشک بر چشمانش جاري مي‌شود». اما به ‌کار گيري «العبرة» به صورت جمع؛ يعني «أنا قتيل العبرات» در متون حديثي از امام حسين(ع) يافت نشد، بلکه امامان(ع) به ايشان لقب «قتيل العبرات» را داده‌اند. به عنوان نمونه، در زيارت اربعين از امام صادق(ع) نقل شده است: «السَّلَامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ السَّلَامُ عَلَى ... وَ قَتِيلِ الْعَبَرَاتِ ...».[۵] همچنين در روايت ديگري به ‌صورت مفرد نيز به ايشان خطاب شده است؛ امير المؤمنين علي‌(ع) خطاب به امام حسين‌(ع) فرموده‌اند: «يا عبرة کل مؤمن»؛[۶] اي اشک هر مؤمن. اما در باب معناي «کشته شده اشک‌ها»؛ احاديث فوق مي‌توانند معناي اين تعبير را به وضوح بيان دارند، به اين‌که؛ امام کشته شده‌اي است که مؤمن يا هر شخص آزاده‌اي اين مصيبت را بشنود، محزون و گريان شود و اشک‌هايش جاري گردد. عالمان نيز چنين معنايي را براي اين تعبير آورده‌اند؛ مانند اين‌که طريحي مي‌گويد: «معناي أنا قتيل العبره اين است که اين مصيبت وقتي بر کسي ذکر شود، آن شخص حالت حزن و اندوه را به خود مي‌گيرد و اشک مي‌ريزد».[۷] علامه مجلسي مي‌گويد: «قتيل العبرات؛ يعني کشته‌اي که اشک‌ها براي آن جاري مي‌شود».[۸] البته اين معنايي است که از ظاهر متن و به حسب برخي از روايات به دست مي‌آيد. اما هيچ‌گونه حصري بر اين معنا نيست و مي‌توان معاني و تحليل‌هاي ديگري نيز عرضه داشت که بسيار آموزنده و نشانگر شخصيت امام حسين(ع)، قيام او و آنچه ايشان خواهان آن بوده است، باشد. به همين جهت، به بسياري از معاني که بين علما و عموم مردم است نيز مي‌توان استناد کرد و تا زماني‌که آن معنا با اين کلمات سازگار باشند و منافات با عقايد ديگر نداشته باشند، قابل پذيرش هستند. پی نوشت: [۱]. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، محقق و مصحح: فارس صاحب الجوائب، احمد، ج ۴، ص ۵۳۲، دار صادر، بيروت، چاپ سوم، ۱۴۱۴ق. [۲]. «أَنَا قَتِيلُ الْعَبْرَةِ لَا يَذْکُرُنِي مُؤْمِنٌ إِلَّا بَکَى»؛ محدث نوري، حسين، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج ۱۰، ص ۳۱۱، مؤسسه آل البيت(ع)، قم، چاپ اول، ۱۴۰۸ق. [۳]. شيخ صدوق، الأمالي، ص۱۳۷، اعلمي، بيروت، چاپ پنجم، ۱۴۰۰ق. [۴]. فراهيدي، خليل بن احمد، کتاب العين، محقق و مصحح: مخزومى، مهدى، سامرائى، ابراهيم، ج ۲، ص ۱۲۹، انتشارات هجرت، قم، چاپ دوم، ۱۴۱۰ق. [۵]. شيخ طوسي، تهذيب الأحکام، محقق و مصحح: موسوي خرسان، حس ن، ج ۶، ص ۱۱۳، دار الکتب الإسلامية، تهران، چاپ چهارم، ۱۴۰۷ق. [۶]. ابن قولويه، جعفر بن محمد، کامل الزيارات، محقق و مصحح: اميني، عبد الحسين، ص ۱۰۸، دار المرتضوية، نجف اشرف، چاپ اول، ۱۳۵۶ش. [۷]. طريحي، فخر الدين، مجمع البحرين، تحقيق: حسيني، سيد احمد، ج ۳، ص ۳۹۳، کتابفروشي مرتضوي، تهران، چاپ سوم، ۱۳۷۵ش. [۸]. مجلسي، محمد باقر، بحار الانوار، ج ۹۸، ص ۳۵۵، دار إحياء التراث العربي، بيروت، چاپ دوم، ۱۴۰۳ق. @jafar1352hodaei
باسلام به استحضارمی رساند،استادهدایی تبریزی ،علاوه برایتادرپیام رسان تلگرام طلایی واینستاگرام نیز فعالیت دارندومطالب سه کانال(تلگرام_اینستاگرام_ایتا) متفاوت است واستادهرروز دریک کانال فعالیت دارند (البته سخنرانی های ایشان فقط در تلگرام طلایی بارگذاری می شود به دلیل کثرت مخاطبان این کانال نسبت به اینستاگرام وایتا). علاقه مندان می توانندازمطالب استاد دراینستاگرام وتلگرام طلایی نیز بهره مندشوند. آدرس چنین است : ایتا: Eitaa.com/jafar1352hodaei اینستاگرام : Https://WWW.instagram.com/jafar1352hodaei تلگرام طلایی : @jafar1352hodaei توجه داشته باشیدکه آدرس کانال چه درتلگرام طلایی وچه دراینستاگرام وچه درایتا یک چیز بوده وهرسه یک آدرس باحروف وکلمات یکسان است. باتشکر.موفق باشید.آمین @jafar1352hodaei @jafar1352hodaei
