497_28610609442754.mp3
5.26M
موضع و نقش آفرینی اتحادیه اروپا به ویژه کشورهای انگلیسی،فرانسه و آلمان در قبال جنگ غزه چیست؟
چرا دولت فعلی آلمان به شدت ضد ایران است؟
دکتر حنیف غفاری
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
✨ ﴾﷽﴿✨
🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
#هفت_شهر_عشق
دعای سلامتی امام زمان
متن عربی و ترجمه فارسی دعای اللهم کن لولیک
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
به نام خداوند رحمن و رحیم
اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ و عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ،
خدایا برای ولیت حجت بن الحسن که درودهایت بر او و پدرانش باد ، در این ساعت ،
و فی کُلّ ساعَة وَلیّا و حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً
و در هر ساعت سرپرست و نگهبان و پیشوا و یاور و راهنما و دیده بان باش ،
حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً .
تا او را با رغبت مردم در زمینت سکونت دهی، و زمانی طولانی بهره مندش سازی
متن خالص عربی دعای اللهم کن لولیک
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
هدایت شده از رویدادها و تحلیلها
5.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 روزمان را با #قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۹ قرآن شامل آیات ۷ تا ۱۴ سوره مبارکه یونس
🍃🌹🍃
🌺 پیامبر (ص) میفرمایند: «اَلقُرآنُ غِنًی لاغِنی دونَهُ وَ لا فَقرَ بَعدَهُ» قرآن، توانمندی است که هیچ توانی جایگزین آن نمیشود و پس از آن هیچ فقری باقی نمیماند. (تفسیرابی الفتوح ۱/۱۰)
🎙استاد: پرهیزگار
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
رویدادها و تحلیلها
عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه آسيب شناسي جوان آسيب شناسي نسل جوان اهميّت دوران جواني
عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه
آسيب شناسي جوان
آسيب شناسي نسل جوان
ويژگي هاي دوران نوجواني و جواني
از آن جا كه تربيت نوجوان و جوان، رسالت هر خانواده و جامعه اي است و اين دوره زندگي انسان، ويژگي هاي خاصّي دارد، بايد از مشخصّه هاي اين دوران، نيازها و ويژگي هاي جسمي، عاطفي و اجتماعي جوانان آگاهي داشت. در اين جا، نمونه هايي از ويژگي هاي دوره نوجواني و جواني را به اختصار برمي شماريم.
1. مهم و پر حادثه بودن
اين دوره بر رفتار و ديدگاه فرد، تأثيرهاي ناگهاني مي گذارد. كه تا مدت ها ادامه خواهد داشت. تأثيرهاي يادشده در زمينه جسمي رواني رخ مي دهد.
2. دگرگوني
ميزان تغيير در نگرش و رفتار، در اين دوره بسيار زياد است. پنج نوع تغيير در دوره نوجواني و جواني پديد مي آيد:
الف) زندگي عاطفي (انفعالي) توسعه مي يابد.
ب) سرعت دگرگوني هايي كه با رشد جنسي همراه است، نوجوانان را به خود و استعدادهايشان نامطمئن مي سازد. به همين دليل، آنان به شدّت احساس بي ثباتي مي كنند؛ احساسي كه با رفتارهاي مبهم پدر و مادر و مربيان، شديدتر مي شود.
ج) در اين دوره در بدن، خواست ها و نقش هايي كه در اجتماع از آنان انتظار مي رود، دگرگوني هايي پديد مي آيد. اين دگرگوني ها براي نوجوانان بيشتر است و كم تر حل شدني به نظر مي رسد.
د) هم چنان كه الگوهاي خواهشي و رفتاري تغيير مي يابد، ارزش ها نيز دگرگون مي شوند. آن چه در دوران كودكي برايشان مهمّ بود، اكنون در آستانه بزرگ سالي، كم تر اهميت دارد. مثلاً براي بيشتر نوجوانان، رفت و آمد با دوستاني از گروه هم سالان كه هم تيپ و جذّاب باشند، مهم تر است تا دوستان بسياري كه ممكن است با او سنخيّت روحي نداشته باشند. آنان در اين دوره به كيفيّت بيشتر از كميّت اهميّت مي دهند.
ه) برخي نوجوانان دمدمي مزاج اند؛ آنان هرچند استقلال مي خواهند، ولي از مسؤوليت هايي كه همراه با استقلال باشد، هراس دارند.
3. هويت يابي
يكي از تلاش هاي نوجوانان در جامعه، يافتن پاسخ اين پرسش است كه: «من كيستم و بايد چگونه باشم؟»1
در جامعه هايي كه پيچيدگي و گونه گوني رفتارها زياد به چشم مي خورد، الگوهاي گوناگوني در برابر نوجوان خواهد بود كه او را در گزينش يك يا چند الگو براي همانند سازي ـ يعني شيوه اي براي زيستن با الهام از آن الگوها ـ با مشكل روبه رو مي سازد. در چنين جامعه هايي، هويت يابي نسل جوان، مشكل خواهد داشت؛ يعني گاهي هويت هاي گوناگون را مورد آزمون و خطا قرار مي دهد، براي نمونه، برخي نوجوانان درس خواندن را ترك مي كنند و به كارهاي ديگر روي مي آورند يا گاهي شغل خود را پياپي تغيير مي دهند.
اريكسون، روان شناس غربي مي گويد:
نوجوانان و بزرگ سالاني كه احساس هويت در آنان نيرومند است، خود را افرادي جداگانه و برجسته از ديگران مي دانند. واژه «فرد» كه معادل واژه «شخص» است، نشان دهنده نياز همگاني به درك خود است؛ به عنوان كسي كه به رغم داشتن چيزهاي مشترك با ديگران، از آن ها جداست. نياز به ثبات رأي و حس يكپارچگي نيز با آن نياز همگاني به درك خود ارتباط نزديك دارد. وقتي از يكپارچگي خود سخن مي گوييم، مقصود ما جدايي از ديگران و در همان حال به معناي يگانگي خود؛ يعني انسجام عملي نيازها، انگيزه ها و الگوهاي واكنش شخص است. سرانجام اين كه درك هويت خود، مستلزم «تقابلي رواني ـ اجتماعي» است. به عبارت ديگر، نوجوان بايد ميان تصوري كه از خود دارد و تصوري كه از انتظار ديگران از خودش دارد، هماهنگي ايجاد كند.2
1. رشد و شخصيت كودك، پاول هنري ماسين، برگردان: مهشيد ياسايي، ص 578.2. رشد و شخصيت كودك، ص 578.
💥ادامه دارد
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
آيين بصيرت (بررسي عملكرد عوام و خواص در برابر حضرت علي عليه السلام)
خلافت و ولايت در نهج البلاغه
حضرت علي عليه السلام در چند مورد به حقانيت و شايستگي خويش در خلافت تصريح كرده اند. يكي از آن موارد، خطبه اي است در نهج البلاغه كه به «شقشقيه» معروف شده است.
«شقشقيه» چيست؟
«شقشقيه» چيزي شبيه بادكنك است كه به هنگام خشم شتر از زير گلوي او بيرون مي زند و پس از آرام گرفتن ناپديد مي شود. خطبه ي «شقشقيه» درد دل هاي امام از ماجراي سقيفه و غصب خلافت است. امام علي عليه السلام با بيان تاريخ اين غصب، خليفه ي اول، دوم و سوم را به باد انتقاد گرفتند. در اين ميان عربي برخاست و نامه اي به حضرت داد و از ايشان پاسخ سؤالاتي را درخواست كرد. حضرت نيز پاسخ دادند. در اين جا بود كه ابن عباس، پسرعموي حضرت به ايشان گفتند: «چه خوب بود سخن را از همان جا كه قطع كرديد، ادامه مي داديد.» حضرت فرمودند: «هرگز اي پسر عباس، شعله اي از آتش دل بود، زبانه كشيد و فرو نشست».
خطبه ي «شقشقيه» از كيست؟
از آن جا كه اين خطبه مشتمل بر شكايت از خلفاي سه گانه است و با انتقاد شديد از روش ايشان، حق خلافت را آشكارا از آنان نفي مي كند، اهل سنت آن را از علي عليه السلام نمي دانند؛ زيرا به زعم اهل سنت، حضرت علي عليه السلام به خلافت خلفاي مزبور راضي ونسبت به آنان احترام قايل بوده است. آنان احاديثي نيز در اين زمينه نقل مي كنند، اما شيعيان همگي معتقدند كه اين خطبه از بيانات اميرالمؤمنين علي عليه السلام است و در اين زمينه هيچ شكي ندارند. فصاحت و بلاغت فوق العاده ي اين جملات و شكايت هاي ديگري كه از حضرت علي عليه السلام در اين زمينه رسيده است، براي شيعيان دليل روشني است. برخي گمان دارند كه اين كلام از مرحوم رضي است، ولي پژوهشگران ثابت كرده اند كه اين خطبه پيش از تولد مرحوم رضي در كتب ديگران موجود بوده است.1
علي عليه السلام در ابتداي اين خطبه مي فرمايند:
ابن ابي قحافه (ابوبكر) جامه ي خلافت را بر تن كرد در حالي كه مي دانست جايگاه من نسبت به حكومت اسلامي چون محور آسياب نسبت به آسياب است كه دور آن حركت مي كند. او مي دانست كه سيل دانش از دامان كوهسار من جاري است و مرغان دور پروازِ انديشه ها به بلنداي ارزش من نمي رسند.
علي عليه السلام خود را به محور آسياب تشبيه كرده است. همان گونه كه آسياب بدون محور، قوام و خاصيتي ندارد، خلافتي كه حضرت علي عليه السلام در مركزيت آن نباشد، بي فايده است. حضرت علي عليه السلام با اين تشبيه به همه مي فهماند كه خلافت حق او بوده است. خلافت، مسووليت و وظيفه اي است كه به جز افراد منصوب از جانب خداوند كه شرايط خلافت را از آن ناحيه دريافت كرده اند ـ كسي توانايي انجام آن را ندارد. غصب اين جايگاه نيز ظلمي عظيم در حق عامه ي مردم و جنايتي نابخشودني است. علي عليه السلام در ادامه از دست به دست كردن خلافت و كنار گذاشتن ايشان مطالبي را بيان مي كند كه مشتاقان را به نهج البلاغه ارجاع مي دهيم.
1ـ شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد؛ الغدير، ج 7؛ شرح نهج البلاغه ابن ميثم در ذيل همين خطبه؛ ترجمه و شرح نهج البلاغه محمدجعفر امامى و محمدرضاآشتيانى، ج 1، پاورقى 21.
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی آتشین #استاد_امیری
در خصوص یَومَ تُبلَی السَرائِرِ#غزه
و آشکارشدن چهره نفاق#افراد #احزاب
#دولتها و #سازمان_های_دروغینِ
#بین_المللی
https://aparat.com/v/roeTq
❗️شنیدن این سخنرانی۴دقیقه ای، بر هر کسی که خود را #سرباز_امام_زمان میداند، لازم است.
عجیب انسان را روشن میکند
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️«خنده» اولياء خداوند و انبياء چگونه است؟
🔹#امام_علی (عليه السلام) در فرازی از خطبه متقين در بيان اوصاف ايشان مى فرمايد: «#پرهيزكار اگر بخندد، #صدای_خنده او بلند نمى شود». اين خصلت، نشانه #وقار دارنده آن است. #لبخند، خنده بزرگان است، حتى بعضى موقع خنديدن دندان هايشان آشكار نمى شود. آنها كه اعتقاد به مبدأ و معاد دارند و از #عاقبت_اعمال خود باخبرند، محزونند و اين #حزن مانع از خنده نامعقول آنها است و در حد #حُسن_اخلاق و #معاشرت و خوشرویی، #لبخند می زنند، آنها كه نه #اعتقادى دارند و نه به #عاقبت_خود مى انديشند، از حزن در قلب آنها خبرى نيست و از اين روى فكر مى كنند در آسايش هستند در حالى كه #توهّمى بيش نيست!
🔹#رسول_خدا (صلى الله عليه و آله) هيچ وقت #صدای_خندهاش بلند نمى شد و تنها #تبسّم مى كردند. و گويا همه #انبياء (علیهم السلام) چنين بوده اند. در جريان [داستان] #حضرت_سليمان (علیه السلام) با مورچه در #قرآن آمده كه حضرت سليمان (علیه السلام) خنده اى #تبسّم_گونه كردند: «فَتَبَسَّمَ ضَاحِكاً مِّنْ قَوْلِهَا» [۱] و اين #روش_انبياء، نشانه وقار و توجه آنها به عالم ديگر بود.
🔹روزى #پيامبر_اسلام (صلی الله علیه و آله) از كنار عده اى از جوان هاى انصار عبور كردند و آنها با يكديگر گرم صحبت بودند و صداى #قهقهه و خنده هايشان بلند بود. حضرت [به آنها] فرمودند: «اى گروهى كه چنين مى كنيد، چه كسى از شما آرزويش #فريبش داده و بواسطه اين آرزو در #عمل كوتاهى كرده [اين چنين شخصى] بايد از آنچه در #قبرها است و آنچه در آنها مى گذرد آگاهى و اطلاع يابد و از #حشر و نشر #عبرت گيرد. ياد كنيد #مرگ را كه نابود كننده لذات است». [۲] در جاى ديگر فرمودند: «لَو تَعلَمُونَ مَا اَعلَمُ لَضَحِكتُمْ قَلِيلًا وَ ليَبكُوا كَثِيراً»؛ [۳] (اگر مى دانستيد آنچه را كه من مى دانم كم مى خنديديد و بسيار می گريستيد).
🔹#رسول_خدا (صلی الله علیه و آله) به #جبرئيل فرمودند: «چرا #ميكائيل را هرگز خندان نديده ام؟ گفت: «مَا ضَحِكَ مِيكَائِيلُ مُنْذُ خُلِقَتِ النَّارُ»؛ [۴] (ميكائيل از وقتى #آتش خلق شده نخنديد)». امام باقر (عليه السلام) مى فرمايند: «#حضرت_داوود (علیه السلام) به [فرزندش] #سليمان (علیه السلام) فرمود: «يَا بُنَىّ اِيّاكَ وَ كَثرَةَ الضِّحكِ فَاِنّ كَثرَةَ الضِّحكِ تَترُك العَبدَ حَقِيراً يَومَ القِيَامَةِ»؛ [۵] (اى فرزندم بپرهيز از #خنده_زيادى، زيرا زيادى خنده، بنده را در روز #قيامت حقير مى كند).
🔹آرى از #قهقهه بپرهيزيد كه از #شيطان است؛ «اَلقَهقَهَةُ مِنَ الشَّيطَانَ» [۶] و حتى در روايت از امام باقر (عليه السلام) آمده كه هرگاه #قهقهه زديد بعد از آن بگوئيد: «اَللّهُمَّ لَاتَمقُتنِى»؛ [۷] (خدايا مرا مورد #غضب خود قرار مده)؛ و اين روايت به خوبى نشان مى دهد كه #خنده_بلند انسان را در معرض #غضب_خداوند رحمان قرار مى دهد.
پس هرگاه خواستيد خنده كنيد، #تبسّم نمائيد كه بهترين خنده، #تبسّم است؛ «خَيْرُ الضِّحْكِ اَلتَّبَسُّمُ». [۸] و همين، #خنده_مؤمن است. [۹]
🔹نه فقط در حال شنيدنِ گفتارى خنده آور تبسّم كنيد، بلكه در همه حال #تبسّم را بر چهره خود آشكار كنيد، خصوصاً در #برخوردها و #سخن_گفتن ها. در روايت است كه #رسول_خدا (صلی الله علیه و آله) وقتى سخن مى فرمود #تبسم مى كرد [۱۰] و نيز در روايت است: «مَنْ تَبَسُّمَ فى وَجهِ اَخِيهِ كانَتْ لَهُ حَسَنَةٌ». (كسى كه در برابر صورت برادرش #متبسّم باشد براى او حسنه است). در روايت آمده: «وقتی #رسول_اكرم (صلى الله عليه و آله) خندان مى شدند، چشم هاى مباركش تنگ مى شد و همه خنده او #تبسّم بود...». [۱۲]
پی نوشتها؛
[۱] سوره نمل، آيه ۱۹؛ [۲] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربى، چ ۲، ج ۷۳، ص ۵۹، باب ۱۰۶؛ [۳] التوحيد، ابن بابويه، جامعه مدرسين، چ ۱، ص ۲۳۸، باب ۳۴؛ [۴] بحارالأنوار، همان، ج ۵۶، ص ۲۶۰، باب ۲۴؛ [۵] همان، ج ۱۴، ص ۳۵، باب ۳؛ [۶] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ ۴، ج ۲، ص ۶۶۴؛ [۷] الكافی، همان؛ [۸] غررالحكم و درر الكلم، تميمى آمدى، دار الكتاب الإسلامی، چ دوم، ص ۳۵۵، حکمت ۱۸؛ [۹] بحارالأنوار، همان، ج ۷۵، ص ۲۵۰، باب ۲۳؛ [۱۰] همان، ج ۱۶، ص ۲۹۸، باب ۱۰؛ [۱۱] کافی، همان، ص ۲۰۶؛ [۱۲] عيون أخبار الرضا(ع)، ابن بابويه، نشر جهان، چ ۱، ج ۱، ص ۳۱۷
📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم الذاكرين، نسل جوان، قم، ۱۳۸۵ش، چ اول، ج ۲، ص ۵۷۷
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#خنده #تبسم
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi