eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
387 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پرسش: ⁉️به تازگي يكي از عزيزانم را از دست داده ام،‌ چگونه با غم او كنار بيايم؟ 1️⃣ حقیقت این است که مرگ چیزی جز انتقال از مکانی پست به مکانی عالی نیست و دنیا، جای امتحان است. سوره بقره: وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُون 2️⃣ صبر و تحمل در برابر مصائب و مشکلات، باعث پاک شدن گناهان و کفاره آن به شمار می آید. پیامبر: کسى که در مصیبت صبر کند و با صبر نیکویش سختی آن را از سر بگذراند، خداوند براى او سیصد درجه مى‏نویسد که فاصله درجات آن همچون فاصله آسمان و زمین است. 3️⃣در سنت الهی هر موجودی اجل و زمانی مقرر برای مرگ دارد و تقدم يا تاخر آن در دست ما نيست و مرگ عزيزِ شما در اين تاريخ مقرر شده بوده و به خواست خدا بوده است. دانستن اين حقيقت باعث ايجاد آرامش است. 4️⃣ رنج و سختي، جزءِ لاينفك اين عالم است تا به دنيا دلبسته نشويم و اين رنج ها براي انبيا و اوليا (مثل ايوب، پيامبر اسلام، ‌امام حسين و...) نيز بوده است. خدا در سوره احقاف خطاب به پيامبر: فَاصْبِرْ كَما صَبَرَ أُولُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُل. 5️⃣در اين موقعيت ها بايد به ياد مصائب امام حسين و حضرت زينب افتاد تا هم گريه ما جهت معنوي پيدا كند و هم تخليه رواني بشويم و هم اينكه آن بزرگواران در تحمل مصيبت به ما كمك كنند. 6️⃣ کتاب «آرام بخش دل داغدیدگان» ترجمه فارسی کتاب «مُسکّن الفؤاد» مرحوم شهید ثانی را بخوانيد. تهيه اين كتاب از طریق اینترنت با جستجوي اين آدرس (http://akhlagh.porsemani.ir/node/1338) متن اين كتاب را در سايت پرسمان دانشجويي(بخش اخلاق) ملاحظه بفرماييد. 7️⃣براي عزيز از دست رفته: - اگر واجبی از او سراغ دارید که ترک شده مثل نماز ، روزه، ... سعی کنید آنها را تدارک کنید. - برای اموات از هر چیز بهتر و مفیدتر صدقه و احسان به فقرا و اهدای ثواب آن برای مردگان است. رسول گرامی اسلام صلي الله عليه و آله فرمودند: «صدقه حرارت قبرها را از بین می‌برد». - یکی از صحابه از حضرت رسول صلي الله عليه و آله نقل کرده : «برای مردگان خود هدیه بفرستید»، گفتم: هدیه مردگان چیست؟ فرمود: «صدقه و دعا». کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در ❓امت های پیشین با پیامبران و امامان آزمایش می شدند اکنون که ما در عصر غیبت هستیم با چه چیزی آزمایش می شویم؟ 🔰 حکمت خداوند متعال اقتضاء میکند که امتحانات الهی مطابق با ظرفیت بندگان باشد. 💢 امتحانات الهی بسیار متنوع است: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «وَ نَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَيْرِ فِتْنَة»(سوره مبارکه انبیاء/35) یعنی امتحانات الهی گاهی با آن چیزهایی است که ما آن ها را شرّ می پنداریم مانند و و گاهی با چیزهایی که می پنداریم مانند و . ✍️ باید توجه کرد که امت های گذشته هم فقط با پیامبران یا امامان امتحان نمی شدند بلکه امتحانات آن ها هم انواع مختلفی داشته است همان طور که در زمان ما انواع مختلفی دارد. 🔸 لازم به ذکر است که در میان نعمت های الهی بزرگ ترین نعمت الهی همین نعمت و است و از این نعمت از ما سوال خواهد شد. 💠 در زمان ما امام زمان عج موجود هستند و ما هم نسبت به امام زمانمان امتحان می شویم چون نسبت به ایشان تکالیفی داریم. 🔹 از جمله وظایف ما نسبت به امام زمان عج ایشان است. کسی که این وظیفه را به خوبی انجام دهد به مرگ جاهلی نمی میرد و در این امتحان سربلند شده است. 2️⃣ وظیفه دیگر محبت امام زمان عج است. 3️⃣ وظیفه دیگر اطاعت از ایشان است. 4️⃣ وظیفه دیگر انتظار فرج است. 👈 این تکالیف زیاد هستند که کتاب هایی مثل مکیال المکارم و منتهی الآمال مرحوم شیخ عباس قمی تعدادی از تکالیف ما نسبت به حضرت عج را آورده اند. گرچه امام زمان عج غائب هستند اما کسانی هستند که اطاعت از آنها می شود اطاعت از امام زمان عج، مانند که نائب عام امام زمان عج است و ایشان می شود وسیله امتحان ما. ✳️ هر کسی که در مقابل او بایستد در واقع در مقابل امام زمان عج ایستاده و در این امتحان قبول نشده است. 🍃 در روایت آمده است: «عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ رَجُلَيْنِ مِنْ أَصْحَابِنَا يَكُونُ بَيْنَهُمَا مُنَازَعَةٌ فِي دَيْنٍ أَوْ مِيرَاثٍ فَتَحَاكَمَا إِلَى السُّلْطَانِ أَوْ إِلَى الْقُضَاةِ أَ يَحِلُّ ذَلِكَ فَقَالَ مَنْ تَحَاكَمَ إِلَى الطَّاغُوتِ فَحَكَمَ لَهُ فَإِنَّمَا يَأْخُذُ سُحْتاً وَ إِنْ كَانَ حَقُّهُ ثَابِتاً لِأَنَّهُ أَخَذَ بِحُكْمِ الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أَمَرَ اللَّهُ أَنْ يُكْفَرَ بِهِ قُلْتُ كَيْفَ يَصْنَعَانِ قَالَ انْظُرُوا إِلَى مَنْ كَانَ مِنْكُمْ قَدْ رَوَى حَدِيثَنَا وَ نَظَرَ فِي حَلَالِنَا وَ حَرَامِنَا وَ عَرَفَ أَحْكَامَنَا فَارْضَوْا بِهِ حَكَماً فَإِنِّي قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَيْكُمْ حَاكِماً فَإِذَا حَكَمَ بِحُكْمِنَا فَلَمْ يَقْبَلْهُ مِنْهُ فَإِنَّمَا بِحُكْمِ اللَّهِ قَدِ اسْتَخَفَّ وَ عَلَيْنَا رَدَّ وَ الرَّادُّ عَلَيْنَا الرَّادُّ عَلَى اللَّهِ وَ هُوَ عَلَى حَدِّ الشِّرْكِ بِاللَّهِ.» فراز پایانی این روایت نشان می دهد که هر کسی نائب امام زمان عج را قبول نکند امام زمان عج را قبول نکرده است. 🌺 در توقیع شریف حضرت عج هم آمده است: «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ» این روایت هم نشان می دهد که نوّاب عام ایشان حجت حضرت عج هستند بر ما. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جواد حیدری
audio_2020-09-11_18-43-07.ogg
1.32M
❎ در جواب افرادی که میگن اثبات علمی خدا امکان نداره چی بگیم؟ 🎙استاد حیدری 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
26.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹#سیاسی_اجتماعی ⭕️#مذاکره_با_آمریکا 🔹#استاد_جواد_حیدری ⭕️#گروه_تبلیغی_پاسخگو 📣: چرا با آمریکا مذاکره نمی کنیم⁉️🚫 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 جای خالی حوزه خواهران در مسائل اجتماعی فرهنگی جامعه 🖋 زهرا ابراهیمی 🔹 امروزه حوزه‌های خواهران در کنار حوزه‌های علمیه‌ی برادران جایگاه علمی و تاثیرگذار خود را پیدا کرده، اما به نظر می‌رسد همچنان دارای ضعف‌های مهمی است که تلاش برای رفع آن‌ها ضروری می‌نماید. اگرچه به کرات در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از سوی فعالین حوزه‌ی خواهران واکنش‌هایی را شاهد بوده وهستیم، اما به نظر می‌رسد یکی از ضعف‌های مشهود در حوزه‌های خواهران این است که موضع‌گیری و تبیین به موقع و مناسب هنگام مواجهه‌ی با جریانات متعدد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از سوی این حوزه‌ها به‌شکل منسجم، هماهنگ و همراه‌ با برنامه انجام نمی‌پذیرد. 🔹 چیزی که بیش از همه از حوزه‌های خواهران انتظار می‌رود این است که حداقل در زمینه‌ی مسائل مربوط به «زنان، دختران و خانواده» پیشتاز بوده و با آسیب‌شناسی به موقع مسائل، به ارائه‌ی برنامه و راهکار در آن زمینه بپردازند. افکار نادرست و رفتارهای ناصحیح، زمانی که زمینه رشد برای خود را فراهم ببینند، بیشتر خودنمایی می‌کنند اما اگر با واکنش‌های علمی و فرهنگی و به ‌موقع روبرو شوند تأثیرگذاری‌شان نیز محدود خواهد شد. 🔻 برخی فعالان اجتماعی، معضلاتی همچون ازدواج سفید و طلاق‌های عاطفی، زیادشدن بی‌رویه آمار طلاق، چهارشنبه‌های سفید، هم‌جنس‌گرایی و... درپسِ منفعل بودن زنان حوزوی، رنگ بیشتری به خود گرفته و این طیف فضا را برای اثرگذاری بیشتر، آماده می‌بینند. عدم واکنش مناسب نسبت به جریان‌ها و بعضا واکنش‌های آنی و هیجانی ازجمله عوارضی است که اگر به آن توجه نشود در درازمدت حوزه‌های خواهران را به حاشیه خواهد راند. 🔹 آگاهی‌داشتن به زبانِ مسائل اجتماعى و سياست و تحليل مسائل گوناگون از ضرورت‌هایی است که باید بدان پرداخته شود و این امر جز در سایه‌ی آموزش و برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نیست. دربین اساتید خواهر، عده‌ای در این موضوعات، صاحب‌نظر و اهل علم هستند اما صِرف معلومات برای تاثیرگذاری در اجتماع کفایت نمی‌کند. حوزه علمیه‌ی خواهران نیازمند تشکیلاتی است که در وهله‌ی اول شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه زنان و دختران را رصد کنند و چگونگی شرایط موجود را به اطلاع اهل علم برسانند. این گروه رصد می‌توانند از بین طلاب خواهر انتخاب شوند. حوزه‌های خواهران با بهره بردن از پتانسیل و ظرفیت موجود بین طلاب خواهر و تشکیل گروه رصد، قادر خواهند بود خوراک لازم از حیث سوژه‌یابی را در اختیار صاحب‌نظران قرار دهند و بدین شکل در حوادث و جریانات اجتماع، حاضر و موثر واقع شوند. 🔹 ایجاد تمدن نوین اسلامی که رهبر عزیز در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند در سایه‌ی فعال بودن حوزه‌ها عملی می‌گردد نه منفعل‌بودن. بر همین اساس حوزه‌های خواهران باید به تأثیرگذاری خویش در جامعه واقف بوده و به توانمندی خود اعتماد داشته باشند و معضلات موجود در فضای جامعه نباید منجر به یأس و ناامیدی گردد. @Manahejj
