eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
4هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 درجا زدن صنعت ۷۰ ساله؛ «خودرو» بانک ها را هم دلال کرد! 🔺️عمر صنعت خودروسازی ایران به بیش از ۷۰ سال می‌رسد با این حال همچنان در مهم‌ترین بخش مربوط به این صنعت یعنی «فروش»، متولیان در حال درجا زدن هستند. 🔺️به کارگیری روش قرعه کشی آن هم برای خودرو که در دنیا به عنوان یک محصول مصرفی شناخته می‌شود نه تنها اجحافی در حق مصرف کنندگان محسوب می‌شود بلکه زمینه را برای رونق دلالی و سوداگری و افزایش بیش از پیش فاصله بین قیمت کارخانه و بازار فراهم می‌کند. 🔺️نکته قابل توجه آنکه در این حوزه دامنه توسعه دلالی نه فقط به افراد بلکه به نهادها هم رسیده است؛ نمونه این موضوع نیز استقبال چشمگیر بانک‌ها از طرح قرعه کشی ایران خودرو بود. 🔺️بانک‌ها از همان روز نخست شروع طرح قرعه کشی با ارسال پیام به مشتریان خود اعلام کردند که قصد پرداخت اعتبار و وام قرض‌الحسنه ۸۰ تا ۱۳۰ میلیونی برای شرکت در قرعه کشی را دارند آن هم در شرایطی که پرداخت وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن با کندی انجام می‌شود و به تازگی اعلام شده که فقط ۳۰۰ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند.  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
🚨 دختران ورزشکار در المپیک عکسی که مورد توجه عجیب خبرنگاران دنیا قرار گرفته ... 🔹پ ن: خطر این تصویر برای امپراطوری صهیون از هزاران موشک هایپرسونیک بیشتر است. 🔻صهیونیست ها و استکبار جهانی سالیان سال طی پروژه ی عملیات روانی «»مسلمانان را در رسانه ها و افکار عمومی جهان انسان هایی وحشی، خشن، عقب مانده و زن ستیز به تصویر کشیدند؛ حال میلیاردها انسان درحال مشاهده ی بانوان ورزشکارِمسلمان هستند که هم اهل منطق،انسانیت، ایمان و معنویت و هم دارای نقش های اجتماعی اثرگذار... ◀️اساساً فتنه ی هیبریدی_ترکیبی زن، زندگی،آزادی در سال ۱۴۰۱ که بر تکنیک های مهم شناختی_ادراکی استوار بود بدنبال تحریف و تخریب جایگاه اجتماعی زنان بود تا رسالت اجتماعی زن را از ایفای نقش مثبت در فعالیت های اجتماعی، معنوی، محور کانون خانواده و «جایگاه مقدس مادر»، تحریف نموده و بسوی فساد، برهنگی و عریان گرایی سوق دهد. ✍ کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
🎥 سالروز شهادت امام رضا علیه‎السلام تسلیت باد  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۷ از حذف سیاسی به حذف فیزیکی 🖊مهدی جمشیدی ۱۰. لاجوردی، چالش اصلی را در درونِ خودِ حاکمیّت تعریف می‌کند و معتقد است که نظام در حال ضربه‌خوردن از سوی کسانی است که نیروهای حاکمیّتی شمرده می‌شوند. دیگری‌های سال‌های آغازین انقلاب، به حاشیه رفته‌اند و اینک همان کسانی‌که «خودی» به شمار می‌آمدند، «غیرخودی» شده‌اند. آنچه که قرار بود به دست نیروهای معارض پدید آید، اینک به دست نیروهای سیاسیِ به‌ظاهر خودی، در حال انجام است. «چپ مذهبی»، همان لایۀ سیاسی است که به باور لاجوردی، اینک نقش معارض را ایفا می‌کند و در پی استحالۀ انقلاب است، اما آنچنان «نامحسوس» و «در لفافه» عمل می‌کند که همه، بی‌حس شده‌اند. چپ مذهبی که در آن دورۀ تاریخی، در قالب سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی صورت‌بندی شده بود، همان جریانی است که به درون قدرت سیاسی راه یافته، اما در جهت مخالف با غایات انقلاب حرکت می‌کند. لاجوردی در آن زمان، شواهد زیادی در اختیار نداشت و چه‌بسا چندان نمی‌توانست تحلیل خود را به دیگران اثبات کند، اما گذشت دهه‌ها و ظهورات ضدانقلابیِ چپ مذهبی، واقعیّت‌های مکتوم و مخفی را عیان کرد و پرده از چهرۀ چپ مذهبی فروافتاد. در این دهه‌ها، هر جا «جامعه» برانگیخته شده و دست به عصیان و آشوب زده، پای جریان چپ مذهبی در میان بوده است. جامعه به طور طبیعی، آرام و ملایم است و راه خویش را می‌رود، اما اینان از درون قدرت، تهییج و تحریک می‌کنند و جامعه را در برابر حاکمیّت می‌نشانند. حضور اینان در ساخت قدرت، یک بازی خطرناک و چالش‌برانگیز است که اگر به استحالۀ انقلاب نینجامد، دست‌کم باید گفت «اعتبار اجتماعیِ نظام» را تخریب می‌کند و در جامعه، شکاف‌ و بحران می‌آفریند. ۱۱. همچنان که در تحلیل لاجوردی آمده، مسألۀ اینان در «ریشه‌های فکری»‌شان است و نباید سطح منازعه را به سیاست محدود کرد. واقعیّت این است که جریان اصلاحات نسبت به اصالت‌های انقلاب، دچار چرخش و زاویۀ جدّی است و به‌هیچ‌رو، صلاحیّت حضور در حاکمیّت را ندارد. اگر این انقلاب، یک عالَم فکری و هویّتیِ جدید پدید آورد که در برابر غرب قرار دارد، نباید از نیروهایی در ساخت رسمیِ قدرت بهره گرفت که امتداد تفکّرِ تجدّدی به شمار می‌آیند و در نقطۀ مقابل تفکّر اصیلِ انقلابی قرار دارند. «التقاط»، تعبیری است که لاجوردی در مقام توصیف ماهیّت معرفتیِ اینان به کار می‌برد و به این واسطه نشان می‌دهد که چالش، چه اندازه مهلک و ویران‌گر است. نفوذ نیروهای التقاطی در درون قدرت سیاسی، انقلاب را دچار تلاطم‌ها و انحطاط‌های فکری و هویّتی می‌کند و این لطمه و صدمه، به جامعه نیز سرایت می‌کند و جامعه نیز گرفتار دگردیسی و واگرایی می‌شود. در عمل نیز چنین شد و تحوّلات ایدئولوژیک اینان - که بر لیبرالیسمِ شبه‌مذهبی دلالت داشت - به بخش‌های مهمی از جامعه نیز راه یافت و چرخش‌ها و پیچش‌های اجتماعی آفرید. از طرف دیگر، حضور و فعالیّت مستمر این جریان در قدرت سیاسی، این تهدید را بازتولید و تکثیر کرد و در سیری فزاینده، انقلاب با چالش‌های هویّتی در عرصۀ اجتماعی روبرو شد. روشن است که تداوم حیات اینان در ساخت رسمی، به معنی قفل‌شدگیِ هرچه بیشتر انقلاب به دست خویش است و به‌تدریج، راه‌های گذار و ایجاد تحوّل انقلابی نیز تنگ‌تر و دشوارتر خواهند. این نتیجۀ گشاده‌دستی نهادهای نظارتی نسبت به کسانی است که حداقل‌های هویّتی را نیز برای حضور در حاکمیّت دینی دارا نیستند، اما به بهانۀ مشارکت حداکثری، وجهِ «دینی» - یا همان اسلامِ انقلابی - به فراموشی سپرده می‌شود و «مردم‌سالاری»، اصل و اساس انگاشته می‌شود. ۱۲. مطالعۀ تاریخ دهۀ شصت نشان می‌دهد که لاجوردی، از فهم بسیار متمایز و خاصی برخوردار بوده که توانسته این اندازه پیشتر از زمان، حقایق مکتوم را دریابد و ماهیّت نیروهای چپ مذهبی را دریابد. او به دلیل همین درک سیاسیِ و تشخیصِ معرفتیِ پیش‌دستانه، تنها ماند و از ساختار سیاسی، کنار زده شد. لاجوردی، به عنوان یک مغز متفکّر که توان تحلیلیِ بی‌نظیری داشت و در اثر تجربه‌های عینی و مستقیم، جزئیّات و دقایق نیروها و جریان‌های سیاسی را می‌شناخت، یک سرمایۀ انسانیِ منحصربه‌فرد بود که دو بار از قدرت سیاسی کنار گذاشته شد. نهادهای نظام نسبت به او، وفادار و قدردان نبودند و در نهایت، «منافقان انقلاب»، او را به کام «منافقان خَلق» سوق دادند تا تیرهای کینه‌های قدیمی، بدنِ درهم‌شکسته‌اش را بشکافد. کدام نظام سیاسی، کسی همچون لاجوردی را بر صدر نمی‌نشاند و او را به روسری‌فروشی در بازار تهران روانه می‌کند؟! بی او، بازار حضور منافقانِ انقلاب در دولت‌های التقاطی، پُررونق شد.  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
🔻پشت‌صحنۀ طرح وفاق ملّی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روشن است که آقای پزشکیان با ذهنیّتِ تهی از خلاقیّت و طرح و تدبیر به میدان انتخابات وارد شد و گفتارهای انتخاباتی‌اش، عامه‌پسند و غیرعالمانه بودند؛ همچنان‌که اکنون نیز ایشان داشتۀ نظری و مفهومی ندارد و سخن نو و مبدعانه برای ایشان، در حد امر ممتنع است. چندی که گذشت، اصحاب اصلاحات به صحنه آمدند و کوشیدند از گوشه‌‌وکنار سخنان ایشان، یک معنا را برجسته سازند و متناسب با آن، مفهوم و اصطلاحی را از علوم انسانی برگیرند و آن را بر جایگاه نظریۀ دولت او بنشانند تا قدری از ابهام و خلاء و سرگردانی بکاهند. این اصطلاح، دولت وفاق ملّی بود. در واقع، این اصطلاح در متن مواجهات و کنشگری‌ها متوّلد شد و پیشینی و طراحی‌شده نبود و این خود نشان می‌دهد که تدبیر و تقدیر، به تصادف و اتّفاق وانهاده شده است. ۲. این نظر در نسبت با مفهومی شکل گرفته که پیش از این صورت‌بندی شده بود: یکسان‌سازی و خالص‌سازی و حاکمیّت یکدست. ادعای نیروهای سکولار این بود که نظام به سوی حذف و طرد و انکار رفته و دیگری‌های را از صحنۀ بازیِ سیاسی رانده و روند انتخابات نیز از رقابت، فاصله گرفته است. آنها