🔴 فاجعه ای به نام لایحه برنامه هفتم توسعه!
🔻 متن لایحه برنامه هفتم توسعه پنج ساله کشور (۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶) - که از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، در زمینه #فضای_مجازی واقعاً تعجب برانگیز است.
🔻 با توجه به اینکه در سال های گذشته ما در عرصه فضای مجازی، عقب ماندگی های گسترده ای داشتیم، انتظار می رفت که در این دولت و در لایحه برنامه هفتم، برای سال های آینده در عرصه فضای مجازی به گونه ای برنامه ریزی شود که ما در بخش های گوناگون آن، #صاحب_فناوری شویم، در تراز کشورهای #ابرقدرت این حوزه خود را ببینیم و عقب افتادگی سال های گذشته را جبران کنیم.
🔻اما وضعیت این لایحه در زمینه فضای مجازی، در مجموع یک نگاه دم دستی است. فاجعه این است که تنها با خواندن بخش هایی از این لایحه، این پرسش برای مخاطب پیش می آید که آیا این لایحه را افراد #سکولار نوشته اند؟ یا برای کشوری سکولار، پیشنهاد داده شده است⁉️
⏪ تکلیف این همه توصیه ها و هشدارهای رهبر معظم انقلاب، این همه اسناد بالادستی و این همه #موضوعات وسیع در عرصه فضای مجازی - که در چند سال آینده بیشتر با آن درگیر خواهیم شد - چه می شود؟!
چرا از گذشته، درس عبرت نمی گیریم؟ واقعاً این لایحه را چه کسانی نوشته اند؟!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مسابقه مدعیان اصلاحات با دشمن در یأسآفرینی(1)
سیاست کثیف دشمنان ملت ایران، یعنی سانسور نقاط قوت، برجستهسازی نقاط ضعف و در نتیجه یأسآفرینی و پمپاژ نومیدی از سوی برخی جریانات سیاسی و رسانهای داخلی نیز دنبال میشود.
مسائل و مشکلات اقتصادی کشور مدتهاست به همان اندازه که موجب رنج و سختی مردم شریف ایران میشود، تبدیل به دستاویزی برای هجمه غرضورزان علیه نظام اسلامی و پوششی برای بیان ادعاهای گوناگون و طرح خواستههای نامشروع از سوی افراد و جریانهای سیاسی گشته است.
حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که در حقیقت تابلوی دیگر حزب منحله مشارکت است، اخیرا اقدام به صدور بیانیهای نموده که در آن با بیان برخی معضلات اقتصادی، نسبت به «بحران در یک قدمی اقتصاد ایران» هشدار داده است.
گرچه در اینجا بنا نداریم به بررسی و نقد تخصصی گزارههای اقتصادی که در بیانیه به آنها استناد شده و تحلیلهایی که صورت گرفته بپردازیم، توجه به چند موضوع در متن بیانیه قابل توجه است.
مغالطه همیشگی
برای فرار از پاسخگویی
در قسمتی از بیانیه حزب اتحاد ملت آمده است: «عدم تناسب میان رشد نقدینگی با رشد اقتصادی علت اصلی ایجاد تورم در اقتصاد ایران به ویژه در دهه اخیر بوده است. غمانگیزتر اینکه طی همین دهه مقامات ارشد نظام همواره شعار افزایش تولید سر دادهاند! بدین ترتیب میتوان مدعی شد که موضوع عدم مهار تورم تنها ضعف این دولت و آن دولت نبوده است و شیوه حکمرانی و رویکردهای حاکمیتی سنگبنا و استمرار وضعیت تورمی در اقتصاد ایران بوده است.»
«شیوه حکمرانی»، «رویکردهای حاکمیتی»، «ساختارهای کلی نظام» و امثال این کلیدواژهها بسیار در گفتهها و نوشتههای مدعیان اصلاحات به چشم میخورد و عامل اغلب مشکلات و معضلات جلوه داده میشود. بیآنکه تعریف دقیقی از آنها ارائه شود.
در حقیقت ریشه تلاش مدعیان اصلاحات برای گفتمانسازی این کلیدواژهها به این حقیقت باز میگردد که افراد وابسته به این جریان سیاسی به خوبی میدانند از میان هشت دولت مستقر پس از جنگ تحمیلی تا انتهای دهه 90، شش دولت مورد حمایت آنها بودهاند و باید پاسخگوی عملکرد این دولتها در عرصههای گوناگون باشند. لذا برای فرار از پاسخگویی، ناکامیها و مشکلات را به لایهای بالاتر از دولتها حواله میدهند و اینگونه وانمود میکنند که هر دولتی بر سر کار بیاید، به دلیل تصمیماتی که ادعا میشود در «حاکمیت» گرفته میشود، هیچ توانی برای اصلاح امور نخواهد
داشت!
روشن است که دولتهای گوناگون پس از انقلاب اسلامی رویکردهای مختلفی داشتهاند و این گزاره که هیچ دولتی در مهار تورم موفق نبوده پس مشکل از حاکمیت است، مغالطهای بیش نیست که برای فرار از پاسخگویی و تحریف حقایق صورت میگیرد.
البته خوب است رسانههای طیف موسوم به اصلاحات اگر دغدغه ریشهیابی مشکلات اقتصادی را در دولتهای مختلف دارند، به مبانی نظری علم اقتصادی که سالهاست در دانشگاههای کشور تدریس میشود و آراء نظریهپردازان اقتصادی فارغالتحصیل این دانشگاهها یا دانشگاههای خارج کشور که هدایتگر دولتها بودهاند، بپردازند و آنها را مورد نقد قرار دهند که البته از این امر
گریزاناند. زیرا نقدهایی اساسی به اقتصاد لیبرال و وامگرفته از غرب وجود دارد که حامیان آن مایل نیستند مطرح شود.
بیان مشکلات بدون ذکر دستاوردها نشانه عدم صداقت است
در بخش دیگری از بیانیه مذکور آمده است: «دولت برای خروج از شرایط و گرداب سهمگین تورمی و درنیفتادن به چاه ویل و تاریک ابرتورم باید به سرعت با تهیه و تدوین برنامهای روشن زمینههای بهبود فضای کسب و کار و رشد اقتصادی را در کشور فراهم سازد.»
البته بیان اینکه دولت باید این کار را انجام دهد یا آن کار را انجام ندهد، محلاشکال نیست و البته هزینهای هم ندارد و آسان است! اما اینکه در بیانیه مذکور در کنار بیان مشکلات و ارائه پیشنهاداتی کلی، هیچ اشارهای به اقدامات مثبت دولت در زمینه بهبود فضای کسب و کار و رشد اقتصادی صورت نگرفته است، دلیلی بر عدم صداقت نگارندگان است.
مطابق آمار، ارزیابی بخش صنعت در سال 1401 در مقایسه با سال قبل از آن، رشد 5.1 درصدی نشان میدهد و این رشد حکایت از آن دارد که بخش تولید شرایط مساعدی را برای ارائه کالا در بازار ایجاد کرده است.
در بیانیه مذکور، به افزایش بیرویه نقدینگی به عنوان علت بسیاری از مشکلات اقتصادی اشاره شده لکن این حقیقت بیان نشده که روند رشد دوازده ماهه پایه پولی با آغاز به کار دولت سیزدهم و متاثر از رویکرد انضباطگرایانه دولت و سیاستهای پولی و نظارتی فعال بانک مرکزی به طور قابل ملاحظهای کاهشی بوده و از ۴۲.8 درصد در پایان تیرماه ۱۴۰۰ به 33.4 درصد در پایان مهرماه سال ۱۴۰۱ رسیده است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مسابقه مدعیان اصلاحات با دشمن در یأسآفرینی(2)
نگارندگان بیانیه از لزوم بهبود فضای کسب و کار سخن راندهاند، گفتنی است فعال شدن پایگاه ملی مجوزها یکی از اقدامات مهم دولت در این زمینه بوده است. این پایگاه از سال 86 طبق ماده 7 قانون اجرایی شدن اصل 44 باید فعال میشد اما عملا به دلیل تعارض منافع دولتیها تحقق پیدا نمیکرد. وزارت اقتصاد با جدیت این مسئله را دنبال کرد و با حذف یکهزار شرط مبهم از مجوزهای کسب و کار، تسهیل قابل توجهی در فرآیند صدور مجوز برای کارآفرینان صورت گرفته است.
گویی بیانیه دو سال پیش
نوشته شده است
اما یکی از نکات جالب توجه بیانیه مذکور آنجاست که به مسئله تاثیر سیاست خارجی بر اقتصاد اشاره کرده و آورده است: « بدیهی است که انزوای ایران و به حداقل رسیدن سهم ایران از اقتصاد جهانی، کنار گذاشتن ایران از زنجیره تولید و سرمایه جهانی، از دست رفتن بازارهای صادراتی ایران، که ناشی از سیاست خارجی نادرست و روابط بینالمللی تضعیفشده ایران است باید هر چه سریعتر اصلاح و سیاست تنشزدائی با دیگر کشورها با همه الزاماتش در دستور کار دولت قرار گیرد.»
این روزها موفقیتهای دولت سیزدهم در بهبود روابط با کشورهای مختلف به حدی آشکار شده که اخیرا برخی قلم به دستان مخالف دولت نیز ناگزیر به آن اعتراف میکنند، اما نگارندگان این بیانیه به نظر میرسد آن را دو سال پیش نوشته باشند! یعنی در زمان دولتی که گرچه شعارش بهبود روابط با جهان و تنشزدایی بود، اما در عمل جهان را در آمریکا و اروپا خلاصه کرد و گرچه با دیپلماسی التماسی قادر به تنشزدایی با آنها نیز نشد لکن فرصتهای بسیاری را در بهبود روابط با کشورهای منطقه و همسایه سوزاند که مصداق بارز «سیاست خارجی نادرست» و «روابط بینالمللی تضعیف شده» بود و البته دولت فعلی در حال احیای
آنهاست.
حامیان دولت ناکارآمد سابق طلبکار هم شدهاند!
