eitaa logo
جلسات معرفتی
371 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
صفحه نشر بیانات و سلسله مباحث اخلاقی، عرفانی و تربیتی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا یوسفی. کلاس اخلاق : روز های دوشنبه و جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء، پیرامون بیان احادیث و قرآن کریم و مطالب معنوی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا یوسفی.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختر خارجی :یالله حبیبی زودتر مسلمون شو خیلی حال میده! زنان سوئدی از زبان خانم ایرانی که سالها در سوئد زندگی کرده @BisimchiMedia
علامه میرجهانی می فرمودند: به دستور استادم آقا سید ابوالحسن اصفهانی(ره) برای اصلاح برخی از امور و کارها از نجف اشرف رفتم به سامرا پول هم زیاد با خود برده بودم. اول پول ها را بین اهل علم و خدام حرم عسکریین علیهما السلام تقسیم کردم. مخصوصاً برای آسایش و امنیت بیشتر زائران، به خدمه حرم و سرداب مقدس پول بیشتری دادم. به همین دلیل آنها برای من احترام بیشتری قائل بودند. یک بار کلیددار حرم گفت: آقا اگر در این مدت که اینجا تشریف دارید، امری داشتید، من در خدمت حاضرم. من هم از او خواهش کردم که اجازه بدهد شب ها در حرم عسکریین علیهما السلام بمانم و دعا کنم. آنها هم قبول کردند. ده شب در حرم مطهر عسکریین علیهما السلام میماندم و آنها در را به روی من می بستند و می رفتند. اذان صبح می آمدند و در را باز می کردند. شب دهم شب جمعه بود. توی حرم خیلی دعا کردم و زیارت و تشرف به خدمت مولایم حضرت صاحب الامر علیه السلام را خواستم. موقع صبح که در را باز کردند، بعد از خواندن نماز صبح به سرداب مقدس مشرف شدم. چون هنوز آفتاب نزده بود و هوا تاریک بود، شمعی در دست گرفتم و از پله های سرداب پایین رفتم. وقتی به صحن سرداب رسیدم، دیدم بدون اینکه چراغی باشد آنجا روشن است. آقای بزرگواری هم نزدیک صفّه مخصوص نشسته بود و ذکر می گفت. از جلوی او گذشتم. سلام کردم و مقابل صفّه ایستادم. زیارت آل یاسین را خواندم و ایستادم به نماز و زیارت، در حالی که جلوتر از آن آقا بودم. بعد از نماز «دعای ندبه» را خواندم وقتی به جمله «و عرجت بروحه إلی سمائک» رسیدم، آن آقا گفتند: این جمله از ما نرسیده بگویید «و عرجت به إلی سمائک» بعد گفتند: «هیچ وقت بر امامت تقدم نکن». دعا را تمام کرده و به سجده رفتم. در سجده بود که چیزهای دیگری به ذهنم آمد. اینکه سرداب بدون چراغ روشن بود، اینکه آن «آقا» گفت این جمله دعای ندبه از ما نرسیده، اینکه تذکر داد چرا بر امامت مقدم شده ای؟ فهمیدم چیزی که در حرم مطهر حضرت عسکری علیه السلام از خدا خواستم، نصیبم کرده است. از سجده که سر برداشتم، خواستم دامن حضرت را بگیرم و با ایشان صحبت کنم، حاجاتم را بخواهم، اما دیگر دیر شده بود. سرداب تاریک بود و هیچ کس هم جز من آنجا نبود. وقی بیرون می آمدم، با خود زمزمه کردم: من که مخمور از می سرشار دیدارم هنوز باز مشتاق فروغ روی دلدارم هنوز گر طبیب از بهر درمانم شراب وصل داد لیک حق داند که من از هجر بیمارم هنوز جان حیران بر لب آمد در تمنای وصال فخرم آن باشد که پیش گل رخان خارم هنوز اللّهم عجّل لولیک الفرج
