eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
386 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🏴 🚩 پرســـ❓ــش ⁉️چرا امام سجاد علیه‌السلام بیمار بودند؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ حفظ اسلام با مطالعه‌ی تاریخ و بررسی زندگی امام سجاد علیه‌السلام به این نکته رهنمون می‌شویم که حضرت، با سیاست های مختلف و شجاعت مثال زدنی خود، مکتب اهل‌بیت -علیهم‌السلام- و پیروان آن را و در یک کلام، اسلام عزیز را حفظ و باعث بقای آن شدند. 1⃣بیماری مانع تعطیل وظائف امام نبود تدبير امام سجاد در اسارت، گريه هاي امام سجاد در مدينه، ایراد خطبه و روضه خواني هاي آن حضرت و بیان معارف در قالب دعا به مدت 35  سال و تبلور آن در زبور آل محمد که همان صحیفه‌ی سجادیه است، شاهد و گویای این حقیقت است. بنابراین این‌گونه نبوده که حضرت سجاد علیه‌السلام همیشه بیمار بوده و وظائف امامت را معطل گذاشته و اقدامی انجام ندهند. 2⃣بیماری مختصِ عاشورا و حفظِ‌ نسل‌ِ آنچه مسلم است؛ بیماری امام زین العابدین -علیه السلام- تنها در ایام حادثه‌ی عاشورا بوده و علت آن، تقدیر الهی بوده است که ایشان زنده بمانند و نسل امام‌حسین -علیه‌السلام- از این طريق حفظ شود. 3⃣مانعی برای کشته شدن ایشان توسط دشمنان همان‌گونه که در تاریخ ثبت شده‌است، چندین مرتبه تصمیم گرفتند حضرت را بکشند، اما چون بیماری ایشان شدید بود گفتند: بیماری او را خواهد کشت و دیگر لازم نیست ما او را بکشیم و به این ترتيب این بیماری سبب نجات حضرت شد. مرتضی مطهری، حماسه حسینی،ج1 حمید بن مسلم گوید: ما به اتفاق شمربن‌ذی‌الجوشن در خیمه‏‌ها عبور می‌کردیم تا به علی‌بن‌حسین -علیه السلام- رسیدیم و ایشان را در شدت بیماری و با حالتی ناتوان در بستر غم و بیماری و ناتوانی خوابیده دیدیم، جماعتی از رجاله که با شمر بودند، گفتند: آیا این بیمار را بکشیم؟ من گفتم: سبحان‌الله شما چه مردم بی‌رحمی هستید! همین مرض او را خواهد کشت. بدین وسیله شر دشمنان را از آن حضرت برگردانیدم📚شیخ عباس قمی، منتهی‌الامال،ج1 ♻️نتیجه اینکه: بر اساس حکمت الهی، امام سجاد -علیه‌السلام- فقط در حماسه‌ی کربلا و عاشورا مدتی بیمار بودند و بعد از حفظ جان حضرت، ایشان با تدبیر و شجاعت و ایفای نقش امامت و رهبری خویش باعث بقای اسلام عزیز شدند و اطلاق «امام بیمار» برای حضرت، به هیچ وجه صحیح و جایز نیست. 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
پاسخگویی برخط به سؤالات اعتقادی شما - 27 تیر 1403.mp3
22.93M
🎧 پاسخگویی برخط به سؤالات اعتقادی شما ▫️چهارشنبه ۲۷ تیر ساعت ۲۱ ▪️با حضور استاد جواد حیدری، کارشناس مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی، کارشناس صدا و سیمای مرکز اصفهان و فعال فرهنگی 🚩 پاسخ سرا👇 🌐 eitaa.com/joinchat/373358635C8f22935d9a 🇮🇷کانال‌رسمی‌استادجواد‌حیدری👇 🌐@javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ پرســـ❓ــش ⁉️چگونه از ظرفیت محرم اباعبدالله‌الحسین برای زمینه‌سازی ظهور امام‌زمان استفاده‌کنیم؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه یکی از فلسفه‌ی عزاداری امام‌حسین -علیه‌السلام- زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ی اباعبدالله‌الحسین و عاشورای حسینی، با زنده نگه‌داشتن عاشورای حسینی ما به دنبال شعور حسینی هستیم، یعنی بدانیم: 〽️حسین‌بن‌علی‌ علیه‌السلام که بود؟چه کرد؟ 〽️امام‌حسین علیه‌السلام از ما چه می‌خواهد؟ 〽️دشمنان اباعبدالله‌الحسین چه کسانی بودند؟ 〽️ دشمنان ایشان چه ویژگی‌هائی داشتند؟ دانستن این مباحث زمينه‌ را فراهم می‌کند تا در مسیر اباعبدالله‌الحسین و اصحاب ایشان حرکت کنیم و در مسیر دشمنان ایشان حرکت نکنیم و در کنار شور حسینی به شعور حسینی رهنمون شویم آنگاه می‌توانیم جزء زمینه‌سازان ظهور و در ادامه جزء یاران و اصحاب امام‌زمان شویم. ♻️نتیجه اینکه مجالس اباعبدالله‌الحسین ظرفیت بسیار بالائی برای معرفی عصر آخرالزمان و عصر ظهور امام‌زمان دارد. لذا شیعیان و محبان حضرت اباعبدالله‌الحسین‌ علیه‌السلام می‌بایست در این مجالس با تلاش خود در جهت تحقق شرایط ظهور و کنار زدن موانع ظهور، شرایط ظهور را فراهم کنند. بنابراین خطبای بزرگوار و اساتید و کارشناسان بزرگوار می‌بایست از ظرفیت مجالس امام‌حسین علیه‌السلام برای معرفی عصر ظهور استفاده کنند. تا مردم شرایط ظهور را بدانند و زمینه برای ظهور حضرت فراهم‌گردد و همچنین موانع ظهور را بشناسیم و در رفع آن گام برداریم. 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️عاقبت یزید ملعون چه شد؟ ⭕️ ◀️ هر چند نقل هایی که بیشتر به داستان شباهت دارد در رابطه با مرگ یزید بن معاویه، وجود دارد، اما : ✅ به نظر می رسد نقل مقتل خوارزمی به حقیقت نزدیک تر باشد که این ملعون، در سال ۶۴ هجری بر اثر کثرت به درک واصل شد. ◀️ اللهم العنه لعنا عظیما.. ✍ جواد حیدری استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⭕️ هم اکنون ✅ گفت و گوی صمیمی با مسیحی کاتولیک از روم ⭐️ حوزه ی علمیه ی امام صادق علیه السلام @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ خدا و وجود شرور در دنیا ❓ ✅ پاسخ : بسیاری از شرور - ریشه در سوء اختیار انسان ها دارد و فاعل آن انسان ها هستند. - برخی از شرور به خداوندگار عالم بر می گردد : اما باید بدانیم؛ نه به خاطر بخل است و نه به خاطر جهل و نه به خاطر عجز بلکه خداوند است: گاهی شرور، کفاره ی گناهان است گاهی شرور، برای امتحان است گاهی برای پرورش روح است و نکته ی آخر اینکه: برخی از فیلسوفان، اساسا شرور را اموری عدمی و یا اضافی و نسبی می دانند که برای آن حقیقت مستقلی وجود ندارد تا نوبت به سوال از ریشه ی آن برسد. ✍ جواد حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌ در مورد جایگاه حضرت محسن، حضرت علی اصغر و حضرت رقیه سلام الله علیهم اجمعین، جهت توسل، چه تبیین قرآنی و روائی می‌شود ارائه کرد❓ 🔵پاسخ: 1⃣بر اساس آیه ی۲۱ سوره ی طور و با لحاظ روایات مربوط به آن، بچه هایی که از خط ایمانی پدر خارج نشده باشند ( های بالغی که مسیر صحیح را طی کنند و سقط شده و نابالغ) به پدر ملحق می شوند. (الحقنا بهم ذریتهم) 2⃣بر اساس روایات عالم ذر، پروردگار عالم بعد از تعلیم ودادن اختیار و عقل از همگان در آن عالم امتحاناتی گرفته است که به حسب کیفیت امتحان، قابلیت های اولیه ی دنیایی مشخص گردیده است. فرزند حسین بن علی علیه السلام شدن بعد از قبول شدن در امتحان و آزمون عالم ذر است نه اینکه غیرحکیمانه و بی حساب و کتاب باشد. 🌷"اذ اخذ ربک من بنی آدم من ظهورهم ذریتهم ا لست بربکم قالوا بلی...." 🌷"یا ممتحنه التی امتحنک الله قبل ان یخلقک.." پس حضرت علی اصغر علیهم السلام جایگاه اکتسابی هم دارد . (کل نفس بما کسب رهین). 3⃣قابلیت های اولیه در حد مقتضی است و نه علت تامه. لذا انسان می تواند در دنیا، آن مقام را حفظ و یا ارتقاء دهد و یا آن را تنزل داده تا سر حد "اولئک کالانعام بل هم اضل" پیش ببرد. 4⃣فرزندان غیر مومنین که در سن غیر شرعی از دنیا بروند و برخی از فرزندان مومنین، در برزخ تحت تربیت و آموزش و مورد امتحان قرار می گیرند و در صورت موفقیت اهل بهشت خواهند بود. نتیجه اینکه: جایگاه حضرت محسن، علی اصغر و رقیه خاتون سلام الله علیهم اجمعین، با لطف و تفضل الهی همان جایگاه پدر بزرگوارشان هست و توسل به آن دردانه ها عین صواب و سداد است. ✍جواد_حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🌷 پیاده روی اربعین از چه زمانی شروع شد؟ 🔹 جواد حیدری، کارشناس کلام دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: زیارت و پیاده روی اربعین از زمان معصومین علیهم السلام مطرح بوده و همواره در سیره بزرگان و علمای دین قابل مشاهده بوده است. 📝 مرسلات: m8r.ir/248mo 🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🌐 eitaa.com/joinchat/309461000C26df2b53cf
هدایت شده از روز‌نوشت
🔻غصب خلافت یا نفی امامت ✍🏻زهرا ابراهیمی 🔴 حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن قدردان قراملکی در یادداشتی با عنوان «آقای عالی و انکار حکومت ولایی علی(ع) در شب عاشورا !!» به نقد صحبت‌های آقای عالی پرداخته‌اند و با اشاره به موضوع ولایی بودن حکومت حضرت علی علیه‌السلام اذعان می‌کنند که حکومت ولایی حکومتی الهی‌ست که از جانب خدا به امام اعطا شده است و پذیرش یا عدم پذیرش مردم در اصل ولایی بودن آن تأثیری ندارد. در ادامه معتقدند که اگر اصل را بر پذیرش مردم قرار دهیم حکومت اسلامی ما هم به هیچ وجه ولایی نیست چون پنجاه درصد از مردم خواهان این حکومت نیستند! 🔴 در پاسخ به سخن ایشان لازم است دقت کنیم که ولایت در اسلام یک مفهوم کلیدی است و به ماهیت و نقش امامت اشاره دارد. منظور از ولایی نبودن حکومت در زمان حضرت علی علیه‌السلام طبیعتاً انکار مفهوم امامت و ولایت نیست؛ بنابراین منظور آقای عالی این نیست که حکومت ولایی مستلزم مجوز از جانب مردم است بلکه منظور این است که مردم به سبب بی‌بصیرتی این ولایت را نادیده گرفتند. 🔴 در نظام سیاسی اسلام، آنچه به یک حکومت مشروعیت می‌بخشد نصب و اذن الهی‌ست و نه صرفا خواست مردم؛ اما در عین حال هرچند مردم نقشی در مشروعیت بخشیدن به حکومت اسلامی ندارند، ولی برپایی و تشکیل حکومت اسلامی نیازمند همراهی و پذیرش مردم است. 