دعوتنامه📣💭📣💭📣💭📣
سلاااااام😍✋
🎉🎊🎉🎊🎉 مژژژژده یه خبر خوب
🚠 میخایم بریم سفر
🌄🏞 سفربه شهرنور
🏃♂🏃♂ عجله کن
جانمونید😉
سواربارهواپیماشو
✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️
کمربندتوببند
یاااااعلییییی
🕊👇🕊👇🕊👇🕊👇🕊👇
https://eitaa.com/joinchat/3543334964C9f29a9e085
#بزنم_به_تخته
⁉️اینکه میگن «بزنم به تخته» تا چشم نخوری، یعنی چه ؟ آیا این حرف ریشه دینی داره؟ توضیح بدید؟
🔰 پاسخ:
اصطلاح «بزنم به تخته» یا «بزن به تخته» اشاره به نوعی خرافه دارد که فردی برای دوری از بدشگونی قضا و قدر و یا دور شدن از چشم و نظر بد به تکهای چوب یا تخته میزند.
🍃 این اتفاق به خصوص زمانی رخ میدهد که یک اتفاق خوب برای آن فرد بیفتد و به مراد دلش برسد و یا تعریف و تمجیدی از خود بکند یا بشنود.
👈 در گذشته در بسیاری از مناطق دنیا مردم بر این اعتقاد بودند که خداوند درون درخت زندگی میکند. با این وصف درخت برای آنها از ارزش بالایی برخوردار بود. به همین خاطر بتهای خود را چوبی میساختند و وقتی که به مشکلی بر میخوردند، به آن درخت دست میزدند و یا به بتهای چوبیشان ضربه میزدند تا به قول خودشان خدا را بیدار کنند و از او بخواهند تا ایشان را در برابر سختیها و مشکلات و بلایا مراقبت نماید.
✍ از این رو امروز هم مردم به شکلی خرافی برای دورماندن از اتفاقات بد و چشمزخم، به چوب و تختهای میزنند تا به این طریق آن بلا را از خود دور کنند.
✅ این اتفاق در برخی از کشورها هم رایج است، از جمله ؛
🔷ایرلند
عده ای بر این باورند که منشاء این عبارت از ایرلند میباشد. شاید دلیلش این است که ایرلندی ها برای آگاه ساختن و تشکر از «Leprechauns : فرشته های ایرلندی در شمایل مردی پیر با شنل های سبز و قرمز» به تنه درختان میکوبند تا بد اقبالی را از آنان دور نگه دارند.
🔶اسپانیا
در برخی کشورها همچون اسپانیا، مرسوم است که پس از حادث شدن امری که ممکن است سبب بروز بدبیاری گردد، همچون برخورد با عدد ۱۳ یا یک گربه سیاه در خیابان، قطعه چوبی را لمس کرده یا بر روی آن میزنند. مردم اسپانیا بر این باور هستند که باید این کار را پس از آنکه متوجه نشانه های بدشانسی شدند، انجام دهند.
🔴انگلستان
در فرهنگ انگلیسی باستان، «Knock on the wood» یا «touch wood» (بزن روی چوب) زمانی که افراد میخواستند در رابطه با یک راز یا یک مطلب محرمانه با یکدیگر صحبت کنند، به جنگل میرفتند و برای آنکه شیاطین صدای آنها را نشنوند، با دست به درختان میزدند. افسانهای دیگر در این رابطه این میباشد که این کار عملی بوده برای احضار روح تا کاری را که فرد احضار کننده میخواهد برایش انجام دهد. نسخه دیگر آن نیز از این قرار است که عدهای از راهبانی که صلیب چوبی به گردن می انداختهاند، بدان ضربه میزدند تا شر را از خود دور کنند.
🔵روم باستان
در رومانی این خرافه وجود دارد که با لمس کردن یا ضربه زدن به چوب میتوان از بروز اتفاقات بد جلوگیری کرد. یک دلیل دیگر نیز میتواند این باشد که راهبان صومعه با سیمانترون بازی میکردند یا بدان ضربه میزدند.
🔶بلغارستان
در بلغارستان لمس کردن تخته فقط برای محافظت در برابر اخبار بد و ناگوار است و نه الزاماً افزایش شانس یا چیز دیگر. مردم زمانی این کار را میکنند که خبر بدی بشنوند یا اتفاق بدی برای کسی بیفتد. مرسوم این است که ابتدا بگویید «خدا رحم کنه» و بعد به نزدیک ترین چوب در دسترس (البته به غیر از میز چوبی) ضربه بزنید و آنگاه با همان دستی که ضربه زدید گوشتان را به پایین بکشید. اگر چوبی در دسترس نبود، مجاز هستید به سرتان ضربه بزنید. ضربه زدن به سر از این ضرب المثل نشئت گرفته که میگوید:«سر احمق، چوبی است.»
🔷صربستان
در صربستان زمانی که به نکته مثبتی در رابطه با شخصی اشاره میشود، این کار را میکنند تا بلکه آن خصیصه مثبت و خوب از بین نرود. معمولاً در هنگام ضربه زدن به چوب می گویند: да куцнем у дрво یعنی «میزنم به تخته»
💢 و اما در ایران عقیده بر این است که هنگام تعریف از خوبی های کسی یا چیزی برای چشم نخوردن به تخته یا وسیله چوبی میزنند. در ایران همچنین از این عبارت به نوع دیگری نیز استفاده میشود. آنگاه که کسی خواب بدی دیده به او می گویند به زیر درختی به خصوص کنار تنه درخت برود و خوابش را آنجا بازگو کند و به تنه درخت ضربه بزند.
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
دلائل_زنده_بودن_امام_زمان_عج_استاد_جواد_حیدری.mp3
4.02M
📌 #پادکست | دلائل زنده بودن امام زمان (عج)
🎙استاد جواد حیدری🎙
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠 پرسش:
نظر شما در مورد چاه جمکران، چیست؟
......................................................................................................................................
✍️ پاسخ:
نکته اول : چاه جمکران، هیچ قداست و موضوعیت شرعی و هیچگونه ارتباطی باوجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ندارد.
نکته دوم : عریضهنویسی، در روایات اهلبیت علیهمالسلام بیانشده است و جنبه شرعی دارد.
در کتاب بحارالانوار، بابی است تحت عنوان «کتابه الرقاع للحوائج الى الائمه صلوات الله علیهم و التوسل و الاستشفاع بهم فی روضاتهم المقدسه و غیرها» ؛ «باب نوشتن عریضه برای برآورده شدن حوائج به ائمه علیهمالسلام و توسل به آنها و طلب شفاعت از آنها در حرم آنها و موضوعات دیگر». (1)
نکته سوم : در روایات مربوط به عریضهنویسی بیانشده است که : عریضه در آب یا در چاهی انداخته شود. از امام صادق علیهالسلام نقلشده است: «...ثُمَ تَطْوِي الرُّقْعَةَ وَ تَجْعَلُهَا فِي بُنْدُقَةِ طِينٍ ثُمَّ اطْرَحْهَا فِي مَاءٍ جَارٍ أَوْ فِي بِئْر...»؛ «نامه عریضه را می پیچی و در میان گل قرار میدهی و در آب جاری یا در چاهی میاندازی». (2)
اما اینکه حتما در چاه موجود در جمکران انداخته شود هیچ دلیلی ندارد.
پینوشت ها:
1. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج99، ص: 231
2. المصباح للكفعمي (جنة الأمان الواقية)، ص: 403
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗
©: @javadheidari110
╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
#حکم_شرعی
#غیبت
سوال:
💠 غیبت در اصطلاح فقهی به چه معناست؟
امام خمینی:اگر صفتى ناروا در شخص باشد یا کار خلافی انجام داده باشد که دیگران از آن بىاطلاعاند و دوست ندارد کسى آن را براى دیگران بازگو کند، بازگوکردن آن در غیاب او پیش دیگران، غیبت است.
آیت الله خامنه ای: غیبت آن است که پشتسر مسلمان، عیبی گفته شود که عرفاً مستور است؛ مشروط به اینکه بهقصد تنقیص باشد یا در نزد عرف، تنقیص بهحساب آید.
آیت الله سیستانی: مراد از غیبت این است که انسان عیب پنهانی (مستور) شیعۀ دوازدهامامی را در غیاب و پشتسرش نزد دیگری یاد کند.
آیت الله مکارم شیرازی:غیبت آن است که عیب پنهانى کسى را پشتسر او بگویند؛ ولى اگر مسئلۀ مهمى مطرح باشد، مانند مشورت و اصلاح ذاتالبین، این کار استثنا شده است و غیبت شمرده نمیشود.
📚 پی نوشت:
سیدروحالله خمینی، استفتائات، ج۲، ص۶۱۸، س۹؛ سیدعلی سیستانی، توضیح المسائل جامع، ج۱، م۲۲۶۴؛ ناصر مکارم شیرازی، استفتائات جدید، ج۱، س۵۵۲، ص۱۵۹؛ سیدعلی خامنهای، سایت (www.leader.ir)، پرسشهای متداول، مسائل فرهنگی و اجتماعی، س۴۲۹.
🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
https://eitaa.com/amirsalehi110
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
🍀🍁 *ارزش خوشحال کردن مومن*
💠 امام صادق علیه السلام فرمودند:
🔹مِن أَحَبِّ الاَعمَالِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ إِدخَالُ السُّرُورِ عَلَى المُؤمِنِ
🔹إِشبَاعُ جَوعَتِهِ أَو تَنفِيسُ كُربَتِهِ أَو قَضَاءُ دَينِهِ
🔸 *محبوب ترين و دوست داشتنی ترين اعمال در پيشگاه خداوند تبارك و تعالى خوشحال كردن مؤمن است؛*
🔸 *به اين كه يا او را 👈از گرسنگى سيرش كند؛ يا 👈او را از گرفتارى نجات دهد؛ يا 👈قرض و دينش را اداء نمايد.*
📚 كافي ج ۲ ص ۱۹۲
🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
https://eitaa.com/amirsalehi110
audio_2020-06-26_20-27-09.ogg
715K
❎ شیطان صفت غرور وتکبر از کجا و از کی گرفته؟
🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو
♻️شبهات #اعتقادی
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
✍️با سلام
⁉️یکی از سوالات پرتکرار از طرف پرسشگران عزیز این هست:
چرا باید فرزندان، جریمه ی خطاها و ظلم های پدر و مادر خود را پرداخت کنند؟
چرا وقتی پدر و مادر ظلم می کنند، اثر آن تا نسل ها بین فرزندان باید باقی باشد؟
خدا رحمت کند گذشتگان شما را، یاد دارم پدر عزیزم(رحمة الله علیه)، استناد می کردند به این ضرب المثل محلی: «پدران کنند، رود بی خبران کِشَند». (رود بی خبران: فرزندان و نسلی که خبر از ظلم پدران نداشتند)
آیا این مساله با عدل خدا سازگار است؟
در پاسخ باید عرض کنم:
دقیقا به خاطر عادل و حکیم بودن پروردگار عالم این صحبت ها هیچ مستند و مبنای دینی ندارد.
خداوند هیچ فردی را به خاطر عمل و کارکرد دیگری «عذاب»، «تنبیه»، «گوشمالی» ووووو نمی کند...
به عنوان یک قاعده ی کلی: «وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى»
اما آنچه باید بدانیم: برخی آثار، آثار طبیعی است که قانون و نظم دنیا آن ها را اقتضا دارد و اتفاق می افتند.
اگر پدر و مادری در تربیت کوتاهی کنند: اثر طبیعی آن این است که: فرزند در امر تربیت کمیتش می لنگد ..
اگر پدر و مادری در امر تغذیه کوتاهی کنند: اثر طبیعی آن این است که : فرزند سوء تغذیه می گیرد..
اثرهای طبیعی مشروط به دانستن و ندانستن نیست..
آتش جایی بیافتد می سوزاند.
شراب کسی بخورد، مست می شود.
این ها مثال برای آثار طبیعی است و مشروط به علم نیست.
اما عذاب از طرف خدا، مانعیت از قرب به سوی خدا، از این سنخ نیستند.
موفق باشید.
♻️شبهات #اعتقادی
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از روزنوشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از زشتی دنیا به خاطر وجود آدمهای بد است، اما بخش عظیمی از این زشتی به سکوت انسان های خوب باز می گردد.
سکون و سکوت، ظلمیست که جز با تکاپو و تحرک درمان نخواهد شد.
و تکاپو نه به معنای اختلال که به معنای بی تفاوت نبودن در مقابل ظلم است.
بر همه ی ماست که با قلم و قدم، ظلم را فریاد بزنیم و عدالت را طلب نماییم.
#عدالت
#ظلم_پذیری_ممنوع
#مظلوم_با_منظلم_فرق_دارد
#منظلم_نباشیم
https://eitaa.com/roznevesht
⁉️پرسش:
روش خواندن نماز یکشنبه ماه ذی القعده چگونه است؟
🔴پاسخ :
دستور کلی برای خواندن نمازهای مستحبی، به صورت دو رکعتی است. بنابراین، اگر توصیه به چهار رکعت نماز مستحبی در موردی شده باشد، لازم است دو نماز دو رکعتی خواند.[1]
اما راجع به خواندن این نماز در ایام دیگر سال، در خود روایت تصریح به اجازه این کار شده است که متن روایت به صورت کامل چنین است:
رسول خدا(ص) در روز یکشنبه ماه ذى القعده فرمود: «ای مردم! کدامیک از شما میخواهید توبه کنید؟» گفتند: رسول خدا! همه ما میخواهیم توبه کنیم. پیامبر فرمود: «غسل کرده، وضو گرفته و چهار رکعت نماز بجا آورید. در هر رکعت یکبار "فاتحة الکتاب"، سهبار "قل هو اللّه احد" و یکبار "معوذتین" (قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس) بخوانید. آنگاه هفتادبار استغفار نموده و در پایان "لا حول و لا قوّة إلا باللّه" بگویید. سپس بگویید: "یا عزیز یا غفّار اغفر لی ذنوبی و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فإنّه لا یغفر الذّنوب إلا أنت"؛ اى عزیز! اى بخشاینده! گناهان من و گناهان تمام مردان و زنان مؤمن را بیامرز که جز تو کسى گناهان را نمیآمرزد».
آنگاه فرمود: «بندهاى از امت من چنین عملى را انجام نمیدهد، مگر اینکه از آسمان به او ندا میرسد: بنده خدا! عمل را از نو شروع کن که توبه تو قبول، و گناهانت آمرزیده شد. فرشته دیگر از زیر عرش ندا میکند: اى بنده! مبارک باد بر تو و بر خانواده و خاندانت. منادى دیگرى صدا میزند: در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضى مینمایند. فرشته دیگرى ندا میکند: اى بنده! با ایمان از دنیا میروى. دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. منادى دیگرى صدا میزند: پدر و مادرت راضى میشوند، گرچه خشمگین باشند، پدر و مادر، تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوش رزق خواهى بود. جبرئیل ندا میکند: من با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور میدهم که با تو خوشرفتار بوده، بهخاطر مرگ آسیبى به تو نرسانیده و به نرمى، روح را از بدنت خارج نماید».
گفتند: ای رسول خدا! اگر کسى در زمان دیگرى چنین بگوید چطور؟ آن حضرت فرمود: «چیزهایى را که گفتم براى او نیز خواهد بود. جبرئیل این مطالب را در شب معراج به من گفت».[2]
گفتنی است؛ این روایت را تنها سید بن طاوس به نقل از انس بن مالک آورده است و در منابع دیگر شیعی نیامده است. از متن روایت نمیتوان استنباط دو رکعت یا چهار رکعت نمود؛ زیرا در آن سخنی از تشهد و سلام نیامده اما چون در فقه، نمازهای مستحبی – جز در مواردی که تصریح به خلاف باشد - به صورت دو رکعتی است و از آنجا که در مورد این نماز تصریحی به چهار رکعتی بودن وجود ندارد، باید آنرا به صورت دو نماز جداگانه دو رکعتی خواند و سپس در آخر چهار رکعت، استغفار و دعای آن خوانده شود.
[1]. طباطبایی یزدی، سید محمد کاظم، العروة الوثقی، ج 2، ص 111، بیروت، مؤسسة الأعلمی للمطبوعات، چاپ دوم، 1409ق.
[2]. ابن طاووس، علی بن موسی، إقبال الأعمال، ج 1، ص 308، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1409ق.
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110