🌺🌺🌺🌺
✳️تهدید و ترساندن ، ضرب و جرح ⭕️⭕️⭕️قسمت دوم
✍️ احمد جهان بزرگی
🔹اما ضرب و جرح ،
✅در اين حوزه (یعنی زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی ، اجتماعی و اداری ربط پیدا نمی کند) نيز به عنوان حکم اوليه حرام است و اين مسئله علاوه بر اين که از فحواي احاديث فوق به دست ميآيد در لسان فقهاء نيز به آن پرداخته شده است. شيخ مفيد، علامه حلي، محقق اردبيلي، صاحب شرايع و امام خميني(ره) هرگونه ضرب، شکنجه يا مثلهکردن حتي براي صاحب خون را ممنوع ميدانند. به علاوه امام خميني (ره) معتقدند که در مأموريتها هيچ يک از مأمورين حق ضرب و شتم صاحبان خانه و ساكنان آن را ندارند، و تعدي از حدود الهي ظلم است و موجب تعزير و گاهي تقاص ميباشد. آيه الله مظاهري اين گونه موارد را به "تند خوئي" تعبير کردهاند و ميگويند: "يکي از گناهان در اسلام که موجب فشار قبر ميباشد تند خويي است، و اين گناه غالباً گناهان بزرگي را به دنبال دارد نظير غيبت و زخم زبان، بلکه تهمت و فحش و ناسزا، بلکه تند خويي گاهي موجب قتل نفوس و اتلاف اموال و جرح و کتک ميشود." از نظرآيه الله خامنهاي درمورد برخورد با افرادي که مرتکب فسادي ميشوند که ضرر آن فقط متوجه خود شخص مرتکب شونده است، تفصيل قائل شدهاند و ميگويند:
✅ «« با توجه به اينكه در زمان حاكميت و اقتدار حكومت اسلامي ميتوان مراتب ديگر امر به معروف و نهي از منكر را كه بعد از مرحله امر و نهي زباني هستند، به نيروهاي امنيتي داخلي (پليس) و قوه قضائيه واگذار كرد، بخصوص در مواردي كه براي جلوگيري از ارتكاب معصيت چارهاي جز اعمال قدرت از طريق تصرف در اموال كسي كه فعل حرام انجام ميدهد يا تعزير و حبس او و مانند آن نيست، در چنين زماني با حاكميت و اقتدار چنين حكومت اسلامي، واجب است مكلفين در امر به معروف و نهي از منكر به امر و نهي زباني اكتفا كنند، و در صورت نياز به توسل به زور، موضوع را به مسئولين ذيربط در نيروي انتظامي و قوه قضائيه ارجاع دهند و اين منافاتي با فتاواي امام راحل «قدسسره» در اين رابطه ندارد. ولي در زمان و مكاني كه حاكميت و اقتدار با حكومت اسلامي نيست، بر مكلفين واجب است كه در صورت وجود شرائط، جميع مراتب امر به معروف و نهي از منكر را با رعايت ترتيب آنها تا تحقق غرض انجام دهند»».
📚 بزرگان معصوم مکتب اسلام ميفرمايند:
«« به درستي که ستمکارترين مردم کسي است که جز كسي را كه در صدد كشتن او بر آمده است، بكشد و بزند کسي که او را نزده است ... و مبغوضترين فرد نزد خدا فردي است که پشت سرکسي به ناحق شمشير بکشد ... (بدانيد) هر كس که به گونه مؤمن يا به روي او سيلي زند خدا روز قيامت استخوانهايش از هم بگسلد و دست بسته محشور شود تا به دوزخ درآيد جز آنكه توبه كند ... (حتي) هر كس مؤمني را هل دهد تا او را خوار كند يا يك سيلي به او بزند، يا يك بدي به او رساند فرشتهها او را لعنت كنند تا رضايت از او خواهد و توبه و استغفار كند.
(بدانيد) هر کس فردي را با شلاق بزند خداوند شلاقي از آتش را نصيب او خواهد کرد ... (بنابر اين واي بر کسي که افرادي را شکنجه کند زيرا) خداوند کساني که در دنيا مردم را شکنجه کنند آنها را در آخرت شکنجه خواهد کرد»».
❇️منابع و مآخذ:
🌸🌸🌸🌸
هدایت شده از دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
🌺🌺🌺🌺
✳️تهدید و ترساندن ، ضرب و جرح ⭕️⭕️⭕️قسمت دوم
✍️ احمد جهان بزرگی
🔹اما ضرب و جرح ،
✅در اين حوزه (یعنی زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی ، اجتماعی و اداری ربط پیدا نمی کند) نيز به عنوان حکم اوليه حرام است و اين مسئله علاوه بر اين که از فحواي احاديث فوق به دست ميآيد در لسان فقهاء نيز به آن پرداخته شده است. شيخ مفيد، علامه حلي، محقق اردبيلي، صاحب شرايع و امام خميني(ره) هرگونه ضرب، شکنجه يا مثلهکردن حتي براي صاحب خون را ممنوع ميدانند. به علاوه امام خميني (ره) معتقدند که در مأموريتها هيچ يک از مأمورين حق ضرب و شتم صاحبان خانه و ساكنان آن را ندارند، و تعدي از حدود الهي ظلم است و موجب تعزير و گاهي تقاص ميباشد. آيه الله مظاهري اين گونه موارد را به "تند خوئي" تعبير کردهاند و ميگويند: "يکي از گناهان در اسلام که موجب فشار قبر ميباشد تند خويي است، و اين گناه غالباً گناهان بزرگي را به دنبال دارد نظير غيبت و زخم زبان، بلکه تهمت و فحش و ناسزا، بلکه تند خويي گاهي موجب قتل نفوس و اتلاف اموال و جرح و کتک ميشود." از نظرآيه الله خامنهاي درمورد برخورد با افرادي که مرتکب فسادي ميشوند که ضرر آن فقط متوجه خود شخص مرتکب شونده است، تفصيل قائل شدهاند و ميگويند:
✅ «« با توجه به اينكه در زمان حاكميت و اقتدار حكومت اسلامي ميتوان مراتب ديگر امر به معروف و نهي از منكر را كه بعد از مرحله امر و نهي زباني هستند، به نيروهاي امنيتي داخلي (پليس) و قوه قضائيه واگذار كرد، بخصوص در مواردي كه براي جلوگيري از ارتكاب معصيت چارهاي جز اعمال قدرت از طريق تصرف در اموال كسي كه فعل حرام انجام ميدهد يا تعزير و حبس او و مانند آن نيست، در چنين زماني با حاكميت و اقتدار چنين حكومت اسلامي، واجب است مكلفين در امر به معروف و نهي از منكر به امر و نهي زباني اكتفا كنند، و در صورت نياز به توسل به زور، موضوع را به مسئولين ذيربط در نيروي انتظامي و قوه قضائيه ارجاع دهند و اين منافاتي با فتاواي امام راحل «قدسسره» در اين رابطه ندارد. ولي در زمان و مكاني كه حاكميت و اقتدار با حكومت اسلامي نيست، بر مكلفين واجب است كه در صورت وجود شرائط، جميع مراتب امر به معروف و نهي از منكر را با رعايت ترتيب آنها تا تحقق غرض انجام دهند»».
📚 بزرگان معصوم مکتب اسلام ميفرمايند:
«« به درستي که ستمکارترين مردم کسي است که جز كسي را كه در صدد كشتن او بر آمده است، بكشد و بزند کسي که او را نزده است ... و مبغوضترين فرد نزد خدا فردي است که پشت سرکسي به ناحق شمشير بکشد ... (بدانيد) هر كس که به گونه مؤمن يا به روي او سيلي زند خدا روز قيامت استخوانهايش از هم بگسلد و دست بسته محشور شود تا به دوزخ درآيد جز آنكه توبه كند ... (حتي) هر كس مؤمني را هل دهد تا او را خوار كند يا يك سيلي به او بزند، يا يك بدي به او رساند فرشتهها او را لعنت كنند تا رضايت از او خواهد و توبه و استغفار كند.
(بدانيد) هر کس فردي را با شلاق بزند خداوند شلاقي از آتش را نصيب او خواهد کرد ... (بنابر اين واي بر کسي که افرادي را شکنجه کند زيرا) خداوند کساني که در دنيا مردم را شکنجه کنند آنها را در آخرت شکنجه خواهد کرد»».