🔴 بین همراهی و پذیرش مردم برای تشکیل حکومت و مجوز مردم برای ولایی بودن حکومت تفاوت وجود دارد که جناب قدردان قراملکی نسبت به آن بی‌توجه بوده‌اند. به دیگر سخن امامتِ امام غصب‌شدنی نیست اما خلافت و تشکیل حکومت غصب‌شدنی است؛ کما اینکه مردم با بی‌بصیرتی خلافت را از حضرت سلب کردند و ایشان را خانه‌نشین نمودند؛ بنابراین نپذیرفتن اکثریت منجر به غصب خلافت می‌گردد و نه نفی امامت! 🔴 و نکته‌ی آخر این که صرف رأی‌ندادن به معنی قبول نداشتنِ نظام ولایی نیست. دلایل رأی‌ندادن مردم متعدد و متفاوت است و عوامل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و حتی روانشناختی در این مسأله دخیل است و نمی‌توان منحصرا علت آن را امری اعتقادی دانست. https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ زمهریر چیست و کجاست؟ ♨️ ⭕️ در تفکر برخی از دین داران، سادات گنهکار به جای رفتن به جهنم، در مکانی به نام زمهریر عذاب می شوند و سرمای شدید به جای آتش، وسیله ی عذاب است. ⭕️ با بررسی آیات و روایات، فهم می شود که عذاب جهنم برای گنهکاران است و تفاوتی بین سید و غیر سید ندارد. قرآن کریم می فرماید: «وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَإِنَّ لَهُ نارَ جَهَنَّمَ»؛ «و هر كس نافرمانى خدا و رسولش كند، آتش دوزخ از آن اوست». (جن/23) ⛔️ اما در رابطه با زمهریر: الف: این واژه یک مرتبه در قرآن کریم و در توصیف اهل بهشت، به کار رفته است. «مُتَّكِئينَ فيها عَلَى الْأَرائِكِ لا يَرَوْنَ فيها شَمْساً وَ لا زَمْهَريرا»: «اين در حالى است كه در بهشت بر تختهاى زيبا تكيه كرده‏اند، نه آفتاب را در آنجا مى‏بينند و نه سرما را!». (انسان/13) 💢" زمهرير" از ماده" زمهر" به معنى شدت سرما، يا شدت غضب، يا سرخ شدن چشم بر اثر خشم، مى‏باشد، و در اينجا منظور همان معنى اول است. در حديثى آمده است كه در جهنم نقطه‏ اى وجود دارد كه از شدت سرما اعضاى بدن از هم متلاشى مى ‏شود. ( در المنثور" جلد 6 صفحه 300.) ✍️ جواد حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️چرا نظام، برای خود، یا همان ، برگزار نمی کند❓ ✍ ✅پاسخ: 1⃣ اگر نظامی، مقبولیت مردمی نداشته باشد و اکثریت مردم حاکمیت کشورشان را نخواهند، بدون ، نسخه ی آن را می پیچند و هیچ قدرتی را یارای مقابله با اراده ی مردم نیست. 2⃣ رفراندوم همیشه به رای گذاشتن رسمی نیست. ❎حضور و بی نظیر در طول تاریخ بشر در تشییع ، یعنی بزرگ به نظامی که حاج قاسم خود را فدایی آن می دانست. ❎ همراهی نکردن با چند فریب خورده در بر هم زدن امنیت و اقتدار کشور، یعنی بزرگ به . 3⃣یک کشور و نه بیشتر، در دنیا به ما نشان دهید که موجودیت خود را به رفراندوم گذاشته باشد. 4⃣ اساسا مگر شرع، اجازه ی به رای گذاشتن استمرار نظام اسلامی را می دهد❓ 5⃣ حالا پذیرفتیم رفراندوم برگزار شود. بفرمایید چند وقت یک بار؟ مگر با این روش، سنگ روی سنگ بند می شود❓ 6⃣ یا همان پیشنهاد کنندگان رفراندوم چیست❓ آیا همگان بر یک سیستم اتفاق نظر دارند؟ ‌🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
✅پرسش: ⁉️💐 برخی اوقات دلم می گیرد😔 ✍️ منشاءِ غم و ناراحتی و دلگیری: 1️⃣ گاهی عوامل ظاهرى همچون: مرگ بستگان يا دوستان، شكستها و ناموفقيتهاى تحصيلى، شغلى و خانوادگى، و دارا بودن برخى روحيات و رفتارهاى منفى همچون: حس بدبينى، غرور و تكبر، خود برتر بينى، ارضا نشدن برخى تمايلات و خواسته‏ها، مشكلات مالى و اقتصادى و... است و گاهی منشاء آن عوامل غیر ظاهری 2️⃣گاهی عوامل غیرظاهری: الف: گناه و معصيت: رسول خدا: «ساعاتُ الهُمُومِ ساعاتُ الكَفّاراتِ وَ لا يزالُ الهَمُّ بِالمؤمنِ حتّى يَدَعَهُ و ما لَهُ مِنْ ذَنْبٍ؛ لحظه‏هاى غم و اندوه، لحظه‏هاى پوشاندن گناهان است و فرد مؤمن پيوسته گرفتار غم و اندوه مى‏شود تا آنكه از همه گناهانش پاك گردد.» پیامبر: «إنَّ مِنَ الذُّنوبِ ذُنوبَاً لا يُكَفِّرُهَا صلاهٌ و لا صومٌ. قيل: يا رسول الله فَمَا يُكَفِّرُهَا؟ قال: اَلْهُمُومُ فِى طَلَبِ الْمَعِيشَه؛ برخى گناهان هستند كه هيچ نماز و روزه‏اى آنها را نمى پوشاند. عرض شد: اى رسول خدا پس چه چيز آنها را مى‏پوشاند (و از بين مى‏برد؟) حضرت فرمود: اندوه براى كسب درآمد و گذران زندگى.» ب. دلبستگى به دنيا: امام صادق: «الرَّغْبَهُ فى الدُّنيا تُورِثُ الْغَمَّ وَالحُزْنَ ؛ دنيا خواهى غم و اندوه مى‏آورد.» پيامبر: «اَنَا زَعِيمٌ لِمَنْ اَكَبَّ عَلَى الْدُّنْيا بِفَقْرٍ لا غِنَاءَ لَهُ وَ بِشُغْلٍ لا فِراغَ لَهُ وَ حُزْنٍ لا اِنْقِطاعَ لَهُ؛ كسى كه به دنيا بچسبد، من (سه چيز را) براى او قطعى مى‏دانم: فقرى كه بى‏نيازى برايش نيست، گرفتاريى‏اى كه از آن خلاصى نيست و غم و اندوهى كه به پايان نمى‏رسد.» ج. كوتاهى در عمل: امام على: «مَنْ قَصَّرَ فى العَمَلِ اُبْتُلِىَ بِالْهَمِّ؛ هر كه در عمل كوتاهى كند به اندوه گرفتار آيد.» د. توجه به امكانات ديگران: پیامبر: «مَنْ نَظَرَ اِلَى ما فى أيْدِى النَّاسِ طالَ حُزْنُهُ وَ دامَ أسَفُهُ ؛ كسى كه چشمش به آنچه در دست مردم است (امكانات و داراييها) باشد، اندوهش طولانى و افسوسش پايدار خواهد شد.» ه. منفى نگرى: امام كاظم: «مَنِ اغْتَمَّ كانَ لِلْغَمِّ اَهْلَاً ؛ آنكه غم خورد، شايسته غم و اندوه است.» کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
روش‌های مواجهه با شبهات اربعین.mp3
21.01M
🎧 | روش‌های مواجهه با شبهات اربعین 🔹 جواد حیدری، مدرس حوزه و دانشگاه در نشست «روش‌های مواجهه با شبهات اربعین» از سلسله نشست‌های اربعین‌پژوهی، پژوهشکده الهیات و خانواده 🏴 موکب‌سفراء‌الحسین‌علیه‌السلام 🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🌐 eitaa.com/joinchat/309461000C26df2b53cf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖊در منابع تاریخی، نام چند ایرانی که در کربلا و در محضر اباعبدالله الحسین علیه السلام به شهادت رسیدند، به چشم می خورد. ↙️ اسلم بن عمرو. ایشان از ترکان ایرانی و حافظ قرآن بوده است. ↙️ رافع بن عبدالله. ↙️ زاهر بن عمرو کندی. ↙️فیروزان که غلام امام مجتبی علیه السلام بود. 📚 مقتل خوارزمی ج۲، ص۲۸ ✍ جواد حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا