🔴 قاطعیت امام ره نسبت به یک نوار فاسد کجا، نوع مواجهه سه قوه و مسئولین کشور با بی بند و باری کجا!
🔰امام خمینی ره:
" به من اطلاع دادهاند - من که بیرون نیستم، اما اشخاصی به من اطلاع دادهاند - که بعضی نوارهای بسیار مفتضح در بعضی از جاها هست به عذر اینکه فلانی گفته است که کسی حق ندارد به کسی؛ من همچو چیزی میگویم که کسی حق ندارد نهی از منکر کند؟!
من اگر بفهمم که واقعاً این صحت دارد، اذن میدهم به آن کسی که میخواهد اینها را، از اطراف خیابانها بیرون کند، این دکانهایی که این کارها را میکنند دکانشان را برچیند.
خودشان توجه کنند که این مسائل، یک مسائلی است که #آبروی_اسلام در خطر است برایش. در جمهوری اسلامی علناً یک همچو مسائلی در خیابانش بشود، این را نمیشود تحمل بکنند، مردم تحمل نمیکنند. و به من نسبت میدهید، دروغ نسبت میدهید، من همچو کاری نمیتوانم بکنم که یک مسئله خلاف شرع را من بگویم، نخیر، باید بشود. ما چیزهایی که برخلاف است میگوییم نباید باشد، نه [اینکه] چیزهایی که برخلاف است باید باشد. "
📚صحیفه امام ره، ج۱۷، ص۲۵۲
✅ پ.ن:
🔻امام ره نسبت به نوارهای مبتذل و فاسد آن زمان اینگونه بر آشفته می شدند و این مساله برایشان غیر قابل تحمل بود.
👈 آنگاه امروز در کشورمان با یک فضای مجازی ناامنی روبرو هستیم که مردم و جوانان ما را به سمت فساد و فحشا کشانده است. در فضای حقیقی نیز شاهد جولان بی بند و بارها هستیم.
⚠️با این نوع مواجهه ناامید کننده، سه قوه کشور و همچنین برخی نهادها و دستگاه های کشور چگونه می توانند ادعا کنند که در خط امام ره قرار دارند؟!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️💢⭕️
⭕️ ابی مارتین خبرنگار آمریکایی:
کشتار خبرنگاران توسط اسرائیل به منظور پوشاندن حقیقت از دید مردم دنیا است
#طوفان_الاقصی #فلسطین
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
راهبردها در کلام و پیام حضرت آیة الله العظمی خامنه ای
در تمام این کار بزرگی که برعهده داریم، در مراحل گوناگون آن، بایستی ازاهداف و ارزشهای متعالی نظام اسلامی، یک لحظه غفلت نکنیم
تاریخ: 8/6/75
من باید این نکته را بگویم، برای این که اینها به صورت یک سرفصل فراموش نشدنی، همواره در ذهنها بماند. ما در تمام این کار بزرگی که برعهده داریم، در مراحل گوناگون آن، بایستی از اهداف و ارزشهای متعالی نظام اسلامی، یک لحظه غفلت نکنیم. اگر کار سازنده ما، با غفلت از آن اهداف انجام بگیرد، خوف انحراف این کار از آن اهداف وجود دارد. چون ما انسان و بشریم، اگر اندکی غفلت بکنیم، ممکن است که از صراط مستقیم ، به سمت چپ و راست منحرف بشویم.
رعایت ارزشهای اسلامی و عدل اسلامی یگانه نجاتبخش کشور
تاریخ: 13/3 /1370
مأموران نظام در هر بخش، مخصوصا در بخشهای کارشناسی و برنامه ریزی، باید بدانند که یگانه نجاتبخش کشور و ملت از شر سلطه دشمنان و جباران و ازشرفقر و جهل - که میراث شوم طواغیت است - رعایت ارزشهای اسلامی و عدل اسلامی و تکیه بر استعدادهای انسانی این ملت و نیروهای خالص و مخلص آن است، و هم این است که کشور را از وابستگی به بیگانگان و نیاز به دشمنان نجات خواهد داد
کاری کنیم که ارزشهای اسلامی، ارزشهای مطلق به حساب آیند
تاریخ: 1/6/1369
ملت ایران، امروز به نام اسلام، کار و تلاش می کند و برای اسلام، جهاد و مجاهدت می نماید. و این همان معجزه یی است که در دوران ما اتفاق افتاد که یک نظام اجتماعی بر اساس دین خدا و مفاهیم و ارزشهای الهی شکل بگیرد. با محاسبات مادی، چنین چیزی اصلا تصور نمی شد. ملتهای مسلمان، حقیقتا مجذوب این حرکت هستند. این مبالغه نیست، واقعیتی است که وجود دارد. علی رغم این همه تبلیغاتی که علیه جمهوری اسلامی شده، ما می بینیم که باز ملتهای اسلامی، نسبت به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی خوشبینند و در جهت همین روند، حرکت می کنند. امروز در دنیا، کمتر ملت اسلامی یی است که تحت تاثیر این حرکت قرار نگرفته باشد.
در صورتی این شوق و این امید در ملتها باقی می ماند که ما از ایمان بی قیدوشرط و پایبندی کامل به دین خدا، یک سرسوزن تنزل و تنازل نکنیم. درمعامله با قدرتهای جهانی، همین طور است. در برخورد با مسایل جهانی، همین طور است. در تنظیم سیاست خارجی، همین طور است.
