eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
3.6هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ ﴾﷽﴿✨ 🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
دعای سلامتی امام زمان متن عربی و ترجمه فارسی دعای اللهم کن لولیک بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند رحمن و رحیم اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ و عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، خدایا برای ولیت حجت بن الحسن که درودهایت بر او و پدرانش باد ، در این ساعت ، و فی کُلّ ساعَة وَلیّا و حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً و در هر ساعت سرپرست و نگهبان و پیشوا و یاور و راهنما و دیده بان باش ، حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً . تا او را با رغبت مردم در زمینت سکونت دهی، و زمانی طولانی بهره مندش سازی متن خالص عربی دعای اللهم کن لولیک اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
5.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 روزمان را با آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۹ قرآن شامل آیات ۷ تا ۱۴ سوره مبارکه یونس 🍃🌹🍃 🌺 پیامبر (ص) می‌فرمایند: «اَلقُرآنُ غِنًی لاغِنی دونَهُ وَ لا فَقرَ بَعدَهُ» قرآن، توانمندی است که هیچ توانی جایگزین آن نمی‌شود و پس از آن هیچ فقری باقی نمی‌ماند. (تفسیرابی الفتوح ۱/۱۰) 🎙استاد: پرهیزگار .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
رویدادها و تحلیل‌ها
 عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه آسيب شناسي جوان آسيب شناسي نسل جوان اهميّت دوران جواني
 عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه آسيب شناسي جوان آسيب شناسي نسل جوان ويژگي هاي دوران نوجواني و جواني از آن جا كه تربيت نوجوان و جوان، رسالت هر خانواده و جامعه اي است و اين دوره زندگي انسان، ويژگي هاي خاصّي دارد، بايد از مشخصّه هاي اين دوران، نيازها و ويژگي هاي جسمي، عاطفي و اجتماعي جوانان آگاهي داشت. در اين جا، نمونه هايي از ويژگي هاي دوره نوجواني و جواني را به اختصار برمي شماريم. 1. مهم و پر حادثه بودن اين دوره بر رفتار و ديدگاه فرد، تأثيرهاي ناگهاني مي گذارد. كه تا مدت ها ادامه خواهد داشت. تأثيرهاي يادشده در زمينه جسمي رواني رخ مي دهد. 2. دگرگوني ميزان تغيير در نگرش و رفتار، در اين دوره بسيار زياد است. پنج نوع تغيير در دوره نوجواني و جواني پديد مي آيد: الف) زندگي عاطفي (انفعالي) توسعه مي يابد. ب) سرعت دگرگوني هايي كه با رشد جنسي همراه است، نوجوانان را به خود و استعدادهايشان نامطمئن مي سازد. به همين دليل، آنان به شدّت احساس بي ثباتي مي كنند؛ احساسي كه با رفتارهاي مبهم پدر و مادر و مربيان، شديدتر مي شود. ج) در اين دوره در بدن، خواست ها و نقش هايي كه در اجتماع از آنان انتظار مي رود، دگرگوني هايي پديد مي آيد. اين دگرگوني ها براي نوجوانان بيشتر است و كم تر حل شدني به نظر مي رسد. د) هم چنان كه الگوهاي خواهشي و رفتاري تغيير مي يابد، ارزش ها نيز دگرگون مي شوند. آن چه در دوران كودكي برايشان مهمّ بود، اكنون در آستانه بزرگ سالي، كم تر اهميت دارد. مثلاً براي بيشتر نوجوانان، رفت و آمد با دوستاني از گروه هم سالان كه هم تيپ و جذّاب باشند، مهم تر است تا دوستان بسياري كه ممكن است با او سنخيّت روحي نداشته باشند. آنان در اين دوره به كيفيّت بيشتر از كميّت اهميّت مي دهند. ه) برخي نوجوانان دمدمي مزاج اند؛ آنان هرچند استقلال مي خواهند، ولي از مسؤوليت هايي كه همراه با استقلال باشد، هراس دارند. 3. هويت يابي يكي از تلاش هاي نوجوانان در جامعه، يافتن پاسخ اين پرسش است كه: «من كيستم و بايد چگونه باشم؟»1 در جامعه هايي كه پيچيدگي و گونه گوني رفتارها زياد به چشم مي خورد، الگوهاي گوناگوني در برابر نوجوان خواهد بود كه او را در گزينش يك يا چند الگو براي همانند سازي ـ يعني شيوه اي براي زيستن با الهام از آن الگوها ـ با مشكل روبه رو مي سازد. در چنين جامعه هايي، هويت يابي نسل جوان، مشكل خواهد داشت؛ يعني گاهي هويت هاي گوناگون را مورد آزمون و خطا قرار مي دهد، براي نمونه، برخي نوجوانان درس خواندن را ترك مي كنند و به كارهاي ديگر روي مي آورند يا گاهي شغل خود را پياپي تغيير مي دهند. اريكسون، روان شناس غربي مي گويد: نوجوانان و بزرگ سالاني كه احساس هويت در آنان نيرومند است، خود را افرادي جداگانه و برجسته از ديگران مي دانند. واژه «فرد» كه معادل واژه «شخص» است، نشان دهنده نياز همگاني به درك خود است؛ به عنوان كسي كه به رغم داشتن چيزهاي مشترك با ديگران، از آن ها جداست. نياز به ثبات رأي و حس يكپارچگي نيز با آن نياز همگاني به درك خود ارتباط نزديك دارد. وقتي از يكپارچگي خود سخن مي گوييم، مقصود ما جدايي از ديگران و در همان حال به معناي يگانگي خود؛ يعني انسجام عملي نيازها، انگيزه ها و الگوهاي واكنش شخص است. سرانجام اين كه درك هويت خود، مستلزم «تقابلي رواني ـ اجتماعي» است. به عبارت ديگر، نوجوان بايد ميان تصوري كه از خود دارد و تصوري كه از انتظار ديگران از خودش دارد، هماهنگي ايجاد كند.2 1. رشد و شخصيت كودك، پاول هنري ماسين، برگردان: مهشيد ياسايي، ص 578.2. رشد و شخصيت كودك، ص 578. 💥ادامه دارد .💥جنگ ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
 آيين بصيرت (بررسي عملكرد عوام و خواص در برابر حضرت علي عليه السلام) خلافت و ولايت در نهج البلاغه حضرت علي عليه السلام در چند مورد به حقانيت و شايستگي خويش در خلافت تصريح كرده اند. يكي از آن موارد، خطبه اي است در نهج البلاغه كه به «شقشقيه» معروف شده است. «شقشقيه» چيست؟ «شقشقيه» چيزي شبيه بادكنك است كه به هنگام خشم شتر از زير گلوي او بيرون مي زند و پس از آرام گرفتن ناپديد مي شود. خطبه ي «شقشقيه» درد دل هاي امام از ماجراي سقيفه و غصب خلافت است. امام علي عليه السلام با بيان تاريخ اين غصب، خليفه ي اول، دوم و سوم را به باد انتقاد گرفتند. در اين ميان عربي برخاست و نامه اي به حضرت داد و از ايشان پاسخ سؤالاتي را درخواست كرد. حضرت نيز پاسخ دادند. در اين جا بود كه ابن عباس، پسرعموي حضرت به ايشان گفتند: «چه خوب بود سخن را از همان جا كه قطع كرديد، ادامه مي داديد.» حضرت فرمودند: «هرگز اي پسر عباس، شعله اي از آتش دل بود، زبانه كشيد و فرو نشست». خطبه ي «شقشقيه» از كيست؟ از آن جا كه اين خطبه مشتمل بر شكايت از خلفاي سه گانه است و با انتقاد شديد از روش ايشان، حق خلافت را آشكارا از آنان نفي مي كند، اهل سنت آن را از علي عليه السلام نمي دانند؛ زيرا به زعم اهل سنت، حضرت علي عليه السلام به خلافت خلفاي مزبور راضي ونسبت به آنان احترام قايل بوده است. آنان احاديثي نيز در اين زمينه نقل مي كنند، اما شيعيان همگي معتقدند كه اين خطبه از بيانات اميرالمؤمنين علي عليه السلام است و در اين زمينه هيچ شكي ندارند. فصاحت و بلاغت فوق العاده ي اين جملات و شكايت هاي ديگري كه از حضرت علي عليه السلام در اين زمينه رسيده است، براي شيعيان دليل روشني است. برخي گمان دارند كه اين كلام از مرحوم رضي است، ولي پژوهشگران ثابت كرده اند كه اين خطبه پيش از تولد مرحوم رضي در كتب ديگران موجود بوده است.1 علي عليه السلام در ابتداي اين خطبه مي فرمايند: ابن ابي قحافه (ابوبكر) جامه ي خلافت را بر تن كرد در حالي كه مي دانست جايگاه من نسبت به حكومت اسلامي چون محور آسياب نسبت به آسياب است كه دور آن حركت مي كند. او مي دانست كه سيل دانش از دامان كوهسار من جاري است و مرغان دور پروازِ انديشه ها به بلنداي ارزش من نمي رسند. علي عليه السلام خود را به محور آسياب تشبيه كرده است. همان گونه كه آسياب بدون محور، قوام و خاصيتي ندارد، خلافتي كه حضرت علي عليه السلام در مركزيت آن نباشد، بي فايده است. حضرت علي عليه السلام با اين تشبيه به همه مي فهماند كه خلافت حق او بوده است. خلافت، مسووليت و وظيفه اي است كه به جز افراد منصوب از جانب خداوند كه شرايط خلافت را از آن ناحيه دريافت كرده اند ـ كسي توانايي انجام آن را ندارد. غصب اين جايگاه نيز ظلمي عظيم در حق عامه ي مردم و جنايتي نابخشودني است. علي عليه السلام در ادامه از دست به دست كردن خلافت و كنار گذاشتن ايشان مطالبي را بيان مي كند كه مشتاقان را به نهج البلاغه ارجاع مي دهيم. 1ـ شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد؛ الغدير، ج 7؛ شرح نهج البلاغه ابن ميثم در ذيل همين خطبه؛ ترجمه و شرح نهج البلاغه محمدجعفر امامى و محمدرضاآشتيانى، ج 1، پاورقى 21. .💥جنگ ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی آتشین در خصوص یَومَ تُبلَی السَرائِرِ و آشکارشدن چهره نفاق و https://aparat.com/v/roeTq ❗️شنیدن این سخنرانی۴دقیقه ای، بر هر کسی که خود را میداند، لازم است. عجیب انسان را روشن میکند .💥جنگ ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️«خنده» اولياء خداوند و انبياء چگونه است؟ 🔹 (عليه السلام) در فرازی از خطبه متقين در بيان اوصاف ايشان مى فرمايد: « اگر بخندد، او بلند نمى شود». اين خصلت، نشانه دارنده آن است. ، خنده بزرگان است، حتى بعضى موقع خنديدن دندان هايشان آشكار نمى شود. آنها كه اعتقاد به مبدأ و معاد دارند و از خود باخبرند، محزونند و اين مانع از خنده نامعقول آنها است و در حد و و خوشرویی، می زنند، آنها كه نه دارند و نه به مى انديشند، از حزن در قلب آنها خبرى نيست و از اين روى فكر مى كنند در آسايش هستند در حالى كه بيش نيست! 🔹 (صلى الله عليه و آله) هيچ وقت بلند نمى شد و تنها مى كردند. و گويا همه (علیهم السلام) چنين بوده اند. در جريان [داستان] (علیه السلام) با مورچه در آمده كه حضرت سليمان (علیه السلام) خنده اى كردند: «فَتَبَسَّمَ ضَاحِكاً مِّنْ قَوْلِهَا» [۱] و اين ، نشانه وقار و توجه آنها به عالم ديگر بود. 🔹روزى (صلی الله علیه و آله) از كنار عده اى از جوان هاى انصار عبور كردند و آنها با يكديگر گرم صحبت بودند و صداى و خنده هايشان بلند بود. حضرت [به آنها] فرمودند: «اى گروهى كه چنين مى كنيد، چه كسى از شما آرزويش داده و بواسطه اين آرزو در كوتاهى كرده [اين چنين شخصى] بايد از آنچه در است و آنچه در آنها مى گذرد آگاهى و اطلاع يابد و از و نشر گيرد. ياد كنيد را كه نابود كننده لذات است». [۲] در جاى ديگر فرمودند: «لَو تَعلَمُونَ مَا اَعلَمُ لَضَحِكتُمْ قَلِيلًا وَ ليَبكُوا كَثِيراً»؛ [۳] (اگر مى دانستيد آنچه را كه من مى دانم كم‌ مى‌ خنديديد و بسيار می‌ گريستيد). 🔹 (صلی الله علیه و آله) به فرمودند: «چرا را هرگز خندان نديده ام؟ گفت: «مَا ضَحِكَ مِيكَائِيلُ مُنْذُ خُلِقَتِ النَّارُ»؛ [۴] (ميكائيل از وقتى خلق شده نخنديد)». امام باقر (عليه السلام) مى فرمايند: « (علیه السلام) به [فرزندش] (علیه السلام) فرمود: «يَا بُنَىّ اِيّاكَ وَ كَثرَةَ الضِّحكِ فَاِنّ كَثرَةَ الضِّحكِ تَترُك العَبدَ حَقِيراً يَومَ القِيَامَةِ»؛ [۵] (اى فرزندم بپرهيز از ، زيرا زيادى خنده، بنده را در روز حقير مى كند). 🔹آرى از بپرهيزيد كه از است؛ «اَلقَهقَهَةُ مِنَ الشَّيطَانَ» [۶] و حتى در روايت از امام باقر (عليه السلام) آمده كه هرگاه زديد بعد از آن بگوئيد: «اَللّهُمَّ لَاتَمقُتنِى»؛ [۷] (خدايا مرا مورد خود قرار مده)؛ و اين روايت به خوبى نشان مى دهد كه انسان را در معرض رحمان قرار مى دهد. پس هرگاه خواستيد خنده كنيد، نمائيد كه بهترين خنده، است؛ «خَيْرُ الضِّحْكِ اَلتَّبَسُّمُ». [۸] و همين، است. [۹] 🔹نه فقط در حال شنيدنِ گفتارى خنده آور تبسّم كنيد، بلكه در همه حال را بر چهره خود آشكار كنيد، خصوصاً در و ها. در روايت است كه (صلی الله علیه و آله) وقتى سخن مى فرمود مى كرد [۱۰] و نيز در روايت است: «مَنْ تَبَسُّمَ فى وَجهِ اَخِيهِ كانَتْ لَهُ حَسَنَةٌ». (كسى كه در برابر صورت برادرش باشد براى او حسنه است). در روايت آمده: «وقتی (صلى الله عليه و آله) خندان مى شدند، چشم هاى مباركش تنگ مى شد و همه خنده او بود...». [۱۲] پی نوشت‌ها؛ [۱] سوره نمل، آيه ۱۹؛ [۲] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربى، چ ۲، ج ‏۷۳، ص ۵۹، باب ۱۰۶؛ [۳] التوحيد، ابن بابويه، جامعه مدرسين‏، چ ۱، ص ۲۳۸، باب ۳۴؛ [۴] بحارالأنوار، همان، ج ‏۵۶، ص ۲۶۰، باب ۲۴؛ [۵] همان، ج ‏۱۴، ص ۳۵، باب ۳؛ [۶] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ ۴، ج ‏۲، ص ۶۶۴؛ [۷] الكافی، همان؛ [۸] غررالحكم و درر الكلم‏، تميمى آمدى، دار الكتاب الإسلامی، چ دوم‏، ص ۳۵۵، حکمت ۱۸؛ [۹] بحارالأنوار، همان، ج ‏۷۵، ص ۲۵۰، باب ۲۳؛ [۱۰] همان، ج ‏۱۶، ص ۲۹۸، باب ۱۰؛ [۱۱] کافی، همان، ص ۲۰۶؛ [۱۲] عيون أخبار الرضا(ع)، ابن بابويه، نشر جهان‏، چ ۱، ج ‏۱، ص ۳۱۷ 📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم الذاكرين‏، نسل جوان‏، قم‏، ۱۳۸۵ش، چ اول‏، ج ۲، ص ۵۷۷ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) .💥جنگ ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
هر بشری حقوق ندارد! (یادداشت روز)   چند روزی از اعلام حکم دادگاه تجدید‌نظر سوئد مبنی بر محکومیت«حمید نوری» تبعه ایرانی به حبس ابد می‌گذرد. این پرونده چهار سال قبل با خباثت و میدان‌داری اعضای گروهک تروریستی منافقین به بهانه مسئولیت قضائی حمید نوری در بیش از سه دهه قبل تشکیل شد و یک شهروند ایرانی تنها به علت اظهارات بی‌سند یک گروه تروریستی بیش از چهار سال است در سلول انفرادی به سر می‌برد. جدای از اینکه اساساً کشور سوئد حق طرح دعوی و تشکیل پرونده در یک موضوع داخلی ایران را دارد یا خیر؛ نحوه رسیدگی به این پرونده و مرور انواع و اقسام محدودیت‌ها و محرومیت‌های ایجاد شده برای فردی بی‌گناه، ویترینی رسوا‌کننده از ذبح حقوق بشر پای یک دادگاه سیاسی را پیش چشم همگان قرار داده است. مسئله حقوق بشر تابلو و بهانه ایست که کشورهای غربی هرگاه بخواهند آن را علیه کشوری غیرهمسو با اهداف و منافع و خط‌مشی خود عَلَم می‌کنند و با پروپاگاندا و تبلیغات غیرواقعی پرحجم،کوچک‌ترین مسئله در آن کشور ناهمسو را به مسئله‌ای جهانی تبدیل می‌کنند؛ حال آنکه پشت این نقاب مدعی حمایت از حقوق بشر، کارنامه‌ای سیاه از انواع و اقسام جنایت‌ها علیه بشریت یا سکوت در مقابل فجیع‌ترین خباثت‌های ضد بشری خودنمایی می‌کند. در همین پرونده حمید نوری که اتفاقاً به بهانه دروغین حقوق بشری تشکیل شده است، نکات فراوان مغایر با ابتدائی‌ترین ملزومات رسیدگی عادلانه و انسانی و مطابق با حقوق بشر وجود دارد که هر انسان منصفی با دیدن آنها دروغ بودن ادعاهای این مدعیان را تایید خواهد کرد. حمید نوری در حالی چهار سال است در سوئد در سخت‌ترین شرایط در سلول انفرادی گرفتار است که از زمان دستگیری یعنی آبان 1398 تا خرداد 1399 خانواده وی اجازه تماس با او را نداشتند. دومین تماس نوری با خانواده‌اش در اسفند ۱۳۹۹ انجام شد. در طول بیش از چهار سال گذشته مقامات سوئدی همواره بدون هیچ دلیل موجه یا ثابتی در تماس‌ها و ملاقات‌های حمید نوری با خانواده‌اش اخلال ایجاد کرده‌اند و گاه تماس‌های تلفنی او با خانواده را تا چندین ماه قطع می‌کنند. حمید نوری مدتی پس از بازداشت در زندان سوئد به مقام‎های زندان از مشکل بینایی خود گزارش داده و درخواست معالجه از سوی چشم‌پزشک را کرد. این درخواست در سال‌های اخیر تاکنون چندین بار از سوی حمید نوری و وکلای وی مطرح شده، اما اکنون که بیش از چهار سال از بازداشت حمید نوری در زندان می‌گذرد مقامات سوئدی با این درخواست موافقت نکرده‌اند تا جایی که وی به دادگاه اعلام کرده است به علت ضعف چشم امکان مطالعه و تنظیم درست اوراق و در نتیجه دفاع مناسب را ندارد. در جریان دادگاه بدوی ۹۲ جلسه برگزار شد که از این ۹۲ جلسه تنها ۷ جلسه به حمید نوری برای بیان دفاعیاتش اختصاص داده شده است. قطع ارتباط با وکیل ایرانی یکی دیگر از ایرادات دستگاه قضائی سوئد در رسیدگی به پرونده حمید نوری است؛ چون این پرونده درباره حوادثی بوده که در ایران روی داده، بنابراین وکیل سوئدی آشنایی چندانی ندارد. مهرماه گذشته پس از درخواست و اصرار وکلای حمید نوری، دادگاه سوئد پذیرفت که شهود حمید نوری می‌توانند در دادگاه شهادت دهند اما در کمال تعجب دادستان هشدار داد که اگر شهود حمید نوری بخواهند در دادگاه حاضر شوند ممکن است دستگیر شوند. تعلل در همکاری برای فراهم کردن شهادت ویدئوکنفرانسی و گزینشی بودن شهود به سلیقه دادگاه نیز از دیگر ایرادات این دادگاه ناعادلانه و یک طرفه است. یورش‌های پلیس سوئد به سلول حمید نوری و ضبط و از بین بردن اوراق دفاعیاتی که او به زحمت برای ارائه در جلسات دادگاه آماده کرده بود هم از موارد مضحک اما تلخ روند رسیدگی به این پرونده است؛ همچنین قرار دادن یک هم سلولی مبتلا به بیماری روانی در کنار نوری در برخی ایام و ایجاد مزاحمت‌های روحی، بهداشتی و... این‌ها گوشه‌ای از نحوه رسیدگی ناعادلانه و یک طرفه به یک پرونده در کشوری است که در ذهن غرب زده بسیاری از افراد، کشوری با فرهنگ، بی‌طرف و مدافع حقوق بشر است، حال آنکه برپایی چنین بی‌دادگاه‌هایی آن هم برپایه شهادت و دروغ‌های اعضای یکی از جنایتکارترین گروهک‌های تروریستی معاصر یعنی منافقینی که در کارنامه ننگین خود علاوه ‌بر ترور مسئولان رده بالای کشورمان و اذعان و اعتراف به آن، دستشان به خون هزاران نفر از مردم کوچه و بازار و زنان و کودکان بی‌گناه آلوده است. گروهکی که به جرأت می‌توان گفت به واسطه جنایت‌ها و خیانت‌هایشان منفورترین گروه و مجموعه در حافظه تاریخی مردم ایران با هر گرایش و تفکری در بیش از چهار دهه گذشته هستند. .💥جنگ ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
هربشری حقوق ندارد(۳) این تناقضات و رفتارهای ریاکارانه سران کشورهای غربی‌ها در بحث حقوق بشر عیان‌تر از آن است که نتوان آن را دید. کشورهایی که وقتی پای سرکوب معترضان، یا تضییع حقوق زندانیان و نقض حقوق گروه‌های اقلیت می‌رسد خود کارنامه‌ای سیاه دارند و به نوعی با رفتار خود می‌گویند که از دید آنها «هر بشری، حقوق ندارد» و حقوق بشر به کسانی تعلق می‌گیرد که در مسیر اهداف آنها باشند. عیان‌تر از همه موارد؛ این روزها، حمایت علنی از رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایات وحشتناک علیه مردم غزه و گرفتن جان بیش از 20 هزار انسان بی‌گناه و غیر نظامی در مدتی کوتاه که بخش عمده آنها را زنان و کودکان و نوزادان تشکیل می‌دهند؛ یا سکوت حمایت‌گونه در قبال این جنایات پرده از چهره دغل‌باز سران کشورهای غربی‌ در ادعای حمایت از حقوق بشر انداخته است به طوری که شاهد صدای اعتراض و تجمعات عظیم اعتراضی مردم در اقصی نقاط عالم به ویژه در خود این کشورهای حامی تروریسم هستیم. نکته پایانی اینکه، وقتی مقامات قضائی و دولت سوئد بنابر ادعاهای دروغین اعضای شبکه جنایتکار و تروریستی منافقین در یک روند ناعادلانه و به دور از ابتدایی‌ترین موازین حقوق بشر، حمید نوری را به حبس ابد محکوم کرده‌اند‌، فراموش نکنند در پایان رسیدگی به اتهامات تبعه سوئدی متهم به همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی که نماینده دولت این کشور هم بر روند دادگاه نظارت دارد، در صورت اثبات اتهام و جرم همکاری با رژیم جنایتکار ، کودک‌کش و سفاکی که این روزها دنیا به عرصه اظهار تنفر از آن تبدیل شده، می‌تواند طبق قوانین داخلی و بین‌المللی محکومیت سنگین و پشیمان‌کننده‌ای در انتظار تبعه اهل این کشور باشد. عباس شمسعلی .💥جنگ ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
هر بشری حقوق ندارد! (۲) حال سؤال اینجاست؛ آیا دستگاه قضائی کشوری مثل سوئد که خود را این چنین داعیه‌دار حقوق بشر می‌داند و بر اساس اظهارات اعضای یک گروه تروریستی علیه کارمند سابق قوه قضائیه ایران تشکیل پرونده می‌دهد؛ حاضر است اعضای اصلی و سران این گروهک تروریستی که برای آنها از سوی کشورمان به علت ارتکاب مسلم جنایت‌های مکرر و قتل و ترور هزاران شهروند بی‌گناه، اعلان قرمز پلیس بین‌الملل ثبت شده است را محاکمه کند یا آنها را برای محاکمه در اختیار ایران بگذارد؟ یا مثلاً این کشور حاضر است عوامل تجهیز رژیم بعثی عراق به سلاح‌های ممنوعه شیمیایی و استفاده از آن علیه مردم و رزمندگان ایرانی را محاکمه کند؟ عوامل فروش خون‌های آلوده به ایران را چطور؟ آیا دستگاه قضائی و دولت به ظاهر بی‌طرف سوئد حاضر است شرکت سوئدی «مونلیکه» که تولید‌کننده پانسمان‌های ضروری بیماران پروانه‌ای است اما با تبعیت از تحریم‌های بی‌رحمانه آمریکا علیه ایران از فروش این پانسمان‌های حیاتی به شرکت‌های وارد‌کننده ایرانی خودداری کرده و باعث جان باختن چندین نفر از کودکان معصوم و مظلوم مبتلا به این بیماری در کشورمان یا قطع عضو و گذران سخت و دردناک زندگی بسیاری دیگر از آنها شده است را بنا به حکم انسانیت و دفاع از حقوق بشر محاکمه یا مجبور به فروش این محصولات کند؟ البته دولت سوئد سال گذشته پاسخ این سؤال را داده است؛ آنجا که نهاد ملی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی دولت پادشاهی سوئد در اقدامی عجیب دادخواست وکیل خانواده‌های بیماران پروانه‌ای ایرانی برای الزام شرکت سوئدی «مونلیکه» به ارسال پانسمان‌های مخصوص برای بیماران ایرانی را رد کرد آن هم در شرایطی که در آن مقطع «آلنا دوهان»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مصاحبه با هفته نامه فرانسوی لوپوئن اذعان کرده بود «تحریم‌های یکجانبه آمریکا منجر به مرگ ۱۵ بیمار پروانه‌ای به دلیل عدم دسترسی به پانسمان‌های مخصوص شده است». در روزهای اخیر جلسات محاکمه «یوهان فلودروس» تبعه سوئدی متهم به همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی در کشورمان در حالی برگزار شده است که در این جلسات علاوه‌بر وکلای متهم و مترجم رسمی، کاردار سفارت سوئد هم رسماً حضور دارند، آیا دولت سوئد حاضر به رعایت شرایط مشابه برای دادگاه حمید نوری است؟ همه این‌ها نشان می‌دهد، این ادعاهای دفاع از حقوق بشر از سوی کشورهای مدعی غربی تا چه حد غیر واقعی، منطبق بر استانداردهای دوگانه و نمایشی است. هرچند بسیاری از مردم و اهل فن زودتر از این‌ها متوجه این تناقض‌ها و ریاکاری‌های کشورهای غربی شده بودند؛ باید از آنهائی که هنوز از غرب تصور نماد توجه به حقوق بشر و دلسوز مردم ما را دارند پرسید وقت بیدار شدن از این رؤیا نشده است؟! مدعیان غربی حقوق بشر در حالی کشورمان را متهم به نقض حقوق زندانیان و ناعادلانه خواندن محاکمه متهمان امنیتی و... می‌کنند که چند مثال برای پاسخ آنها کافیست. این روزها در روندی استاندارد و با رعایت اصول برپایی یک دادگاه، پس از دو بار فراخوان رسمی و احضاریه خطاب به سازمان منافقین و بیش از 100 نفر از سران و کادر اصلی آن برای معرفی وکیل و حضور در دادگاه، جلسات محاکمه علنی و البته غیابی این افراد در دستگاه قضائی کشورمان در حال برگزاری است و حتی پنج وکیل تسخیری وظیفه دفاع از این متهمان را بر عهده ‌دارند. از سوی دیگر برخی زندانیان و محکومان امنیتی در ایران به طرق مختلف و البته قابل تامل! امکان مصاحبه با رسانه‌های خارجی و صدور بیانیه و... را دارند، حتی این روزها نامه‌ای منتسب به یکی از آنها به نخست‌وزیر سوئد برای تشدید برخورد با حمید نوری هم ارسال شده است که خود گویای این است که زندانیان در ایران تحت فشارند یا در غرب؟ یا مواردی همچون امکاناتی همچون برخورداری زندانیان از سیستم‌های درمانی داخل یا خارج از زندان. اما باز سیستم قضائی ایران از سوی غربی‌ها متهم به نقض حقوق بشر می‌شود و کشوری که از یک معاینه چشم زندانی خود و رعایت ابتدائی‌ترین حقوق یک متهم دربند خودداری می‌کند می‌شود مدافع حقوق بشر! .💥جنگ ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️ میدان باز و احساس رقابت واقعی در انتخابات چگونه شکل می‌گیرد؟ ✍️ حداقل در سه مقطع از مواضع و اخبار دیدارهای رهبری در امسال تاکید بر رقابتی‌تر شدن و بازترشدن میدان انتخابات به روشنی قابل برداشت است.در سخنرانی اخیر رهبری نیز لحن ایشان درباره رقابت واقعی فراتر از توصیه به «باید باشد» تغییر کرد. اما میدان انتخابات چه وقت باز می‌شود؟ و مردم چه وقت احساس می کنند که میدان انتخابات باز شده است؟ 1️⃣ برخی سیاسیون باز کردن میدان را فقط کار هیات اجرایی وزارت کشور و مخصوصا شورای نگهبان می دانند. این موضوع گرچه بعضا با اهداف، اغراض و بزرگ نمایی سیاسی و جناحی مطرح می شود ولی به ذات حرف چندان بیراهی نیست و بی شک این دو نهاد و مخصوصا شورای نگهبان در باز کردن میدان رقابت در محدوده وظایف قانونی خود بی تاثیر نیستند و درصدی معلوم نقش دارند. گرچه با شناختی که از این دو نهاد و گردانندگان فعلی آن وجود دارد، در صحنه عمل نیز عمدتا همین تا الان بوده است. اما علاوه بر این، دو نهاد مذکور باید به اطلاع رسانی کردن مستمر از اقدامات و تدابیر خود در حوزه امنیت، سلامت و تلاش های خود ذیل قانون به شکل گیری رقابت واقعی و باز شدن میدان انتخابات، اصرار داشته باشند و خود را ملزم به قانع کردن و اطمینان دادن به افکار عمومی و نخبگان سیاسی و اجتماعی در این زمینه ها بیش از گذشته بدانند. 2️⃣ همانطور که گفته شد شکل دهی به رقابت واقعی و باز کردن میدان انتخابات نمی تواند یکطرفه فقط از طرف حاکمیت و نهادهای متولی انتخابات باشد، بلکه سهم شخصیت‌های تاثیر گذار سیاسی و اجتماعی، رسانه ها و احزاب نیز بسیار ویژه خواه بود. اولین موضوع این است که مجموعه‌های گفته شده نقش فعالانه و مشوقانه برای مردم برای حضور در انتخابات داشته باشنند. تا این مرحله که هنوز هم تا ایام انتخابات روزهای زیادی باقی ماند، برخی احزاب و جریانات سیاسی و رسانه‌ای نه تنها نقش فعالانه نداشته بلکه بیشتر نقش ناامیدکننده از رفتن پای صندوق رای داشتند. طرح گزاره های سیاسی، غلط و پیشداوری درباره رد صلاحیت ها، تخریب نهادهای انتخاباتی، سیاه نمایی از وضعیت فعلی کشور و کوتاهی در بیان اهمیت انتخابات در ایجاد تحول و حل مشکلات کشور، چهار شاخصه رفتار احزاب و جریانات سیاسی مذکور بوده است. ضمن اینکه عمده همین تعداد احزاب و جریانات سیاسی، دیگر فعالین سیاسی را نیز در پشت صحنه تحت فشار قرار دادند تا از شرکت یا گرم کردن تنور انتخابات پرهیز کنند. بنابراین بخشی از احزاب و چهره های سیاسی برخلاف آغوش باز نظام، سهم و تکلیف ملی خود را به خوبی تا این لحظه انجام ندادند و باید در زمان باقیمانده جبران کنند. 3️⃣ در کنار مطالبه و فرمان رهبری برای باز شدن میدان، مردم باید احساس کنند میدان بازشده است. بخشی از شکل گیری این احساس در میان مردم قطعا کار احزاب، شخصیت های تاثیر گذار، رسانه‌ها و حلقه های میانی جامعه هست. احزاب و جریانات سیاسی در شکل گیری احساس باز شدن میدان برای مردم دو کار اساسی می توانند بکنند، اول اینکه به مردم صادقانه بگویند چه تعداد از اعضای آن‌ها و همفکرانشان در فرآیند انتخابات حضور پیدا کردند و دوم اینکه اندیشه‌های حکمرانی واقعی خود را سانسور نکنند. مثلا حزبی که به لیبرالیسم اعتقاد دارد و هر وقت در قدرت بوده نسخه لیبرالیستی در فرهنگ و اقتصاد پیاده کرده، این بخش ها از اندیشه های خود را نباید سانسور کند، زیرا مردم اینگونه از حضور اندیشه های مختلف در عرصه انتخابات بیشتر آگاه خواهند شد و احساس بازشدن میدان برای انتخابات را بیشتر احساس خواهند کرد. مهدی جهان تیغی .💥جنگ ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥کانال ما درپیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi