5d35fba9b7fa121192c35b43_-8393877781061075972.mp3
1.41M
ناصبی کیست⁉️
#پادکست
🎙 #جواد_حیدری_استاد_حوزه_و_دانشگاه
#پاسخ_به_سوالات_اعتقادی
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠پرسش:
عبّاس به چه معناست ؟
......................................................................................................................................
✍ پاسخ:
با عرض تبریک میلاد باسعادت 🌴حضرت عباس بن علی علیهالسلام 🌴
در کتب لغت در مورد واژه «عبّاس» آمده است : «عبس الرجل يعبس عبوسا، و هو عابس الوجه: غضبان، و عبّاس إذا كثر ذلك منه»؛« کسی که دارای شدت غضب هست»(1)
با توجه به دلاوری و شجاعت مثالزدنی حضرت قمر منیر بنیهاشم علیهالسلام ، در حفاظت از حرم و حریم اسلام و ولایت این نام برازنده ایشان هست.
در بعضی از کتب لغت «عبّاس» به معنای شیر آمده است.ابن منظور از ابن اعرابی نقل میکند:« العَبَّاسُ الأَسد الذي تهرب منه الأُسْدُ؛ و به سمي الرجل عَبَّاساً»؛«عبّاس ، شیری است که دیگر شیران از او میگریزند»(2)
پینوشت:
1. التحقيق في كلمات القرآن الكريم، ج8، ص: 19
2. لسان العرب، ج6، ص: 129
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
هدایت شده از مرسلات مدیا
akazib ahmad .pptx
2.52M
⁉️💠پرسش:
با عرض سلام و خداقوت
در شرایط کنونی روایاتی از پیامبر اکرم صلی لله علیه وآله در مورد بیماری های واگیردار مثل طاعون و وبا و... شنیده میشود.(مثل; لَيسَ مِن أحَدٍ يَقَعُ الطّاعونُ فَيَمكُثُ في بَلَدِهِ صابِرا مُحتَسِبا يَعلَمُ أنَّهُ لا يُصيبُهُ إلاّ ما كَتَبَ اللّهُ لَهُ، إلاّ كانَ لَهُ مِثلُُ أجرِ شَهيدٍ)
در شبکه های مجازی این سوال مطرح است که چرا علما و مراجع عظام با علم به اینکه بهترین راه برای مقابله با بیماری های مسری, قرنطینه خانگی است, سکوت کردند و منتظر درخواست وزارت بهداشت برای بستن اجتماعات شدندند؟
با تشکر و آرزوی سلامتی و عافیت برای همه علما , مراجع و روحانیون محترم.
✍️ پاسخ:
سلام بر شما و تشکر.
در رابطه با مطلبی که فرمودید به نکات زیر توجه فرمایید:
نکته ی اول: همه ی مراجع معظم تقلید، در توصیه های خود برای مقابله با ویروس کرونا بر توجه به نکات بهداشتی و اهمیت دادن به نظرات متخصصین تاکید داشتند.
نکته ی دوم: علماء بزرگوار، پیشقدم در مبارزه با این ویروس می باشند و همه ی مظاهر دینی مانند نمازهای جماعت و نماز های جمعه و مشاهد مشرفه تعطیل شد و به فرموده رهبری معظم تعطیلی بی سابقه ای بود که چاره ای غیر از آن نبود.
نکته ی سوم: مبحث قرنطینه شهر و شهروندان امری است که تا الان نیز بر آن اتفاق نظر وجود نداشته و امری است که دستگاه های حکومتی و متولیان امر باید با ملاحظه تمام جوانب و خسارات احتمالی، آن را اعلان می کردند و بیان از ناحیه ی مراجع معظم چه بسا مشکلاتی را برای جامعه ایجاد می کرد و افرادی را در محذور قرار می داد.
نکته ی چهارم: روایتی که از رسول خدا نقل فرمودید، مربوط به منابع اهل سنت می باشد و ما در منابع روایی شیعی، چنین روایتی را پیدا نکردیم. لذا این روایت برای ما حجیتی ندارد.
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
دلائل_زنده_بودن_امام_زمان_عج_استاد_جواد_حیدری.mp3
4.02M
📌 #پادکست | دلائل زنده بودن امام زمان (عج)
🎙استاد جواد حیدری🎙
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
صوفی_کیست؟_صوفیه_چیست؟.ogg
14.81M
#صوفی_کیست؟
#صوفیه_چیست؟
#بدعت
#جواد_حیدری
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110♨️
💠پرسش:
اگر خداوند ، مرکب نیست ، چگونه از روح خود در انسان دمیده است؟
......................................................................................................................................
✍️ پاسخ:
نکته ی اول: خداوند در سوره حجر می فرماید:«نَفَخْتُ فيهِ مِنْ رُوحي»؛ «و از روح خود در او دميدم». (1)
نکته ی دوم: ترکیب، نوعی نقص و احتیاج است و خداوند از نقص و نیاز منزه است.
اما اینكه آیه كریمه روح دمیده شده را (که مخلوقی از مخلوقات اوست )به خدای متعال نسبت می دهد، فقط برای تكریم و عظمت روح انسانی است .
این نوع «اضافه» در ادبیات، به «اضافه ی تشریفی» معروف است. مانند: «بیت الله»،«شهر الله»،«ثارالله».
خداوند نه خانه و نه ماه و نه خون، دارد ولی از جهت ارزش و شرافت این امور، به خود نسبت داده است و اضافه ی حقیقی نیست.
نکته سوم : از امام صادق علیه السلام ،در مورد آیه شریفه «نفخت فیه من روحی» سوال شد؛حضرت فرمودند:« هَذِهِ رُوحٌ مَخْلُوقَة»؛«این روح مخلوقی از مخلوقات خداست». (2)
نتیجه اینکه : علت نسبت دادن روح به خدا در آیه شریفه ، شرافت و عظمت روح انسانی می باشد و نه ینکه نعوذ بالله خداوند مرکب از روح و امری دیگر باشد.
پی نوشت ها:
1. حجر/29
2. الكافي (ط - الإسلامية)، ج1، ص: 133
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110