🔴 #هزار_و_یک_نکته
✅ #نکته_نودم
💢 #بررسی_ادبی_آیه_وضو 💢
🔹قسمت اول🔹
🔸شستن صورت و مسح بعض سر، چگونه از آیه استنباط می شود؟
🔸حضرت امام باقر علیه السلام با استفاده از قواعد ادبی، حکم شستن صورت و مسح سر را اثبات می نمایند.
🔸در کتاب وسائل الشیعه، و در روایت باب 23 از ابواب وضو، ح4، زراره از امام باقر علیه السلام نقل فرموده:
🔅عن ابي جعفر عليه السلام قلت له:
الا تخبرني من أين علمت وقلت: ان المسح ببعض الرأس و بعض الرجلين؟
فضحک عليه السلام وقال:
يا زرارة قاله رسول اللَّه صلي الله عليه وآله وسلم ونزل به الکتاب من اللَّه عزَّوجلَّ قال تعالي: (فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ) فعرفنا ان الوجه کله ينبغي أن يُغسل - الي ان قال - ثم فصل تعالي بين الکلام فقال: (وَامْسَحُوا بِرُءُوسِکُمْ) فعرفنا حين قال «برؤسکم» ان المسح ببعض الرأس لمکان الباء.
🔹ترجمه:
❇️زراره از امام باقر علیه السلام پرسید: از کجا دانستي که مسح به بعضي از سر و به بعضي از پا ميباشد؟
حضرت خندید و فرمود:
❇️اي زراره اين حکم را رسول اللَّه صلي الله عليه و آله وسلم فرموده و در باره آن آيه از طرف خدا نازل شد، خداوند متعال فرمود: (فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ) پس از اين جمله فهميديم که بايد همه صورت را شست.
- تا آنکه فرمود: - پس از آن خداوند متعال، بين کلام فاصله انداخت (يعني جمله دوم را از جمله اول جدا نمود) و فرمود: (وَامْسَحُوا بِرُءُوسِکُمْ) پس - از اينکه در شستن صورت «با» نياورد و در مسح سر «با» آورد - و «برؤسکم» فرمود دانستيم که مسح به بعضي از سر است، بخاطر «باء».
♨️توضیح:
آيه شريفه دلالت دارد بر شستن تمام صورت و بر اينکه مسح مقداري از سر واجب است، زيرا معلوم است که «باء» در جمله «برؤسکم» زايد نيست و اصل عدم زياده است و زیاده بدون دلیل، بر خلاف فصاحت و بلاغت است، و روايات فوق در مقام سؤال و بيان و تفسير آيه مبارکه صريح است که «باء» در «برؤسکم» براي تبعيض ميباشد. یعنی بعض سر را مسح کنید.
#لطائف_ادبی_روایات
#لطائف_ادبی_قرآن
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔴 #هزار_و_یک_نکته
✅ #نکته_نود_و_یکم
💢 #بررسی_ادبی_آیه_وضو💢
🔹#قسمت_دوم🔹
✍ما «شيعيان دوازده امامي» واجب ميدانيم که روي پاها مسح شود ولي اهل تسنن به اتفاق ميگويند، بايد پاها مانند صورت و دستها شسته شود.
کدام صحیح است؟
▪️✍استدلال شیعه:
🔸دليل ما علاوه بر روايات فراوان -که صريح در اين هستند که بايد پاها را مسح نمود- آيه شريفه "وَ امْسَحُوا بِرُءُوسِکُمْ وَأَرْجُلَکُمْ إِلَي الْکَعْبَيْنِ" ميباشد.
🔸زيرا بطوري که از سياق آيه شريفه استفاده ميشود، جمله «وارجلکم الي الکعبين» عطف است بر محلّ «برؤسکم» و چون «رؤسکم» مفعول «وامسحوا» است و محلّاً منصوب است، در نتیجه «وارجلکم» نيز منصوب ميباشد - به لحاظ عطف بر محل «برؤسکم» -.
🔅بر اين اساس معناي آيه اين ميشود «سر را مسح کنيد، پاها را نيز مسح کنيد.»
▪️استدلال اهل سنت:
🔸اهل تسنن مدّعي هستند که «وارجلکم الي الکعبين» عطف است به «وجوهکم» و معنا اين ميشود که:
🔅پاها را نيز مانند صورت و دستها بشوييد.
🔸علت این ادعاء این است که اهل سنت ظاهر آيه را گرفته اند که «ارجلکم» به فتح لام است و عطف به «وجوهکم» ميباشد.