با تکرار پُربسامد این تفسیر، توانستند ذهنیّت‌ها را وادار به تسلیم در برابر خویش کنند و حس انفعال به وجود بیاورند. واقعیّت سیاسی، این بود که نیروهای اعتدال و اصلاحات در متن بازیِ سیاسیِ مبتنی بر رقابت جدّی و انتخاب مردم، از قدرت سیاسی دور افتادند و نظر مردم به سوی جریان مقابل آنها معطوف شد، اما این تغییر وزن اجتماعی و چرخش مردم، به پای حاکمیّت نوشته شد و از آن به عنوان خالص‌سازی یاد شد. این یعنی شکست اجتماعی‌شان را به صورتی معنا کردند که در این میان، حاکمیّت دچار شرمندگی و انفعال شود؛ چنان‌که گویا حقی از آنها تضییع شده است. ۳. پشت مفهوم وفاق ملّی، این پیش‌فرض نهفته است که جامعۀ ایران، گرفتار پراکندگی و تضاد درونی شده و میان حاکمیّت و مردم نیز، فاصله و گسست رخ داده و این وضع به بحران رسیده و اینک باید برای علاج آن، دولت وفاق ملّی بنا کرد؛ به این معنی که باید همه را وارد بازی کرد و مطرودان و محذوفان را صاحب نقش نمود. براین‌اساس، چند شکاف اجتماعی در نظر گرفته شد: شکاف قومیّتی، شکاف سیاسی، شکاف مذهبی و شکاف جنسیّتی. در این طرح، این‌گونه تصویرسازی شد که این شکاف‌ها در جامعۀ ایران، بسیار فعّال و خطرناک شده‌اند و نظام در حال سقوط اجتماعی است و اگر زودتر دستی نجنباند، آشوب و عصیان دیگری از راه خواهد رسید. این در حالی بود که شکاف‌های یادشده، غیرفعّال بودند و جامعه، چنین حسی نداشت که این شکاف‌ها، آزاردهنده هستند، اما بازی روایت‌پردازیِ وارونه، کار خویش را کرد و ذهنیّت جامعه، دستخوش تغییر شد. به بیان دیگر، روایت توانست حس محرومیّت را در جامعه ایجاد کند و جامعه، حس واقعی و روزمرّۀ خویش را کنار بگذارد و تسلیم روایت‌های روشنفکرمآبانه و سکولار شود. نیروهای پیشرانِ داستانِ روایت، قادرند چنین تأثیری بر جامعه بگذارند و به این واسطه، بسیج اجتماعی ایجاد کنند. جامعه نیز طوطی‌وار و رعیّت‌مآب، تمکین می‌کند و تفکّر مستقل را به کناری می‌اندازد. سیاست، این‌چنین برده و بندۀ روایت شده و جامعه نیز در این حد، مغلوب و مسحور خواصی شده است که فن روایت را می‌دانند و دست تصرّف به سوی واقعیّت دراز می‌کنند. ۴. اتّفاقی که اکنون در عمل رخ داده است، به‌صحنه‌آوردن نیروهایی است که منتقد حاکمیّت بوده‌اند و مخالفت خویش را نیز از جمله در ماجرای اغتشاشات اخیر، نشان داده‌اند. وفاق ملّی، این‌گونه ترجمه شده است که باید دیگریِ حاکمیّت، میدان‌دار و مدّعی شود و به عرصۀ سیاستِ رسمی، پا بگذارد. در واقع، آنچه که رخ داده است، نه وفاق است و نه ملّی. وفاق نیست، چون نیروهای سیاسیِ زاویه‌دار، از جنس گفتمان انقلاب نیستند که وفاق با آنها معنا داشته باشد، بلکه اینان نیروهایی هستند متمایل به لیبرالیسمِ مذهبی که می‌خواهند در برابر نظریۀ نظام انقلابی بایستند و نظام را از انقلاب، تهی سازند. وفاق با اینان، به‌حتم عمل‌گرایانه و بی‌سرانجام است و نه فکری و هویّتی. مسأله، سفرۀ قدرت سیاسی است که باید اینان نیز بر سر آن بنشینند و از آن لقمه‌های چرب‌وشیرین برگیرند. همچنین این وفاق، ملّی نیز نیست؛ چون از واقعیّت‌های جامعه حکایت نمی‌کند و فقط منافع پاره‌ای از نیروهای سیاسیِ دگراندیش و مسأله‌دار را دربرمی‌گیرد. پس غرض، بازیابی یک لایۀ سیاسی در قدرت رسمی است؛ لایه‌ای که دیروز برای تحریک جامعه در برابر نظام، فتنه‌انگیزی کرد و امروز که طمع مقام و منزلت دارد، از وفاق سخن می‌گوید.  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
موسوی لاری با کدام کارنامه دستگاه امنیتی را زیر سؤال می‌برد؟ 🔰کل اگر طبیب بودی؛ سر خود دوا نمودی 🔸عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات (از تیر ۱۳۷۷ تا شهریور ۱۳۸۴) در یک مصاحبه تفصیلی با تارنمای جماران؛ ادعاهای جالبی را مطرح کرده است. آقای موسوی لاری در بخشی از مصاحبه خود با زیرسؤال بردن دستگاه‌های امنیتی گفته است: 🔺دستگاه‌های امنیتی بهترین نیروهای این کشور و بهترین اساتید دانشگاه‌ها رابه دلیل اینکه در سال ۸۸ در فلان راهپیمایی شرکت کردند، از گردونه خارج کردند و دانشگاه‌ها را از علم و دانش آنها محروم کردند. 🔺اینها یادشان رفته بود که با یک جنایتکارانی مثل «موساد»، «ام آی سیکس»، «سی آی ای» و امثال اینها سروکار دارند و همین‌طور «کا‌گ‌ب». من معتقدم که «کا‌گ‌ب» خطرناک‌تر از «سی‌آی‌ای» در ایران جنایت می‌کند و در کنار موساد است. 🔺دستگاه‌های اطلاعاتی ما یادشان رفته بود که با اینها طرف‌اند و نتیجه‌اش این شد که داعش تا درون مجلس شورای اسلامی رفت، در شاه‌چراغ دو بار آن جنایات را ایجاد کرد، در اهواز در آن رژه که همه نیروها بودند آن‌جوری جنایت کردند، در کرمان در سالگرد شهید سلیمانی نیز جنایت آفریدند. این یکی از چیزهایی است که باید آسیب‌شناسی بشود. 🔺چرا این اتفاقات افتاد؟ روشن است، اینها در مأموریت‌هابه‌جای اینکه دنبال این باشند که ببینند دنیا دارد با آنها چجوری رفتار می‌کند، همه انرژی‌شان رفته بود روی اینکه یک جوانی مثلاً موی سرش این‌جوری است. 🔸اما نکته جالب توجه آن است که برخلاف اظهارات آقای موسوی لاری نه تنها هیچ استاد دانشگاهی به دلیل راهپیمایی در سال ۸۸ از دانشگاه اخراج نشد بلکه عوامل و حامیان آشوب ۱۳۸۸ مدتی بعد در کمال تعجب به عالی‌ترین مسئولیت‌های دولتی منصوب شدند. 🔸برای مثال عباس آخوندی عضو هیئت علمی دانشگاه مطالعات جهان دانشگاه تهران نه تنها به دلیل نقشش در آشوب‌های ۱۳۸۸ اخراج نشد بلکه مدتی بعد وزیر راه و شهرسازی در دولت حسن روحانی شد. جعفر توفیقی یکی دیگر از اساتید دانشگاه که در جمع آشوبگران دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۸ شرکت داشت، در دولت حسن روحانی ابتدا سرپرست وزارت علوم و سپس رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در وزارت نفت شد. رضا فرجی دانا نیز به عنوان یکی از حامیان فتنه ۸۸ پس از نشستن بر کرسی وزارت علوم در دولت حسن روحانی بسیاری از فعالان دانشگاهی آشوب ۸۸ را در مسئولیت‌های مختلف منصوب کرد. 🔸آقای موسوی لاری که قاعدتا باید به سبب سابقه‌شان به عنوان وزیر کشور از اطلاعات عمومی حداقلی در حوزه‌های امنیتی برخوردار باشند در حالی می‌گوید: «معتقدم کا‌گ‌ب خطرناک‌تر از سی‌آی‌ای در ایران جنایت می‌کند و در کنار موساد است.» که اساسا «کا‌گ‌ب» بیش از ۳۰ سال پیش در سال ۱۹۹۱ منحل شده است! 🔸موسوی لاری در قسمت دیگری از سخنانش با برشمردن برخی حوادث تروریستی سال‌های اخیر قصد دارد خدمات نیروهای امنیتی را زیر سؤال ببرد. اگر ایشان مجوز چنین نتیجه‌گیری ناشیانه‌ای را صادر می‌کنند؛ پس می‌توان دوران وزارت ایشان و دوستانشان در دولت اصلاحات را هم به همین سبک زیر سؤال برد. 🔸ظاهرا آقای موسوی لاری فراموش کرده‌اند که در دوران وزارت ایشان به عنوان یکی از مسئولان امنیتی کشور؛ شهید لاجوردی در قلب بازار تهران ترور شد و شهید صیاد شیرازی در مقابل منزلش هدف ترور قرار گرفت. آقای موسوی لاری ظاهرا اقدامات تروریستی متعدد در دوره خود مانند چندین مورد خمپاره اندازی در شهرهای بزرگ حتی در تهران را نیز فراموش کرده‌اند. 🔸شاید لازم باشد به خاطرات مرحوم هاشمی مراجعه کنند تا ببینند در زمان مسئولیت‌شان تروریست‌ها در تیرماه ۱۳۷۹ فقط ده خمپاره به وزارت اطلاعات شلیک کردند؛ اسفند ۱۳۷۸ تروریست‌ها ۶ خمپاره در حوالی میدان ونک به میان مردم و مناطق مسکونی شلیک کردند و یا آذر ۱۳۷۸ در اهواز ۵ خمپاره به میان مردم شلیک شد. مواردی از این دست باز هم موجود است که متأسفانه به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان‌مان انجامید. آقای موسوی لاری نظری در مورد علت این حوادث در زمان مسئولیت‌شان ندارند؟ حواس آقای موسوی لاری و دوستانش در آن زمان به کجا پرت بود که چنین اتفاقاتی افتاد؟  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
تناقض گویی آمریکایی ها در حمایت از توافق آتش‌بس در غزه 🔸🔸🔸 🔹معاون سخنگوی پنتاگون: با رویکرد تل‌آویو مبنی بر هدف قرار دادن( ترور) سران حماس به‌ دلیل عملیات طوفان‌الاقصی موافق هستیم. 🔹ما به دستیابی سریع به یک توافق آتش‌بس در غزه برای آزادی همه گروگان‌های باقیمانده متعهد هستیم. ✍ اگر واقعا شما بدنبال توافق آتش بس هستید پس چرا با ترور سران حماس توسط رژیم تروریست موافقید؟!! پس دروغ می گویید و در پی توافق آتش بس نیستید مگر به نفع صهیونیست‌ها باشد! / محمدعلی برزگر جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بارخدایا ، مهدی فاطمه (س) را در پناه خود در سلامت بدار و از تمام بلاهای زمینی و آسمانی حفظ کن  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گزارش‌‌ویدئویی 🎥 ــ روز اول ایستگاه صلواتی -ایام‌شھادت امام‌رضاوامام‌حسـن‌(ع)اقا رسول الله(ص)- -تاریخِ ۱٤۰۳/۰٦/۱۲ -میدان‌طالقانی -واحدِبرادران [هیئتـ‌الزهرا.س.قائم‌شهر] @heyatalzahra_ir  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
