eitaa logo
پایگاه خبری جانبازان انقلاب اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
4.6هزار ویدیو
63 فایل
🔸آشنایی باجمعیت جانبازان👇 janbaz.net/fa/allcategories-fa-ir/2-static/1-about" rel="nofollow" target="_blank">janbaz.net/fa/allcategories-fa-ir/2-static/1-about 🔸 پایگاه اطلاع رسانی👇 janbaz.net 🔸 ایتا👇 eitaa.com/janbaz_net 🔸 بانک صوتی تبیین👇 eitaa.com/janbaz_voice ارتباط با ادمین 👇 @janbaznet
مشاهده در ایتا
دانلود
مراقب امیدمان باشیم.mp3
2.52M
💥🎧💥🎧 ‼️‼️مهم 🎧 حتمافایل رو تا آخر گوش کنید و نشر بدید.... ❌ مراقب امیدمان باشیم ❌ 🎙نظر استاد درباره اتفاقی که در خبر سیما افتاد. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 www.janbaz.net سایت 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 تحلیل آیت‌الله سید‌مهدی میرباقری از نوع موضع‌گیری رهبر انقلاب در‌قبال حوادث‌اخیر •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 www.janbaz.net سایت 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا
4_5915601255853461351.ogg
38.93M
🖥 کامل |ویژه برنامه با موضوع ریشه‌یابی و پشت‌صحنه طراحی اغتشاشات اخیر 🎙 فایل صوتی کامل و مهم ✅ با حضور علی‌اکبر رائفی‌پور، مدیر موسسه مصاف 💫یکشنبه ۱۷مھرماه 💫ساعت ۲۳ 💫شبکه یک •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 www.janbaz.net سایت 🆔 eitaa.com/janbaz_net  ایتا
♨️ آخرین بیانیه جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با موضوع پروژه اغتشاشات در آیینه رسانه های کشور : 🔻خبرگزاری ایرنا: www.irna.ir/news/84904118/ 🔻خبرگزاری مهر: www.mehrnews.com/news/5602729/ 🔻خبرگزاری فارس: www.farsnews.ir/news/14010712000235/ 🔻خبرگزاری تسنیم: www.tasnimnews.com/fa/news/1401/07/12/2783633/ 🔻 فاش نیوز: www.fashnews.ir/fa/news-details/93675/ 🔻جهان نیوز: www.jahannews.com/news/814300/ 🔻مشرق نیوز: www.mashreghnews.ir/news/1423425/
تحلیل اغتشاشات اخیر_1.mp3
4.5M
🎧 آیت‌الله میرباقری | قطعۀ صوتی در تحلیل اغتشاشات اخیر (۱‌۴‌۰۱/‌۷/‌۱‌۴) 🔹 جنگِ شناختی و جنگ رسانه‌ای، بخشی از میدان درگیری تمدنی بین انقلاب و غرب است. 🔹 در حوادث اخیر، علومِ شناختی غرب و جنگ شناختیِ غرب، در برابر انقلاب اسلامی شکست خورد، و محاسباتِ علمی‌شان نتیجه نداد. عُمق ایمانی‌ای که مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام در جبهه مقاومت ایجاد کرده‌ است، با علومِ شناختی و جنگ رسانه‌ای غربْ نخواهد شکست. 🔹 اگر «نظام فکری دینی» نداشته باشید در برابر حوادث و فتنه‌ها قدرت تحلیل و تشخیص و موضع‌گیری صحیح نخواهید داشت. 🔹 رهبر معظم انقلاب اسلامی براساس یک نظام فکری دینی، حوادث را تحلیل می‌کنند. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 www.janbaz.net سایت 🆔 eitaa.com/janbaz_net  ایتا
