eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
3.8هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
جناب آقای ضمن تبریک سالروز عملیات غرورآفرین مجاهدین انقلابی در ترور آخوند انگلیسی و همراهانش به شما، لطفاً بالاخره بفرمایید کسی که را در آمبولانس حذف و اسناد درون کیفش را سرقت کرد،با آن اسناد مهم چه کرد؟ بیم افشا داریم... 🔴 توضیح: موسوی خوئینی‌ها ضد شهیدان مفتح، مطهری و بهشتی بود و اون‌ها رو آخوند انگلیسی معرفی می‌کرد. اکبر گودرزی که شاگرد موسوی‌خوئینی‌ها ، شهید مفتح و مطهری رو‌ ترور کرد مجاهدین منافق، شهید بهشتی را ترور کردن تا خلاء سازمانی و تشکیلاتی ایجاد کنند. و دیالمه مجروح را در مسیر حذف کردند تا اسناد افشای خیانت میرحسین موسوی افشا نشود. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
رویدادها و تحلیل‌ها
جنگ نرم؛ سواد رسانه‌اي،مفهوم‌شناسي و مباني نظري سواد رسانه‌اي مروري بر نظريه‌هاي سواد رسانه‌اي1 ب
جنگ نرم؛ سواد رسانه‌اي،مفهوم‌شناسي و مباني نظري سواد رسانه‌اي مروري بر نظريه‌هاي سواد رسانه‌اي1 بخش دوم استوارت هال با تكيه بر مفاهيم نشانه‌شناختي بارت و امبرتواكو چنين بحث مي‌كند كه بايد ميان رمزگذاري متون رسانه‌اي از سوي تهيه‌كنندگان و رمزگشايي آن توسط مصرف‌كننده، در مطالعه «رمزگذاري/ رمزگشايي» تمايز قايل شد. چنين تمايزي توانايي مخاطب براي توليد خوانش و معاني و رمزگشايي متون با موضعي مخالف و يا اتخاذ موضعي مورد پسند و هماهنگ با ايدئولوژي مسلط را برجسته ساخته است. (كلنر، شر، 2005) ديدگاه مطالعات فرهنگي، زمينه مساعد و مهمي براي درك سواد فراهم مي‌آورد؛ چنانكه آين آنگ (2000) توضيح مي‌دهد: «معاني متني در خودِ متون جاي ندارند:‌ ممكن است متني خاص، معاني متفاوتي در بر داشته باشد؛ بسته به بستري كه بيننده در آن به تفسير متن مي‌پردازد» (كلنر، شر، 2005: 380). در زمينه مطالعه رسانه اين مفهوم كه مخاطبان ضعيف يا قوي هستند شديداً با ظرفيت سواد رسانه‌اي در اعطاي آزادي عمل به مخاطبان در فرايند مبادله معنا، در ارتباط است. بل هوك چنين بيان مي‌كند: «از آنجا كه آشكارا مخاطبان منفعل نبوده و قادرند دست به انتخاب و گزينش بزنند، همزمان اين موضوع نيز صحيح است كه پيام‌هاي دريافتي خاصي وجود دارد كه به ندرت بواسطه اراده مخاطب انتقال داده مي‌شوند» (كلنر، شر، 2005: 380). تجهيز مخاطب از طريق تفكر انتقادي براي دانشجويان، امري ضروري است، تا بدين وسيله قدرت رسانه‌ها را به چالش كشيده و خوانش‌هاي دلخواه را خلق كنند. نظريه مخاطب، لحظه دريافت را بستري چالش‌برانگيز از لحاظ فرهنگي در نظر مي‌گيرد كه در اين بستر مهارت‌هاي تفكر انتقادي، نيرويي بالقوه براي خوانش متفاوت و چالشي آزادانه با گفتمان‌هاي مسلط به مخاطب ارائه مي‌دهد. توانايي دانشجويان براي مشاهده اين امر كه افراد مختلف چگونه تفسيري متفاوت از پيامي واحد دارند، در آموزش چند فرهنگي مهم تلقي مي‌شود؛ چرا كه درك تفاوت‌ها چيزي بيش از مقاومت صرف در برابر آنهاست. براي مثال، تحقيقات نشان داده است كه سريال تلويزيوني «دالاس» محصول ايالات متحده، معاني فرهنگي بسيار متفاوتي براي مردم كشورهاي مختلف داشته است؛ براي نمونه مخاطبان هلندي و اسرائيلي در مقايسه با مخاطبان آمريكايي به گونه‌اي متفاوت آن را رمزگشايي كرده‌اند. ‌همچنين موقعيت‌هاي موضوعي متفاوت نظير جنسيت، نژاد، طبقه يا گرايشات جنسي، خوانش‌هاي متفاوتي را موجب مي‌شود. فرايند درك خوانش‌ها و تفاسير مختلف مخاطبان، دموكراسي را ارتقا مي‌بخشد، چنانكه آموزش چندفرهنگي براي يك دموكراسي تكثرگرا نيازمند شهرونداني است كه ديدگاه‌هاي مختلف را به عنوان نتيجه طبيعي تجارب،‌ تاريخ‌ها و فرهنگ‌هاي گوناگوني كه در درون ساختارهاي مسلط و حاشيه‌اي شكل گرفته‌اند، پذيرفته‌ باشند. معرفت‌شناسي فمينيستي نقطه آغازي است براي اين نوع تحقيق و جست‌وجو؛ آغاز تمام تحليل‌ها از جايگاه حاشيه‌اي كه در آن خوانش‌هاي هژمونيك مدنظر صرفاً به عنوان يكي از راه‌هاي درك پيام، ‌دگرگون و آشكار مي‌شوند. درك راه‌هاي متفاوت مشاهده، براي فهم سياست‌هاي بازنمايي ضروري است. (كلنر، شر، 2005) چهارم ـ محتوا و پيام رسانه‌ها در بردارنده ارزش‌ها و عقايد پنهاني خود هستند. مفهوم اساسي چهارم بر محتواي واقعي پيام رسانه‌اي تمركز دارد تا ايدئولوژي، تعصب و معاني ضمني پيدا و پنهان در بازنمايي را به چالش بكشد. مطالعات فرهنگي، فمينيسم و آموزش انتقادي زرّادخانه‌اي از تحقيق براي اين منظور فراهم مي‌آورند تا بازنمايي رسانه‌اي موضوعات مربوط به نژاد، طبقه، جنسيت و غيره به چالش كشيده شوند. اين مفهوم فراتر از تعيين صرف تعصب رسانه‌اي، به دانشجويان كمك مي‌كند تا ماهيت ذهني ارتباطات را بشناسند. هنري گيروكس (1997) چنين بيان مي‌كند: «اين مفهوم كه نظريه، حقايق و پرسش ممكن است بي‌طرفانه مشخص شده و مورد استفاده قرار گرفته شده باشند، گرفتار مجموعه ارزش‌هايي است كه از نظر سياسي محافظه‌كارانه و مبهم هستند». براي مثال، خوانش محتوايي يك سريال تلويزيوني مانند «بافي، قاتل خون‌آشام» در مقايسه با آنچه در صنايع رسانه‌اي مرسوم و معمول است بازنمايي‌هاي مثبت متعددي از زنان جوان ارائه داده و پيام‌هايي انتقال مي‌دهد كه بر آزادي عمل آنها تاكيد دارد. همچنين بازنمايي‌هاي مثبت از همجنس‌گرايي ميان زنان و مردان در نمايش، پيام‌هايي مبتني بر بازنمايي‌هاي چندگانه و تكثرگرا درباره‌ گرايشات جنسي در مقايسه با آنچه در برنامه‌هاي تلويزيوني ايالات متحده مرسوم است، انتقال مي‌دهد (هرچند بازنمايي گرايشات جنسي در دهه گذشته پيشرفت چشمگيري داشته است). مي‌توان هيولاهاي فيلم «بافي» را نمادي از خطرات مواد مخدر، روابط جنسي فراگير و يا گروه‌هاي عامل خشونت‌هاي مخرب معرفي كرد. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روزی که نفس سردشت به شماره افتاد .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 مراقب این راه انحرافی باشید 🔹اخیراً رئیس جمهور در جلسه شورای اجتماعی کشور، به اولویت داشتن کار فرهنگی در زمینه حجاب تصریح کرده است. آیت الله رئیسی با بیان اینکه ذائقه اجتماعی جامعه ایرانی مخالف هرگونه قانون‌شکنی است، به ضرورت تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی اشاره کرد و گفت: «مطالبه عمومی جامعه از مسئولان سالم‌سازی فضای فرهنگی و هزینه‌دار شدن هنجارشکنی و مقابله جدی با اقدامات سازمان‌یافته جهت حیازدایی از جامعه اسلامی است» . علاوه بر این هر چند رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه نیز منکر اقدامات قانونی علیه هنجارشکنان نیستند، اما پیش از این، آنها هم به نوعی کار فرهنگی را دارای اولویت دانسته اند. ✍️نقش کار فرهنگی در موضوع حجاب غیر قابل انکار است. اما نکته مهم این است که اولاً کار فرهنگی اینگونه نیست که طی یک روز و یک هفته و یک ماه نتیجه بدهد، بلکه در سطح کلان، نتیجه کار فرهنگی – البته اگر بدون نقص صورت گیرد – شاید طی چندسال آینده ظاهر شود. اما طی این مدت که منتظر اثر بخشی کار فرهنگی هستیم، قطعاً جامعه در خلأ زندگی نمی کند و با ناامنی و موضوعات ضد فرهنگی روزافزون روبرو است. 🔻در بهترین حالت، باز هم کار فرهنگی برای همه مردم اثرگذار نیست. چه در زمان حال و چه در آینده، عده ای هستند که به هر دلیلی زیر بار قانون نمی روند. اهل بی بند و باری هستند. قطعاً مسیر اصلاح رفتار این افراد، توسل به و الزامات قانونی است و نمی توان گفت که برای این افراد هم کار فرهنگی اولویت دارد. اولویت در مورد این افراد، مقابله قاطع و پشیمان کننده است. 🔻قطعاً باید با موارد سازمان یافته کشف حجاب و ولنگاری مقابله کرد، منتها واقعیتی که امروز با آن روبرو هستیم این است که اکثریت کسانی که این روزها کشف حجاب می کنند، جزو موارد سازمان یافته نیستند بلکه جزو هنجارشکنان محسوب می شوند. یادداشت اصلی را در جهان نیوز بخوانید👇👇 https://www.jahannews.com/report/842023/ .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
عرفه‌ای در کنار مادرم ❤️ 🔆 روایت حضرت آقا از انجام اعمال روز عرفه در کنار خانواده «یادم است هنوز بالغ نبودم که اعمال روز عرفه را بجا آوردم. مادرم خیلی اهل دعا و توجّه و اعمال مستحبّی بود. می‌رفتیم یک گوشه حیاط منزل و ساعتهای متمادی، اعمال روز عرفه را انجام می‌دادیم. مادرم می‌خواند، من و بعضی از برادر و خواهرها هم بودند، می‌خواندیم. دوره جوانی و نوجوانی من این‌گونه بود؛ دوره اُنس با معنویات و با دعا و نیایش. ۷۶/۱۱/۱۴» .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم؛ سواد رسانه‌اي،مفهوم‌شناسي و مباني نظري سواد رسانه‌اي مروري بر نظريه‌هاي سواد رسانه‌اي1 بخش سوم محتوا معمولاً به شدت نمادين و در نتيجه نيازمند ديدگاه‌هاي نظري براي درك معاني اجتماعي، سياسي، اخلاقي و گاهي فلسفي چندبعدي در بستري فرهنگي است. (كلنر، شر، 2005) پنجم ـ انگيزه رسانه‌ها براي كسب سود و يا قدرت ساماندهي شده‌اند. مفهوم پنجم دانشجويان را به طرح اين پرسش ترغيب مي‌كند كه پيام چرا و از كجا ارسال شده است. اغلب دانشجويان با دانشي اندك درباره ساختارهاي اقتصادي حامي رسانه‌ها، معتقدند نقش رسانه‌ها صرفاً ايجاد سرگرمي يا اطلاع‌رساني است. چند سال قبل، وقتي‌ كه خروجي‌هاي رسانه‌اي متعدد در بسياري از شهرها در تلاش بودند تا براي خود، بيننده و خواننده جمع كنند، كمتر از ده كمپاني بين‌المللي وجود داشت كه بر بازار جهاني سلطه داشتند. بن باجيكيان در ويرايش جديدي از كتاب خود با عنوان انحصار رسانه‌اي جديد (2004) مدعي مي‌شود كه تنها پنج كمپاني وجود دارد كه بازار رسانه‌اي ايالات متحده را در اختيار دارند. وي مي‌نويسد: پنج شركت با ابعاد جهاني كه با بسياري از مشخصه‌هاي يك كارتل تجاري فعاليت دارند، اكثر روزنامه‌ها، مجلات، ناشران كتاب، استوديوهاي فيلم‌سازي و ايستگاه‌هاي راديويي ـ تلويزيوني در ايالات متحده را در اختيار دارند... اين پنج شركت مختلط عبارت‌اند از:‌ تايم وارنر كه در سال 2003 بزرگ‌ترين شركت رسانه‌اي در جهان بود؛ كمپاني والت ديزني؛ نيوز كورپوريشن مرداك كه پايگاه اصلي آن در استراليا قرار دارد؛ وياكام و برتلس مان كه پايگاه اصلي آن در آلمان است. (كلنر، شر، 2005) ادغام مالكيت رسانه‌هاي جمعي، كنترل امواج راديويي عمومي را به تعداد اندكي از شركت‌هاي چندمليتي سپرده تا تعيين كنند چه كسي، چه چيزي و چگونه بازنمايي شود. اين تمركز مالكيت، استقلال و تنوع اطلاعات را تهديد كرده و براي استعمار جهاني، فرهنگ و دانش فرصت ايجاد مي‌كند (مك كنزي، 2004). رابرت مك كنزي اصرار دارد كه مالكيت ادغام‌شده، غول‌هاي رسانه‌اي به شدت غيردموكراتيك و اساسا غيررقابتي است. دو ـ نظريه سواد رسانه‌اي شناختي جيمز پاتر در مقاله‌اي با عنوان «سواد رسانه‌اي در آينده: بحث بر سر لزوم تئوري شناختي سواد رسانه‌اي»،2 سعي مي‌كند «فرد» را در سواد ‌رسانه‌اي به جاي مدارس، والدين و صنايع ‌رسانه‌اي، كانون اصلي توجه قرار دهد. او استدلال مي‌كند كه آموزش افراد درباره ماهيت و ذات رسانه‌ها و ضررهاي بالقوه پيام‌هاي مختلف آنها كافي نيست، و مسئله اساسي‌تر از آموزش، درك چگونگي ساختار بسيار گسترده عملكرد ذهن انسان است. بر همين اساس او بيان مي‌كند: «ما نياز به نظريه‌هاي شناختي داريم تا‌ اينكه بر مشخصه‌هاي خاص قرار گرفتن در معرض رسانه‌ها و مواجهه با آنها تمركز كنيم و چگونگي فيلتر پيام‌ها و ساختارهاي معاني آن پيام‌ها را توضيح دهيم» (پاتر، 2004: 266) او در سواد رسانه‌اي، بر كنترل داشتن تأكيد مي‌كند و مي‌گويد: «كسب سواد رسانه‌اي بيشتر، به شما ديدي بسيار شفاف‌تر مي‌دهد تا مرز ميان دنياي واقعي و دنياي ساختگي توسط رسانه‌ها را تشخيص دهيد. وقتي از سواد رسانه‌اي برخوردار باشيد، نقشه‌اي در دست داريد كه به شما كمك مي‌كند تا بهتر در دنياي رسانه‌اي حركت كرده و بدون مواجهه با پيام‌هايي كه برايتان مخرب هستند، تجربه و اطلاعاتي را كه مي‌خواهيد، كسب كنيد. قادريد زندگي‌اي را بنا كنيد كه خود خواهان آن هستيد نه آن چيزي كه مدنظر رسانه‌هاست»(پاتر، 2008: 9) پاتر معتقد است در حال حاضر با توجه به اينكه هنوز دانش كافي درباره چگونگي كارهاي ذهني انسان در مواجهه با رسانه‌ها را نداريم و در موقعيتي براي طراحي كارهاي آموزشي كه تغييراتي معني‌دار، اثرگذار و ماندگار بر جاي مي‌گذارند، نيستيم بر همين اساس، او بر نياز به يك تئوري شناختي سواد رسانه‌اي براي جهت دادن و جلب كردن تحقيقات موثر به سوي سوالات و موضوعات مرتبط تاكيد مي‌كند و معتقد است اين تئوري مي‌تواند دانش عظيم و گسترده‌اي راجع به چگونگي تعامل مردم با رسانه‌ها، چگونگي شكل‌دهي شناخت‌ها توسط‌ اين تعاملات و چگونگي منجر شدن‌ اين حركات شناختي برنامه‌ريزي شده به رفتارهاي مثبت و منفي در افراد، حاصل كند (پاتر، 2004: 266). او اشاره مي‌كند با‌ چنين دانش مي‌توانيم در جايگاه بسيار بهتري براي طراحي كارهاي آموزشي جهت تغييرات معني‌دار در چگونگي فكر كردن مردم درباره رسانه‌ها و چگونگي استفاده از آنها، پيدا كنيم (همان: 266). پاتر در ذيل عنوان «افراد در اولويت هستند»، به اولين اصلي مي‌پردازد كه ديدگاه وي را مورد حمايت قرار مي‌دهد و بيان مي‌كند «پژوهشگراني كه در مورد سواد رسانه‌اي نوشته‌اند، معمولاً سواد رسانه‌اي را به عنوان روش‌هايي براي حل نوعي از مشكلات با جامعه، نهادهايش و يا افراد، مطرح مي‌كنند .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم؛ سواد رسانه‌اي،مفهوم‌شناسي و مباني نظري سواد رسانه‌اي مروري بر نظريه‌هاي سواد رسانه‌اي1 بخش چهارم رسانه‌ها پيام‌هايي ارائه مي‌كنند كه در برخي شيوه‌ها مضر هستند، و بهترين راه براي حمايت افراد از آن آسيب‌ها، تحت فشار قرار دادن رسانه‌ها جهت تغيير شيوه‌هايشان، تغيير عوامل قدرت (مانند والدين و معلمان)، و يا آموزش افراد به سطوح بالاتري از آگاهي است». (پاتر، 2004: 266) «موضوع سواد رسانه‌اي دامنه نسبتاً متنوعي از متون را ‌ايجاد كرده است. برخي از محققان مانند مسترمن3 و براون بر سطح فرهنگي متمركز شده‌اند و استدلال مي‌كنند كه رسانه‌ها جهت پيشبرد دستور كار ‌ايدئولوژيك خودشان، آگاهي كاذبي در جامعه ‌ايجاد مي‌كنند. در نتيجه به نظر مي‌رسد، سواد رسانه‌اي به عنوان راهي براي توانمندسازي افراد جهت خواندن بهتر متون رسانه‌اي يا شناسايي ‌ايدئولوژي‌هاي اصولي پيام‌هاي رسانه‌اي است. پژوهشگراني ديگر مانند باكينگهام،4 ‌هابز، كوبي5 و غيره در خصوص ضرورت نهادهاي آموزشي جهت تمركز و توجه بيشتر بر سواد رسانه‌اي نوشته‌اند. و برخي سازمان‌ها از يك سياست عمومي مستحكم در سواد رسانه‌اي حمايت مي‌كنند». (پاتر، 2004: 266). پاتر معتقد است رسانه‌هاي جمعي كاملاً بد نيستند؛ و تأثيرات مثبت بسياري را نيز ارائه مي‌كنند. «استدلال من‌ اين نيست كه تمامي‌ تأثيرات رسانه‌ها خوب بوده و رسانه‌هاي جمعي هرگز مستحق نقد نيستند. در عوض مي‌گويم، اگر قرار است ما از سواد رسانه‌اي برخوردار شويم، مي‌بايست رويكردي متعادل‌تر اتخاذ كنيم. همانگونه كه به تحسين نكات خوب نياز داريم، به انتقاد از نكات بد نيز نيازمنديم»(پاتر، 2008: 12) او معتقد است «با دانش بهتر در مورد چگونگي آموزش سواد رسانه‌اي، مي‌توانيم دقيق‌تر به موارد مربوط به برنامه آموزشي بپردازيم. به طور مثال، در چه سطوحي بايد عوامل متفاوت و با چه ترتيب دستورالعملي تدريس شوند؟ تا چه حد بايستي مبتني بر مهارت‌ها و تا چه حد مبتني بر اطلاعات باشد؟ تا چه حد بايد بر برنامه‌هاي درسي علوم انساني متمركز شد و تا چه حد بايد به طور حرفه‌اي گرايش به تجربيات توليدگرا داشت؟ به چه ميزان بايستي سواد رسانه‌اي، دوره آموزشي مستقل يا مجموعه‌اي از دوره‌هاي آموزشي باشد؟ و تا چه حد بايد سواد رسانه‌اي را در دوره‌هاي ديگر مانند ادبيات، خواندن، تاريخ، مطالعات اجتماعي و غيره گنجاند؟ در نهايت ما قبل از هر تلاشي براي فشار بر قانون‌گذاران دولتي يا حرفه‌هاي رسانه‌اي، به دانش زيادي نياز داريم. محتواي رسانه‌ها از نيازها و خواسته‌هاي هدايت‌شده تشكيل شده‌اند. اگر نيازها براي نوع خاصي از پيام‌ها تغيير كند، ارائه پيام‌ها تغيير خواهند كرد»(پاتر، 2008: 269) پاتر در بحث «لزوم تئوري‌شناختي سواد ‌رسانه‌اي» اشاره مي‌كند، «اگرچه ادبيات سواد رسانه‌اي پر از بينش‌ها و تفكرات جذاب و مباحثه‌هاي برانگيزاننده است، اما چيزي در آن گمشده است. در بحث سواد رسانه‌اي شواهد بسيار كمي ‌وجود دارد كه تغييرات در خط‌ومشي عمومي‌ يا نهادهاي آموزشي، سبب بهبود معني‌دار و بادوامي ‌در سطح سواد رسانه‌اي عموم خواهند شد علاوه بر‌ اين، تا‌ اين لحظه شواهد بسيار كمي‌ وجود دارد كه مداخله‌هاي والدين يا محققان، تغييرات مداومي ‌را در سواد رسانه‌اي فرد ‌ايجاد مي‌كند. بخشي از‌ عدم وجود شواهد، بدين دليل است كه آزمايش تحقيقات تجربي شكل‌هاي مختلف ارتقاء سطوح فردي سواد رسانه‌اي، پراكنده