eitaa logo
*جهاد تبیین*
448 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
9.3هزار ویدیو
95 فایل
سلام و درود به سروران گرامی و عزیزم #جهاد_تبیین یک #واجب_عینی است #مقام_معظم_رهبری هدف کانال #لبیک گفتن به #فتوای_مقام_معظم_رهبری
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️برداشتن اعضاي سجده از روي زمين در حال سجده 🔷 س ۶۵۰۱: اگر يکي از از زمين برداشته شود، نماز باطل است؟ ✅ ج: اگر هنگامی که گفته می شود، يکی از عمداً از زمين بلند شود، نماز باطل می‌شود. ولی موقعی که ذکر گفته نمی شود، اگر ـ غیر از پیشانی ـ عضوی از زمين بلند شود، اشکال ندارد. اگر پيش از تمام شدن ذکر، سهواً از مهر بلند شود، نباید دوباره بر گذاشته شود و بايد آن را يک سجده حساب کند. ولی اگر عضو دیگری غیر از پیشانی سهواً از زمين بلند شود، بايد دو مرتبه بر زمين گذاشته شود و ذکر گفته شود. 🆔 @resale_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 جمله تکان دهنده از علامه طباطبایی 🔸️استاد مسعود عالی جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری لطفا به کانال جهاد تبیین بپیوندید و انتشار حداکثری دهید https://eitaa.com/jahad_tabbin
♦️تسنیم: ماجرای ادعای ‌اعتصاب غذای تعدادی از زندانیان زن در البرز رئیس کل دادگستری استان البرز: 🔹متهمان زنی که در حال حاضر بازداشت‌اند، غالبا از اشخاصی هستند که با تشکیل شبکه در فضای مجازی جهت شرکت در اغتشاشات با تعیین زمان و مکان برای تجمع غیرقانونی فراخوان داده و یا نحوه ساخت مواد منفجره را آموزش می‌دادند و یا در صحنه تجمعات غیرقانونی مردم را به آشوب و اغتشاش و درگیری با ماموران تحریک و تشویق می‌‎کردند. 🔹از برخی از آن‎ها نیز مواد منفجره از قبیل کوکتل مولوتوف و نارنجک‌های دست ساز کشف شده است. 🔹در مورد کلیه زندانیان از جمله زندانیان امنیتی به محض ورود به زندان معاینه کامل پزشکی به عمل می‌آید و در صورت لزوم اقدامات درمانی آغاز می‌‎شود. 🔹در ادامه این فرآیند در خلال مدت بازداشت معاینات دوره‌ای از زندانیان نیز به عمل می‌آید و حتی در موارد خاص اعزام نزد پزشک متخصص یا بستری در بیمارستان صورت می‌‎گیرد. 🔹به محض معرفی متهم به زندان کلیه حقوق وی از جمله ملاقات و تماس تلفنی طبق آیین نامه سازمان زندان‌ها برقرار می‌شود و تنها در صورت تصمیم شورای انضباطی زندان، محدودیت‌هایی مطابق مقررات اعمال خواهد شد. 🔹اعتصاب غذای تعداد معدودی از متهمان زن مربوط به اغتشاشات اخیر در ندامتگاه فردیس در تاریخ ۱۲ دی ماه آغاز شد و طی صحبت‌هایی که مدیران زندان و سایر زندانیان با اعتصاب کنندگان داشتند، همه آن‌ها بین سه تا پنج روز بعد به اعتصاب خود پایان دادند، لذا پایان اعتصاب با تمایل خود زندانیان بوده و هیچ تهدیدی وجود نداشته است.
132313_435.pdf
118.2K
اخبار روزانه چهارشنبه ۲۱ دیماه معاونت سیاسی سپاه استان ایلام
⭕️ مردم دنیا بر شش دسته هستند؛ شما از کدام دسته‌اید؟! شیخ صدوق رحمه‌الله به اسناد خود از زرارة بن أوفی روایت می‌کند که گوید: روزی به محضر مقدّس صلوات‌الله‌علیه وارد شدم و حضرت به من فرمودند: 🔴 «ای زراره! مردم در روزگار ما به شش دسته تقسيم می‌شوند: شير و گرگ و روباه و سگ و خوک و گوسفند! و اما ، همان پادشاهان و حکّام دنیا هستند كه هر يک از آنان دوست دارد بر ديگری غلبه كند و مغلوب كسى واقع نشود؛ و اما ، همان بازاریان و کسبۀ شما هستند كه هرگاه مى‌خواهند جنسی را بخرند، از آن بدگويى مى‌كنند (تا به قیمت پائین‌تر بخرند) و هرگاه مى‌خواهند کالایی را بفروشند، از آن تعريف مى‌كنند (تا به قیمت بالاتر بفروشند = معروفند به گرگِ بازار!)؛ و اما ، همان كسانى هستند كه از طريق دين خود مى‌خورند و به آنچه با زبانشان برای مردم توصیف مى‌کنند در دل خود اعتقادى ندارند؛ و اما ، همان كسانى هستند كه با زبان خود بر مردم پارس و فحاشی مى‌كنند و مردم از شرّ زبانشان در ظاهر به آنان احترام مى‌گذارند؛ و اما ، همان مردهاى مخنّث و زن‌نما هستند كه هرگاه از آنان دعوت به تن دادن به هر فحشايى شود اجابت مى‌كنند؛ و اما ، همان مؤمنان هستند كه دیگران پشمهايشان را مى‌چينند و گوشتشان را مى‌خورند و استخوانشان را مى‌شكنند؛ پس از گوسفند در ميان جمع شير و گرگ و روباه و سگ و خوک چه كارى ساخته است؟!» 💠 «زرارة ابن أوفى قال: دخلت على علي بن الحسين عليهماالسلام فقال: يا زرارة الناس في زماننا على ست طبقات: أسد وذئب وثعلب وكلب وخنزير وشاة: فأما الأسد فملوك الدنيا يحب كل واحد منهم أن يغلب ولا يغلب، وأما الذئب فتجاركم يذموا إذا اشتروا ويمدحوا إذا باعوا، وأما الثعلب فهؤلاء الذين يأكلون بأديانهم ولا يكون في قلوبهم ما يصفون بألسنتهم، وأما الكلب يهر على الناس بلسانه ويكرهه الناس من شره لسانه، وأما الخنزير فهؤلاء المخنثون وأشباههم لا يدعون إلى فاحشة إلا أجابوا، وأما الشاة فالذين تجز شعورهم ويؤكل لحومهم ويكسر عظيم، فكيف تصنع الشاة بين أسد وذئب وثعلب وكلب وخنزير؟» 📚 خصال (شیخ‌صدوق)، ج۱، ص۳۳۸، ح۴۳ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۶۷، ص۱۰ 🍂 «یا حجّة بن الحسن العسکری عجّل علی ظهورک.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🔺نشانه ای از شعور بارز در حُقه زدن روباه ! اصطلاح و مفهوم ضد انگلیسی آن برای اولین بار توسط سید احمد ادیب پیشاوری (۱۸۴۴–۱۹۳۰)، فیلسوف و شاعر، در شعر ضد انگلیسی به کار رفته‌است. هنگامی که احمد جوان بود، پدر و بستگانش در جنگ بین انگلیس و افغانستان در سالهای ۱۸۵۷–۱۸۵۸ کشته شدند.او احساسات ضد انگلیسی داشت و اشعار زیادی با این احساس سروده بود. پیشاوری همیشه در اشعار خود انگلستان را با حیوانات به عنوان روباه پیر، زاغ شوم و افعی سمی توصیف می‌کرد. اصطلاح روباه پیر از آن زمان باقی مانده‌است. دلایل تاریخی متعددی برای لقب انگلیس به روباه پیر یا شیطان کوچک توسط ایران وجود دارد که عبارتند از: نقش مستقیم در انحراف انقلاب مشروطه ایران، کودتای ۱۹۲۱ و ۱۹۵۳ ایران، حرکت خرابکارانه در جریان ملی شدن صنعت نفت ایران، برکناری انقلابیون پس از انقلاب ۱۹۷۹ایران و نقش ادعایی در شورش‌های خیابانی پس از انتخابات ریاست جمهوری 2009. در سال۲۰۱۱ پس از آغاز تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران توسط لندن،آیت العظمی  سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران، سفارت بریتانیا را «سفارت شیطان» نامید. زمانی که سفارت بریتانیا در سال۲۰۱۵ بازگشایی شد، رسانه‌ها و روزنامه‌های ایرانی بازگشت روباه را اعلام و گزارش دادند.روزنامه «حمایت» در صفحه نخست خود نوشت: «روباه پیر با چراغ خاموش وارد شد»، روزنامه رسالت «کسی از بازگشت روباه پیر خوشحال سلام نیست» و روزنامه کیهان نوشت: انگلیس در نگاه ایران همچنان «روباه پیر» 🇮🇷https://eitaa.com/jahad_tabbin
«» در آیه 6 سوره «عادیات» به چه معنى است؟پاسخ اجمالی: کنود به زمینى که چیزى از آن نمى روید می گویند و به انسان ناسپاس و بخیل نیز اطلاق مى شود. و معانی که برخی علما بیان کرده اند، مثل: انسانی که نعمت را فراموش می کند و خیرش کم است و... در واقع به همان ناسپاسى و بخل بر می گردد. پاسخ تفصیلی: «کَنُود» به زمینى مى گویند که چیزى از آن نمى روید و به انسان ناسپاس و بخیل نیز اطلاق مى شود. مفسران براى «کَنُود» معانى زیادى گفته اند، «ابوالفتوح رازى» حدود پانزده معنى در این زمینه نقل کرده است ولى غالباً شاخ و برگ همان معنى اصلى است که در بالا آورده ایم، از جمله این که: 1 ـ «کَنُود» کسى است که مصائبش را با آب و تاب مى شمرد، ولى نعمت ها را فراموش مى کند. 2 ـ «کَنُود» کسى است که نعمت هاى خدا را تنها مى خورد و از دیگران منع مى کند، چنان که در حدیثى از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم«أَ تَدْرُونَ مَنِ الْکَنُودِ»؛ (مى دانید کنود کیست) عرض شد: خدا و رسولش آگاه تر است. فرمود:«اَلْکَنُودُ الَّذِى یَأْکُلُ وَحْدَهُ وَ یَمْنَعُ رِفْدَهُ وَ یَضْرِبُ عَبْدَهُ»؛ (کنود کسى است که تنها غذا مى خورد و از عطا و بخشش به دیگران خوددارى مى کند و بنده زیردستش را مى زند).(1) 3 ـ «کَنُود» کسى است که در مشکلات و مصائب با دوستان خود هم دردى نمى کند. 4 ـ کسى که خیرش بسیار کم است. 5 ـ کسى که وقتى نعمتى به او برسد، از دیگران دریغ مى دارد و اگر گرفتار مشکلى گردد، ناشکیبائى و جزع مى کند. 6 ـ کسى که نعمت هاى الهى را در معصیت صرف مى کند. 7 ـ کسى که نعمت خدا را انکار مى کند. ولى همان گونه که گفتیم همه این معانى مصداق ها و شاخ و برگهاى همان ناسپاسى و بخل است. (2) پی نوشت: (1). «مجمع البيان»، جلد 10، صفحه 530. (2). گرد آوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، دارالکتب الإسلامیۀ، چاپ سی و ششم، ج 27، ص 270. جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری لطفا به کانال جهاد تبیین بپیوندید و انتشار حداکثری دهید https://eitaa.com/jahad_tabbin
خدای تعالی وحی نمود بر حضرت داود (ع) که: ای داود! من چیز را در پنج چیز قرار داده ام، ولی مردم آنها را در چیز دیگر می ‏جویند و نمی ‏یابند. را در و و قرار داده ام، ولی مردم آن را در و می‏ جویند و نمی ‏یابند. # عزّت را در از خودم نهاده‏ ام ولی مردم آن را در طلب می ‏کنند و نمی ‏یابند.  را در قرار داده ام، ولی مردم آن را در می‏ جویند و نمی‏ یابند.  خودم را در نارضایتی نهاده ‏ام، ولی مردم آن را در طلب می‏ کنند و نمی ‏یابند.   و آسایش را در قرار داده ‏ام، امّا مردم آن را در می ‏جویند و نمی ‏یابند. متن حدیث: أَوْحَی اللَّهُ تَعَالَی إِلَی دَاوُدَ ع یَا دَاوُدُ- إِنِّی وَضَعْتُ خَمْسَةً فِی خَمْسَةٍ- وَ النَّاسُ یَطْلُبُونَهَا فِی خَمْسَةٍ غَیْرِهَا فَلَا یَجِدُونَهَا- وَضَعْتُ الْعِلْمَ فِی الْجُوعِ وَ الْجَهْدِ- وَ هُمْ یَطْلُبُونَهُ فِی الشِّبَعِ وَ الرَّاحَةِ فَلَا یَجِدُونَهُ- وَضَعْتُ الْعِزَّ فِی طَاعَتِی- وَ هُمْ یَطْلُبُونَهُ فِی خِدْمَةِ السُّلْطَانِ فَلَا یَجِدُونَهُ- وَ وَضَعْتُ الْغِنَی فِی الْقَنَاعَةِ- وَ هُمْ یَطْلُبُونَهُ فِی کَثْرَةِ الْمَالِ فَلَا یَجِدُونَهُ- وَ وَضَعْتُ رِضَایَ فِی سَخَطِ النَّفْسِ- وَ هُمْ یَطْلُبُونَهُ فِی رِضَا النَّفْسِ فَلَا یَجِدُونَهُ- وَ وَضَعْتُ الرَّاحَةَ فِی الْجَنَّةِ- وَ هُمْ یَطْلُبُونَهَا فِی الدُّنْیَا فَلَا یَجِدُونَهَا.  عوالی اللآلی ، جلد 4 ، صفحه 61 - دانش نامه احادیث پزشکی : ۲ /۲۶- بحارالانوار، ج۷۵، ص ۴۵۳" 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🎄🎄⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️🎄🎄 یک است مقام معظم رهبری لطفا به کانال 💐جهاد تبیین💐 بپیوندید و انتشار حداکثری 🥀🥀🥀  https://eitaa.com/jahad_tabbin  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسرای عراقی صبح روز 20دی ماه1365.___کربلای5--شلمچه جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری لطفا به کانال جهاد تبیین بپیوندید و انتشار حداکثری 💐 https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@salmanerey🇮🇷 💇‍♀ نقشه شوم برای زن ایرانی 🎤پاسخ منطقی ومتقن به زنانی که خواهان آزادی حجاب هستند ! Akhbarefori 👨‍💼مستر همفر، جاسوس انگلیسی می گوید: «در مسئله ی بی حجابی زنان، باید کوشش فوق العاده ای به عمل آوریم؛ تا زنان مسلمان به و ، مشتاق شوند. پس از آن که حجابِ زن، با تبلیغات وسیع از میان رفت، وظیفه ی مأموران ما این است که جوانان را به 🔞 عشق بازی و 🙈 روابط نامشروع با زنان و ♨️ اعمال منافی عفت تشویق کنند؛ و بدین وسیله، فساد را در جوامع اسلامی گسترش دهند. لازم است زنان غیر مسلمان، کاملًا بدون حجاب ظاهر شوند، تا زنان مسلمان از آنان .[1] 👨‍🏫 فرانتس فانون، جامعه شناس و فیلسوف فرانسوی، در مورد انقلاب الجزایر می نویسد: ، افق جدیدی را که برای استعمار ممنوع بوده در برابر او می گشاید و پس از دیدن هر چهره بی حجابی، امیدهای حمله ور شدن استعمار، ده برابر می شود.[2] 📚پی نوشت ها [1] خاطرات مستر همفر، ص 112. [2] حريم ريحانه، ص 42 👮خادمین اداره آموزش وارزشیابی آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
🔴 علیرضا اکبری به جرم جاسوسی محکوم به اعدام شد وزارت اطلاعات: 🔹اکبری یکی از مهم ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بوده است 🔹علیرضا اکبری به جرم افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
*🔻قسم شهید احمدی‌روشن درباره حتمی بودن ترور خود یک شب قبل از شهادت* 🔹رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری: 🔹شب آخر پیش از اینکه مصطفی شهید شود، در اتاق کار با هم بودیم. شهید چند کار بر زمین مانده داشت و ماند که آنها را تمام کند. هر چه اصرار کردم که باقی کار بماند برای فردا، شهید قبول نکرد و گفت می‌خواهم بدهی‌ام (کار محول شده) را به تو بپردازم. 🔹شهید آن شب همچنین با تلفن، کاری را با دغدغه پیگیری می‌کردند. دیروقت بود و گفتم که پیگیری تلفنی جواب نمی‌دهد، اول وقت هفته بعد یک جلسه حضوری بگذار، شهید قبول نکرد و گفت که به حضرت عباس قسم اگر این کار را انجام دهم من را می‌زنند زیرا دیگر هیچ کاری در جمهوری اسلامی در بخش هسته‌ای نمانده که انجام نداده باشم و دیگر هیچ راهی برایشان (معاندان) نگذاشته‌ام. @isaar_ilam
✍خدارحم سحری 💥آنهایی که جنگ رابه داخل خانه کشاندند مقصر صد درصد هستند . 🔻کسی که به فرمان رهبر صالح خویش بی توجه باشد ونصیحت ها واندرزهای اورا نادیده بگیرد اهل نجات نیست وتعمدا ویا ازروی جهالت به رهبری وملت ایران خیانت نموده است. انگاه که رهبر فهیم وتیزبین وآینده نگر مملکت امام زمان (عج) فریاد بر آوردن که دشمن یک تهاجم فرهنگی تمام عیار رابر علیه نظام ومردم ایران شروع نموده بعضی از خواص بی بصیرت ونادان چون میرحسین موسوی گفتند این توهم توطئه است ،آنگاه که رهبری اعلام کردند شیبه خون فرهنگی به ما زده اند بازهم منافقین کوردلی چون محمد خاتمی شعار "گفتگوی تمدنها"را سر زدند . انگاه که رهبری خطر رهایی فضای مجازی برعلیه ملت ایران خاصتا جوانان رایک سم مهلک بیان کردند روحانی عمروعاص صفت پای براجرای برنامه ۲۰۳۰ فشردند و فضای مجازی رها شده وولنگار را خط قرمز خود دانستند . حال که این جماعت هفت خط وخال ولشکریان منحرف همراهشان همه تخم مرغ ها رادرسبد دشمنان گذاشته اند وجنگ خانمان سوزی رابا عملکرد خود ازطرف دشمنان چنگ ودندان تیزکرده به داخل کشور کشانده اند نبایست پاسخگوی ملتی باشند که به آنان اعتماد کردند ؟خیانت وجنایت بالاتر ازاین که معتمد به اعتماد کننده چنین پشت پا بزند ؟ بنا به فرمایش امام علی (ع) آنانی که فرمان رهبر خودرا مطیع نباشند پای دشمن رادر جنگ به خانه خود رسانده است .
زلال وحی: حقیقت دنیا(5) «اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زِينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَ تَكاثُرٌ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَباتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطاماً وَ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدِيدٌ وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوانٌ وَ مَا الْحَياةُ الدُّنْيا إِلَّا مَتاعُ الْغُرُورِ» (حدید/20) «بدانيد كه زندگانى پستِ دنيا، چيزى جز بازى و سرگرمى و زينت‌طلبى و فخر فروشى در ميان خود و افزون‌طلبى بر همديگر در اموال و فرزندان نيست، همانند بارانى كه گياه آن، كشاورزان را به شگفتى وا دارد، سپس‌ خشك شود و آن را زرد بينى، سپس كاه شود و در آخرت، عذابى شديد (براى گنهكاران) و مغفرت و رضوانى (براى اطاعت‌كنندگان) از جانب خداوند است و زندگانى دنيا جز كالاى فريبنده نيست.» نکته ها 7. اين آيه به دوران مختلف زندگى انسان (كودكى و نوجوانى، جوانى و بزرگسالى) اشاره داشته‌ و بيان مى‌كند كه در هر دوره‌اى از عمر، يكى از جلوه‌هاى دنيا، انسان را مشغول مى‌كند؛ دوران كودكى و نوجوانى، مشغول لهو و لعب است، دوره جوانى، در فكر زينت و زيبايى و دوره ميانسالى و پيرى، گرفتار تفاخر و تكاثر است. 8. در آيات قبل سخن از صدقه و قرض‌الحسنه بود، اين آيه موانع و عوامل بازدارنده از انفاق را بيان مى‌كند. (منبع: تفسير نور) 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری لطفا به کانال جهاد تبیین بپیوندید و انتشار حداکثری 💐 https://eitaa.com/jahad_tabbin
زندگی نامه شهید صفا کماندوی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهدای جمهوری اسلامی ایران به خصوص شهدای ارتش در ۸ سال دفاع مقدس نقش آفرینی های بسیاری کرده اند و شهید «محمدعلی صفا» از جمله شهدای برجسته ای است که خدمات بی نظیری را برای کشور در ۸ سال جنگ تحمیلی به منصه ظهور رساند. شهید «محمدعلی صفا» در سال ۱۳۲۸ در بجنورد متولد شد و پس از گذراندن دوره ابتدایی در دبستان ابن سینا، دوره متوسطه را در دبیرستان همت به پایان رساند و سپس وارد ارتش شد.با توجه به این که هدف ارتش در آن هنگام تشکیل یک پایگاه کماندویی در ایران بود و شهید صفا نیز در رشته های مختلف ورزشی از جمله کاراته و کونگ فو تخصص خاصی داشت پس از گذراندن دوره های انتخابی در ایران برای ادامه دوره های تخصصی کماندویی در پایگاه کماندویی رویال مارین انگلستان (پایگاه موش های صحرا) انتخاب شد.وی یک سال دوره کماندویی را در انگلستان گذراند و توانست علاوه بر دوره های تخصصی تارزان کورس، پریدن از ارتفاع های بلند آبشار و کوه و دوره های رزمی، مدرک تخصصی S.P.S شکار تانک را از آن پایگاه دریافت کند.وی سپس به آمریکا فرستاده شد و توانست در پایگاه جان.اف.کندی پس از طی مراحل آموزشی سخت و طاقت فرسا مدرک تخصصی انهدام ناوهای جنگی را دریافت کند.وی از جمله کسانی بود که به دلیل انجام عملیات های عالی و بی نظیرش در پایگاه های کماندویی، برای دوره های کماندویی در جنگل های آمازون که به زندگی در شرایط سخت معروف است، انتخاب شده بود.به مناسبت روز ارتش در خصوص ویژگی های این شهید گفت و گویی با یوسف صفا برادر شهید محمدعلی صفا انجام دادیم تا تاریخ و زندگی پرافتخار این ش ادامه⬅️۱
محمدعلی در تمام این دوره ها ممتاز بود. تلاش های او موجب شد عنوان و مدرک متخصص شکار تانک را از پایگاه کماندویی رویال مارین دریافت کند.از آن جایی که شهید صفا توانسته بود دوره های یاد شده را با موفقیت در انگلستان به پایان برساند و عنوان کماندویی برتر را از آن خود کند برای آموزش دوره های تخصصی انهدام ناوهای جنگی به پایگاه کماندویی جان. اف .کندی آمریکا فرستاده شد و پس از گذراندن آموزش دوره های مختلف در آمریکا برای نخستین بار در ایران توانست مدرک تخصصی کماندوی ویژه با عنوان انهدام ناوهای جنگی را دریافت کند. هم چنین به دلیل شجاعت زیادی که او در عملیات های آموزشی از خودش نشان داده بود برای دوره های کماندویی زندگی در شرایط سخت به نام Long Hope (امید طولانی) در جنگل های آمازون برزیل نیز انتخاب شد. ▪ شهید صفا پس از بازگشت به وطن به چه کاری پرداخت؟ ـ از آن جایی که شهید صفا علاقه شدیدی به وطن و خدمت به مردم داشت و آرزو داشت که بتواند دوره های آموزش دیده خود را به هم وطنان آموزش دهد به کشور بازگشت و در قدم اول در پایگاه کماندویی نیروی دریایی ارتش در بوشهر به عنوان مربی و استاد به تعلیم و تربیت کماندوها پرداخت.در روزهای اول پیروزی انقلاب که کشور شرایط خاصی داشت و افراد ضد انقلاب در گوشه و کنار آشوب گری می کردند محمدعلی نیز همگام با مردم انقلابی به دفاع از انقلاب پرداخت و هنگامی که در اردیبهشت ۱۳۵۸ که خرمشهر توسط نیروهای ضدانقلاب و آشوبگران جدایی طلب تهدید می شد شهید صفا به عنوان فرمانده با کماندوهای ویژه نیروی دریایی عازم خرمشهر شد و توانست با هدایت و رهبری دیگر نیروها خرمشهر را از وجود
لو به درجه رفیع شهادت نایل آمد.اعتقادات قوی شهید صفا و دیگر رزمندگان اسلام موجب شد تا آن ها بتوانند در برابر امکانات لجستیکی دشمن تا دندان مسلح مقاومت جانانه ای داشته باشند. ▪ به نظر شما بعد از آزادی خرمشهر اگر محمدعلی شهید نمی شد چه اقدامی می کرد؟ ـ اگر محمدعلی شهید نمی شد باتوجه به غیرت و عشقی که نسبت به وطن داشت تا آخرین لحظه جنگ در میدان نبرد باقی می ماند تا از میهن دفاع کند و این اقدامی بود که تمامی شهدا این انسان های والامقام در صورت شهید نشدن انجام می دادند. همه شهدا در جنگ تحمیلی نقش آفرینی کردند و توانستند جان، مال و ناموس مردم را از رژیم متجاوز و مزدور عراق نجات دهند و نمی توان برای افتخار آن ها قیمت تعیین کرد. ▪ یکی از خصوصیات ویژه این شهید را بیان کنید. ـ از خصوصیات بارز محمدعلی، فروتنی و متواضع بودن آن شهید بود به طوری که پس از اعلام خبر شهادت وی تمام مردم بجنورد و شهرهای اطراف در غم از دست دادن آن شهید عزاداری کردند و عده زیادی از شهرهای اطراف، گرگان ومازندران برای تشییع جنازه محمدعلی به بجنورد آمدند و همگی در غم از دست دادن آن شهید به سوگ نشستند. بعد از شهادت محمدعلی نامه تسلیتی از طرف پایگاه کماندویی رویال مارین انگلستان برای ما ارسال شد که در آن نامه ضمن ابراز همدردی به خاطر شهادت محمدعلی صفا اعلام شد مدت ۳ روز پرچم پایگاه را نیز نیمه برافراشته کرده اند.خاک خرمشهر با خون شهدا به خصوص شهدای کماندوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغشته شده است و شهید محمدعلی صفا به همراه کماندوهای نیروهای دریایی هنگامی که دشمنان، شهرهای جنوبی کشور به خصوص خرمشهر ر
قاسمی: شهرهای جنوبی کشور به خصوص خرمشهر را به تصرف درآورده بودند حتی نگذاشتند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد. ▪ به نظر شما چگونه می توان نسل امروز را با ایثارگران و شهدا پیوند داد؟ ـ فعالیت ها، رشادت ها و اعتقادات شهدا را باید بیشتر منعکس کرد تا نسل حاضر اطلاعات دقیقی درباره رشادت ها و فداکاری هایی که آن ها در ۸ سال دفاع مقدس و با وجود مشکلات فراوان برای دفاع از وطن انجام دادند به دست آوردند و شهید محمدعلی صفا از جمله شهدایی است که از آن ها با وجود خدمات بی نظیرش برای کشور در ۸ سال جنگ تحمیلی کمتر یاد شده است.بازگویی خاطرات پایمردی ها و دلاور مردی های آن شهدای والامقام که با مقاومت جانانه خود در مقابل رژیم خون خوار صدام حسین که با شانتاژ استکبار جهانی همراه بود فقط می تواند تعداد اندکی از برگ های خاطرات آن دوران را ورق بزند، شهدای متعالی که درد آن ها ایمان، وطن و عشق بود. شرمنده شهدایم 🎄⬇️⬇️⬇️🎄 جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری لطفا به کانال جهاد تبیین بپیوندید و انتشار حداکثری https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جهاد تبیین یک واجب عینی است. مقام معظم رهبری، به کانال جهاد تبیین بپیوندید @jahad_tabbin
صفحه ۴۱۹ مصحف شریف سوره مبارکه احزاب 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
4_5787459725461292775.mp3
1.97M
🔸ترتیل صفحه 419 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام نهاوند - حجازکار 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
قرآن ترجمه المیزان سوره 33 سوره مبارکه الاحزاب صفحه 419 وَإِذْ أَخَذْنَا مِنَ النَّبِيِّينَ مِيثَاقَهُمْ وَمِنْكَ وَمِنْ نُوحٍ وَإِبْرَاهِيمَ وَمُوسَىٰ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ۖ وَأَخَذْنَا مِنْهُمْ مِيثَاقًا غَلِيظًا (7) و [ياد کن] وقتى را که از پيامبران [در مورد تبليغ رسالت] پيمان گرفتيم و [نيز] از تو و از نوح و ابراهيم و موسى و عيسى بن مريم; و از آنان پيمانى محکم گرفتيم. (7) لِيَسْأَلَ الصَّادِقِينَ عَنْ صِدْقِهِمْ ۚ وَأَعَدَّ لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا أَلِيمًا (8) تا [خدا] صادقان [در عقيده و عمل] را از راستى شان بپرسد [و پاداششان دهد] و براى کافران عذابى دردآور آماده کرده است. (8) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جَاءَتْكُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ رِيحًا وَجُنُودًا لَمْ تَرَوْهَا ۚ وَكَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرًا (9) اى کسانى که ايمان آورده ايد! نعمت خدا را بر خود به ياد آوريد وقتى که سپاهيانى سوى شما آمدند، پس بادى [سخت] و سپاهيانى که آنها را نمى ديديد بر آنان فرستاديم [تا آنها را شکست دادند] و خدا به آنچه انجام مى دهيد بينا است. (9) إِذْ جَاءُوكُمْ مِنْ فَوْقِكُمْ وَمِنْ أَسْفَلَ مِنْكُمْ وَإِذْ زَاغَتِ الْأَبْصَارُ وَبَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ وَتَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا (10) وقتى که از بالا و از پايين شما به سويتان آمدند و آن گاه که چشم ها خيره شد و جان ها به حنجره ها رسيد و به خدا گمان ها مى برديد. (10) هُنَالِكَ ابْتُلِيَ الْمُؤْمِنُونَ وَزُلْزِلُوا زِلْزَالًا شَدِيدًا (11) آن جابود که مؤمنان آزمايش شدند و به تزلزلى سخت دچار گشتند. (11) وَإِذْ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ إِلَّا غُرُورًا (12) و آن گاه که منافقان و کسانى که در قلب هايشان مرضى بود، مى گفتند: خدا و رسولش جز به فريب ما را وعده [نصرت] نداده اند. (12) وَإِذْ قَالَتْ طَائِفَةٌ مِنْهُمْ يَا أَهْلَ يَثْرِبَ لَا مُقَامَ لَكُمْ فَارْجِعُوا ۚ وَيَسْتَأْذِنُ فَرِيقٌ مِنْهُمُ النَّبِيَّ يَقُولُونَ إِنَّ بُيُوتَنَا عَوْرَةٌ وَمَا هِيَ بِعَوْرَةٍ ۖ إِنْ يُرِيدُونَ إِلَّا فِرَارًا (13) و آن گاه که گروهى از آنان گفتند: اى اهل يثرب! [صحنه نبرد] جاى ماندن شما نيست پس برگرديد و گروهى از آنان از پيامبر اذن [رفتن ]مى خواستند و مى گفتند: خانه هاى ما بى حفاظ است، در حالى که آنها بى حفاظ نبود [و] آنان جز اراده فرار نداشتند. (13) وَلَوْ دُخِلَتْ عَلَيْهِمْ مِنْ أَقْطَارِهَا ثُمَّ سُئِلُوا الْفِتْنَةَ لَآتَوْهَا وَمَا تَلَبَّثُوا بِهَا إِلَّا يَسِيرًا (14) و اگر از اطراف خانه هايشان بر آنان هجوم مى شد و از آنان فتنه (ارتداد و جنگ با مسلمانان) درخواست مى گرديد، به سراغ آن مى آمدند و براى آن جز اندکى [به قدر زمان درخواست] درنگ نمى کردند. (14) وَلَقَدْ كَانُوا عَاهَدُوا اللَّهَ مِنْ قَبْلُ لَا يُوَلُّونَ الْأَدْبَارَ ۚ وَكَانَ عَهْدُ اللَّهِ مَسْئُولًا (15) و همانا از پيش [هنگام بيعت با پيامبر] با خدا عهد کرده بودند که پشت [به دشمن] نکنند و عهد خدا بازخواست شدنى است. (15) 🌸🌸🌸🌸 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d