توی یکی از پیج های معاند اینستاگرام نوشته بودن هر شغلی یکسری منفعت هایی داره مثلا پزشک ها، کارگرها،کشاورزها و... اگه نباشن یه خللی به جامعه وارد میشه اما این بود و نبودشون فرقی نمیکنه!!؟ 🔰 منم رفتم قسمت کامنت ها(نظرات) دیدم داغ دارن بحث می کنن ✍ گفتم آقایون و خانوم ها الکی به هم روحیه ندید اگه این نبودن که الان باید سوپ لاک پشت و کباب قورباغه میل می کردید!!😂 💢 این بودن که حلال ها و حرام های الهی رو به شما آموختند و پدر و مادرتون رو به هم محرم کردند. 💊 پزشکی که الان دارید؛ ثمرات زحمت های بو علی سیناست. 💧 الکلی که روزانه چندبار استفاده می کنی تا کرونا نگیری ثمرات تلاش شیمی دان زکریای رازی بود. 📌 ریاضی دان و جغرافی دانتون هم خوارزمی بود. ☄ فیلسوف و ستاره شناس و معمارتون هم خواجه نصیرالدین طوسی بود. 📜 شعرای بنامتون هم حافظ و سعدی و فردوسی و...بود. همین جور مینوشتم و ارسال می کردم اونا هم منو با ایموجی ها👌 همراهی می کردن. گفتم کوو... اینا تازه اولشه!! 🔸 اگه شغل های دیگه برای همین چند سالی که در زنده هستید و زندگی می کنید تلاش می کنند. این برای زندگی شما تلاش می کنند که بعد شروع میشه اما پایان نداره. 🔹 گفتم اگه الان هم می بینید امثال و کشورهای منطقه کشورمون رو خلوتگاه شون نکردن و دارن از کشور ما با تمام مشکلاتی که داریم حساب می برن بخاطره اینه که رهبرش یک با غیرته ✅ اونا فهمیدن شما کجاهاست و همون جاهارو میزنن اما شما..... به اینجا که رسیدم دیدم هرچی نوشته بودم پرید☹️ نامرد همه رو حذف کرده بود. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 @javadheidari110
🔰 ریشه های حسد: 🌹 علامه مجلسي رحمة الله علیه، از بعضي علماي اخلاق نقل مي کند که اسباب و ريشه هاي حسد هفت چيز است: 1️⃣ عداوت و دشمني 2️⃣ تعزز؛ يعني من اين گونه بينديشم که صاحب نعمت به خاطر آن نعمت، متکبر شده و به من فخر فروشي خواهد کرد و از اين رو زوال آن نعمت را آرزو مي کنم. 3️⃣ کبر؛ گاهی حسود، متکبراست و راه عملي کردن تکبرش را زوال نعمت از صاحب نعمت مي داند. 4️⃣ تعجب؛ بعضي وقت ها تعجب و غيره منتظره بودن نعمت باعث حسد مي شود؛ مانند گروهي که به رسولان الهي ايمان نمي آوردند و حسادت مي ورزيدند و مي گفتند: «شما بشري مثل ما هستيد؛» (یس/15)، «آيا به انسان هايي همچون خود ايمان بياوريم». (مومنون/47) 5️⃣ترس؛ شخص حسود از اين که صاحب نعمتي از برخورداري خود سوء استفاده کند و مزاحمت هايي براي او ايجاد کند و يا اين که مبادا او فراموش شود و مورد بي توجهي قرار بگيرد، مي ترسد و همين ترس باعث حسادت او مي شود. 6️⃣ علاقه زياد به رياست؛ يکي از راه هاي رسیدن به ریاست، اين است که آرزو کند ديگران نعمت ها و داشته هاي خود را از دست بدهند و براي رسيدن به محبوب خود- يعني رياست – آرزوي فقر و نداري ديگران را مي کند. 7️⃣ از نگاه امام خميني، احساس ذلت و خواري نفس است. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
💠پرسش: ایمان چیست ؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: نکته اول : «ایمان»در اصطلاح ،«تصدیق قلبی» هست .تصدیق قلبی آن است که انسان ، (اذعان قلبی) به خدا و رسولش و آنچه ایشان آورده‌،داشته باشد. با این تصدیق ، ایمان محقق می‌شود(1) در آیات شریفه‌ی قرآن کریم ، ایمان از صفات «قلب» شمرده‌شده است. می‌فرماید: «…أُولئِكَ كَتَبَ في قُلُوبِهِمُ الْإيمانَ …»؛«آنان كسانى هستند كه خدا ايمان را بر صفحه دلهايشان نوشته»(2) نکته دوم : برای سعادت اخروی ، علاوه بر تصدیق قلبی ، انسان باید با زبان ، اعتقاد خود را آشکار کرده و در عمل نیز بر اساس آن عمل کند.امیرالمؤمنین علیه‌السلام می فرمایند: «الْإِيمَانُ مَعْرِفَةٌ بِالْقَلْبِ وَ إِقْرَارٌ بِاللِّسَانِ وَ عَمَلٌ بِالْأَرْكَان»؛«ايمان،تصديق كردن به قلب است، و اعتراف كردن به زبان، و عمل كردن به اركان بدن»(3) پی‌نوشت: 1. إرشاد الطالبین ، ص 442 2. مجادله/22 3. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 508 @javadheidari110
💠 پرسش: تولد کودک به صورت ناقصُ الخلقه، چگونه با عدالت خداوند سازگار است؟ ...................................................................................................................................... ✍️ جهت رسیدن به پاسخ، نکاتی تقدیم حضور می‌شود: نکته اول: توجه داشته باشیم: انسان هایی که به صورت مستقیم و بدون دخالت پدر و مادر و همچنین خارج از سیر جنینی و بر اساس حکمت الهی برای آفرینش زمینی انسان؛ خلق شدند، آدم و حوا بودند. نه ناقص الخلقه بودند و نه بیمار. اراده ی حکیمانه ی خالق هستی چنین اقتضا نمود تا نسل آدم و حوا بر اساس سیر طبیعی خاصی ادامه پیدا کنند. و این سیر از نظم و قانونی که حضرت حق در عالم هستی به ودیعت گذاشته، پیروی می کند. نکته ی دوم: جهان هستی، داری نظم و قانون خاصی هست که هر عملی، عکس‌العمل متناسب با خود را به دنبال دارد و هیچ امری در این دنیا بدون علت نیست. بله ممکن است ما به خاطر محدودیت علمی ریشه ی اتفاقات را کشف نکنیم اما این مساله به معنای نداشتن علت و سبب نیست. وقتی برای علت‌یابی ِ ناقص الخلقه بودن فرزند عزیزی به متخصص مراجعه کنیم، متوجه می‌شویم که این فرزند یا در ناحیه ی نطفه و یا در جنین مادر مشکل ژنتیکی یا مشکلات دیگری داشته است که منجر به تولد ناقص ایشان شده است. پس مشکل را در سیر طبیعی تولد فرزندان دنبال کنیم نه اینکه عدالت خدا را نشانه رویم.! ممکن است پرسیده شود: مگر خدا نمی‌تواند جلوی این نقص را بگیرد؟ خواهیم گفت: هرچند خداوند قادر بر این کار هست ولی همانگونه که عرض شد: حکمت خداوند بر این تعلق‌گرفته است که نظم این جهان، حفظ و امور بر اساس اسباب و مسببات جاری شود و نه بر اساس امور خارق العاده و اعجازگونه. صادق آل محمد در روایتی نورانی چنین می فرمایند: «أَبَى‏ اللَّهُ‏ أَنْ‏ يُجْرِيَ‏ الْأَشْيَاءَ إِلَّا بِأَسْبَاب‏»؛ « خدا از آن ابا دارد كه چيزها را جز به اسباب آنها روان‏گرداند». (1) پس فهم کردیم: خداوند هر چيز را جز از راه اسباب طبيعى آن عملى نمى‏سازد. نکته ی سوم: به حال که فرزند نازنینی بر اساس مشکلات، خواسته و یا ناخواسته، دانسته و یا نادانسته پا به عرصه ی گیتی گذاشت: پروردگار عالَم، آنکه قادر و حکیم است بدون بر هم زدن نظم و قوانین موجود در هستی؛ هر شخصی را به‌اندازه ی ظرفیتش مکلَّف و از او تکلیف می‌خواهد و نه بیشتر. چه زیبا می فرماید: «لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها»؛ «خداوند هيچ كس را، جز به اندازه تواناييش، تكليف نمى‏كند». (2) کسی که از جهت جسمی سالم هست، به‌مراتب تکالیف و مسؤولیت سنگین‌تری نسبت به فرد ناقص، دارد. نکته ی چهارم: خداوند با لطف و رحمت خاص خود، عمل کمِ شخص ناقص‌الخلقه را مساویِ عمل کثیر شخص سالم قرار می‌دهد. نکته ی پنجم: همیشه، مسیر تلاش و کوشش برای افراد باز بوده و افراد می‌توانند با تلاش مضاعف به موفقیت‌های بالایی برسند. چه بسیار انسان‌های ناقص‌الخلقه‌ای که با فکر و مشورت و تلاش، قله‌های پیروزی و موفقیت را فتح کرده‌اند که انسان های سالم در آرزوی رسیدن به آن مقامات و موقعیت ها هستند. نکته ی ششم: چرا عالم هستی را منحصر در دنیا کرده ایم؟ بر اساس آموزه های اعتقادی ما که بر آمده از عقل و قرآن و روایات است؛ نوعی پاداش ویژه که در قیامت و نسبت به برخی افراد تعلق می گیرد وجود دارد که بدان «عِوَض» گفته می شود. چون فرزند در مبتلا شدن به این بیماری هیچ‌گونه دخالت و تقصیری نداشته است، پروردگار عالم در قیامت این نقیصه را جبران کرده و این جبران به‌گونه‌ای است که آن فرد و دیگران، آرزو می‌کند کاش در دنیا سختی‌های بیشتری می‌کشیدند تا از این پاداش و لطف الهی بهره مند گردند. (3) پی‌نوشت ها: 1. كافي، ج‏1، ص: 183 2. بقره/286 3. كافي، ج‏2، ص: 255 💎کانال رسمی جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_4956568550811631650.mp3
16.42M
کنفرانس امامت جلسه اول 🎙استاد جواد حیدری 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
صوت استاد حیدری.mp3
10.35M
نشست آموزشی : روش های پاسخگوئی به سوالات اعتقادی فرزندان" + بررسی نحوست ماه صفر در ابتداء جلسه 🔉با حضور استاد حیدری 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
نشست آموزشی : روش های پاسخگوئی به سوالات اعتقادی فرزندان" + بررسی نحوست ماه صفر در ابتداء جلسه 99/6/28
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
استاد جواد حیدری( نحوسات ماه صفر).mp3
5.42M
آیا ماه صفر نحس است؟ آیا رسول خدا صلی الله علیه و آله، ماه صفر را شوم می دانستند؟ آیا نحسی ایام باعث تعطیلی کارهای مهم می شود؟ 🎤 استاد 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_4972256713429221451.mp3
11.07M
کنفرانس امامت جلسه دوم 🎙استاد جواد حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویژگی‌های جسم با خصوصیات روح بسیار متفاوت است.زشتی جسم را با پوشاندن می‌توان مخفی کرد، اما روح نازیبا را نمی‌توان از هیچ چشمی پنهان کرد، حتی اگر انسان، شاگرد اول کلاس نفاق و دورویی باشد. بالاخره یک جایی و یک زمانی روح آلوده به گناه، خودش را نشان می‌دهد. ظواهر توان پوشاندن باطن انسان را ندارند.شاید ظاهر موجه تا یک مرزی با انسان همسفر شود اما هرگز تا انتها با انسان نخواهد ماند. ابزارت هرچه که باشد از ریش و تیغ گرفته تا یقه‌ی بسته و کراوات، از انگشتر تا صلیب و از چادر و روبنده و پوشیه تا ظاهری متبرج، فرقی نمی‌کند، قانون رسوا نمودن روح، برای همه یکسان است. https://eitaa.com/roznevesht @javadheidari110