❇️منابع و مآخذ:
🌸🌸🌸🌸
.
🌺🌺🌺🌺
✳️تهدید و ترساندن ، ضرب و جرح ⭕️⭕️⭕️قسمت سوم
✍️ احمد جهان بزرگی
🔹تهديد و تخويف زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا ميکنند.
✅در چنين موقعيتي هرگونه ترساندن، زدن و يا مجروح کردن افراد يا به عنوان حکم اوليه جايز يا واجب است و يا به عنوان"حکم ثانويه"، در"ضرورت ها"، "به اندازه ضرورت" و "اندازه لازم"، جايزيا واجب ميشود. ضرورت اين اعمال در جائي است که خلاف قانون شرع (معصيت و گناه و جرم) انجام پذيرفته و يا درحال وقوع ميباشد. مسائل مربوط به اين موقعيت در دو حوزه کلي قابل بررسي است:
💢 الف: حوزه مرتبط با افراد عادي جامعه
در اين حوزه هرگاه براي جلوگيري از خلاف شرع و قانون لازم باشد که:
♦️ 1- دست خلاف کار گرفته شود تا از انجام خلاف باز ماند، واجب است. (اکثر فقهاء شيعه) و (امام خميني)
♦️2- ابزار رسيدن به خلاف از او گرفته شود، واجب است. (اکثر فقهاء شيعه) و (امام خميني)
♦️3- از ورود او به محل معصيت و گناه و خلاف جلوگيري شود تا ازانجام خلاف باز ماند، واجب است. (اکثر فقهاء شيعه) و (امام خميني)
♦️4- خلاف کار را بترساند و او را سرزنش نمايد، جايز است. (ابن حمزه طوسي) (يحيي بن سعيد حلي)
♦️5- خلاف کارکتک زده شود تا از انجام خلاف باز ماند (بدون زياده روي)، جايز است. (امام خميني) و (ابن حمزه طوسي) (محقق حلي) (ابن فهد حلي) (شهيد ثاني)
♦️6- خلاف کار حبس شود تا از انجام خلاف باز ماند، واجب است. البته اجازه از مجتهد جامع الشرايط بهتر است. (امام خميني) (در زمان بالفعل بودن حکومت اسلامي اين عمل فقط از طريق دادسرا امکانپذير ميباشد).
♦️7- خلاف کار مورد جرح و قتل قرارگيرد، جايز است. حتماً بايداز مجتهد جامع الشرايط اذن بگيرد. (امام خميني) در مورد جرح شيخ طوسي، سيد مرتضي، علامه حلي ، انجام آن را بدون اذن امام معصوم يا نايب او جايز ميدانند. اما بسياري از فقهاء از جمله، شيخ مفيد، ابن براج، ابن حمزه طوسي، محقق حلي، شهيد ثاني و صاحب جواهر ، اذن امام معصوم (ع) يا نايب او را شرط جواز ميدانند. البته در مورد قتل قريب به اتفاق اذن را شرط ميدانند.
♦️8- فرد ظالمي که قصد کشتن فرد مظلومي، كه جايز القتل نيست، را داشته باشد، واجب است کشته شود و اذن مجتهد هم لازم نيست. البته بايد مراعات شود كه در صورت امكان جلوگيري به نحو ديگري كه به قتل منجر نشود به آن نحو عمل شود، و اگر از حد لازم تجاوز كند معصيت كار و احكام متعدي بر او جاري خواهد بود. (امام خميني)
♦️9- اجراي حد يا تعزير شود، که جز از طرف امام معصوم (ع) يا مجتهد جامع الشرايط يا با اذن آنها امکانپذير نميباشد. از منظر امام خميني (ره) نيز"تعزير" به مجازات هرگناه کبيرهاي گفته ميشود که در شرع مقدس اسلام "حد" ي براي آن تعيين نشده باشد. اجراي اين مجازات فقط برعهده امام معصوم (ع) يا نايب او است که تعيين اندازه آن را نيز مينمايند. البته اکتفاء کردن به تعزير حداقل بهتر است. آيه الله خامنهاي (قائدنا الاعظم) معتقدند که هرگاه حکومت اسلامي در جائي برقرار باشد بر مکلفين واجب است که در امر به معروف و نهي از منکر، به امر و نهي لساني اکتفا نمايند و هرگاه در اموري نياز به اعمال قدرت گرديد آن را به مسئولين مربوطه در نيروي انتطامي و قضائي ارجاع دهند به ويژه در اموري که به تصرف در اموال فرد خلافکار بيانجامد يا اجراء تعزير و حبس لازم باشد. ولي در زمان و مكاني كه حاكميت و اقتدار با حكومت اسلامي نيست، بر مكلفين واجب است كه در صورت وجود شرائط، جميع مراتب امر به معروف و نهي از منكر را با رعايت ترتيب آنها تا تحقق غرض انجام دهند.
در صورت نیاز به منابع و مآخذ لطفا در پی وی پیام بدهید ....
🌸🌸🌸🌸🌸
.
🌺🌺🌺🌺
✳️تهدید و ترساندن ، ضرب و جرح
⭕️⭕️⭕️قسمت چهارم (پایانی)
✍️ احمد جهان بزرگی
🔹تهديد و تخويف زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا ميکنند.
💢 ب: حوزه مرتبط با متهمان، مجرمان و اسيران
✅در اين حوزه حتما بايد "متهم" و "مظنون" از "مجرم" و "اسير"جدا شود. زيرا متهم به کسي اطلاق ميشود که قرينه يا قرائني ناقص (و نه تام و تمام) در مورد يك يا چند جرم ارتکابي توسط وي وجود داشته باشد ولي هنوز اين ادعا ثابت نشدهاست و ممكن است بيگناهي او احراز شود. در صورتي که مجرم کسي است که جرم او بر اساس قرائن تامه در دادگاه صالحه ثابت شده باشد و اسير به کسي گفته ميشود که درجنگ توسط نيروهاي طرف مقابل دستگير ميشود.
بر اين اساس متهم در طرز برخورد و رفتار همان حقوقي را دارد که يک فرد عادي دارد بنابراين به هيچ وجه نبايد مورد تعرض قرار گيرد. حتي ظن قاضي نيز در مورد او حجيت ندارد ، فقط اگر امارات و دلائل ظني در قضيهاي موجود باشد حاكم ميتواند در مواردي که شرعاً تجسس و تفحص در آنها جايز ميباشد، براي كشف واقعيت از اين امارات و دلائل، تحقيق و تفحص نمايد و در صورت لزوم طبق ضوابط شرعي او را بازداشت و زنداني نمايد. اما هر متهمي داراي حقوقي است که برخي از آنها عبارتند از:
🔺1- از مهمترين حقوق متهمين اين است که تا زماني که جرم آنها ثابت نشده باشد نبايد مطالب پرونده آنها در اختيار ديگران قرار گيرد. امام خميني (ره) حتي اطلاع مسئولين غير ذيربط مانند نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از اين اطلاع را نفي ميکنند
♦️2- توقيف و يا احضار همراه با زور وشدت ممنوع ميباشد مگر آنکه فرد احضار شده از حضور استنکاف نمايد. امام خميني (ره) ميفرمايند: "توقيف يا احضار به عنف، جرم است و موجب تعزير شرعي است" .
♦️3- توقيف يا احضار افراد بايستي با حکم حاکم شرع باشد امام خميني (ره) ميگويند: "هيچ كس حق ندارد كسي را بدون حكم قاضي كه از روي موازين شرعيه بايد باشد توقيف كند يا احضار نمايد، هر چند مدت توقيف كم باشد.
✅مجرم اما، يعني کسي که جرم او بر اساس قرائن تامه در دادگاه صالح ثابت شده است، حقوقي دارد که اسلام بر آن تاکيد بسياري دارد. از اوليهترين حقوق مجرمين برخورد بر اساس موازيني است که شؤونات انساني آنها محفوظ بماند. بنابراين وقتي جرمي ثابت شد و مجازاتي اعم از "حد" يا "تعزير" يا "حبس" براي مجرم در نظر گرفته شد، اجراکنندگان حق ندارند آن را ناديده بگيرند و يا از آن فراتر روند.
