eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
386 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 روز 💠 💎این مسیر عاقبت خوبی ندارد 🔻امام حسین علیه‌السلام: منْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِيَةِ اَللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا يَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِيءِ مَا يَحْذَرُ ❇️ کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد، به آرزویش می‌رسد و زودتر به آنچه می‌ترسد گرفتار می‌شود. 📚 کافی، ج ۲، ص ۳۷۳ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
❇️مهارت های ارتباط موثر ❇️ ✅ شهر درچه، حوزه ی علمیه ی آیت الله درچه ای 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️پرسش: 🔰آیا در اسلام این دستور وارد شده است که در مواقع تصمیم بر انجام کاری، اگر کسی عطسه کند، باید صبر کرد؟! ✍پاسخ: ✅در این باره دستوری در اسلام نداریم و اساساً روح اسلام با این گونه مطالب سازش ندارد، تا آن جا که دستور می دهد هنگامی که تصمیم بر کاری گرفتید، اگر کسی فال بد زد اعتنا نکنید و بر خدا توکّل نموده به دنبال هدف روان شوید و فال بد زدن را نشانه شرک قرار داده است! 🍀 درباره عطسه وارد شده است که هر گاه یکی از شماعطسه کرد، در حقّ او دعا کنید و بگویید «یرحمکم اللّه رحمت خدا شامل حال شما گردد.» طرف نیز متقابلًا دعا کند و بگوید «یغفر اللّه لکم؛ خداوند شما را بیامرزد». 🖊 امّا صبر کردن و قدری مکث نمودن و یا فرق گذاردن بین یک عطسه و دو عطسه، همگی خرافه بوده و باید از آن پرهیز کرد. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از پاسخ‌ سرای اصفهان
⛔️ پاسخ شبهه: مگر خدا روزی مخلوقات را تضمین نکرده، پس چرا گرسنه داریم؟ ✅ تضمین کرده، بشرط تلاش 🌹 @jpasokhsara ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠پرسش: مقصود از تجسّم اعمال چیست؟ ✍️ پاسخ: نکته اول : مقصود از «تجسّم» ‌اعمال این است که ، آنچه انسان در این جهان انجام داده است، در جهان دیگر به صورتی متناسب با آن جهان نمودارمی شود. و به‌عبارت‌دیگر: پاداش‎ها و کیفرها، نعمت‎ها و نقمت‎ها، شادمانی و سرور، درد و شکنجه‎های اخروی، همه و همه، همان حقایق اعمال دنیوی انسان‎ها است که در حیات اخروی ،خود را نشان می‎دهند. نکته دوم : تجسم اعمال یک حقیقت قرآنی است که در آیات متعدد مطرح‌شده است؛ که به دو نمونه اشاره می‌شود: «یَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَیْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَیْنَها وَ بَیْنَهُ أَمَداً بَعِیداً»؛ «روزی که هر انسانی هر کار نیکی که انجام داده است، نزد خود حاضر می‎یابد، و هر کار بدی را که انجام داده است نیز حاضر و آماده می‎یابد، و آرزو می‎کند که میان او و آن عمل ناروا فاصله مکانی یا زمانی بسیاری وجود می‎داشت (و او آن عمل ناروا را که در دنیا انجام داده است در قیامت مشاهده نمی‎کرد)»(1) «فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّهٍ خَیْراً یَرَهُ وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّهٍ شَرًّا یَرَهُ»؛ «هر کس به‌اندازه سنگینی ذره‎ای کار نیک‌انجام دهد آن را می‎بیند، و هر کس به‌اندازه سنگینی ذره‎ای کار بدانجام دهد، آن را می‎بیند»(2) نکته سوم :مسئله تجسم اعمال ، در روایات نیز موردتوجه قرارگرفته است. رسول گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله فرمودند: «اتَّقُوا الظُّلْمَ‏ فَإِنَّهُ ظُلُمَاتُ يَوْمِ الْقِيَامَة»؛ « از ستمگری بپرهیزید،زیرا ظلم و ستم در روز قیامت به‌صورت تاریکی‌ها نمایان خواهد شد»(3) امام علی علیه‌السلام فرمود :«…أَعْمَالُ الْقَوْمِ فِي عَاجِلِهِمْ نُصْبَ‏ أَعْيُنِهِم‏...»؛ «کارهایی که افراد در دنیا انجام می‌دهند،در آخرت در برابر آنان قرار داده خواهد شد»(4) پی‌نوشت: 1. آل عمران/30 2. زلزله/7-8 3. الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏2، ص: 332 4. تحف العقول، النص، ص: 20 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
💢 حضور آیت الله خطاط در برنامه فرهنگی تبلیغی ،واقع در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی اصفهان ✅ در این حضور سرزده توسط قائم مقام مدیریت حوزه علمیه اصفهان و نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، ایشان در جریان این امر خطیر قرار گرفته و ضمن عرض خداقوت، تشکر ویژه از عوامل آن، بالخصوص مبلغین عزیز ابراز نمودند. 🌐 @khatat_ir
547.4K
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ ⁉️مگر برای همه جرائم اجتماعی در قران حدود تعیین نشده است؟ ⁉️ آیا عدم تعیین هیچ‌گونه حدی در قرآن برای فرد بی‌حجاب، به این معنا نیست که عدم رعایت حجاب، جرم اجتماعی محسوب نمی‌شود؟! 🔊پاسخ استـــاد جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔭 🔭 🔭 🔭 🔭 🔭 🔭 🔭 🔭 ⁉️این تقویم‌های نجومی که زمان قمر در عقرب را نوشته چه روزهایی که مسافرت، بنائی، خیاطی، عقد و ازدواج و.‌.. خوب و یا بد است، چقدر معتبر هستند؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه این امور باید تک تک بررسی شوند تا معلوم گردد آیا در موردشان روایت وارد شده است یا خیر؛ برخی از این امور دارای روایت صحیحه هستند؛ نظیر حجامت، مسافرت، قمر در عقرب، فرزندآوری؛ ولی برخی دیگر از این موارد برای‌شان اساسا یا روایت نداریم و یا روایت قابل اعتنائی نداریم. البته رعایت برخی از این امور، عمل به احتیاط است و مشکلی ایجاد نمی‌کند. 🔻نتیجه اینکه: اعتقاد ما این است که همه‌ی امور به دست خداست، لذا در صورت ضرورت و ناچاری حتی همان اموری را که در مورد عدم انجام‌شان روایت آمده را می‌توان با صدقه دادن و قرائت آیه الکرسی انجام داد و ان شاء الله نتیجه‌ی سوئی نخواهد داشت. برای اطلاع بیشتر می‌توانید به خبرگزاری مهر مراجعه و یادداشت جناب استاد حیدری را مطالعه فرمائید🔻 http://mehrnews.com/xW8hT @javadheidari110 🔭🔭🔭🔭🔭🔭🔭🔭 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
406.8K
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ ⁉️لطفا درمورد جن، ظاهرش و اینکه ارتباطشون با انسان چگونه است توضیح بدید؟ 🔊پاسخ استـــاد جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 🔷 🔹 پرســـ❓ــــش ⁉️از طرفی مجلس خبرگان نظارت بر رفتار رهبر دارد، از طرف دیگر رهبر می‌تواند مجلس خبرگان را عزل کند پس در این صورت اگر شرایط رهبر جامعه زائل شود کسی نمی‌تواند او را عزل کند پس با این وجود ناظر بودن مجلس خبرگان موضوعیتی ندارد؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے "زیدعزه" مشروعیت مجلس خبرگان مشروعیت الهی است و حکومتی نیست یعنی فقهای مجلس خبرگان فقیهان‌ عادلی هستند که بر اساس آموزه‌های دینی، به اذن الهی ولایت دارند تا بر امور رهبری نظارت کنند. بر فرض اینکه مجلس خبرگان یک نهاد حکومتی باشد که توسط رهبر عزل و نصب شوند، حاکمی صلاحیت عزل و نصب آنها را دارد که شروط رهبری را دارا باشد. @javadheidari110 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 ➠@ramezan_ghasem110
✍️ چله ی عظیم قرن! چله ی عظیم قرن چیست؟ میشه نظرتون را راجع به چله ی عظیم قرن بفرمایید؟ ببخشید! این چله ای که در حال نشر هست و همگی از آن دم می زنند واقعیت داره؟ یعنی با این اتفاق بزرگ، فرج امام زمان رقم می خوره؟ سوالات فوق و سوالاتی از این دست، مساله ای بود که امروز با برخط شدنم جهت امر مقدس پاسخگویی در پیام رسان های داخلی، با آن ها مواجه شدم. اما با پیشنهاد یکی از دوستان فرهیخته ام و در راستای روشنگری افکار عمومی بر آن شدم نکاتی را در این موضوع، تقدیم کنم. نکته ی اول: برخی بر آن شده اند تا برای رفع گرفتاری ها و هم چنین امر فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، از نیمه ی شعبان تا 24 ماه مبارک رمضان به مدت چهل روز زیارت عاشوراء بخوانند و سپس چهل بار دعای فرج بخوانند. نام این طرح را «چله ی عظیم قرن» نام نهاده اند. نکته ی دوم: اصل «چله گرفتن» به معنای «مراقبت چهل روزه از خود برای زمینه سازی جهت دریافت فیوضات الهی و حکمت ربوبی» مورد اشاره ی روایات آل الله علیهم السلام و علمای بزرگوار می باشد. امام باقر علیه السلام می فرماید: «مَا أَخْلَصَ الْعَبْدُ الْإِیمَانَ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِینَ یَوْماً أَوْ قَالَ مَا أَجْمَلَ عَبْدٌ ذِکْرَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِینَ یَوْماً إِلَّا زَهَّدَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِی الدُّنْیَا وَ بَصَّرَهُ دَاءَهَا وَ دَوَاءَهَا فَأَثْبَتَ الْحِکْمَةَ فِی قَلْبِهِ وَ أَنْطَقَ بِهَا لِسَانَه‏»؛ «هیچ بنده ای ایمان خود به خدا را در چهل روز خالص نگرداند، مگر آن که پروردگار، او را نسبت به دنیا کم توجه کرده و دردها و درمان ها را نشانش خواهد داد. سپس، حکمت در قلب او استوار شده و زبان خود را نیز به حکمت خواهد گشود». (1) نکته ی سوم: خواندن زیارت عاشورا و قرائت دعای «اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن» بسیار مطلوب و در کنار تلاش و کوشش، برای بر آورده شدن حاجات موثر است. (2) نکته ی چهارم: وظیفه ی ما شیعیان در زمان غیبت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، «انتظار فرج» و تلاش برای به وجود آمدن «شرائط ظهور» آن منجی عالم بشریت است. و هیچ دستوری به صورت خاص برای امر ظهور به ما نرسیده است. نکته ی پنجم: استناد به روایت «فضل بن ابی قره» که اشاره به برداشت عذاب از بنی اسرائیل بعد از چهل روز ناله و گریه و توصیه به این عمل برای رسیدن امر فرج، به خاطر ضعیف بودن سند این روایت، امر صحیحی نیست. (3) نتیجه اینکه: چله ی عظیم قرن، به صورت خاص، هیچ مستند روایی ندارد ولی با وجود روایات کلی در مورد سفارش به دعا و زیارت و هم چنین «موضوعیت» عدد چهل، هیچ اشکالی ندارد و حتما در کنار تلاش و کوشش و استفاده از موهبات طبیعی، برای رفع گرفتاری ها مؤثر خواهد بود. اما در رابطه با فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف توجه داشته باشیم: وظیفه ی ما منتظر حقیقی بودن است و امر فرج به دستور الهی و بعد از آمادگی جامعه ی جهانی اتفاق خواهد افتاد و نباید انتظار داشته باشیم بعد از هر حرکت معنوی، ظهور، اتفاق بیافتد. «اللهم عجل لولیک الفرج» پی نوشت ها: 1. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج 2، ص 16، ح 6 2. بحارالانوار، ج 101، ص299 3. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏4، ص: 118 🌀کانال رسمی استاد جواد حیدری 🌐 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جواد حیدری
⭕️بجای بریدن پایه‌های سالم، پایه‌های ضعیف را ترمیم می کنیم. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🌹سلام و عرض تبریک ⭕️یکی از دوستان در مورد دعای «ذو أَناة» و خواندن آن در شب نیمه ی شعبان جویا شدند. ✳️هر چند مضمون دعا، در روایات و دعاهای مختلف یافت می شود و مشکلی در مضمون آن نیست و خواندن آن هم بدون اشکال است ولی بنده در هیچ منبع روایی این دعا را پیدا نکردم. ✅پس دستورالعمل هایی که بر محور این دعا، برای شب نیمه ی شعبان در فضای مجازی مطرح است، مبنای روایی ندارد. تبصره: «ذو اناة» به معنای «تحمل پذیر»، «بردبار»، «صبور» و «مهلت دهنده» است. ✍️ جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ کوتاه قرآنی به چند شبهه درباره ــــــــــــــــ @javadheidari110