radio-iran-01_07_08.mp3
5.12M
📻 بررسی رسانه‌های بیگانه 📌بررسی تاکتیک مارپیچِ سکوت در اغتشاشات اخیر 🎙با کارشناسی محمد 🆔 @CWarfare 🇮🇷 رادیو 🗓جمعه، ۸ مهرماه ۱۴۰۱، ساعت ۸:۳۰ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 www.janbaz.net سایت 🆔 eitaa.com/janbaz_net  ایتا
▫️▪️بسم الله الرحمن الرحیم ▪️▫️ باسلام و ادب 🔹کانال بانک صوتی تبیین ، به جهت بهره برداری عزیزان روشن دل و بصیر ایجاد شده است تا آخرین مطالب تببینی و بصیرتی در حوزه انقلاب اسلامی در قالب فایل صوتی اعم از سخنرانی ، یادداشت ، اخبار ویژه و تحلیل خدمت عزیزان تقدیم شود. لذا از حضور و نقد و نظر و پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی شما سپاسگزاریم . با تشکر 🔻دبیرخانه جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی🔻 ✅ @janbaz_voice
1401.07.18-جنگ روانی-عبدالله گنجی.mp3
1.33M
🎧 جنگ روانی از پله ی دوم یادداشت عبدالله گنجی👆👆 📅 مورخ 18 مهر 1401 ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯
1401.07.18-اغتشاش-محسن مهدیان.mp3
905.5K
🎧 بریدن زنجیره اغتشاش یادداشت محسن مهدیان👆👆 📅 مورخ 18 مهر 1401 ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯
1401.07.18-اقای ابواره-حسین شریعتمداری.mp3
1.23M
🎧 آقای اَبو اَرّه آن روز دور نیست یادداشت حسین شریعتمداری 👆👆 📅 مورخ ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯
1401.07.18-جامعه ادبی-شاکری.mp3
3.74M
🎧 جامعه ی ادبی و هنری به اصول انقلاب متعهد است یادداشت احمد شاکری 👆👆 📅 مورخ 18 مهر 1401 ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯
1401.07.18-نکته یوسف قرضاوی-عباس خامه یار.mp3
2.21M
🎧 دونکته درمورد شیخ یوسف قرضاوی یادداشت عباس خامه یار 👆👆 📅 مورخ 18 مهر 1401 ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯
1401.07.18-نهاد دانایی-کاظم انبارلویی.mp3
1.94M
🎧 نقدی بر یک نهاد دانایی یادداشت کاظم انبارلویی 👆👆 📅 مورخ 18 مهر 1401 ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯
1401.07.18-کف خیابان-محسن مهدیان.mp3
1.65M
🎧 ماجرا کف خیابان نیست یادداشت محسن مهدیان 👆👆 📅 مورخ 18 مهر 1401 ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯
1401.07.18-کشته سازی-محمدجواد اخوان.mp3
2.65M
🎧 کشته سازی بدون کنتور یادداشت محمدجواد اخوان 👆👆 📅 مورخ 18 مهر 1401 ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯
1401.07.18-فتنه اخیر-کاظم انبارلویی.mp3
1.61M
🎧 10 نکته ی مهم در مورد فتنه ی اخیر یادداشت کاظم انبارلویی 👆👆 📅 مورخ 18 مهر 1401 ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯
1401.07.18-حجاب اختیاری-محسن حیدری.mp3
4.75M
🎧 طرفداران حجاب اختیاری به کجا می روند یادداشت محسن حیدری 👆👆 📅 مورخ 18 مهر 1401 ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ واکنش‌ نماینده عراقی به بیانیه پایانی پارلمان عربی: 📍نمی‌شود ایران را محکوم کرد اما چشم بر اقدامات دیگر کشورها بست/اگر قرار است نام ایران را در بیانیه بیاورید باید اسم دیگر کشورها را هم ذکر کنید.... 🆔 @Kavoshmedia •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 www.janbaz.net سایت 🆔 eitaa.com/janbaz_net  ایتا
فتنه را ناگوار نشمارید 🖋محمد ایمانی ♦️آیت الله صدیقی امروز در خطبه های نماز جمعه، ضمن تبیین برخی ابعاد فتنه اخیر، به حدیث قابل تاملی از امام صادق (علیه السلام) اشاره کردند. 🔹حضرت می فرماید " تَمَنَّوُا الفِتنَةَ؛ فَفيها هَلاكُ الجَبابِرَةِ ، و طَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَةِ. آرزومند فتنه باشيد؛ زيرا فتنه موجب نابودى ستمگران و پاك شدن زمين از [لوث وجود] فاسقان است". ♦️با جست و جوی بیشتر، احادیث شریف دیگری از اهل بیت (ع،) نظر اهل تامل را به خود جلب می کند. پیامبر اعظم (صلى الله عليه و آله و سلّم) در این باره به مومنان فرمودند: "لا تَكرَهُوا الفِتنَةَ في آخِرِ الزمانِ ؛ فإنّها تُبِيرُ المُنافِقينَ. در آخر الزمان، فتنه را ناخوش و ناگوار نشمارید؛ زيرا آن فتنه ها منافقان را نابود مى سازد". 🔹همچنین میر مومنان (ع) بشارت داده اند: "اعلَمُوا أنّهُ مَن يَتَّقِ اللّه َ يَجعَلْ لَهُ مَخرجا مِن الفِتَنِ ، و نورا مِن الظُّلَمِ. بدانيد كه هر كس تقواى الهى در پيش گيرد، خداوند براى او، راه خروجى از فتنه ها و نورى در برابر تاريكي ها قرار می دهد". ♦️فتنه به خودی خود، تلخ و ناگوار است؛ اما اگر پای تقوا و اخلاص و شناخت مسئولیت در میان باشد، همین آزمون دشوار، سبب قوت جبهه مسلمین و رسوایی و نابودی جبهه دشمنان است. 🔹محنت امتحان سخت است، اما موفقیت و پیشرفت پس از آن، مطلوب هر انسان کمال طلب است. در آتش شدن گدازنده است اما ناخالصی طلا را از بین می برد و بر عیار گوهر می افزاید. اینها البته همه به شرط پایمردی و مسئولیت شناسی و در وسط میدان تکلیف، مهیا بودن است؛ تشخیص در وقت لازم و اقدام در وقت لازم. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 www.janbaz.net سایت 🆔 eitaa.com/janbaz_net  ایتا
💠 شگرد رسانه ای اکثریت پنداری 🔹رسانه‌های خبری ماهواره‌ای و اینترنتی ازجمله ابزارهای مصادره‌ مردم است. 🔹 رسانه‌ها همان حس «ما زیاد هستیم» و حتی «ما بیشتر هستیم» یا به‌عبارتی «خود اکثریت پنداری» را با دروازه‌بانی هدفمند اخبار برای مخاطبان خود رقم می‌زنند. 🔹 یک رسانه‌ حرفه‌ای برای ایجاد چنین حسی حتی نیاز به‌ دروغ‌پردازی و پخش تصاویر تکراری و قدیمی ندارد. تنها با تاکید بر «بخشی» از حقیقت و مسکوت گذاشتن باقی آن -که به آن چهارچوب‌بندی گفته می‌شود- احساس در اکثریت بودن به مخاطبان منتقل خواهد شد. 🔹 عموم مردم از انزوا منزجر هستند و احساس همراه بودن با دیگران، یکی از مویدات ذهنی است که برای باورهای فرد در نظر گرفته می‌شود. 🔹 از آنجا که مشاهده‌ پیام‌هایی که باورهای فرد را رد می‌کند، احساسی منفی برای فرد به ارمغان می‌آورد، عموم مردم بین لذت و آزار، لذت را انتخاب و به مشاهده‌ برنامه‌هایی که باورهای قبلی‌شان را تایید می‌کند، عادت می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی این فرآیند را به‌صورت افراطی‌تر درآورده‌اند. 🔹اگر قبلا این افراد بودند که به‌خاطر احساسات مثبت و منفی خود به انتخاب‌گری میان رسانه‌ها دست می‌زدند، حالا شبکه‌های اجتماعی به‌وسیله‌ پویش رفتارهای دقیق مخاطب خود (کدام پست‌ها را مشاهده کرد، کدام را رد کرد، روی کدام مکث کرد و...) از ابتدا تلاش می‌کند تا آنچه را او می‌پسندد، نمایش داده و از نمایش آنچه او را آزار می‌دهد، اجتناب کنند. 🔹اتفاقی که درنهایت می‌افتد، افتادن مخاطبان در «حباب فیلتر» یا «اتاق پژواک» است. مخاطب هرسو که می‌نگرد اطلاعات و پیام‌هایی موید ایده‌ خود می‌بیند (شاید به‌ندرت پیام‌های مخالف هم مشاهده کند) و در چنین حالتی به‌راحتی تصور می‌کند که افراد مشابه او بسیار زیاد هستند. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 www.janbaz.net سایت 🆔 eitaa.com/janbaz_net  ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🎥 پادگان کودک‌سربازی بی‌بی‌سی! 🔻«کودکان را وارد سیاست نکنید» این یکی از شعارهای بی‌بی‌سی و شبکه‌های خبری خارجی هست، این ادعا در حالی مطرح می‌شه که بارها این شبکه به تحریک دانش‌آموزان ایرانی پرداخته و از اون‌ها خواسته که به موج آشوب‌ها بپیوندن •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 www.janbaz.net سایت 🆔 eitaa.com/janbaz_net  ایتا
🔴اینجا فروشگاهی در کمبریج انگلیسه که حتی روی کره و پنیر هم برچسب امنیتی زدن تا کسی ندزده •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 www.janbaz.net سایت 🆔 eitaa.com/janbaz_net  ایتا
🔻روایت‌های مواجهه با کشف حجاب 🖋 مهدی جمشیدی از نقطه‌ای به بعد، «مسأله» گرفتار «نامسأله‌ها»یی می‌شود که آن را احاطه کرده‌اند. در این حال، هم مسأله در گرداب «پیچیدگی» فرومی‌غلتد و هم فهم ما مبتلا به تقلیل می‌شود و احساس انسداد و فروبستگی می‌کنیم. در اینجا، «اشخاص» و «علّت‌ها» به متغیّرهای تعیین‌کننده تبدیل می‌شوند. پس باید دوباره به مسأله نگریست و «تصویری منطقی» از آن ساخته‌وپرداخته کرد. الف. دوگانۀ استدلال تک‌منبعی/ استدلال چند‌منبعی ۱. حجابِ اختیاری به دلیل