اگر نیاز به منابع و مآخذ بود لطفا در پی وی پیام دهید ......
🌸🌸🌸🌸🌸
هدایت شده از سیاستودیانت | مهدی ابوطالبی
❇️استفاده ابزاری از نهاد مرجعیت❇️
جناب آقای دکتر مصطفی محقق داماد در یادداشتی ضمن تعریض به سیاست خارجی جمهوری اسلامی، با اشاره به صحبتهای آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مبنی بر عدم قهر با جهان، ایشان را مرجعی دانستند که از مکتب آیت الله بروجردی علاوه بر فقه و اصول و اجتهاد، اعتدال و جهان اندیشی آموخته است.
سه نکته در باب سخنان جناب محقق داماد:
1⃣ جناب محقق داماد! آیا جنابعالی سایر فتاوای آیت الله العظمی صافی مثل:
۱. جواز تعزیر زن بیحجاب توسط حکومت
۲. احتیاط در وجوب ستر وجه و کفین
۳. عدم جواز اعطای مسوولیت حکومتی به زنان
۴. حرمت مطلق موسیقی
۵. جواز اخذ جریمه تأخیر اقساط
را هم علامت اعتدال و جهان اندیشی ایشان میدانید؟
یا فقط خواستید با مصادره یک سخن ایشان برای تایید دیدگاه سیاسی خود ایشان را مرجعی معتدل و جهان اندیش بمانید و از نهاد مرجعیت برای مخالفت با سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی استفاده ابزاری کنید؟
2⃣ مؤید استفاده ابزاری شما از مرجعیت، عدم توجه شما به دغدغه مراجع در هشت سال گذشته نسبت به معیشت مردم است که همفکران شما با رفتار غلط در سیاست خارجی معیشت و سلامت مردم را گروگان گرفتند و شما نقدی بر این رفتار نداشتید.
3⃣ اما در مورد بیانات آیت الله العظمی صافی اگر دقت بفرمایید تأکید ایشان بر «ارتباط با عزت و اقتدار و عقلانیت و تعامل سازنده با تمام کشورهای دنیا برای حل مشکلات مردم و مضر بودن قهر با بسیاری از کشورها» بود.
کلیت این سخن مخالف سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیست. چنانکه رهبری نیز همواره بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و نرمش قهرمانانه تصریح داشتند.
قطعا نظر آیت الله صافی بر ارتباط ذلیلانه با آمریکای مستکبر و رژیم اشغالگر قدس نیست. ما با سایر کشورهای دنیا هم ارتباط و تعامل داریم و هیچگاه با بسیاری از کشورها قهر نبودیم. البته برخی کشورها تحت تأثیر هژمونی آمریکا برغم تلاش جمهوری اسلامی برای تعامل، آنها تعامل لازم را نداشتند.
@aboutalebi57
کانال سیاست و دیانت|حجت الاسلام ابوطالبی
.
اگر خیر و کیاستی در وزارت نفت وجود دارد....
می بایست به آنهائی که ، در روز بحران ، در کارت سوختشان سهمیه 1500 تومانی هنوز موجود بوده ولی مجبور شده اند بنزین 3000 تومانی بخرند ، به نحوی مابه التفاوت را با شارژ بنزین مجانی در کارتشان ، جبران کند .....
✍ احمد جهان بزرگی
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
می گوید :
نمیدانیم که نانو ذره های آلومینیوم موجود در واکسنها واقعا وارد مغز می شود یا نه؟
بنده می گویم:
نگران نباش عین اللهی بی کفایت برای شما روی یک جامعه آماری 60 میلیونی آزمایش می کند بعد نتیجه اش رو برای شما می فرستد.
✍ احمد جهان بزرگی
.
.
بی در و پیکر بودن فضای مجازی ، لزوم طرح صیانت را تقویت می کند
📸هدف سایت انتخاب از انتشار خبر پوشک ۵۰۰ هزار تومانی بهم ریختن بازار پوشک است/ همان پوشکی که انتخاب میگوید ۵۰۰ هزار تومان است، الان در بازار ۱۳۵ هزار تومان فروخته میشود
ساسان عظیمی تولیدکننده پوشک بچه:
🔹خبر سایت «انتخاب» مبنی بر گران شدن پوشک نوزاد و عرضه پوشک ۵٠٠ هزار تومانی در بازار کذب محض است و خبر با هدف به هم ریختن صنعت و بازار کشور تهیه و منتشر شده است.
🔹بیش از یک سال است که قیمت پوشک نوزاد را افزایش ندادهایم و این مسئله باعث نارضایتی تولیدیهای کوچک پوشک در کشور شده است.
🔹همان نوع پوشکی که سایت خبری «انتخاب» ادعا میکند در بازار ۵٠٠ هزار تومان است همین الان ۱۳۵ هزار تومان و بصورت عمده نیز ۱۱۵ تومان فروخته میشود. واردات پوشک ظاهرا ممنوع است اما همچنان پوشک نوزاد از خارج با هولوگرام قلابی و یا بصورت قاچاق وارد کشور میشود.
🔹علیالظاهر هدف سایت خبری «انتخاب» از انتشار چنین خبر کذب و نادرستی ترغیب مردم به خرید هرچه بیشتر پوشک نوزاد و بهم ریختن بازار است.
✍️ابوحیران
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
هیچوقت در پارکینگ را رها نکنید.
از پس 4 تا قلچماق بر نمی آئید....
دوربینهای مداربسته، تصاویر خفتگیری ناموفق ۴ پسر جوان از یک خانم در پارکینگ خانهاش را ضبط کردهاند.
هوشیاری سرایدار و جربزه وی آنها را فراری داد...
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
این رئیس جمهور رو می خواستیم
اگر چه انتقاداتی هم داریم ...
.
.
با درست فهمیدن ولایت فقیه جایگاه نظارت مردم بر قوا را فراموش نکنیم
مقام معظم رهبری می فرمایند:
رهبری نمیتواند در تصمیمگیریهای موردیِ دستگاههای گوناگون دولتی مدام وارد بشود و مدام بگوید این باشد، این نباشد؛ این نمیشود. نه قانون این اجازه را میدهد، نه منطق این اجازه را میدهد.دستگاهها مسئولینی دارند؛ اگرچنانچه یک مسئولی در یک موردی اشتباهی دارد، [کار] غلطی انجام میدهد، خب وظیفهی مجلس است و باید مجلس استیضاح کند؛ یا اگرچنانچه کار، کار غلطی است، در دولت بایستی مورد مداقّه قرار بگیرد؛ رئیس جمهور بایستی مانع بشود و جلویش را بگیرد. اینجور نیست که حالا اینهمه دستگاههای اجرائی هستند و هر کدام هم دارند یک تصمیمی میگیرند -تصمیمهای گوناگون- رهبری نگاه کند ببیند کدام درست است، کدام غلط است و بگوید آقا، این درست است، آن غلط است؛ اینجوری نمیشود. این، هم خلاف قانون است، هم ناممکن است، هم نامعقول است؛ معقول نیست".
حضرت آقا فرمودند دولت واکسیناسیون عمومی را انجام دهد
نفرمودند ، دولت در یک حرکت غلط واکسن خارجی را به وفور وارد کشور کند و مردم را موش آزمایشگاهی واکسنهای خارجی قرار دهد
نفرمودند ، دولت دست از حمایت واکسنهای داخلی بردارد که داخلی ها فشل شوند و این همه ارز از کشور خارج شود....
نفرمودند : واکسن را اجباری کنید
اینها کارهای غلط دولت است که باید با مطالبه گری عمومی جلویش گرفته شود.
این ها ربطی هم به واکسن بزنید یا نزنید ندارد...... که افرادی بفرمایند که چرا در مورد واکسن صحبت می کنید. بلکه، درمورد وظیفه رهبری ، وظیفه دولت و وظیفه مردم است.
.
.
📌توییت سناتور رند پاول :
(بمب حقیقت) ! دانشمندان فایزر صادقانه اعتراف میکنند که ایمنی طبیعی بهتر از واکسن است !
منبع:👇
https://twitter.com/RandPaul/status/1445392162405953552?t=eBHH6vEP1DIJ4CSM_pBtUA&s=09
.________________________________________
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: محموله واکسن فایزر وارداتی تنها برای مادران باردار تزریق خواهد شد.
