♦️زیارت قبول ♦️
✅ چه سعادتی و چه توفیقی که در زیارت آل الله علیهم السلام، بتوانیم ضریح مقدس را در بغل بگیریم و ببوسیم و تبرک بجوییم.
◀️ اما در موقعیت هایی که این امر باعث آزار و اذیت دیگران می شود، قطعا امر ممدوحی نیست و سعی کنیم در سیل جمعیت شناور شویم و بدون اذیت دیگران از سمت دیگر خارج شویم.
❇️ شرط قبولی زیارت، رسیدن دست به ضریح مطهر نیست که اگر توفیق رفیقمان نشد این کار را انجام دهیم، حسرت زیارت مقبوله را بخوریم.
✍ جواد حیدری (در جوار حرم مطهر امام رضا علیه السلام )
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
10.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای جذب جوانان به کلیسا مجبورم!
🔺خاطرهای جالب از سید قطب به روایت رهبر معظم انقلاب؛ برای سوءاستفاده کنندگان از مفهوم جذب حداکثری
⭕️ 😊
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا امام اجازه می داد دستش را ببوسند؟🔸
#تواضع، غذای ساده خوردن نیست. تواضع، #عمل_کردن_به_وظیفه است. اگر وظیفه انسان بالای مجلس نشستن است، همین ثواب را دارد. امام در دوره شاه از زندان آزاد شد. خدا رحمت کند برادرم آمده بود امام راحل را در این وضعیت دیده بود. گفت دو تا متکا این طرف و آنطرف امام گذاشته بودند. مردم می آمدند و دست امام را بوسه می زدند! امام دستش را نمی کشید!
این تواضع است. چون وظیفهاش است. می خواهد #قدرت_خودش را به رژیم نشان بدهد. می خواهد ارادت مردم به خودش را به دشمن نشان دهد. وگرنه این نیست که از دست بوسیدن لذت ببرد. وظیفهاش را انجام می داد.
مأمون به امام رضا (ع) مجبور کرد که ولیعهد باشد، حضرت گفت: این کار را از من نخواه. گفت: اختیاری نیست. می خواهی با من مقابله کنی؟ من هم نوع دیگری رفتار می کنم؛ یعنی تو را می کشم. حضرت کرهاً (از روی کراهت) قبول کرد. حالا ولیعهد شده، دو برادر بودند به نام حسن بن سهل و فضل بن سهل. اینها همه کارههای مأمون هستند. این وزیر ارشد می آید پیش امام رضا -پیش ولیعهد-. حضرت دارند با یکی از یارانشان صحبت می کنند. ایستاده جلوی درب. حضرت به حرفشان ادامه دادند. مدتها اذن (اجازه) داخل شدن به او نمی دهند. بعد حضرت می گوید کاری داری؟ اجازه می دهند که بیاید داخل. اما اذن نشستن را به او نمی دهند. #ایستاده مطلبش را می گوید و حضرت جوابش را می دهند، می رود.
دیگران نباید این کار را بکنند. برایشان #خطرناک است. امام در یک تواضعی است نسبت به خدا که اینگونه بی اعتنایی ها، او را متکبر نمی کند. او آنچنان ذلت باطنی دارد که این بی اعتنایی ها غرور برایش نمی آورد.
آقای گورباچف، آقای شوارت ناتزه را فرستاده بود که پاسخ پیام امام را بیاورد. امام خیلی عادی آمد. این وقتی می خواست پیام را بدهد میلرزید. امام هم وقتی که این فرد پیام را ابلاغ کرد گفت: اینها جواب من نیست. دستش را به علامت ردّ حرکت می داد. گفت: اینها جواب من نیست، من می خواستم دری بر دنیای جدیدی به روی شما باز کنم.
ببین! پس اخلاق و تواضع و بندگی خدا کردن، حرف خدا گوش دادن است. تواضع، این است. باید نگاه کند ببیند تکلیف چیست؟ عمده این است که انسان وقتی می خواهد کاری کند #حجت داشته باشد.
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗
©: @javadheidari110
╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
❌آیا امام علی علیه السلام، پس از پیروزی بر قبيله بنی قريظه ۷۰۰ یا ۹۰۰ نفر از مردان قبيله را گردن زدند⁉️
پاسخ:❎
تحلیل روایات مربوط به واقعه ی بنی قریظه نشان می دهد که این مطلب صحیح نبوده و توسط دستگاه بنی امیه جعل شده است.
🔵 در ماجرای بنيقريظه فقط حدود 40 نفر از یهودیان جنایتکار کشته شدند و این بنیامیه بودند که با انگیزههای خاصی این آمار را به هفتصد و نهصد نفر تبدیل کردند و طبری (حدود سیصد سال بعد از حادثه)، همان روایت تحریفشده و اغراقآمیزِ عصر اموی را بدون اینکه نقدی نسبت به آن داشته باشد، در کتاب تاریخ خود بیان کرد و روایت اصلی و معتبر را نادیده گرفت.
در حالی که روایت معتبر در کتاب ابن زنجویه که حدود نیم قرن پیش از طبری میزیسته ذکر شده بود (رجوع کنید به کتاب الاموال، ابن زنجویه ص 299، روایت شماره 461)
نکته ی قابل توجه اینکه: قتل چهل نفری که در این نبرد اتفاق افتاد، توسط چندین نفر بوده و همگی به دست مولا علی علیه السلام کشته نشدند.
جرم و جنایت سنگین این افراد، خنجر کشی های متعدد از پشت سر به مسلمین بوده و در مرحله آخر در جنگ احزاب نیز از پشت به قلعه محل استقرار زنان و کودکان حمله کردند ولی موفق نشدند و خود گرفتار آمدند.
قرآن کریم با اشاره ی به این خیانت می فرماید:
"إِذْ جاؤُكُمْ مِنْ فَوْقِكُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْكُمْ ..."
"هنگامی که (دشمنان) از بالا و پایینِ شما (جلو و پشتِ شهر مدینه) آمدند ..."(سوره احزاب؛ آیه 10)
ماجرای هجوم یهود به قلعه محل پناه گرفتن زنان و کودکان نیز در کتاب المغازی از واقدی که حدود صدسال قبل از تاریخ طبری تالیف شده، گزارش شده است. (رجوع شود به: المغازى، واقدى؛ ج 2، ص: 462 )
وانگهی اعدام شدگان فقط از بنی قریظه نبودند بلکه شماری از آن چهل نفر، از قبیله بنینضیر بودند که قبلا نیز درگیریهایی داشتند و پیامبر اکرم، با رأفت اسلامی با آنها رفتار کرده بودند اما این بار با همدستی شماری از بنیقریظه در حساسترین شرایط جنگ احزاب، از پشت به مسلمانان خنجر زده، به قلعه محل پناه گرفتن زنان و کودکان حمله کرده بودند.
یاد آوری این مطلب ضروری است که: حکم اعدام سران بنینضیر و همدستانشان از بنیقریظه را شخص پیامبر اکرم یا امام علی علیهما السلام صادر نکردند بلکه قاضی مورد قبول طرفین به نام "سعد بن معاذ" چنین حکمی را صادر و پیامبر اسلام، آن را عادلانه دانستند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
پرسش:
خانوادهای مذهبی هستیم ولی دختر نوجوانم نسبت به نماز به شدت کاهلی میکند. راهنمایی بفرمائید؟
پاسخ:
در سن نوجوانی اکثر والدین شاهد این تغییرات هستند.
لطفا برای رفع مشکل به نکات زیر توجه نمایید:
۱.به هیچ وجه برای نماز تذکر پشت سر هم ندهید. تذکرات پشت سر هم باعث دلزدگی میشود.
۲. تحقیق کنید و یک هیئت یا موسسه یا گروه دخترانه پیدا کنید و ایشان را وارد آن گروه کنید. گروههایی که کارهای فرهنگی و قرآنی انجام میدهند. گروهی که با همسن و سالهای خودش در ارتباط باشد؛ اما همسن و سالهای مومن ونمازخوان.
۳.در بین دوستان و فامیل و آشنایان، خانواده مومن و معتقد به حجاب و نماز را پیدا کنید و رابطهی خود را با آنها تقویت کنید. گردش و تفریح و سینما را در برنامه خودتان با آن خانواده قرار بدهید. خانوادهای که دختر داشته باشند و اهل حجاب و نماز و...
۴. خودتان و پدرشان تقید کامل داشته باشید به نماز و سر وقت بخوانید تا در عمل ببینند.
۵. محبت و مهربانی را نثار دخترتان کنید در کلام و رفتار و ...فارغ از اینکه نماز بخواند یا نخواند. یعنی شرطی محبت نکنید که اگر خواند دوستش داشته باشید و اگر نخواند نه! با محبت به او ثابت کنید که خیلی برایتان عزیز است و عاشقش هستید.
۶.رابطه ایشان را با پدرشان تقویت کنید. با پدر تنهایی و حتی بدون حضور شما بیرون بروند، پدر دختری
۷. برای رفع مشکل باید به دنبال علت اصلي کاهل بودن درنماز بگرديد. چه عاملي منجر شده تا ایشان نماز را کنار بگذارند؟ آيا حضور و ارتباط با دوستان جديد منجربه ترک نمازشده است؟ يا وقت گذاشتن ایشان براي تلويزيون و يا حضور درشبکههاي اجتماعي منجربه بيتفاوتي او نسبت به نماز شده است؟ و يا مشکل خاصي در زندگي شما وجود دارد و آن عامل منجر به اين شده که ایشان نماز را کنار بگذارند؟
۸. کنارگذاشتن نماز میتواند نشان از اين امر باشد که ایشان از حيث اعتقادي هنوز به حقيقت نماز و اهميت آن پي نبردهاند، لذا توصيه ميشود با برنامهریزی دقیق برای تقویت بعداعتقادی ایشان قدم بردارید. حضور در کلاسهای فرهنگی و معرفتی میتواند مشکل اعتقادی ایشان را حل کند و خدا را بهتر بشناسند. تا وقتي مشکلات اعتقادي وجود داشته باشد، تزلزل در اعمال عبادي هم وجود دارد.
۹.گاهی تنبلي، بي برنامهگي، سهلانگاري، عدم اولويت بندي در کارها، وسواس فکري و يا مشکلات روحي و حتي جسمي باعث میشود تا شخص، نماز را سبک شمارد که براي رفع هرکدام ازاين عوامل بايد از راهکار متناسب با آن بهره برد.
۱۰. باز هم تاکید میکنم تذکردائم شما نسبت به نمازنخواندن ایشان، کاردرستي نيست قطعا تاثير امربه معروف عملي از امربه معروف لساني بيشترخواهد بود. سعي کنيد با عمل خود او را تشويق به نماز اول وقت و اعمال عبادي كنيد. يعني خودتان نمازتان را سروقت بخوانيد و بدين ترتيب ديدگاه ايشان را نسبت به نماز تغيير دهيد.
۱۱. درهيچ يک از مراحل ارشاد و راهنمايي از برخورد نيک وملاطفت آميز و احترام نهادن دورنشويد. با فشارو اجبار نمي توان کسي را هدايت نمود.دقيقاً بايد راههاي نفوذ و تأثيرگذاري بر دختر خود را بشناسيد و متناسب با آن برنامهريزي کنيد.
۱۲. از پيوند عاطفي كه در روابط مادرو دختری داريد استفاده نمائيد وبا بذل محبت بيشترو بيشتربه دخترتان در زندگي، لحظه به لحظه زندگي و با شما بودن را برايش شيرين نماييد به گونه اي که شيريني اين زندگي را درک نمايد و وقتي احساس رضايتمندي از با شما بودن داشت همه اينها رانعمت خداوند تلقي کرده و به او متذکرشويد که در برابر اين نعمت بايد سپاسگزار بود و نماز سپاسگزاري ازخداست.
۱۳.نصیحت و تذکر مستقیم سودی ندارد. سعی کنید مطالبتان را غیر مستقیم به او بگویید. قبل از اینکه بخواهید تذکری به او بدهید بهتر است نکات مثبت او را برجسته کنید و او را به عنوان فردی موفق جلوه دهید.
۱۴. در این سن بچهها جذب داستان و قصه میشوند. اگر کتابی تهیه میکنید در قالب داستان باشد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
✍خانم ابراهیمی_کارشناس اخلاق
#کاهل_نماز
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
❓پرسش
❔آیا پیامبر اسلام شهید شدند یا به مرگ طبیعی از دنیا رفتند❓
💠پاسخ؛
❗️آنچه که از روایات شیعه و سنی بدست می آید آن است که پیامبر گرامی مسموم شده و از دنیا رفتند.
👌امام حسن علیه السلام فرمود:
«هیچ یک از ما نمی باشد جز آنکه یا توسط شمشیر از دنیا می رود و یا توسط سم از دنیا می رود»
📚بحار الانوار ج27 ص217
📚کفایه الاثر ص227
👌امام رضا علیه السلام فرمود:
«همه ما مقتول و شهید از دنیا می رویم»
📚الفقیه ج2 ص585
📚عیون الاخبار ج2 ص203
👌شیخ صدوق می نویسد:
«اعتقاد شیعه آن است که پیامبر در خبیر مسموم شد و توسط همان سم به شهادت رسید»
📚اعتقادات ص109
👌شیخ مفید می نویسد:
« پیامبر در روز 28 صفر در مدینه در حالی که مسموم شده بود از دنیا رفت»
📚المقنعه ص456
👌شیخ طوسی می نویسد:
«پیامبر گرامی در حالی از دنیا رفت که مسموم شده بود»
📚التهذیب ج6 ص2
❗️علامه حلی نیز همین مطلب را می نویسد
📚تحریر الاحکام ج2 ص118
👌امام صادق فرمود:
«پیامبر در روز خیبر گوشت مسموم را خورد و زمان مرگش فرمود همان گوشت مسموم روز خیبر مرا از پای درآورد و هیچ پیامبر و جانشین پیامبری نیست مگر آنکه شهید میشود»
📚بصائر الدرجات ج1 ص503
👌وفرمود:
«زن یهوی گوشت را مسموم ساخت و به خورد پیامبر داد و سبب فوت پیامبر شد»
📚همان مدرک
❗️شیخ کلینی و دیگران از علما نیز مسموم شدن پیامبر گرامی توسط سم زن یهودی را نقل می کنند
📚الکافی ج6 ص315
📚المحاسن ج2 ص470
📚وسائل الشیعه ج25 ص57
👌وفرمود:
«گمان می کنید پیامبر به مرگ طبیعی از دنیا رفت یا کشته شد؟
❗️پیامبر قبل از مرگ توسط آن دو نفر مسموم شد و از دنیا رفت»
📚تفسیر عیاشی ج1 ص200
👌علامه مجلسی می گوید محتمل است هر دو سم در شهادت پیامبر گرامی دخیل بوده است
📚بحار الانوار ج22 ص516
🔴مساله شهادت پیامبر گرامی در کتب اهل سنت نیز مورد اشاره قرار گرفته است.
🗯بخاری می نویسد:
«عایشه می گوید:در روزهای پایانی حیات پیامبر به زور در دهان آن حضرت دوایی ریختیم،حضرت با اشاره به ما فهماند که به من دوا نخورانید، ما گفتیم این خودداری پیامبر به خاطر آن است که مریض از دوا بدش می آید ووقتی بهوش آمد فرمود:ایا من شمارا از این کار نهی نکردم؟اکنون به جز عباس که شاهد ماجرا نبوده باید جلوی چشمان من به دهان همه آنان که دراین خانه هستند از همان دوا ریخته شود»
📚صحیح بخاری،ج5 ص120 ح5382
❔چرا عایشه حرف پیامبر را گوش نداد و به زور در حلق پیامبر گرامی دارو ریخت در حالی که خداوند اطاعت پیامبر را در هر حال لازم و واجب می داند
🔷حشر7
❔چرا پیامبر از خوردن دوا خود داری کرد مگر پیامبر کودک بوده است که از دوا بدش بیاید❔ایا نعوذ بالله او درک نمی کرد که چه چیزی برایش مفید است و چه چیزی مضر❔
❔چرا پیامبر دستور به قصاص داد که خودشان نیز از آن دوا بخورند❔ایا پیامبر بدون استحقاق دستور به مجازات می دهد
❗️حاکم در مستدرک می آورد:
«به خدا سوگند پیامبر وابوبکر وحسن بن علی با سم و عمر عثمان، علی وحسین با شمشیر کشته شدند»
📚المستدرک علی الصحیحین،ج3 ص61 ح 4395
🗯بزرگان اهل سنت از ابن مسعود نقل کرده اند:
«اگر 9 بار سوگند یاد کنم که پیامبر کشته شده است برایم بهتر است تا یک بار سوگند یاد کنم که او کشته نشده است زیرا خداوند اورا پیامبر وشهید قرار داده است»
📚مسند احمد،ج1 ص408 ح3873
📚طبقات الکبری،ج2 ص201
📚المصنف،ج5 ص269
@javadheidari110
بنر نصب شده در دانشگاه آزاد : مراقب باش در کدام جبهه شلوارت پاره میشود
🔹این بنر را بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در یکی از واحدهای این دانشگاه به نمایش گذاشته. این عکس در فضای مجازی وایرال شده است.
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
☀️ وَإِن یَكَادُ ٱلَّذِینَ كَفَرُوا۟ لَیُزۡلِقُونَكَ بِأَبۡصَـٰرِهِمۡ لَمَّا سَمِعُوا۟ ٱلذِّكۡرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُۥ لَمَجۡنُونࣱ ☀️ سورة القلم 51
❌ آیه 《و إن یکاد》و چشم زخم ❌⁉️
✅ خداوند در این آیه ی شریفه می فرماید:
👈نزدیک بود كه كافران با نگاه خود تو را
هدف قرار دهند، آن گاه كه آیات قـران را مـى شـنیدند. 🔺
در تفسـیر آیـه آمـده اسـت : 🔻
🔴« لیزلقونک » یعنى تو را با چشم زخم مورد اصابت قرار مى دهند.
✅زلق، یعنى لغزش، و زلَقَهُ یعنى او را از
جاى خود لغزاند و دور كرد.
ازلاق با چشم نیز یعنى با نگاه پُر و تیز به كسـى تنـد و خشمگینانه نگریستن، به گونه اى كه وحشت آفریند و او را به عقب نشینى از سر تـرس وا دارد.
بنابراین معنای آیه چنین میشود:👇
✅ نزدیک بود وقتى آیات را مى خوانى تو را از موضـعى كه داشتى با شدت خشم و وحشتى كه در نگـاه تنـد و خشـمگینانه شـان بـه تـو بـود، بلغزانند.
پس آیه ارتباطی به چشم زخم ندارد.
⭕️دلیل دیگر بر اینكه اصلا در این آیه، سخن از چشم زخم نیسـت آن اسـت كـه چشـم
زخم، هنگامى است كه منظره اى خوشایند باشد نه نفرت انگیز! در حالی كه آیه صراحت
دارد كه نگاه هاى تند ایشان وقتى بود كه ذكر را می شنیدند، آن هـم بـا خشـم و نفـرت.
چنان كه در پى آن او را آماج دشنامها و فحشها و اتهام نارواى دیوانگى مى ساختند.
⭕️ البته چشم زخم حقیقت دارد همانطور که در نهج البلاغه علوی اشاره شده و برای در امان ماندن از چشم زخم، از ذکر شریف " ماشاءالله و لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم "" و یا حرز امام جواد علیه السلام استفاده کرد.
🆔 @javadheidari110