در اداره داخلی کشور، همین طور است. باید آن راز سعادت جامعه را - که گردآمدن بر محور ایمان به خداست - در زندگی و نظام اجتماعی خودمان، هر لحظه قویتر و برجسته تر کنیم، ملت را به سمت تربیت اسلامی بیشتر و عمیقتر سوق بدهیم، عناصر جوان جامعه را به تربیت اسلامی تربیت بکنیم، دانشگاههای ما، وظیفه تربیت جوان مسلمان و متخصص و عالم مسلمان - نه صرفا عالم - را بر دوش خودشان احساس کنند، مدارس ابتدایی هم همین طور. کاری کنیم که در جامعه، ارزشهای اسلامی، ارزشهای مطلق به حساب بیاید و همه ارزشهای دیگر، در مقابل آنها کم رنگ باشد. صدا و سیما در این جهت، حرکت و تلاش و برنامه ریزی بکند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
♦️حکم اخراج دکتر فاطمه رجائیراد از دانشگاه علوم پزشکی بابل قطعی شد
🔹فاطمه رجائیراد جراح فک و صورت آملی که در یک مراسم رسمی «کشف حجاب» کرده بود و همین امر باعث تعلیق او از دانشگاه و تعطیلی مطبش نیز شده بود، در صفحه اینستاگرامش از اخراج قطعی خود از دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌بخاطر اشتباه حضرت يوسف فرزندانش به پیامبری نرسیدند❌
⛔️ آیا حضرت یوسف موقع دیدن پدرش از اسب پیاده نشد⁉️
(پاسخ: مرتضی کهرمی )
#شبهات_قرآنی #کهرمی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
┄┅════✧هفته پژوهش گرامی باد✧════┅┄
📣 پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار میکند:
💥سلسله نشستهای علمی💥
🎙 آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان
⬅️ «بررسی وضعیت سیاسی اجتماعی اهل سنت جنوب شرق کشور»
⏳چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲
🕰 ۱۰ تا ۱۲
📍مکان: قم، بلوار ۱۵ خرداد، نبش کوچه ۴، پژوهشگاه مطالعات تقریبی
🎦 علاقه مندان می توانند از طریق لینک زیر به صورت آنلاین در جلسه شرکت نمایند
HTTPS://B2N.IR/TAQRIBSTUDIES
🔹کانال رسمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی
🌐 @taqribstudies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتخابات مجلس با سایر انتخابات در ایران چه تفاوتی دارد؟
🔹عوامل مشارکتساز و مشارکتسوز چه فاکتورهایی میتوانند باشند؟
🔸بخشی از گفتگو با پرویز امینی، استاد دانشگاه و جامعهشناسی سیاسی
📝 فیلم و متن کامل را «اینجا» https://tn.ai/3004840ببینید
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
🔅اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اولیائک
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
تأثيرپوشش اسلامي در مهار غريزه جنسي
برخى جلوه هاى باطنى تأثیر پوشش اسلامى
1. عفت
قسمت۱
از جلوه هاى برجسته پوشش معنوى و باطنى عفت است.1 یکى از علت هاى پیدایش عفت، التزام به حجاب و پوشش ظاهرى بیش تر است. این مطلب با دقت در ابتدا و انتهاى این آیه شریفه فهمیده مى شود:
وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاّتی لا یَرْجُونَ نِکاحًا فَلَیْسَ عَلَیْهِنَّ جُناحٌ أَنْ یَضَعْنَ ثِیابَهُنَّ غَیْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزینَةٍ وَ أَنْ یَسْتَعْفِفْنَ خَیْرٌ لَهُنَّ. (نور: 60)
و بر زنان از کار افتاده اى که [دیگر] امید زناشویى ندارند، گناهى نیست که پوشش خود را کنار نهند [به شرطى که ]زینتى را آشکار نکنند؛ و عفت ورزیدن براى آنها بهتر است.
خداوند در این آیه، نخست به پیر زنان مى فرماید که بدون قصد خودنمایى، مجازند از برخى پوشش هاى رویى بدن مثل جلباب و چادر استفاده نکنند، ولى در ادامه مى گوید: حتى اگر همین زنان سال مند نیز از این گونه حجاب ها استفاده کنند و عفت بورزند، براى ایشان بهتر است.
در روایت معروف جنود عقل و جهل، عفت متضاد با تهتک ذکر شده است. «العفة و ضدها التهتک»2 و تهتک در لغت به معناى پرده درى آمده است.3 بنابراین، به قرینه تقابل و تضاد، مى توان گفت عفّت به معناى پرده پوشى است.
عفت جلوه ها و قلمروهاى گوناگونى دارد که مى توان همه آن ها را در سه نوع گرد آورى کرد: 1. عفت در اندیشه؛ 2. عفت در گفتار؛ 3. عفت در رفتار.
چون پوشش اسلامى رفتارى است که از یک فرد مسلمان سر مى زند، به تناسب موضوع این نوشتار، به طور اختصار از عفت در رفتار سخن مى گوییم.
عفاف گرایى در رفتار، عرصه هاى گوناگونى زندگى فردى و اجتماعى را فرا مى گیرد. مانند عفت در پوشش که گزینش جامه اى است که با هویت دینى، هنجارهاى اخلاقى، شخصیت والاى انسانى و ارزش هاى متعالى اجتماعى سازگار باشد. حوزه ارتباط هاى انسانى به نمایشگاهى از جلوه هاى بدنى و دوخت و دوز مد گرایانه تبدیل نشود، عرصه هاى فرهنگى، اقتصادى و سیاسى جلوه گاه عریان نمایى هاى هوس انگیز و خرد سوز نگردد و به جاى تجلى عقلانیت، دین ورزى، اخلاق پیشگى و انسانیت، حیوانیت لجام گسیخته به میدان نیاید.
یکى دیگراز ابعاد عفت رفتارى «عفت جنسى» است. عفت جنسى در فرهنگ اسلامى جلوه هاى متعددى دارد که برخى از مهم ترین آن ها عبارتند از:
ـ پرهیز از نگاه آلوده؛
ـ خلوت نکردن با نامحرم؛
ـ تماس بدنى نداشتن؛
ـ پرهیز از خود ارضایى و آمیزش نامشروع؛
ـ نداشتن تجلى تحریک آمیز در مجامع؛
ـ واسطه نشدن براى فحشا؛
ـ گریز از عوامل تحریک آمیز.4
کتاب هاى روایى که احادیث ازدواج را مطرح کرده اند، با ب ویژه اى با عنوان وجوب عفت ورزى و پاک دامنى دارند که در آن؛ احادیث فراوانى درباره عفت آمده است.5
براساس حدیثى از امیرمؤمنان حضرت على علیه السلام صبر و پایدارى در مقابل خواسته هاى شهوانى عفت نامیده شده است: «اَلصَّبرُ عَنِ الشَّهوة عِفة؛6 پایدارى و صبر در برابر شهوت نشانه عفت است»، در روایت دیگرى، عفت ضعیف کننده امیال و گرایش هاى شهوانى دانسته شده است:
«العفة تُضعِّفُ الشّهوةَ؛7 عفت ضعیف کننده شهوت است».
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
تأثيرپوشش اسلامي در مهار غريزه جنسي
برخى جلوه هاى باطنى تأثیر پوشش اسلامى
1. عفت
قسمت۲
چون دو نوع برجسته از شهوت ها و خواسته ها، شهوات و میل هاى مربوط به غریزه گرسنگى و غریزه جنسى است، در روایات نیز به دو نوع عفت شکمى و جنسى توصیه شده و انسان هاى برخوردار از این دو عفت و ستایش شده اند. در حدیثى از امام باقر علیه السلام برخوردارى انسان از عفت شکمى و جنسى، از برترین عبادت ها دانسته شده است:
«ما عُبِدَاللّهُ بشى ءٍ أفضلُ مِنْ عِفَّة بطنٍ و فرج؛8
خداوند به چیزى برتر از عفت شکم و عفت فرج عبادت نشده است».
در حدیث دیگرى از آن حضرت، اجتهاد و کوشش در راه کسب عفت شکمى و جنسى، جزء برترین تلاش ها شمرده شده است: «اىّ الاجتهاد افضل من عفة بطن و فرج؛9 کدام تلاش برتر از عفت شکم و عفت فرج است».
بى تردید هنگامى فهم معناى دقیق این گونه احادیث آشکار مى گردد که بدانیم منشأ بسیارى از گناهان و کارهاى خلاف، شهوات و امیال مربوط به شکم و غریزه جنسى است. اگر امیال مذکور از طریق عفت شکمى و جنسى کنترل و مهار شوند، به طور طبیعى زمینه بسیارى از گناهان نیز از بین خواهد رفت؛ زیرا انسان در اثر پوشش باطنى عفت، به نوعى مصونیت درونى دست مى یابد. در روایتى از امیرمؤمنان حضرت على علیه السلام صیانت و حفاظت در مقابل گناه، به عنوان ثمره و نتیجه عفت ذکر شده است:
«ثمرة العفة الصیانة؛10 نتیجه عفت ورزى مصونیت در برابر گناه است».
به دلیل همین ویژگى بازدارندگى و مصونیت بخشى پوشش درونى عفت در مقابل تحریک غریزه جنسى، قرآن مجید به افرادى که در اثر مشکلات قادر به ازدواج نیستند دستور عفت ورزى مى دهد.
«وَلْیَسْتَعْفِفْ الَّذینَ لا یَجِدُون نکاحا؛ و آنان که امکان ازدواج نیابند، باید عفت نفس پیشه کنند». (نور: 33)
اگر چه مقوله عفت به هر دو جنس زن و مرد اختصاص دارد، ولى به نظر مى رسد با توجه به حس و غریزه، خودنمایى بانوان و فراهم بودن مقتضى و زمینه تحریک غریزه جنسى به وسیله یاد شده، مى توان گفت عفت ورزى بانوان، نقش مهم ترى در سلامت اجتماع در مقابل مفاسد جنسى دارد.
منتسکیو مى گوید: « از دست رفتن عفت زنان، به قدرى تأثیرات بد و معایب و نواقص تولید مى کند و روح مردم را فاسد مى سازد که اگر کشور دچار آن شود، بدبختى زیادى از آن ناشى مى گردد. به همین جهت، قانون گذاران همواره عفت را به زنان توصیه مى کنند و از آن ها وقار و رعایت موازین اخلاقى توقع دارند».11
حال اگر سؤال شود که سبب و منشأ حجاب روحى و پوشش معنوى عفت چیست؟ پاسخ این سؤال در روایات معصومان علیهم السلام آمده است. در برخى روایات از حیا به عنوان سبب و منشأ عفت نام برده شده است. از امیرمؤمنان نقل شده است «سبب العفة الحیاء».12 در روایت دیگرى از ایشان مقدار عفت ورزى و پاک دامنى انسان به مقدار حیاى او مرتبط شده است: «على قدر الحیاء تکون العفة»13.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅سنت شکنی درمراسم ترحیم آقای ایزدی یکی ازساکنین مشهد 😳واقعا اگه این طور مراسم توی کشورمون مد بشه وهمه تقلید کنند چی میشه؟؟
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
✨ ﴾﷽﴿✨
🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
#هفت_شهر_عشق
دعای سلامتی امام زمان
متن عربی و ترجمه فارسی دعای اللهم کن لولیک
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
به نام خداوند رحمن و رحیم
اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ و عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ،
خدایا برای ولیت حجت بن الحسن که درودهایت بر او و پدرانش باد ، در این ساعت ،
و فی کُلّ ساعَة وَلیّا و حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً
و در هر ساعت سرپرست و نگهبان و پیشوا و یاور و راهنما و دیده بان باش ،
حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً .
تا او را با رغبت مردم در زمینت سکونت دهی، و زمانی طولانی بهره مندش سازی
متن خالص عربی دعای اللهم کن لولیک
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
🎥 روزمان را با #قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۹۸ قرآن کریم شامل آیات ۶۹ تا ۷۲ سوره مبارکه توبه
🍃🌹🍃
🌺 پیامبر (ص) میفرمایند: «اَدِّبوا اَولادَکُم عَلی ثَلاثِ خِصالٍ : حُبِّ نَبِیِّکُم وَ حُبِِّ اَهلِ بَیتِهِ وَ قِراءَةِ القُرآنِ» فرزندان خود را برسه خصلت تربیت کنید، دوستی پیامبرتان و دوستی اهل بیتش و قرائت قرآن. (ینابیع المودة /۲۷۱)
🎙 استاد: پرهیزگار
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماینده مجلس لهستان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شمع های عید شیطانی حنوکا رو با کپسول آتش نشانی خاموش کرد ، درود به شرفش👌
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇
📌 عظمت حضرت زهرا سلاماللهعلیها
در روز قیامت...
🎤 استاد مسعود عالی
🏴 عرض تسلیت و تعزیت ایام فاطمیه خدمت تمامی اعضای محترم و فرهیختهی کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
تفاوت آنها با انسان (۱)
در سالهای اول انقلاب اسلامی و در بحبوحه جنگ تحمیلی، غیر از اخبار بدی که از وحشیگری صدامیان علیه مردممان دیده و شنیده میشد، حکایت از آتش افروزی سازمان مجاهدین خلق نیز بود. گرچه جانیان دیگری نیز همپای صدام و رجوی و به نام کومله و دموکرات و جداییطلب و فرقان و... به جان ایران افتاده و جنایت میکردند، ولی با این وجود، تنها امید و یاور مردم ایران در آن زمان، خدای بزرگ و مهربان بود. مردمی که تنها خدا را میخواندند و میخواستند ولی جهان سلطه و استکبار، این را نمیخواست. مردم ایران، هم وارث ویرانی پهلوی و شاهان ملعون بودند و هم گرفتار صدام و حامیانش؛ از آمریکا و شوروی و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و... گرفته تا مجاهدین خلق و کومله و دموکرات و فرقان و... که با ترورهای کور و شکنجههای منحصر به فرد و خشونتهای افراطی، هفده هزار بیگناه را کشتند و جوی خون به راه انداخته بودند.
با این وجود وقتی در یکی از عملیاتها علیه منافقین، خانه تیمی آنها خنثی و پاکسازی شد و برخی سرانشان به جهنم فرستاده شدند، در کنار معدومین و زخمیها و اسراء، با شجاعتِ یکی از مأمورانی که به شهادت رسید، نوزاد شیرخوارهای به دست رزمندگان امنیت افتاد که گفته شد فرزند مسعود رجوی سرکرده منافقین است. در فیلمی که هنوز در فضای اینترنت موجود و دیدنی و شنیدنی و هم افتخارآفرین است، شهید لاجوردی هنگام مصاحبه و شرح عملیات، این کودک را در آغوش گرفته و با او به ملاطفت برخورد میکند و در نهایت او را به پدربزرگش میسپارد، شاید در محیط انسانی پرورش یابد و عاقبتی غیر از عاقبت سیاه و عفن رجوی بیابد.
یک؛ در زمان جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه ایران و زمانی که مثل امروزِ غزه، همه جهان استکبار و جانیان و اراذل و اوباش جهان همدست آن عفلقی شده و مجامع حقوق بشری جهان و به ویژه سازمان ملل که همیشه با سکوت یا تسلیم، شریک دزد و رفیق قافله بودهاند، وقتی لشکر بعثی یکی از شهرهای کشورمان را اشغال کرد، در یکی از خانهها نوزادی به دستشان افتاد که گویا مادر و خانوادهاش به شهادت رسیده بودند. وقتی سرباز بعثی نوزاد را به فرماندهاش نشان داد تا از او کسب تکلیف کند او نوزاد را گرفته و به دیوار کوبید و به شهادتش رساند و گفت: اگر او زنده میماند یک خمینی میشد.
دو؛ در ابتدای انقلاب اسلامی و زمانی که کشورِ پس گرفته از پهلوی، غرق در فقر و مشکلات بود، جهادگرانی بودند که مجاهدتهای خاموشی در گمنامی کردند که فقط خدا قدر آنها را میداند. یکی از آنها روحانی سیدی است که خودش جهادگر و همسرش معلم نهضت بود. میگفت صبح یک روز، دخترم رقیه سادات را در کانکسی که به ما داده بودند خوابانده بودیم و خودمان به محل کارمان رفتیم. میشد هر از گاهی به آنجا سرکشی کرد. سرکلاس درس بودم و از پنجره دیدم آتشی از سمت خانه کانکسی ما شعله میکشد. با عجله رفتم و با آتش نشانانی که زودتر از ما آنجا بودند هر تلاشی که برای باز کردن در کردیم بیثمر بود و... مادرش میگفت وقتی آتش خاموش و در باز شد و جزغاله رقیه ساداتم را بیرون آوردند، به خدا گفتم نگاهش نمیکنم تا در قیامت و در حضور تو چهرهاش را ببینم. بعداً دانستم منافقین آن را به آتش کشیدهاند.
سه؛ در نسلکشی مسلمانان بوسنیایی توسط صربها و باز هم شراکت سازمانهای حقوق بشری در این جنایت نیز، و زمانی که کشورهای اروپایی به دروغ، هیتلر را به افسانه هولوکاست و «همه سوزی» یهودیان مؤاخذه میکنند، دست صربها را برای هر جنایتی باز گذاشته بودند و از دیدن جنایات، کور و از شنیدن فریاد مظلومان کر شده و انسانیت خود را به شیطان فروخته بودند، یکی از سرگرمیهای سربازان صرب، مثل منافقین و بعثیها و کومله و دموکرات و داعش، شرطبندی بر سر جنسیت جنین زنان باردار و شکنجه آنان با پاره کردن شکمشان و کشتن مادر و جنینها و تجاوز و قتل بود.