مراحل و عوالم نفس چیست؟ (1) طبع: عبارت است از قواى طبيعى كه مرحله نازله حقيقت انسانى است يعنى قواى نباتى و آثار و افعال آن، چون اكل و شرب و امثال آنها كه خلاصه در اين مرتبه طبيعت، بدن در مقام حيات نباتى است. (2) نفس: بالاتر از مرتبه طبع است كه عبارت است از قواى حيوانى و إدراكات حس و خيال و وهم، خلاصه مقام و مرتبه حيات حيوانى. (3) قلب: كه توجه به عالم غيب است و ليكن آميخته است با نظر به عالم شهادت و اين مقام به مراتب از مقام نفس عالى‏تر و برتر است. (4) روح: كه آن مرتبه و مقام نفس ناطقه است كه از چنگ قواى بدن و آثار طبع و نفس به كلّى مستخلص شده و به روحانيون عالم قدس پيوسته است. (5) سرّ: در اين مقام است كه عارف به معرفت حق و جمال الهى آشنا و بينا مى‏شود و سرّ الهى را در همه موجودات مشاهده مى‏كند و به زبان ذات مى‏گويد: «ما رأيت شيئا الّا و رأيت اللّه فيه» و به قول عارف عريان: به صحرا بنگرم صحرات وینم به دریا بنگرم دریات وینم به هر جا بنگرم کوه و در و دشت نشان از قامت رعنات وینم. كه در اين مقام سرّ، اين و آن، دريا و صحرا هنوز مشاهدند و گفتار حلاج از شعر فوق‏ مربوط به اين مقام است. (6) خفيّ: كه در اين مرتبه تنها خدا را مشاهده مى‏كند نه چون مقام سرّ كه خدا را در دريا و صحرا مشاهده مى‏كرد. (7) اخفى: كه در اين مقام فناى در حق است. منتها التفات به فنا هم در اين مقام نيست چنانكه در مقام خفى بود. عارف رومى در اين دو مقام خفى و اخفى بسيار بلند فرمود كه در خدا گم شو کمال این است و بس (یعنی مقام خفی و فناء فی الله ) گم شدن گم کن وصال این است و بس (يعني فناء از فنا) ادامه دارد°...
🔴آیا وضعیت اقتصادی اولین عامل طلاق در کشور است؟! 🔹تبیان، رسانه سازمان تبلیغات نوشت: در نظرسنجی اخیر تبیان درباره علت‌های طلاق در جامعه ۳۵ درصد به گزینه «مسائل اقتصادی» رای دادند. 🔹 جالبه بدونید وضعیت آمار طلاق در شمال و جنوب تهران متفاوت است. مثلا در شمیرانات، واقع در شمال تهران، نسبت طلاق به ازای هر ۱۰۰ ازدواج، ۵۷ درصد است، در حالی که این نسبت در ری، واقع در جنوب تهران، ۲۳ درصد بوده. 🔹 این آمار نشان می‌دهد که طلاق در شمال تهران به طور قابل توجهی بیشتر از جنوب تهران است. همچنین، گزارش‌های دیگری حاکی از آن هستند که در یک دهه گذشته نسبت طلاق در شمال تهران به مرز ۶۰ درصد رسیده است. 🔴 👇 @bidariymelat
15.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀 حجاب ها و تعلقات توسط خداوند حسنه مباحث اخلاقی، عرفانی و تربیتی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا یوسفی @jalsatmarefaty
سلام علیکم دوستان گرامی جلسه امشب ساعت یک ربع به ۷تشکیل می شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅توصیف آیت الله شیخ از مراقبه 🔺کسی که مراقبه ندارد، آدم نیست! ♨️ ؛ کُنجی برای انس با گَنج خاطرات علما @sireyeolama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شنود مخفیانه دکتر متخصص و دکتر داروخانه را گوش کنید دکتر متخصص به دکتر داروخانه میگوید من در نسخه هایم دارو را زیاد می نویسم و توصیه اکید می کنم فقط باید از داروخانه شما تهیه کنند ، لذا این ماه 500 میلیون به حسابم واریز کن ولی از ماه بعد باید 700 میلیون تومان واریز کنی ، دکتر داروخانه هم در حال چانه زدن با این متخصص شیاد و پست فطرت است که زیاد است و فلان تا زمانی که رابطه بیمار با پزشک و داروخانه، رابطه خریدار و فروشنده است این وضعیت ادامه خواهد داشت. به بپیوندید🇮🇷 https://eitaa.com/jahadtabeeeen
بخش هجدهم وآخر دعای مکارم الاخلاق.m4a
43.54M
صحبتهاونکاتی پیرامون درخواست‌های مهم مطرح شده در دعا : ولایت وهدایت وآسایش وکسب روزی وفراغ بودن روزی وعدم احتیاج به دیگران عدم اسراف وغیره