▪️پاسخ به استدلال اهل سنت:
سه جواب به استدلال اهل سنت می دهیم:
🔺1. علاوه بر روايات بيانيه که کيفيت وضو گرفتن رسول اللَّه صلي الله عليه وآله وسلم را نقل کرده اند و علاوه بر روايات معتبره کثيره که از اهل بيت پيامبر اکرم عليه السلام در تفسير آيه و در چگونگي وضو وارد شده است،
سياق آيه شريفه گوياي اين است که «و ارجلکم» عطف بر محلّ «برؤسکم» است، زيرا جمله «فاغسلوا وجوهکم» تمام شده و جمله «فامسحوا برؤسکم» فاصله شده است و اين جمله مربوط به مسح سر ميباشد و پس از آن جمله «وارجلکم الي الکعبين» آمده است و بر اساس قواعد ادبی، "فاصل شدن جمله اي مستقل بين معطوف و معطوف عليه"، بر خلاف فصاحت و بلاغت و بر خلاف سياق عبارت است، و کلمات فصحا و بلغا از چنين اموري مبرّي است تا چه رسد به کلام خدواند متعال.
🔺2. ماده «مَسَحَ» متعدي بنفسه است و «باء» حرف جرّ که سر مفعول آن آمده است، براي افاده تبعيض است نه براي تعديه، پس در واقع «برؤسکم» منصوب است و «ارجلکم» عطف است به آن.
🔺3. بسیاری از قراء مانند "فراء" آیه را به کسر "ارجلکم" خوانده اند که خود دلیلی است بر عطف این کلمه بر "برؤسکم".
✅ لذا بر اساس آیه قرآن، وضوی شیعه صحیح است.
#لطائف_ادبی_روایات
#لطائف_ادبی_قرآن
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
12215-ar-mohazerat-fel-elahiyat.pdf
3.4M
📓 #کتاب_محاضرات_فی_اللهیات
📓#کتاب
📔#محاضرات
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
AlMohazerat Fel Elahiat_Tarjomeh.pdf
1.52M
📖 #ترجمه_محاضرات_فی_الهیات از ربانی گلپایگانی
📖#ترجمه
📔#محاضرات
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
DA-14010824-08.mp3
7.82M
⭕️ #درس_اخلاق
♨️ استاد مؤیدی
❗️أَ فِي اللَّهِ شَكٌّ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ؟!
❗️لزوم اختیار و طوفانها و بازبودن دست شیاطین حتی زمان ظهور
❗️چه کنیم که در این ظلمات، نور بدرخشد؟
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🚨 زیارت مجازی مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی
👈روی لینک کلیک کنید👇
🌐 http://tour.soleimani.ir
سپس وارد درب شمالی شده و به مسیر ادامه دهید
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
24.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️نگاهی به #علم_لغت
🎙مرحوم آیت الله مرعشی نجفی رحمه الله تعالی
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سر کلاس به دانشجوها می گیم که زمان شاه وقتی یه #ایرانی میخواست بره #کرج نیاز به اجازه خاص داشت؛ چون خارجیها اونجا بودن! دانشجو باور نمیکرد...
خب بفرما اینم صوت و تصویر آقای #هویدا بهایی، بیش از۱۳سال نخست وزیر محمدرضا شاه بوده.
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
فوائد بحرالعلوم سیّدمهدی نجفی را خریدم به پول ۳ ماه نماز استیجاری. و منِ محزون، شهابالدّین حسینی #مرعشی_نجفی هستم. و این حروف را در حال گرسنگی مینویسم! یک روز و شب به دلیل نداری، چیزی نخوردهام! امیدوارم بتوانم به برکت اجدادم بر این سختیها صبر نمایم.
۱۳۴۱ مدرسه قوام - نجف أشرف
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
1_834380651.apk
14.62M
📱 #نرم_افزار #آزمون_یار_طلاب
👈 نمونه سوالات آزمون تستی قضاوت
👈 نمونه سوالات مصاحبه علمی قضاوت
👈 نمونه سوالات شخصیتی
🔻و کتاب های مهم دیگر
👈 آموزش تجزیه و ترکیب
👈 آموزش متن خوانی عربی
👈 آموزش ترجمه کردن متون عربی
👈 آموزش ادبیات عربی بصورت نموداری
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
♨️عضو کانال 👇شوید:
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
📱نسخه جدید نرمافزار اندرویدی جامع الاحادیث عرضه شد
👈نمایش اطلاعات بیشتر: www.noorsoft.org/fa/News/View/111262
📲 دریافت رایگان نرمافزار موبایلی جامع الأحادیث: www.noorsoft.org/fa/software/View/73958
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
sarfaslhayeshafahi.apk
8.38M
📱#نرم_افزار سرفصلهای شفاهی
📕 پایه۶(لمعه و اصول فقه)
📗 پایه۸(فرائد الاصول )
📘 پایه۱۰(مکاسب و کفایة الاصول)
💠 با امکانات فوقالعاده
👈 آموزش صوتی( تطبیق و توضیح)
👈 متن عربی کتب به همراه اعراب
👈 امکان نمایش یا عدم نمایش اعراب
👈 امکان نمایش یا عدم نمایش ترجمه
✅ لینک دانلود مستقیم نرم افزار
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
♨️عضو کانال 👇شوید:
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
Jame-Dorous-Hozeh-www.Ziaossalehin.ir-V1.6.apk
26.29M
📱#نرم_افزار جامع دروس حوزوی
▪️اولین و جامع ترین نرم افزار اندرویدی دروس حوزوی برای طلاب، اساتید و علاقه مندان به فراگیری دروس حوزه های علمیه می باشد.
❇️ برخی از امکانات مهم نرم افزار جامع دروس حوزوی :
👈 بارگذاری تمامی کتب سطح اول و دوم حوزه
👈 صوت تدریس اساتید مطرح حوزه های علمیه که با متن کتاب تطبیق داده شده
👈 برگزاری آزمون تستی همراه با کارنامه برای تمامی دروس
👈 تطبیق شرح و ترجمه برای کتاب های مهم دروس حوزه
👈 نمونه سوالات امتحانی همراه با پاسخ برای هر درس
👈 قابلیت حاشیه زنی و برجسته کردن مطالب مهم
👈 قرار گرفتن منابع و مراجع تمامی کتب
👌 و ده ها امکانات دیگر جهت سهولت در فراگیری علوم حوزوی
✅ لینک دانلود مستقیم نرم افزار
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
RAR-6.10+104(zoomapk.ir).apk
5.33M
📱برنامه اندرویدی RAR for Android یکی از بهترین برنامه های مدیریت فایلهای فشرده از جمله RAR و Zip است.کار با این #نرم_افزار به دلیل رابط کاربری ساده، بسیار آسان است و بعد از نصب به طور خودکار اکثر فایلهای فشرده را در گوشی شما باز خواهد شد.
✅ امکانات برنامه rar 👇👇👇
➖ قابلیت بازکردن انواع فایل فشرده زیپ، ایزو، رار و …
➖ قابلیت تعمیر فایلهای خراب شده هنگام دانلود
➖ قابلیت بازکردن فایلهای رمزدار فشرده
➖ قابلیت ساخت فایل فشرده از هر نوع فایل
➖ توانایی تقسیم کردن فایلهای بزرگ به فایلهای کوچکتر جهت جابهجایی راحتتر
➖ رابط کاربری آسان و سریع
➖ قابلیت کپی و انتقال فایلهای مختلف
➖ دسترسی به تمام محتویات داخل گوشی و کارت حافظه
➖ قابلیت مدیریت چندین فایل به طور همزمان
➖ امکان تغییر نام فایلهای فشرده
➖ پشتیبانی از انواع گوشیها با هر اندازهٔ صفحهنمایش
➖ دسترسی به محتویات فایلهای فشرده بدون انجام عمل استخراج
✅ لینک دانلود مستقیم نرم افزار
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔴 #هزار_و_یک_نکته
✅ #نکته_نود_و_دوم
💠 چرا علوم ادبی را علوم ادبی نامیدند؟
در كتاب ارزشمند "منتهى الأرب في لغة العرب" آمده است:
🔸«ادب يعنى نگاهداشت حدّ هر چيز».
به همين لحاظ علوم ادبى را علوم ادبى ناميده اند، چون حافظ و نگهدار حدود معارف مربوط به خودند، و هر رشته اى از علوم ادبى ميزانى براى نگاهداشت حدّ معارف خود است.
🔹مثلا علم عروض، يكى از رشته هاى علوم ادبى است كه ميزان شعر، و نظم سنج است.
اين ميزان، حدّ شعر را نگاه مى دارد، كه دو مصراع يك بيت را با يكديگر مى سنجد، و دو بيت يك غزل يا يك قصيده را توزين مى كند، سپس حكم مى كند كه اين شعر زحاف دارد و موزون نيست، پس علم عروض، علم ادب است كه حدّ شعر را نگاه مى دارد و نمى گذارد كه از قالب خود بدر رود.
