eitaa logo
جهادگران تبیین بسیج
3.5هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
1.9هزار ویدیو
3.3هزار فایل
کانال تحلیلی ویژه هادیان ، اساتید و سخنرانان بسیج سراسر کشور پل ارتباطی با ادمین @Maahdeyar313
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  صراط
هدایت شده از بینات
☄ ⚔ خاکریز اول 🇮🇷 🍃🌷 علامه شهید ، آیت الله مرتضی مطهری : 🌿 حجاب مانند اولین خاکریز جبهه است که دشمن برای تصرف سرزمینی حتما باید اول آنرا بگیرد. 🌿 🍃 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ. 🍃 👈 مطالب معارفی و بصیرتی در کانال «بَيِّنَات» به آدرس : 👇 🆔 @gh_karimi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بینات
🍂🥀 يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّهُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِيبَهُ بِكَ (بِكُمْ) عَلَيْنَا وَ عَلَي جَمِيعِ أَهْلِ الإِْسْلاَمِ. سلام علیکم 🌴در این روز ، ۲۷ ذی الحجه سال ۶۰ قمری، کاروان غم زده و خسته حضرت سید الشهداء ، علیه السلام ، به منزل پر ماجرای «ذوحُسّم» می رسد و فصل جدیدی از رنج ها و مصائب خاندان با عظمت اهل البیت ، علیهم السلام ، آغاز می شود. 🌿ان شاءالله تا ساعاتی دیگر ، پس از تنطیم ، تکمیل و ویرایش مطالب مربوط به این منزل تاریخ ساز ، آن را در اختیار دوستان عزیز ، علاقمندان خاندان نبوت و ولایت ، صلوات الله علیهم ، قرار می دهم. ✍ ارادتمند جمیع دوستان 🕯غلامعلی کریمی 💐 با کاروان حضرت اباعبدالله الحسین ﴿عَلَيهِ السَّلامُ﴾ همراه شوید با ذکر شریف صلوات بر محمد و آل محمد. 🍃 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ. 🍃 👈 مطالب معارفی و بصیرتی در کانال «بَيِّنَات» به آدرس : 👇 🆔 @gh_karimi
هدایت شده از بینات
🌷۲۴ تیرماه سالگرد شهادتِ سردارِ سرافرازِ اسلام ، طلبه مهذب و عارف "شهید جلال افشار" در سال ۱۳۶۱ در جریان عملیات رمضان گرامی باد. {جمعه ۲۳ رمضان ۱۴۰۲ قمری} 🍃🕯 رَحِمَ اللهُ مَن یَقرُ الفاتحه مَعَ الصَلَوات 🕯🍃 🍃🌸 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ 🌸 🍃 🆔 @gh_karimi
هدایت شده از بینات
🍃🕯 (قسمت هفدهم) 🌴⛺ منزل «ذوحُسَم» 🍃📝 بخش دوم 💠 اتمام حجت امام با لشکر حر هنگامی وقت نماز ظهر فرا رسید، امام حسین (علیه‌السّلام) به حجاج بن مسروق جعفی فرمود که اذان بگوید ، پس از اتمام اذان امام (علیه السلام) از خیمه خود خارج شد و بعد از حمد و ثنای خدا، فرمودند: ای مردم، این سخنم، عذر من به پیشگاه خدا، و اتمام حجت بر شماست؛ من به سوی شما حرکت نکردم، مگر زمانی که نامه هایتان به من رسید و فرستادگانتان نزد من آمدند (تا بگویند) که ما امامی نداریم؛ نزد ما بیا تا شاید خداوند در پرتو شما، ما را بر محور هدایت جمع کند؛ اینک اگر بر دعوتتان پایبند هستید من آمده‌ام، و اگر عهد و پیمانی که موجب اطمینان من بشود، به من بسپارید به شهرتان وارد می‌شوم و اگر این کار را نکنید و ورودم را خوش نداشته باشید، برمی گردم به همان جایی که ازآنجا به سوی شما آمده‌ام. 📖 {بر اساس نقل برخی منابع این سخنان را امام (علیه السلام) بعد از اقامه نماز ظهر بیان فرمودند.} 🌹در این هنگام امام حسین (علیه السلام) به مؤذن فرمودند که اقامه بگوید. پس از اینکه اقامه گفته شد، امام (علیه السلام) رو به حر کرد و فرمود: آیا می‌خواهی با یارانت نماز بخوانی؟ حر گفت: نه، ما با شما نماز میخوانیم. امام نماز جماعت را اقامه کرد. بعد به چادر خود بازگشت و اصحاب، اطرافش جمع شدند. حر هم به جایگاه خود بازگشت و به خیمه‌ای که برایش برپا کرده بودند وارد شد. عده‌ای از نیروهایش نزد او رفتند و بقیه نیروها به صف‌های خود برگشتند و هرکس لجام اسب خود را گرفت و در سایه اسبش نشست. هنگام عصر، امام حسین (علیه‌السّلام) فرمان داد که(کاروانیان) خود را برای حرکت آماده کنند؛ سپس (از خیمه خویش) بیرون آمد و به منادی اش دستور داد که وقت عصر را اعلام کند و اقامه عصر را بگوید؛ سپس امام جلو ایستاد و با افراد قوم (یعنی یاران خود و افراد حر) نماز خواند. 💢 ماجرای برخورد امام با حر بعد از سلام نماز، امام حسین (علیه‌السّلام) رو به حر و افرادش کرد و بعد از حمد و ثنای خدا فرمود: ‌ای مردم! اگر شما پارسایی پیشه کنید و حق (حکومت) را برای اهلش بشناسید، برای خدا رضایت بخش تر است. ما اهل بیت، از اینهایی که ادعای چیزی را دارند که از آن آنها نیست و در میان شما به ظلم و ستم رفتار می‌کنند، به امر حکومت سزاوارتریم. ولی اگر ما را نمی‌پذیرید و نسبت به حق ما جاهل هستید و نظرتان غیر از آن چیزی است که در نامه هایتان نوشته شده بود و فرستادگانتان بر اساس آن نزد من آمدند، از نزد شما برمی گردم! 🥀حر گفت: به خدا سوگند ما از این نامه‌هایی که می‌گویی خبر نداریم! امام حسین (علیه‌السّلام) فرمود: ‌ای عقبة بن سمعان: آن دو خرجینی که نامه‌ها در آنهاست بیاور. عقبه دو خرجین پر از نامه را آورد و پیش روی آنها به زمین ریخت. حر گفت: ما جزو کسانی که برای شما نامه نوشته‌اند نیستیم. ما مامور هستیم وقتی که به شما رسیدیم از شما جدا نشویم، تا اینکه شما را نزد عبیدالله بن زیاد ببریم. 🌹حسین (علیه‌السّلام) فرمود: مرگ از این کار به تو نزدیک تر است. آنگاه به اصحابش فرمود: برخیزید و سوار شوید. آنان سوار شدند و منتظر ماندند تا اینکه زنان هم سوار شدند. سپس امام فرمان برگشت را صادر کرد؛ ولی هنگامی که خواستند برگردند، سپاه حر، مانع از برگشتن آنان شد. حسین (علیه‌السّلام) به حر گفت: مادرت به عزایت بنشیند! چه می‌خواهی؟ 🥀 حر گفت: به خدا قسم اگر در میان عرب غیر از تو کس دیگری در چنین وضعی که تو به سر می‌بری، این جمله را به من میگفت، از جواب او صرف نظر نمیکردم؛ هرچه می‌خواست بشود؛ ولی به خدا قسم درباره تو چاره‌ای ندارم، جز اینکه مادرت را به نیکوترین وجه یاد کنم! 🌹 امام حسین (علیه‌السّلام) گفت: پس چه می‌خواهی؟ 🥀حر گفت: به خدا قسم میخواهم تو را نزد عبیدالله بن زیاد ببرم. 🌹امام حسین (علیه‌السّلام) فرمود: در این صورت به خدا قسم من از تو پیروی نمیکنم. 🥀حر گفت: بنابراین من نیز تو را رها نمی‌کنم! این کلام سه مرتبه بین آنها ردوبدل شد. وقتی که سخن میانشان به درازا کشید، حر گفت: من به جنگ با شما مامور نشده‌ام؛ بلکه مامورم که از شما جدا نشوم تا شما را وارد کوفه کنم. حال اگر نمی‌پذیری راهی را انتخاب کن که تو را نه به کوفه برساند و نه به مدینه بازگرداند، تا اینکه من به ابن زیاد نامه بنویسم. یا اگر خواستی شما به یزید بن معاویه یا عبیدالله بن زیاد نامه بنویس، تا شاید به امید خدا دستوری بیاید و مرا از مبتلا شدن به کار شما رها کند.🥀 🌴 از این رو امام حسین (علیه‌السّلام) با اصحابشان به سمت منزل «عُذَیبُ الهِجانات» حرکت کردند و حر نیز آنها را همراهی نمود ؛ بین " ذی حسم " تا " عذیب " ۳۸ میل (هر میلی معادل دو کیلومتر است.) فاصله بود.
هدایت شده از سهراب خلیلی
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️چرا ما باید حجاب و پوشش اسلامی داشته باشیم ؟ ⏯آیه «....لا اکراه فی الدین ...» را زیاد خوانده و شنیده و دیده آید.اما معنای که عامه مردم از این آیه استنباط می کنند،دقیق و واقعی نیست!از این آیه فقدان اجبار و اکراه در پذیرش دین برداشت میشود! اما وقتی کسی وارد یک دین میشود ،رعایت قوانین آن برای او لازم است و نمی‌تواند بخشی نگر باشد یعنی بخشی از دین را انتخاب کرده و بخشی دیگر را رها کند... _از طرف دیگر احکام اسلامی دو جنبه دارند :جنبه فردی و جنبه اجتماعی. _حجاب هم مانند دیگر واجبات دینی بر همه مسلمانان واجب است ؛اما اجباری در اجرای آن در حوزه فردی وجود ندارد.برای نمونه اگر کسی در خانه خود یا مهمانی خصوصی ،در جلوی نامحرم حجاب نداشته باشد ،گناه کرده است ،اما کسی از او بازخواست نمی‌کند ؛مانند کسی که واجب مهمی را مانند نماز ترک کند! _اما در جایی که امور جنبه اجتماعی پیدا میکند وضع فرق میکند ؛ زیرا کارها و افعال ما فقط به خود ما مربوط نمیشود و بر روی دیگران و جامعه هم اثر می‌گذارد!!! _به همین دلیل در همه کشورها قوانین اجباری برای پوشش وجود داشته و دارد،فقط مسئله این است که مقدار این پوشش تفاوت می کند؛ چرا که پوشش هر فرد در اجتماع و کوچه و خیابان و...روی دیگران هم اثر می‌گذارد... _ بنابراین چیزی به نام حجاب اجباری وجود ندارد!!!و آنچه در بخش اجتماعی مطرح است ،پوشش الزامی است که در همه کشورها وجود دارد و طبیعتاً در کشور ما با اکثریت جمعیت مسلمان ،مبنای این قانون پوشش ،قوانین اسلامی هستند... _از سویی ما در حوزه پوشش هم در این کشورها با یک قوانین ویژه روبرو هستیم.با اینکه در حوزه فردی خود بابت هر پوشیدنی آراد هستند ولی در مراکز عمومی مانند دانشگاه و خیابان و...ملزم به رعایت ضوابط عمومی هستند. _برای نمونه دانشجویان ملزم به رعایت قوانینی در حوزه ضوابط پوششی با عنوان «student dress code»هستند،که به اطلاع دانشجویان و دانش آموزان می رسد.مثلادر دانشگاه آکسفورد قوانین ذیل برای دانشجویان لازم الاجرا است : الف:هیچ دانشجویی اجازه پوشیدن لباس تنگ و خارج از عرف را ندارد؛ و دختران اجازه پوشیدن لباس کوتاه بالای زانو ،باز و بدون آستین را ندارند. ب:پسران دانشجو نیز اجازه بلند کردن ریش و مدل های موی نامناسب را ندارند. ج:تمام دانشجویان دختر و پسر موظف به انتخاب کت و شلوار یا کت و دامن بلند با پیراهن سفید هستند ؛ پسران باید از پاپیون یا کراوات مشکی و سفید و دختران از جوراب مشکی استفاده کنند. 🟢 نتیجه گیری پس حوزه اجتماعی هر کشوری با حوزه فردی و خانوادگی آن متفاوت است.و آنچه ضوابط اجتماعی را مشخص می کند ،ارزش ها و هنجارهای عرفی ،شرعی و قانونی آن کشور است. در جمهوری اسلامی ایران آنچه حجاب نامیده می شود بر اساس سه مولفه ( ارزش ها و هنجارهای عرفی و آموزه های شرعی و قانونی)است یعنی افزون بر دستور دینی و مسائل قانونی ،اگر به تاریخ ایران و آثار بجای مانده از دوره باستان تا کنون نگاه کنیم می‌بینیم که نخستین ساکنان آریایی زنان شان پوشیده بودند و پیراهن و شلوار های بلند به تن داشته اند( تخت جمشید و سنگ نوشته های آن موید این مطلب است) _تاریخچه غرب نشان می دهد پوشش موجب تکریم زن و عدم پوشش منجر به تقلیل کرامت زن به مثابه کالای مصرفی و جنسی میشود.چنانچه در المپیک اخیر تیم ژیمناستیک زنان آلمان با لباسی در المپیک شرکت کردند که از مچ تا گردن را می پوشاند و آستین های تا زیر مچ دارد.در مواجهه با علت و چرایی این قضیه آلمانی ها گفتند قصدشان از انتخاب این لباس این بوده که با نگاه جنسیت زده به ورزش مقابله کرده و مانع از نگاه جنسیتی به زنان شوند... 🖌سهراب خلیلی هفته گرامی داشت عفاف و حجاب تیرماه ۱۴۰۲
هدایت شده از مجموعه گرا
883171073_1928855679.pdf
حجم: 3.8M
⁉️ جزوه حجتی برای تاریخ 🔹 تبیین خطبه تاریخی امام حسین (ع) در آستانه قیام عاشورا 👤 استاد رحیم‌پور ازغدی 📚 🌐 📚 @geraa_maktoub 🆔 @geraa_ir
🏴 حَیِ عَلیْ العَزا ◾مراسم عزاداری دهه اول محرم ۱۴۴۵ ♦️سخنرانان: منبر اول: استاد غلامعلی کریمی ♦️منبر دوم: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا براتی (۶شب اول) حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرخلف(۶ شب دوم) 🎤 با مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام 📅 زمان : از سه شنبه ۲۷ تیر بمدت ۱۲ شب از نماز مغرب و عشاء 🕌 مسجد حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام (مصلی) درچه ▪️هیئت ثارالله علیه السلام (رزمندگان اسلام) ▪️پایگاه بسیج شهید چمران درچه 🆔 @heyat_saralah_ir