🏴نظر ۱۸ تن از مراجع معظم و بزرگ تقلید شیعه، در خصوص قمه و تیغ زدن و آسیب رساندن به بدن در ایام عزاداری حسینی👇 ✅ حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه): عمل نشود.در شرائط و اوضاع کنونى از قمه زدن خوددارى شود. ✅ امام خامنه ای(حفظه الله): قمه زنى علاوه بر اینکه از نظر عرفى، از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمی شود و سابقه اى در عصر ائمه «علیهم السلام» و زمانهاى بعد از آن ندارد و تأییدى هم به شکل خاص یا عام از معصوم «علیه السلام» در مورد آن نرسیده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب مى شود.بنابراین در هیچ حالتى جایز نیست. ✅ مرجع شهید، علامه شیخ فضل الله نوری(رضوان الله): قمه و تیغ زدن فاقد سند صحیحه و مصداق بدعت و وهن دین است.بدعت گذاری و وهن دین را سبب شدن از گناهان بزرگ است. ✅ مرحوم آقا سید محسن امین(رضوان الله): قمه زنى و اعمالى دیگر از این قبیل در مراسم عزادارى حسینى به حکم عقل و شرع حرام است. ✅ مرحوم آقا شیخ محمد فاضل لنکرانی(رضوان الله): مسئله ی قمه زنی نه تنها موجب گرایش به اسلام و تشیع نمی شود بلکه به علت نداشتن هیچ گونه توجیه قابل فهم برای مخالفان ثمره ای جز نتیجه ی سوء نخواهد داشت. لذا لازم است علاقه مندان به امام حسین (ع) از این گونه اعمال خودداری کنند. ✅ مرحوم آقا سید محسن حکیم(رضوان الله)، فرزند ایشان شهید سید محمد باقر حکیم(ره) نقل نموده‌اند که پدر بزرگوارشان دائماً می‌فرموند: «انّ قضیة التطبیر هی غصة فی حلقومنا»؛ «مسئله قمه‌ زنی، غصّه و اندوهی در گلوی ماست.» ✅ شهید آقا سید محمد باقر صدر(رضوان الله): آنچه که امروز با نام قمه زنی و جاری ساختن خون بر بدن انجام میشود از افعال عوام مردم و جاهلین آنها است و هیچ یک از علماء اقدام به این کار نکرده اند بلکه آنها دائماً از اینکار منع نموده و آن را حرام می دانسته اند. ✅ مرحوم آقا شیخ محمد تقی بهجت(رضوان الله): حکمش به عنوان اوّلى عدم ضرر رساندن به خود یا دیگرى است. ✅ آقا سید علی سیستانی(حفظه الله): باید از کارهایی که عزاداری را خدشه دار می کند اجتناب شود. ✅ آقا شیخ حسین نوری همدانی(حفظه الله): هر عملی که موجب وهن مذهب و اختلاف بین امت اسلامی می‌گردد حرام است. ✅ آقا شیخ ناصر مکارم شیرازی(حفظه الله): بطور کلی، آسیب رساندن به بدن و آنچه سبب وهن مذهب باشد جایز نیست، خواه از طریق قمه زنی باشد یا زنجیرهای تیغ دار. ✅ آقا سید محمد علی علوی گرگانی(حفظه الله): چون موجب وهن تشیع است جایز نیست. ✅ آقا سید محمود هاشمی شاهرودی(حفظه الله): در کیفیت برگزاری مراسم و شیوه‌های آن بایستی شرایطی را مد نظر قرار داد، آن که موجب وهن دین و مکتب تشیع و یا جامعه اسلامی و یا نظام مقدس جمهوری ‌اسلامی نباشد؛ زیرا که وهن هر یک از آنها از اعظم محرمات و کبائر است و تشخیص این امر از اختیارات ولی‌امر مسلمین است؛ بدان معنی که اگر در شرائط خاصی ولی‌ امر مسلمین چنین تشخیص بدهد که شیوه به خصوص بر خلاف مصلحت جامعه اسلامی و یا موجب وهن و ضربه زدن به دین و یا نظام مقدس جمهوری ‌اسلامی است و بر اساس آن از برگزاری آن منع نماید، تبعیت از ایشان بر همگان واجب است و در این رابطه آحاد مکلفین نمی‌توانند از نظر شخصی خود تبعیت کنند. ✅ آقا شیخ جعفر سبحانی(حفظه الله): قمه زنى در زمان حاضر جایز نیست. ✅ آقا شیخ حسین مظاهری(حفظه الله): حرام است؛ علاوه بر این، در این زمان وهن برای تشّیع است و همچنین هرچه نظیر قمه‌زنی است، مانند زنجیر تیغ‌دار. ضمن آنکه مراعات قوانین هر مملکتی، مخصوصاً قوانین جمهوری اسلامی، واجب است. ✅ آقا شیخ عبدالله جوادی آملی(حفظه الله): چیزی‌ که در شرایط کنونی‌، مایه وهن اسلام است، مانند قمه زدن و ...، جایز نیست. ✅ آقا سید کاظم حائری(حفظه الله): خرافاتی مانند قمه زنی، موجب بدنامی اسلام و تشیع است. ✅ آقا سید محمد حسینی زنجانی(حفظه الله): قمه زنی اینکه از مصادیق عزاداری باشد محل اشکال است و اگر سبب سوء استفاده دشمنان تشیع و موجب وهن مذهب گردد جایز نیست. @jafar1352hodaei