🔹علم نحو و صرف از علوم ادبي اند. چرا؟
زيرا كه هر زبان در تأديه معنى براى خود حدّى دارد، جمله بنديها و تركيب عبارات آن حدّى دارد، خواندن او حدّى دارد، اعراب او حدّى دارد، علم صرف و نحو، دستور مى دهند كه اين كلمه و اين جمله بايد اينطور اداء كنيد، و بايد بدين وجه پياده نمائيد و بدين صورت بخوانيد، خلاصه، زبان را در قالب خودش نگاه مى دارند، و نمى گذارند از خود بدر برود.
چه همينكه از حدّ خود بدر رفت كج و معوّج مى شود و به غلط معنى مى دهد، هرچيز كه در حدّ خود باشد، موزون و مطبوع است.
♨️برگرفته از: مجموعه مقالات علامه حسن زاده، ص128.
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
1_1103770430.MP3
3.97M
⭕️ #ضرورت_مطالعه_روایات_فقهی
⁉️ اگر ما همان طور که یاد گرفتیم با شرح لمعه نباید فتوا دهیم یادمان دهند که با وسائل الشیعه هم نباید فتوا دهیم چه اشکالی دارد در کنار لمعه وسائل را، النجعه را ببینیم و مانوس شویم ؟!
⁉️ مگر ما مجتهد هستیم که روایت بخوانیم؟!
⁉️ اهل بیت اینگونه به ما یاد دادند؟!
⁉️ آیا با شرح لمعه انسان بیشتر به هوس افتا نمی افتد تا وسایل؟!
🎙 حضرت استاد احمد فربهی
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
@jozve_jz ترجمه عربی معاصر۱.pdf
18.7M
📖 #جزوه_دستنویس_عربی_معاصر۱
♨️ دانلود فایل با لینک مستقیم
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
ترجمه عربی معاصر۱.pdf
5.17M
📖 #جزوه_عربی_معاصر۱
💎 دانلود فایل با لینک مستقیم
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
متناعرابگذاریشدهعربیمعاصر۱.pdf
7.75M
📖 #متن_اعراب_گذاری_شده_عربی_معاصر۱
💎 دانلود فایل با لینک مستقیم
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
ترجمه عربی معاصر 1.pdf
5.55M
📖 #ترجمه_عربی_معاصر۱
💎 دانلود فایل با لینک مستقیم
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
جزوه دستنویس عربی معاصر ۱.pdf
10.1M
📖 #ترجمه_عربی_معاصر۱
💎 دانلود فایل با لینک مستقیم
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
راه میانبر رسیدن به قوه اجتهاد از زبان استاد حسین بغدادی.mp3
6.21M
☝️👈 راه میانبر برای رسیدن به ملکه اجتهاد چیست؟
💢 این است که مدتی #زیست_به_سبک_قله_ها و بزرگان فقه را تجربه کنیم
🎙 حضرت استاد حسین بغدادی
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
دعا هایمان کی و چگونه مستجاب و اثرش دیده می شود ؟ استاد کفیل.mp3
5.44M
☝️👈 #دعا
1⃣ خدا کی درخواست هایمان را پاسخ می دهد؟
2⃣ چگونه دعا های ما مستجاب می شود؟
3⃣ کی ثمره و اثر دعا را در زندگی قراره ببینیم ؟
🎙 حضرت استاد محمد ابراهیم کفیل
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
إنقاذ_کتاب_«الذریعة»_مما_أدرج_فیه_من_الأخطاء_والتصریفات_الشنیعة.pdf
1.42M
📕 #مقاله "إنقاذ کتاب «الذریعة» مما أدرج فیه من الأخطاء و التصرفات الشنیعة"
مقاله ای جالب از آیت الله سید محمدرضا #حسینی_جلالی درباره تصرفات شنیع پسران مرحوم شیخ #آقا_بزرگ طهرانی در الذریعه به هنگام چاپ کتاب!
تحقیر و تجهیل سعد بن عبدالله اشعری قمی از بزرگان مکتب تشیع نیز از تحریفات دو فرزند کمونیست آقا بزرگ بود درحالی که استاد جلالی نشان دادهاند این مطالب در نسخه خطی الذریعة موجود نیست.
استاد جلالی در انتهای مقاله پیشنهاد میکنند که الذریعة بر اساس نسخه دستخط آقا بزرگ و نسخه فرعی مرحوم آقا سید عزیز طباطبایی(محقق طباطبایی) و نیز با توجه به مستدرکاتی که برخی علما بر الذریعة نوشتهاند مجدد به چاپ برسد و کتاب حاضر از تحریفات صورت گرفته رهایی یابد.