و غيرمتمركز است. اين نيز نسبتاً جديد و خصيصه‌اي از زمينه تحقيقات جديد است؛ در بحث سواد رسانه‌اي مقداري آشفتگي راجع به تعريف مفاهيم كليدي و راه‌هايي براي پيش رفتن و ادامه دادن وجود دارد. تعاملات ‌رسانه‌اي با تعاملات غير رسانه‌اي متفاوت است. تئوري سواد رسانه‌اي نياز دارد با حساسيت به‌ اين شرايط و سپس‌ ايجاد درك چگونگي روبه‌رو شدن افراد با پيام‌هاي رسانه‌اي، شروع به كار كند. (پاتر، 2008: 269) پاتر بعضي از تئوري‌هاي مورد نياز براي ‌ايجاد چهار‌ ايده اصلي را به شرح ذيل پيشنهاد مي‌كند «اولاً، ما نياز داريم تعاملات و كنش متقابل افراد با رسانه‌ها را كه هميشه تقريباً در يك حالت خودكار و غيرارادي است، مورد بررسي قرار دهيم. سيل پيام‌هاي رسانه‌اي، بسيار بزرگ و مستحكم است و بسياري از افراد در حالي كه توجه‌شان توسط امور روزمره غيرارادي تحت تاثير قرار گرفته و كنترل مي‌شود، نسبتاً در يك حالت ناهوشيار و ناآگاه مانده‌اند دوماً،‌ اين امور روزمره غيرارادي، اكثراً توسط رسانه‌ها شكل مي‌گيرند. به عبارتي، طرح كلي آنها درباره كليشه‌ها و ضوابط داستاني توسط رسانه‌ها ساخته و شكل داده مي‌شود. رسانه‌ها افراد را مقيد مي‌كنند به چيزهاي مشخص، كه به نظرشان مهم است فكر كنند و اين در حالي است كه به آنها اجازه فكر كردن به چيزهايي را كه به عقيده آنها مهم نيستند، نمي‌دهند. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ نرم؛ سواد رسانه‌اي،مفهوم‌شناسي و مباني نظري سواد رسانه‌اي مروري بر نظريه‌هاي سواد رسانه‌اي1 بخش پنجم رسانه‌ها تعاريفي از روابط، موفقيت‌ها، جذابيت‌ها، سلامتي و بسياري از چيزهاي ديگر را كه مسير مردم براي حيات داشتن در زندگي‌هايشان است تعيين مي‌كنند. سوماً، افراد داراي جايگاه شخصي هستند كه مي‌توانند امور روزمره غيرارادي را ناديده بگيرند، اما آنها به ندرت‌ اين ناديده گرفتن را به كار مي‌برند. جايگاه شخصي به وسيله اطلاعات و به وسيله حالت‌هاي انگيزشي و محرك شكل داده شده‌اند. گرچه اطلاعات براي انگيزه‌ها و محرك‌هاي مستقيم مهم است، اما بايد دانست انگيزه‌ها و محرك‌ها چه انرژي و پتانسيلي براي كار و عمل آماده مي‌كنند. اطلاعات به تنهايي نمي‌تواند عملي را انجام دهند، در نتيجه يك برنامه سواد رسانه‌اي كه تنها بر تدارك آگاه تمركز مي‌كند، تاثير بسيار كمي‌خواهد داشت؛ يك چنين برنامه‌اي بايد يك حالت انگيزشي و محرك ‌ايجاد نمايد. يك نظريه شناختي لازم است هم با انگيزه‌ها و محرك‌ها ارتباط برقرار كند و هم از اطلاعات استفاده نمايد. و چهارم‌ اينكه، يك تئوري سواد رسانه‌اي لازم است با كارهاي پردازش اطلاعاتي از قبيل فيلتركردن،6‌ انطباق معني7 و ساخت معني8 رابطه برقرار كند. فيلتر كردن، چالش ديگري است كه به چگونگي دريافت اطلاعات و چگونگي محافظت خودمان از سيل پيام‌هايي كه به طور تهاجمي‌ و خصمانه براي توجه يك فرد رقابت مي‌كنند، مي‌پردازد». (پاتر، 2008: 269) بر همين اساس پاتر بر ضرورت نياز به يك نظريه جهت ارتقاي درك انسان‌ها براي پرداختن به چنين سوال‌هايي و نيز ايجاد پژوهش تاكيد و بيان مي‌كند: «من در تلاش هستم، نظريه شناختي سواد رسانه‌اي را از طريق ‌ايجاد يك سيستم تشريح و توضيح سؤالات تبيين كنم. در‌ اين تئوري، بعضي از فرضيات را بازگو كردم و يافته‌ها را در ادبيات روان‌شناسي شناختي متون رسانه‌اي ارائه كردم. برخي از آنها، تجربي و بعضي ديگر حدسي بوده‌اند. هدف من‌ اين بود كه تفكر بيشتري در جايي كه دو ادبيات بزرگ سواد رسانه‌اي و روان‌شناسي شناختي تداخل دارد،‌ ايجاد كنم» در نتيجه «يك تئوري شناختي سواد رسانه‌اي بايستي مستقيماً در خصوص چگونگي مواجه شدن افراد با جريان بزرگ پيام‌هاي رسانه‌اي در زندگي روزمره آنها كمك كند». (پاتر، 2008: 269) جيمز پاتر «تئوري شناختي سواد رسانه‌اي» را الگوي چهارمي ‌براي‌ اين دوران معرفي مي‌كند. او متغيير ديگري را در چرايي اهميت برخورداري از سواد رسانه‌اي، ضروري معرفي مي‌كند و معتقد است «ما بايستي فراتر از سنت انتقادي و مطالعات فرهنگي حركت كنيم، جايي كه نويسنده‌ها مباحث مستدلي بيان مي‌كنند كه (الف) رسانه‌ها فرهنگي را‌ ايجاد كرده‌اند كه براي اعضايش مضر است، يا (ب)‌ اينكه رسانه‌ها يك آگاهي كاذب را پرورش مي‌دهند». (پاتر، 2008: 269) او وجود يك معيار و الگو را براي مخاطب، جهت تشخيص حقيقت ضروري مي‌داند و معتقد است «بدون چنين معياري، نمي‌توان مباحثي را كه آگاه كاذب هستند يا مباحثي را كه داراي تأثيرات منفي هستند، پذيرفت» (پاتر، 2008: 269). پاتر ضمن در نظر گرفتن تأثيرات منفي براي رسانه‌ها، هدف‌ اين تئوري را تشريح موضوعات و ارائه ساختارهاي اوليه دانش براي كمك به خوانندگان، جهت درك بيشتر در زندگي‌شان و نيز افزايش قدرت تفسير ايشان، بيان مي‌كند. (پاتر، 2008: 269) او اساسي‌ترين اصول راهنمايي در ديدگاهش را ارتقاي افراد جهت اتخاذ انتخاب‌ها و تفاسير مي‌داند، و مي‌گويد: «اگر افراد تا پايان، انتخاب‌هايي مشابه اتخاذ نمايند، بدون آنكه مهارت‌ها و ساختارهاي دانش‌شان را ارتقا دهند، آن وقت‌ اين انتخاب‌ها، انتخاب‌هايي آگاهانه هستند و از انتخاب‌هايي كه صرفاً توسط رسانه‌ها و در خارج از آگاهي مصرف‌كنندگان هستند، بهتر است. همچنين اگر برداشت‌هاي فرد از معني در پيام‌ها با آنچه كه رسانه‌ها ارائه مي‌كنند، مشابه باشد، آن وقت آن تفاسير، از تفاسيري كه توسط رسانه‌ها طرح‌ريزي شد‌ه‌اند، بهتر، و تفاسيري آگاهانه هستند... نكته اصلي در انتخاب‌ها و تفاسير نهفته نيست، بلكه نكته اصلي در كسي است كه آنها را‌ ايجاد مي‌كند. افرادي كه از سواد رسانه‌اي برخوردار هستند، انتخاب‌ها و تفاسيرشان را خودشان‌ ايجاد مي‌كنند. آنها‌ اين كار را از طريق بررسي يك دامنه وسيع از انتخاب‌ها انجام مي‌دهند؛ سپس، آنها از ساختارهاي دانش شخصي و ايجاد زمينه‌اي براي اتخاذ تصميماتي در ميان گزينه‌ها و انتخاب گزينه‌اي كه بهترين تلاقي را با اهداف‌شان دارد، استفاده مي‌كنند. افرادي كه از سواد رسانه‌اي برخوردار نيستند، هيچ انتخابي ندارند، بلكه به رسانه‌ها امكان اتخاذ انتخاب را مي‌دهند، چرا كه آنها گزينه‌هاي كمي ‌دارند و محتاج گزينه‌هايي هستند كه رسانه‌ها به آنها مي‌دهند... رسانه‌ها به ما حق انتخاب مي‌دهند، اما نه دامنه‌اي از گزينه‌هايي كه ما براي اتخاذ بهترين انتخاب با توجه به اهداف‌مان نياز داريم». (پاتر، 2008: 269)
سیاست در اسلام 19.mp3
12.57M
❌فایل صوتی هجدهم انقلاب اسلامی ایران ، حاکمیت جهان را تغییر خواهد داد. 🎤 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢ترامپ یا سوپرمن؟ 🔹ترامپ در جدیدترین نطقش گفته است: «دنیا به وقوع جنگ جهانی سوم بسیار نزدیک شده. تنها کسی هستم که می‌توانم از این جنگ جلوگیری کنم. وقتی رئیس‌جمهور چهل‌وهفتم آمریکا شوم، حتی قبل از اینکه وارد دفتر کار شوم، جنگ روسیه و اوکراین را پایان می‌دهم.» 🔸ترامپ درحالی برنامه‌های خود را برای بعد از پیروزی در انتخابات ارائه می‌دهد که در جریان دو پرونده کیفری، با 71 مورد اتهام جرم مواجه است که می‌تواند تا 39 سال زندان برای او همراه داشته باشد. 🔹با این ‌حال، بد نیست بدانید که از نظر قانون اساسی ایالات متحده، منعی برای حضور ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از زندان یا به ‌عنوان یک مجرم وجود ندارد! و این اقدامات می‌تواند حتی با قهرمان‌سازی و دیده شدن بیشتر ترامپ در رسانه‌ها برای رقابت ترامپ در انتخابات آتی به عنوان برگ برنده محسوب شود. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🛢هنگامی که قیمت جهانی نفت افزایش پیدا میکند، ما باید خوشحال باشیم؟ 🛢با توجه به اینکه ما اکثر نفت‌مان را به صورت خام میفروشیم و در عین حال سالیانه حدود ۴۳ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی هزینه میکنیم ، جایی برای خوشحالی نیست! در واقع ما نفت خودمان را به صورت خام به کشورها میفروشیم و همین نفت به صورت کالاهای وارداتی و با قیمتی چند برابری ، با واردات به خودمان برمیگردد! 🛢توضیح ؛ نفت ، محور ساخت بسیاری از محصولات مهم است و همچنین قیمت آن [از انجایی که مهمترین حامل انرژی به حساب می‌آید] در قیمت تمام شده‌ی محصولات تاثیر بسزایی دارد! 🛢پس میتوان نتیجه گرفت که با افزایش جهانی قیمت نفت ، قیمت دلاری تمام شده‌ی کالاهای وارداتی ما نیز افزایش خواهد داشت و برای تامین کالاهای اساسی کشور باید پول بیشتری بدهیم و این پرداخت بیشتر ، یکی از ارکان تورم و گرانی داخل کشور میباشد! 🛢راهکار چیست؟ راهکار ، کاهش فروش نفت خام و افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی و محصولات نفت محور به جای فروش نفت خام ، و همچنین ورود جدی حاکمیت در راستای خودکفایی و تامین کالاهای اساسی داخل کشور است! ✍ میلاد خورسندی .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عید سعید قربان عید رها شدن من از من مبارک .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثبات ولایت با کتب اهل سنت اثبات امامت امام علی توسط دختر هفت ساله(: .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
|می‌رسد قصه به آن‌جا که جهان زیبا شد| 🔔شبهه: 📌 میزان سندیت حدیث غدیر❗️ - آیا فقط شیعه غدیر رو قبول داره؟📜 - چند نفر واقعه‌ی غدیر رو نقل کردن و چقدر می‌شه روی این حدیث حساب کرد؟👥 ✅ پاسخ این شبهه را ببینید و به دوستان خود هدیه دهید. 💡🌱 «کاری از مجموعهٔ رُنِشــا» .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 اختلالی که قوه قضائیه هم در آن نقش داشت 🔰رهبر انقلاب در دیدار با مسئولین قوه قضائیه فرمودند: « واقعاً قوّه‌ی قضائیّه یکی از ستونهای اصلی در برپایی نظام اسلامی است. معلوم است که اگر در این ستونهای اصلی اختلالی به وجود بیاید، در کلّ نظام اختلال به وجود خواهد آمد » https://khl.ink/f/53222 ✍پ.ن: 🔻در زمینه امنیت و وضعیت ، شرایط به گونه ای شده است که ما در مرحله قرار گرفته ایم و قوه قضائیه نیز از مهمترین مقصرین این قضیه است. 👈 بدون شک، مماشات قوه قضائیه با فتنه گران، مهربانی های نابجا و عملکرد منفی قوه قضائیه در زمینه حجاب و فضای مجازی، در نهایت موجب دیدن نظام و در حکمرانی ما شده است. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📎🔹مجاهدی برای همیشه تاریخ انقلاب اسلامی هفتم تیرماه سال ۶۰ بود. ثانیه‌ها پرشتاب سپری می‌شدند که به ناگاه صدایی مهیب در مرکز شهر تهران دل‌ها را به لرزه درآورد‌ و خبری تلخ و سهمگین بر سر مردم آوار شد... خبری که بوی عصر عاشورا می‌داد... این بار هم 72 مهاجر عاشق بال پرواز گشوده و راه آسمان در پیش گرفته بودند. در بین این مردان آسمانی نام یکی بیش از همه می‌درخشید. مردی با چهره گیرا و پرابهت که در راه حق استوار قدم برمی‌داشت و ترسی به دل راه نمی‌داد. مردی که به قول پیر فرزانه ما مثل یک ملت بود برای ملت ما. مردی از تبار آسمان و همنام بهشت‌. مردی بزرگ به نام «سید محمد حسینی بهشتی». آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید، گزیده‌ای از مصاحبه هفته‌نامه «زن روز» با خانم دکتر «ملوک السادات حسینی بهشتی»؛ فرزند ارشد شهید مظلوم آیت‌الله دکتر سید محمد بهشتی است که به مناسبت سالروز شهادت ایشان باز نشر داده می‌شود. دیدی جهان‌شمول شهید بهشتی زمانی که در قم حضور داشتند صبح‌ها در مدرسه دین و دانش که خیلی از علما در آن‌جا درس خوانده‌اند، به تدریس مشغول بودند و بعدازظهرها هم برای علما و فضلا کلاس‌هایی چون زبان انگلیسی، علوم تجربی، ادبیات فارسی و... برگزار می‌کردند. تدریس زبان انگلیسی با توجه به تسلطی که به این زبان داشتند، بر عهده خودشان بود. یادگیری زبان انگلیسی توسط پدر برمی‌گردد به زمانی ‌که تصمیم می‌گیرند در دانشگاه علوم ومعارف که آن زمان به نام دانشگاه معقول و منقول معروف بود، به تحصیل بپردازند. آن زمان به نظرشان می‌رسد که باید با زبان آشنا باشند و برای همین استادی را انتخاب کرده و یادگیری زبان و مکالمه را آغاز می‌کنند. یکی از مواردی که بعد از انقلاب مجاهدین خلق برای تخریب شخصیت شهید بهشتی روی آن مانور می‌دادند همین تسلطشان بر زبان و گویش خوب به لهجه آمریکایی بود. ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/267952 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
❇️ توصیف خدای زیبای حسین در دعای عرفه حسین علیه السلام 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🔵 ای سرور من، تویی که عطا کردی، تویی که نعمت دادی، تویی که نیکی کردی، تویی که زیبا نمودی، تویی که افزون نمودی، تویی که کامل کردی، تویی که روزی دادی، تویی که موّفق نمودی، تویی که عطا کردی، تویی که بی نیاز نمودی، تویی که ثروت بخشیدی، تویی که پناه دادی، تویی که کفایت نمودی، تویی که راهنمایی فرمودی، تویی که حفظ کردی، تویی که پرده پوشی نمودی، تویی که آمرزیدی، تویی که نادیده گرفتی، تویی که قدرت دادی، تویی که توانمندی بخشیدی، تویی که کمک کردی، تویی که حمایت فرمودی، تویی که نیرو بخشیدی، تویی که نصرت دادی، تویی که شفا بخشیدی، تویی که سلامت کامل دادی، تویی که گرامی داشتی؛ 🔴 و اما من کی هستم( امام حسین علیه السلام که معصوم است پس این حال و وضع ماست) منم که بد کردم، منم که خطا کردم، منم که قصد گناه کردم، منم که نادانی نمودم، منم که غفلت ورزیدم، منم که اشتباه کردم، منم که به غیر تو اعتماد کردم، منم که در گناه تعمّد داشتم، منم که وعده کردم، منم که وعده شکستم، منم که پیمان شکنی نمودم، منم که اقرار کردم، منم که به نعمتت بر خود و پیش خود اعتراف کردم و به گناهانم اقرار می کنم، ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ 🔹پس ای خدای زیبا و قشنگ حسین علیه السلام، ما را ببخش، کمک و هدایت مان کن تا آن باشیم که تو را سزاست. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴رئیس سازمان زندان‌ها: اکبر طبری، محمدعلی نجفی و مهدی هاشمی در زندان نیستند! 🔹طبری نه عفو خورده، نه مرخصی رفته و نه الان در زندان است. او با تصمیم مرجع قضایی به‌صورت موقت بیرون از زندان است‌. مهدی هاشمی آزاد شده. محمدعلی نجفی هم نه عفو خورده، نه مرخصی رفته و نه داخل زندان است؛ فکرکنم او رضایت شاکی‌اش را گرفته. ✳️پکنیک رفتن تبعیض تاکجا ای خدا .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴جزئیات جدید از حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین/ در روز حمله، مریم رجوی در یکی از ساختمان‌های مقر پناه گرفته بوده است 🔹تسنیم نوشت: این درگیری از آنجا بود که پلیس ضدتروریسم آلبانی، 6 نفر از کادرهای سیاسی گروهک را فرا می‌خواند و به آنها ابلاغ می‌کند که قصد دارد برای سرکشی و بازدید به مقر آنها که یک اردوگاه بزرگ با دیوارهای بلند و حفاظت شده است به آنجا رفته و خواهان بازرسی از اردوگاه می‌شود. 🔹این در حالیست که منافقین برای فریب رسانه‌ها و مردم آلبانی هر چند وقت، یک هیئت از آنان را به داخل پادگان می‌آورند و اماکنی نظیر سالن غذاخوری، آشپزخانه، استودیو داخلی و... را به آنان نشان می‌دهند. 🔹در ابتدا 6 نفر از اعضای کادر سیاسی با پلیس صحبت کرده و مأمورین را به اماکن همیشگی راهنمایی می کنند اما پلیس که از قبل اطلاعاتی درباره برخی اماکن دیگر نظیر محل یگان سایبری این گروهک داشت، خواهان بازدید از آنجا می‌شود که منافقین با این درخواست پلیس مخالفت می‌کنند. بعد از دو ساعت مذاکره، صبر پلیس تمام می‌شود و تصمیم می‌گیرد بر اساس حکم قضایی دادگاه به ساختمان سایبری ورود کند. 🔹منافقین ضمن تشکیل زنجیره انسانی به دور برخی ساختمان‌ها، متوسل به خشونت می‌شوند و 15 نفر از اعضای پلیس صدمه می‌بینند. پلیس ضدتروریسم آلبانی، ظرفیت 1000 نفر از ماموران خود را که پادگان اشرف را در این زمان محاصره کرده بودند، فرا می‌خواند و با اسپری فلفل راه خود را از میان دیوار انسانی منافقین باز می‌کنند. 🔹در این درگیری به 150 خودروی پلیس آسیب رسیده اما پلیس نهایتاً موفق می‌شود وارد محل یگان سایبری شده و بسیاری از تجهیزات آنجا ازجمله کامپیوترها و سرورهای اصلی را با خود ببرد. در این سرورها اطلاعات زیادی از جمله اطلاعات مربوط به مرتبطین و نفوذی‌های منافقین در داخل ایران وجود دارد و هم اکنون این سرورها در حال بازیابی اطلاعات و پردازش هستند. 🔹در جریان حمله پلیس به اشرف3، مریم رجوی حضور داشته که در یکی از ساختمان‌ها مخفی شده ولی از ترس استرداد به ایران، به فرانسه منتقل می‌شود. در جریان این حمله، یکی از اعضای این گروهک به نام «عبدالوهاب فرجی» با نام مستعار «علی مستشاری» کشته شده، 70 نفر بازداشت، و 10 نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است. 🔹فرجی ازجمله فرماندهان و عوامل اصلی بسیاری از عملیات‌های ترور در داخل کشور در دهه 60 ازجمله ترور شهید آیت بوده است. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95