از طرف خادمان حرم امام رضا علیه السلام زیارت به نیابت از شما و کانال شما انجام پذیرفت ان شاالله به زودی زائر حضوری آقاجانمان شوید مارو از دعای خیرتون محروم نکنید🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من زبونم بند اومده.. خودتون ببینید دلتون شکست ... التماس دعای ⚫️‌‌‌شهادت امام رئوف علی بن موسی الرضا علیه السلام تسلیت باد.. 🖤🖤🖤🖤🖤🖤 🥀🥀 🥀🕊🥀🕊🥀🕊🥀🕊🥀🕊🥀🕊🥀🕊🥀🕊  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
با یک سلام زائر آقا شوید✋ اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى🤲 الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهید✨ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیائِکَ  |
4_5929054850066158502.mp3
6.79M
🔸😳 توبه یک جلاد 🎧عنایت عجیب امام رضا علیه‌ السلام به میرغضب ناصرالدین شاه  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️ آقای قالیباف ! مطمئنی؟ 🔹قالیباف : "کمین برای شکست دولت خلاف نظر آقا است. برخی قلبشان راضی نیست دولت موفق شود. امروز موفقت دولت موفقیت مردم و نظام است .کمک به دولت عین انقلابی‌گری است." 🔹این گزاره ها به صورت مجرد و منفک از زمان و موقعیت کنونی کاملا صحیح است اما مشکل این است که گوینده محترم پیش فرض نادرستی دارد! 🔹پیش فرض غلط این است که آقای قالیباف تصور می کند این جماعت به دنبال موفقیت و حل مشکلات مردم و جامعه هستند! اما واقعیت این نیست و هدف اصلی اینها،تامین منافع اشراف سیاسی _ اقتصادی متبلور در مجموعه هایی مانند کارگزاران، بقایای حزب منحله مشارکت، بقایای دولت روحانی و بسیاری از چهره ها و فعالین اصلاحات است.(همان گونه که هدف دولت روحانی هم حل مشکلات مردم نبود و به همین خاطر هشت سال شیره جان مردم و کشور و بیت المال را کشید و به کام اشرافیت پشت پرده اصلاحات ریخت.) 🔹 آقای قالیباف! به نظر شما کابینه پزشکیان برای کار کردن و حل مشکلات مردم بسته شده است؟ شما به عنوان فردی با سابقه اجرایی باور می کنید دولتی که: ▪️ معاون اجرایی اش پیرمردی با حداقل تجربه اجرایی،۷۰ ساله و ۳ شغله است، ▪️اولویت اولش بازگرداندن معدودی قانون شکن و برانداز به دانشگاههاست، ▪️هنوز نیامده دنبال دلجویی از چند بازیگر زن مجرم و بی حجاب است ▪️اولین اقدام وزارت خارجه اش تبریک استقلال اوکراین بوده، ▪️دغدغه معاون اول ۷۰ ساله اش منت کشی از کیمیا علیزاده و امثال او برای بازگشت به کشور است و، ▪️اغلب وزرا و مدیرانش بر اساس سهم خواهی باندی ، قبیله ای و قومیتی انتخاب شده اند... برای کارکردن و حل معضلات معیشتی مردم آمده است؟ 🔹اهل فن می دانند دولتی که به نداشتن برنامه افتخار می کند حتی اگر هم بخواهد نمی تواند کاری از پیش ببرد! شما کجای دنیا را سراغ دارید یکی مانند همتی با آن کارنامه افتضاح در مدیریت نظام بانکی را به عنوان وزیر اقتصاد منصوب کنند و از او توقع حل مشکلات اقتصادی و معیشتی داشته باشند؟ آن هم در حالی که دولت تیم اقتصادی ندارد و هر کسی ساز خودش را می زند؟ وقتی سکاندار اقتصادی دولت معلوم نیست صحبت از موفقیت دولت، طنز و لطیفه نخواهد بود؟ 🔹جناب قالیباف ! از شما به عنوان یک مدیر اجرایی با تجربه و زیرک، توقع نمی رود مطالبی بگویید که گفتن آنها وظیفه تبلیغاتچی های جبهه اصلاحات است! 🔹برادرم! شما می دانید پزشکیان و ظریف و...ویترین و دکورهای دولتند و تصمیمات دولت در پستوهای اتاق بازرگانی و جلسات کارگزاران و مشارکت و اعتدال گرفته می شود! مسیر دولت پزشکیان مشخص شده است : انجام جراحی اقتصادی برای فروش کلیه و کبد و...ملت به نفع ۱ درصد جامعه!( همان ۱ درصدی که خون ۲۵ میلیون نفر سهامدار خرد بورس را در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در شیشه کردند!) و راه اندازی شورش اقتصادی(با الگوی سال ۹۶ و ۹۸) و تشویق مردم به شورش و متهم کردن رهبری و سپاه به عنوان مقصران اصلی مشکلات معیشتی و سپس باج گیری از نظام و ادامه همین روند و در آخر ماست مالی و ماله کشی کارنامه ننگین اقتصادی و افزایش مشکلات معیشتی را با جملات معروفی مانند : ▪️رئیس جمهور اختیاری ندارد... ▪️بدون FATF و برجام نمی شود کاری کرد... ▪️مشکلات اقتصادی ناشی از موشکهای سپاه است... ▪️بدون رابطه با آمریکا و اروپا نمی شود کاری کرد... ▪️رهبری و نهادهای انقلابی و دولت سایه نگذاشتند کار کنیم... 🔹آقای رئیس مجلس! مومن باید باهوش و اهل کیاست باشد! مومن نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شود! وجدانا مطمئن هستی که دولت چهاردهم دنبال موفقیت است؟ ✍دکتر کوشکی  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نتانیاهو کیست و چه ماموریت ویژه ای دارد؟ بنیامین_نتانیاهو نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی، یک سیاستمدار معمولی نیست. او حتی به یک معنا، یک رئیس دولت افراطی، به آن مفهوم که نفتالی بنت و آویگدور لیبرمن چنین شناخته می‌شوند، نیست. او آشکارا فردی است که از دوران جوانی توسط محافل_فرقه‌ای صهیونیستی مورد شناسایی قرار گرفت و اصطلاحاً او را برکشیدند و مرحله به مرحله به بالاترین جایگاه در رژیم اشغالگر قدس رساندند، تا پیش‌برندهٔ پروژه‌های شوم و شیطانی این محافل، نه تنها برای فلسطین و منطقه، که کل صحنهٔ بین‌الملل باشد. در ویدئوی بالا مربوط به ۱۹۹۰، نتانیاهو به حضور حاخام مناخم_مندل_اشنیرسون رهبر جنبش افراطی خباد_لوباویچ می‌رسد. اشنیرسون به او می‌گوید: ماشیح (منجی یهود که از نظر ما همان دجال واقعی است) هنوز ظهور نکرده است. نتانیاهو می‌گوید: «ما در حال تلاش هستیم» و حاخام با تحکّم می‌گوید حتماً تلاش‌های نتانیاهو کافی نبوده است و باید لحظه‌ای را در راه تسریع ظهور_ماشیح هدر ندهد.  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️ شورشی در انگلیس به خاطر قتل سه کودک | ادعای بی‌بی‌سی: فضای مجازی عامل شورش 🔺 بی‌بی‌سی مدعی است که دروغ‌های عامل شورش در انگلستان است. 🧾 روزنامه انگلیسی گاردین قائل است که مالک توییتر باید به عنوان عامل شورش‌ها محاکمه شود. ✍ خیلی جالب شد؛ تا حالا برخی برای ما نسخه می‌پیچیدند؛ همین ها آیا نسبت به این‌ ادعا که مالک توییتر باید محاکمه بشود مشکلی ندارند؟ خوب بگذارند آزادانه در فضای مجازی هر اتفاقی می‌خواد بیفتد! اصلا مهم نیست که فضای مجازی عامل شورش است! 🕰 بله باید زمان بگذرد و افتضاحات ول بودن فضای مجازی آشکار شود تا برخی تازه از خواب بیدار شوند که فضای مجازی با این حضور واقعی‌اش در زندگی انسانها، نیاز به مدیریت دارد.  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
🔰سیره سیاسی رضوی 🔹امام معصوم به عنوان یک پیشگام و الگوی دارای عصمت در همه زمینه‌ها و در هر زمان و مکان الگویی برای تمام بشریت هست.در این یادداشت به گوشه‌ای از زندگی‌ سیاسی عالم آل محمد(ص)می پردازیم. 1⃣ استقلال سیاسی امام رضا عليه السلام با وجود این که به شدت تحت نظارت مأمون بودند،و با توجه به این که خلیفه عباسی چاره ای جز تحميل ولایتعهدی به ایشان نمی دید، آن حضرت در پاسخ به اين خواسته مأمون، بدون توجه به فشارها و برخی فضای های کاذب سیاسی، نسبت به پذیرش اجباری ولایتعهدی، شرایطی برای مأمون قرار دادند و خود مستقلاً تصمیم گرفتند. 2⃣عدم همکاری با حاکمان جور حضرت رضا(ع) دستگاه مأمون را ظالم می دانستند، لذا از همکاری و کمک به گسترش و تحکیم قدرت نامشروع مأمون دوری نموده، و علی رغم تهدید های پیاپی مأمون این گونه تهدیدات تاثیری بر این موضع قاطع آن حضرت نداشت. 3⃣حفظ عزت، کرامت و آزادگی  پس از این که امام رضا(ع) با تهدیدات و فشارهای فراوانی از سوی مأمون مواجه گردیدند، برای مأمون در پذیرش این موضوع شرایطی تعیین نمودند، به این معنا که در دستگاه سیاسی حاکم، آن حضرت کسی را عزل و نصب نكنند و عملاً كارى را انجام ندهند و سنّت و شيوه اى را تغيير نداده و تنها به حکومت مشاوره بدهند و درمسیر اثبات حق ولایت خويش با حفظ آزادگی چنین فرمودند: مأمون چيزى به من نداده است و آن چه را به من پيشنهاد مى كند حق من است. 4⃣ عدم إغواپذیری در مسائل سیاسی مأمون که شخصی فریبکار بود، همواره در برابر امام رضا(ع) چنین می‌گفت: «مى خواهم خود را از خلافت عزل كنم و آن را به تو بسپارم و با تو بيعت نمايم».اما آنچه مأمون شعار می‌داد فقط جنبه تبلیغاتی و فریبکاری داشت و حضرت رضا(ع) به دور از این فضای کاذب و اغواگری ها، به وظیفه خود عمل نمودند. 5⃣ تبیین و روشنگری آنچه امام رضا(ع) تا لحظه شهادت بدان همت گماشتند، روشنگری در باب مسائل سیاسی و خلافت بود به شکلی که تهدید مناظره بین ادیانی را به فرصتی طلایی برای تبیین اندیشه های اسلام ناب تبدیل نمودند.  6⃣صراحت بیان امام رضا(ع) حقایق را به صراحت و بدون در نظر گرفتن برخی فضاها و مصالح کاذب سیاسی بیان می فرمودند، ایشان در بیانی خطاب به مأمون چنین می فرمایند: «اگر خلافت را خدا براى تو قرار داد، روا نيست لباسى را كه خدا در قامت تو راست كرد، بيرون كنى و به ديگران بدهى و اگر از تو نيست، چگونه آن را به من مى سپارى؟ »در واقع این سخن حضرت نیز گویای این حقیقت است که مأمون حق خلافت را نداشته و آن را از اهل بیت(ع) غصب نموده است. 7⃣ مقاومت در برابر خواسته های نامشروع و عدم سازشکاری با دشمن امام عليه السلام با خواسته نامشروع مٱمون به شدت مخالفت نموده و از پذیرش آن دوری نمودند تا این که مأمون از اهرم تهدید به قتل حضرت(ع) بهره جُست و ایشان را به پذیرش ولایتعهدی مجبور نمود، به عبارت دیگر امام رضا(ع) در مسائل سیاسی با مأمون اقدام به سازش و بیعت نفرمودند. 8⃣ رعایت اخلاق سیاسی امام رضا(ع) در تمام بیانات و واکنش های سیاسی خویش در قبال مأمون، به اصول اخلاق سیاسی پایبند بوده و از آن تخلف نفرمودند، به دليل این که هیچ گاه جهت دست یابی به اهداف خویش، به روش های ناصحیح و فریبنده متوسل نشده و یا این که به مأمون و دستگاه او اهانتی نکردند و اين مهم خود درس بزرگی است برای کسانی که می خواهند در اين راه اخلاق سياسی را مد نظر قرار دهند. ✍🏼  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 استاد حسن عباسی در مورد کشف حجاب و فتنه مخملی زن زندگی آزادی بهتر توضیح میدن سنگر اول فتح بی‌حجابی سنگر دوم هم‌جنسگرایی سنگر سوم و .... زن زندگی آزادی یک فتنه نبود بلکه یک پروژه مشترک بین اصلاحات و اسرائیل است.  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا قانونی برای مقابله با این انحرافات داریم  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️بر اساس منابع تاريخی امام رضا (علیه السلام) چه عكس العملی در مقابل پيشنهاد ولایت عهدی از خود نشان دادند؟ (بخش اول) 🔹درباره عکس العمل (عليه السلام) پيرامون مأمون، بايد گفت: آنچه به عنوان اولین عکس العمل در این باره از طرف امام (عليه السلام) نشان داده شد، این بود که آن حضرت ابتدا از آمدن به خراسان سر باز زد. طبیعی بود که نفس این عمل می‌ توانست برای یک پیروزی به حساب آید. (عليه السلام) تا آنجا مخالفت کرد که «رجاء بن ابی ضحاک» که از طرف آمده بود، مجبور شد (عليه السلام) را به زور به ببرد. 🔹مرحوم «کلینی» از «یاسر الخادم» و «ریّان بن صلت» نقل کرده که: وقتی کار امین پایان یافت و حکومت استقرار پیدا کرد، او نامه‌ای به (عليه السلام) نوشت و از آن حضرت خواست تا به بیاید. امام (عليه السلام) هرگز به درخواست او جواب مساعد نمی‌ داد: « پیوسته در این باره نامه‌ نگاری می‌ کرد تا آن که امام (عليه السلام) راه گریزی ندید؛ چرا که مأمون دست‌ بردار نبود». [۱] 🔹مرحوم «صدوق» از «معول سجستانی» آورده: «زمانی که پیکی برای بردن (عليه السلام) به خراسان وارد مدینه شد، من در آنجا بودم. (عليه السلام) به منظور وداع با رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) وارد حرم شد؛ او را دیدم که چندین بار از حرم بیرون می‌ آمد و دوباره به سوی مدفن پیغمبر باز می‌ گشت و با صدای بلند گریه می‌ کرد. من به امام (عليه السلام) نزدیک شده و سلام کردم، و علّت این موضوع را از آن حضرت جویا شدم؛ در جواب فرمود: من از جوار جدّم بیرون رفته و در غربت از دنیا خواهم رفت». [۲] 🔹افزون بر این، وقتی که (عليه السلام) می‌ خواست به برود، هیچ‌ کدام از افراد خانواده‌ اش را به همراه نبرد و این خود دلیل روشنی بود بر این که این مسافرت از نظر آن حضرت، هیچ آینده روشنی نداشته و سفری از روی امید نیست. از «حسن بن علی وشّاء» نقل شده که امام (عليه السلام) به من فرمود: «موقعی که می‌ خواستند مرا از بیرون ببرند، افراد را جمع کرده و دستور دادم برای من گریه کنند، تا گریه آنها را بشنوم؛ سپس دوازده هزار دینار در میان آنها تقسیم کرده و گفتم من دیگر به سوی شما باز نخواهم گشت». [۳] 🔹چنین برخوردی بی‌ تردید می‌توانست کسانی را که درک درستی داشتند، به ویژه شیعیان را که در ارتباط مستقیم با امام رضا (علیه السلام) بودند متوجه سازد که حضرت به این مسافرت را پذیرفته است. به طوری که آن حضرت بعدها این مسأله را برای یاران نزدیک خود بیان فرموده است. از جمله از «عبدالسلام هروی» نقل شده: «والله (عليه السلام) به میل خود در این امر وارد نشد». [۴] 🔹به هر روی (عليه السلام) را از مدینه بیرون آورده و از طریق بصره به فارس و از آنجا به آوردند. در آنجا بود که درخواست خود را مبنی بر سپردن خلافت به (علیه السلام) مطرح کرد و پس از اصرار فراوان مأمون، و استنکاف حضرت از پذیرفتن آن، در نهایت بر آن حضرت شد. 🔹همان گونه که استاد «جعفر مرتضی» به تفصیل بحث کرده، عرضه خلافت به آن حضرت جدّی نبود، درست همان‌ طور که تهدید امام (عليه السلام) از طرف در صورت نپذیرفتن ولایت‌ عهدی، می‌ تواند دلیل قانع کننده‌ ای بر این ادعا باشد؛ [۵] زیرا تهدید به قتل با ارادتی که مأمون از وجهه نظر اعتقادی نسبت به امام (عليه السلام) از خود نشان می‌ داد، قابل جمع نیست. اگر او واقعاً به آن حضرت اعتقاد داشت، صحیح نبود که او را از خواندن نماز عید بازگرداند. 🔹به هر روی اصرار در مسأله پذیرش از طرف امام رضا (علیه السلام) توأم با آن حضرت در صورت مخالفت، حضرت را در وضعیتی قرار داد که از پذیرفتن آن ناچار بود. [۶] در عین حال (عليه السلام) نهایت کوشش خود را به کار گرفت تا به اهداف مورد نظر خویش از این سیاست نرسد. این کوشش‌ ها تنها پس از دو ماه جرّ و بحثی که بین امام (عليه السلام) و جریان داشت به انجام رسید. [۷] این در حالی بود که امام «باکٍ حَزِین» بود. [۸] ... پی‌نوشت‌ها؛ [۱] الكافی، دارالكتب الإسلاميه، چ ۴، ج ۱، ص ۴۴۸؛ [۲] عيون أخبار الرضا، نشر اعلمی‏،‏ بی تا، ج ۲، ص ۲۱۸؛ [۳] همان، ص ۲۱۹؛ [۴] همان، ج ۲، ص ۱۴۰؛ [۵] همان، ج ۲، ص ۱۳۹؛ [۶] مقاتل الطالبيين، الأصفهانى، ص ۳۷۵؛ [۷] عیون اخبار الرضا، ج ۲، ص ۱۴۸؛ [۸] ينابيع المودة لذو القربى‏، قندوزى، ص ۲۸۴ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم (بخش آئین رحمت)  جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️فعالیت امام رضا در فضای اختناق هارون 🔹عمرمبارك (سلام الله علیه) تقریباً ۵۵ سال بوده است؛ تمام زندگی این بزرگوار با همه‌ این عظمتها و عمقها و ابعاد گوناگونی كه میشود برای آن ذكر كرد و تصویر كرد، در همین مدّت عمر نسبتاً كوتاه انجام گرفته است. از این مدّت ۵۵سال، نزدیك به ۲۰سال - تقریباً ۱۹سال - مدّت این بزرگوار است؛ امّا همین مدّت كوتاه را كه ملاحظه میكنید، تأثیری كه در واقعیّت دنیای اسلام گذاشت و به گسترش و عمقی كه به معنای حقیقیِ اسلام و پیوستن به (علیهم السلام) و آشنا شدن با مكتب این بزرگواران انجامید، یك داستان عجیبی است، یك دریای عمیقی است 🔹آن وقتی كه حضرت به امامت رسیدند، دوستان و نزدیكان و علاقه‌مندان حضرت میگفتند كه: در این فضا چه كار میتواند انجام بدهد - این فضای شدّت اختناقِ هارونی كه در روایت دارد كه میگفتند: «وَ سَیفُ هارونَ تَقطُرُ دَما»؛ (خون میچكد از شمشیر هارون) - این جوان در این شرایط، در ادامه‌ جهاد امامان شیعه و در مسئولیّت عظیمی كه بر عهده‌اش است، میخواهد چه بكند؟ 🔹این اولِ امامت (علیه السلام)است. بعد از این ۱۹سال یا ۲۰سال كه پایان دوران امامت و شهادت است، وقتی شما نگاه میكنید، می‌بینید كه همان تفكّر ولایت اهلبیت و پیوستگی به خاندان پیغمبر آنچنان گسترشی در دنیای اسلام پیدا كرده كه دستگاه ظالم و دیكتاتور از مواجهه‌ با آن عاجز است؛ این را انجام داده بیانات رهبری۹۲/۰۶/۲۶ منبع: وبسایت‌دفتر معظم‌ له https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95