eitaa logo
جهاد تبیین | میثم حق شناس
8.7هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
6.5هزار ویدیو
47 فایل
میثم حق شناس متولد ۱۳۶۰ ، تحلیلگر سیاسی و اقتصادی ، فعال فضای مجازی ، سخنران ، کارشناس و محقّق علوم غریبه ، نقّاش سبک هایپر رئال با خودکار ، جوشکار حرفه‌ای آرگون ، دان ۲ سبک رزمی جیت‌کان‌دو و ... ادمین: @secretyy
مشاهده در ایتا
دانلود
جعلی نیست، موهوم نیست، حقیقت دارد؛ نه تنها حقیقت دارد، بلکه مهم‌ترین علت وضعیت امروز اقتصاد کشور و معیشت مردم است... فقط لیبرال‌ها زرنگی کرده و تعریف آن را عوض کرده‌اند تا کسی متوجه اصل ماجرا نشود! در حقیقت همان عدد هنگفتی است که از جیب مردم به جیب بخش خاصی از جامعه سرازیر می‌شود... اینها منابع ملی را به ریال، آن هم به ثمن بخس می‌خرند، حقوق کارگر و مالیات دولت را هم به ریال می‌دهند، بعد محصول خود را به دلار به مردم می‌فروشند! در تعیین نرخ همان دلار هم اصلی‌ترین نقش را دارند!! @jahade_tabien1
🔻بلای خانمان‌سوز اقتصاد ایران از دهه هفتاد تاکنون(بجز سال‌های ۷۴و۷۵): 👈 اجرای سیاست رهبر انقلاب اسلامی: قضیّه‌ی وقتی‌که در دهه‌ی هفتاد پیش آمد، مشکل در کشور ما به‌معنای واقعی کلمه ضربه خورد، به وجود آمد؛ ممکن است یک فوائدی داشت امّا این ضررهای عمده را هم ما تحمّل کردیم. بیانات در دیدار مسئولان نظام، ۱۳۹۷/۰۳/۰۲ 📌متن کامل یادداشت «راهبرد مربع کردن دایره تورمی» را در وبگاه خامنه‌ای.آی‌آر بخوانید: https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=52758 @jahade_tabien1
🔻علت کاهش تورم و رشد اقتصادی در سال ۱۳۷۴: 👈 در سال ۱۳۷۴ که درنتیجه اجرای سیاست ، نرخ ارز در مدت کوتاهی از ۲۷۰ به حدود ۷۰۰ تومان جهش کرد، تورم به بالاترین حد یعنی ۴۹.۶ درصد رسید، در کشور ناآرامی به وجود آمد. آقای هاشمی از سیاست تعدیل عدول کرد و سپس سُکان اقتصادی را به دست اقتصاددانانی سپرد که در نماز جمعه به‌شدت آنها را به‌عنوان نقادان سیاست تعدیل موردحمله قرار داده بود. آنان نیز بدون ارزپاشی و با اجرای سیاست و بازگرداندن آن به نرخ ۳۰۰ تومان، توانستند تورم ۴۹.۶ درصدی سال ۱۳۷۴ را در سال بعد به ۲۳ درصد و رشد اقتصادی را نیز از ۲.۳ به ۵.۷ درصد برسانند؛ اقدامی راهبردی که توانست اقتصاد را از چرخه مخرب تورم-نرخ ارز رهایی بخشد. 📌متن کامل یادداشت «راهبرد مربع کردن دایره تورمی» را در وبگاه خامنه‌ای.آی‌آر بخوانید: https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=52758 @jahade_tabien1
«تحصیل‌کردگان علم اقتصاد» یا «پکیج‌فروشانِ عاشقِ بی‌ثباتی» ؟! مخالفت تمام قد برخی از مدعیان علم اقتصاد قوا با ، و از اقتصاد کشور که عموما به توهین و تمسخر حامیان ثبت هم می‌پردازند، بیش از آنکه دلیل علمی داشته باشد، بدلیل است! واضح است که سود و منفعت و و در بی‌ثباتی اقتصادی است. در این بازار مکاره است که این مدعیان می‌توانند با وسوسه و تحریک حس طمع مخاطبین و با وعده ، مردم را مجاب به پرداخت هزینه‌های کذایی برای خرید دوره‌های آموزشی و سیگنال و ... کنند. مردمی که به این نکته ساده توجه نمی‌کنند که «پکیج‌فروشان اگر براستی راه کسب سود از بازارهای مکاره مالی را می‌دانند، چرا برای فروش سیگنال و پکیج از مردم دریوزگی می‌کنند؟» 💠 احمد نبویان @jahade_tabien1
واکنش دولت به خبر پرداخت تسهیلات ۱۶۴ همتی بانک‌ها به کارکنان خود: «دستور رییس‌جمهور برای اصلاح رویه اعطای تسهیلات ویژه به کارکنان بانک‌ها» ✍ هرچند موضع‌گیری به موقع و مسئولانه دولت در این خصوص امری قابل تقدیر و به نوعی محسوب می‌شود اما سوال اساسی اینست که آیا مناسبات ناعادلانه و ضد منافع عموم جامعه در شبکه بانکی به ویژه بانک‌های خصوصی، با بخشنامه و دستورات رفوگرانه دولت قابل پیشگیری و اصلاح است؟ بنظر می‌رسد و تجربه ثابت نموده که اینطور نیست و شبکه بانکی نهایتاً با دور زدن دستورات دولتی، کار خود را خواهد کرد و اهداف خود را پیش خواهد برد! راهکار اساسی و قطعی، تنها و تنها اصلاح عمیق و ریشه‌ای نظام بانکی است، شامل تعطیل نمودن بانک‌های خصوصی و تجمیع شبکه بانکی کشور ذیل یک «بانک ملی فراگیر» که رییس آن منتخب دولت و مجلس، عضو هیات دولت و مستقیماً پاسخگوی عملکرد خود در برابر نمایندگان ملت باشد. @jahade_tabien1
4.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏡 زیست‌شهر‌نوین‌مولّد 🏡 🎥💠خبر و تجربه ای که انبوه سازان و برخی از مدیران دوست ندارند بشنوند: 🔹ساخت خانه های ویلایی بسیار سریعتر و ارزان از خانه های آپارتمانی 🔹ساخت در طبس بسیار سریعتر تر و کم هزینه تر از ساخت خانه های آپارتمان در بیرجند. @jahade_tabien1
🚙یک یادداشت خودرویی بدون تیتر! 🎯یک گزاره‌ای که این روزها خیلی در محافل اقتصادی و سیاسی و فلسفی و اجتماعی و هنری و مردمی و ... روی اون خیلی بحث میشه موضوع خودرو هست. 🔸اما نظرات موجود در این محافل چیست؟ ۱. آزادسازی وارادت خودرو ۲. افزایش تولید خودروسازان داخلی و البته سومین نظر که آخر میگم و کمتر بهش پرداخته شده 🔹آزادسازی واردات خودروهای نو یا کارکرده طرفداران این نظریه بر این باورند که اگر واردات خودرو آزاد بشه، خودرو از حالت کالای سرمایه‌ای خارج میشه و انحصار شکسته میشه و قیمتش در بازار میریزه! زهی خیال باطل، اما چرا؟ ۱. واردات خودرو طبق قانون باید توسط کسی صورت بگیره که توان خدمات پس از فروش داشته باشه (البته عاقلانه هم همینه چون اگر خودروی وارداتی خراب شد چه کسی باید تعمیرش کنه) آیا یک نفر مثل من و شما می‌تونه خودرو وارد کنه و خدمات پس از فروش رو هم انجام بده؟ خیر چون قدرت پشتیبانی لازم رو نداریم، پس دوباره واردات خیلی نرم و تمیز میفته دست کسانی که توان ایجاد انحصار دارن! ۲. تمام واردات کشور حدود ۴۰میلیارد دلار در سال ارزبری داره، آیا در شرایط تهدید ارزی در کشور عاقلانه هست که ۱۱میلیارد دلار تخصیص ارز برای واردات خودرو صورت بگیره (تازه قیمت خدمات پس از فروش هم جدا حساب میشه) 🔹افزایش تولید خودروسازان داخلی اینم فقط در مقام شعار قشنگه بازم به دو دلیل ۱. اگر به این روش قراره انحصارِ انحصارگر از بین بره که خب انحصارگر مجنون نیست که انحصار خودش رو با دستای خودش از بین ببره(چه انحصارگر خوبی😁) ۲. اگر این نظر درست باشه؛ زمان‌بره، یعنی اگر قراره تولید سالانه یک میلیون خودرو بشه دو میلیون حداقل ۱۰سال زمان می‌بره 🎈بنابراین دو روش موجود که بیشتر روی اونا بحث میشه شاید در عمل کاربرد نداشته باشه 🔹حالا روش سوم خب بازار انحصار موجود رو به جای اینکه با محصول بیشتری سعی کنیم از انحصار در بیاریم با تولیدکننده بیشتر انحصار رو بشکنیم، چون منابع شما ابدی نیستن ولی رقابت همیشگی هست 💯پس راه حل پیشنهادی آزادسازی مجوز تولید خودرو هست یعنی هرکسی که توانست خودرویی را با تمام استانداردهای موجود بسازد پلاک راهنمایی و رانندگی بگیرد. @jahade_tabien1