نمایندگان ما فعلا در مورد خبط های وزارت بهداشت ساکت هستند ....
تاریخ چنین نمایندگانی را محاکمه خواهد کرد.....
.
🌸🌸🌸🌸🌸
◀️این روزها مطالبی که در برخی گروهها انتشار می یابد نشان از این دارد که برخی دوستان مطلق سوء ظن را جایز نمی دانند و در مورد آن سخن ها می گویند
اما باید بدانیم که :
♦️ظن و گمان اختیاری (چه سوء باشد و چه حسن)، به ظن و گمانهائی گفته می شود که افراد آنها را پیش خود نگه داشته و اعمالی را بر آن مترتب می کنند. بر اساس آموزه های قرآن، سیره معصومین و نظرات فقهای عظام ظن و گمان اختیاری را می توان در سه حوزه زیر مورد بررسی قرار داد:
1️⃣ظن و گمان در مسائل شخصی، خانوادگی، اخلاقی و عقیدتی افراد زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا نمی کند....... در این خصوص سوء ظن به عنوان حکم اولیه حرام است .
2️⃣ ظن و گمان در مسائل شخصی، خانوادگی، اخلاقی و عقیدتی افراد زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا می کند. در این حوزه سوء ظن به عنوان حکم ثانویه جایز یا واجب می شود.
3️⃣ ظن و گمان در مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری. که سوء ظن به عنوان حکم اولیه جایز یا واجب است .
✴️(لازم به ذکر است که اسلام در هر یک از حوزه های سه گانه فوق میان " حسن ظن " و " سوء ظن " تفاوت قائل است که باید مورد توجه قرار داد).
.
.🌸🌸🌸🌸🌸
/همزمان با سفر استانی رییس عدلیه رخ داد/برگزاری جشن ازدواج فرزندان محکومان امنیتی با مساعدت سازمان زندانها/حاج محمدی: حساب زندانیان از خانوادههایشان جداست/از ابتدای سال تاکنون در خوزستان بیش از 5/5میلیاردتومان کمک نقدی به خانواده زندانیان شده است.
.🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
واقعا چقدر دوستان وقت صرف می کنند برای خبرهائی که هنوز جوانب مختلف آن بررسی نشده
هی تحلیل و نقد پشت تحلیل و نقدی دیگر ....
عجیب است؟!!!
🎥👆🏻اصل و حقیقت ماجرای سارق مشهور به سرقت بادام هندی را در ویدئوی بالا ببینید!
.🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
در ادبیات ما ، چه کسی کم حافظه است؟
خدا وکیلی چه جوری شد وزیر؟؟
تقصیر نماینده ها است .....
.
🌸🌸🌸🌸
اخلاق لیبرالیسم
کارگزاران ، مشارکت، نهضت آزادی ، جبهه ملی ، و دیگر لیبرالها بگویند این چه اخلاقی است که مکتب آنها دارد.....
.
میزان/اولین روایت رسمی یک زندانی درباره آزار و شکنجه در بازداشتگاههای سیآیاِی/مجید خان،شهروند آمریکایی پاکستانیالأصل با حضور در دادگاه نظامی:بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ در زندانهای مخوف آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیآیاِی) شکنجههایی از جمله غرق مصنوعی و دیگر آزارهای جسمی و جنسی و غذا خوردن اجباری به شکلی وحشیانه را متحمل شدم/در محلی شبیه به سیاهچال، بهصورت برهنه و در حالی که فقط یک کیسه روی سرم کشیده میشد به سر میبردم و برخی مواقع دستانم را به شکلی به زنجیر میبستند که نمیتوانستم بخوابم/نیویورک تایمز
🌺🌸🌸🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🌸🌸🌸
وزارت بهداشت فرافکنی می کند
🔹در این ویدیوی کوتاه دکتر رابرت مالون مخترع تکنولوژی mRNA نیز تاکید میکند که بخش واکسینه نشده جامعه که بخش اعظم آن دارای ایمنی طبیعی حاصل از ابتلاء به بیماری هستند عامل جهش ها نیستند.
🌺🌺