چهار؛ در زمانی که داعش و النصره ی قلاده دریده که به اعتراف مقامات ارشد آمریکا، ساخته دولتمردان آنها بودند و عراق و شام را به قصد تأسیس خلافتشان شخم میزدند، کشتن مظلومان و مسلمانان، توسط آن نامسلمانان وهابی و تکفیری، راحتترین کار دنیا بود و باز هم مثل تمام دوران سیاهی که تمدنِ خیرندیده لیبرال دموکراسی برای جهان به ارمغان آورده است، صدای مظلومان شنیده نشد و در مقابل فرزندان، پدران و مادران را شکنجه میکردند و میکشتند و در مقابل آنها، فرزندانشان را سر میبریدند. جنایاتی که داعش و النصره در عراق و سوریه انجام دادند کم از جنایت امروز غزه نداشت. درِ خانهای را به زور گشودند و پای سفره، خانوادهای را گیر انداختند. کودک را از کنار سفره بلند کردند و سرش را بریدند و خونش را بر برنج ریختند و به خورد پدر و مادرش دادند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
تفاوت آنها با انسان (۲)
پنج؛ و کودکان غزه و « آهٍ لکم یا أطفال المظلومین و یا معلمین الأجیال»
ولی غزه امروز، اگرچه باز هم به سیاق همیشه تاریخ مظلومین، تنهاست ولی این بار به همت رسانه و جبهه مقاومت، پرچم مظلومیت مظلومین، بالاست. و دنیا با تمام تنوع دینی و مذهبی، به تمام معنا به «غده سرطانی» بودن صهیونیزم، که امام راحل ما گفته بود پی برده و با تمام زبانها و لهجهها فریاد نابودیاش را سر میدهند. سخن خمینی کبیر که گفت «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» را باید در رگهای ورم کرده گَردن جهانیان دید که نعره میزنند و از خدا نابودی آمریکا را میخواهند. شاید هیچگاه تاریخ جهان، چنین اجماعی برای مطالبه یک موضوع انسانی را به خود ندیده باشد و شاید هیچگاه، به این عریانی، شاهد توحش جهان سلطه نبوده است. و دلهای مردم رنگارنگ و اقوام مختلف و ادیان متفاوت تا به این اندازه به هم نزدیک نشده باشد.
گویی قرار است سیلاب خون کودکان مظلوم غزه، تمدن فرعونی و لعنتی غرب را غرق کند و از جهان بشوید. لجاجت و سماجت صهیونیزم در درندگی، و جهان سلطه در حمایت از اسرائیل، اگرچه نفرت مردم جهان را تنوره میکشد ولی غیر از این، نحوه مظلومیتِ مستضعفترین مردم جهان باعث وحدتی شده که یکصدا از خدای جهان، منجی جهان را طلب میکنند. گویا غزه دروازه پیروزی مستضعفین جهان و پنجره رو به زندگی زیبای بشریت است و این سخن که «آزادی مسجدالأقصی رابطه رمزآلودی با فرج دارد» چقدر حکیمانه است. التهاب و اضطراب دنیا از نوع دوران سکوت و ترس پس از جنایت هیروشیما و ناکازاکی نیست. در این التهاب و اضطراب، شجاعتی موج میزند و آتشی گُر گرفته که جز با سوزاندن دودمان نحس و نجس شیطان و شیطانزادگان، آرام و سرد نمیشود.
اکنون همه تظاهرات برای خونخواهی کودکان غزه شده است. با پدربزرگی که «روح الروح» خود را قبل از کفن کردن به آغوش میکشد و با او بازی و شوخی میکند و میبوسد و حتی لباسش را برای ورود به بهشت مرتب میکند و با آرامشش، خفتگی و خمودی جهان را به آتش میکشد، همدردی میکنند. با پدری که با جسد دخترکش آخرین عکس دونفری میگیرد، عکس میگیرند. و با کودکی که از گرسنگی جان داده، جان میدهند. اصلاً در این دو ماه جنگ شیاطین علیه غزه، ما به تعداد تصاویری که از کودکان غزه دیدیم، مُردیم و زنده شدیم. از تشنگی و گرسنگی آنها، آب و غذا، حراممان شد و در هر خوشی، چهره زرد و نحیف و ناخوش کودکان غزه ما را به خود میآورد. آرزوی کودکان ما کمک به کودکان غزه و امید جوانان ما خُرد کردن استخوان صهاینه و حامیانشان و آرزوی رزمندگانمان چکاندن ماشهای است که خلاصیاش گرفته شده و در یک کلام، این زجر ما فقط با انتقام التیام میگیرد.
وطن، جان است ولی فلسطین، وطن کودکان بیجان شده و اینگونه نباید باشد و بماند. این روز سخت غزه و امتحان بزرگ جهانیان است و بیشک روز عدالت بر صهاینه و حامیانشان سختتر از امروز ما خواهد بود. خاخام صهیونی که فتوا به قتل زن باردار و جنینش میدهد یا خبیثی که کودکان غزه را به بمب متحرکی مینامد که باید کشته شوند و آنکه تجاوز به نوامیس را مجاز میشمرد و آنها که رأی به نجات کودکان را وتو میکنند و حامیان پَستتر از صهیونیستها را به واقع نمیتوان با هیچ حیوانی جز یزید و حرمله و صدام و منافق و کومله و دموکرات و صربِ آن زمان و داعش و سایر تولههای آمریکا مقایسه کرد و إنشاءالله، دور و دیر نیست که جهانیان، در میان جنازههایی که نیلِ خون شده غزه، به ساحل آرامِ پس از ظهورِ جهان خواهد آورد دنبال لاشه جانیان امروز عالم بگردند که خدا فرمود « امروز تو را با زره خودت به ساحل مىافكنيم، تا براى كسانى كه از پى تو مىآيند عبرتى باشد، و بىگمان، بسيارى از مردم از نشانههاى ما غافلند».
سوره یونس آیه 92
محمدهادی صحرایی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
نگاهى بر وضعیت رسانه پس از پیروزى انقلاب اسلامى تاکنون(۱)
پس از پیروزى انقلاب، برنامه هاى رادیو و تلویزیون مانند همه مسائل کشور دستخوش دگرگونى شد. برنامه هاى کثیف و «شو»هاى آن چنانى از صفحه تلویزیون ایران برچیده شد و چهره هاى فاسد و آلوده گذشته جاى خود را به برنامه هایى نه چندان خوب و اسلامى، ولى به کلى متفاوت با گذشته داد.
در اوایل انقلاب، روند اسلامى شدن برنامه هاى تلویزیون، بسیار کند بود و به جز حذف برنامه هاى بسیار فاسد، تغییر آن چنانى اى صورت نگرفت و پخش فیلم هاى آمریکایى و نمایش ها و برنامه هاى غیراسلامى همچنان ادامه یافت. فضاى حاکم بر تلویزیون آن زمان، روى هم رفته فضایى متضاد با فضاى انقلاب و کشور بود. در آن زمان به دلیل به هم ریختگى ها و آشفتگى هاى اوایل انقلاب و حاکمیت دولت موقت و حضور لیبرال ها، منافق ها و چپ هاى مارکسیست و دیگر گروه هاى ضد انقلاب در فضاى آشفته سیاسى کشور و درگیرى هاى دولت جمهورى اسلامى در کردستان و آغاز حمله عراق به ایران و سنگ اندازى هاى روز افزون منافقان و هم پیمانانشان و... فرصت و فضاى توجه و رسیدگى جدى به تلویزیون وجود نداشت. برنامه هاى کودکان و نوجوانان نیز از این بى نظمى و آشفتگى در امان نبودند و مانند دیگر برنامه هاى تلویزیون گاه به چپ و گاهى به راست متمایل مى شدند.1
گاه تئاتر «خانه عروسک ها» با آن حرف هاى کلیشه اى و گاه «ماهى سیاه کوچولو» ى صمد بهرنگى صفحه تلویزیون را فتح مى کرد و گاه فیلم هاى «جو» و «زورو» و مانند آن پخش مى شد.
ولى سرانجام این آشفتگى دیرى نپایید و سیماى جمهورى اسلامى ایران مورد توجه مسئولان سه قوه قرار گرفت و مقرراتى براى آن تصویب گردید. رشد روز افزون آگاهى هاى سیاسى و مذهبى مردم هم اهرمى دیگر شد تا تلویزیون از آن حالت خارج شود و در مسیر منافع ملت و هدف ها و آرمان هاى اسلامى قرار گیرد. امروز اگرچه نمى توان تلویزیون را به طور کامل در خط اسلام و دور از انحراف دانست و آن را صد در صد هماهنگ و هم خوان با خواست هاى ملت مسلمان کشورمان شمرد، ولى این واقعیت را نیز نمى توان انکار کرد که برنامه هاى سیماى جمهورى اسلامى در مجموع روندى مثبت و رو به سلامت و در جهت اسلامى شدن دارد و روزبه روز بر سرعت و شتاب این حرکت افزوده مى شود و این همه در پرتو هدایت ها و عنایت و توجه رهبر فرزانه و آشنا به هنر و رسانه ماست که با ظرافت و دقت برنامه هاى سیما را دنبال مى کند.
این گرایش مثبت برنامه هاى تلویزیونى به سوى آرمان هاى اسلامى سبب نادیده گرفتن عیب ها و خطاهاى آن نمى شود. هنوز در برخى از برنامه هاى سیماى جمهورى اسلامى، از جمله برنامه کودکان و نوجوانان نکته هاى منفى دیده مى شود که از دست هاى پنهان پشت پرده و انگیزه هاى ناپیداى گروهى خبر مى دهد که زیرکانه، زهر خود را به پیکره انقلاب و مقدسات اسلامى مى ریزند. دراین باره، ناگفته ها در برنامه هاى گوناگون تلویزیونى بسیار است، ولى در این جا براى نمونه برنامه هاى کودک و تلویزیون را به خاطر اهمیت و تأثیر آن در تهاجم فرهنگى زیر ذره بین نقد مى بریم:
شک نیست که برنامه هاى کودک در تلویزیون کشور جمهورى اسلامى ایران از هر کشور اسلامى و غیراسلامى دیگرى، مثبت تر و داراى بار منفى و زیان کمترى است. البته با توجه به اینکه در کشور اسلامى ما آگاهى هاى سیاسى و مذهبى کودکان، از آگاهى هاى بسیارى از بزرگسالان دیگر کشورها بیشتر است، نمى توان انتظارى جز این از تلویزیون داشت، ولى پرسش این است که آیا برنامه هاى ویژه همگام با رشد قشر خردسال و نوجوان در صدا و سیما، تا حد قابل قبولى رشد کرده و توانسته است نیازهاى این قشر را که نسل فرداى انقلاب و سازندگان آینده این کشور و حتى جهان هستند برآورد؟
متأسفانه پاسخ منفى است. هنوز حجم انبوهى از برنامه هاى کودک سیماى جمهورى اسلامى را فیلم ها و کارتون هاى خارجى تشکیل مى دهد که بسیارى از آنها پوچ و مسخره و بدون هدف وگاهى بدآموزند. هنوز بسیارى از برنامه هاى فرآورده داخلى ما کشش لازم را براى کودکان و نوجوانان ندارد. بسیارى از برنامه هاى روزهاى تعطیل نوروزى که به نحوى آموزش روحى و روانى کودکان را به عهده دارند، به جاى جذاب بودن، خسته کننده، مبتذل و طرد کننده اند. جاى تأسف فراوان دارد که مهم ترین نیاز کودکان ما یعنى آموزش و پرورش در قالبى ارائه مى شود که آنها را از انقلاب و ارزش هاى آن فرارى مى دهد. در کنار این ناگیرایى برنامه هاى اسلامى تولید داخلى، فیلم ها و کارتون هاى مبلّغ مسیحیت در حجم انبوهى از خارج وارد و در برابر دل و دیده کودکان قرار داده مى شود. پرسش این است که آیا آن اندازه که کلیسا در برنامه هاى کودکان نشان داده مى شود، مسجد و مکان هاى مقدس اسلامى هم به نمایش درمى آیند؟!
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
نگاهى بر وضعیت رسانه پس از پیروزى انقلاب اسلامى تاکنون(۲)
چندى پیش آموزش و پرورش و سازمان هاى دیگر، براى آشنایى دانش آموزان با مفاهیم قرآنى، مسابقات سراسرى برگزار کردند و برنده هایى را در سطح منطقه، استان و کشور انتخاب و تشویق کردند. این اقدام، بسیار خوب و پسندیده بود. پخش قسمت هایى از این مسابقات از تلویزیون مى توانست سبب گرایش و رغبت دانش آموزان به قرآن شود، ولى متأسفانه پخش دایمى و زیاد آن سبب شد، این برنامه جاذبیت خود را از دست بدهد و به برنامه اى خسته کننده و کسالت آور تبدیل بشود؛ به طورى که کودکان هیچ علاقه اى به تماشاى آن از خود نشان نمى دادند. باید توجه کرد که خشک و یکنواخت شدن این برنامه بچه ها را تنها به این برنامه بى رغبت نمى کند، بلکه اصولاً یک احساس منفى نسبت به اصل قرآن در آنها به وجود مى آورد که بسیار زیان بار است.
شاید برخى از مسئولان بگویند این برنامه ها ذاتاً خشک هستند و نمى توان طور دیگرى رفتار کرد. پاسخ این است که مى توان به جاى پخش این مسابقه که به شدت تکرارى و یکنواخت شده، مسابقه هاى جدید و گوناگونى گذاشت و زمینه شرکت کودکان سراسر کشور را در آن فراهم کرد. همچنین مى توان در لابه لاى فیلم ها، تئاترها و برنامه هاى دیگرى که براى کودکان جذابیت بیشترى دارند، معلومات دینى و آموزه هاى اسلام را به کودکان عرضه کرد و هیچ لزومى ندارد که آموزش این مفاهیم، همواره مستقیم و مانند کلاس ریاضى، خشک و بى روح باشد و بچه ها را گریزان و بى علاقه سازد.
برخى برنامه هاى تلویزیون نیز با نیازهاى اجتماعى و سیاسى کودکان هماهنگ نیستند. بسیارى از فیلم هاى خارجى که در برنامه کودکان پخش مى شوند، با فرهنگى که کودکان ما با آن رشد مى کنند، ناسازگار است. فضاى حاکم بر این فیلم ها فضاى آلوده و مسمومى است که ملت ما علیه آن شوریدند و نظام اسلامى را به جاى آن برقرار کرده است. کودکان امروز که فضاى آلوده پیش از انقلاب اسلامى را ندیده اند، در این فیلم ها با این فضا آشنا مى شوند. روابط بى قید و بند دو جنس مخالف زن و مرد، در این گونه فیلم ها براى فرزندان ما عادى جلوه داده مى شوند و زشتى اى که جامعه مسلمان و انقلابى ما، براى این نوع روابط از پس از پیروزى انقلاب اسلامى قائل شده است، نزد کودکان از بین مى رود. به ویژه نوجوانانى که به سن بلوغ ـ که دوران غلیان احساسات بدون تعقل است ـ قدم گذاشته اند، ناخودآگاه و به سرعت به این گونه فیلم ها جذب مى شوند و به شدت از آنها اثر مى پذیرند.
اگر پسران نوجوانى را مى بینیم که با وجود فضاى معنوى و روحانى حاکم بر کشور، به دنبال هرزگى هستند، بى گمان یکى از عوامل مؤثر و مهم در رفتار آنها، فیلم هایى از این دست است. فیلم هایى که چاشنى اغلب آنها ارتباط و توجه جنس مذکر به جنس مؤنث است. اگر دختران نوجوان را مى بینیم که با آنکه در خانواده اى مذهبى پرورش یافته اند و تنها فضاى پس از انقلاب اسلامى را دیده اند، باز هم فکر و ذکرشان زیبایى چهره، اندام، لباس، مد و خودآرایى در برابر نامحرم و بیگانگان است، بى شک ریشه آن را باید در فیلم هاى ویرانگر و تباه کننده اى جست و جو کنیم که مروّج فرهنگ بیگانه غربى اند.
نقش کارتون هاى خارجى در تخریب فرهنگ غنى اسلامى و ایجاد روحیه پوچ گرایى در کودکان نیز کمتر از فیلم ها نیست. کارتون هاى بى محتوا و خالى از اثر تربیتى چه چیزى به کودکانمان یاد مى دهند و چه تأثیر مثبتى در آنها مى گذارند؟
اگر همین پول و بودجه و زمانى را که در تلویزیون صرف خرید و پخش این گونه کارتون هاى پوچ مى شود صرف ساختن فیلم و کارتوهاى سالم و آموزنده و جذاب کنیم، تا چه میزان از وابستگى مان به این گونه برنامه ها کم مى شود؟! چرا باید ملتى که دین و فرهنگ اسلامیشان براى وقت و عمر انسان، آن همه ارزش و اهمیت قائل است، کودکان را به وقت کشى بیهوده و تفریح بى فایده تشویق کند؟
اگر پس از پیروزى انقلاب اسلامى بر پرورش نیروى انسانى متخصص لازم براى ساخت فیلم و کارتون براى کودکان توجه شده بود، اکنون نیاز به هیچ فیلم و کارتون خارجى وجود نداشت.
کودکان روح حساسى دارند و پیام ها را فورى مى گیرند. اگر پیامى که امروز به کودکان داده مى شود، ناسالم و آلوده باشد، فردا نمى توان از آنان انتظار سلامت روح و نفس داشت.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
تأثير پوشش اسلامي در مهار غريزه جنسي
برخى جلوه هاى باطنى تأثیر پوشش اسلامى
2. حیا
در برخى روایات واژه هایى مانند لباس، ستر، حجاب، کساء، وثوب به حیا نسبت داده شده است. مانند: «احسن ملابس الدین الحیاء؛1 شرم از بهترین پوشش هاى دینى است».
الحیاء لباس سابغ و حجاب مانع و ستر من المساوى واق و حلیف للدین و موجب للمحبّة و عین کالئه تذود عن الفساد و تنهى عن الفحشا.2
شرم و حیا، جامه اى است در برگیرنده و حجابى است بازدارنده (از گناه) و پوششى است نگاه دارنده از بدى ها. حیا، گوهرى است همراه با دین، بر انگیزنده مهر و محبت و چشمى است مراقب و از بین برنده فساد و تباهى و بازدارنده از فحشا و زشتى هاست.
«من کساه الحیاء ثوبه لم یر الناس عیبه؛3 کسى که او را جامه حیا بپوشاند؛ مردم عیب او را نبینند».
از این گونه روایات برمى آید که حیا نیز مانند عفت، پوشش و لباس باطنى و معنوى است. البته اثر این پوشش معنوى در اعمال و کارهاى ظاهرى حتى مثل راه رفتن نیز بروز مى نماید. براى مثال، قرآن چگونگى راه رفتن دختر شعیب را همراه با شرم و حیا توصیف کرده است:
«فَجاءَتْهُ إِحْداهُما تَمْشی عَلَى اسْتِحْیاءٍ؛ موسى دید که یکى از آن دو دختر، با کمال حیا باز آمد». (قصص: 25).
در برخى احادیث، نقش بازدارندگى لباس باطنى حیا در برابر گناهان و مفاسد جنسى مورد تأکید قرار گرفته است. در حدیث مفصّلى از امام صادق علیه السلام که به توحید مفضّل معروف است، نقل شده است:
فانّ من الناس من لولا الحیاء، لم یرع حق والدیه و لم یصل ذارحم و لم یودّ امانة و لم یعف عن فاحشة.4
اگر خداوند شرم و حیا را در انسان قرار نمى داد، برخى از افراد حق والدین را رعایت نمى کردند، صله رحم به جا نمى آوردند، امانت را به صاحب آن ردّ نمى کردند و همچنین از کارهاى زشت و قبیح مثل زنا باز نمى ایستادند.
در روایتى از امیرمؤمنان حضرت على علیه السلام نقل شده است:
حیاؤه (المؤمن) یعلو شهوته.5
از ویژگى هاى انسان مؤمن، تسلط و برترى حیا و شرم او نسبت به شهوتش مى باشد.
در روایت دیگرى از امام صادق علیه السلام انسان فاقد حیا و شرم بى ایمان معرفى شده است: «لا ایمان لمن لا حیاء له؛6 کسى که حیا ندارد ایمان ندارد».
گرچه شرم و حیا همانند ایمان امرى اکتسابى است، ولى اکتسابى بودن آن، نفى کننده ریشه هاى عمیق فطرى آن نیست. یکى از روان شناسان جنسى درباره ریشه هاى فطرى حیا و شرم گفته است:
«علاوه بر مردم شناسى، تجزیه و تحلیل روان شناسى نیز ثابت مى کند که احساس شرم یکى از صفات عمده نوع بشر است. هیچ قبیله اولیه اى هر قدر هم بدوى بوده باشد، شناخته نشده است که از خود شرم بروز ندهد و بچه هاى کوچک نیز شرم دارند... ادعاى پیشرفت و مدرنیزم خرقه اى بر تن بى خبرى از ارزش هاى اساسى است و شرم، نخستین قربانى این گمراهى اخلاقى است. مثلا نهضت اعتقاد به لختى، نمونه وحشتناکى از این ادعاست».7
امروزه روان شناسان تربیت جنسى درباره اهمیت حیا و شرم و تربیت و تقویت آن از خردسالى در کودکان و تأثیر آن در مصونیت بخشى آن ها در برابر انحراف جنسى، سخنان بسیار قابل توجه اى دارند. کوچتکف یکى از کارشناسان روان شناسى و تربیت جنسى مى گوید:
«تربیت جنسى در محیط خانواده، به وسیله ایجاد کم رویى( حیا و شرم) در کودکان اعم از دختر یا پسر شروع مى شود. کم رویى، خصوصیت مهمى از سیماى اخلاقى انسان است و عبارت از مهارت در نگه دارى خویشتن در اجتماع به صورت شایسته و متواضع و خود دار و متحمل است. کم رویى، پایه عفت و پاک دامنى است. کم رویى، در گفتار و کردار و در طرز لباس پوشیدن و رفتار و حرکات ظاهر مى شود. پرورش این خصوصیت مهم را باید خیلى پیش ترها شروع کرد و براى این منظور، لازم است شرایط مساعدى را در خانواده به وجود آورد.8
کوچتکف در ادامه، درباره تأثیر منفى بى احتیاطى هاى پدران و مادران در از دست رفتن احساس شرم و حیا در فرزندان مى گوید:
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi