🔰 ۴۶ درصد نقدینگی ایران در دستان رضا پهلوی!
🔸ثروت نقدی رضاشاه به روایت نخستوزیر او
✍ وحید خضاب
🔹این روزها که بحث از ثروت محمدرضا شاه داغ است، اشاره اینکه او بخشی از ثروت را از پدرش به ارث برده بود و البته نگاهی به اینکه رضا شاه این ثروت را از کجا به دست آورده بود، بیراه نیست.
🔹رضا شاه از خانوادۀ فقیری برخاسته بود که حتی به دلیل کمبود امکانات مادی، در دورۀ نوزادی در آستانۀ تلف شدن قرار گرفت. بعدها در دورۀ نظامیگری نیز ثروتی نداشت و حتی مزۀ عرقخوری خود را از ماست دزدی از برخی مغازههای تهیه میکرد. (یادداشتهای یک روزنامهنگار، ابوالحسن عمیدنوری، موسسه مطالعات تاریخ معاصر، جلد ۱، صص ۳۳۸ و ۳۳۹. او، ماجرا را از قول کریمآقا بوذرجمهری تعریف کرده که دوست صمیمی رضاشاه و خود در این دزدیها همراه او بود.)
🔹اما رضا شاه مدتی پس از رسیدن به سلطنت، به ثروتمندترین مرد ایران بدل شد. بخشهایی از این ثروت از طریق غصب املاک مردم به دست میآمد؛ بخشهایی از طریق سرمایهگذاری در خارج و داخل از کشور و بخشهایی از طریق برداشت مستقیم از حسابهای دولتی.
🔹مشرفالدوله نفیسی وزیر دارایی کشور در ابتدای سلطنت محمدرضا شاه دربارۀ برداشت رضاشاه از حساب مستقیم وزارت جنگ که به هیچ روی تحت نظارت وزارت دارایی قرار نداشت و مستقیما زیر نظر شخص او خرج میشد، در کتاب خاطراتش، یادی از روزهای رفته، که در دوران شاه هم نوشته شده، مطالب و تحلیلهای جالبی ارائه کرده است.
🔹سفارت آمریکا در دوران سلطنت رضاشاه در گزارشی دربارۀ او نوشت: «کمتر چیز ارزشمندی در این مملکت هست که رضاشاه به آن نظر ندارد. حرص آز او حدی نمی شناسد. علاوه بر تملک بخش عمدۀ مازندران در شهرها هم املاک متعددی خریده و در آنها هتل ساخته و کارخانه تأسیس کرده ... هر زمین و ملکی را که به آن دل میبندد با تهدید مستقیم یا تلویحی مالک آن از آن خود می کند. معمولا برای هر کدام از این املاک آنچه دلش میخواهد می پردازد. که اغلب یک دهم و یا حتی بیستم قیمت واقعی آن است.» (نگاهی به شاه، عباس میلانی، نشر پرشین سیرکل، تورنتو، کانادا، ص ۱۰۷)
🔹بعد از سرنگونی رضاشاه، احمد مویدی نماینده کرمان در مجلس سیزدهم شورای ملی (که تمامی نمایندگانش با تأیید شخص رضاشاه انتخاب شده بودند)، تعداد سندهای مالکیت رضا شاه را ۴۴ هزار سند اعلام کرد. برخی از این سندها، چند ملک با سند واحد بودند، از جمله سندهای قریه روستاق و زکندگاس که هر یک شامل بیش از سی روستا میشد. (تاریخ بیست ساله، حسین مکی، نشر ناشر،جلد ششم، ص ۱۳۷)
🔹نخستوزیر وقت کشور محمدعلی فروغی نیز در مجلس شورای ملی، دارایی منقول رضاشاه در حسابهای داخل کشور را ۶۸ میلیون ریال (برابر با ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار) اعلام کرد.
(Great Britain and Reza shah, Mohammad Gholi Majd, page 323)
🔹این رقم، برابر با ۴۶ درصد کل نقدینگی کشور ایران در آن زمان بود! (نگاهی به شاه، صفحۀ ۱۰۷) البته این، فقط ثروت ریالی رضاشاه را شامل میشد و ثروت ارزی او در بانکهای خارج از کشور را دربرنمیگرفت.
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️روشهای جنگ نرم
🔸مجموعه روشهایی که در #تهدیدات_نرم به کار گرفته می شود را میتوان به سه روش #گفتاری، #رفتاری و #شبکه_ای تقسیم نمود.
