حد صمیمت بین مربی و متربی
در اینباره سوالاتی مطرح است:
مساله عدالت در مواجهه عاطفی با اعضا، مساله نسل احساسی و نیازها و کمبودهای عاطفی او، مساله حدود مطلوب صمیمیت با متربیان، مساله شناخت بیشتر از نیازهای مخاطبین که با صمیمیت بدست می آید و …
که در پاسخ این موارد باید گفت:
حس متربی ها در سنین مختلف، بسیار متفاوت است؛ دوران کودکی یک طور است، قبل از بلوغ یک جور است بعدش یک جور دیگر و این کار را دشوار می کند.
حس ذاتا آنی است و پایدار نیست؛ اگر مبنای ارتباط بخواهد حس باشد این عیب را دارد که اگر دیگری آمد و افسار حس فرد را تحت کنترل خودش درآورد می تواند آن را به سمت دیگری ببرد و این خطر است. در حالیکه اندیشه و عقل اینگونه نیست.
حس می تواند به عنوان یک ابزار مقطعی قابل استفاده باشد، منکر این نیستیم ولی یک راهبرد برای ارتباط نمیتواند باشد.
برای یافتن حد صمیمیت بین مربی و متربی باید دقت داشت که مربی الگوست؛ الگو همیشه باید یک وجه متمایزی داشته باشد، اگر کاملا شد مثل رفیقش دیگر نمی تواند الگو باشد. لذا حفظ یک حریم ضروری است.
این حریم و احترام بسته به افراد فرق دارد؛ مهم این است که در عین صمیمت، حریم شرع و اخلاق حفظ شود.
حفظ حریم کرامت انسان یک اصل است. حفظ ادب و احترام.
البته حریم ها برای گروه های مختلف فرق دارد. فرد در جمع دوستانش یک حریم دارد و در جمعی که پذیرفته است که مربی باشد یک حریم بسته تری دارد و باید مواظب رفتارهایش باشد.
رابطه مربی و متربی یک سری الزامات دوسویه دارد. اساسا آیا مربی ظرفیت صمیمت و اطلاع از لایه های بعدی مسائل متربی را دارد؟ مثلا مسائل خانوادگی او یا سایر ارتباطاتش و …؟ در بسیاری مواقع ندارد و به همین دلیل نباید دایره صمیمیت به سمت مسائل فردی و شخصی افراد برسد.
ظاهرا اینگونه است که رسول خدا هم به طور کلی یک رابطه مرشدانه با مردم داشت مگر در مواردی که خود مردم مراجعه می کردند. یعنی اصل رابطه مشاوره ای و روانشناسانه نبوده.
لذا مربی نباید در مسائل فردی و لایه های فردی ورود کند؛ اساسا مربی یک تعریف جمعی دارد نه فردی و قرار نیست به مسائل همه افراد رسیدگی کند. بلکه باید جمع را حفظ کند و ورودش به مسائل فردی باید در مواردی باشد که مصلحت جمع خدشه دار می شود و در حد رفع مشکل متربی که بیشتر مواقع به درخواست متربی است.
مسائل فردی افراد نباید برای مربی مشغولیت ذهنی ایجاد کند.
در این مساله اساسا نگاه حداقلی است چون مربی ها حداقلی هستند و خودشان جوان های نپخته کم سن و سال هستند. باید از این حداقل به حداکثر رسید. اگر در همین حد عمومی نقش مربی گری به خوبی انجام شود کم کم پختگی لازم ایجاد می شود.
در مسائل حسی باید دقت داشت که به گونه ایست که اگر مربی ورود کند و پختگی کافی را نداشته باشد می تواند فرد را تا جاهایی ببرد که دیگر امکان بازگشت نیست و حساسیت زیاد است.
شٵن مربی با بقیه افراد فرق دارد. اگر وجه تمایز مربی و یک پله بالاتر بودن او از بین برود دیگر الگو نیست.
باید قواعد و شاخص های کلی را برای حد صمیمیت تعیین کرد و تذکرها هم باید باشد. باید یک حالت چارچوب قابل انعطاف بسته به افراد تعیین کرد. یعنی نه رها و بی قاعده باشد و نه خشک و سازمانی. یک حداقل مجموعه ای البته قابل تعریف است؛ حفظ حریم اخلاق انسانی و شریعت.
#صمیمت نباید در حیطه شخصی باشد، نباید لوس کردن افراد باشد، نباید ترحم باشد.
اینکه صمیمت باعث شناخت بیشتر می شود قابل انکار نیست ولی باید اصول گفته شده را حفظ کرد و الا نباید بخاطر شناخت، آن قواعد را زیرپا گذاشت.
بجای آن باید از روش های علمی برای شناخت نیازها استفاده کنید.
درباره مربی نظر بنده این است که اطلاعات و دانش و مهارت مهم است ولی مهمتر آن حس و قدرت ارتباطی فرد است. که این حس و قدرت ارتباطی الزاما مبتنی بر اطلاعات و دانش نیست. برای انتخاب مربی باید این افراد را انتخاب کنید و به تدریج عیب های فرد را اصلاح کنید.
اگر بنا به انتخاب باشد بین فرد با قدرت ارتباط قوی و فرد با قدرت مدیریت قوی و ارتباط ضعیف؛ قدرت ارتباط مهمتر است چون نمی شود آن را آموزش داد ولی مدیریت را می شود.
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
سرودهای عفاف و حجاب
۲۱تیر روز عفاف و حجاب
https://eitaa.com/soruod/4097
https://eitaa.com/soruod/4092
https://eitaa.com/soruod/4087
https://eitaa.com/soruod/4082
https://eitaa.com/soruod/4077
https://eitaa.com/soruod/4072
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
🚨 #مربی_هیچکاره_است (۲) #یادداشت_سریالی (برداشت های آزاد تربیتی از #سیره_تربیتی شهید محمد عبدی و ش
🚨 #مربی_هیچکاره_است (۳)
#یادداشت_سریالی
(برداشت های آزاد تربیتی از #سیره_تربیتی شهید محمد عبدی و شهید احمدعلی نیری)
⚠️این مطلب که دارید میخونید قسمت سوم یک #یادداشت_سریالی است، پس ابتدا قسمت های قبلی رو یه از طریق لینکهای زیر یه #نگاه_دقیق بندازید بعد بیاید سراغ این قسمت...!
eitaa.com/morabi_masjed/4884
eitaa.com/morabi_masjed/4966
خوب کجا بودیم؟
روش های شاگرد درس خون(مربی حرفہ ای)شدن رو داشتیم با شما اساتید😉مرور میکردیم و تا شماره ۵ رو عرض کردیم و حالا ادامه اش:
6⃣ شاگرد درس خون میگرده موفق ترین های این کلاس ها رو پیدا میکنه و بهشون نزدیک میشه تا انگیزش چندین برابر بشه و فواید کلاس رو به چشم خودش در افراد موفق ببینه(مثلا بهترین فرد مسجدی یا پایکار ترین فرد در ارتباط با شهدا رو پیدا میکنه و باهاش ارتباط میگیره و....)
7⃣ شاگرد درس خون باید برای خودش یک نفر رو انتخاب کنه که توی هر ۵تا کلاس "موفق" حرکت کرده باشه و الگوی خودش قرار بده(نگید من رسوندم: یکی مثل شهید #چمران خودمون که انصافا توی همه چی موفق و اول بود)
8⃣ شاگرد درس خون باید مطالبی رو که در طول هفته از این ۵تا کلاس مناسب میبینه یادداشت و به دیگران منتقل کنه{هر هفته حداقل یک نفر رو باید از مطالبی که دستگیرت میشه مطلع کنی}.
حالا چرا باید اینکار رو کرد?
🔺الف) باعث میشه علمت برکت پیدا کنه(بالاخره زکات علم نشر دادنشه).
🔺ب)باعث میشه یکی دیگه هم از مطلب بهره مند بشه(که برکات معنویش نصیب خود شاگرد درس خون میشه).
🔺ج)باعث میشه شاگرد راه انتقال مطلب رو (به صورت تجربی) فرا بگیره.
