eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.9هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
400 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
audio_2019-01-09_00-27-35.ogg
1.03M
#طب_الرضا_علیه_السلام #حبس_البول-(نگه داشتن ادرار) #جواد_حیدری 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
💠پرسش: آیا در بهشت می‌توانیم مرتکب گناه شویم؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: نکته اول: طبق آيات نوراني قران کريم، بهشتيان هر چه اراده کنند برايشان مهياست. (1) نکته دوم: بهشت دار جزاست و نه دار عمل. امام علي علیه‌السلام می‌فرمایند: «وَ إِنَّ الْيَوْمَ عَمَلٌ وَ لَا حِسَابَ وَ غَداً حِسَابٌ وَ لَا عَمَل»؛ «دنيا دار عمل هست و نه جزا و آخرت محل جزاست و نه عمل». (2) نکته سوم: با توجه به اينکه، عالم آخرت با عالم دنيا کاملاً متفاوت است، درک کامل و وافي از فضاي بهشت و بهشتيان براي ما امکان‌پذیر نيست و نبايد انتظار داشته باشيم، شناختي دقيق از نعمت‌ها و پاداش‌های بهشت به دست بياوريم. در روايتي از امام علي علیه‌السلام آمده است: «ِ فِيهِ مَا لَا عَيْنٌ رَأَتْ وَ لَا أُذُنٌ سَمِعَتْ وَ لَا خَطَرَ عَلَى قَلْبِ بَشَر»؛ «در بهشت نعمت هايي است که هيچ چشمي نديده و هيچ گوشي نشنيده و بر قلب کسي خطور نکرده است». (3) نکته چهارم: بهشتيان پاک و طاهر هستند و جز پاکي و طهارت از آنان سر نمی‌زند. قران کريم در وصف بهشتيان می‌گوید: «لا يَسْمَعُونَ فيها لَغْواً وَ لا تَأْثيما-إِلاَّ قيلاً سَلاماً سَلاما»؛ «در آن (باغ‌های بهشتى) نه لغو و بيهودهاى مىشنوند نه سخنان گناه‌آلود_تنها چيزى كه مىشنوند «سلام» است «سلام»». (4) نتيجه اينکه: هرچند بهشتيان هر چه اراده کنند در اختيارشان قرار می‌گیرد و می‌توانند استفاده کنند ولي با توجه به پاکي و طهارتي که بر بهشتيان و بهشت حاکم است، جز خير، پاکي و صفا و صميميت در بهشت حاکم نيست و اثري از گناه به معناي دنيوي و خستگي و پلشتي در بهشت وجود ندارد. قران می‌فرماید: «لا يَمَسُّنا فيها نَصَبٌ وَ لا يَمَسُّنا فيها لُغُوب»؛ «نه در آن رنجى به ما مىرسد و نه سستى و واماندگى». (5) پی‌نوشت‌ها: 1. نحل/31 2. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 84 3. الأمالي (للصدوق)، النص، ص: 542 4. واقعه/25-26 5. فاطر/35 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
شیر دادن مادربزرگ به نوه.docx
23.8K
حرام شدن زن و شوهر با شیر خوردن فرزندشان از مادر زن استاد صالحی-کارشناس فقه و احکام شرعی 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
هدایت شده از امیر صالحی
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀 🍀 💠 پرسش : استفاده از پودر ژلاتین که عموما از خارج کشور وارد می شود چه حکمی دارد؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: آیت الله خامنه ای:حلیت و حرمت ژلاتین دایرمدار موادی است که از آنها تهیه می شود؛ ژلاتین گیاهی حلال است و ژلاتین تهیه شده از استخوان حیوان های حلال گوشت که ذبح شرعی نشده اند حلال است و اما ژلاتین تهیه شده از پوست حیوان حلال گوشت که ذبح شرعی نشده، نجس و حرام است و ژلاتین تهیه شده از اجزای حیوانات حرام گوشت حرامند؛ و در هر صورت اگر ژلاتین دارای قسم حلال و حرام باشد و شما ندانید آنچه می خواهید بخورید از کدام قسم می باشد، محکوم به حلیت است. منبع: سایت مقام معظم رهبری @javadheidari110
💠پرسش: ايا امام زمان(عج) زن و فرزند دارند؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: در مورد زن و فرزند امام مهدى(ع) سه احتمال وجود دارد: أ) حضرت ازدواج نکرده است. لازمه این احتمال آن است که امام(ع) یکى از سنتهاى مهم اسلامى را ترک کرده باشد، که با شأن امام سازگار نیست. امّا از سوى دیگر چون غیبت از اهمیت بیشترى برخوردار است؛ به ناچار امام از سنت چشم پوشى مى کند، که اشکالى ندارد. براى حفظ مصلحت بالاتر، از مصلحت پایینتر چشم پوشى مى گردد. ب) حضرت ازدواج نموده امّا فرزندى ندارد. نداشتن فرزند به سبب غیبت است. پذیرش این فرض، سؤالى را با خود مى آورد که آیا همسرش هم از عمر طولانى بهرهمند است یا این که مدّتى با حضرت زندگى کرده و بعد از دنیا رفته است؟ در این صورت حضرت به سنت ازدواج عمل کرده و بعد بدون زن و فرزند زندگیش را ادامه مى دهد. ج) حضرت زن و فرزند دارد. با پذیرش این فرض، این سؤالات مطرح است: آیا آنان نیز عمرى طولانى دارند؟ فرزندان حضرت نیز فرزندانى دارند؟ اگر دارند، این همه اولاد، در پى اصل خویش مى افتند و همین کنجکاوى، مسئله را به جایى مى رساند که با فلسفه غیبت منافات دارد. از روایات نیز مطلب مسلمی به دست نمی آید. ظاهر بعضی روایات وجود اهل و عیال را برای حضرت اثبات می کند(1) و روایات دیگری نیز خلاف مطلب را اثبات می کنند. (2) با توجه به مطالب مذکور، نمى توان یکى از این سه احتمال را قاطعانه پذیرفت و این به مقتضاى خرد ورزى است که در جایى که دلیل کافى براى اثبات یا انکار چیزى وجود ندارد، از ابراز حکم قطعى خوددارى گردد. پی نوشت: [۱]. شیخ طوسى، کتاب الغیبه، ص ۱۶۲. [2]. مسعودى، اثبات الوصیه، ص ۲۲۱. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
audio_2019-01-12_06-44-26.ogg
1.66M
❎چرا خدا تمام پیامبرانش را در خاور میانه خواست تا ظهور کنند؟ 🎙استاد حیدری ♻️شبهات #اعتقادی 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
ویژگی های ولی فقیه.ogg
12.28M
#ولایت_فقیه #ویژگی_ها_شرائط_معیار_ها #رهبر_امام_جامعه_زعامت_دینی #جواد_حیدری 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
💻کانال رسمی استاد جواد حیدری کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه ⏺پاسخگویی شبهات اعتقادی ⏺خداشناسی ⏺الحاد فقه_احکام اخلاق و مشاوره ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ @javadheidari110 ⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️
💠سوال: رابطه اخلاق و عمل را بیان کنید؟ ✍️ پاسخ: آنچه که از انسان به عنوان رفتار یا عمل سر می زند از صفات و ویژگی های درونی او نشأت می گیرد. به عنوان مثال کسی که حسادت در قلب او ریشه دوانیده در رفتار و عمل نیز حسادت خود را بروز می دهد و یا کسی که روحیه انفاق دروجودش نهادینه شده باشد همواره در رفتارش بخشش مشهود است. رفتارهای ما بازتاب ویژگی های درونی ماست و اعمال ما برگرفته از ریشه های اخلاقی. البته تکرار یک عمل نیز می تواند در تقویت آن رذیلت یا فضیلت اخلاقی موثر باشد چرا که تکرار عمل باعث می شود بعد از مدتی آن عمل به شکل ملکه و عادت درآمده و آن عمل به راحتی از انسان صادر شود. لذا عملکرد انسان می تواند تاثیر مستقیم بر شکل گیری اخلاق و اخلاقیات نیز می تواند تاثیر مستقیم بر عمل انسان داشته باشد. بنابراين، عمل و اخلاق در يكديگر تاثير متقابل دارند و هر كدام مىتواند به نوبه خود سبب پيدايش ديگرى شود. آدرس کانال: @javadheidari110 ️ 🌿🌿🌿🌿🌿🌿