eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
4هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎙ببینید 🎙روایت هراسانیان از: 🌹« خانطومان سوریه در مبعث»🌹 ✍به تاریخ قمری ، ظهر روز مبعث سالروز شهادت شیرمردان «لشکر عملیاتی ۲۵ کربلای مازندران» ❇️موسسه فرهنگی_مجازی زلال اندیشه❇️ جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
منطقی: مگر مرغ ارزان شد که خودرو ارزان شود معاون وزیر صمت: 🔹به سبب افزایش نرخ تورم در کشور، قیمت خودرو هم ارزان نمی‌شود. مگر قیمت مرغ، گوشت، روغن و ... ارزان می شود که خودرو ارزان شود. 🔹احتمال کاهش قیمت خودرو منتفی است و قیمت خودرو در آینده روند کاهشی ندارد. 🔹اگر نرخ تورم کاهشی شود، قیمت خودرو در بازار هم ارزان خواهد شد. 💥آیا رئیس مافیایی که رئیس جمهورازان درمجلس می گوید این فرد نیست این فرد چه دارد که هربار یک پست می گیرد. ازدربیرون می شود از پنجره داخل می شود. جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ 💠عید مبعث؛ مبارک‌ترین و بزرگ‌ترین حادثه‌ طول تاریخ بشریّت 💎نسخه‌ کامل، نهایی و همیشگی و دائمی سعادت بشر در بعثت ارائه شد اوّلین معجزه در این قضیه ⏪ سربرآوردن بعثت در زمینه‌ی‌ نامساعد است ⚠️در آن روز، دنیا، سرتاپا انحراف و کجی و مصیبت بود ⁉️برنامه‌ی عمل بعثت چیست؟ ✅در قرآن، در آیات مختلفی مشخّص شده؛ ♦️در آیه شریفه سوره جمعه: 💠یَتلوا عَلَیهِم آیاتِه💠 ❇️اوّلین کار، باز کردنِ درِ ارتباط با غیب و با الوهیّت است 👌یعنی ایمان ❇️تزکیه 👇بعد که بشر از این چهاردیواریِ محدود و تنگِ مادّه خارج شد، 💠یُزَکّیهِم💠 📌تزکیه به معنای تعالی بخشیدن و رشد دادن از طریق رفع معایب و نقایص است ⁉️آن چیزی که باید تزکیه بشود چیست؟ ⭕️صرفاً مسئله‌ی تزکیه‌ اخلاقی فرد نیست ✅تزکیه یعنی زدودن زشتی‌ها و بدی‌ها و زدودن باطل از: 🔸باطن انسان 🔹اخلاق درونی 🔸جامعه 🔹عقیده 🔸رفتار 🔹سبک زندگی 👌یعنی یک حرکت فراگیر برای اصلاح امور فرد و جامعه در همه‌ ابعاد: ⭕️سیاست ⭕️روابط اقتصادی ⭕️روابط اجتماعی ⭕️بی‌عدالتی‌های جامعه ⭕️فاصله‌های طبقاتی 🔺شامل همه اینها می‌شود ❇️تعلیم ♦️تزکیه تدریجی است، در کنار آن هم تعلیم است. 🌟یعنی بعد از آنکه زمینه آماده شد، آن‌وقت، وقت تجلّی انوار حکمت و علم الهی است ✅تعلیم، از لحاظ معنویّت، معرفت و دانش، انسان و جامعه را غنی‌سازی میکند 💎انسانِ ترازِ اسلام ساخته میشود ☝️مشکلات کنونی همه‌ ماها و همه‌ بشریت در اینجاها است. 🏷درباره استمرار بعثت 📌بعثت یک امر دفعی نیست که بگوییم یک بار بعثت شد و تمام شد. ✨همین حالا نبی مکرم اسلام در حال تعلیم و تزکیه‌ ما است ☑️بشریت همیشه مخاطب تعلیم و تربیت و تزکیه‌ی پیغمبر اکرم است 👈همان‌طور که پیغمبر در آن روز مردم را به دوری از بتها و شکستن بتها دعوت کرد، امروز هم همین خطاب وجود دارد. ⛏اوّلین بت هم بت خود ما است؛ 📍بعد هم انحرافات بیرون است 🔍اولین کار، اصلاح منطقه‌ نزدیک‌تر است. یعنی جامعه‌ی خودمان. ⏪ما که اصلاح بشویم، 🌟اگر یک نمونه‌ اصلاح‌شده‌ اسلام را به بشریت نشان بدهیم، 🧲خودش جاذبه دارد و جذب میکند. ↔️تزکیه و تعلیم دو طرف دارد: یک طرفِ دعوت‌کننده، یک طرفِ دعوت‌شونده ❗️اگر دعوت‌کننده باشد امّا دعوت‌شونده اجابت نکند، اتّفاقی نمی‌افتد. ❇️آنچه در انقلاب ما اتفاق افتاد این بود که دعوت‌شونده‌ها اجابت کردند ☑️امام بزرگوار سخن پیغمبر را، بعثت پیغمبر را برای مردم بیان کرد، از مردم مجاهدت را مطالبه کرد، ✅مردم هم اجابت کردند، این حرکت عظیم اتفاق اتفاد 🌟تا هر وقتی که اجابت کنیم دعوت پیغمبر را، آن تزکیه،تعلیم و رشد و پیشرفت به وجود می‌آید 🚨اگر اجابت نکردیم، آن‌وقت مثل همان دنباله‌ آیه‌ شریفه است: مَثَلُ الَّذینَ حُمِّلُوا التَّوراةَ ثُمَّ لَم یَحمِلوها 🏷درباره نیاز امروز دنیا به تزکیه و تعلیم و بعثت نبوی ⭕️امروز زندگی مردم دنیا زندگی خوبی نیست. 🛍حالا ظواهری در بخشی از کشورهای دنیا وجود دارد، [امّا] این ظواهر نشان‌دهنده‌ خوشبختی آن جوامع نیست؛ در آن جوامع هم مثل همه‌ جوامع دیگر: 📌فقر 📌بدبختی 📌تبعیض 📌ظلم 📌حق‌کشی هست. ⏪مسئولیت ما این است که: ✅خودمان را بسازیم ✅به دنیا نشان بدهیم که یک کشور اسلامی، یک جامعه‌ی اسلامی چه جوری میشود اداره بشود ❇️به معنای واقعی کلمه عمل کنیم، همچنان که در مواردی عمل کردیم و بحمدالله تأثیراتش را در دنیا گذاشت 📌کوتاهی‌هایی داریم، موفّقیّتهایی هم بحمدالله داریم 💠درباره حادثه غزه ⭕️مصیبت غزه، مصیبت بشریت است ❌نشان‌دهنده‌ آن است که نظم کنونی جهانی چقدر نظم باطلی است ⏪راه‌حل فقط همین است که: 📌قدرتهای بزرگ جهانی 📌قدرتهای طرف‌دار رژیم صهیونیستی 👈خودشان را کنار بکشند از این قضیه و مبارزان فلسطینی خودشان میدانند چه جوری اداره کنند میدان را، 💪کمااینکه تا امروز اداره کرده‌اند و ☑️تا امروز بحمدالله ضربه‌ مهم و سختی به آنها وارد نشده است ♦️وظیفه دولتها: قطع کمک سیاسی و تبلیغاتی و تسلیحاتی و کالاهای مصرفی به رژیم صهیونیستی ♦️وظیفه ملّتها: فشار به دولتها برای انجام این وظیفه‌ بزرگ 🍀امیدواریم مردم مظلوم فلسطین، مردم مظلوم غزه و مناطق دیگر فلسطین شاهد پیروزی باشند و بتوانند دشمن خودشان را ان‌شاءالله به زانو دربیاورند. جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️امام علی (علیه السلام) چه روشی را برای مواجهه با دشمن پیشنهاد می کند؟ 🔹 (علیه السلام) زمانى كه در ماجراى شنيد بعضى از يارانش به اهل «شام» مى كنند، فرمود: «إِنِّي أَكْرَهُ لَكُمْ أَنْ تَكُونُوا سَبَّابِينَ، وَ لَكِنَّكُمْ لَوْ وَصَفْتُمْ أَعْمَالَهُمْ، وَ ذَكَرْتُمْ حَالَهُمْ، كانَ أَصْوَبَ فِی الْقَوْلِ، وَ أَبْلَغَ فِی الْعُذْرِ». (من دوست ندارم كه شما باشيد؛ ولى اگر را شرح دهيد و احوال آنها را بيان كنيد به گفتار صحيح نزديك تر و براى اتمام حجّت رساتر است). 🔹 به كسى گفته مى شود كه زیاد مى كند و حقيقت «سبّ» بدگويى كردن و توأم با طرف است؛ مانند خطاب كردن طرف به احمق، بى شعور، پست، رذل و امثال آن. (عليه السلام) در خطبه ۲۰۶ يارانش را از اين كار باز مى دارد، هر چند حق داشتند را به اين گونه خطابها مخاطب سازند، و به جاى آن دستور مى دهد و آنها را مورد قرار دهند و را بر آنها تمام كنند، كه هم بيشترى دارد و هم به دست براى مقابله به مثل نمى دهد. 🔹سپس (عليه السلام) در ادامه اين سخن با بيان مصداق روشنى، شيوه برخورد با را در اين گونه موارد تعليم داده و مى فرمايد: «وَ قُلْتُمْ مَكَانَ سَبِّكُمْ إِيَّاهُمْ: اللَّهُمَّ احْقِنْ دِمَاءَنَا وَ دِمَاءَهُمْ، وَ أَصْلِحْ ذَاتَ بَيْنِنَا وَ بَيْنِهِمْ، وَ اهْدِهِمْ مِنْ ضَلاَلَتِهِمْ، حَتَّى يَعْرِفَ الْحَقَّ مَنْ جَهِلَهُ، وَ يَرْعَوِيَ عَنِ الْغَيِّ وَ الْعُدْوَانِ مَنْ لَهِجَ بِهِ». (شما بايد به جاى چنين مى گفتيد: پروردگارا خون ما و آنها را حفظ كن! ميان ما و آنها را فرما! و آنان را از گمراهيشان نما، تا كسانى كه را بشناسند و آنها كه و بر دشمنى با حق اصرار می ورزند از آن دست بردارند و [به راه راست] بازگردند). 🔹حضرت در اين عبارت پرمعناى خود فرموده و يا به تعبير ديگر سه تقاضا از پيشگاه خدا دارد: نخست اينكه خاموش گردد و ريخته نشود. ديگر اينكه علاوه بر ، و دوستى در ميان دو گروه، برقرار گردد، و مسلمين و يكپارچه شوند. سوم اينكه هايى كه دامان آنها را گرفته و آنان را از رسيدن به حق باز مى دارد از ايشان دور شود؛ را بشناسند و از ستيزجويى و با حق دست بردارند. 🔹اين دعاها به خوبى نشان مى دهد كه تا چه حد (عليه السلام) داراى سعه صدر بوده و و رحمت حتّى نسبت به خود داشته است، و با آن همه و جنايتى كه در حق امام و يارانش روا داشتند، كمترين سخنى كه دليل بر باشد، بيان نمى فرمايد و حتّى دوستانش را از سبّ و و بدگويى به ، نهى مى كند. 📕پيام امام امير المومنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، تهران‏، ۱۳۸۶ش، چ اول‏، ج ۸، ص ۹۹ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
✅ حفاظت اطلاعات 🔹روز حفاظت اطلاعات راخدمت دلاوران حفاظت اطلاعات در تمام سطوح نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین سربازان خدوم امام زمان (عج) در معاونت "حفاظت اطلاعات " وزارت اطلاعات تبریک عرض مینماییم. 🔹نقش حفاظت اطلاعات برای نیروهای مسلح وپرسنل ان مانندسیستم دفاعی بدن دربرابر ویروس ها وباکتری های کشنده ایی است که اگر در بدن انسانی این سیستم مختل شده و درست عمل نکند نتیجه فاجعه باری به وجود می اید فلذا این سازمان مانند دیواری بتنی در برابر هجوم انواع واقسام ویروس هایی که از سمت دشمن فرستاده می شودمی ماند. جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رقص در مراسم دولتی در آستانه اتنخابات "سی‌وپنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‎های کار و واحد‎های نمونه آذربایجان شرقی" در تالار پتروشیمی تبریز جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه آسیب شناسی نسل جوان روش شناسي هدايت نسل جوان روش رفتار با جوان پيش از طرح اصل مطلب، به نكاتي اشاره مي كنيم كه ما را در بازشناسي موضوع بحث كمك كند. آن گاه شيوه ها و اصول رابطه با نسل جوان را به اختصار شرح خواهيم داد. الف) فصل جواني، فصلي پيچيده و معمّاگونه است.دوران جواني، كوران ديگرگون شدن است. در اين دوره، گويي آدمي مي ميرد و آدمي ديگر زاده مي شود. نوجوان همان «كودك بزرگ شده نيست» و جوان همان «نوجوان رشد يافته» نيست؛ او انسان ديگري است. ب) سرّ پيچيدگي و معمّاگونگي دوران جواني، گوناگوني مؤلّفه هاي شناخته شده و ناشناخته اي است كه هويت جوان را شكل مي دهد. هويت جوان، به ويژه جوان امروزي، تحت تأثير عوامل شناخته و ناشناخته اعم از بيروني و دروني شكل مي گيرد. برخي از اين عوامل به قرار زير است: وراثت، خانواده، جامعه، مليّت، زيست بوم، طبقه اجتماعي، فرهنگ عصري ملي و جهاني، ديانت، گرايش سياسي، ميزان تحصيلات، نوع تخصص. عوامل پيچيده و ناشناخته بسيار ديگري نيز هست كه بايد با بررسي دقيق علمي كشف شوند. هر كدام از اين عوامل، منشأ بروز ويژگي هايي در شخصيت جوان است. هر كدام از اين ويژگي ها نيز مقتضياتي دارد كه در برقراري رابطه با جوان بايد در نظر گرفت. ج) براي اين كه به مقتضيات دوره جواني، پاسخ درستي داده شود و ويژگي هاي وجودي او را به درستي سامان بخشيم و در خدمت اهداف الهي ـ انساني درآوريم، بايد مناسبات خود را با نسل نو در چهارچوب قواعد و شيوه هاي دقيقي تنظيم كنيم تا بتوانيم ارتباطي منطقي، كارساز و مطلوب با جوان برقرار كنيم.1 براي فهم نسل جوان و تنظيم مناسبات سازنده با آنان، استادان و مربيان امور تربيتي به ويژه روحانيان بايد عالمانه و دردمندانه ويژگي ها و مقتضيات جواني را در چهار گرايش زيست شناختي، روان شناختي، جامعه شناختي و مردم شناختي بررسي كنند. از نظر روان شناختي؛ ذهنيت شناسي، فاصله زدايي و جلب اعتماد مخاطب، يكي از بايسته هاي كارآمدسازي مناسبات است. شيوه هايي كه در اين زمينه بايد مورد توجه قرار گيرد، بيشتر در جهت بسترسازي براي دست يابي به همين بايستگي ها است. ذهنيت شناسي مخاطب، اين است كه بدانيم مخاطب ما به چه مي انديشد و درباره ما چگونه مي انديشد. تا وقتي ذهن مخاطب را درنيابيم، تلاش ما نتيجه منفي و معكوس بر جاي خواهد گذاشت. فاصله زدايي؛ يعني هم دل و هم احساس شدن با مخاطب و ابراز اين هم دلي با مخاطب. متأسفانه در چند سال گذشته، در ارتباط مربيان و مبلّغان فرهنگي با جوانان، مشكلي پديد آمده است كه اگر اين مشكل برطرف نشود، تلاش ايشان براي برقراري ارتباط سازنده با نسل جوان كارساز نخواهد بود. اين مشكل همان «احساس بيگانگي ميان مربيان و نسل جوان است». هم برخي مربيان فرهنگي، جوانان را غريبه مي انگارند و احساس مي كنند كه نمي توانند با آن ها هم دل و هم گام شوند و هم نسل جوان دچار بيگانه انگاري شده است. از اين رو، تا اين ديوار بيگانه انگاري از ميان برداشته نشود، هرگز پيام عالمان ديني به گوش نسل جوان نخواهد رسيد. براي ايجاد ارتباط با جوانان، آنان بايد ما را بپذيرند و احساس كنند كه ما با دست پر به سوي آن ها رفته ايم و حرفي براي گفتن داريم. جوان بايد دريابد كه به حوزه دين نيازمند است و ما آن چه را او مي خواهد ـ در قلمرو مباحث فكري و نظري و عاطفي ـ در دست داريم و مي توانيم براي او فراهم كنيم. جوان بايد روحانيان را پناه گاه علمي، معنوي و عاطفي خود بداند. در مناسبات ميان جوانان و مربيان تربيتي، اصول و روش هايي بايد مورد توجه قرار گيرد. كه آن ها را به چهار دسته تقسيم كرده ايم: 1. اصول و قواعد شكلي؛ 2. اصول تكويني و وجودي؛ 3. روش هاي برخورد با جوانان؛ 4. شيوه هاي گفت وگو. اكنون اين اصول و شيوه ها را به اختصار شرح مي دهيم. 💥ادامه دارد جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه آسیب شناسی نسل جوان روش شناسي هدايت نسل جوان 1. اصول و قواعد شكلي اين دسته به ظاهر كم ارزش به نظر مي رسند، ولي در تنظيم روابط با جوان، بسيار كار سازند. الف ـ جاذبه هاي ظاهري مربّي تربيتي در برخورد با جوان، بايد با استفاده از زيبايي و پاكيزگي لباس و آرايش و با رفتار خوب و مناسب خود در دل جوانان پاك دل رخنه كند تا بتواند در همان برخورد نخست، جوان را به سوي خود جذب كند. لباس و رفتار نامناسب پيش از هر چيز، نخستين پل رابطه با جوان را ويران مي كند. اگر همين ظرافت، رعايت گردد، نسل جوان به صورت ناخودآگاه، به برقراري ارتباط با مربي خود احساس نياز خواهد كرد. از اين رو، مناسب است براي امور تربيتي جوانان، مربياني را برگزينيم كه از ويژگي ظاهري خوبي برخوردار باشند. ب ـ برخورد بانشاط: گفت وگو به لفظ و صورت نيست، بلكه به نَفَس و نظر است. نخستين گفت وگو ميان دو انسان، ماندگارترين خاطره ميان آن ها نيز هست. برخورد خشك و بي روح و گرفته، حجاب نفوذناپذير در رابطه ميان جوان و مربّي تربيتي است. ج ـ به كارگيري ادبيات دلنشين: ادبيات پر اصطلاح، پيچيده، تخصصي و كهنه نمي تواند نسل جوان را به سمت دين بكشاند. امروز، طلبه فاضل حوزه بايد به فراگيري ادبيات معاصر و درست سخن گفتن و زيبا نگاشتن همت گمارد. به كار بردن يك واژه غلط يا تركيب نادرست، كافي است تا جوان با متوجه شدن آن خطا، از مربّي فاضلِ خود چشم بپوشد و او را بي سواد و بي هنر قلمداد كند. 2. اصول تكويني و باطني منظور از اصول تكويني، اصول و قواعدي است كه مربّي فرهنگي و ديني بايد به دور از هرگونه ظاهرسازي، به طور واقعي بدان ها معتقد و ملتزم باشد. اين اصول نكاتي است كه رعايت واقعي و خالصانه آن ها، اثر وضعي دروني در پي خواهد داشت. بدين دليل، از آن ها به اصول تكويني و وجودي تعبير مي كنيم. برخي از اين اصول به قرار زير است: الف ـ خيرخواهي و اخلاص: مربيان تربيتي بايد به طور تكويني و نيك خواهانه و از سر احسان، با نسل نو روبه رو شوند. خيرخواهي حقيقي، اثر وضعي معجزه آسايي براي مردم و مخاطبان دارد. ب ـ راست گويي و كردار شايسته: امام صادق عليه السلام از آن به دعوت غيرلساني تعبير فرموده است. راست گويي بايد با كردار مناسب تأييد شود و با ظاهرسازي و ريا نمي سازد. جوان، با ذكاوت و ادراكي دروني و ذاتي مي فهمد كه چه كسي راست مي گويد و چه كسي راست نمي گويد. بنابراين، راست گفتاري ما بايد با رفتار ما تأييد گردد. ج ـ ايمان به توانايي و شايستگي جوان: وقتي انسان به بلوغ مي رسد، روحيه، توان، استعداد، خردورزي و عواطفِ او دگرگون مي شوند. بنابراين، بايد به منزلت