🌐 www.jalaali.ir
#محقق_طباطبایی
#کتاب_شناسی
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
📃شاهدی دیگر👆
همچنین اقای رسول جعفریان در سخنرانیی که درباره شیخ #آقا_بزرگ تهرانی داره هم به این مطلب اشاره میکنه و تایید میکنه این مطلبو و میگه من از خود اقای منزوی(پسر آقابزرگ) شنیدم و اینکه استادم آقای سید محمدعلی #روضاتی و تعدادی از علمای قم هم اعتراض داشتن به این اضافات
علامه روضاتی(محقق و نسخه پژوه معروف اصفهان) الذریعة رو تعبیر به کتاب مشترک میکردن!
🎞 لینک سخنرانی 👉
از دقیقه بیست به بعد استماع کنید
#کتاب_شناسی
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺صوت ملکوتی مقام معظم رهبری
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
#حدیث_شناسی
🎥پیشگویی عجیب عارف بزرگ آیة الله کشمیری شاگرد آیةالله قاضی در زمانیکه امام(ره) درنجف تبعید بود:
آقای خمینی گفت من درنجف میمیرم، من به او گفتم تو میروی ایران ودر ایران میمیری و حکومت اسلام برقرار میشود... ولی به آقا مصطفی (پسر امام) گفتم تو از انقلاب بهره ای نداری و نیستی
👌پیشبینی عجیب ۱۴۰۰سال قبل توسط امام صادق(ع) نسبت به وقوع انقلاب ایران : وَیَنقَلِبُ مُلکُ العَجَم فی مُحَرَّم یَسفِکُ الدَّماءِ حتّی یَفِرُّ مَلِکُ العَجَم لِئَلّا یَأخُذُهُ النّاس ثُمَّ یُهلکُ غَمَّا وَتَدوُمُ الفِتنَهُ وَیَدوُمُ الأِنقلاب وَبَشِّر النّاس بِظُهورِ الحُجَّه(عج)
درسرزمین عجم انقلاب میشود وشاه ایران درمحرم خونهای زیاد میریزد (کشتار ۱۵خرداد درماه محرم) و سپس شاه از ایران فرار کرده تا مبادا اورا مجازات کنند (شعار مردم: قسم به خون شهدا، شاه تورا میکشیم) سپس شاه ازشدت غم، هلاک میشود (دق مرگ شدن شاه) ولی فتنهها ادامه مییابند و انقلاب نیز باقی میماند ودر آنزمان مردم را بشارت ده به ظهور حجت(عج)
(بیان الائمه جلد1 ص222)
🔴روایتی که دارد دست به دست می شود، در یک منبع پر از جعلیات و اراجیف به اسم روایت آمده، کتاب بیان الأئمة نوشته مهدی زین العابدین، این شخص در یک کتاب چند جلدی عجائب و غرائبی را با عنوان روایت نوشته مثلا در جایی می نویسد :
عن الصادق عليه السلام
خُتم المرجعية بأبي القاسم الخويي...!!
امام صادق عليه السلام فرمودند:
مرجعيت با آیت الله خویی ختم می شود! (ظاهرا بعد از ایشان امثال آقای بهجت وامام و.... مرجع نبودند!!)
🔺️🔺️لطفا به محض دیدن هر پیام آن را در گروه ها و کانالها منتشر نکنید! ابتدا از صحت آن مطمئن شوید.
📍📍کلمه انقلاب در زبان فارسی با زبان عربی تفاوت دارد، ظاهرا نویسنده (یا جاعل) حدیث نمی دانسته!
@dehban_ir
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔴 #هزار_و_یک_نکته
✅ #نکته_نود_و_سوم
♨️فرق #غرض و #علت_غایی با #فایده و #غایت
1⃣ #غرض: چیزی که فاعل را برمی انگیزد برای رسیدن به آن.
2⃣ #فایده: لازمه ای که مقصود فاعل نبوده
✍مثال: چاهی را ⛏حفر میکنیم برای رسیدن به آب💦 ولی به گنج💫 میرسیم.
3⃣ #غرض: آب فایده: گنج
✅نتیجه: غرض مقصود اصلی و بالذات است اما فایده مقصود فرعی و بالعرض است.
📚منبع: رفع الغاشیه من غوامض الحاشیه ص۶۲۸
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
کانال(🌺(جَنَّةُ الْمُعرِبِين)🌺)
https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249