مدعیان اصلاحات در بیان مشکلات موجود کشور و انتقاد از مسئولین به گونهای عمل میکنند که گویا حافظه تاریخی مردم را پس از گذشت تنها دوسال از پایان عمر دولت محبوبشان به سخره گرفتهاند! دولتی که بدون اغراق، ضعیفترین و ناکارآمدترین دولت پس از انقلاب بود و با حمایت صریح و قاطع جریان اصلاحطلب، قدرت را در دست
گرفت.
حال کسانی که در حقیقت باید به خاطر حمایت از دولتهای یازدهم و دوازدهم، پاسخگوی عقبماندگی اقتصادی دهه 90 باشند، طلبکار نیز شدهاند و بیپروا به گونهای انتقاد میکنند که گویی هیچ نقشی در مشکلات فعلی نداشتهاند! جالب است که برخی از سران مدعی اصلاحات پس از روی کار آمدن حسن روحانی با وعدههای چرب و شیرین اقتصادی، اظهار میکردند که این دولت باید سالها وقت صرف «آواربرداری» از آنچه دولت پیشین ویران نموده است
کند!
مسابقه مدعیان اصلاحات با دشمن
در یأسآفرینی
اما دال مرکزی این بیانیه و البته سایر مواضع مدعیان اصلاحات، دمیدن روحیه یأس و ترس در دل مردم شریف ایران است.
آنها به این بهانه که دلسوز کشور و مردماند، به بیان مشکلات با چاشنی اغراق و بدبینی نسبت به آینده میپردازند.
غافل از اینکه با این شیوه، امید را که اصلیترین سرمایه هر جامعهای برای غلبه بر مشکلات و پیمودن راه تعالی است، نابود میسازند! البته خوشبینانه است که این کار را از روی «غفلت» بدانیم، زیرا به نظر میرسد برخی از مدعیان اصلاحات، با دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی در یأسآفرینی و ترس افکنی مسابقه گذاشتهاند!
رهبر معظم انقلاب در بیاناتی که پس از اغتشاشات 1401 ایراد کردند، به این نکته مهم تصریح نمودند که اغتشاشات یک واکنش «انفعالی» از سوی دشمنان در برابر ملت ایران بود. در بیان ایشان، ملت ایران حرکتهای بزرگی انجام داد که ۱۸۰ درجه در نقطه مقابل سیاستهای استکبار جهانی بود و آنها ناچار به عکسالعمل شدند. همچنین ایشان در بیانات دیگری خاطرنشان کردند که اغتشاشات برای تضعیف نقاط قوت کشور صورت گرفت. این سخنان بیانگر آن است که کشور در دو سال اخیر مسیر رو به رشدی را طی کرده و آینده ملت ایران، آینده روشنی خواهد بود. بدیهی است دشمنان و بدخواهان ملت از این امر عصبانیاند و چون یارای مقابله با نقاط قوت کشور را ندارند، به انکار آنها و برجستهسازی برخی نقاط ضعف روی آوردهاند که معالاسف این سیاست کثیف، یعنی سانسور نقاط قوت، برجسته سازی نقاط ضعف و در نتیجه یأسآفرینی و پمپاژ نومیدی از سوی برخی جریانات سیاسی و رسانهای داخلی نیز دنبال میشود.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
حسین سلاح ورزی، رئیس جدید اطاق بازرگانی ایران
بازی با سرنوشت ملت با پیوند نفود و ثروت!!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
🖋محمدعلی برزگر
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مصلحت شماست!
✍️نمایندگان موافق به استیضاح وزیر کشور به این دو سوال پاسخ دهند:
۱. چرا از ابلاغیه قانونی وزارت کشور برای سلامت انتخابات آشفته شدهاند؟
۲. دقیقاً چه برنامهای برای انتخابات داشتهاند، که حالا با حفظ بیطرفی فرمانداران و بخشداران نگران شدند؟
آیا میدانید معاون سیاسی وزیر کشور کیست؟ ایشان معاون حاج قاسم سلیمانی در سپاه قدس و از مسئولین ارشد پروژه یمن بوده است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻مالیات طلافروشان تنها ۲ میلیون تومان در ماه!
سخنگوی سازمان امور مالیاتی:
🔹تعداد واحدهای صنفی که در حوزه طلا و جواهرات فعالیت میکنند، مجموعاً بیش از ۲۵ هزار واحد است که حدود ۲۳ هزار واحد در سال ۱۴۰۱، مشمول تبصره ماده ۱۰۰ شدهاند و مالیات ۷۸۰۰ واحد یعنی ۳۴ درصد آنها صفر شد.
🔹حدود ۴۶۰۰ واحد صنفی بین صفر تا ۵ میلیون تومان، ۴۶۸۰ واحد بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان، ۳۷۰۰ واحد بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان، ۱۳۸۰ واحد بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون، و مابقی واحدها از ۵۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون مالیات میپردازند.
🔹طبق این آمار و ارقام، نزدیک به ۷۰ درصد از واحدهای صنفی فعال در حوزه طلا و جواهر مالیاتی کمتر از ۱۵ میلیون تومان میپردازند.
🔹در واقع، میانگین مالیات ابرازی از سوی هر طلافروش در سال ۱۴۰۰، حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که این میزان با افزایش شفافیت و اشراف اطلاعاتی سازمان، در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۲۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، یعنی ۲ میلیون تومان در ماه.
✅ نکته و نظر: خیلی جالبه که مالیات قشر ضعیف جامعه یعنی کارگران بیشتر از این صنف است😳
و جالب تر اینکه ۳۴ درصد از این صنف مالیاتشان صفر شده است...اگر واقعا طلافروشی سود نداری پس این همه طلافروشی برای چیست؟!!!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢دیکتاتورهای جمهوریخواه!
🔸در آستانه انتخابات و تلاشها برای شکلگیری فضای رقابتی، بخش افراطی جریان اصلاحطلب با ادعای دموکراسی، قیممآبانه به خود حق میدهد، رأی مردم را مصادره به مطلوب کرده و فرمان شورش علیه دولت برآمده از رأی مردم و صندوق انتخابات بدهد. برای مثال حجاریان در متن خود نسبت به دولت سیزدهم، دولت را به باد انتقاد گرفته و نسخه استعفا را تجویز میکند و مینویسد: «من پيشنهاد ميكنم دولت استعفا دهد و برود. هر چه زودتر، بهتر! حضور اين دولت و تفكر خسارت محض است!»
🔰در تحلیل گزاره فوق شاید مهمترین استدلال ارائه گزارشی از گذشته این جماعت باشد:
🔹مدعیان امروزِ رأی و رفراندوم همان کسانی هستند که در دولت اصلاحات با تحریک افراطیونی مانند حجاریان، لوایح دوقلویی را تدوین کردند که به رئیس دولت در مقابل مجلس و دستگاه قضایی حق وتو میداد. حجاریان و حجاریانها در حقیقت همان طراحان جریان آشوبآفرین انتخابات 1388 بودند که به درستی به سلامت انتخابات آگاه بوده و بدان اذعان کردند اما علیه جمهوریت، شورشی دشمن شادکن راه انداختند و رأی مردم را در روز روشن پایمال کرده و به قانون دهنکجی کرده، حال ادعای دفاع از جمهوریت دارد!
🔸قدرتطلبان خوشادعا و نویسندگان کتاب عالیجنابان سرخپوش که در مسیر کسب قدرت، به تندی اندیشه و عمل رئیس دولت سازندگی را نقد میکردند بعدا همانهایی میشوند که دست در دست او و یاران کارگزارانیاش در دولت اصلاحات و اعتدال متحد شدند که خروجی آن محور شرارت شدن از سوی بوش در دولت اصلاحات و برجامی به مثابه فروشنده بدهکار با سرانجامی هیچ در دولت اعتدال شد.
🔹در نقد حجاریان و طیف تندروی آن مرور بخشی از بیانیه الهه راستگو، فعال سیاسی اصلاحطلب که پس از اخراج از سوی حزب متبوعش در 20 شهریور 1392 نوشت جای تأمل دارد: «از سال 1376 با این شیوه استبداد مدرن آشنا شده و بارها از سوی آن نواخته شدهام، این برخورد دوگانه شما بسیار شبیه دموکراتمآبان غربی آمریکایی است که نشان میدهد دموکراسی فقط در زمانی مقبول شماست که همسو با نظرات و علایق جناحی و حزبی شما باشد. به نظر من چنانچه مجددا دیکتاتوری مدرن بر جریان اصلاحات حاکم شوند، این مقدار اقبال نسبی مردمی را قطعا و یقینا از دست خواهیم داد.»
🔸صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان نیز در ماه 1399 در کنگره این حزب از عنصر پدرخواندگی در جریان اصلاحات انتقاد میکند و میگوید: «ما به عنوان اصلاحطلبان باید بفهمیم که در چله دوم انقلاب، بزرگترین مشکلی که جامعه را در بر گرفته جریانات سیاسی هستند که روحیه پدرخواندگی را دارند.»
🔹مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در بهمن 1399 خطاب به حجاریان میگوید: «این جای خوشبختی دارد که دوستانی مثل آقای حجاریان که سابقه پررنگ در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی داشتند، امروز طرفداران دوآتیشه دموکراسی شدهاند. این تحول برای کشور و مردم ایران مثبت است. این سوابق را همه میدانند و از این جهت ما خوشحالیم دوستانی که خودشان نهادهای امنیتی را برای این کشور شکل دادند و اداره کردند، خوشبختانه امروز دموکرات هستند.»
🔅نکته پایانی؛ موفقیتهای دولت سیزدهم در دو سال گذشته در برخی تغییرات بنیادین مانند سیاست خارجی و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی و منطقهای، حوزه سلامت و بهداشت، خروج برخی شرکتها از رکود و تعطیلی و... با وجود مشکلات برخی اقتصادی و معیشتی که جامعه با آن دست و پنجه نرم میکند روزنههای امیدی را برای اصلاح روندها باز کرده است که امثال حجاریان حاضر به اذعان آن نبوده و صرفا دوست دارند بر نواقص تأکید کنند. امری که جز از بین بردن امید در جامعه و تقویت روحیه استبدادی این جماعت سودی ندارد.
✍🏻جواد خسروی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
SedayeEnghelab-Panjare1099-01.mp3
5.32M
📢#صدای_انقلاب شماره۷۳۸
💠پنجره
💠آخرین تحلیل های روز در رادیو صدای انقلاب
💠موضوع برنامه: آخرین وضعیت گروهک تروریستی منافقین و چرایی مقابله پلیس آلبانی با این گروهک
🎙کارشناس برنامه: دکتر حنیف غفاری
#منافقین
#آلبانی
#صدای_انقلاب
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سردار رادان: اگر کسی از مامور قانون عبور کند، از او عبور میکنیم
🔹مقتدرانه با عمل به قانون در هنجارگریزان هراس ایجاد میکنیم و اجازه نمیدهیم کسی از مامور قانون عبور کند. اگر کسی خواست از مامور قانون عبور کند حتما با حکم قانون از او عبور خواهیم کرد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پدر قهرمانم جانفدای ایرانم
سرودخوانی امروز فرزندان شهدا در حضور رهبر انقلاب
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
4_5818734818317308869.mp3
13.78M
🎧 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدا. ۱۴۰۲/۴/۴
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 ویژه
🔍 #خط_دیدار | بسته تصویری مرور بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدا. ۱۴۰۲/۴/۴
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ناراحتی مجری و کارشناس شبکه ضد ایرانی اینترنشنال: مشکل کجاست؟ چرا با وجود تحریمهای بیشمار علیه ایران اما آنچنان که باید، تأثیر آن را نمیبینیم؟!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 ضرورت شفاف سازی؛
♻️ این سه متن و لایحه را چه کسانی در دولت نوشته اند؟!
🔰 کارشناسان زبده و دغدغه مند، وقتی به سند #تحول دولت و یا لایحه برنامه #هفتم_توسعه می نگرند و همچنین لایحه #عفاف و #حجاب را مرور می کنند، این پرسش برایشان به وجود می آید که
🔻 اساساً در دولت سیزدهم – که انتظار رویکرد انقلابی از آن داریم – چه کسانی این اسناد و لوایح را نوشته اند؟
🔻 گفتمان فکری این افراد مبتنی بر چه اصول و مبانی ای است؟
🔻 چرا نشانه های جدی از سکولاریسم و مبانی غربی در این متون مشاهده می شود؟!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
شهادت امام محمدباقر علیه السلام تسلیت باد.🖤
_____________
تو باقر العوم هستی و
تموم عالم به فرمانت
به زیر دین شما شیعه
الهی جانم به قربانت
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺انتقام خدا از بی حجابا که در قرآن اومده...
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ۶ دلیل قرآنی امام علی علیه السلام
چرا امیرالمومنین علیه السلام با این شجاعت و قدرت بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله در خانه نشست⁉️
حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
توئیت نجاح محمد علی، روزنامهنگار عراقی که خبر از گونی حامل مریم رجوی میدهد
بازهم منتظر انعکاس از صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران هستیم...
تا اونجایی که مامیدونیم
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 تو باقر العلوم هستی
🔺مداحی حسین طاهری به مناسبت شهادت امام محمد باقر علیه السلام
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💣منافقین، شاخ براندازهای خارج از ایران بودند!
🔴بر کسی پوشیده نیست که ساختاریترین و تشکیلاتیترین اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران ، سازمان منافقین بودند که هم توان نظامی و تخریبی داشتند و هم توان اطلاعاتی و جاسوسی ، و دشمنان انقلاب اسلامی روی توانمندیهای میدانی و نیروهای نفوذی این فرقه در ایران ، بشدت حساب باز کرده بودند!
⭕️وقتی آمریکا و اروپا پس از فتنهی مهسا امینی دست حمایت خود را از این فرقهی برمیدارند ، این یک پیام واضح و آشکار برای دیگر اپوزوسیون [ربع پهلوی ، علینژاد ، کریمی ، احزاب جدایی طلب و جوجه براندازهای داخل] ایران دارد!
🔴پیام جبههی استکبار به اپوزوسیون و براندازان این است که جمهوری اسلامی به چنان بلوغ راهبردی رسیده است که شاید برای همیشه باید فکر براندازی با فاز نظامی و شبه کودتا را از فکر بیرون کنید!
⭕️البته محتمل است آتش جنگ اقتصادی و تهاجم فرهنگی و رسانهای همچنان بر سر ما ریخته خواهد شود و بایستی در این دو عرصه نیز دشمن را به یأس و نااُمیدی برسانیم!
#ایران_قوی
✍میلاد خورسندی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 اظهار نظری از رهبر انقلاب در مورد نیروی انتظامی و امنیت اخلاقی که فراموش شده است❗️
🔰رهبر انقلاب مدظله العالی:
" همین مسئلهی #امنیت_اخلاقی که این روزها #نیروی_انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئلهی #مهمی است. بله، #جنجال میکنند - مثل همان قضیهی بنزین و مثل خیلی از قضایای دیگر - ولی به این جنجالها #نباید توجه بکنند؛ باید ببینند تکلیف چیست، آن را انجام بدهند "
https://khl.ink/f/3389
✍پ.ن:
🔻متاسفانه این روزها برخی از خواص و مسئولین، خودشان جزو کسانی شده اند که اتفاقاً هم متاثر از جنجال آفرینی ها هستند و هم خودشان با سخنان و رفتار خود در این زمینه #جنجال_آفرینی می کنند.
به نیروی انتظامی و پلیس امنیت اخلاقی حمله می کنند.
👈 یعنی نه تنها به تکلیف و وظیفه خود عمل نمی کنند بلکه چوب لای چرخ اقدامات نیروی انتظامی می گذارند تا آنها به وظیفه خود در زمینه مقابله با #هنجارشکنان عمل نکنند❗️
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم؛ سواد رسانهاي،مفهومشناسي و مباني نظري
جوزف ناي و قدرت نرم
همانگونه كه در ابتدا توضيح داديم، براي نخستين بار جوزف ناي از واژه قدرت نرم استفاده كرد. وي بيان داشت كه مطالعات انجامشده، بيانگر آن است كه قدرت نوين، بيش از آنكه وجهه نظامي و سختافزارانه داشته باشد، اجتماعي است و در شبكه روابط اجتماعي معنا و مفهوم مييابد. به تعبير مانوئل كاستلز، جوامع مدرن چنان تغيير ماهيت دادهاند كه شبكهاي شدهاند و ازاينرو، در ساخت شبكهاي نميتوان به جز از قدرت شبكهاي با مؤلفههاي اجتماعي، سخن گفت (كاستلز، 1380: 127).
وقتي بتواني ديگران را وادار كني كه ايدئآلهايت را بپذيرند و آنچه را بخواهند كه تو ميخواهي، در اين صورت، مجبور نخواهي بود براي همجهت كردن آنها با خود، پول زيادي صرف اجراي سياست هويج و چماق1 كني. اغوا هميشه مؤثرتر از اكراه است و ارزشهاي زيادي مانند مردمسالاري، حقوق بشر و فرصتهاي فردي2 وجود دارد كه به شدت اغواكننده است. همانگونه كه ژنرال وسلي كلارك گفته است: قدرت نرم به ما اثرگذاري بسيار بيشتري در مقايسه با سياستهاي موازنه قوا3 داده است. (كلارك، 2003: 182)
به همين دليل، جوزف ناي معتقد است ايالات متحده امريكا به جاي بهرهگيري از قدرت سخت و انجام كودتاي نظامي در كشورهاي رقيب، براي ايجاد دگرگونيها در كشورهاي هدف، بايد از راه اثرگذاري روي نخبگان جامعه اقدام كند (ناي، 1387).
بر اين اساس، امريكا ميتوانست به جاي سرمايهگذاري ميليارد دلاري بر تئوري جنگ ستارگان4 به منظور مقابله با آنچه تهديد شوروي خوانده ميشد، به سرمايهگذاري روي نخبگان جامعه شوروي به شيوههاي گوناگون اقدام كند.
از سوي ديگر، ناي معتقد است قدرت همانند عشق است. بنابراين، تجربه كردن آن، آسانتر از تعريف يا اندازهگيرياش است. قدرت را ميتوان به معناي توانايي فرد در دستيابي به مقاصد و اهدافش دانست.
در فرهنگ لغت آمده است كه قدرت، توانايي انجام كارها يا كنترل كردن ديگران است. رابرت دال در مقام يك انديشمند برجسته سياسي معتقد است: قدرت، توانايي (فرد يا گروه) در ترغيب ديگران به انجام كاري است كه در غير اين صورت، آن را انجام نميدادند. (داهل، 1961)
يك ـ منابع در حال تغيير قدرت
برخي ناظران معتقدند منابع قدرت عموماً در حال تغيير است؛ بدين صورت كه به تدريج تأكيد كمتري روي نيروي نظامي و پيروزي بر حريف، به عنوان منبع قدرت صورت ميگيرد. امروزه در ارزيابي قدرت بينالمللي، عواملي چون فناوري، آموزش و رشد اقتصادي، اهميت بيشتري پيدا كرده و در عين حال، اهميت جغرافيا، جمعيت و مواد خام كاهش يافته است.
بيشتر كشورهاي بزرگ در دنياي امروز دريافتهاند به كارگيري نيروي نظامي در مقايسه با قرنهاي گذشته، پرهزينهتر شده است. اين مسئله از خطر تشديد مناقشه و تبديل شدن آن به جنگي هستهاي سرچشمه ميگيرد.
كاكس با پيروي از انديشههاي آنتونيو گرامشي،5 انديشمند ايتاليايي، بر اين باور است كه مهمترين ويژگي يك كشور مسلط، توانايي آن در تأمين سطح بالايي از رضايت بر سر اصول همهگراست؛ اصولي كه برتري كشور پيشتاز و طبقات اجتماعي مسلط را تضمين ميكند. همچنين كشور مسلط بايد اين توان را داشته باشد كه چشماندازي از تأمين خواستهها و رضايت كشورهاي ضعيفتر را پيش روي آنها قرار دهد. كاكس، بريتانيا را در فاصله سالهاي 1845 تا 1875 و ايالات متحده را از 1945 تا 1967 داراي اين توانايي ميبيند. (كاكس، 1987: 6ـ7)
از سوي ديگر كاكس معتقد است كه اگر كشور مسلط بتواند از نهادهايي حمايت كند كه اقدامات ديگر كشورها را در مسير ترجيحات خودش هدايت و محدود نمايد، ممكن است ديگر نياز نداشته باشد با تحمل هزينه فراوان، به قدرت اجبارآميز يا قدرت سخت در شرايط دشوار متوسل شود. به طور خلاصه، جهاني شدن فرهنگ يك كشور و توانايي آن در برقراري مجموعهاي از قواعد و هنجارهاي قابل پذيرش كه حوزههايي از فعاليت بينالمللي را در اختيار خود قرار دهند، به منابعي عمده براي قدرت شمرده ميشوند (كراسنر، 1983).
اين منابع نرم قدرت، امروزه در سياست جهاني در حال كسب اهميت بيشتري هستند. البته اين نكته را نيز بايد عنوان كرد كه قدرت نرم، دقيقاً همان نفوذ6 نيست؛ زيرا نفوذ ميتواند شامل قدرت سخت (تهديد) يا پاداش نيز باشد، ولي قدرت نرم، چيزي بيش از قانع كردن صرف يا توانايي حركت دادن مردم از راه استدلال است.
همچنين قدرت نرم شامل توانايي جذب كردن نيز ميشود و جذب، اغلب سبب مشاركت همراه با رضايت ميگردد. اگر من بدون هيچ تهديد صريح يا انجام معاملهاي متقاعد شوم با اهداف شما همراه گردم يا به طور خلاصه، اگر رفتار من به وسيله جذابيتي قابل مشاهده ولي نامحسوس تعيين شود، آنگاه بايد گفت قدرت نرم اثرگذار است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم؛ سواد رسانهاي،مفهومشناسي و مباني نظري
جوزف ناي و قدرت نرم
ادامه👆👆
انواع رفتارها از صدور دستور تا متقاعد كردن به ترتيب در اين طيف قرار ميگيرد: صدور دستور، تهديد و اجبار،14 مشوّقهاي اقتصادي،15 تعيين اولويتها،16 جاذبه خالص17 و متقاعد كردن. منابع قدرت نرم كه در ارتباط با متقاعد كردن هستند، به انتهاي طيف رفتار متمايل است؛ در حالي كه منابع قدرت سخت معمولاً با رفتار دستوري همپيوند ميشود.
با وجود اين، ميان جنگ نرم و جنگ سخت تفاوتهايي وجود دارد كه به طور مختصر بيان ميشود. اين تفاوتها عبارت است از:
يك ـ حوزه تهديد نرم، اجتماعي، فرهنگي و سياسي است؛ در حالي كه حوزه تهديد سخت، امنيتي و نظامي است؛
دو ـ تهديدهاي نرم پيچيده و محصول پردازش ذهني نخبگان است. بنابراين، اندازهگيري آن مشكل است؛ در حالي كه تهديدهاي سخت، عيني، واقعي و محسوس است و ميتوان آن را با ارائه برخي از معيارها اندازه گرفت؛
سه ـ روش اعمال تهديدهاي سخت، استفاده از زور و اجبار است؛ در حالي كه در تهديدهاي نرم، از روش القا و اقناع بهرهگيري ميشود؛
چهار ـ مفهوم امنيت در رويكردهاي نرم، شامل حفظ ارزشها و هويتهاي اجتماعي ميشود؛ در حالي كه اين مفهوم در رويكردهاي سخت به معناي نبود تهديد خارجي است؛
پنج ـ تهديدهاي سخت، محسوس و واكنش برانگيز است؛ در حالي كه تهديدهاي نرم به دليل ماهيت غيرعيني و نامحسوس آن، اغلب فاقد واكنش است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم؛ سواد رسانهاي،مفهومشناسي و مباني نظري
جوزف ناي و قدرت نرم
ادامه👆👆
قدرت نرم براي ايجاد همكاري، از روش متفاوتي (نه نيرو، و نه پول) استفاده ميكند و آن، جذابيت ارزشهاي مشترك و تكليف ما براي همكاري در دستيابي به آن ارزشهاست. (ناي، 1387: 45)
دو ـ قدرت نرم و اهميت آن
در حال حاضر، قدرت نرم اهميت بسيار زيادي دارد؛ زيرا قدرت گيرايي فرهنگي و ايدئولوژيكي بر اعتبار استوار است. كشورهايي كه موقعيت متعددي در عرصه قدرت نرم دارند، كار خود را بهتر پيش ميبرند. كشورهايي كه احتمالاً در عصر اطلاعات، قدرت نرم به دست خواهند آورد، با اين مشخصات شناخته ميشوند:
يك ـ كشورهايي كه بر فرهنگ و انديشههايي مسلط ميشوند كه به هنجارهاي غالب جهاني نزديكترند. (امروزه اين هنجارها بر ليبراليسم، تكثرگرايي و استقلال حكومت تكيه دارند).
دو ـ كشورهايي كه بيشترين دسترسي را به راههاي متعدد ارتباطي دارند؛ به همين علت، بر چارچوببندي مسائل (در عرصه سياست جهاني) بيشتر اثر ميگذارند.
سه ـ كشورهايي كه اعتبارشان با عملكرد داخلي و بينالملليشان افزايش مييابد. اين ابعاد قدرت در عصر اطلاعات كنوني از افزايش اهميت قدرت نرم در مقايسه با مجموعه منابع قدرت حكايت دارد و مزيتي عمده براي ايالات متحده امريكا به شمار ميآيد.
البته قدرت نرم، نوع جديدي از قدرت نيست و امريكا نخستين دولتي نيست كه براي توليد قدرت نرم، از فرهنگ خود استفاده كرده است. دولت فرانسه پس از شكست در نبرد فرانسه ـ پروس، كوشيد اعتبار آسيبديده كشور را با ترويج زبان ـ ادبيات فرانسه در اتحاديه فرانسه7 كه در سال 1883م. پديد آمد، ترميم كند. بدين ترتيب، بهكارگيري فرهنگ فرانسه در خارج از كشور، به بخش مهمي از ديپلماسي فرانسه تبديل شد. (پلز، 1995: 31 ـ32)
از سوي ديگر، ناي معتقد است قدرت نرم در حقيقت توانايي دست يافتن به خواستهها از راه داشتن جذابيت براي طرف مقابل است؛ به گونهاي كه طرف مقابل مجذوب شود و با اراده خود به تقاضاي شما تن دهد. همچنين قدرت نرم به اشتغال فضاي ذهني كشورهاي ديگر، از راه ايجاد جاذبه در ذهن آنها توجه خاصي دارد. ازاينرو، قدرت نرم زماني محقق ميشود كه بازيگر بتواند از راه بهكارگيري دانايي، بر اختلافهاي ميان دو طرف چيره شود و امتياز بگيرد. (افتخاري، 1387: 136)
از نظر ناي، قدرت نرم شيوهاي جديد از اعمال قدرت در مقايسه با شيوههاي سنتي است كه آن كشور كاري كند تا كشورهاي ديگر، همان چيزي را بخواهند كه او ميخواهد. وي اين قدرت را قدرت متقاعدكننده نيز ميخواند. از ديد وي، منابع قدرت نرم براي امريكا عبارت است از: «جذابيت ايدئولوژيك، شركتهاي چندمليتي و فرهنگ امريكا». (افتخاري، 1387: 147)
ناي، سير تحول قدرت را از سرمايه به اطلاعات ميداند و معتقد است اطلاعات، قدرت است و قدرت در حال عبور كردن از كشور غني از اطلاعات است. بدين ترتيب، ميتوان گفت توانايي در زمينه واكنش به موقع در برابر اطلاعات جديد، منبعي عمده براي قدرت به شمار ميآيد. (ناي، 1387: 131)
ناي در تبيين و تعريف قدرت، ميان قدرت سخت از راه اجبار8 و قدرت نرم از راه جذبه و امتناع9 تفاوت قائل ميشود. وي تصريح ميكند به رغم تمايل و ترويج مفهوم امپراتوري قدرت ايالات متحده در نظام بينالملل، اين امر موجب نقض و كاهش ضريب امنيتي امريكا خواهد شد. قدرت ايالات متحده در نظام بينالملل، زماني قابليت توفيق و نيل به اهداف از پيش تعيينشده را در حفاظت از منابع و اشاعه ارزشهاي مطلوب خود به همراه دارد كه نزد افكار عمومي و سياستگذاران و نخبگان مشروع پنداشته شود (ناي، 1387: 131)
به باور ناي، قدرت نرم نبايد در قالب (image) و تصويرسازي، روابط عمومي10 يا ايجاد محبوبيت صِرف ارزيابي شود، بلكه بايد نوعي از قدرت پنداشته گردد و اين بدان معناست كه به عنوان «ابزاري براي نيل به اهداف و خواستههاي مطلوب11 در حوزه سياست خارجي و راهبرد امنيت ملي مورد توجه قرار گيرد و به عنوان مكمّل قدرت سخت از آن بهرهبرداري شود». (هارت، 1384: 365)
سه ـ تفاوت قدرت نرم و سخت
قدرت سخت و نرم با يكديگر در ارتباطاند؛ زيرا هر دو، نوعي از قابليت رسيدن به هدف، از راه اثرگذاري در رفتار ديگران هستند. تمايز ميان آنها ، در ماهيت رفتار و در نامحسوس بودن منابع است. قدرت فرماندهي12 ـ توانايي تغيير آنچه ديگران انجام ميدهند ـ ميتواند بر توسل به زور يا تشويق تكيه كند. قدرت متقاعد كردن13 ـ توانايي شكلدهي به آنچه ديگران ميخواهند ـ ميتواند بر جذابيتهاي فرهنگي يا ارزشي، يا تغيير در اولويتهاي سياسي در يك موضوع خاص تكيه كند؛ به گونهاي كه اولويتهاي ديگران به دليل غيرواقعي به نظر رسيدن، مورد توجه قرار نگيرد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🛑 برنامه جهانآرا: دستگیری و تحویل تعدادی از اعضای منافقین به تهران محتمل است
ـــــــــــــــــــــــ
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95