و شخصيت و توانايي هاي جوان ايمان و اذعان داشت. بي اعتنايي به جوان، همان چيزي است كه در سال هاي پس از جنگ اتفاق افتاده است و امروز به پي آمدهاي شوم آن گرفتار شده ايم تا به جوان حرمت ننهيم و او را به رسميت نشناسيم، نمي توانيم با او ارتباط برقرار كنيم زيرا اين يك اصل تكويني است. د ـ پرهيز از خود برتربيني: اگر جوان احساس كند كه ما فروتن هستيم، او نيز تواضع مي كند. اگر احساس كند كه در پي اثبات برتري خود هستيم، چون اين حس در او قوي تر است، او نيز تكبر خواهد ورزيد. غرور يكي از ويژگي هاي دوران بلوغ است يعني جوان هرگز حاضر نيست در برابر كسي فروتني كند مگر در مقابل افراد فروتن. اين تصور كه چون من استاد يا روحاني هستم، پس بايد جوان به من احترام كند، پنداري غلط است. تا با جوان اُنس نگيريم، ديوارهاي فاصله ميان ما و جوانان فرو نخواهد ريخت، بلكه بر استواري و بلندي آن هم چنان افزوده خواهد شد. ه ـ حق پذيري: بايد به راستي حق پرست و حق پذير باشيم. گفتن حق هر چند تلخ و سخت باشد و شنيدن حق هر چند دشوار و ناگوار باشد، بايد برنامه عمل ما قرار گيرد. اگر حق مدار باشيم، حق؛ شيرين، پذيرفتني و گوارا خواهد نمود و سرانجام كامياب و محبوب خواهيم شد. اگر يك سخن حق را از جوان پذيرفتيم، منتظر باشيم كه او سخنانِ حق ما را خواهد پذيرفت، ولي اگر يك مطلب حق را از او نپذيرفتيم، بايد بدانيم كه سخنان حق ما را نيز باطل خواهد انگاشت. جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه آسیب شناسی نسل جوان روش شناسي هدايت نسل جوان 3. اصول رفتاري الف ـ صبوري و رويارويي فراجرياني: اگر جوان احساس كند كه مربّي از موضع يك حزب و جريان و طبقه ممتاز با او سخن مي گويد، اسير پيش فرض ها و چارچوب انعطاف ناپذير خاصي مي شود. از اين رو، كلام حق او، باطل جلوه خواهد كرد. بايد گوش شنوا داشته باشيم تا زبان گويا بيابيم. بايد در برابر هرگونه تندي و هجمه اي صبور باشيم. تنها با صبر و سعه صدر است كه مي توان جوان را به فروتني و پذيرش ادعاها و پيام هايمان وا داريم. ب ـ اعتماد به نفس در گفتار و رفتار: چنين حالتي پي آمد آمادگي و مطالعه علمي است. اگر با دست پر در مجامع حضور بيابيم، مي توانيم با اعتماد به نفس، سخن بگوييم. بدون اعتماد به نفس هرگز نمي توانيم تأثير بگذاريم. هر چند متأسفانه نظام علمي و تحصيلي كشور ما، جوان را چندان عالم و آگاه بار نمي آورد، ولي دانستني هاي عمومي و گوناگون نسل امروز، اقتضا مي كند كه افزون بر دقت در طرح مطالب و مباحث، از تنوع علمي برخوردار باشيم و ناسنجيده سخن نگوييم. جامعه ما به حضور مربيان روحاني نيازمند است و اين عزيزان نيز توانايي لازم را دارا هستند. در عين حال، تأكيد مي كنيم كه گفتن «نمي دانم» از علم «ادّعايي» كارسازتر است. با اعتراف به ندانستن مسأله اي، طمأنينه و اعتماد به نفس خود را هم چنان حفظ خواهيم كرد، ولي اگر اقرار به ندانستن را عيب دانستيم، به محض درماندگي در يك مورد به دليل جهل به مسأله، همه سازمان ذهني ما به هم مي ريزد. ج ـ به كارگيري دل بستگي هاي معقول جوان: جوانان داراي گرايش ها و سليقه هاي معقول و طبيعي هستند. مربي بايد تدبيري بيانديشد كه اين عوامل را براي رساندن پيام خود به استخدام درآورد. در آن صورت، دل بستگي هاي جوانان به جاي اين كه نقش مخالف را در برابر پيام ايفا كند، همراه و پشتيبان او خواهد شد. تجدد و نوگرايي، جرأت و جسارت، تلاش و تحرك، آزادي خواهي و آزادگي، اميد و آرمان گرايي، نشاط و طراوت، عاطفه و لطافت، غرور و غلبه جويي، احساس شخصيت و منزلت طبيعي، از ويژگي هاي دوران جواني است. مشاركت دادن جوانان در فرآيند گفت وگو بسيار ضرورت دارد؛ زيرا او بايد احساس كند كه در طرح و اداره بحث، سهيم است. بيش از نيمي از جلسه را بايد به بحث و طرح مطلب خودمان بپردازيم و در كم تر از نيمه ديگر بحث، ميدان بدهيم كه مخاطب سخن بگويد تا جوان بر سر حرف بيايد و درد دل كند و عقده بگشايد. آن گاه جلسه هاي ما پر جاذبه، با نشاط و بس تأثيرگذار خواهد شد. د ـ تبليغ غير مستقيم: سخن گفتن مستقيم و صريح در جايگاه پند و نصيحت و نقد و توبيخ سم خطرناكي در برقراري رابطه با جوان است. جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه آسیب شناسی نسل جوان روش شناسي هدايت نسل جوان 4. اصول گفت وگو هنگام سخن گفتن چگونه بگوييم؟ از چه بگوييم؟ از چه نگوييم و چه چيزهايي را در نظر بگيريم؟ الف ـ سنجش مخاطب: بايد دانست كه با چه گروه سنّي سخن مي گوييم. مخاطبان ما در چه سطحي از دانش هستند و از چه بينش و گرايش هايي برخوردارند و چه پرسش هايي در ذهن آنان پرسه مي زند؟ بايد مطالب تنظيم شود وگرنه مانند آن است كه پزشكي در يك سو نشسته باشد و گروهي بيمار هم در سويي ديگر و پزشك بي آن كه بداند بيماران در چه شرايطي از وضعيت سني و جنسي هستند و بيماري آنان چيست و عوارض بيماري آنان كدام است، يك مشت دارو در كيسه بريزد و در اختيارشان بگذارد. اين نه تنها مثبت نيست، بلكه زيان آور هم هست. زيان اين نوع رفتار اين نيست كه ما به هدفمان نمي رسيم و داروي ما كارگر نمي افتد، بلكه داروي ما دردافزا و هلاكت زا خواهد شد. ب ـ آغاز گفت وگو از نقطه مشترك: بايد از نقطه اختلاف و مطلب غيرمسلّم آغاز نكنيم، بلكه از آن چه ميان ما و او مشترك بوده و نزد او پذيرفته است، آغاز كنيم. مخاطب بايد ما را هم انديشه و هم دل خود بيانگارد تا به بيان ما گوش جان بسپارد. مخاطب جوان بايد از ما مطالب آرام بخش قطعي بشنود، نه ديدگاه هاي حيرت آور و پريشاني زا. ج ـ تبيين نمودهاي آسان گير و خوش آيند ديني: از كجا آغاز كنيم؟ از بهشت بگوييم يا از جهنم؟ بايد از بهشت آغاز كرد و جنبه هاي دل پذير و محبّت آميز دين. به راستي، دين آسان و روان است؛ آن را سخت جلوه ندهيم و با توجه به سطح فهم مخاطب از لطايف عرفاني و ظرايف روحاني سخن بگوييم. پيش تر و بيش تر، از «آري»هاي دين حرف بزنيم. سليقه در گزينش مطلب بسيار مهم است. روح لطيف جوان و گرايش ها و بينش هاي او خوشي و دل پذيري مي طلبد. سخن از سختي ها و تلخي ها آن هم به نام دين كه گاه مبالغه آميز مي شود، بسيار زيان بار است.بهتر است «امر به معروف» را بر «نهي از منكر» مقدم بداريم. از «نه» آغاز نكنيم، بلكه از «آري» آغاز كنيم. حتي در برخي موارد، پاسخ منفي را نيز بايد با عبارت هاي مثبت القا كرد. هر جا كه به ناچار بايد نهي كرد، در قبال هر مورد نهي شده، بايد جاي گزين مثبت آن نيز ارايه شود. اين همان روش تبليغ به سبك قرآن است. د ـ پرهيز از افراط و تفريط در گفتار و رفتار: منظور از اين نكته (اين مطلب با ديگر اصول گروه هاي چهارگانه پيش گفته هم عرض نيست)، پرهيز از تبيين هاي افراط آميز و تفريط آلود آموزه ها و گزاره هاي ديني و خودداري از افراط و تفريط در رفتار است. گفتيم كه بايد لباس زيبا و لطيف پوشيد، آرايش ظاهري زيبا و دل پذير داشت، گشاده رو بود و با نسل جوان، به خوبي و خوش رويي رفتار كرد. با اين حال، اين روش نيز اندازه اي دارد و نبايد به جايي برسد كه به ضد خود تبديل شود. البته آسان معرفي كردن دين و از جنبه هاي دل پذير آموزه هاي ديني آغاز كردن، به معني اباحه گري و روا انگاري نيست. در رفتار نيز نبايد آن چنان عمل كنيم كه موجب سرشكستگي و سبكي و كاسته شدن از ارزش فرهنگ ديني در جامعه گردد! امروز براي حوزويان، مسأله اي با اهميّت تر از انديشيدن به مسأله جوان و تدبير درست در روابط حوزه و روحانيت با جوانان وجود ندارد. اين مسأله سرنوشت سازتر از هر فكر و عملي است. اگر دلسوز انقلاب و اسلام هستيم، مهم ترين مسأله ما بايد پرداختن به نسل جوان باشد. پایان جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌برجام هسته ای در مقابل برجام فرهنگی ؟! 🔻تصاویر تکان دهنده از وضعیت شرم‌آور عفاف و حجاب در برخی مناطق پایتخت 😳حالا همین افراد هنجارشکن که هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی انجام دادند ، می توانند در مسجد حضور پیدا کرده و رأی دهند!!!؟؟؟ جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری از اجرای سرود «فرمانده مهدی» در جمکران جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️مطابق قواعد عمومى، مدت حكومت عدل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) چقدر است؟ 🔸مطابق قواعد عمومى، مقدار زمان لازم براى و توحيدى (عجل الله تعالی فرجه) بايد باشد تا بتواند اهداف عالى خلقت بشر در اين دنيا در آن مدت زمان تحقق يابد. اين مطلب را با مقدماتى كوتاه بیان مى كنيم: 💠الف) ، ايجاد در سطح كل جامعه است، عبوديت در سطح وسيعش به نحو استغراقى نه بدلى. خداوند متعال مى فرمايد: «وَ مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْاِنْسَ اِلَّا لِيَعْبُدُونَ»؛ [۱] (من جنّ و انس را نيافريدم جز براى اين‏كه مرا كنند). 💠ب) (عجل الله تعالی فرجه) با برپايى در پياده نمودن اين هدف سهم عظيمى دارد. 💠ج) پياده كردن اين هدف عظيم، احتياج به دارد؛ زيرا اصل بر عدم معجزه است. 🔹نتيجه اينكه بقاى (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و او در براى تطبيق هدف عالى خلقت انسان ضرورى است؛ زيرا در دو نوع است: 1⃣هدف كلى: براى مجموعه بشر كه در نهايت بايد به نحو عام استغراقى، تمام بشر به كمال برسند. 2⃣هدف مقطعى: كه براى بشر در هر برهه ای از زمان متصور است، و آن به نحو عام بدلى براى برخى از افراد بشر تحقق يافته است. پی نوشت: [۱] سوره ذاريات، آيه ۵۶ 📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۹۰ش، چ هفتم، ص ۶۵۱ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍دختری که بعد از بازدید از پایگاه پهپادی و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدگاهش نسبت به بسیجی‌ها عوض شده جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
🔴 تحلیل زیبای رهبر انقلاب در مورد درس های بعثت در رابطه با فسادهای اخلاقی «یکی از مهم‌ترین شعارها و جهت‌گیری‌های پیامبر اکرم در بعثت، مقابله‌ی با جاهلیّت بود... ... هرزگی جنسی، هرج و مرج جنسی، ابتذال اخلاقی، برچیده شدن بساط حیا از بین مردم؛ اینها بود دیگر، اینها جزو آن جاهلیّت بود. و بعثت با همه‌ی اینها به مقابله پرداخت. یعنی جاهلیّتی که «وَ لاتَبَرَّجنَ تَبَرُّجَ الجاهِلَیَّة الاولیٰ» که در سوره‌ی احزاب خطاب به زنهای مکرّم پیغمبر هست، این یک چنین چیزی است؛ هم نادانی و بی‌سوادی و جهالت در آن هست، هم بداخلاقی و ظلم و تبعیض و حق‌کشی و ضعیف‌کشی هست، هم هرزگی جنسی و بی‌بندوباری و هرج و مرج اخلاقی در آن هست؛ همه‌ی اینها جزو جاهلیّت است. خب، پیغمبر با جاهلیّت به مبارزه پرداخت. حالا نکته‌ی مهم اینجا است که بسیاری از همان رذایل اخلاقی که آن روز در مکّه رایج بود، در جزیرة‌العرب رایج بود و پیغمبر با اینها به مقابله پرداخت، بسیاری از آن رذایل اخلاقی، امروز در دنیای به‌اصطلاح متمدّن غربی به شکل سازمان‌یافته و بسیار شدیدتر و بسیار وسیع‌تر وجود دارد؛ عیناً همان رذایل اخلاقی در یک مقیاس بزرگ‌تری امروز وجود دارد، با شدّت هر چه بیشتر. ... خب پس باید چه بکنیم؟ باید درسهای بعثت را مرور کنیم. همان کاری که نبیّ اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در قبال آن جاهلیّت انجام داد، امروز بر عهده‌ی ما است که در قبال این جاهلیّت آن کارها را انجام بدهیم؛ این وظیفه‌ی ما است». https://khl.ink/f/49680 جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 هر دو انتحاری هستند! ♻️ داعشی، جان مردم را می گیرد، بی حجاب، خانواده آنها را! 🔹داعشی با جلیقه انتحاری، جان انسان ها را می گیرد، آن بی حجاب و بی بند و بار کف خیابان هم چه بخواهد و چه نخواهد، چه با نیت و قصد و چه بدون نیت و قصد، خانواده ها را از ما می گیرد، موجب می شود که هوسرانی و شهوات، جامعه را درگیر کند. 🔻 چنین اتفاقاتی موجب می شود که روابط نامشروع و طلاق افزایش یابد. با از هم پاشیده شدن بنیان خانواده ها، تعداد قابل توجهی از کودکان معصوم ما، بی پدر و یا بی مادر می شوند و در معرض انواع آسیب ها قرار می گیرند. ⏪ بنابراین، این بی حجاب و بی بند و بار کف خیابان هم مانند انتحاری داعشی عمل می کند. جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ ﴾﷽﴿✨ 🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
دعای سلامتی امام زمان متن عربی و ترجمه فارسی دعای اللهم کن لولیک بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند رحمن و رحیم اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ و عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، خدایا برای ولیت حجت بن الحسن که درودهایت بر او و پدرانش باد ، در این ساعت ، و فی کُلّ ساعَة وَلیّا و حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً و در هر ساعت سرپرست و نگهبان و پیشوا و یاور و راهنما و دیده بان باش ، حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً . تا او را با رغبت مردم در زمینت سکونت دهی، و زمانی طولانی بهره مندش سازی متن خالص عربی دعای اللهم کن لولیک اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
🍃🌹🍃 راه حل قهر با انتخابات نیست... من از حق خود نمیگذرم و رای می‌دهم..... جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️«امام صادق» (عليه السلام) چه صفاتی را برای شخصی كه با او «مشورت» ميشود لازم می دانند؟ 🔹 (عليه السلام) در روايتى كه محدث قمى آن را در «سفينة البحار» آورده است می فرمايد:  «المَشوِرَةٌ لَا يَكُونُ الَّا بِحُدُودِها فَمَن عَرِف بِحُدُودِها وَ اِلَّا كانَتْ مَضَرَّتُها عَلَى المُسْتَشِيرِ اَكثَرُ مِن مَنْفَعَتِهَا لَهُ فَأوَّلُهَا اَنْ يَكُونَ الَّذِى يُشَاوِرُهُ عَاقِلاً وَ الثَّانِيَةُ أَن يَكُونَ حُرّاً مُتَدَيِّناً وَالثَّالِثَةُ اَن يَكُونَ صَدِيقاً مُوَاخِِياً وَالرَّابِعَةُ اَن تُطَلِّعَهُ عَلَى سِرِّكَ فَيَكُونُ عِلمُهُ بِهِ كَعِلْمِكَ بِنَفْسِكَ ثُمَّ يَستُرُ ذَلِكَ وَ يَكتُمُهُ فَاِنَّهُ اِذَا كَانَ عَاقِلاً اِنْتَفَعَتْ بِمَشورَتِهِ وَ اِذَا كَانَ حُرّاً مُتَدَيِّناً جَهَدَ نَفسَهُ فِى النَّصِيحَةِ لَكَ وَ اِذَا كَانَ صَدِيقاً مُوَاخِياً كَتَمَ سِرَّكَ اِذَا اِطَّلَعتَهُ عَلَيهِ وَ اِذَا اِطَّلَعتَهُ عَلَى سِرِّكَ فَكَانَ عِلمُهُ بِهِ كَعِلمِكَ تَمَّتِ المَشوِرَةُ وَ كَمُلَتِ النَّصِيحَةُ»؛ [۱] 🔹[ترجمه روایت:] ( حاصل نمی‌شود، مگر به و آن؛ كسى كه حدود آن را شناخت [به نتيجه رسيده و نفع مى برد] و گرنه آن نسبت به بيشتر از آن است. نخستين حدّ از آن حدود اين است كه با مشورت كند. دوم اين كه كسى كه مورد مشورت قرار مى گيرد و باشد. سوّم اين كه و برادر باشد. چهارم اين كه كسى باشد كه او را بر و خود مطلع كنى، و علمش به آن راز، مثل علم تو به نفس خودت باشد و آن را مستور و كند. 🔹پس اگر شخص باشد از مشورتش مى برى و اگر آزاده و باشد، در نصيحت تو با نفس خود كرده و از تو مضايقه نمى كند، و اگر و برادر باشد تو كرده و علمش به راز تو مثل علم تو باشد، در اين صورت و نصيحت كامل مى شود). از روايت فوق خصوصيات و اوصاف ، روشن شد و اينكه: ، ، ، ، و باشد. پی نوشت: [۱] مستدرك سفينه البحار، نمازى شاهرودى، جامعه مدرسين‏، چ اول‏، ج ‏۶، ص ۶۲ 📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، نسل جوان‏، قم‏، چ اول‏، ج ۲، ص ۳۵۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi