eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
4هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ ﴾﷽﴿✨ 🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
دعای سلامتی امام زمان متن عربی و ترجمه فارسی دعای اللهم کن لولیک بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند رحمن و رحیم اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ و عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، خدایا برای ولیت حجت بن الحسن که درودهایت بر او و پدرانش باد ، در این ساعت ، و فی کُلّ ساعَة وَلیّا و حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً و در هر ساعت سرپرست و نگهبان و پیشوا و یاور و راهنما و دیده بان باش ، حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً . تا او را با رغبت مردم در زمینت سکونت دهی، و زمانی طولانی بهره مندش سازی متن خالص عربی دعای اللهم کن لولیک اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
🚩 فضیلت تربت امام حسین(علیه السلام) 🔻آیت الله ناصری: ▫️ زمانی که به تربت امام حسین(علیه السلام) سجده می‌کنی، حجاب‌ها عقب می‌رود و در صورتی که شرایط دیگرش را داشته باشی، می‌توانی عالم ملکوت را ببینی. ▫️ یکی دیگر از اختصاصات حضرت، ثواب و برکاتی است که در تسبیح تربت قرار داده شده است. 💠 حضرت بقیة الله روحی له الفداء فرمودند: 📃 از فضایل تربت حضرت سیّدالشهدا علیه السلام آن است که چنانچه تسبیح تربت حضرت در دست گرفته شود، ثواب تسبیح و ذکر را دارد، گر چه دعایى هم خوانده نشود. 📜 منْ فَضْلِه، أنَّ الرَّجُلَ یَنْسى التَّسْبیحَ وَ یُدیرُ السُّبْحَهَ فَیُکتَبُ لَهُ التَّسْبیحُ. 💠 در حدیث دیگر می فرمایند: 📃 هرگاه ملائکه به زمین نازل می‌شوند، حورالعین از آن‌ها خواهش می‌کنند تا تسبیح و تربت قبر حسین را برای آن‌ها هدیه ببرند. 💠 در روایت دیگری امام رضا علیه السلام می فرمایند: 📃 کسی که با تسبیح تربت حضرت سیدالشهدا علیه السلام ذکر «سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر» را بگوید، در مقابل هر عدد از دانه‌های تسبیح شش هزار حسنه برای او نوشته می‌شود و شش هزار گناه از او بخشیده می‌گردد و شش هزار درجه بر درجات او افزوده می‌شود 📚 (۱). احتجاج، ج 2، ص 489. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
اگر در مسـیر معنوی بی‌حال شدید، توقف نکنید ! باید دسـت و پا بزنید تا حال پیدا کنید ! با تلاوت قرآن ، با مناجات ، با این مکان و آن مکان ... بالأخره باید از این بیحالی خارج شوید ؛ و الّا یواش یواش شیطان شما را میبرد ! 🎙 =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
از شهید عباس بابایی پرسیدند: عباس جان، چه خبر؟ چه میکنی؟ گفت: به نگهبانی دل مشغولم، که غیر از خدا کسی وارد نشود... .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
جنگ، انواع، انگیزه‏ها و جنگ تحمیلى قسمت نهم 3ـ سایر علل مادى جنگ: جنگ داراى ریشه‏هاى مادى دیگرى هم هست که به برخى از آنها به اختصار اشاره مى‏شود. الف) علل زیستى جنگ: این نظریه به چند صورت مطرح شده است: اوّل این که جمعیت جهانى در مقایسه با منابع غذایى، از رشد بیشترى برخوردار است. بنابراین براى برقرارى تعادل بین این دو، چاره‏اى جز جنگ نیست. این نظر نمى‏تواند درست باشد؛ زیرا بررسیهاى به عمل آمده نشان مى‏دهد که مواد غذایى موجود در زمین، براى تغذیه پانصد برابر جمعیت فعلى کافى است.(44) دیگر آن که، تلاش در جهت دستیابى به فضاى بیشتر به منظور بهره‏مندى از امکانات افزونتر منجر به جنگ مى‏شود. این نظریه که ناشى از افکار برترى‏طلبى نژادى است، یک دلیل عقلى و منطقى براى شروع جنگ محسوب نمى‏شود. چنان که تعداد کمى از کشورهاى جهان مانند آلمان نازى، اسرائیل غاصب، نژادپرستان سابق آفریقاى جنوبى به چنین اصلى اعتقاد دارند. ب) امپریالیسم: امپریالیسم هم در بعضى موارد به عنوان عامل اصلى براى آغاز جنگ معرفى شده است. در این دیدگاه، امپریالسیم در دو صورت، علت جنگ محسوب مى‏شود. 1ـ در سطح داخلى، سرمایه داران براى دستیابى به سود بیشتر، به غارت و چپاول خشونت‏آمیز دستمزدها و دست رنجها مى‏پردازند. 2ـ در سطح خارجى، امپریالیسم براى بهره بردارى از مواد اوّلیه ارزان و بازارهاى وسیع به جنگ دست مى‏زند. این نظریه، علل جنگهاى سودجویانه و استعمارى را نشان مى‏دهد؛ امّا انگیزه جنگهایى که غیر امپریالیستها در نقاط دیگر جهان انجام مى‏دهند را روشن نمى‏سازد. ج) دو نظریه دیگر: نظریه‏هاى دیگرى درباره علل مادى جنگ وجود دارد. به عنوان مثال، یکى از این دو نظریه‏ها، مربوط به هرکلیوس یا هراکلیت دانشمند یونانى است. به اعتقاد وى، جنگ بذر ترقى را مى‏افشاند؛ امّا چنین نظریه‏اى فقط به یک رویه جنگ توجّه دارد. در واقع جنگ دو رویه دارد. یک رویه آن، سازندگى و رویه دیگر آن بدبختى، و فلاکت و کشتار است.(45) نظریه دیگرى که در این مورد قابل توجّه است، از سوى هگل دانشمند آلمانى ابراز شده است. به عقیده او، جنگ سرنوشت جهان را مشخص مى‏کند. این نظر هگل درست نیست؛ زیرا آنچه سرنوشت عالم را تعیین مى‏کند، جنگ نیست، بلکه قدرت است و جنگ یکى از ابزارهاى آن به حساب مى‏آید. به بیان دیگر، هر کشورى قدرتمندتر است، براى تعیین سرنوشت دنیا امکانات بیشترى در اختیار خواهد داشت. د) ریشه جنگ از نظر سازمانهاى بین المللى: در میثاق جامعه ملل و همچنین در منشور سازمان ملل متحد که هر یک بر تأمین صلح و امنیت جهانى تأکید دارند، فقط به صورت اشاره‏اى، عواملى را که موجب بروز جنگ مى‏شود، بر شمرده‏اند. از جمله این عوامل مى‏توان، به عدم احترام به حق حاکمیت ملل دیگر، زیر پا گذاشتن اصل تساوى کشورها، نقض یک‏طرفه قراردادها، آشنا نبودن با حقوق و اعتقادات سایر ملل و نظایر آن اشاره کرد.(46) هر یک از این موارد، همانند سایر نظریه‏هایى که در این بخش مطرح شده است فقط به بخشى از علل اصلى جنگ توجّه دارد و به ریشه‏هاى روانى و معنوى جنگ بى توجّه است. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
 شخصيت، زندگي و فرهنگ حضرت‏ فاطمه زهرا(س)خانه فاطمي قسمت پنجم مقدمه السلام عليك يا وحيده (فريده، سعيده) زندگي زميني انساني، محصول سه‌گانه «انسان، زمان، مكان» است. زمان زندگي در اختيار آدمي نيست، اگرچه زمان‏شناسي و فرصت‌سازي به جاي اسير زمانه‌شدن در اختيار آدمي است. شرط مهم مديريت زندگي، مديريت درست مكان و جغرافياي زندگي است. از آنجا كه زندگي انسان كامل با هدف الگوسازي براي انسان‏ها و قراردادن او به‌عنوان واسطه فيض است، مسئله مكان زندگي اهميت و اولويت بيشتر مي‏يابد. بعثت و ظهور بيشتر پيامبران در حجاز يا فلسطين به علت مركزبودن اين دو مكان براي تمدن‏هاي بشري بوده است. به همين دليل وقتي زندگي فاطمي با ازدواج به اوج شكوفايي در‌‌‌ نقش‌آفريني مي‏رسد، بايد از جهت محل سكونت به‌گونه‏اي باشد كه متناسب‌‌‌ نقش‌آفرينيِ‌ تنها زن معصومه باشد. خانه‏اي در موقعيتي خاص كه تا‏ وقتي فاطمه(س) در آن زندگي مي‏كند كانون توجه مسلمانان و معيار حق و باطل است. در اين فصل، خانه‏ فاطمه(س) و جايگاه آن را طي سه مرحله معرفي مي‏كنيم. خانه اهل‌بيت(ع) پيامبر پس از هجرت در مدينه ابتدا براي ايجاد شهر اسلامي مدينه، مسجدالنبي را بنا و سپس تعاليم و برنامه‏هاي اجتماعي خود را شروع كرد، ولي براي پي‌ريزي جامعه جديد، نياز به يك الگوي فرهنگي جامع بود. پس ابتدا مسجدالنبي را ساخت تا كانون تحولات شهر مدينه باشد و در نهايت پس از ازدواج امام علي7 و حضرت زهرا، خانه آنان را كنار مسجد، بنا كرد تا قلب تپنده شهر و خاستگاه نظام اجتماعي شهر ديني جديد، اين خانه باشد. جايگاه خانه اهل‌بيت(ع) خانه اهل‌بيت(عع) در كنار مسجد در موقعيتي استراتژيك قرار داشت و در كنار مهم‌ترين درِ مسجد بود و به سمت شرقي شهر باز مي‏شد. محلات اصلي شهر در مقابل اين در قرار داشت و بيشترين رفت‌ و آمدها به مسجد از آن صورت مي‏گرفت. پس از بناي اين منزل، در سيره رفتاري پيامبر، تغييرات مهمي صورت گرفت كه بخشي ناظر به عبادات ايشان بود و بخشي ناظر به فرهنگ‌سازي براي اين منزل. برنامه زندگي در مقدس‌ترين خانه كانون و مركز شهر در جامعه اسلامي، مسجد جامع است كه قلب تپنده شهر به‌شمار مي‌رود و بيشترين فعاليت‏هاي اجتماعي و فرهنگي و سياسي و پيگيري امور اقتصادي و محل ارتباطات مي‏باشد. در اين وضعيت وقتي خانه‏اي سكونتگاه زن و مرد كامل باشد و فقط درِ اين خانه به مسجد بازگردد، بديهي است اين خانه ديگر مانند خانه‏هاي امروز فقط در حد يك استراحتگاه نخواهد بود. به‌ويژه اگر به اين خانه از منظر هويت و نقش‏هاي زنانه نگريسته شود. بنابراين، اين خانه داراي بيشترين كاركردها و جايگاه در مركز شهر اسلامي خواهد بود. موضوع‏ها و محتواي سه‌گانه 1. جايگاه و جغرافياي خانه اهل‌بيت(ع) پيدايش مدينه: يثرب مجموعه محله‏هاي پراكنده‏اي بود كه با هجرت پيامبر هويت شهري يافت و مركز تحولات جهان نوپديد اسلام گشت. پيامبر براي ايجاد شهر اسلامي، مسجدالنبي را بنا كرد و محور پيشرفت و گسترش شهري را بر محور مسجد قرار داد. مسجدالنبي: مسجدالنبي در منطقه‏اي غير مسكوني تأسيس شد تا براي طرح‏هاي عمراني در پيرامون آن، پيامبر فضاي كافي داشته باشد. پس خانه‏هاي پيامبر و مهاجرين بر گرد آن بنا شد و پس از آن، مسلمانان براي اقامه نماز جماعت پنج‌گانه و همگرايي اجتماعي بدانجا فراخوانده شدند و براي الگوسازي فرهنگ شهروندي و تعريف سبك زندگي اسلامي، خانه‏اي ويژه پيش روي مسلمانان قرار گرفت. خانه اهل‌بيت: خانه اهل‌بيت محل سكونت يگانه زن و مرد معصوم و انسان كامل بود. اين زوج جوان از سال دو تا يازده هجري به مدت نه سال، الگوي تمام‌نماي زندگي ديني بودند. آن خانه كه محل نُه سال زندگي مشترك حضرت علي و حضرت فاطمه بود با تمام سادگي و نورانيتش، معيار و مبناي زندگي مسلمانان تلقي مي‌شد. خانه آنان در شرق مسجدالنبي و در كنار دري بود كه بعد از آن «باب جبرئيل» نام گرفت. اين در ِمسجد، محل بيشترين رفت و آمد صحابه به مسجد بود؛ زيرا اين در به‌سوي محلات جنوبي و شرقي بازمي‏شد كه محدوده اصلي شهر در آن قسمت بود. اين خانه نزديك محل سكونت اصحاب صفه نيز قرار داشت. فضايل خانه اهل‌بيت(ع) مساحت و موقعيت جغرافيايي منزل طول: 14 متر عرض: 5/7 متر شمال = حجره اختصاصي پيامبر غرب = خانه ام‌سلمه (بهترين همسر پيامبر پس از حضرت خديجه) جنوب = كوچه و باب جبرئيل (البته خانه به كوچه دري نداشت) شرق = مسجدالنبي . .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
 شخصيت، زندگي و فرهنگ حضرت‏ فاطمه زهرا(س)خانه فاطمي قسمت پنجم ادامه👆 مشخصات بناي منزل اين خانه، اتاقي گلين بود. سقف آن با چوب خرما و حصير پوشانده و گِل‌اندود شده بود. درِ خانه از چوب خرما بود كه به مسجد باز مي‏شد و پنجره خانه به حجره اختصاصي پيامبر متصل بود. نكات اجتماعي و محله‏شناسي منزل اين خانه تنها خانه اهل‌بيت(عع) در طول زندگي مشترك بود. درِ خانه به سمت شرقي مسجد قرار داشت كه محل بيشترين رفت و آمد مردم شهر بود و در سمت بقيع و به سمت باغ‏هاي منطقه عوالي بود. زمان و مدت سكونت حضرت زهرا(س) در مدت هشت ونيم الي نه سال مدت سكونت حضرت در اين مكان؛ يعني از نهم ذيحجه سال دوم تا نيمه‌هاي سال يازدهم هجري، تمامي رويدادهاي شاد و حزن‌آور اهل‌بيت در اين منزل اتفاق افتاد. رويدادهاي پس از بناكردن منزل محراب تهجد: پيامبر از داخل خانه همسران و يا محراب اصلي مسجد به نزديك‌ترين ستون به منزل يعني ديوار منزل اهل‌بيت منتقل شد تا محراب تهجد پيامبر براي هميشه آنجا باشد. محراب عبادت: حضرت زهرا(س) نمازهاي واجب را در منزل مي‌خواند، البته به‌استثناي نماز جمعه. به همين دليل قبله‌گاه منزل را كه ديواربه‌ديوار خانه پيامبر بود، محراب عبادت خود قرار داد. پنجره: روي ديواري جنوبي كه متصل به حجره اختصاصي پيامبر بود، پنجره‏اي كوچك گذاشتند تا‏ فاطمه(س) و پيامبر پيوسته به همديگر دسترسي داشته باشند. باب جبرئيل: درِ شرقي مسجد كه متصل به خانه اهل‌بيت(عع) بود، محل رفت و آمد فرشته وحي قرار گرفت. درِ اصلي خانه: پس از نزول آيه طه:123 پيامبر در گزارش‏هاي مختلف از 40 روز تا 6 يا 9 ماه، كنار درِ منزل آمده و آيه تطهير احزاب: 33 را با صداي بلند و پيش روي جمع حاضران در مسجد، خطاب به اهل خانه مي‏خواند. منزلت اين منزل امام باقر7 فرمود: خانه علي7 و‏ فاطمه(س) بخشي از حجره پيامبر صلی الله علیه و آله است كه محل فرود وحي و رفت و آمد فرشتگاني در هر صبح و شام و هر ساعت و لحظه، با آوردن پيام است. و اهل‌بيت(عع) عرش پروردگار را از خانه‏ خود مي‏ديدند و هرگز سقفي براي خانه‏‌شان جز عرش پروردگار نمي‏ديدند. از جابربن عبدالله انصاري نقل شده است: خانه حضرت زهرا(س) به خانه حضرت رسول صلی الله علیه و آله متصل بود؛ خانه‌اي‌ كه براي شخص خود اختصاص داده، همسرانش در آن جا زندگي نمي‏كردند. 3. بابركت‌ترين خانه خانه‏ فاطمه(س) بابركت‌ترين خانه روي زمين بود؛ چرا كه داراي كاركردهاي زير بود: مسجد فاطمي سراي اميد و آرامش پيامبر مدرسه خانواده قرارگاه فرشتگان خيريه اجتماعي مركز آينده‌پژوهي كارگاه توليد خانگي درمانگاه مركز ثبت معارف قرآني و تعاليم و ميراث معنوي نبوي مشهورترين ديدگاه درباره مكان مزار فاطمي، منزل آن حضرت است. (تنها خانه و مكاني كه شياطين و اجنه به آن راهي نداشتند) دو حديث در پايان موضوع بيت‌النور، بيت‌العباده: چون آيه نور36 نازل شد، فردي سؤال كرد: اين آيه كدام خانه‏ها را مي‏گويد؟ پيامبر فرمود: بيوت انبياء. پس ابوبكر بلند شد و گفت: يا رسول‌الله اين خانه هم ضمن آنان است؟ (اشاره به خانه حضرت علي7 و حضرت‏ فاطمه(س) كرده بود) پيامبر صلی الله علیه و آله فرمود: بله از بهترين آن بيوت است. بيت‌النبي: مردي به عبدالله‌بن عمر گفت: «درباره علي‌بن ابي‌طالب7 برايم سخن بگو. عبدالله گفت: اگر مي‏خواهي بداني كه مقام و منزلت علي7 نزد رسول‌الله صلی الله علیه و آله چه اندازه بود، پس نظر كن به خانه‏اش نسبت به خانه‏هاي پيامبر صلی الله علیه و آله ، سپس با دست خود به خانه علي و‏ فاطمه(س) اشاره كرد و گفت: اين خانه اوست كه در وسط خانه‏هاي پيامبر خدا صلی الله علیه و آله قرارگرفته است. . .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
تو برای دل من خوب رفیقی هستی از ازل نام تو با جان و دلم مانوس است .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔺زمان شاه از جمعیت ۱۵ میلیونی ایران، طبق آمار رسمی ۲ میلیون تریاکی داشتیم،آمار غیر رسمی بماند... .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره‌ی قابل تأمل استاد رحیم‌پور ازغدی از دانشگاه توکیو...! ۶ آگوست سالروز حمله اتمی آمریکا به ژاپن .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📸 اختلافات درون سازمانی در اینترنشنال بالا گرفت! موج استعفا به تهیه کننده این شبکه رسید؛ مجریان زن چند شبی است که اجرا نمی‌کنند! 💢 "سامان رسول‌پور"، تهیه کننده شبکه ضد ایرانی اینترنشنال در توئیتر خود رسما استعفای خود را به دلیل افزایش اختلافات درونی اعلام کرد! 🔺️همزمان با افزایش تنش‌ها در اینترنشنال "سیما ثابت" و "نیوشا صارمی" از مجریان این شبکه نیز چند شبی است که اجرا نمی‌کنند! 🔸️مزدورانی که با سیاه‌نمایی و دروغ‌پراکنی به دنبال براندازی در ایران بودند اکنون خود یکی پس از دیگری از صحنه حذف می‌شوند! .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماله‌کشی اینترنشنال برای ارتباط بختیار با صدام و دریافت کمک مالی از وی: 🔺️مبارزه امکانات و پول می‌خواهد؛ بختیار گفته که من از شیطان هم پول می‌گیریم! شاپور بختیار با صدام، هم‌ منفعت بود، اپوزیسیون نیز باید این‌چنین باشند! 🔸️حامد الجبوری، وزیر خارجه صدام: شاپور بختیار و یک ژنرال ایرانی در جلسات با صدام شرکت و او را به جنگ با ایران تحریک و تشویق می‌کردند! .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔰اردو برای عملیات/ بخش اول 🔹 دکتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، با حضور در جمع دانشجویان حاضر در طرح ولایت دانشگاه فردوسی به ایراد سخنرانی پرداخت اردو خوب است، اما برای عملیات، عملیات شما چیست؟ 🔸چهل و چند سال پیش، زمان دفاع مقدس نیز افرادی به اردو می‌رفتند، آن اردو برای یک آمادگی نظامی در آن زمان بود چون قرار بود بعد از آن عملیاتی صورت بگیرد؛ اردو برای این بود که بعد از آن وارد عملیات شویم، خرمشهر آزاد شود، کربلای چهار و پنج شود. در آن صحنه دشمن به شکل نظامی وارد شده بود، شما نیز اگر می‌خواستید فعال باشید و منفعل نشوید باید آمادگی را می‌داشتید تا در آن میدان با اندک حرکت جسمانی خسته نشوید، این آمادگی می‌خواست. بعد از اردو تازه اول کار بود، اردو برای یک عملیات بود، اردو برای یک حضور جدی و موثر در صحنه بود. امروز هم که جنگ، جنگ نرم است و دشمن با همین ابزارها و اقتضائات جنگ نرم حمله کرده است، باید در این عرصه هم یک حضور فعال داشت، این نیز آمادگی می‌خواهد، اردو می‌خواهد. 🔸اردو خیلی خوب است اما بعد از این اردو می‌خواهید چه عملیاتی بکنید؟ بله، این عملیات نظامی نیست؛ طبق فرمایش حضرت آقا کار فرهنگی تمیز می‌خواهد. اما آن کار فرهنگی تمیز، تمیز بودن یعنی چه؟ یعنی برنامه داشتن، یعنی همه چیز مشخص بودن، یعنی معلوم باشد هر یک از ما در این عرصه چه نقشی قرار است ایفا کنیم. اگر امروز ما با یک جنگ ترکیبی مواجهیم که بخشی از آن هم جنگ نرم است، باید جبهه‌ای شکل بگیرد و در این جبهه هریک از ما باید نقش خود را متناسب با توانمندی‌هایمان تعریف کنیم. لازمۀ این تعریف نقش این است که متناسب با آن جنگ نرم و جنگ فرهنگی، آمادگی لازم را داشته باشیم. تعبیر مقام معظم رهبری است که «خرمشهرها در پیش است»، چه کسی باید آن را آزاد کند؟ همین جوانان، پس باید برای این جنگ آمادگی داشته باشید، دست کم بتوانید خوب دفاع کنید. هم برای دفاع باید آماده باشیم، هم در جهت اهدافی که داریم برنامه داشته باشیم، عملیات داشته باشیم. اگر چهل روز این دوره را می‌گذرانید، آخر اردو احساس آمادگی می‌کنید و تازه و سرحال آمادۀ عملیاتید، اما آن عملیات چیست؟ در همین چهل روز، در همین دوران بلکه بیشتر، طرف مقابل نیز دارد خودش را آماده می‌کند، بیکار ننشسته است، طرح‌های جدید، سوالات جدید، شبهه‌های جدید، به میان میدان می‌آورد، «مَن نامَ لَم یُنَم عَنه‌: اگر چشم ببندید چشم از شما نمی‌بندند» اگر او با برنامه آمده به میان میدان، ما اینجا امروز باید چه کار کنیم؟ تمایزها و امتیازات اندیشۀ اسلام را بشناسید تا دوباره در نبرد تمدنی عقب نمانید 🔸سؤال این است حالا که در همین اردوها فهمیدیم در اندیشه، انسان این است، هستی این است، معرفت این است، چه فایده‌ای داره؟ آیا اینها بحثهای لازمی هست یا نیست؟ این بحث‌ها حتماً لازم است؛ اما به به این شرط که بدانیم الزامات و امتداد این حرفها چیست و چه تمایزی بین اندیشۀ ما با اندیشۀ طرف مقابل می‌آفریند و آن تمایز چه امتیازی می‌آورد. 🔸عرصه کمی بزرگتر از این حرف‌هاست! بزرگ‌ترین فرصت ما همین جمهوری اسلامی‌ و انقلاب اسلامی‌ست. اندیشۀ غرب چهار پنج قرن عملیات کرده است و اندیشه را در تمدنی که به اصطلاح می‌گوییم تمدن غرب امتداد داده و آورده است در سیاست، در اجتماع، در اقتصاد، در تربیت، در خانواده. با همین حرکت جلوتر افتاد است و توانسته برای خودش فرصت‌های جدید ایجاد کند و بر اون مبنا فرصت‌ها را برای شما تنگ کند. در این چند قرن که آن‌ها چنین کردند، ما متأسفانه علی‌رغم مبناهای خوب و مبانی نظریه قوی، این فرصت را نداشتیم که این را تبدیل کنیم به حکومت، تبدیل کنیم به یک دولت، تبدیل کنیم به جامعه سازی، تبدیل کنیم به تمدن‌سازی. امروز به برکت انقلاب اسلامی است که بعد از چند قرن توانستیم به این فرصتی که آرزوی مؤمنان بوده برسیم. اکنون باید تمایزات خودتان را بشناسید و بر اساس این تمایزات، امتیازات را بشناسید تا دوباره عقب نمانید. امروز فرصت بزرگی نه فقط برای پدآفند بلکه برای آفند است. یک دلیل آن که می‌بینید امروز طرف مقابل دارد اینگونه شدید علیه شما متمرکز می‌شود و برنامه‌ریزی می‌کند این است که احساس می‌کند بعد از چهار پنج قرن یکه‌تازی، یک رقیب تمدنی جدی دارد پیدا می‌کند که آمده در صحنه، تا مرحله‌ای که آن تمایزات خودش را به شکل امتیاز به جامعۀ بشری نشان بدهد. یکی از آن تمایزات و امتیازا چیست؟ مسئله ی زن؛ طرف مقابل می فهمد، حرکتی که در موضوع زن چند قرن دارد دنبال می‌کند به چه فرجامی رسیده، به چه بن بستی رسیده است، نگرانی اواین است که امروز شما در این قضیه بیایید و یک الگوی متعالی نشان دهید. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
آقای جهاد کشاورزی! حالت خوبه؟! اینکه خرید تضمینی را بین ۶٢ تا ٧٠هزار تومان قیمت گذاری کردید، به‌کنار! چرا «جو» را که هنگام کاشت کیلویی ٧٠هزار تومان به کشاورز فروختید، حالا بهنگام برداشت کیلویی ٣٠ تومان خرید میکنید؟ مگر دشمن شماست؟! .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
خبرنگارانی که برای وطن جان دادند و خبرنگارانی که وطن‌فروشی کردند قسمت یکم در کنار خبرنگارانی که با سوءاستفاده از موقعیت خود به ملت ایران خیانت کردند، قاطبه جامعه خبرنگاری ایران به رسالت حقیقی خود پایبند بوده و به ملت خود خدمت کرده و می‌کنند. جامعه خبرنگاری ایران مفتخر است که نه‌تنها با روشنگری و آگاه‌سازی افکار عمومی به مردم و نظام اسلامی خدمت کرده است، بلکه در این راه شهدایی نیز تقدیم کرده است. روز خبرنگار، بهانه‌ای است برای سخن راندن در باب شغلی که همواره در کنار واژگانی چون «آگاهی» و «حقیقت» توصیف می‌شود و شرافتش را نیز در همنشینی با این واژگان به دست آورده است. مرسوم است که در این روزها همه ازجایگاه رفیع و ارزش والای این شغل شریف می‌گویند و نطق‌های رسا و متن‌های بلندی در این باب تولید می‌شود. اما در گزارش پیش‌رو قصد داریم فارغ از گزاره‌های کلیشه‌ای – هرچند که بسیاری از آنها صحیح هستند – نگاه متفاوت و عمیق‌تری به خبرنگاری داشته باشیم. آن هم به بهانه قرار گرفتن در عصری که این حرفه در آن اهمیتی بیش از هر زمان دیگر یافته است.  با شعار بی‌طرفی نباید به ارزش‌ها پشت کرد گفته شد که خبرنگاری در ارتباط با مفاهیمی چون «آگاهی»‌، «حقیقت» و «روشنگری» تعریف می‌شود. واژگانی زیبا و روح‌نواز که هر انسان پاک‌سرشت به آنها تمایل دارد. اما مع‌الاسف در جهانی زندگی می‌کنیم که بسیاری از اعمال پلید و غیرانسانی در نقاب مفاهیم زیبا و مقدس بروز می‌یابند. مستکبرین و جنایتکاران عالم همواره به نام آزادی‌، دیگران را به زنجیر می‌کشند، به نام عدالت، بزرگ‌ترین تبعیض‌ها را بنیان می‌نهند، به نام حقوق بشر، انسان را از اساسی‌ترین حقوق خود محروم می‌کنند و به نام انسانیت، حیوانی‌ترین اعمال را مرتکب می‌شوند. بنابراین ضروری است که حدود و ثغور این مفاهیم تعیین شود. باید روشن گردد حقیقت چیست؟ چگونه به دست می‌آید؟ و در بیان آنچه بایسته‌ها، شایسته‌ها و نبایسته‌هایی وجود دارد؟ این‌جاست که نقش مبانی معرفتی برای خبرنگار روشن می‌شود. در حقیقت خبرنگار مانند هر انسان دیگر، دارای جهان بینی و مجموعه‌ای از باورها و ارزش‌هاست که وقایع را از پنجره آن می‌نگرد و آن گاه برای دیگران روایت می‌کند. از همین نکته می‌توان دریافت که «بی طرفی» در حرفه خبرنگاری آن‌گونه که برخی می‌پندارند، اساسا وجود ندارد. البته که خبرنگار باید خود را از قید و بند وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی قدرت‌طلب برهاند و در خدمت صاحبان ثروت و قدرت نباشد. اما نمی‌تواند خارج از چارچوب باورها و ارزش‌هایی که به آنها معتقد است، عمل کند. امروزه شاهدیم که برخی در لباس خبرنگاری و با شعار بی‌طرفی، به ارزش‌ها پشت می‌کنند و حق و باطل را به رسمیت نمی‌شناسند. حال آنکه نمی‌دانند خود در چارچوب «ضدارزش‌ها» عمل می‌کنند و در خدمت جبهه باطل‌اند. آمریکا حقوق روزنامه نگاران کشورهای دیگر را  پرداخت می‌کند! امروزه بر کسی پوشیده نیست که رسانه‌ها در تغییر و تحولات اجتماعی و فردی انسانها نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. رسانه‌ها تعیین می‌کنند که حوادث چگونه برای مردم روایت شود. مردم چه چیزی را بشنوند و چه چیزی را نه. توجهشان به کدام ابعاد از یک حادثه جلب شود و کدام ابعاد و زوایا را نادیده بگیرند. ازهمین روست که صاحبان زر و زور و تزویر در جهان امروز ما، توجه ویژه‌ای به رسانه و اصحاب رسانه دارند. امروزه بزرگ‌ترین امپراطوری رسانه‌ای جهان که مجموعه به هم پیوسته‌ای از رسانه‌های متنی،صوتی و تصویری ریز و درشت است، در کنترل تعداد معدودی از افراد قدرتمند وفادار به جهان‌بینی غرب قرار دارد که برای «چگونه فکر کردن» مردم تصمیم می‌گیرند. این امپراطوری رسانه‌ای نه تنها افرادی را به صورت رسمی و آشکار در خدمت خود دارد، بلکه برای توسعه نفوذ خود حتی از خبرنگارانی که در کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند نیز استفاده می‌کند.  اظهارات رابرت. اف. کندی‌، وکیل، نویسنده و برادرزاده رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تنها یکی از اسنادی است که این موضوع را فاش می‌کند. وی چندی پیش تصریح کرده بود: « آمریکا تقریباً در همه کشورهای جهان بودجه روزنامه‌نگاری را تأمین می‌کند. صاحب روزنامه است. هزاران روزنامه‌نگار را در لیست حقوق و دستمزد خود دارد. آنها قرار نیست این کار را در ایالات متحده انجام دهند.» .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
خبرنگارانی که برای وطن جان دادند و خبرنگارانی که وطن‌فروشی کردند قسمت دوم رسانه‌ها، جرقه آغاز اغتشاشات 1401 کشور ما از زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 57، با سیل فزاینده دشمنی‌ها و دسیسه‌ها از سوی استکبار جهانی مواجه بوده است. این دشمنی‌ها هرچند در مقاطعی به صورت جنگ سخت یا نیمه سخت بروز یافته است، اما از روزهای نخستین پیروزی انقلاب و حتی پیش از آن، به صورت جنگ روانی و تبلیغاتی وجود داشته است. با این حال، در یک دهه اخیر و پس از رشد سریع فناوری و توسعه بسترهای ارتباط جمعی و البته روند فزاینده قدرتمندشدن جمهوری اسلامی، جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای تشدید و توسعه یافته است. تا جایی که ایران به کانون اصلی تهاجم رسانه‌ای غرب بدل شده است. در حوادث پاییز سال 1401، دشمنان ملت ایران یک جنگ ترکیبی و بی‌سابقه را علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی آغاز نمودند. این جنگ هرچند ابعاد گوناگونی داشت، بعد رسانه‌ای آن بسیار پررنگ بود. چه آنکه جرقه آغاز این جنگ ترکیبی، انتشار اخباری دروغ و روایت‌هایی جهت‌دار پیرامون فوت دختری جوان بود. نکته قابل توجه در این میان این بود که علاوه‌بر رسانه‌های معاند خارجی مانند بی‌بی‌سی فارسی، ایران‌اینترنشنال و... برخی رسانه‌های داخلی نیز که به طیف موسوم به اصلاحات وابسته‌اند، در تحریک و تهییج مردم نقش بسزایی داشته و حتی جلوتر از رسانه‌های بیگانه عمل نمودند. خبرنگارانی که بر آتش جنگ ترکیبی علیه کشور دمیدند پس از شکست مفتضحانه دشمن در جنگ ترکیبی سال گذشته، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه بیانیه مشترکی را منتشر کردند که در قسمتی از آن به همکاری عامدانه و آگاهانه برخی خبرنگاران با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه ‌اشاره شده بود. در بیانیه مذکور آمده بود: «آمریکایی‌ها به منظور جذب افراد مورد نظر خود، شبکه‌‌‌سازی از آنها و انتقال ایده‌های مبتنی بر ایجاد تغییرات اجتماعی در چارچوب اهداف پیش‌گفته، دوره‌های آموزشی متعددی را در کشورهای ثالث و بعضاً به صورت برخط برگزار نموده‌اند... متولی دوره‌های مذکور وزارت خارجه آمریکا می‌باشد که از حمایت کامل سرویس جاسوسی C.I.A و تعداد معتنابهی از مؤسسات، بنیادها، دانشگاه‌ها و ‌اندیشکده‌های به‌اصطلاح غیردولتی استفاده می‌نماید. اطلاعات موثق حاکی است که رژیم غاصب صهیونیستی و تعدادی از کشورهای اروپایی، جملگی ذیل هدایت سیا با این پروژه همکاری می‌نمایند.» در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده بود: «انتشار اولین عکس از مرحومه امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن.ح» صورت گرفت که از آموزش دیدگان همین دوره‌ها در خارج از کشور بود. او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقرار یافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت‌دار پرداخت. همچنین است اقدامات «الف.م» که با استفاده از همان پوشش با حضور فوری در شهرستان سقز، به تحریک اطرافیان مرحومه، کارگردانی برخی صحنه‌ها و انعکاس اخبار و تصاویر جهت‌دار از مراسم تشییع، تدفین و تجمعاتِ شکل‌گرفته در آن شهر به ایفای مأموریت پرداخت. این فرد نیز آموزش‌دیده‌ دوره‌های رژیم مافیایی آمریکا در کشورهای خارجی  است.» به فاصله کمی پس از انتشار بیانیه، مشخص شد که دوخبرنگار مذکور، نیلوفر حامدی و الهه محمدی از روزنامه‌های شرق و هم‌میهن بودند که ضمن همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، بر آتش جنگ ترکیبی علیه ملت ایران دمیدند. جنگی که در آن، آرمان علی‌وردی و روح الله عجمیان زیر شکنجه به شهادت رسیدند، زن و کودک بیگناه در شاهچراغ شیراز در خون خود غلتیدند، اقلیتی بی‌منطق و خشونت‌طلب فرصت جولان یافتند و خسارت‌های مادی و معنوی فراوانی به کشور تحمیل شد. دفاع تمام قد به جای اعلام برائت! پس از بازداشت دو خبرنگار مذکور، در حالی که انتظار می‌رفت صاحبان رسانه‌های اصلاح‌طلب شرق و هم میهن، اقدامات آنها را محکوم و از آنها برائت جویند، بالعکس به حمایت تمام‌قد از آنها پرداختند و اقدام دستگاه قضایی در بازداشت متهمین به همکاری با دولت متخاصم آمریکا را محکوم کردند! از آن زمان تاکنون، سلسله اقداماتی در حمایت از ن.ح و ا.م در جریان است که شاخه‌ای از آن در خارج و شاخه‌ای دیگر در داخل دنبال می‌شود.  مدعیان اصلاحات در کشور البته برای دفاع از دو متهم مذکور، دلیل عقل‌پسند یا مدرک محکمه‌پسند ندارند‌، آنچه بیان می‌شود تنها این است که «خبرنگاری جرم نیست» و «جای خبرنگار زندان نیست»! آنها سعی می‌کنند این‌گونه القا کنند که ن.ح و ا.م در راستای رسالت خبرنگاری خود که آگاه ‌سازی افکار عمومی است گام برداشته‌اند و برای تعهد خود به حقیقت بازداشت شده‌اند! در واقع این همان فریبی است که در ابتدای گزارش به آن ‌اشاره شد: پنهان‌شدن پشت واژه‌های مقدس، این‌بار برای سرپوش گذاشتن بر وطن‌فروشی! .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
خبرنگارانی که برای وطن جان دادند و خبرنگارانی که وطن‌فروشی کردند قسمت سوم پیشینه جاسوس-خبرنگار‌ها در ایران در حقیقت حرفه خبرنگاری با وجود تمام ارزش و شرافتی که داراست، به خاطر ویژگی‌ها و دسترسی‌های خاص خود همواره مورد توجه سرویس‌های جاسوسی و امنیتی بوده است. در کشور ما نیز فعالیت جاسوسانی در پوشش خبرنگار مسبوق به سابقه است و تنها به نمونه‌هایی از آن ‌اشاره می‌شود. جیسون رضائیان جیسون رضاییان، خبرنگار واشنگتن پست اواخر تیرماه سال ۹۳ توسط مأموران امنیتی در تهران به جرم جاسوسی بازداشت شد. از جمله مهم‌ترین اتهامات ضدامنیتی رضائیان، نفوذ در اماکن مهم دولتی و افشای برنامه‌های ضدتحریمی ایران از جمله هویت واسطه‌های تجاری و ماهیت شرکت‌های همکار ایران در فرآیند دور زدن تحریم‌ها و جاسوسی از برنامه هسته‌ای کشور بود. بر اساس کیفرخواست صادره، دسترسی و جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده، همکاری با دول متخاصم و نوشتن نامه به اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله اتهامات جیسون رضائیان بود. نازنین زاغری نازنین زاغری از جمله جاسوسانی است که در پوشش خبرنگار برای انگلیس در ایران جاسوسی می‌کرد و به همین جرم دستگیر شده بود. دستگیری زاغری در سال ۹۵ منجر به دستگیری ۵۰ نفر از عوامل جاسوس انگلیس در ایران شده بود و به این شکل یکی از مهلک‌ترین ضربه‌ها به سرویس اطلاعاتی بریتانیا با دستگیری زاغری وارد شد. زاغری مسئول شبکه‌‌سازی ام آی ۶ و وزارت خارجه انگلیس در جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا بود که در شبکه‌‌سازی‌های جاسوسی تحت پوشش خبرنگار و شکل‌دهی به انقلاب‌های رنگی در برخی کشورها نقش فعالی داشته است. رضا رفیعی فروشانی رضا رفیعی فروشانی، روزنامه‌نگار و نماینده سابق مجله تایم در ایران بود که در اوایل تیرماه سال ۸۸ توسط نیروهای مدافع امنیت به اتهام جاسوسی دستگیر شد. وی به اقدام علیه امنیت ملی کشور از طریق جاسوسی به نفع بیگانگان و اجانب، تلاش در جهت راه‌اندازی شبکه‌های غیرقانونی ماهواره‌ای خصوصی و برقراری ارتباط با عناصر وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و امارات متحده عربی متهم شده بود. رفیعی پس از انتخابات 88 با حضور مستقیم در اغتشاشات‌، گزارش لحظه به لحظه حوادث و آشوب‌های تهران را از طریق تصویربرداری به‌وسیله تلفن ماهواره‌ای، ایمیل و فیس‌بوک به خارج از کشور و به عناصر و عوامل سرویس‌های جاسوسی آمریکا و امارات متحده عربی منتقل می‌کرد. شهدای خبرنگار، ایثار خون در مسیر مجاهدت قلم  اما در کنار خبرنگارانی که با سوءاستفاده از موقعیت خود به ملت ایران خیانت کردند، قاطبه جامعه خبرنگاری ایران به رسالت حقیقی خود پایبند بوده و به ملت خود خدمت کرده و می‌کنند. جامعه خبرنگاری ایران مفتخر است که نه‌تنها با روشنگری و آگاه‌سازی افکار عمومی به مردم و نظام اسلامی خدمت کرده است، بلکه در این راه شهدایی نیز تقدیم کرده است. به مناسبت روز خبرنگار نام تعدادی از شهدای شاخص خبرنگار به همراه شرح مختصری از زندگی‌شان ارائه می‌گردد. شهید محمود صارمی محمود صارمی سال ۱۳۴۷ در شهرستان بروجرد متولد شد. شهید محمود صارمی در سال ۱۳۷۰ جذب خبرگزاری جمهوری اسلامی شد و بعد از پنج سال تلاش و فعالیت، به خارج از کشور اعزام و مسئولیت دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی را در مزارشریف برعهده گرفت.   شهید محمود صارمی مرداد ماه ۱۳۷۷به همراه هشت دیپلمات ایرانی در مزار شریف افغانستان از سوی گروه طالبان مورد حمله قرار گرفته و به شهادت رسیدند.  شهید حسن باقری غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری ۲۵ اسفند سال ۱۳۳۴ش در خانواده‌ای مذهبی در حوالی میدان خراسان تهران چشم به جهان گشود.  شهید حسن باقری در سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را در روزنامه جمهوری اسلامی در زمینه‌های فرهنگی و سیاسی شروع کرد. در طول این مدت با توجه به دعوت سازمان ملل، به‌عنوان خبرنگار از طرف این روزنامه به مدت ۱۵ روز به لبنان و اردن سفر کرد و از از اوضاع نابسامان مسلمانان در آن منطقه گزارشی جامع تهیه نمود. او در نخستین روزهای سال ۱۳۵۹ در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استخدام شد و نام مستعار حسن باقری را برای خود انتخاب کرد و در قسمت اطلاعات سپاه وظیفه شناسایی گروهک‌های وابسته و منحرف را برعهده گرفت.  در ۹ بهمن سال ۱۳۶۱ کمی قبل از شروع عملیات مقدماتی والفجر، حسن باقری همراه با گروهی از اعضای سپاه پاسداران، در منطقه فکه و در حالی که مشغول به انجام عملیات شناسایی در سنگر دیده‌بانی بود در اثر برخورد گلوله خمپاره دشمن به شهادت رسید.  .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
ادامه👆 شهید سیدمرتضی آوینی شهید سیدمرتضی آوینی در سال 1326 در شهر ری، در جنوب تهران متولد شد.روایت فتح یک مستند ماندگار و مادام العمر از جنگ ایران و عراق بود که بر زندگی روزمره سربازان ایرانی تمرکز داشت. این مجموعه شامل پنج سری بود و به جنبه‌های معنوی جنگ می‌پرداخت. این فیلم «یک تجربه معنوی مادام العمر» را از طریق روایت ایدئولوژیکی خود به تصویر کشید. آوینی در 20 فروردین 1372 بر اثر انفجار مین در فکه، در شمال غربی استان خوزستان، بر اثر ترکش مین به شهادت رسید. پیکر شهید سید مرتضی آوینی ۲۲ فروردین با حضور مقام معظم رهبری و هنرمندان و نویسندگان تشییع و در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. شهید محسن خزائی شهید محسن خزائی در پانزدهم آذرماه سال ۵۱ درخانواده‌ای مذهبی که ذاکر اهل بیت بودند به دنیا آمد.  او در سال ۷۴ به عنوان متصدی صدا فعالیت خود را در صدا و سیما  آغاز کرد و به خاطر شور و نشاط خاصی که در برنامه‌های جوان ایجاد می‌کرد و با جوانان ارتباط زیادی داشت مدیر باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان شد. وی پس از فعالیت‌های تخصصی و حرفه‌ای خبر، عشق دفاع ازحرم  او را به سوریه کشاند او درسوریه بعد از هر گزارش خبری خود، در بین رزمندگان مقاومت مداحی اهل بیت‌(ع) می‌کرد. شهید محسن خزایی برای پوشش آخرین وضع میدان نبرد و پیشروی رزمندگان در منطقه منیان در غرب شهر حلب سوریه حضور داشت که تروریست‌ها با خمپاره این گروه را مورد حمله قرار دادند. شهید خزایی در حین تهیه گزارش در بیست و دوم آبان‌ماه 1395 در منطقه عملیاتی حلب در اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر  به شهادت رسید. شهید‌هادی باغبانی شهید مدافع حرم «هادی باغبانی» شهریور 1362 در روستای دار بدین روشن بهنمیر، از توابع شهرستان بابلسر دیده به جهان گشود.  شهید‌هادی باغبانی در سنین بزرگسالی مسیر خبرنگاری و مستند‌سازی را انتخاب کرد و به دلیل علاقه‌مندی که به هنر و بخصوص مستند‌سازی داشت موجب شد تا در راه مستند ‌سازی جنگ گام بردارد. او سابقه چند سال فعالیت مستند‌سازی در حوزه هنری، روایت فتح و صداوسیما را داشت و این سال‌ها با اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی همکاری می‌کرد که حاصل آن ساخت 22 فیلم مستند بود. شهید باغبانی در دومین سفر خود به سوریه در تاریخ 28 مرداد 92، با شدت گرفتن درگیری‌ میان گروه‌های تکفیری با نیروهای سوری در مناطق شهر دمشق به‌دست تروریست‌های تکفیری جبهه النصره و جنایتکاران سلفی به شهادت رسید. شهید سیدحسن شاهچراغی سیدحسن شاهچراغی نهم بهمن سال ۱۳۳۱ هجری شمسی در یکی از محله‌های قدیمی شهر «دامغان» کودکی از خانواده سادات پا به عرصه هستی گذاشت.  پس از دوران مدرسه اطرافیان او به ذلیل هوش و استعدادی که داشت، به رفتن دانشگاه و درآمدزایی تشویق کردند اما او راه بزرگان خاندان خود را پیش گرفت و به حوزه علمیه رفت. او در مبارزه با طاغوت از سطحی‌نگری به طور جدی اجتناب می‌کرد و می‌گفت باید تخت پایه‌های نظام کفر را در افکار و ‌اندیشه‌ها در عرصه فکر و فرهنگ بشکنیم تا زمینه تخریب نظام ظلم فراهم گردد و لذا در این راستا تلاش‌های قابل توجهی داشت. وی پس از پیروزی انقلاب به عنوان یکی از مشاوران و مسئول دفتر شهید آیت‌الله قدوسی در دادستانی انقلاب مشغول به کار شد، سپس از سوی مردم دامغان به نمایندگی مجلس برگزیده شد. تا در آذر ماه سال 61، مسئولیت مؤسسه کیهان را پذیرفت. در اول اسفندماه سال 1364 ه.ش به اتفاق همراهانش با سقوط هواپیما به وسیله متجاوزان بعثی در آسمان خوزستان، به همراه چهل نفر از همراهان خود صعود الی‌الله را نائل شد و عاقبت به آرزویش رسید. شهید کاظم اخوان کاظم اخوان در سال ۱۳۳۸ در سالروز ولادت امام کاظم‌(ع) چشم به جهان گشود.   او همانند بسیاری از هم‌دوره‌ای‌هایش در صفوف مبارزات انقلابیون حضور داشت. همین شور و‌اشتیاق با او همراه بود تا اینکه با آغاز جنگ تحمیلی به اهواز شتافت. او در ستاد جنگ‌های منظم عضو شد و مقطعی را در کنار شهید مصطفی چمران به دفاع از میهن پرداخت. شمار عملیات‌هایی که او در کنار شهید چمران بوده به عدد ۷۰ می‌رسد. در همه این عملیات‌ها علاوه‌بر سلاح، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری در دست داشت. تکاپوی او در جهاد چمران را متوجه او ساخته بود. به همین سبب هم‌رزمانش اخوان را «رزمنده عکاس» خطاب می‌کردند. تیر ۱۳۶۱ بود که رژیم صهیونیستی به لبنان حمله گسترده زمینی، هوایی و دریایی کرد. اخوان تصمیم گرفت به لبنان برود و از آنجا عکاسی کند. قبل از ورود به بیروت، در پست بازرسی نیرو‌های فالانژ وابسته به صهیونیست‌ها، در ۱۴ تیر ۱۳۶۱ و در توطئه مشترک صهیونیست‌ها و فالانژ‌ها ربوده شد و از آن تاریخ تاکنون، وضعیت حیاتی او نامعلوم است. این عکاس هنرمند مشهدی به همراه احمد متوسلیان به این سفر بی‌بازگشت رفت که سرنوشت مشترکی پیدا کردند. هنوز همه دوستدارانش چشم انتظار خبری از او و همراهانش هستند.
خبرنگارانی که برای وطن جان دادند و خبرنگارانی که وطن‌فروشی کردند قسمت پنجم شهید عبدالرسول مصطفایی شهید رسول مصطفایی متولد ۱۳۳۷ در آبادان، از مبارزان نوجوان قبل از انقلاب و گوینده تلویزیون بعد از انقلاب بود. خبرنگار رزمنده‌ای که از ابتدای جنگ با وجود اصرار برخی از افراد در صدا و سیمای مرکز و استان فارس، حضور در جبهه را بر ماندن ترجیح داد و همراه با نیرو‌ها و هسته‌های مردمی خرمشهر و آبادان با امکانات خیلی کم، جلوی نیرو‌های عراقی مقاومت کرد. شهید مصطفایی همزمان با مبارزه و حضور در میان مردم، با دوربینی ساده و ضبط صوتی کوچک به مصاحبه با رزمندگان و تهیه و ارسال اخبار جنگ مشغول بود. بعد از تشکیل بسیج هم در خط مقدم تمام گزارش‌های جنگ را به تهران ارسال می‌کرد، و رسالت خود را علاوه‌بر دفاع، در بازتاب اخبار و وقایع میدان‌های دفاع حق علیه باطل با جدیت تمام انجام می‌داد. شهید رسول مصطفایی در سال ۵۹ و در خط مقدم دفاع، بعد از چند بار مجروح شدن، بالاخره بال شهادت را گشود و در هفدهم آذرماه ۱۳۵۹ کنار پل خرمشهر با اصابت خمپاره آسمانی شد. شهید غلامرضا رهبر شهید غلامرضا رهبر در سال ۱۳۳۶ در آبادان متولد شد. در تهران درس خواند و با آغاز نهضت امام خمینی(ره)، مجاهدت‌های خود را در راه انقلاب آغاز کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز با نهاد‌های مختلف انقلابی همکاری داشت. شهید غلامرضا از سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را در صدا و سیمای مرکز آبادان و رادیو نفت آغاز کرد و در سمت «مدیر خبر» رادیو آبادان و نماینده صدا و سیما در قرارگاه خاتم الانبیأ (ص) در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شروع به انعکاس پیروز‌های رزمندگان اسلام کرد. در دوران جنگ تحمیلی، با حضور در جبهه‌های جنگ و زیر بارش توپ و خمپاره، کار خود را به خوبی انجام داد و ایثارگری رزمندگان را می‌نگاشت. شهید غلامرضا رهبر نخستین گزارشگر شهید صدا و سیما  است که در ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات شلمچه به شهادت رسید. این شهید در تهیه خبر بسیار دغدغه‌مند و مردمی بود و می‌گفت: هر شخصی که قصد ورود به عرصه رسانه را دارد باید ویژگی‌های از قبیل توانایی و شجاعت داشته باشد. روحیه و اخلاقیات شهید رهبر به گونه‌ای بود که گزارشی را تهیه می‌کرد تا زمان انتشار پیگیری و دغدغه داشت تا به خوبی و با کیفیت منتشر شود. زمانی که گزارشی منتشر می‌شد و به گونه‌ای بود که شهید راضی نباشد، تا مدت‌ها افسوس، حرص و صحبت آن گزارش را می‌کرد. شهید سیدمحمدحسین نواب   سید محمدحسین نواب در بیست و سومین روز از شهریورماه سال 1345 در خانواده‌ای روحانی در شهرضا اصفهان چشم به جهان گشود. پدر وی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید محمد نواب در زمره نخستین شاگردان وارسته حضرت امام(ره) به شمار می‌رفت و به آن بزرگوار به شدت عشق می‌ورزید. شهید محمدحسین نواب تحصیلات خود را در زمینه‌های فلسفه، قرآن و علوم و معارف اسلامی زیر نظر حضرت آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد، این در حالی است که این شهید بزرگوار به زبان‌های عربی و انگلیسی تسلط کامل داشت و به زبان بوسنیایی نیز در حد گفت‌وگو و تفاهم کامل مسلط بود.  وی پس از پذیرش قطعنامه بی‌صبرانه در انتظار جبهه‌ای دیگر به سر می‌برد، از این رو همزمان با آغاز هجوم وحشیانه جنایتکاران به سرزمین اسلامی بوسنی و هرزگوین، عاشقانه راهی آن دیار شد. وی تا پایان حیات مظلومانه اما پربرکت خویش به طور مستمر و فعال در آن دیار حضور داشت به گونه‌ای که سرانجام در غروبی خونین و غریب در شهر موستار بوسنی ربوده شد و پس از 15 روز تحمل شکنجه‌های فراوان و سپس با ضرب 6 گلوله ندای حق را لبیک گفته و به درجه رفیع شهادت نایل گشت. شهید نواب که عضو سازمان تبلیغات اسلامی بود و به عنوان خبرنگار کیهان در بوسنی و هرزگوین خدمت می‌کرد، سرانجام پس از شهادت به شهر قم منتقل و در گلزار علی ‏بن جعفر و در نزدیکی مزار شهید زین‏ الدین در آرامگاه ابدی خود به خاک سپرده شد.  شهید رسول کاظم نژاد شهيد رسول كاظم نژاد در شهريور 1340 در تهران به دنيا آمد . شهید رسول کاظم نژاد در سال ۱۳۶۳ فعاليت عكاسي خود را با روزنامه كيهان آغاز كرد. با آغاز جنگ تحميلي به صورت داوطلبانه به جبهه رفت و علاوه‌بر حوزه دفاع مقدس آثار ديگری در زمينه بمباران تهران، ارتحال امام(ره)بازگشت آزادگان، زلزله رودبارو... توليد كرد. وی در سن ۴۴ سالگي درپانزدهم آذر ۱۳۸۴ در سانحه سقوط هواپيمايي همراه با جمعی از اصحاب رسانه به شهادت رسید.  .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
خبرنگارانی که برای وطن جان دادند و خبرنگارانی که وطن‌فروشی کردند قسمت ششم شهید غلامعلی لقمانی شهید غلامعلی لقمانی در سال ۱۳۴۳ در شهرستان نکا در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. فعالیت شاخص شهید بعد از انقلاب حضور به صورت داوطلبانه در جهاد سازندگی برای خدمت رسانی به روستاها و مناطق محروم بود که به مدت ۶ ماه کامل در سال ۶۲ عازم منطقه کردستان شده و منشأ خدمات و ایثار بود که پس از آن، به ادامه تحصیل پرداخت، به عنوان نویسنده جذب رادیو شده و سپس به عنوان تهیه‌کننده مشغول فعالیت بود که  برنامه سلام صبح بخیر را در رادیو تولید کرد. در سال ۱۳۶۱ به مدت ۴ ماه در منطقه جنگی کردستان و سال۱۳۶۴  به مدت ۳ ماه در منطقه فاو و در عملیات والفجر ۸ حضور  داشت. در سال ۱۳۶۵ نیز به عنوان ماموریت یک ماه در قالب سپاهیان محمد(ص)  از طریق صدا و سیمای زاهدان به مرکز خوزستان رفت و از آنجا برای تهیه برنامه به جبهه اعزام  شد و در همین عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.  مرحوم نادر طالب‌زاده از انصاف به دور بود که نام شهدای رسانه را بیاوریم و از مرحوم نادر طالب‌زاده یادی نکنیم. مجاهدت‌های وی در عرصه رسانه و رنج‌هایی که به سبب بیماری در واپسین سال‌های عمر خود تحمل کرد، چیزی کمتر از شهادت نبود. نادر طالب زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران و مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیونی، و کارگردان اهل ایران بود. او دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار، از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیئت ‌اندیشه‌ورز این شبکه بود. در سال 1348 وقتی 16 ساله بود برای ادامه تحصیل راهی کشور آمریکا شد تا اینکه شهریور 1357 در اواخر دوره فوق لیسانس در بحبوحه انقلاب به ایران بازگشت.  در سال 1360 به‌عنوان مامور صدا و سیما به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شود و آنجا مستند شوش، شهر شهیدان گمنام را ساخت و به تهران بازگشت. او سپس به عنوان فیلمساز در مرکز تولید فیلم در تهران مشغول به کار می‌شود تا جنگ به پایان برسد. نادر طالب زاده از 8 آذر 1400 به دلیل عوارض ناشی از عارضه قلبی و لختگی خون در بیمارستان بستری شد. وی روز جمعه 9 اردیبهشت 1401 در سن 69 سالگی دارفانی را وداع گفت. رسالت مطبوعات در نظام اسلامی در پایان باید یادآور شد که مهم‌ترین نقش خبرنگاران در کشور ما، نقش‌ فرهنگی‌ آنان‌ در معرفی‌ و دفاع‌ از ارزش‌ها و آرمان‌های‌ پذیرفته‌شده توسط امت انقلابی ایران است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در متن حکم انتصاب مدیرمسئول موسسه کیهان مورخ 1/10/1372 فرمودند، «مطبوعات‌ در ایران‌ اسلامی‌ و انقلابی‌ تکلیفی‌ بزرگ‌ بر دوش‌ دارند که‌ هدایت‌ افکار و تبیین‌ حقایق‌ و دفاع‌ در برابر تهاجم‌ بیگانگان‌، عناصر مهم‌ آن‌ است‌. بی‌تفاوتی‌ در برابر نیازهای‌ فکری‌ ملت‌ ایران‌ و بی‌توجهی‌ به‌ آرمان‌های‌ اسلامی‌ و انقلابی‌ آنان‌ که‌ در برخی‌ از مطبوعات‌ کنونی‌ کشور دیده‌ می‌شود سیئه‌ای‌ است‌ که‌ در قضاوت‌ عمومی‌ مردم‌ ما در حال‌ و آینده‌ و در نهایت‌ در پیشگاه‌ دادگاه‌ الهی‌ در آخرت‌، بخشوده‌ نیست‌. و مقابله‌ و عناد در برابر این‌ آرمانها که‌ آن‌ نیز متأسفانه‌ امروز با سوءاستفاده‌ از آزادی‌هائی‌ که‌ جمهوری‌ اسلامی‌ خود را بدان‌ پایبند دانسته‌ است‌، در تعدادی‌ نشریات‌ وجود دارد گناهی‌ سنگین‌ و فراموش‌ ناشدنی‌ است.» .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
دشمن شناسی(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن) از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی)قسمت۱۲۱ نفوذ دشمن در دانشجویان به قصد فساد و تباهی حرف من به دانشجویان این است که مراقب دشمن باشید؛ دشمن را خوب بشناسید؛ مبادا از شناسایی دشمن غفلت کنید. غریبه هایی را که در لباس خودی خودشان را در همه جا داخل میکنند بشناسید؛ دستهای پنهان را ببینید. هیچکس بخاطر غفلت ستایش نمیشود. هیچکس بخاطر چشمها را بر هم گذاشتن، مدح نمیشود. اگر بر آدم غافل ضربه ای وارد شد، اول کسی که مسئول و مذموم است، خود اوست؛ مراقب باشید. دانشجو، قشر فاخر و باارزشی است. دشمن، دانشجو را هدف گرفته است. چند سال است سعی میکنند بلکه بتوانند دانشجویان را در مقابل نظام قرار دهند، اما موفق نشدند؛ بعد از این هم موفق نخواهند شد. اگر یک عده نفوذی خواستند از فرصتی استفاده کنند و از آب گل آلودی ماهی بگیرند- وارد اجتماع دانشجویان شدند و شعارهایی درست کردند و حرفهایی زدند- خیال نکنند که ما اشتباه خواهیم کرد؛ نه، ما اشتباه نخواهیم کرد. ما مخاطب و طرف خودمان را میشناسیم. دانشجو، فرزند ماست؛ متعلق به ماست؛ متعلق به این کشور است. دشمن است که میخواهد با نام دانشجو یا با نام نفوذ در میان دانشجویان، فساد و تباهی کند؛ خود دانشجویان بایستی هوشیارانه متوجه باشند.(بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان به همراه اقشار مختلف مردم 21/4/1378) وارد کردن دانشجویان از محاسبات دشمن دانشجویان عزیز! ببینید که دشمن در محاسبات خود عنصر دانشجو را وارد میکند. البته از مدتی پیش وارد کرده است؛ اما حالا دشمن به صورت عملی میخواهد با عنصر دانشجو، بازی کند. هوشیاری شما آگاهی شما، ایمان شما و دقت نظر شما باید دشمن را ناکام کند. هرچه میتوانید، در موضع یک انسان آگاه و هوشیار عمل کنید. مملکت متعلق به شماست. ما که رفتنی هستیم؛ نسل شماست که این مملکت را میگیرد. پدران و نسل قبل از شما توانستند این کشور را از چنگ غارتگران خارجی و عمدتا آمریکایی خارج کنند. آنها هنوز هم دست و پا میزنند، پنجه میکشند و تلاش میکنند! این شما هستید که باید خودتان را مجهز کنید و کشورتان را نگه دارید. نگذارید این کشور، این منابع، این قدرت عظیم و این منطقه ی حساس به دست دشمن بیفتد. خودتان را آماده کنید.( 8/5/1387) * جوانان ما، مخصوصا دانشجویان، شور انگیزی در مبارزه با دشمن و مقابله با تهاجم او بر دوش دارند. انجمنهای اسلامی و دیگر تشکلهای اسلامی دانشگاهها، باید خود را در صفوف مقدم این مبارزه ی پرشور قرار دهند.( پیام به مناسبت گردهمایی مسئولان انجمنهای اسلامی دانشگاهها 10/5/1377) * در یک چنین موقعیت و فصل حساسی مثل این فصل سال ( فصل امتحانات دانشجویی، فصل کنکور) که همه ی خانواده هایی که جوانی دارند، این فصل که میشود، همه ی همت خودشان را میگذارند که جوانشان حواسش جمع باشد و بتواند در امتحان یا در کنکور موفق شود. آن کدام دستی است، آن کدام دشمن آینده ی این مملکت و دانشگاه این مملکت است که اینطور جوانان را به یک سمت انحرافی میکشاند، سرگرمی درست میکند و تشویق مینماید به اینکه سراغ درس و سراغ امتحان نروید؛ اجتماع کنید؟! اول کسی که اینجا باید هوشیارانه چشم خود را باز کند و تصمیم بگیرد، خود دانشجوست.(بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان به همراه اقشار مختلف مردم 21/4/1378) .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
دشمن شناسی(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن) از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی)قسمت۱۲۱ ادامه👆 مقابله با افزار تبلیغی و فرهنگی دشمن در صحنه ای که دشمن با ابزار فرهنگی و تکیه بر سلاح تبلیغ، مزورانه به میدان می آید، چه کسی شایسته تر از دانشجو و طلبه است که در صفوف مقدم این دفاع مقدس قرار بگیرد و با تکیه بر ایمان صادقانه و منطق قوی و عمل صالح خود، دشمن را مغلوب و رسوا کند. آری، بسیج مدرسه ی عشق است، و در همه ی میدانهای دشوار، فقط حضور عاشقانه و مخلصانه است که میتواند پرچم حق و عدل و راستی و ایمان را به اهتزاز در آورد و جنود شیطان را منهزم سازد. دانشجوی بسیجی کسی است که دشمن کمین گرفته را از یاد نمیبرد و غافلانه، خود و دانشگاه و کشورش را به دست تطاول دشمن نمیسپرد. دانشجوی بسیجی، جوانی خود را مغتنم میشمرد و از لحظه های گرانبهای آن برای خودسازی علمی و فکری و روحی بهره میگیرد. دانشجوی بسیجی، پیکار فرهنگی و فکری و عقلانی را نیز مانند حضور در میدانهای جنگ، با تکیه بر هوشمندی و تلاش و توکل به پیش میبرد و خود را در همه حال، سرباز اسلام و انقلاب و فرزند خمینی کبیر میشمرد. بسیج دانشجویی در عین آنکه یک تشكل نظم یافته و برخوردار از سازماندهی است، نه در جناحهای سیاسی، هضم و حل میشود و نه خود را رقیب سازمانهای دانشجویی متعارف میشمرد. هر دانشجویی با هر سلیقه ی سیاسی، اگر پایبند به ارزشهای انقلاب و آماده ی حضور در عرصه ی مبارزهی فرهنگی و سیاسی با استکبار و ایادی آشکار و نقابدار آن است، مستواند در خیل بسیجیان دانشگاه و عضوی از بسیج دانشجویی باشد.( پیام به پنجمین گردهمایی بسیج دانشجویی 14/7/1377) .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95