🔺د) باعث میشه شاگرد درس خون همیشه سعی کنه از ۵تا کلاسی که میره مطالبی رو یادداشت برداری کنه.
🔺ه)باعث حفظ و تثبیت مطلب در ذهن خود شاگرد درس خون میشه(چون یادآوری میشه و یه جورایی استاد اون مطلب میشی)
📢نکته جالب:
اینکه اگر یک مربی یادداشت نویسی حرفه ای از کلاس ها رو انجام بده بعد از مدتی با یه دفتر روبه رو میشه که کلی مطلب بدرد بخور توش نوشته و کلی تجربه نویسندگی بدست اورده(خدا رو چه دیدی? یهو شاید اون نوشته مناسب چاپ و نشر برای بقیه هم باشه)
‼️یادآوری
۵تا کلاس کدوما بودن?
۱/مسجد
۲/هیئت
۳/مقبره شهدا
۴/نماز جمعه
۵/کلاس اخلاق
البته میدونم باز سوال میکنید که
خوب چطور میشه این مطالب رو به دیگری منتقل کرد?😐
(اانتقال مطلب و محتوا راه های زیادی داره که میمونه برای جلسه بعدی😉)
😎مخلص هر چی بچه درس خونه که قرار بعدا بشه مربی حرفه ای
📚ارتباط با نویسنده(نقد و پیشنهاد):
علی کمال آبادی
بَرو بَچ منتظرین قائم*عج
@fadaee
#سیره_تربیتی #مهارتهای_مربی
#مربی_حرفهای #تربیتی
#یادداشت_سریالی
#مربی_هیچکاره_است
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
جریان سازی فرهنگی چگونه #جریان_سازی کنیم؟ 🔴بخش چهارم #ارتباط و #احترام 🔹در مطلب قبل عرض کردیم ک
جریان سازی فرهنگی
چگونه #جریان_سازی کنیم؟
🔴بخش پنجم
#اولویت_شناسی
🔹حتماً در استان یا شهر یا محله خودتون می بینید برخی از افراد و گروه ها و مساجد که حجم فعالیتشون بسیار بالاست. حجم اقدامات فرهنگی و تربیتی و جهادی شون نسبت به سایرین بالاست. در بزنگاه ها هم خیلی مدعی اند که ما باید تصمیم گیر باشیم، ما باید تعیین کننده باشیم، سهم ما در تصمیم گیری باید بیشتر از سایرین باشید و ... .
🔹اما در واقعیات می بینید که این ها هیچ تعیین کننده نیستند، مؤثر و #جریان_ساز نیستند، علی رغم این همه کار و فعالیت و حتی منابع مالی و انسانی و نیرو، باز توان تعیین سرنوشت محله اطراف خودشون رو ندارن چه برسه به یه شهر یا یه استان یا کشور!!
یکی از دلایل اینه که اینها اولویت بندی ندارن. مسائل رو اصلی فرعی نمیکنن. طرح و برنامه هاشون رو به ترتیب شماره گذاری و ارزش گذاری نمیکنن.
🔹یکی دیگه از الزامات کار مؤثر و جریان ساز، شناخت اولویت ها و اولویت بندی مسائل و اقدامات است، یعنی ما بدونیم که در چه زمانی، چه مکانی، چه کاری رو انجام بدیم. اصلی فرعی کردن مسائل خیلی خیلی مهمه.
🔹نمیدونن مثلاً امسال – سال 98 – اولویت مجموعه شون چیه! اولویت محله شون چیه؛ اولویت شهر و استانشون چیه. مثل تراکتور دارن بار میکشن و بارها رو جابجا میکنن. اما نمیدونن امسال، این ماه، امروز چه چیزی اولویت داره.
1⃣ گاه می بینید یه تشکل دانشجویی، عرضه نداره فضای سیاسی دانشگاه خودش رو فتح کنه، فضای فرهنگی دانشگاهش رو تحت تأثیر قرار بده، نمیتونه ده تا نیرو جذب کنه، نمیتونه 40-50 تا نیروی خودش رو پرورش بده، آموزش بده براشون دوره بذاره، بعد میاد فراخوان اردو جهادی میزنه!!
🔹این اردوی جهادی راحت ترین کار برا یه تشکل دانشجوییه که اصول رو ول کرده چسبیده به فروع! بله؛ اردوی جهادی بسیار نیازه، اردوی جهادی باعث میشه همون 7-8-10 نفری که میرن روحیه شون جهادی بشه، من فواید و ارزش والای اردوی جهادی رو میدونم. اما عرضم اینه تا یه تشکل دانشجویی مثل بسیج یا انجمن، کارهای اصلی ش رو زمینه، اردو جهادی نداره! تشکل دانشجویی اولویتش دانشگاهشه.
لذا وقتی وظایف اصلی رو انجام نداده دیگه این تشکل در زمان بزنگاه ها، در انتخابات ها و ... دیگه در دانشگاه تأثیری نداره!
2⃣ یا برخی مساجد تمام همّ و غم شون برگزاری مراسم #هیئت سینه زنی هس. یا حلقه های #طرح_صالحین هست (نقد طرح صالحین رو بزودی جداگانه ارائه خواهم کرد) بعد می بینی تو این حلقه ها مسائل اصلی ارائه نمیشه. هیچ محتوای مهمی ارائه نمیشه. محتوای ارائه شده بسیار ضعیفه. محتوای ارائه شده انسان ساز نیس. برنامه خاصی هم برا محله نداره. برنامه ای برای شهر و ارتباط با سایر مساجد نداره، دیگه این مسجد از مسائل اصلی خودش در محل و منطقه و شهر غافل میشه. اگه این مسجد برای یکسال و دوسال آینده ش برنامه ریزی کنه و برا تربیت نیروهاش یه طرح جامع در نظر بگیره یه طرح هم برا تعامل و ارتباط با محله مسجد، یه طرح و برنامه برا تعامل و ارتباط با مابقی مساجد و ... قطعاً موفقه.
3⃣یا یه مجموعه رسانه ای در سطح یه شهر یا استان؛ هیچ اولویتی بندی نداره. صرفاً روزمرگی. صرفا نشر اخبار. هر حادثه ای پیش بیاد دیگه غرق اون حادثه بشه. سیل بیاد دیگه اونم سیل با خودش می بره. اما یه مجموعه رسانه ای باید برای امسالش –مثلا 98- طرح و برنامه داشته باشه. برای رونق تولید چه ایده و طرحی داره؟ برا انتخابات مجلس چه ایده و طرحی داره؟ برا رهاشدگی اقتصاد کشور چه برنامه ای داره؟ برا نماینده شهرشون چه برنامه ای داره؟ برا دوسال آینده چه برنامه ای داره؟
🔹اولویت بندی کارها، فرزند برنامه ریزی است. یعنی اول باید برنامه داشته باشید. 10 تا – 20 تا برنامه داریم برا امسال؛ حالا این 10-20 تا رو من اولویت بندی کنم. ارزش کدومشون بالاتره؟ کدومشون مهمتره؟ به همون اندازه ارزشش، براش وقت بذارم و براش هزینه بدم.
اولویت بندی مستحب نیست رفقا؛ اولویت شناسی و اولویت بندی واجبه بر من وشما!
🔹حضرت رسول (ص) به حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمود: « يا عليّ، إذا رأيت الناس يشتغلون بالفضائل فاشتغل أنت بإتمام الفرائض. هر گاه ديدى مردم به نوافل و مستحبات می پردازند وتوجهی به واجبات ندارند، علی جان، تو به واجبات بپرداز در انجام واجبات بكوش . تو مشغول انجام واجبات به طور کامل باش.»
✍ داود مدرسی یان
قسمت قبلی این مطلب رو اینجا بخونید:
1⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4831
2⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4889
3⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4932
4⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4974
ادامه مطلب را در دوشنبه های فرهنگی دنبال کنید
#جریان_سازی
#فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_69329738.pdf
519.8K
آشنایی با مدرسه ی مسجد محور
تعاریف
اهداف و قوانین
نظام تربیتی و...
#مدرسه_مسجد_محور
#مسجد
#مدرسه
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار فرهنگی ذوق میخواهد...
حجة الاسلام انجوی نژاد
#کار_فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
تدبیر تشڪیلاتے
بخش هشتم
🔵 نفس کار گروهی چشم پوشی از برخی اهداف شخصی برای تشکیل گروه جهت بیشتر کردن احتمال تحقق اهداف مشترک است. بنابراین یادمان باشد در کار تشکیلاتی منافع جمعی بر منافع فردی ارجحیت دارد. جایی که منافع شخصی با منافع جمعی در تعارض قرار گرفت نمیتوانیم موقتا از تقید به مصوبات جمعی خارج شویم
#اصول_کار_تشکیلاتی
#تدبیر_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
⬛️ چرا کسی منو به حساب نمیاره؟
🔶️ در یک مجموعه ای از افراد ، شخصی که در نوک مدیریت قرار دارد عموما در ذات پنهان خود علاقه مند است که دیگر اعضای مجموعه خود ، او را به عنوان #شخص_اول قبول داشته و در ضمیر پنهان تمام اقدامات ، او و تفکرات او را مقدم بر همه چیز بدانند و گوش به فرمان مطلق رهبر مجموعه باشند.
این تفکر برای تشکیلات #مخرب است.
چرایی این مطلب را اینگونه میتوان بیان کرد که این تفکر از مویرگ های نامرئی یک رذیله اخلاقی به نام تکبر سرچشمه می گیرد که فلج کننده روال مدیریتی و متفرق کننده اعضای یک مجموعه است.
🔸 امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند :
تواضع و فروتني مقام و منزلت انسان را رفيع کرده و تكبر و خودخواهي مقام او را پايين ميآورد.
التّواضُعُ يَرفَعُ، التكبّرُ يَضَعُ
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
خاطرات تشکیلاتی.pdf
668K
📝خاطرات تشکیلاتی
خاطرات تشکیلاتی فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی
#تشکیلات
#خاطرات_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
یک گوش خوب چقدر هزینه دارد؟
ضرورت کار تربیتی با وجود کمبود امکانات
ما در تابستان کارهایی میکنیم اما در طول سال تعطیل میشود و دوباره در تابستان شروع میکنیم اما هنر این است که با وجود کمبودها کار تربیتی کنیم.
اگر پول ندارید، میتوانید داخل مسجد بنشینید و با بچهها حرف بزنید و بخندید.
بروید مطالعه کنید و گوش خوبی برای بچهها باشید، اینکه خرجی ندارد. اولین کاری هم که میکنید این باشد که به بچهها اجازه سخن گفتن بدهید و خودتان گوش کنید.
قویترین مربی کسی است که کمتر از کلام استفاده کند. یکی از کارهای اساسی برای نفوذ در میان نوجوانها و کار کردن، این است که گوش خوبی باشیم. پدر و مادرها هم باید «گوش» خوبی باشند تا بچهها به سراغ «گوشیها» نروند. اگر شما گوشهای خوبی نباشید، بچهها سراغ گوشیها میروند؛ زیرا پشتشان یک گوش خوب است! خلاصه اینکه با وجود کمبود امکانات هم میشود کار کرد.
مگر یک گوش خوب چهقدر خرج دارد؟
در مسجد بنشین و طوری باش که جوانها حرفهای دلشان را به تو بگویند. بچهها کسی را ندارند که با آنها حرف بزنند.
حالا بعد از اینکه این حرفها را شنیدیم چه باید کرد؟ روشن است باید تلاش کنید؛ مگر خرازی و همت و… چه میکردند. بروید اسلحه پیدا کنید؛ اسلحه این کار در قرآن و روایات است؛ در کتابهای آقای مطهری، صفایی، طاهرزاده و آیت الله مصباح است. بروید بگردید و ببینید چه کسی کار تربیتی کرده، بخوانید و بیائید کار کنید.
اگر پول هم نبود، نهایتش این است که برخی کارها تعطیل میشود، مثلا اردو برگزار نمیکنید و یا به فلان پارک نمیروید.
با همین امکانات اندک هم میتوان کارهای بسیاری انجام داد. بله! اگر زمین چمن و سالن سرپوشیده هم مهیا شود، خیلی بهتر است. ان شاء الله روزی مسئولین اینها را به شما واگذار میکنند ولی فرصتی نیست که بخواهیم منتظر شویم زیرا بار روی دوشمان است.
استاد مجتبی وافی
#تربیتی
#امکانات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
جریان سازی فرهنگی چگونه #جریان_سازی کنیم؟ 🔴بخش پنجم #اولویت_شناسی 🔹حتماً در استان یا شهر یا محل
جریان سازی فرهنگی
چگونه #جریان_سازی کنیم؟
🔴بخش ششم
#ارث_بری ممنوع
🔹برخی فکر میکنن برای جریان سازی و تأثیر بیشتر بهتره که در چندین مجموعه عضو بشن. در چندین مجموعه مسئولیت بگیرن. لذا تکلیفدان شون درد میگیره و در چندین تشکل و انجمن و مجموعه، مسئولیت میگیرن. ما به این تعدد مسئولیت ها میگیم ارث بری از چندین مجموعه.
🔹یکی از مشکلات و واقعا معضلات کار تشکیلاتی ما بچه های انقلابی اینه که سیم خودمون رو به خیلی جاها وصل کردیم. هر جایی یه نوک میزنیم! تو هر دم و دستگاهی یه مسئولیت میگیریم! تو انجمن دانشگاهمون معاون سیاسی شدیم، تو بسیج مسئول فلان دوره شدیم، تو مسجد محلمون شدیم مسئول یه حلقه؛ توی فلان جمعیت یا حزب یا جبهه سیاسی در شهرمون شدیم مسئول رسانه؛ در فضای مجازی هم در برخی تشکیلات های مجازی هم مسئولیت گرفتیم که فلان موضوع رو پیش ببریم و ... .
🔹گاه می بینید یه آدم رسانه ای، روابط عمومی یه اداره شده، مسئول رسانه یه حزب سیاسی یا یه تشکل فرهنگی شده، خودش یک یا چند رسانه داره، سردبیر یا عضو شورای سردبیر یه رسانه دیگه هم شده و ... .
🔹فرق نمیکنه بین روحانی و غیرروحانی! روحانی دیدم که در چندین مجموعه فرهنگی مسئولیت گرفته، آخرش هیچکدوم رو هم نمیرسید به درستی انجام بده.
🔹تعدد مسئولیت ها مث تعدد مشاغل هست. چند آدم چندشغله سراغ دارید که امروز توی جامعه به عنوان یه آدم #جریان_ساز الگو شده باشه؟ ابوالمسئول بودن برای من بچه حزب اللهی همانقدر بده که ابوالمشاغل بودن برای بزرگان سیاسی!!
🔹من آدمای زیادی طی این چندسال دیدم که اینجوری بودن و بعداز سالها نه مؤثر بودن، نه تأثیرگذار بودن، نه فعال بودن نه ... . حتی برخی شون بریدن! تمرکز خودشون رو از دست دادن و کل بار رو رو زمین گذاشتن!
🔹وقتی آدم سیمش به چندین مجموعه وصله، واقعیتش اینه که نمیرسه. همه مجموعه ها هم تا می بینن شما یه توان خوبی دارید، هر مجموعه ای دوست داره شما رو جذب کنه. شما هم سرِ رودروایسی یا علاقه و شهوتِ مسئولیت میرید و در مجموعه های مختلفی پست میگیرید. کار هیچکدوم رو هم نمیتونید انجام بدید. کار اون مجموعه ها رو زمین می مونه.
🔹بعد از چندسال هم احساس میکنید آدم موفقی نبودید و نیستید چون کار هیچکدوم از مجموعه ها رو به درستی انجام ندادید. لذا احساس پوچی میکنید. از همه چیز می برید. وقتی موفقیتی نمی بینید دیگه ترک میکنید. همه اون مجموعه ها هم به مرور دیگه علاقه به شما و کار شما ندارن. بعدها اگه بخوایید به تنهایی یه کاری رو شروع کنید دیگران پای کار شما نمیان چون آدم موفقی نبودید! لذا موفق نمیشید جریان سازی کنید.
🔹اشتباه نشه منظور این نیست که قطع ارتباط کنید! خیر با همه مرتبط باشید با همه رابطه داشته باشید اما عزیزم، سیمت رو به همه جا وصل نکن. ببین کدوم کار اولویت داره. کدوم مجموعه اولویت داره. توان خودت رو ببین بعد بسم الله.
🔹حرف اینه که #ارث_بری از چندین پدر یا چندین مجموعه ممنوع! ما باید بدونیم که نمیشه از چندین مجموعه ارث برد. اگه میخوایید #جریان_ساز باشید تعداد پست ها و مجموعه ها رو به حداقل برسونید. یه کار یا دو کار خوب رو بگیرید و ادامه بدید تا به نتیجه برسید. بله خودتون رو دیگه تا آخر عمر در همون نقطه نگه ندارید. میتونید به مجموعه های مهمتر و بالاتر برید. ولی اول کار خودتون رو به همه جا نچسبونید. چون توان شما محدوده؛ وقت شما محدوده؛ تخصص شما محدوده.
✍ داود مدرسی یان
قسمت قبلی این مطلب رو اینجا بخونید:
1⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4831
2⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4889
3⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4932
4⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4974
5⃣ eitaa.com/morabi_masjed/5010
ادامه مطلب را در دوشنبه های فرهنگی دنبال کنید
#جریان_سازی
#فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🍃وحدت تشکیلاتی 🍃
🌳یک تشکیلات واحد، اولین و واضح ترین معنایش این است که افرادی که در این تشکیلات کار می کنند به دنبال یک جهت واحدی، به دنبال گمشده ی واحدی می گردند، آن هم با همکاری و همراهی و همگامی با یکدیگر. پس اخلاق تشکیلاتی یعنی اخلاق اسلامی؛ اخلاق تشکیلاتی یعنی اخلاق اسلامی منظم، یعنی چگونگی برخورد دو برادر، دو هم فکر، دو هم آهنگ، دو هم جهت.
💠امام خامنه ای 💠
#اصول_کار_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
#سروش
http://sapp.ir/morabi_masjed
#ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✅ بسته کامل اردویی
اردو یکی از برنامه های ثابت و پرجاذبه همه مجموعه های تربیتی است.
اردو قابلیت ها و ظرفیتهایی تربیتی بسیاری دارد از جمله:
🔸 شناخت ویژگی های متربیان چون در موقعیت های متنوع قرار می گیرد
🔹 رشد و تقویت روحیه همکاری متربیان ( زندگی جمعی، مسئولیت اجتماعی دادن، مسئولیت مشترک دادن به آنها)
🔸اردو بستری مناسب است برای شناخت روحیات ( متربیان برای مربی و متربی برای خودش)
🔹بستری مناسب برای اجرای برنامه غیر آموزشی
🔸بستری مناسب برای تمرین اخلاق و ترک عادات نا مناسب
🔹بستری مناسب برای رشد خلاقیت ها بدلیل محدودیت ها
🔸بستری مناسب برای آمادگی پیداکردن برای مقابله با مشکلات
🔹بستری مناسب برای انس و الفت بین متربی و مربی و اعضای گروه با هم
🔸بستری مناسب برای تخلیه سالم انرژی
🔹رشد و تقویت شخصیت، اعتمادبه نفس، اراده، تفکر، زندگی جمعی، هویت و انسجام گروهی
و ...
تربیت و رشد از جمله اهداف اصلی برقراری اردو است.
یکی از هنرهای مربی؛ برگزاری اردوهای هدفمند و استفاده حداکثری از قابلیت های این برنامه است.
امروز بسته کامل اردویی تقدیم میشود که ان شاالله برای رسیدن به این اهداف کمک مربیان باشد.
#اردو
#اردوی_تربیتی
مربےمحور؛نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_438344138891460756.doc
434.7K
🔸اردوی تربیتی چگونه و با کدام برنامه؟
#اردو
مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_193444777256026426.pdf
1.33M
اردوی تربیتی:
فرآیند برگزاری اردو
اصول برنامه ریزی اردو
مسائل تربیتی اردو
و...
#اردو
مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf