هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
📜 #مسئله | #احکام_خمس
🔖فتوای آیات عظام(خامنهای،سیستانی و مکارم): 🎁هدیه دادن🎁 چیزی که بیشتر از حدّ شأن عرفی هدیه دهنده باشد، مؤونهی او محسوب نمیشود و باید خمس آن را بپردازد.
#خمس
#هدیه
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
2_1152921504696586770.mp3
3.84M
❓سؤال : آیا مذهب شیعه مخالف تبلیغ دیگر ادیان است؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
پاسخ : در این صوت🔊جواب سوال را بشنویم.
📣 پاسخگویی توسط :استاد#حیدری
#پادکست
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
✍🏻 استاد شهید مرتضی مطهری رحمه الله، در مورد آثار زیان بار #افراط_در_محبت کودکان مینویسد:
‼️ بدبخت ترین کودکان، آن هایی هستند که والدینشان، آنان را در ناز و نعمت پرورش میدهند؛ نمیگذارند سردی و گرمی دنیا را بچشند و پستی و بلندی جهان را لمس کنند.
🔴 این گونه کودکان در مقابل سختیها حساس میشوند و در مقابل لذتها بی تفاوت، همچون ساقِ نازکِ یک درخت کوچک در مقابل هر نسیمی می لرزند و کوچکترین حادثه سوئی آنان را ناراحت میکند، تا جائی که یک حادثه کوچک این فرزندانِ نازپرورده را به فکر خودکشی میاندازد.و از آن طرف هرچه موجبات لذت به آنها داده شود، به هیجان نمیآیند و نشاط پیدا نمیکنند.
#تربیت_فرزند
#سبک_زندگی_اسلامی
@javadheidari110
2_1152921504696579589.mp3
2.8M
🔵 چشم زخم واقعیت است یا خرافات❓
#چشم_زخم
#خرافات_حقیقت
#عقل_نقل
#استاد_جواد_حیدری
@javadheidari110♨️
✅💠 مبلغان فعال فضای مجازی (٣٢)
🌹موضوع: کنشگر مجازی
🔹 مدیر: سرکار خانم سلاله اخلاقی
🌀 مشاهده صفحات اجتماعی و کانالها در فضای مجازی:
🆔 https://zil.ink/arezooye_parvaz
@taaghcheh
هدایت شده از دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
18.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #ببینید | راهکارهای دروغ نگفتن فرزندان
📗 بر اساس متن کتاب «راهکارهای رهایی از دروغگویی، دورویی و پیمانشکنی در خانواده» تهیه شده در پژوهشکده الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🌀 کاری از گروه تبلیغی فصوص
🔹 تولید شده در اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🌐 @Morsalat_ir
🌐 @Taaghcheh
خوشا چو باغچه از بوی یاس سر رفتن
خوشا ترانه شدن بیصدا سفر رفتن
اســـــــــتاد در غــــــــــمِ هجـــــرانتان سر به زانو گرفتهام، دعــــــــــایمـان کنید.
خداوندا استاد بزرگوارم مرحوم حضرت آیت الله سید حسن شفیعی (رحمهاللهعلیه)را با اولیاء طاهرینت
محشور فرما.
@javadheidari110
هدایت شده از جواد حیدری
❌ رسیدن به مقامات معصومان علیهم السلام❌
🔻در برخی گفته ها و نوشته ها؛ به این مطلب برخوردم که«میتوان به درجات امامان معصوم رسید». البته برای اثبات این ادعا، روایاتی از آل الله علیهم صلوات الله نیز شاهد آورده می شود که از باب نمونه : امام علیه السلام در پاسخ به این سوال که آیا شیعیان می توانند با شما باشند؟ فرمودند: بله!
«فاذا فعلوا ذلک کانوا معنا فی درجتنا» .
🔴در نقد این مطلب باید عرض کنم:
🔵روایات مختلف، دلالت بر این دارند که اهل بیت علیهم السلام، مقاماتی دارند که هیچ فردی، به آن مقام و درجه نمی رسد:
💡«نَحْنُ أَهْلَ الْبَيْتِ لَا يُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ فِينَا نَزَلَ الْقُرْآنُ وَ فِينَا مَعْدِنُ الرِّسَالَةِ.»1️⃣
🔺ما اهل بیتی هستیم که هیچ فردی با ما مقایسه نمی شود. قرآن در مورد ما نازل شده است. معدن رسالت در خانواده ی ماست.
💡💡«آتاكم اللَّه ما لم يؤت احدا من العالمين»2️⃣
🔺خداوند به شما اهل بیت، چیزهایی عنایت کرده است که به هیچ فردی در دنیا نداده است.
💡💡💡«الْإِمَامُ وَاحِدُ دَهْرِهِ لَا يُدَانِيهِ أَحَدٌ وَ لَا يُعَادِلُهُ عَالِمٌ وَ لَا يُوجَدُ مِنْهُ بَدَلٌ وَ لَا لَهُ مِثْلٌ وَ لَا نَظِير»3️⃣
🔺امام، یگانه ی دوران خودش هست و احدی به مقام او نزدیک نمی شود و هیچ عالمی در سطح او نیست و هیچ بدل و مثل و نظیری ندارد.
⚫️ اما در مورد روایاتی که اهل بیت علیهم السلام می فرمایند: «فلان فرد و یا فلان گروه در بهشت، با ما هستند»؛ باید عرض کنم:
🔷مراد این نیست که شیعیان در مرتبه و مقام علمی و عملی و منزلت عند الله با امامان معصوم علیهم السلام هم درجهاند بلکه مراد این است که شیعیانی که اهل عمل به دستورات دین هستند خداوند در بهشت آنان را با ائمه علیهم السلام هم درجه قرار میدهد و این جز تفضّل امر دیگری نیست.
بنابراین میان مصاحبت در بهشت و هم رتبه بودن در علم و عمل و منزلت عند الله، تفاوت بسیار است.
✍️#جواد_حیدری
پی نوشت ها:
1️⃣ بحار، ج26 ، ص 369.
2️⃣ زیارت جامعه کبیره.
3️⃣ الکافی، ج1 ، ص 19 ـ 20.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
#کلاس_مناظره
⭕️دانش پژوهان و فارغ التحصیلان رشته ی کلام و فعالان عرصه ی پاسخگویی
@javadheidari110
💠 پرسش:
بيماري حضرت ايوب چطور با مقام نبوت او سازگاري دارد؟
......................................................................................................................................
✍️ #جواد_حیدری
نکته ی اول: فلسفه ی ارسال رسل و فرستادن انبیاء، هدایت مردم است. وقتی این مهم محقق می شود که مردم رغبت و اشتیاق به رسول خدا داشته باشند.
و اگر مسأله ای در وجود انبیاء وجود داشته باشد که مردم از حضور در محضر آنان نفرت داشته باشند، نقض غرض لازم می آید.
به همین خاطر تمام متکلمین شیعه«تنزه از منفرات» یعنی دور بودن از امور نفرت زا را از ویژگی پیامبران نام برده اند.
نکته ی دوم: در مورد حضرت ایوب علیه السلام، در کتب برخی مخالفین مطالبی بیان شده است که به هیچ وجه پذیرفته نیست. لذا روایاتی که در منابع روائی شیعه راه پیدا کرده است را علمای بزرگوار حمل بر تقیه نموده و اعتقاد و عمل بر اساس آنان را جایز نمی دانند. (1)
نکته ی سوم: امام صادق علیه السلام در مورد امتحان حضرت ایوب می فرمایند: « إِنَّ أَيُّوبَ مِنْ جَمِيعِ مَا ابْتُلِيَ بِهِ لَمْ تُنْتِنْ لَهُ رَائِحَةٌ وَ لَا قَبُحَتْ لَهُ صُورَةٌ وَ لَا خَرَجَتْ مِنْهُ مِدَّةٌ مِنْ دَمٍ وَ لَا قَيْحٌ وَ لَا اسْتَقْذَرَهُ أَحَدٌ رَآهُ وَ لَا اسْتَوْحَشَ مِنْهُ أَحَدٌ شَاهَدَهُ وَ لَا تَدَوَّدَ شَيْءٌ مِنْ جَسَدِه»؛ « هیچ یک از ابتلائات ایوب (ع) عفونت پیدا نکرد، و بدبو نشد، و نیز صورتش زشت و زننده نگردید، و حتى ذره اى خون و یا چرک از بدنش بیرون نیامد، و احدى از دیدن او تنفر نیافت و از مشاهده اش وحشت نکرد، و هیچ جاى بدنش کرم نینداخت». (2)
پی نوشت ها:
1. تفسير القمي، ج2، ص: 240
2. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج12، ص: 348
@javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
➰➰➰➰➰➰➰➰➰➰➰
➰
➰
➰
🔘پرسش و پاسخ و فقهی
1⃣⁉️آیا در نماز میت که به صورت جماعت خوانده میشود اگر مأموم فقط تکبیرها را بخواند کفایت میکند؟
پاسخ👇
در نماز میت که به صورت جماعت خوانده میشود مأموم هم باید "تکبیرها" و هم باید "دعاها" را بخواند.
2⃣⁉️آیا برای یک میت میتوان دوبار نماز میت خواند؟
پاسخ:👇
اشکالی ندارد مخصوصا اگر رجحانی داشته باشد مانند این که میت از "اهل علم" باشد.
📢توجه:
یک سیرهی خوب مادرم:
خواندن هر شب نماز لیلهالدفن.
امشب ما نیز برای همهی اموات بخوانیم این نماز را خصوصا برای استاد بزرگوار سید حسن شفیعی رحمهالله علیه فرزند سیدعلی.
〽️کیفیت نماز لیلهالدفن:
مستحب است در شب اوّل قبر، دو رکعت نماز وحشت براى میّت خوانده شود، به این ترتیب که ➕در رکعت اوّل بعد از حمد، یک مرتبه «آیة الکرسى» و
➕در رکعت دوم بعد از حمد، ده مرتبه سوره «انّا انزلناه» و
➕بعد از سلامِ نماز بگوئیم:
«اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّـد وَ آلِ مُحَمَّـد، وَ ابْعَثْ ثَوابَهُما إلى قَبْرِ فُلان بن فلان»
خدایا درود فرست بر محمّد و آل محمّد و بفرست ثواب این نماز را به سوى قبر این مرده فلانى پسر فلانى.(و به جاى کلمه فلان بن فلان، اسم میّت و پدرش را ببریم)
«نماز وحشت» را در هر موقع از شب اوّل قبر مىتوان بجا آورد، ولى مناسبت تر این است که در اوّل شب، بعد از نماز عشا باشد و اگر دفن میّت به علّتى تأخیر بیفتد، باید نماز وحشت را تا شب اوّل دفن او تأخیر بیاندازیم.
🖊نویسنده: مرضیه رمضانقاسم
#احکام
#نماز_میت
#هر_روز_که_مادرآنیم_روز_مادر_است
https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef