eitaa logo
جهاد علمی 🇵🇸🇮🇷
6.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
772 ویدیو
134 فایل
| ﷽ | [کانالِ مجموعه ی آموزشی تربیتی جهاد علمی] اینجا فرهنگ جهادی رو به عرصه علم می کشونیم📚📿 •تبلیغ و تبادل @tab_jahadelmi313 •سوالات و پیشنهادات @Jahad_Ayande •کانال کنکوری هامون @ayande_sazan_mostafayi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 جوانانی که  نه درس می‌خوانند، نه به‌ دنبال شغل‌اند و نه مهارتی می‌آموزند! 🔹️جوانانی که نه درس می‌خوانند، نه به‌ دنبال شغل‌اند و نه مهارتی می‌آموزند، طی سال‌های اخیر به‌دلیل افزایش جهانی جمعیتشان با عنوان «نیت‌ها» (NEET) مشهور شده‌اند. 🔹️نیت در تعریف جهانی به جوانانی گفته می‌شود که نه در فهرست آماری مشغول به تحصیل قرار دارند و نه در آمار شاغلان و مهارت‌آموزان جامعه محاسبه می‌شوند. 🔹️ایران طی سال‌های اخیر با رشد چشمگیر این گروه از جوانان، رتبه‌ بالایی در آمارهای جهانی کسب کرده است و همین امر نگرانی جامعه‌شناسان را در پی داشته است. 🔹️اگرچه در جوامع مختلف بازه سنی نیت‌ها متغیر است، اما در نمودارهای جهانی به‌طور معمول افرادی نیت خوانده می‌شوند که در محدوده سنی ۱۶ تا ۲۴ قرار دارند که نه تمایلی به تحصیل دارند و نه علاقه‌ای به یافتن شغل مناسب برای خود. این موضوع تامین هزینه‌های زندگی آنها را به عهده والدین می‌گذارد. 🔹️آنچه این پدیده را در ایران مورد توجه قرار داده افزایش آماری آن طی سال‌های اخیر است. براساس برخی آمارها در سال ۱۳۹۷ دست‌کم ۳۰ درصد از جوانان ۱۵ تا ۲۴ساله در این گروه قرار داشتند.آمار منتشرشده نشان می‌دهد که ایران پس از برخی کشورهای آفریقایی بالاترین آمار نیت‌ها را دارد. 🔹️نرخ ۳۰ درصدی نیت‌ها در ایران از آن نظر قابل تامل است که در جوامع توسعه‌یافته این عدد تنها ۲ تا ۱۰ درصد جوانان ۱۶ تا ۲۴ را دربر می‌گیرد. نرخ نیت‌ها در میان مردان ایرانی در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۵ تا ۱۷ درصد و در میان زنان از ۴۷ درصد در سال ۱۳۹۴ به ۳۹ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است. 🔹️مطابق آمارها، در سال ۱۳۹۴ از ۵.۷ میلیون زن در گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال، تعداد ۲.۷ میلیون نفر آنان نه مشغول تحصیل بودند و نه به دنبال شغل یا مهارت‌آموزی. این آمار در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۹۸۵ هزار نفر رسیده است. 🔹️سهم ۱۳.۲ درصدی جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله از پنجره جمعیتی ایران باعث می‌شود افزایش این پدیده موجب تشدید برخی بحران‌های اجتماعی همانند احساس بی‌آیندگی، تجرد قطعی، رخوت اجتماعی و افسردگی شود... 🖊 داریوش معمار ➖️➖️➖️➖️➖️ 📍@JahadElmi313
آیت الله العظمی جوادی آملی: «تا نفس می کشیم وظیفه ما تولید علم است. مفضّل خدمت امام صادق سلام الله علیه شریفیاب شد، حضرت فرمود: «فإن مِتَّ فَوَرِّث كُتبَكَ بَنيكَ»بكوش تا نفس میکشی عالم و دانشمند بشـوی یـک، نـه کـتـاب هـای دیگران را جمع کنی و حرف دیگران را یاد بگیری، خود کتاب بنگار و صاحب حرف باش دو، که اگر مُردی فرزندان تو چند رساله، چند مقاله، چند کتاب علمی تو را ارث ببرند، نه اینکه کتابخانه داشته باشی و به دیگران ارث بدهی! کتـاب تــو را بچه های تو ارث ببرند این است! همه موظفـیـم کـه عـالـم بشویم، حرفی از خود داشته باشیم و ضبط بکنیم و به ورثه هـای مـا حـرف خود را ارث بدهيم.» بخشی از پیام به همایش تولید علم ۹۴/٨/۵ 📍@JahadElmi313
بریم از سلطان رخصت بگیریم برای ورود به گود علم بسم الله 📍@JahadElmi313
929.mp3
9.31M
🎙 ما رفتیم جبهه،جبهه شد دانشگاه شما اومدید دانشگاه،دانشگاه شد جبهه،شدید افسر جوان جنگ نرم بچه ها جنگِ تن ب تنِ هاا! گوگل برا تک تک تون پروفایل باز کرده:) ⁉️کی پای قول های قبل کنکورش با خدا و امام زمان وایساده؟ ⁉️کی دنبال یه رفیق مشتی و صادق تو دانشگاهه که وسط میدون گناه دستش رو بگیره!؟ ⁉️میخوای بدونی رفیق بازی چطوریه؟! ❌این صوت رو از دست نده💚😉 ⚠️ورودی های جدید دانشگاه به هیچ وجه از کنار این صوت بی تفاوت نگذرید😎 📍@JahadElmi313
با سلام و ارادت بنا بر مراجعه چند تن از بزرگواران و دانشجویان و دغدغه مندان بنا بر برگزاری برخی دوره ها و انتصاب فکری و مبانی دوره ها به مباحثی که حقیر در دوره های برنامه ریزی ، تقویت اراده و مباحث از این دست مطرح کردم. باید عرض کنم هیچ دوره یا فردی مورد تایید یا رد حقیر نمی باشد و انتصاب هرگونه دوره یا استاد را از لحاظ فکری و اندیشه ای به مباحث مورد ارائه خودم قویاً رد می کنم. لذا عزیزان با ارزیابی صحیح از مبانی و سوابق و تجارب افراد و دوره ها نسبت به حضور یا عدم حضور اقدام کنند از قید انتصاب به حقیر خودداری نمایند. تمامی موارد و سرفصل های مرتبط با برنامه ریزی ، تقویت اراده ، موفقیت را در حال حاضر فقط می توانید از مجموعه جهاد علمی به آیدی زیر دنبال کنید : @JahadElmi313 با تشکر محمد جعفری https://eitaa.com/joinchat/482803912C9dd4382f00
📣 پیام اهالی ضاحیه بیروت: 🔴 ‌پارچه نوشته اهالی بیروت از جمله معروف سید حسن نصرالله حفظه الله: «و اقتلونا تحت کل حجر و مدر ... لن نترک فلسطین» ما را زیر سنگ و خاکی(در هرمکانی) بکشید؛ هرگز را تنها نخواهیم گذاشت ... 📍@JahadElmi313
21.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و غنـیمت بــدان کسـى را که در زمـان بى‌نــیازیت از تــو وام بـخـواهد تا در روز تنـگدسـتى تـو، به تـو پـس دهــد. [ میزان الحکمة، بنقل از نهج البلاغه، نامه 31 .] جمع آوری هزینه برای آزادی یک زندانی 🔻مبلغ باقی مانده ۷۴ میلیون تومان 🔻به شماره کارت (با ضربه روی شماره کارت، کپی می شود)
6277601275943072
کانون فرهنگی مهر ظهور 📍@JahadElmi313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: ما الان با اتّکاء به آن کارهایی که جوانهای ما آن روز در دفاع مقدّس انجام دادند، میتوانیم با اطمینان بگوییم امروز جوان های ما میتوانند همه‌ی مشکلات این کشور را حل کنند. 🗓هفته ی دفاع مقدس گرامی باد 📍@JahadElmi313
AUD-20220117-WA0013.m4a
13.5M
🎙 ⁉️آخرش که چی؟ ⁉️برای خدا درس می‌خونیم؟!📚 تقریبا محاله که به خاطر خدا درس خوند ولی بیایم این محال رو ممکن کنیم 👤استاد پناهیان 📍@JahadElmi313
‼️یه دختر بچه مدرسه ای می شناسیم که بخاطر وضعیت پدرش که معتاده و مادرش که شرایط کار نداره، هنوز وسایل مدرسه نتونستن براش تهیه کنن چیزی که شنیدیم اینه که لوازم التحریر ساده هم نخریده اگر دوست داشتید می تونید جهت کمک به این بچه و بچه های مدرسه ای دیگه به شماره کارت زیر مبلغ مورد نظرتون رو واریز بفرمایید
5859831817339731
به نام معصومه پوراحمد نیت کنید حال خوب به بقیه بدید خدا به شما هم حال خوب بده😇❤️ 📍@JahadElmi313
«خدایا از من راضی هستی؟» این نوشته روی پلاکارد شیرزن لبنانی بعد از عروج سه فرزندش در صفوف حزب‌الله بود. حالا هم در حمله روز گذشته اسرائیل به ضاحیه بیروت، چهارمین فرزندش هم به برادرانش پیوست. 📍@JahadElmi313
‼️‼️اگر نودانشجو هستید حتما از مطالب لینک زیر استفاده کنید😍👌👇 https://eitaa.com/jahadelmi313/6782
⁉️سوال کرده بودین که آیا جهادعلمی، برنامه و دوره ای برای دانشجوها در نظر داره برگزار کنه؟ 👈🏼بله ان شالله فعلا از مطالب لینک گذاری شده ی پیام قبل استفاده کنید تا خبرهای جدید هم برسن😇💥 📍@JahadElmi313
13.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺پای کار ایران! 🎥ببینید چگونه بچه‌های یکی از مساجد حومه تهران توانستند با شروع کلاس‌های پیشرفته درسی، دانش‌آموزانی نخبه و اثرگذار تربیت کنند و موفق به کسب مدال‌های علمی کشوری و المپیاد جهانی شوند و نام ایران را در جهان طنین‌انداز کنند. این بچه‌ها توانستند از زیر زمین یک مسجد دنیا رو تحت تاثیر قرار دهند و با اهدای مدال‌های خود به مقام معظم رهبری موجب افزایش اقتدار نظام شوند و نشان دهند پای کار ایران ایستاده‌اند. 📌 کانون دانش پژوهان نخبه 📍 تهران – عبدل آباد 📍@JahadElmi313
دکتر حسین بهاروند؛ پدر دانش سلول‌های بنیادی ایران 🔻دکتر حسین بهاروند، استاد و مؤسس پژوهشکدۀ زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان، به‌خاطر تولید و توسعۀ سلول‌های بنیادی در کشور که نام ایران را به‌عنوان دهمین کشور صاحب این دانش در جهان بلندآوازه کرد، در تاریخ علم و دانش این سرزمین ماندگار شده است. 🔻دکتر بهاروند که «پدر دانش سلول‌های بنیادی ایران» شناخته می‌شود، دانش‌آموختۀ رشتۀ «زیست‌شناسی تکوینی» در دانشگاه‌های ایران است. وی در سال 1374 به پژوهشگاه رویان پیوست و پس از چند سال پژوهش، در سال ۱۳۸۲ توانست برای اولین بار در ایران، سلول‌های بنیادی رویانی انسانی و همچنین موشی را تولید کند. 🔻اعلام خبر رسیدن پژوهشگران ایرانی به این دستاورد بزرگ علمی در آن سال، بازتاب بسیار بزرگی در رسانه‌های جهانی داشت و توان علمی ایران را به رخ جهانیان کشید. 🔻دکتر بهاروند و همکارانش در ادامۀ این مسیر، در سال ۱۳۸۷ موفق به تولید سلول‌های بنیادی پرتوان القایی انسانی شدند. این دستاورد موجب پایه‌گذاری شاخه‌های مختلف «پزشکی بازساختی» در ایران شد؛ رشته‌ای که در لبۀ فناوری‌های پزشکی جهان نقش‌آفرینی می‌کند. 🔻پروفسور بهاروند که از سال 1398، در جمع یک درصد پژوهشگران پراستناد جهان قرار دارد، تاکنون بیش از سی جایزۀ ملی و بین‌المللی را از آن خود کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌های رازی، خوارزمی، آیسسکو، آکادمی علوم جهان (TWAS)، یونسکو و جایزۀ مصطفی(ص) (نشان عالی علم‌وفناوری جهان اسلام) اشاره کرد. 📍@JahadElmi313
📌امشب میخوایم در مورد مسئله ای صحبت کنیم و این مسئله، ترکیبی از اهمیت علوم انسانی، فلسطین و اهمیت علوم نافع هست ‼️چه ترکیب عجیب و جذابی!🧐 📍@JahadElmi313
📛توجه: مخاطب این بحث صرفا افراد محصل در علوم انسانی نیستند. بلکه روی صحبت با همگی هست
🔷رهبر انقلاب در آخرین بیانات شون فرمودند بر همه است کمک کنند را به صاحبان اصلی اش برگردانند 📍@JahadElmi313
⁉️اما به نظرتون وحشیگری رژیم غاصب صهیونیستی و کمک های رذیلانه دولت های آمریکایی و اروپایی به این رژیم، محصول چه چیزی هست؟🤔 ⁉️ ⁉️ ⁉️ 📍@JahadElmi313
🔷چون مکتب و فلسفه غرب بر پایه اومانیسم هست ⁉️یعنی چی؟ یعنی اینکه انسان محوره نه خدا. یعنی اون چیزی که انسان دلش میخواد و فکر می‌کنه به نفعش هست درسته اون چیزی که به انسان لذت میده، محور کارهاست حتی اگر با اون کار، فرد دیگه ای یا جامعه آسیب ببینه! 📍@JahadElmi313
⁉️این رو چرا گفتیم؟ میخوایم بگیم که علت وحشیگری های کشورهای آمریکایی و اروپایی، محصول علوم انسانی غربی هست 📍@JahadElmi313
⁉️خب حالا آیا علوم انسانی غربی فقط در غرب هست؟ 👈🏼خیر طرز تفکر که مرز جغرافیایی نمی شناسه در کشور خودمون هم خیلی جاها هنوز ما داریم بر مبنای علوم انسانی غربی پیش میریم مثلا در بحث اقتصاد، روانشناسی، جامعه شناسی و ... 📍@JahadElmi313
📌در این نبرد بی امان محور، علوم انسانی هست ⁉️میدونین چرا؟ 🔷چون برای دشمن دستاورد اصلی اینه که ما سبک زندگی غربی به خودمون بگیریم ⁉️مشکلات اقتصادی مون رو چطور حل کنیم؟ با استفاده از راه حل های مبتنی بر فلسفه غرب ⁉️جامعه رو چطور اداره و مدیریت کنیم؟ با استفاده از جامعه شناسی و مدیریت مبتنی بر فلسفه غربی ⁉️ذهن و روانم رو چیکار کنم؟ بیا تا راه حل های غربی بهت بدم ⁉️چطور بچه ام رو تربیت کنم؟ علوم تربیتی غربی رو یاد بگیر و اجرا کن ⁉️چطور فکر کنم؟ بیا بر مبنای فلسفه غربی فکر کن 📍@JahadElmi313
🚩 بنابراین ریشه ای ترین جهاد با طاغوت و تمدن غرب، علوم انسانی هست 👈🏼ما باید بریم به دنبال علوم انسانی نافع ⁉️علوم انسانی نافع رو از کجا بگیریم؟ از قرآن، احادیث و روایات معصومین، از بیانات علما و به ویژه بیانات امامین انقلاب 💯اما این کار ساده ای نیست و به خاطر همینه که تا حالا این مسئله حل نشده 📍@JahadElmi313
بخشی از کتاب 📘«می دانید چرا مثلاً اقتصاد امروز ما نمیتواند مشکلات خود را حل کند ولی رزمندگان توانستند؟ مثلاً فتح خرمشهر ۱۳۶۱ ناممکن بود ولی شد. حل مشکلات اقتصادی خرمشهر امروز ناممکن نیست اما نمیشود! استادان و مسئولان نمی توانند چرا؟ چون بلاشک و لاشبهه، باید استاد اقتصاد ما شب زنده داری کند تا خدا مشکلات اقتصادی خرمشهر را حل کند ما کم گذاشتیم. شما کم نذارید برای خدا وقت بذارید برای زندگی وقت پیدا میشه.» 📍@JahadElmi313
نکته مهم: 🔰به هرحال همه قرار نیست که برن علوم انسانی بخونن ❇️ جامعه نیازهای متفاوتی داره بنابراین به شغل های متفاوتی هم احتیاج هست ‼️اگر نمیتونی در زمینه علوم انسانی نافع ورود کنی حداقل دیگران رو از اهمیت این موضوع آگاه کن و به سمت نافع سازی این علوم سوق بده‼️ به خاطر همین هم هست که در ابتدای بحث گفتیم که موضوع امشب به درد همه میخوره👌 چون همه ی ما باید آستین ها رو بالا بزنیم و دست به کار بشیم🤝 والسلام 📍@JahadElmi313
اهتمام بزرگان به معرفت آموزی و معنویت آیت الله العظمی جوادی آملی: استاد فرزانه ما، مرحوم شيخ محمدتقى آملی (رضوان الله تعالی علیه) تقریرات درس خود را در قالب جزواتی می نوشتند که کتاب مصباح الهدى فى شرح العروة الوثقی نام گرفت. نکته تأمل برانگیز و شایان توجه آن بود که ایشان نه تنها در آغاز جزوه یا یک فصل از آن، در بالای هر صفحه «بسم الله الرحمن الرحيم» و «يا صاحب الزمان أدركنی» می‌نوشتند و در پایان هر صفحه «الحمد الله». مرحوم سعيد العلمای مازندرانی هم مباحثه شیخ انصاری و شاگرد شریف العلمای مازندرانی (رضوان الله تعالی عليهم) نیز به شهادت دست نوشته های ایشان در علم اصول در حاشیه بیشتر صفحات جملاتی با مضمون استغاثه و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) می‌نوشتند و بیشتر ورقها را با «يا أباالفضل أدركنی» می آراستند. همین باور عمیق سبب شده پس از گذشت سالها نام این بزرگان همچنان بر تارک تاریخ بدرخشد:«العلماء باقون ما بقی الدهر؛ أعيانهم مفقودة وأمثالهم فی القلوب موجودة»[۱] [۱]نهج البلاغه حکمت ۱۴۷ تسنیم ج۳۵ ص۵۱۸،۵١۹ 📍@JahadElmi313