💠روشهای گفتاری در اعمال تهدیدات نرم را میتوان به چهار بخش عملیات روانی، عملیات ادراکی، دیپلماسی عمومی و فریب استراتژیکی تقسیم نمود.
🔹 #عملیات_روانی: به مجموعه طرحها و اقداماتی گفته میشود که به دنبال تشویق، تهییج و تحریک افکار عمومی در خصوص یک مسأله مشخص و با اهداف از پیش تعیین شده است.
🔹 #عملیات_ادراکی: تأثیرگذاری بر نگرشها، باورها، عقاید، اهداف و ارزشهای طرف مقابل با هدف ایجاد تغییر در مخاطبان، تا سر حد همسو شدن آنها، با اهداف و منابع عمل کننده است. در این نوع عملیات به جای این که مخاطب را تهییج یا یکباره و فوری وادار به عکس العمل نمایند، نگرش آنها را نسبت به مسائل اساسی مانند ایده حاکمیت تحت تأثیر قرار میدهند. در عملیات ادراکی از فنون و شگردهای مختلفی مانند برگزاری جلسات نقد و بررسی، مباحثه و گفتگو، نظریه پردازی و مواردی مانند آن استفاده میشود.
🔹 #دیپلماسی_عمومی: مفهوم کلی دیپلماسی عمومی، برقراری روابط حسنه دولتها با ملتها، به جای روابط بین دولتها و در جهت فتح قلوب و اذهان عمومی همه یا بخش های انتخاب شده ای از مردم کشورهای هدف از طریق سیاستهای فرهنگی و اجتماعی میباشد.
🔹 #فریب_استراتژیکی: آماج اصلی فریب استراتژیک، نهادها و سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی کشور هدف است.
💠 #روشهای_رفتاری: در روشهای رفتاری، هدف اصلی شکل دادن به رفتارهای جمعی، متناسب با خواسته ها، اهداف و برنامه های تهدیدگر است که در قالب اعتراض، نافرمانی مدنی (همکاری نکردن با دولت) مداخله غیر خشونت آمیز و جذب مخالفان حکومت انجام میشود.
💠 #روشهای_شبکهای: در این روشها، هدف اصلی اطلاعات و ارتباطات بر روی شبکه است، بنابراین اینترنت، مخازن و پایگاه های اطلاعاتی و سایتهای کنترل و فرمان، از بخشهای مهم و مورد توجه در این روش اند. #روشهای_شبکهای را در قالب دیجیتالی و الکترونیکی میتوان تقسیم نمود.
🔹 #روشهای_دیجیتالی: به روشهایی گفته میشود که از طریق فعالیت در فضای دیجیتالی اهداف جنگی را پی میگیرد، و یا به دنبال اختلال در ارتباط، سرقت اطلاعات و یا اختلال در سامانه های مدیریت در شبکه های اینترنت و اینترانت هستند. از این اقدامات به جنگ رایانهای هم تعبیر میکنند.
🔹 #روشهای_الکترونیکی: مجموعه روشهایی است که از طریق وسایل الکترونیکی مانند ماهواره و رادیو و تلویزیون اهداف کشور مهاجم را پی میگیرند و یا به دنبال اختلال در این وسایل و امواج مربوطه شان هستند. (مرکز پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی صدرا، جنگ نرم و وضعیت کنونی ما؛ دبیرخانه شورای فرهنگی؛ ص ۱۱۹-۱۵۳)
🔺وسعت ابعاد و زمینه ای #جنگ_نرم سبب میشود که دایره وسیعی از ابزار مدرن را در زمره ابزارهای این جنگ بگنجانیم که از جمله میتوان به صنایع فرهنگی (شامل سینما، انیمیشن، ماهواره، بازیهای رایانه ای، موسیقی و...) رسانه ها (شامل مطبوعات، رادیو و تلویزیون، خبرگزاریها و آژانسهای خبری و...) فناوریهای نوین ارتباطی (شامل اینترنت، سایتهای خبری و خبرگزاریهای اینترنتی، رسانه های اجتماعی همچون وبلاگ ها، ویکی ها، میکروبلاک ها و...) اشاره نمود.
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻منطق حکمرانیِ آیتالله خامنهای:
همهچیز در اختیار «همه» است
🖊 مهدی جمشیدی
همچنان که پیشبینی میشد، مهدی نصیری در روند تشدیدشوندهای قرار گرفته و شتاب پس رفتنهایش دوچندان شده است. او در یادداشت جدیدی که نگاشته، ادّعا کرده است که قدرت در شخص آیتالله خامنهای، منحصر شده و تمام بخشهای حاکمیّت و جامعه، بیاختیار و نظارهگر ماندهاند و تنها اوست که برای همه تصمیم میگیرد. در این باره، حاشیههای انتقادیِ مهمی وجود دارند.
۱. مهمترین کاری که قانون اساسی بر عهدۀ رهبری نهاده، «تعیین سیاستهای کلّیِ نظام» است و این سیاستها نیز بهطور طبیعی، دایره و دامنهای را برای حرکت دیگران تعریف میکنند، امّا:
اوّلاً، این امر، در خود «قانون اساسی» آمده است و کنشی «فراقانونی» نیست که بتوان بر شخص آیتالله خامنهای خُرده گرفت. اگر ایشان اینگونه عمل نکند باید به ایشان انتقاد کرد که چرا به قانون عمل نمیکند، نه اینکه التزام ایشان به قانون را به معنی انحصارگرایی و خودمرکزبینی در قدرت تفسیر کنیم.
ثانیاً، روشن است که همۀ نظامهای سیاسی، «چهارچوبهای بنیادی» و «ارزشهای غایی» دارند و اینگونه نیست که اجازه دهند «تلاطمهای ساختارشکن» و «نوسانهای زیگزاگی» به آنها راه یابند. فقدان مدار برای حرکت یعنی حرکتهای چرخهای و غیرتکاملی و بیسرانجام.
ثالثاً، چهارچوبهایی که آیتالله خامنهای در سایۀ سیاستهای کلّیِ نظام طرّاحی کرده است، آن اندازه «کلّی» و «وسیع» هستند که «تنوّع» و «تکثّر» در درونشان معنا داشته باشد و اینطور نیست که نیروهای سیاسی نتوانند «رویکردهای خاصِ» خویش را دنبال کنند. در عمل نیز مشاهده کردیم که واقعیّتهای نظام جمهوری اسلامی، سرشار از «تعدّدها» و «گوناگونیها» است و سلایق و جهتگیریهای مختلف در آن راه دارند. به این معنی، هیچگاه یکنواختی و یکدستی در نظام راه نداشته است.
رابعاً، سیاستهای کلّیِ نظام، «سلیقهای» و «شخصی» نیستند، بلکه از مجرای «مشورتهای کارشناسانه» میگذرند و هر یک «اثباتپذیر» هستند؛ یعنی اینگونه نیست که سلایقِ شخصیِ آیتالله خامنهای در قالب سیاستهای کلّی حاکم شوند، بیآنکه اعتبار معرفتی و وزانت علمی داشته باشند. در عمل نیز مشاهده میکنیم که نیروها و اجتماعهای علمیِ متعدّدی با این سیاستها موافقند و اگر هم انتقادی دارند، نسبت به اجرایینشدن برخی از آنها است، نه نامعقولیّتشان. پس این سیاستها، بینالاذهانی و موجّه هستند.
۲. اگر هم غرض، «احکام حکومتی» است که باید گفت تعداد این احکام در مدّت سی سال رهبری ایشان به ده حکم نمیرسد و این نشان میدهد که بنا و قاعدۀ ایشان، تدبیر امور بر اساس همین رویّههای قانونیِ جاری و عادی است.
۳. «مردمسالاری دینی» نیز بهعنوان یک سازوکار واقعی و عینی، همواره در جریان بوده است و دولتها و مجلسها از متن آن برخاستهاند؛ چنانکه نوسانها و گوناگونیهای آنها نشان میدهد که دستی در پشت صحنه نبوده و این خودِ جامعه بوده که این بخشهای عمده از حاکمیّت را تعیین میکرده است. در این زمینه، آیتالله خامنهای کمترین دخالتی نداشته و هیچگاه نخواسته است که روند «طبیعی» و «جامعهبنیادِ» انتخابات را دستکاری کند. این امر بهخصوص دربارۀ دولت، بسیار مهم است؛ چراکه دولت، حجم انبوهِ ظرفیّتهای حاکمیّت را در اختیار دارد.
۴. از این گذشته، آیتالله خامنهای حتّی فارغ از عرصۀ رسمی و حکومتی، «عرصۀ غیررسمی و اجتماعی» را به «خویشبنیادی» و «تحلیلمندیِ مستقل» فراخوانده است و نخواسته اجتماعهایی بیافریند که وابسته و طوطیصفت هستند و همواره معطّل و در تعلیقند تا موضع ایشان آشکار بشود. اینهمه اصرار و حسّاسیّت ایشان نسبت به فهمِ عمیق به این دلیل است که باید عرصۀ عمومی، «رشد فکری» و «قوّت تحلیلی» را تجربه کند و بتواند «تصمیم محقّقانه» بگیرد، نه اینکه مقّلد و دنبالهرو باشد.
۵. این تحلیل، نمونههای فراوانی دارد، از جمله: ایشان با دلایلی به هاشمیرفسنجانی اثبات کرد که رابطه با آمریکا مضر است و او نیز پاسخی نداشت؛ یا اینکه حجاب در عرصۀ عمومی، حکم شرعی است، نه سلیقۀ شخصی ایشان؛ یا اینکه ایشان با وجود آنکه به برجام، خوشبین نبود، امّا اجازه داد که هشت سال در امتداد آن حرکت شود؛ یا دربارۀ افزایش قیمت بنزین، ایشان تصمیم نهایی را به سران قوا واگذار کرد؛ یا در همین اغتشاشات، کسانی در خیابان یا دانشگاه، با رکیکترین الفاظ به ایشان دشنام دادند امّا هماکنون رها هستند؛ و حتّی در یک مورد بسیار جزئی همانند درجکردن گزارشهای لانۀ جاسوسی در کتابهای درسی، ایشان چندی پیش گفت که با وجود تأکیدش همچنان عمل نشده است.
آنچه که در منطق حمکرانی ایشان مشاهده میکنیم، «قدرت توزیعشده» و «ساختار غیرشخصی» است.
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔺انتشار تصویر سند گزارش پنتاگون درباره تلفات حمله سپاه به عین الاسد !
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
69-Tashrof Sheykh hoseyn ale rahim.mp3
6.9M
▪️ما گرهگـشا داریم؛ دافـع البلا داریم
بر دامن لطف تو دست اِلتجا داریم
#داستان_تشرف جوان عاشق، به محضر امام عصر علیه السلام در کنار مزار مقدّس حضرت مسلم علیه السلام.
📚 النجم الثاقب جلد 2 حکایت 90
#حامی_شیعیان
#مهربانی_حضرت
#حضرت_مسلم علیه السلام
▪️قصههای مهدوی
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
امام زمان 058.mp3
3.02M
هر روز یک فایل کوتاه صوتی بسیار زیبا از #استاد_شجاعی با موضوع امام زمان(عج)
استماع این فایل های صوتی را به شما پیشنهاد می کنیم... بسیار زیبا
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
doaye ahd master1.mp3
19.81M
📻 دعای عهد
🎙 با صدای مصطفی صالحی
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
ریشه های تاریخی و نحوه شکل گیری وهابی(۵)
«دانشمندی یهودی به حضور پیامبر صلی الله علیه و آله عرض کرد: ای محمد! ما [در کتابهای خویش] دریافتیم که [روز قیامت[ خداوند تمام آسمانها را بر یک انگشت، زمینها را بر یک انگشت و درختها را بر یک انگشت، آب را بر یک انگشت، خاک را بر یک انگشت و دیگر آفریده ها را بر یک انگشت قرار داده و می فرماید: «تنها من پادشاهم.» پیامبر صلی الله علیه و آله [ضمن تصدیق این گفته ]خندید؛ به گونه ای که دندان مبارکشان نمایان گشت. سپس این آیه مبارکه را تلاوت فرمود: «وَ مَا قَدَروُا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَ الْاَرْضُ جَمِیْعا قَبْضَتُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ»؛ «و خدا را آن چنان که باید [به بزرگی] نشناخته اند و حال آنکه روز قیامت زمین یکسره در قبضه [قدرت] اوست...»
وی پس از نقل روایتهای متعدد در جهت اثبات اعضا و جهت برای خداوند، از مجموع آن نتیجه می گیرد که:
«رسول خدا صلی الله علیه و آله گفته های
دانشمند یهودی را با تبسم تأیید کرد. و این حدیث بر اثبات دست برای خداوند صراحت دارد.»
پاسخ به این گونه شبهات، در کتب اعتقادی به تفصیل بیان شده است و خلاصه آن، این است که اگر برای باری تعالی، جهت و مکان در نظر بگیریم، او را محدود به مکان کرده ایم که با ویژگی عدم محدودیت خداوند متعال، تناقض دارد و اگر برای او، اجزائی از قبیل دست و پا و چشم و صورت قائل شویم، او را مرکب دانسته ایم و هر مرکبی به اجزاء خود نیاز دارد که این امر با ویژگی عدم نیاز حق تعالی منافات دارد.
برخی اعمالی که از نظر مسلمانان بی اشکال و حتی مستحب و ثواب است، به نظر وهابیها، شرک و موجب خروج از دین است، مانند:
1. هر گونه نذر کردن برای غیر خدا و پناه بردن و استغاثه به غیر خدا و خواندن غیر خدا، شرک است.
2. دورترین امور به شرع آن است که کسی حاجت خود را از میت طلب کند؛ چنان که بیش تر مردم چنین هستند. این عمل از نوع عبادت بتهاست که مشرکان انجام می دهند.
اینکه کسی خداوند را به واسطه میت بخواند [یعنی میت را واسطه قرار دهد و حاجت خود را از خداوند طلب کند]، این عمل با اجماع علما [ی وهابی]، بدعت است.
3. توسل به میت و طلب حاجت از او همان چیزی است که بت پرستان در زمان جاهلیت انجام می دادند.
4. کسی که [به خاطر وضع شغلی و کسب و کار خویش، مانند: صناعت، صیادی و...] نمازش را تا غروب آفتاب تأخیر بیندازد، قتل چنین کسی به اجماع علما، واجب است.
5. به اجماع علما، استلام (دست مالیدن) قبور انبیا و غیر اینها [یعنی اولیا و ائمه معصومین علیهم السلام ] و مسح (تبرک) آن و نماز خواندن و دعا کردن نزد این قبور جایز نیست؛ زیرا این عمل باعث شرک و عبادت بتهاست.
6. مسافرت برای زیارت مزار انبیا و صالحان، بدعت است. هیچ یک از صحابه و تابعین این عمل را انجام نمی دادند و رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره زیارت قبور انبیا و صالحان هیچ گونه امری نفرموده است و هیچ یک از ائمه مسلمین، زیارت قبور انبیا را مستحب نمی دانند. پس هر کس به این امر اعتقاد داشته باشد و به زیارت قبور انبیا و صالحان برود، مخالف سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله عمل کرده است.
7. نماز خواندن در مساجدی که بر قبور انبیا و صالحان بنا شده است، جایز نیست و بنای مسجد بر قبور حرام است.
بدین ترتیب، به طور کلی اصول فکری و اعتقادی وهابیت را در پنج محور زیر می توان خلاصه کرد:
1. اعتقاد به جسمانیت و رؤیت حسی خداوند و اثبات جهت برای ذات حق تعالی؛
2. وسعت دادن به دایره کفر و شرک؛
3. عادی جلوه دادن مقامات پیامبران و اولیا و کاستن از جایگاه و مقام آن بزرگواران؛
4. انکار فضایل مسلّم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ؛
5. تکفیر مسلمانان.
محمد بن عبد الوهاب در رساله «کشف الشبهات» بارها مسلمانان را مشرک، کافر، بت پرست، مرتد، منافق، منکر توحید، دشمن توحید، دشمنان خدا، اهل باطل، نادان و شیاطین خوانده است. وی تصریح می کند که مشرکان زمان ما (مسلمانان) غلیظ تر از مشرکان و بت پرستان گذشته اند؛ چون مشرکان گذشته در حال رفاه، شرک می ورزیدند و هنگام گرفتاری اخلاص می ورزیدند؛ ولی مشرکان زمان ما در هر دو حالت به خدا شرک می ورزند.
مهم ترین تکیه کلام وهابیها چهار چیز است: کفر؛ شرک؛ کذب؛ بدعت. اگر کسی تنها واژه های کفر و شرک آنها را جمع آوری کند، کتابی از واژه کفر و شرک را جمع آوری می کند. هر جا مسلمانان در پاسخ آنها با روایتی، استدلالشان را محکوم کردند، پاسخی که بیش تر از هر استدلالی به آن تکیه کرده اند، بیان عبارت «کذب است، کذب» بوده است. آنان هر روایتی را که با عقیده آنها مطابقت نداشته باشد، تکذیب می کنند.
کوتاه سخن اینکه وهابیها به دنبال این عقاید افراطی بی محتوا و خشک، به تلویح یا تصریح، خود و پیروانشان را موحد و مسلمان می شمرند و دیگر گروههای مسلمان را مشرک و کافر قلمداد می کنند. از این رو، کشتار آنها را جایز و اموالشان را نیزحلال می شمارند
پایان
🔴ضرغامی وزیر گردشگری گفته:باید فضا را باز کنیم / اگر تحریک میشوید نگاه نکنید.
↙️جناب آقای رئیسی عزیز!
ظاهرا دشمن را باید بیخیال شویم و اکنون باید امثال این آدم که در کابینه دولت انقلابی جا خوش کرده اند را بپاییم که اینقدر گل به خودی نزنند.
شما که خوب از قاعده #پنجره_شکسته مطلعید و معتقدید که زخمها را باید درمان کرد و شست تا مگسان محلی برای اجلال نزول پیدا نکنند، پس دلیل برکناری ایشان را که خود نمونه بارزی از استحاله فرهنگی مدیران ارشد جمهوری اسلامی است را نمیدانم....
طبق احکام اسلام و طبق فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب، حاکمیت موظف است نسبت به حفظ کیان فکری و عقیدتی جامعه تدابیر و ملاحظاتی را لحاظ کند.
تا به کی باید با شنیدن این افکار پوسیده از جانب یقه بسته های مستحیل، بدنبال توجیه عملکرد خرابکارانه امثال ایشان در حوزه فرهنگ باشیم؟!
پاسبانی از نهال نوپای دولت انقلابی که پس از سالها، با خون جگر حاصل شده است، وظیفه ی سنگینی بدوش شما میگذارد که عدول از آن میتواند عواقب خطرناک و جبران ناپذیری را در آینده ی فرهنگی کشور بجا بگذارد.
ارادتمند و مدافع تمام قد دولت شما هستیم و خواهیم بود ولی دفع این سموم و آفتها با ان شاء الله و ماشالله مرتفع نخواهد شد.
عزمی راسخ میخواهد برای حرس این درخت آفت زده.
یا علی
✍سیدفخرالدین موسوی
#ضرغامی
#استحاله_فرهنگی
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📚 #بخوانید | #تکریم_زن توسط اعلیحضرت همایونی!
🖋 ماروین زونیس تحلیلگر بین المللی و عضو هیئت علمی دانشگاه شیکاگو، در کتاب «شکست شاهانه» مینویسد:
♦️ #شاه در برخورد با زنان به تنهایی، با نزاکت و حتی شیرین زبان بود. اما او یک #زنبارهی معروف نیز بود. گفته میشود که ملکه فوزیه از بابت مسائل عشقی مدام او خشمگین بوده و ملکه ثریا به دفعات او را تهدید میکرد که اگر به زنبارگی خود در محافل خصوصی ادامه دهد از او جدا خواهد شد. همهی شواهد گویای آن است که شاه هیچگاه از ماجراجویی جنسی #خارج_از_ازدواج خود دست برنداشت.
🛑 داستان فوق یکی از ۳۰۰ داستان کتاب #خدا_زاده جدیدترین اثر اندیشکده راهبردی سعداء است که ان شاءالله تا چند روز آینده به چاپ خواهد رسید.
♨️ منتظر این #کتاب_مهم باشید!
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🌏پیام رهبر انقلاب به بیست و نهمین اجلاس نماز
امام خامنهای:
🔹برپایی این همایش فرخنده پس از تاخیر دوساله، مایه خرسندی و انشاالله موجب برکت است.
🔹هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز و بزرگداشت این فریضه مبارک، کاری در جهت نورانی کردن دل انسانها و گرم کردن محفل زندگی آنها است.
🔹پیوندهای حیاتی در یک جامعه خوشبخت و خوش فرجام همچون دوستی، گذشت، همدلی و امثالهم به برکت رواج نماز استحکام مییابد.
🔹پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرز گویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفهای را که بر دوش آنهاست بشناسند.
🔹مدارس، دانشگاهها، به طور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صدا و سیما و دیگر دستگاههای فرهنگساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیم الصلاه» جای میگیرند.
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔸کاهش درآمد نفتی عربستان سعودی به ۲۵.۵ میلیارد دلار در ماه اکتبر
وستانیوز(فراخط)
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95