این‌که بر ضدّ «قانون» است، نابجاست. ۲. حجابِ اختیاری به دلیل این‌که بر ضدّ «هنجار/ عُرف/ فرهنگِ عمومی» است، نابجاست. ۳. حجابِ اختیاری به دلیل این‌که بر ضدّ «اخلاق/ حیا/ عفاف» است، نابجاست. ۴. حجابِ اختیاری به دلیل این‌که بر ضدّ «رضایتِ خدا/ دین/ احکامِ اسلام» است، نابجاست. ب. دوگانۀ مسألۀ فرعی/ مسألۀ اصلی ۱. بدحجابی، «لایۀ بیرونی/ نمایان/ مشهودِ تهاجم فرهنگی» است، نه هستۀ مرکزی آن. ۲. اما حجاب یکی از «ظهورات/ نمادها/ نشانه‌های هویّتی» ماست و دشمن نیز در پی هویّت‌زدایی است. ج. دوگانۀ سلیقه‌ای/ ارزشی ۱. این بحث به قلمرو «فلسفۀ ارزش‌ها/ بایدها و نبایدها/ اخلاق» مربوط است. ۲. یکی از رویکردهای فلسفۀ ارزش‌ها، «نسبی‌گرایی ارزشی» است. ۳. ارزش‌های اسلامی، کاشف از «مصالح و مفاسد حقیقی/ واقعی/ نفس‌الامری» هستند. ۴. ارزش‌های اسلامی از نظر انسان‌شناختی، مبتنی بر «فطرت» هستند. ۵. «خواست/ انتخاب/ آزادی انسان» تا جایی محترم/ مشروع/ معقول است که در امتداد استعدادهای فطری قرار داشته باشد. ۶. ارزش‌ها با وجود مطلق‌بودن در عالم تشریع، در «عالم تحقّق خارجی/ وقوع عینی/ کنش انسانی»، نسبی/ پیوستاری/ ذومراتب هستند. ۷. بنابراین، سخن دربارۀ تحمیل «پسند/ گرایش/ سلیقۀ خاص» نیست. د. دوگانۀ انتخاب شخصی/ سبک زندگی ۱. رواجِ سبکِ زندگیِ غربی، «خط/ جریان/ روند» است و «مهندسی‌شده/ فکرشده/ هدایت‌شده» و بخشی از برنامۀ «براندازی/ فروپاشی/ استحاله» است. ۲. رواجِ سبکِ زندگیِ غربی، «تنش/ تضاد/ تلاطمِ اجتماعی» ایجاد می‌کند و قدرتِ تهدیدزایی/ تخریب‌گری آن، بسیار زیاد است. ۳. سبکِ زندگیِ غربی، بدنۀ اجتماعی دارد و ریشه‌دار و طبقاتی است. ۴. رواجِ سبکِ زندگیِ غربی، برگشت‌پذیر نیست، بلکه «فزاینده/ شدّت‌یابنده/ تثبیت‌شونده» است. ۵. رواجِ سبکِ زندگیِ غربی، استعدادِ بهره‌برداری‌های سیاسی و امنیتی دارد. هـ . دوگانۀ واقعیّت طبیعی/ واقعیّت مسأله‌وار ۱. یکی از آسیب‌های اجتماعی، «مفاسد اخلاقی» است و بدحجابی، جزو آن است. ۲. بدحجابی، یک «جریان اجتماعیِ اقلّی/ تنگ‌دامنه/ محدود» است، نه اکثری. ۳. بخش عمده‌ای از این مسأله، «روایت/ تصویرسازی/ بازنمایی» است، نه واقعیّت. ۴. بدحجابی اغلب به معنی «دین‌گریزی/ اباحه‌گری/ بی‌بندوباری» نیست. ۵. بدحجابی اغلب به معنی «تعارض سیاسی/ ضدّانقلابی‌بودن/ مخالفت با نظام» نیست. ۶. بنابراین، جامعۀ ایران به سوی سکولارشدن حرکت نمی‌کند. و. دوگانۀ اخلاقی/ حقوقی ۱. بدحجابی در «حریم عمومی»، یک مسألۀ حقوقی است. ۲. بدحجابی در حریم عمومی، نوعی «تبلیغ/ ترویج/ تعلیمِ اجتماعیِ منکر» است. ۳. مسألۀ حقوقی، مبتنی بر «الزام/ اجبار/ غلبه» است، نه «اعتقاد/ باور/ تعهد». ۴. جنبۀ حقوقی داشتن بدحجابی، «حضور حاکمیّت» را در آن مشروع می‌سازد. ۵. فلسفۀ تمایزبخشِ دولت اسلامی، تلاش برای استقرار ارزش‌هاست. ۶. الزام به حجاب، شاید موجب«سعادت فرد» نشود، اما موجب «سعادت جامعه» می‌شود. ۷. در صورت تزاحم، «حقوق جامعه» بر «حقوق فرد»، تقدّم دارد. ۸. البتّه اقناع/ درونی‌سازی/ گفتمان‌سازی بر اجبار/ تحمیل/ اکره، ترجیح و تقدّم دارد. ۹. همچنین دولت اسلامی باید بکوشد که «مجبوران» را به «معتقدان» تبدیل کند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 www.janbaz.net سایت 🆔 eitaa.com/janbaz_net  ایتا
🔻دربارۀ حالِ کنونیِ عزت‌الله ضرغامی 🖋 مهدی جمشیدی ۱. ما با یک «نسلِ مدیریّتیِ فرسوده» مواجه هستیم که خسته شده‌اند، کم آورده‌اند، بیش از این نمی‌توانند، و شاید نمی‌خواهند مسیر انقلاب را ادامه بدهند. ازاین‌رو، «تظاهر به روشنفکری» می‌کنند تا شاید بدنۀ اجتماعی بیابند و کیسه‌ای برای آیندۀ سیاسی‌شان بدوزند. تصوّر کرده‌اند که مسیر قدرت، از رهگذر «چنگ‌کشیدن به چهرۀ ارزش‌ها» می‌گذرد و هرچه که «سیمای منتقدانه» از خود بتراشند و سخن باطل ببافند، بازار مخاطب‌شان، داغ‌تر و پُررونق‌تر خواهد شد. همان راهی را می‌روند که عدّه‌ای رفتند و چند صباحی بر کرسی قدرت تکیه دادند و اینک خانه‌نشین و متروک و مطرود هستند. مثال عینی‌اش علی لاریجانی. عاقبت خوش‌رقصی‌هایش برای جریان غیرانقلابی جز این شد که اکنون خاکسترنشین است و ورشکسته سیاسی به شمار می‌آید؟! ۲. اینان به این اندازه از حضور در قدرت، راضی نیستند. بیشتروبیشتر می‌خواهند. دیدید که چگونه صف کشیدند برای ریاست‌جمهوری. گویا بازنشستگی ندارند؛ اگرچه در قدرت هم که بودند، «نشسته بر کرسی» بودند، نه «ایستاده در میدان». چرخۀ باطل ساخته‌اند و سیری ندارند. معدۀ قدرت‌خواهی‌شان، بی‌اندازه اتساع‌پذیر است. اگر آیت‌الله خامنه‌ای از «چرخش قدرت» سخن نمی‌گفت و در بیانیۀ گام دوّم انقلاب، «جوانان مؤمنِ انقلابی» را به عرصۀ حکمرانی فرانمی‌خواند، بیش از اینها گرفتار این جماعتِ تکراری و تمام‌نشدنی می‌بودیم. ۳. کم‌کم دارند «ریزش» می‌کنند. چیزهای که می‌گویند، نشانگر «اتّفاقات باطنی»‌اشان است. امّا مسأله این است که سقوطِ «خودشان» را به «جامعه» نسبت می‌دهند و در لفافۀ «جانبداری از جامعه»، آن را «متهم» می‌کنند؛ متهم به عبور از ارزش‌های دینی و تفکّر انقلابی. می‌گویند جامعه، دیگر کشش انقلابی ندارد و از راه رفته، بازگشته؛ می‌گویند جامعه، دچار تغییر ارزشی شده؛ می‌گویند جامعه با انقلاب، زاویه پیدا کرده است. حال آن که این اوصاف و احکام، جملگی بازگویی حال درونیِ خودِ اینان است و نه جامعه. «خودشان» را توصیف می‌کنند، امّا رندانه و زیرکانه، سقوط و ریزش خودشان را به «جامعه» نسبت می‌دهند. شده‌اند «زبان جامعه». می‌هراسند از این‌که بگویند «ما» استحاله شده‌ایم. می‌خواهند جامعه را نیز در انحطاط فکریِ خویش، «سهیم» و «شریک» کنند تا هم خود را توجیه کنند و هم دستاویزی برای فشار بر حاکمیّت بیایند. همان سخن حجاریان است؛ فشار از پایین ... . ۴. هنوز درنیافته‌اند که مردم، الگوی مدیریّتیِ «حاج‌قاسم سلیمانی» را می‌پسندند که با وجود حضور چهل‌ساله «در قدرت»، هیچ‌گاه «بر قدرت» نشد و ایدئولوژی‌ انقلابی‌اش رقیق نگشت. نمی‌فهمند «عیان‌سازی وابستگی به ارزش‌ها»، فضیلت نه نقطۀ ضعف. البتّه حتّی برای توجیه خویش، دست تصرّف و تحریف به سوی حاج‌قاسم نیز دراز کردند تا او را «غیرانقلابی» و «منتقد» جلوه بدهند، امّا در همان آغاز راه، آیت‌الله خامنه‌ای برآشفت و گفت عدّه‌ای سعی نکنند وی را «زاویه‌دار با انقلاب» و «بریدۀ از ارزش‌ها» نشان بدهند؛ چراکه وی یک «انقلابی اصیل و ریشه‌دار» بود. حاج‌قاسم، آکندۀ از «محبّت» و «خوش‌بینی» و «ملاطفت» بود، امّا برای «جذب مخاطب به سوی ارزش‌ها»، نه برای «سیّال‌سازی ارزش‌ها» و «نسبی‌کردن مرزهای انقلابی». درونِ حاج‌قاسم، سرشار از «جزمیّت» و «قطعیّت» بود، ولی در عین حال، «گفتگو» و «مدارا» می‌کرد و اهتمام بر «جذب» داشت. در آنجا نیز که حس می‌کرد کسانی به‌طور عامدانه در پی «تقابل با انقلاب» هستند، ابرو در هم می‌کشید و چشم می‌دراند و با عتاب و تلخی سخن می‌گفت؛ چنان‌که با حسن روحانی چنین کرد و او را به عقب راند. حاج‌قاسم سلیمانی، هم «دافعه» داشت و هم «جاذبه». ۵. جمله‌ای که ضرغامی نوشته، وی را در وادی «خواص اغواگر» نشانده است. می‌خواهد «واقعیّت اجتماعی» را تحریف کند؛ همان واقعیّتی که مردم در متن آن زندگی می‌کنند؛ آن هم در اوج جنگ روایت‌ها. در واقع، مرتکب خیانت جنگی شده و از پشت، خنجر زده است. چون می‌داند «بازی روایت»، کارساز و فتنه‌افکن است، بر آن است که «بازی‌سازی» کند و خود را به «دیگری‌های گذشته»، نزدیک سازد. در پی «جایابیِ جدید» است برای آینده‌ای که دور نیست. نیاز دارد به چهرۀ تازه و متفاوت با گذشته. این «نیاز سیاسی»‌اش را درک می‌کنم، و نه‌فقط من، که هر مخاطبی می‌فهمد او در چه مداری و با چه هدفی به حرکت درآمده است. ازاین‌رو، کسی او را «باور» نخواهد کرد و این مواضع، حاصلی نخواهد داشت جز فروغلتیدن در مرداب انزوای سیاسی و حاشیه‌نشینیِ اجتماعی. گوارای وجودش این‌همه بی‌تدبیری در تدبیر خویش. ۶. بسیجی‌ها و انتظامی‌ها در خطّ مقدّمِ نبرد، مظلومانه در خون خویش غوطه‌ور می‌شوند و اینان در پشت جبهه، گرای پیشروی و نقطه‌زنی به رسانه‌های دشمن می‌دهند. آقای رئیسی، قصد عزلِ این منصوبِ نابجا را نداری؟! •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🆔 www.janbaz.net سایت
تحلیل ساختارمند حجاب الزامی.m4a
20.09M
🔻 صوت درس‌گفتار مجازی: تحلیل ساختارمند مسألۀ حجابِ الزامی مهدی جمشیدی شنبه، ۹ مهرماه| https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