eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
398 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
#دوران_نامزدی #احکام 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
#آثار_سخن_نیکو 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
سلام و عرض تبریک ایام متعلق به عزیزان بسیجی. خوش امد عرض می کنم محضر عزیزان تازه وارد. در صورت امکان و صلاحدید، دوستان و ادد لیست خود را به کانال دعوت فرمایید تا از حضور پر شور دوستان و سروران مستفیض باشیم. اگر هر عزیزی سوال و مطلب و شبهه ای در ذهن دارد که حقیر می توانم خدمتگزاری کنم در خصوصی مطرح بفرمایید تا انجام وظیفه کنم. @khameneieshQ حیدری
جایگاه زنان در قرآن.mp3
1.84M
❓سؤال : آیا خدا در قرآن بین زن و مرد تفاوتی قائل شده ؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پاسخ : در این صوت🔊جواب سوال را بشنویم 📣 پاسخگویی توسط :استاد ⏰ مدت زمان 3دقیقه 📀 حجم :1.8 مگا بایت 🌸پاسخ به همه سوالات بی جواب را اینجا کوتاه و جذاب ببین 👇 👇👇👇 @javadheidari110
#احکام_شرعی #جراحی_بینی #احکام_بانوان 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═
💠 حدیث روز 💠 ⚠️ عاقبت انجام گناه 🔻امام حسین علیه‌السلام: مَنْ‏ حَاوَلَ‏ أَمْراً بِمَعْصِيَةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا يَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِي‏ءِ مَا يَحْذَرُ ‼️ اگر کسی از راه گناه بخواهد به مقصود برسد، دوان‌دوان به ضدّمطلوب رفته و از آن چه می‌ترسیده حتماً به سرش خواهد آمد. 📚 الکافی، ج ۲، ص ۳۷۳ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
attachment (6).mp3
7.63M
❓سؤال : چه شد که جهنمی شدید؟!! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پاسخ : در این صوت🔊جواب سوال را بشنویم 📣 پاسخگویی توسط: استاد ‌ •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
♦️سلام روایات است از ائمه (ع) در باره بهترین اوقات همبستری که یکیش این است میگویند کسی که در روز دوشنبه به دنیا میاد حافظ قرآن خواهد بود ولی بعضی افراد که در روز دوشنبه به دنیا میاد حافظ قرآن نیستند میخواستم یک دلیل منطقی بفهمم سلام علیکم به چند نکته توجه داشته باشیم: 1. گاهی یک دستورالعمل مربوط به شخص خاص بوده و این نسخه برای همه نیست. (قضیه ی شخصی) 2. گاهی روایتی اشاره به یک عامل می کند و عوامل تاثیر گذار دیگر در رسیدن به نتیجه در روایات دیگر مطرح شده است. مثلا : شب دوشنبه زمینه هایی دارد(چه معنوی و چه دنیوی) که اگر کسی در این شب انعقاد نطفه اش اتفاق افتاده باشد و بعد در صدد حفظ قرآن بر آید و تلاش کند به این نقطه راحت تر و بهتر می رسد و نه صرف انعقاد نطفه. 3. گاهی زمینه ی رسیدن به هدف (مثلا حافظ قران بودن) فراهم است ولی موانعی پیش می اید که از رسیدن به هدف باز داشته می شویم. تنبلی- عدم مشورت- عدم برنامه ریزی ووو نتیجه اینکه: این چنین روایاتی به هیچ وجه اشاره به علت تامه و اصلی بودن ندارند و باید شرائط دیگر و موانع را هم در نظر گرفت. ✍🏻استاد حیدری @javadheidari110
audio_2019-12-01_02-59-13.ogg
2.25M
⚖️۳- آیا به صلیب رفتن مسیح -علیه السلام- کفاره گناهان ماست؟! از مجموعه فرهنگی تبلیغی پاسخگو با همکاری گروه مذهبی الغدیر 🍂 @javadheidari110 🍂
ری سپهر و حرم اوست مه تابانش برتر از عرش بُوَد بارگه و ايوانش 🌺میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی بر تمامی شیعیان تبریک و تهنیت باد. 🍂 @javadheidari110 🍂
💠پرسش: چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع)در کربلا عنوان شده است؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: باید توجه داشت که آن ثواب ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (ع) نیست، زیرا هیچ کسی با آنان قابل مقایسه نیست از این رو امیر مومنان(ع)فرمود: «لا یقاس بال محمد (ص) من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا؛ (۱) هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمد اند با آن ها برابری نمی‌توانند». از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید که مردم و همه بشر نه تنها نمی‌توانند به مقام ائمه (ع) بار یابند و به جا و مقامی معنوی برسند که آن ها دارند، بلکه همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن ها و با آنان قابل مقایسه نخواهد بود. با توجه به این نکته حال باید گفت: اولا : در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع)در کربلا عنوان شده است، باید گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه(ع)یاد کرد. ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه است که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است. امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. محدث کسانی هستند که فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می داند، آن را جمع می کند و یا می نویسد و یا شاگرد تربیت می کند. اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می گیرد ضمن اینکه در محدث اصطلاح ویژه ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می شنود و دیگرانی که از او نقل می کنند راوی می شوند. لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است. در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت حرم عبدالعظیم به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلاست این نکته نیز قابل توجه است که : ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایاتی بوده، اما به دست ما نرسیده است چون ما هر یک از این امامزادگان را به نیت ائمه زیارت می کنیم و ثواب آن محفوظ است. اما روایت ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ما رسیده است. برخی شیعیان نزد امام هادی(ع) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید. البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که از امامزادگان هستند جنبه علمی آنها در بین مردم غلبه دارد. جنبه دیگر در حق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)می تواند بحث مأموریتهای ایشان باشد. چرا که حضرت بین شیعیان که در جای جای خطه اسلامی نمی توانستند با هم ارتباط داشته باشند، حلقه اتصال بود. چون ائمه ایشان را قبول داشتند و ممکن است این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد.(۲) ثانیا _ ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) ذکر شده آن را مانند فضیلت زیارت سیدالشهداء (ع) محسوب داشته و این درک فضیلت را مخصوص آن زمان قرار داده باشد؛ زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع)، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند. چه این که مسئله لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست می­داشتند، شیعیان با هم باشند، گرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند. پانوشت: ۱. نهج البلاغه، نشر موسسه امیر المومنین قم ۱۳۷۵ ش، خطبه ۲. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