eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
4هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
ازدنیادلگیری بابا حیدر برای استوری همراهان گرامی https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
عرض تسلیت بمناسبت شهادت اول مظلوم عالم حضرت مولی الوحدین امیرالمومنین مولا علی ابن ابیطالب(علیه السلام) خدمت فرزند برومندشان امام عصر(ارواحنا له الفداه) وتمام شیعیان ودلدادگان حضرتش وشما بزرگواران التماس دعای خیر داریم. دعا جهت سلامتی وفرج حضرت صاحب الزمان(عج) ان شاءلله فراموش نشود. https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
*باسمه تعالی* *سلام و عرض ادب* *●السلام علیک یا امیرالمومنین"ع"●* *ای ماه سر به مُهر* *سر از سجده بر مدار* *پشت سرت کسی نشسته* *که شق القمر کند* *ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام، لطفا" در لیالی پر فضیلت قدر، ما و همه دوستان را از دعای خیر خود بهره مند فرمایید.* *دعاگو هستم* *یا علی مددی* ⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
اعمال شب بیست ویکم
۱۲ فضیلت ناب از مولا علی (ع) ۱۲ فضیلت کوتاه و گویا از حضرت مولا امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام ۱. حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام در هیچ جنگ و جهادی شرکت نکردند، مگر این که پیروز برگشتند. (۱) ۲. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «عَلی اَشْجَعُ النّاسِ قَلْبا: علی، شجاع ‌ترین و قویدل ترین مردم است.» (۲) ۳. حریف را تنها با یک بار زدن می‌کشت و در حدیث است که: «کانت ضرباتة وترا:  ضربت شمشیر او همیشه تک ضرب بود.» (۳) ۴. پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «علی سیفُ اللّه عَلی اَعْدائِهِ / علی، شمشیر خدا است که بر روی دشمنان خدا کشیده می‌شود.» (۴) ۵. حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام بیشتر پیاده می‌جنگیدند و اگر هم سوار اسبی می‌شدند، چندان برای ایشان مهم نبود. به ایشان گفته شد که چرا سوار اسب نمی‌شود؟ پاسخ دادند: اسب یا برای تعقیب حریفی است که از میدان بگریزد یا برای این است که کسی بخواهد خود بگریزد. من نه کسی هستم که پشت به دشمن کنم و بگریزم و نه کسی هستم که اگر کسی گریخت، او را تعقیب کنم. پس اسب را برای چه می‌خواهم؟ (۵) ۶. زره حضرت، تنها سینه ایشان را می‌پوشاند و هرگز پشت نداشت. از ایشان پرسیدند که چرا زره حضرت پشت ندارد؛ آیا نمی‌ترسند که کسی از پشت به ایشان ضربتی بزند؟ مولا علی (ع)در پاسخ فرمودند: من هرگز به دشمن پشت نمی‌کنم و از میدان نمی‌گریزم و خدا هرگز آن روز را نخواهد آورد. (۶) ۷. شجاعت و استواری حضرت مولا امام علی علیه السلام در جنگ‌ها چنان بود که هر گاه مشرکان و کافران ایشان را در جنگ می‌دیدند، به همدیگر وصیت می‌کردند؛ مثل این که مرگ را با چشم خود دیده باشند. (۷) ۸. هر گاه دو صف برای جنگ مقابل هم صف می‌کشیدند، مردم به یکدیگر می‌گفتند: ملک الموت در همان صفی باید باشد که علی (ع) با آن صف است و صف مقابل، خواهی و نخواهی، باید خود را برای مرگ آماده کند. (۸) ۹. روزی یکی از سرداران سپاه حضرت مولا امام علی (ع) به ایشان گفت که اگر اسب‌ها آشفتند و ما از همدیگر دور شدیم، شما را کجا بیابیم؟ حضرت در پاسخ فرمودند: در همان جایی که از من دور شده اید. یعنی در همین جایی که هستم، خواهم بود. (۹) ۱۰. وقتی که در جنگ جمل، مولا علی (ع) پرچم را به پسر خود ـ محمّد حنفیه ـ سپردند، به او چنین فرمودند: «کوه‌ها هم از هم بپاشند،  تو از خود مپاش، دندان هایت را به هم بفشار، کاسه سرت را به خدا بسپار، پاهایت را چون میخ به زمین بکوب، به انتهای سپاهیان دشمن چشم بدوز، از تنگ نظری و دون همّتی، چشم بپوش و بدان که پیروزی بی گمان از آنِ خداوند سبحان است.» (۱۰) ۱۱. حضرت مولا امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام از نان دنیا به نان جو بسنده کرده بودند و از نان گندم نمی‌خوردند، تا آن جا که مردم از تعجّب می‌پرسیدند: پسر ابوطالب با این غذا و خوراک اندک چگونه در کشتن هماوردان و پهلوانان ناتوان نمی‌شود؟! مولا علی علیه السلام در پاسخ فرمودند: بدانید درختی که در بیابان خشک می‌روید، شاخه آن سخت‌تر باشد، اما سبزه‌ها و گیاهان خوش نما را پوست نازک‌تر باشد. آری خار‌ها و بوته‌های صحرایی را آتشی افروخته‌تر باشد و خاموشی آن‌ها دیرتر رخ دهد، اما گیاهی که در ناز و نعمت روییده باشد، چون بیدی به هر بادی بلرزد. (۱۱) ۱۲. از سخنان آن حضرت است که ‌فرمودند: «وَ اللّه لَو تَظاهَرَتِ الْعَرَبُ عَلی قِتالی لَمّا وَلَّیتُ عَنها... به خدا سوگند اگر همه عرب‌ها پشت به پشت هم دهند و به جنگ با من بشتابند، هرگز از آنان روی برنتابم و اگر فرصتی دست دهد، به پیکار همه بشتابم.» (۱۲) https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📌مدافعان سخنان ظریف در شب‌های قدر توبه کنند/امیدوارم روزنانه جمهوری اسلامی مسیر خود را اصلاح کند علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس به رسانه‌ها و دولتمردانی که از سخنان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دفاع کردند توصیه کرد در شب‌های قدر توبه کنند، او در گفت‌وگو با خبرنگار «روز پلاس» گفت: امیدوارم توبه این افراد را خدای متعال بپذیرد، وقتی عده‌ای تا این اندازه دچار خطای در تحلیل شوند و از کسی که به صراحت حرف آمریکا را می‌زند، دفاع می‌کنند، بروند و محاسبه کنند این شب‌ها که چرا به این ورطه افتادند، توبه کنند. وی در رابطه با عذرخواهی وزیر خارجه گفت: او عذر خواهی نکرده و توجیه کرده و متاسفانه طلبکارانه گفته است منتقدان خود را بخشیدم و او در این قصه دچار خطای در تحلیل است و گفته بود من معلم روابط بین الملل هستم و امروز مشخص شد که آقاظریف متاسفانه روابط بین الملل هم بلد نیست و دیپلماسی هم بلد نیست چرا که حضرت آقا فرمودند در همه جای دنیا بالا دستی‌ها سیاست خارجی را تعیین می‌کنند و سیاست خارجه فقط مجری است و آقای ظریف می‌گوید من خودم و نشان می‌دهد ظریف تمامیت خواه است و نوعی استبداد در رأی هم دارد. عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: ظریف در آمریکا بزرگ شده و متاسفانه زمان جنگ هم در کشور نبوده و یک سوت خمپاره نشنیده و زمان جنگ در آمریکا مشغول اتو کردن شلوار و پیراهن خودش بوده و ایشان فقط بلد است حرف‌های اتوکشیده بزند، حتی دیدید که آدرس آیه قرآن را غلط داد و گفت سوره حشر آیه ۶۰ که این سوره ۲۴ آیه دارد و حتی حاضر نیست اینها را اصلاح کند و این دیدگاه او نشان داد حد ظریف حد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیست. سلیمی همچنین در رابطه با عملکرد آقای مسیح مهاجری در رابطه با دفاع از سخنان آقای ظریف در روزنامه جمهوری اسلامی گفت: این روزنامه مدت‌هاست که مسیر خود را عوض کرده و امیدوارم روزنامه جمهوری اسلامی مسیر خود را اصلاح کند. منبع:روزپلاس اخبار https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
✋ نقش تاج‌زاده در عملیات فریب انتخابات 🔺مصطفی تاج‌زاده کنشگر پرحاشیه و جنجالی طیف اصلاح‌طلب، اخیرا برای ریاست جمهوری 1400 اعلام کاندیداتوری نمود. اکنون با توجه به سوابق قضایی و نیز حاشیه‌های سیاسی رادیکال او که احتمال تاییدش از سوی شورای نگهبان را به حداقل می‌رساند؛ پرسش اینست که هدف او از کاندیداتوری چیست؟ در این نوشتار با تحلیل مدل رفتاری اصلاح‌طلبان و نیز خود تاج‌زاده در گذشته قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم. 🔸- سوابق تاج‌زاده از لحاظ مدل روانشناختی و رفتار سیاسی، از او چهره‌ای جسور و مهاجم تصویر می‌کند که اساسا از ایجاد تنش و بحران و میدان‌داری در میانه چالش‌ها احساس رضایت می‌کند. میل به دیده شدن از طریق تنش‌آفرینی از شخصیت او، چهره‌ای مانند اکبر گنجی در محیط روزنامه‌نگاری به ذهن متبادر می‌کند. عضویت در کادر مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (با تشکیلاتی بسته و اندیشه‌ای بسته‌تر) از یک سو و عضویت در جبهه مشارکت که می‌کوشید در ارتباط با جوانان و به‌ویژه دانشجویان تصویری دموکرات از خود ایجاد کند؛ ظاهرا از لحاظ خصلت‌های رفتاری متناقض می‌نماید. از این‌رو؛ میل به جذب مخاطب از طریق دموکرات‌نمایی که حزب مشارکت مایل به آن بود و اندیشه بسته تشکیلاتی با روحیات امنیتی سازمان مجاهدین انقلاب باعث شده است که تاج‌زاده به متعصبی پوپولیست و چالش‌برانگیز، به عبارتی به یک احمدی‌نژاد اصلاح‌طلب مبدل شود. مجاهدین انقلاب برای او پست بازیکن آزاد (لیبرو) را تعیین کرده‌اند تا با امکان تحرک بالا، مسئولیت اعمالش ظاهرا با خود اوست ولی عملا «بازی‌سازی» در خدمت تیم باشد. مواضع رادیکال و پر سر و صدای او که عمدتا با هدف دیده شدن طراحی شده و می‌کوشد با جنجال به تنها صدای سازمان خاموش و پنهان مجاهدین انقلاب تبدیل گردد. 🔸- مصطفی تاج‌زاده که در سال 92 در نامه‌ای سرگشاده از زندان گفته بود: راهی جز عدم شرکت (در انتخابات) نداریم. پس از کناره‌گیری محمدرضا عارف از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، با انتشار بیانیه سید محمد خاتمی و هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر حمایت از حسن روحانی ناگهان تغییر دیدگاه داده و هم خودش و هم همسرش در انتخابات به نفع حسن روحانی رای دادند. او در جریان انتخابات ۱۳۹۶ هم اظهار داشت که به لحاظ شخصی به روحانی رای می‌دهم ولی به لحاظ جریانی به اندیشه اصلاحی رای می‌دهم. حمایت‌های تاج‌زاده از حسن روحانی همچنان ادامه داشت تنها در اردیبهشت سال 97 گفت: حمایت اصلاح‌طلبان از دولت آقای روحانی به معنای چشم بستن بر نقاط ضعف دولت نیست البته فورا تاکید کرد که ما نباید از حمایت از آقای روحانی دست بکشیم. جالب آنست در خرداد همان سال یعنی97، در کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به این که مدیریت اجرایی در دستان کاندیدای مورد تایید ایشان یعنی آقای روحانی است؛ تاکید کرد: بی‌کفایتی مدیریتی، فساد، تبعیض ساختاری، بی‌اعتمادی روبه رشد در جامعه و مشکلات اجتماعی و زیست‌محیطی مهم‌ترین مسائل است. مروری بر مواضع وی نشان می‌دهد این لیبروی سیاست اصلاح‌طلبی دقیقا بازیکنی حسب دستورات تعیین شده با مواضع متناقضی است که حسب دستور مرکزیت، چرخش‌های 180 درجه انجام می‌دهد. 🔸- کاندیداتوری فعلی تاج‌زاده نیز بازی حساب‌شده‌ای طراحی شده از سوی مرکزیت سازمان مجاهدین انقلاب است تا: اول اینکه با طرح عنوان کاندیداتوری و جلب توجه رسانه‌ها، پیام‌های غیرقابل طرح توسط کاندیدای پنهان را به افکار عمومی انتقال دهد. دوم این که با تحرکات زیاد، توجه اصولگرایان و جریانات منتقد اصلاح‌طلبان را از کاندیدای پنهان منحرف نموده و نقش سپر بلا را بازی کند. سوم این که با بالا بردن غلظت رادیکالیسم سیاسی و رفتاری به عنوان کاندیدا، سطح توقع شورای نگهبان را مدیریت کرده و بعضی سخنان نیمه‌رادیکال کاندیدای محتمل به چشم شورای نگهبان نیامده و روند تایید صلاحیت کاندیدای مذکور راحت‌تر انجام پذیرد. 🔻به زبان ساده، کاندیداتوری تاج‌زاده، فقط و فقط یک عملیات انحرافی است که برای برهم زدن تمرکز شورای نگهبان و در چارچوب عملیات فریب طراحی شده است. ✍لینک عضویت اخبارروز .تحلیل سباسی.جنگ نرم ودشمن شناسی https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
◼ *علی (ع) را چه کُشت؟!* ◼ یک وقت می‌گوییم علی(ع) را "که" کُشت و یک وقت می‌گوییم "چه" کُشت؟ اگر بگوییم علی را "که" کُشت؟! البته عبدالرحمن ابن ملجم، و اگر بگوییم علی را "چه" کُشت، باید بگوییم "جمود"، "خشک مغزی" و "خشکه مقدّسی"؛ همین هایی که آمده بودند علی را بکشند، از سر شب تا صبح عبادت می‏ کردند، واقعاً خیلی تأثّرآور است... علی به جهالت و نادانی این ها ترحّم می‌کرد، تا آخر هم حقوق این ها را از بیت المال می‌داد و به این ها آزادی فکری می‌داد... ابن ابی الحدید می‌گوید، اگر می‌خواهید بفهمید که جمود و جهالت چیست، به این نکته توجه کنید که این ها وقتی که قرار گذاشتند این کار را بکنند، مخصوصاً شب‏ نوزدهم رمضان را انتخاب کردند و گفتند: "ما می‌خواهیم خدا را عبادت بکنیم و چون می‌خواهیم امر خیری را انجام بدهیم، پس بهتر این است که این کار را در یکی از شب های عزیز قرار بدهیم که اجر بیشتری ببریم...!" 📚از کتاب اسلام و نیازهای زمان، ج ١|نوشته https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
♦️اعتراف هکر 20 ساله به سرقت از 800 حساب بانکی! 🔹متهم با طراحی ربات و ارسال لینک جعلی به اطلاعات کارت کاربران دسترسی پیدا کرده و با برداشت از حساب آنها اقدام به خرید شارژ و سپس شارژ های خریداری شده را با قیمت پایین تر به افراد می فروخته است اخبار فوری و مهم👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام برهمراهان گرامی طاعات وعبادات شما قبول درگاه احدیت .به مناسبت شهادت مولی متقیان فخرعالم امکان فتنه از نظر امام علی ع را برای شما درنظر گرفتم امیداوارم مورد مقبول قرار گیرد .مارا ازدعای خود بی نصیب نکنید.
فتنه از منظر امیر المومنین علی(ع) نویسنده : علیرضا منصوری مقدمه از مقوله های سیاسی، اجتماعی ـ که تقریباً همه حکومت ها با آن دست به گریبان هستند ـ مسأله فتنه و فتنه انگیزی است که در شرایط خاص محیطی و سیاسی اجتماعی، امکان بروز و ظهور می یابد. کشور ما نیز از این واقعیت مستثنی نیست؛ خصوصاً با توجه به درگیری آن با قدرت های بزرگ و مستکبران عالم. همچنان که در سال های اولیه انقلاب اسلامی و چند سال اخیر، نمود بیشتری داشته است. لذا شناختن اصل فتنه و مصادیق آن، همچنین، دانستن راه ها و شیوه های مبارزه و مقابله با فتنه به ما کمک می کند. تا در راستای این آگاهی و اطلاع رسانی و برنامه ریزی دقیق و مناسب، به خوبی در مقابله با فتنه و فتنه انگیزان مقاومت کنیم تا جامعه ای سراسر عدالت خواه و ظلم ستیز داشته باشیم و بدین گونه، زمینه های مردمی ظهور را هر چه بیشتر فراهم آوریم. معنای فتنه فتنه در لغت، به معنای امتحان، ابتلاء و آزمایش و در اصل، به معنای قرار دادن طلا در آتش، برای ظاهر شدن میزان خوبی آن از بدی است و به گفته بعضی، گذاشتن طلا در آتش برای خالص شدن از ناخالصی ها است. این واژه و مشتقات آن در قرآن مجید بارها ذکر شده و در معانی گوناگون به کار رفته است. گاهی به معنای آزمایش و امتحان[1]، گاه به معنای فریب دادن[2]، گاه به معنای بلا و عذاب،[3] گاه به معنای گمراهی[4] و گاه به معنای شرک و بت پرستی؛ ولی ظاهراً تمام این معانی، به همان مفهوم اصلی فتنه باز می گردد؛ زیرا این واژه در هر موردی که نوعی فشار و شدت وجود داشته باشد به کار می رود؛ مانند امتحان و عذاب و فریب و نیرنگ که معمولاً تحت فشار و شدت هستند و همچنین شرک که متضمن نوعی فشار و شدت است.[5] ویژگی های فتنه حضرت علیj در ابتدای خطبه 93 نهج البلاغه، گوشه ای از حوادث تلخ آینده و فتنه هایی را که به مسلمانان روی خواهد آورد اطلاع داده و در ادامه آن، به یک قانون کلّی درباره فتنه ها اشاره می کند؛ قانونی که آگاهی بر آن، می تواند خطر فتنه ها را تا حدّ زیادی تقلیل دهد. همچنین در این خطبه گران قدر، ویژگی های فتنه مورد بررسی قرار گرفته است؛ که عبارتند از: اوّل: «إِذَا أَقْبَلَتْ شَبَّهَتْ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ نَبَّهَتْ؛ هنگامی که فتنه ها روی آورند، خود را به لباس حق در می آورند و هنگامی که پشت کنند، (مردم را از ماهیّت خود) آگاه می سازند» از همین روست که فتنه گران با ترفندهای مختلف و با استفاده از ابزارهای تبلیغی و رسانه ای و با بهره برداری از نفوذی که در افکار عمومی دارند و بعضاً با استخدام چهره های موجّه و مقبول اجتماعی، سیاسی و دینی تلاش می کنند تا امور باطل را حق، جلوه دهند. به همین دلیل، امام علیj یکی از ویژگی های فتنه را چنین معرفی می کند که بر بستر شبهه و ابهام می روید و فتنه انگیزان از فضاهای شبهه آلود و مبهم بیشترین بهره را می برند. دوم: «یُنْکَرْنَ مُقْبِلاتٍ وَ یُعْرَفْنَ مُدْبِرَاتٍ؛ وقتی که می آیند ناشناخته هستند و مردم نمی دانند که در فتنه افتاده اند، اما وقتی پشت می کنند تا بروند، تازه معلوم می شود که در فتنه بوده اند.» این یک نکته بسیار مهمّ سیاسی و اجتماعی است که سران فتنه و سودجویانِ تبهکار، ماهیّت خود را در چهره ساختگی حق بجانب پنهان می دارند تا مردم را به دنبال خود بکشند، ولی هنگامی که بر مرکب مراد، سوار شدند، چهره واقعی خود را نشان می دهند و همین امر، تدریجاً سبب نابودی آن ها می شود. این قانون و قاعده ای است برای تمام اعصار و قرون. به همین دلیل طرفداران حق باید همیشه با دقّت و هوشیاری به حوادث نگاه کنند تا مبادا فریب چهره های حق بجانب و دروغین آنها را بخورند و غافلگیر شوند. هرگونه سطحی نگری و حسن ظنّ بی دلیل در این گونه موارد، جز زیان و خسران به بار نمی آورد. سوم: «یحُمْنَ حَوْمَ الرِّیَاحِ یُصِبْنَ بَلَداً وَ یُخْطِئْنَ بَلَداً؛ این فتنه ها مانند بادها و طوفان ها هستند که به شهر یا کشوری اصابت کرده و ایجاد نابسامانی می کنند و از شهر یا کشورهای دیگر عبور می کنند و ضرری به آن ها نمی زنند.» به عبارت دیگر به بعضی از شهرها اصابت می کنند و از کنار بعضی می گذرند. زیرا زمینه های ظهور و بروز فتنه ها در همه شهرها یکسان نیست؛ بلکه عوامل متعدّد و پیچیده ای دارد که در جایی هست و در جایی دیگر یافت نمی شود. بنابراین، اگر آثاری از فتنه در شهرهایی دیده نشد، نباید فریب خورد؛ چه بسا شهر خاصی را به خاطر آمادگی هایش هدف قرار دهد. در حقیقت، فتنه را می توان به موج دریا تشبیه کرد. کسی که در ساحل صخره ای دریا شنا می کند باید بتواند وقتی موج عظیمی به سوی او می آید، به موقع آن را شناسایی کند تا عکس العمل لازم را در مقابل آن داشته باشد و با آن امواج سهمگین به ساحل صخره ای دریا کوبیده نشود؛ اما اگر نتواند به موقع آن را شناسایی کند، امواج دریا او را با خود به سنگ ها کوبیده و از بین می برند. حضرت علیj د
ر این خطبه و سایر خطبه های نهج البلاغه، پرده از یک معمای بزرگ تاریخی و اجتماعی برداشته و کاملاً ویژگی های فتنه را توصیف کرده و توصیه نموده است که هرگاه زمانه به فتنه گرفتار آمد و جلوه های آن پدیدار شد، بر جای خویش بمانید و دچار تزلزل و تردید نشوید و بدون مطالعه و بررسی همه جانبه، وارد این معرکه نشوید؛ چون فتنه از گذرگاه ها و راه های مخفی و غیر آشکار وارد می شود و دست های پنهان آن را هدایت می کند. وقتی فتنه فرا می رسد، مانند جوانی است که در عنفوان جوانی به سر می برد. بسیار شاداب، جذاب و با نشاط است. هیچ کس از او نمی ترسد و احساس خطر نمی کند. فتنه مانند جوان، روز به روز رشد می کند و در جامعه گسترش می یابد. برخوردها و جلوه های آن بسان سنگ می ماند که اثر نمی پذیرد و تحت تأثیر عواطف و احساسات پیرامونی قرار نمی گیرد و بر عکس با ضربه های شکننده و خردکننده، محیط پیرامونی خود را ویران می کند. ستمگران و فتنه جویان در مقابل امتیازاتی که از یکدیگر می گیرند، بر سر این فتنه معامله می کنند و آن را به همدیگر وا می گذارند و مانند سگ هایی که بر سر مرداری نزاع می کنند، به جان هم افتاده و آن را از هم می ربایند. وقتی که فتنه انگیزان تصمیم می گیرند جامعه ای را دچار سرگردانی و بحران کنند، با شعارهای فریبنده، لباس حق به باطل خود می پوشانند و با ترفندهای مختلف سیمای حق را مورد هجوم قرار می دهند و با انواع اتهام ها و دسیسه ها، چهره حق را زشت جلوه می دهند تا این که از روحیه حق پذیری مردم استفاده کنند و برنامه های شوم و پلید خود را در میان مردم رواج دهند. لذا وقتی که فتنه در جامعه گام می گذارد، مردم آن را نمی شناسند و چه بسا به استقبال آن می روند و از آن حمایت می کنند؛ ولی وقتی آتش فتنه خاموش شد و توانایی و اقتدار خود را از دست داد، پرده ها کنار می رود و سیمای زشت آن برای مردم ظاهر می گردد. عوامل ایجاد و پیدایش فتنه امام علیj در پنجاهمین خطبه نهج البلاغه، علت پیدایش و ایجاد فتنه ها را دو چیز می داند: 1. تبعیت از هوای نفس اولین عامل ایجاد فتنه، تبعیت از هوای نفس یا شیطان درون است. شیطان می کوشد تا به گوهر جان آدمی دستبرد بزند و سرمایه های گران بهایش را به نابودی بکشد. او انسان را با آرزوهایش سرگرم می کند تا از مقصد اصلی بازماند. او می خواهد یاد خدا را از صفحه دل و زندگی آدمی به کلی پاک کند. پیروی از هوای نفس، شیطان را بر جان مسلط می کند و او تا از انسان، لاشه ای انسان نما باقی نگذارد، از پای نمی نشیند. نفس اماره با داشتن خواهش های بی پایان، زینت آرایی گناه و هموار کردن و آسان نمایی جرم های سنگین، در به خطر انداختن انسان، ید طولایی دارد؛ امام سجادj در این باره می فرماید: «خدایا! از نفس سرکشی به تو شکوه می کنم که بسیار به بدی ها فرمان می دهد و در خطاها می شتابد.»[6] مادر بت ها بت نفس شماست ز آن که آن بت، مار و این بت، اژدهاست[7] نمونه ای از همکاری نفس با شیطان، در جنگ نهروان ظهور پیدا کرد؛ آنجا که امام علیj بر بالای جنازه کشتگان نهروان فرمود: «بدا به حال شما! آن که شما را فریب داد، زیانتان رساند». به آن حضرت عرض کردند: «ای امیر مؤمنان چه کسی آنان را فریب داد؟»؛ فرمود: «شیطان گمراه کننده و نفس های فرمان دهنده به بدی، آنان را فریفته آرزوها ساخت و راه را برای نافرمانی بپرداخت. به پیروز کردنشان وعده کرد و به آتششان درآورد.»[8] بنابر این هر چه انسان، نفس را خوار و خواهش هایش را لگد کوب کند، شیطان را خوار و پایمال کرده است؛ همچنان که امام علیj می فرماید: «کسی که با نفس خود مقابله کند، پس به تحقیق بر شیطان پیروز شده است».[9] البته نباید فراموش کرد که گاهی انسان خیال می کند نفس سرکش را رام کرده و یا کشته است، اما در واقع:                                   نفس اژدرهاست او کی مرده است                      از غم بی آلـتی افـسرده است[10] امام علیj بعد از جریان حکمیت و بهانه گیری های برخی از اصحابش، در پاسخ به این پرسش که «چرا میان خود و آنان برای داوری و حکمیت، مدت و مهلت قرار دادی؟ و چرا شتاب زده و به سرعت عمل نکردی؟» فرمود: «علتش این بود که شخص نادان، خطای خودش را به وضوح بداند و شخص آگاه، بر عقیده خودش استوار بماند ـ شاید که خداوند در این مدت صلح و آرامش، کار این ملت را اصلاح کند ـ مجبور نشود به عجله، جستجوی حق را واگذارد و از آغاز به گمراهی، گردن دهد.» [11] 2. بدعت گذاری در دین در تعریف بدعت گفته اند: «بدعت، داخل نمودن چیزی در دین است که در کتاب و سنّت، دستورش نبوده باشد و نیز افترا بستن بر خدا و رسول و ائمّه اطهارk است.» احادیث زیادی در مذمت بدعت و بدعت گذاری وارد شده است؛ از جمله این که امام صادقj فرمود: «هر بدعتی ضلالت و گمراهی است و هر گمراهی نیز راهش به سوی دوزخ است.»[12] در گستره تاریخ همواره عدّه ای بوده اند که سعی در بدعت گذاری در دین خد
ا داشته و عقاید یا کارهایی را به دروغ، به دین خدا نسبت داده اند. بدعت گذاران، اساساً دین را قبول ندارند و از دین، جز به عنوان نردبان ترقی و پیشرفت خود، برداشت دیگری نمی کنند. آن ها تا وقتی با دین کنار می آیند که لطمه ای به پیشرفت مادی آن ها نزند، اما وقتی دیدند راه آموزه های دینی در مسیری است که منافع شخصی آن ها چنین راهی را برنمی تابد، خود را در سر یک دو راهی مهم می بینند؛ اگر بخواهند همچنان عوام فریبانه، دم از دین بزنند، آنگاه از دنیای خود می مانند، و اگر بخواهند به دنیا و ریاست خود بچسبند، در انظار عمومی متهّم به بی دینی می شوند؛ لذا برای حل این تعارض، دست به تحریف دین زده و با بدعت گذاری، مسیر دین را به همان سویی می کشانند که اهداف دنیایی آن ها قرار دارد. در این صورت به هر دو هدف خود خواهند رسید. حضرت علیj در خطبه 50 نهج البلاغه فرمودند: «هیچگاه باطل با چهره باطل خویش عرضه نمی شود، بلکه لباس حق را بر آن می پوشانند و سپس به مردم عرضه می کنند.» مثلاً در جنگ صفین، خیانت به اسم قرآن بر مردم تحمیل شد و حکومت فاسد و ظالمانه معاویه به نام اراده خداوند، بر گردن مردم مستقر گشت. در زمان حاضر نیز به همین صورت، بسیاری از بدعت ها و باطل ها به اسم دین در جامعه رسوخ پیدا کرده است و به اسم روشنگری، به گمراهی مردم می پردازند. به نام آزادی، بی بند و باری در جامعه رونق می گیرد؛ به نام خشونت، حق طلبی ها و فریاد دین خواهی بایکوت می شود؛ به عنوان این که اسلام با نوای خوش و صوت حسن، مخالفتی ندارد، انواع موسیقی های مستهجن رواج می یابد؛ در زیر چتر ملیّت، مردم به جاهلیت قبل از اسلام باز گردانده می شوند و... اما باید دانست، بدعت ها هر اندازه هم ماهرانه و عوام فریبانه به اجتماع عرضه شوند، با متن دین ناهماهنگ و ناسازگار هستند. راه های مبارزه با فتنه راه ها و شیوه های مبارزه با فتنه بسیار است که ما در این مختصر به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم: 1. جدا کردن صف فتنه زدگان از سران فتنه از نخستین کارهایی که لازم است در برخورد با فتنه و کور کردن چشمان آن صورت گیرد، جدا کردن صف «فتنه زدگان» از «فتنه گران» است. بسیاری از کسانی که در جبهه فتنه قرار دارند، فریفته شعارهای زیبا و فریبنده سران فتنه می شوند. آنان را نباید خیلی سرزنش کرد. همچنین نباید همه افرادی را که در جبهه فتنه قرار دارند به یک چوب راند. همچنان که امام علیj با تعبیر زیبا خود می فرماید: «هر فریب خورده ای را سرزنش نتوان کرد.»[13] 2. عمل بر اساس یقین و تقوا باید دانست که اگر انسان با تقوا به خدای متعال توکل کند، خدا نیز برای رهایی او از فتنه گشایشی حاصل می نماید؛ همچنان که امیرالمؤمنین علیj می فرماید: «آگاه باشید؛ آن کس که تقوای الهی پیشه کند و از خدا بترسد، خداوند، راهی برای رهایی از فتنه ها به روی او می گشاید و با نور هدایت از تاریکی ها می گریزد.» [14] از این بیان حضرت، این نکته دریافت می شود که هرگاه در جامعه ای، روحیة تقوا و پرهیزکاری گسترش یابد، آسیب پذیری آن جامعه در برابر فتنه های احتمالی کاهش خواهد یافت. 3. رجوع به قرآن در فضای فتنه، که حق و باطل به هم آمیخته شده است و گرد و غبار چنان به هوا برخاسته که نه راه حق را می توان تشخیص داد و نه جاده های انحرافی را، یکی از بهترین معیارها برای تشخیص حق از باطل، رجوع به قرآن است؛ لذا اگر بتوان در فضای فتنه، اندیشه ها و افکار متضاد را به درستی بر قرآن عرضه کرد، می توان حق و باطل را از یکدیگر تشخیص داد. پیامبر اکرمk نیز در حدیثی، معیار عبور از فتنه ها را چنین بیان می فرماید: «زمانی که فتنه ها چون ظلمت و تاریکی یک پارچه، شما را فرا گرفت، پس به قرآن پناه ببرید.» [15] 4. چنگ زدن به ریسمان اهل بیت علی یکی دیگر از راه های در امان ماندن از آسیب های فتنه، تمسک به اهل بیت پیامبر اسلامk است. این سفارشی است که رسول اکرمk برای نجات از فتنه های بعد از خود، به برخی از یارانش نمودند که: «ای عمار! بعد از من فتنه هایی رخ خواهد داد. در آن شرایط از علیj و حزب علیj پیروی کن؛ چرا که علیj با حق است و حق با علیj...»[16] 5. تیز هوشی و آگاهی در مقابل سران فتنه هوشیاری در برابر فرصت طلبان، یکی دیگر از راه های مبارزه و مقابله با فتنه های اجتماعی است. امام علیj در جمله ای حکیمانه، به همگان سفارش می کند که در فتنه های اجتماعی، هوشیاری خود را حفظ کنند و مواظب باشند در دام فرصت طلبان و فتنه انگیزان گرفتار نشوند و مورد سوء استفاده آنان قرار نگیرند: «در فتنه ها همچون شتر دو ساله باش؛ نه پشتی دارد تا سوارش شوند و نه پستانی تا شیرش را بدوشند».[17] 6. آگاه سازی و افشاگری در مورد فتنه و سران فتنه حضرت علیj در نامه ای خطاب به مردم کوفه به افشاگری درباره سران فتنه جمل پرداخت و دلایل آنان برای مقابله با خود را بهانه ای بیش ندانست: «من شما را از کار عثمان، به گونه ای که
شنیدنش چون دیدن آن باشد، آگاه می سازم. مردم بر او خرده گرفتند و من یکی از مهاجران بودم که کمتر از دیگران او را سرزنش می کردم. اما طلحه و زبیر آسان ترین کارشان آن بود که بر او بتازند و نرم ترین برنامه شان، اعمال فشار بر وی بود. عایشه نیز ناگهان خشم درونی خود را از وی آشکار کرد. سپس گروهی برای کشتن عثمان مهیا شدند و او را کشتند و مردم بدون اکراه و اجبار، بلکه از روی رضا و اختیار با من بیعت کردند.»[18] اینجا است که وظیفه نخبگان و عالمان جامعه اسلامی بسیار سنگین است؛ همچنان که در این باره پیامبرk می فرماید: «زمانی که بدعت ها در امت من ظاهر شد، عالمان باید علمشان را ظاهر کنند و به مقابله با آنها بپردازند و اگر چنین نکنند، مشمول لعنت خداوند خواهند بود.» [19] 7. برخورد به هنگام، شجاعانه و قاطعانه در مقابل فتنه برخورد به هنگام و به موقع با فتنه و سران آن یکی دیگر از مهم ترین وظایف حاکمان اسلامی است؛ چرا که اگر درنگ و تعللی بیش از اندازه در این زمینه رخ دهد، ممکن است ویروس فتنه فراگیر شود و دیگر به سادگی نتوان آن را از پای درآورد. وقتی که فتنه بروز پیدا کرد، باید شجاعانه با آن به مبارزه برخاست؛ هر چند فتنه انگیزان از یاران، دوستان و هم رزمان پیشین باشند. آن حضرت در برخورد با فتنه بسیار شکننده عصر خویش، با افتخار می گوید: «من چشم فتنه را [از حدقه] در آوردم. اگر من نبودم با اهل نهروان (و اهل جمل) نبرد نمی شد و اگر ترس از این نبود که شما از کار باز ایستید و شانه خالی کنید، شما را خبر می دادم به آنچه خداوند مقدر کرده و بر زبان پیامبرتانk جاری ساخته است در مورد [پاداش] کسانی که با آنان جنگیدند و به گمراهی آنان بینا و به هدایتی که برآنیم آگاهند.»[20] البته اقدام شجاعانه و قاطعانه در مقابل فتنه گران نباید موجب شود که مرزهای اخلاقی و حدود اسلامی شکسته شود؛ زیرا اقدام شجاعانه و قاطعانه امام علیj در برخورد با مخالفان، در چارچوب موازین اخلاقی بود. .[1] سوره عنکبوت/ 2. [2]. سوره اعراف/ 27. [3]. سوره ذاریات/13. [4]. سوره مائده/41. [5]. تفسیر نمونه ج2، ص21. [6]. مفاتیح الجنان، مناجات خمسه عشر. [7]. مثنوی‌معنوی، دفتر اول، صفحه‌ 37. [8] . نهج‌البلاغه، ص 532، حکمت 32. [9]. غررالحکم، ص 243. [10]. مثنوی‌معنوی، دفتر سوم، صفحه 388. [11]. نهج‌البلاغه، خطبه 125. [12]. الکافی، ج1، ص 56. [13]. غررالحکم، ص 326. [14]. تحف‌العقول ص 232. [15]. الکافی، ج 2، ص599. [16]. بحارالأنوار، ج 36، ص 327؛ کفایةالأثر، ص 121 و 122. [17]. بحارالأنوار، ج 66، ص 408؛ غررالحکم، ص 464. [18]. نهج‏البلاغه، ص 363، نامه 1. [19]. الکافی، ج1، ص 54. [20]. بحارالأنوار، ج 32، ص 316؛ کشف‏الغمة، ج 1، ص 24
شرکت‎های صهیونیستی در آماج 🔹وبگاه مارکر: موج جدید حملات سایبری علیه چندین شرکت از جمله شرکت لجستیکی «وریتاس» و «Match Retail» آغاز شده و ۱۱۹ گیگابایت اطلاعات از این شرکت‎ها به سرقت رفته است. 🔹برخی رسانه‌ها گروهی به نام «نت‌ورم» را عامل حمله معرفی کرده‎اند اما کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند عامل اصلی حملات ایران است. https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
حملات راکتی به پایگاه آمریکا در شمال بغداد 🔹السومریه نیوز خبر داد که منطقه نزدیک پایگاه هوایی بلد در شمال بغداد لحظاتی پیش هدف حمله راکتی قرار گرفته است. صابرین‎نیوز اعلام کرده شمار راکت‌های پرتاب شده ۱۰ فروند بوده که باعث کشته و زخمی شدن چند پیمانکار آمریکایی شده است. 🔸گفته می‎شود این حمله شدیدترین حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق طی یک سال اخیر است. @Farsna
سعودی‎ها به دیدار بشار اسد رفتند 🔹رأی الیوم به نقل از دیپلمات‌های بلندپایه دمشق: امروز هیأتی سعودی به ریاست رئیس دستگاه اطلاعات سعودی با رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرده است. 🔹به عنوان اولین گام در عادی‎سازی روابط، دو طرف برای بازگشایی سفارت عربستان در سوریه توافق کرده‎اند و طرف سعودی گفته که از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب استقبال می‎کنیم. https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴پاسخی به شبهات و دروغهای ظریف 🔴 1. مدعی شده، «سردار پس از برجام و مرتفع شدن نیاز به رفت و در واقع او را قانع به حضور در سوریه کرده، نه برعکس! و وزیر خارجه سوریه در فرودگاه به او گفته، در تیر و مرداد 94 شرایط ما شکننده نبود! و روس ها بعد از اینکه نیاز ما مرتفع شده بود، آقای سلیمانی را به مسکو دعوت کرده بودند!» ✅ اما حقیقت: 🔺 تا خرداد 1394 نیمی از خاک سوریه و شمال غربی عراق از جمله شهرهای مهم دو کشور (رقه، ادلب، رمادی، فلوجه، موصل، تکریت، پالمیرا و بخشهای بزرگی از استانهای حلب، حماه، دمشق، درعا، حمص، دیرالزرو، الحسکه و..) را در تصرف خود درآورده بود. این زمان دقیقا زمان اوج حکومت داعش بود! 🔺 برجام در 23 تیر 1394 (14 ژوئیه 2015) منعقد شد! 🔺سفر سردار سلیمانی به روسیه در مرداد 1394 🔺روسیه در 30 سپتامبر 2015 (8 مهر 94) وارد نبرد سوریه شد. در مرداد 94 اوضاع سوریه چنان ناگوار بود که ، نخستین‌بار از فرسایش نیروهای مسلح این کشور خبر داد و از اولویت ارتش سوریه، برای حفظ مناطق مهم‌تر خبر داد. داعش در همان روزها شهر تدمر یا پالمیرا را اشغال کرده بود و تروریست‌ها آماده می‌شدند تا هم به حلب حمله کنند و هم چند حمله بسیار سنگین به شمال شهر حماه داشتند. نیروی هوایی سوریه به دلیل عملیات چند ساله به شدت فرسوده شده بود و ایران هم نمی‌توانست نیروی هوایی را به صورت گسترده در سوریه به خدمت بگیرد. به همین علت شهید سلیمانی به روسیه رفت تا در دیدار با عالی‌ترین مقام روسیه یعنی ولادیمیر پوتین او را وادار کند تا برای حفظ منافع خودش هم که شده، نیروی هوایی را به سوریه اعزام کند. اگر روسها به کمک محور مقاومت نمی آمدند، متلاشی کردن تروریستها به آسانی مقدور نبود. روس ها برخلاف نظر ظریف زمانی وارد شدند كه به حضورشان به شدت نياز بود. 🔺یعنی ظریف رسما درباره واقعیت های سوریه میگوید و یا هنوز پس از 8 سال از واقعیت های میدانی، اطلاع درستی ندارد. اینکه شهید سلیمانی، پوتین را مجاب کرد یا پوتین، او را؛ باید از خود شهید سلیمانی و یاران صدیق ایشان پرسید. سیدحسن نصرالله میگوید: «در آن جلسه دوساعته، پوتین به حاج قاسم گفت من قانع شدم. این چیزی بود که از حاج قاسم شنیدم. حاج قاسم توانست با استدلال و تشریح واقعیت پوتین را قانع کند و توانست روشن کند که نتیجه این ورود چه خواهد بود. الان همه می‌دانند که روسیه از دروازه سوریه به دنیا بازگشت.» سردار محمدجعفر اسدی، فرمانده سابق مستشاران ایرانی در سوریه میگوید: «پس از چهار سال مبارزه و مقاومت ایران در سوریه سردار سلیمانی در سفری به روسیه بود که به مدت دو ساعت و بیست دقیقه با پوتین دیدار و گفتگو کرد تا روس‌ها را قانع کند در سوریه حضور یابند.. سردار سلیمانی به پوتین تفهیم کرد که سوریه آخرین سنگر جبهه شرق است و اگر این را از دست بدهید، غربی¬‌ها ارزشی برای شما قائل نیستند..» به واقع اگر نیاز به مجاب کردن ایران بود، پوتین باید می آمد نه اینکه سردار ما برود!! از سویی ظریف به درستی پاسخ نمیدهد حضور مشترک ایران و روسیه در سوریه، چه ضربه ای به میزد؟ مگر او در برجام برای سوریه هم تعهد داده بود؟! اما آنچه ظریف به دروغ حاصل برجام میخواند: سفر شهید سلیمانی به روسیه! برخلاف گفته های او، برجام حتی این قدرت را نداشت که از لحاظ حقوقی، سردار ایران بتواند با اتکا به آن سفر کند. چرا که اعلام کرد به زودی در شورای امنیت، اقدام مسکو در پذیرا شدن قاسم سلیمانی را مورد اعتراض قرار خواهد داد چرا که این اقدام مسکو نقض قطعنامه های شورای امنیت محسوب می شود. آری. برجام نه تنها تحریمهای شورای امنیت را لغو نکرده بود بلکه حتی نتوانسته بود تحریم را از سفر سردار ما بردارد. و سردار با شهامت وصف ناپذیر، تحریم شورای امنیت را نه یکبار که بارها با سفر به کشورهای مختلف به استهزا گرفت. ادامه دارد.. ✍️ متن کامل یادداشت در : http://fna.ir/19njo https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴پاسخی به شبهات و دروغهای ظریف 🔴 🔺دروغ 2. ظریف گفته: «جان کری باید به من بگوید که ۲۰۰ بار اسرائیل در سوریه به شما حمله کرده است؟» ✅حقیقت: اولا جان ، به صراحت گفته های را تکذیب کرد و خواند. (همو که امضایش تضمین بود!) همچنین سناتورهای دموکرات کریس مورفی و بن رودز که در دولت از مقام‌های ارشد امنیت ملی و وزارت خارجه بود گفته‌اند اطلاعات موجود درباره حملات هوایی به مواضع در سوریه، محرمانه نبوده و کاملا علنی، حتی به اذعان خود اسرائیل موجود بوده است. صهیونیستها تا پیش از ، دو مرتبه حمله منجر به شهادت به نیروهای ایرانی در داشته‌اند که هر دو بار با پاسخ قاطعانه ایران مواجه شدند. موضوع بیش از 200 حمله رژیم صهیونیستی به سوریه، مربوط به دوران و خصوصا زمان اضمحلال است. موضوعی که هرگز مخفی نبوده، بلکه خود صهیونیستها هم در رسانه هایشان با صراحت به این تجاوزهای مکرر خود اذعان داشته اند. (باز هم ظریف حواسش کجا بوده؟! مشخص نیست!) بهتر بود ظریف پاسخ میداد که بر فرض وقتی خبر چنین تجاوزات به خاک کشور دیگر توسط رژیم صهیونیستی را شنید، پاسخش چه بود؟ آیا او را به اعتراف درباره خوی تروریستی و جنگ افروزی اسرائیل کشاند؟ آیا همین یک موضوع برای محکوم کردن اسرائیل کافی نیست؟ چرا که هیچ کشور و رژیمی در دنیا 200 بار به خاک کشور همسایه حمله نمیکند، بدون اینکه محکوم شود. ادامه دارد.. ✍️ متن کامل یادداشت در : http://fna.ir/19njo https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴پاسخی به شبهات و دروغهای ظریف 🔴 🔺 دروغ 3. در دروغی دیگر گفته: « نگفته چقدر در کشته داده و ابتدا فقط ها بودند!» ✅حقیقت: ایران از ابتدای حضور در سوریه، اسامی و تعداد را اعلام کرده. تشییع پیکرهای این شهدا از همان ابتدا در کشور به صورت علنی و با افتخار تمام صورت گرفته و اینکه ظریف خبر نداشته، احتمالا آنقدر سرگرم با اشتون و موگرینی بوده که اخبار شهدا را از رسانه ها ندیده است! اولین شهید ، شهید "محرم ترک" در دی ماه 1390 به شهادت رسید. او نبود. اگرچه افغانها و پاکستانیها و 6 لشکر متحد (ایران، حزب الله، فاطمیون، نبویون، دفاع وطنی سوریه، حشدالشعبی عراق) دوشادوش هم جنگیدند. با افتخار. نه اینکه یکی فدای دیگری شود. همه فدای این راه مقدس شدند. ادامه دارد... ✍️ متن کامل یادداشت در : http://fna.ir/19njo https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95