eitaa logo
جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس
1.2هزار دنبال‌کننده
670 عکس
41 ویدیو
41 فایل
ارتباط با مدیر کانال: @seyyednezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه خلاصه جلسه « بازخوانی حوادث اخیر از منظر عدالت جنسیتی» 🔹 رهبران فکری جریان حزب الله نظیر آقای پناهیان و اقای رائفی پور از این جنس تحلیل ها (عدالتخواهانه) تولید نمی کنند یا حتی کسانی که تولید می کنند (آیا) بروز هستند و در بزنگاه ها تحلیل دارند؟ 🔹 عدالتخواهان با یک فقر تئوریک روبه رو هستند. اصلا خود عدالت چقدر در جامعه ما مورد تفکر قرار می گیرد و چقدر در آن پیشرفت نظری کردیم؟ 🔹 ما حتی در فهم شهید مطهری 50 سال قبل خودمان ناتوانیم. به خصوص در بحث های مصداقی ناظر به مبانی عقب هستیم و (در حال حاضر) عدالتخواهی صرفا به نفی ظلم های فاحش فروکاسته شده است. ما در عدالت خواهی اثباتی دو کلام حرف (حساب) برای گفتن نداریم؛ اندیشیدن ما در عدالت معمولا حاشیه ایی از اقتصاد نئولیبرال است. 🔹 در این جمله شهید مطهری دقت بفرمایید «اینکه بحث عدل را پیش آوردیم برای این بود که تاثیر بحث عدل را در تفسیر عدالت اجتماعی بیان کرده باشیم، دیگر این که انکار اصل عدل و تاثیر این انکار کم و بیش در افکار مانع این شد که فلسفه اجتماعی اسلام رشد کند و مبنای عقلی و علمی قرار بگیرد و راهنمای فقه قرار بگیرد. فقهی غیر متناسب با سایر اصول اسلام به وجود آمده؛ بدون اصول و مبانی و بدون فلسفه اجتماعی. اگر حریت و آزادی فکر باقی بود و موضوع توافق اصحاب و سنت اهل عدل پیش نمی آمد و مصیبت اخباری گری به شیعه نرسیده بود؛ ما الان فلسفه اجتماعی مدونی داشتیم و فقه ما بر این اصل بنا شده بود». 🔹 به تعبیر شهید مطهری یک فهم ناقصی از دین آمده و ما جامعه ایی را داریم که اسلامی هست ولی عادلانه نیست. همین فقه مبنای کار شورای نگهبان است، ما باید سوال کنیم که چه فهمی از اسلام الان وجود دارد که نتوانسته جلوی باز تولید ناعدالتی را در جامعه ما بگیرد. 🔹 متاسفانه متفکرانی مثل شهید مطهری که جامعه را اصلاح می کردند را ترور کردند. حکومت کردن فکر نیاز دارد، اگر در حوزه عدالتخواهی دنبال موضوعات سطحی برویم بی عدالتی تکثیر می شود. 🔹 مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال68 ایجاد شد. چون می دانستند اگر برای نظام اجتماعی مصلحت تشخیص داده نشود از هم می پاشد. حالا چرا ما مجمع تشخیص عدالت نزدیم؟ما در مورد این که چرا جامعه ما ناعدالتی را باز تولید می کند تفکر نمی کنیم. 🔹 اینکه ما دچار انسداد هستیم یعنی ربط بین مبانی و مصادیق اتفاق نمی افتد. به عنوان مثال در مورد مرحومه مهسا امینی، اسیری، فارغ از همه بحث های جنبی، در اختیار شما بوده و به هر دلیلی فوت شده و شما که این فرد را در اسارت گرفته بودی، مسئولش هستید. 🔹 زمانی که سر این موضوع دو طیف در جامعه با نهایت حرارت دارند کنش می کنند، یک طیفی که محکم پای کار نظام و انقلاب است و یک طیف هم محکم طرف مقابل هستند. اما مبنای عدالتخواهان چیست؟ الان باید طرف دختری را بگیریم که به خاطر جرم ولو حداقلی، مجازات حداکثری متحمل شده یا طرف اسلام را باید بگیریم چون حجاب حکم الهی است یا طرف نظام؟ عدالتخواه ها در این موقعیت ها کنشگر نیستند. یک موقع سکوت ما به خاطر مبنا است اما یک موقع سکوت ما به خاطر انسداد است. 🔹 این سکوت ها باعث می شود گفتمان عدالت کم کم طرد و (در سایر مسائل) حل شده، بی عدالتی تکثیر پیدا کند. در عین حال نمی توان گفت این نظام اسلامی نیست. زیرا شورای نگهبان و غیره دارد. 🔹 مواد ذکر شده در برنامه های توسعه در حوزه خانواده: 🔹 برنامه اول توسعه: ۱- کنترل فرزندآوری و کاهش تعداد فرزندان و ۲- توسعه تحصیل بانوان: با همان هدف کنترل موالید که مثلا دختر از ترس این که از تحصیل بازافتد و از مدرسه اخراج شود سمت ازدواج نرود. در این برنامه حرفی از ورزش و اوقات فراغت زنان، طلاق، عفاف و حجاب و تشکیل خانواده نیست. برنامه اول دنبال زن کارگر است. 🔹 برنامه دوم، سوم و چهارم توسعه: حرفی از عفاف و حجاب وجود ندارد و مواردی مانند رفع تبعیض تحصیلی به نفع خانم ها، توجه به اوقات فراغت، رفع خشونت، اشتغال زنان با رویکرد برابری (به خصوص در برنامه چهارم) دیده می شود. بحث فرزند کمتر هنوز در برنامه دوم هست ولی به سمت برنامه چهارم که می آید کمرنگ می شود. در این سه برنامه از زن کارگر عبور کردیم و رسیدیم به زن فمینیست. 🔹 برنامه پنجم توسعه: خیلی از موارد بالا حذف و روی عفاف و حجاب و تفاوت جنسیتی تاکید دارد. این برنامه زن گوشه نشین و خانه نشین دوست دارد. 🔹 برنامه ششم توسعه: فرزندآوری به معنای مثبتش مطرح می شود و برنامه های برنامه ششم، بدلیل تغییر نگاه دولت وقت به برنامه نویسی، شاید چندان دنبال نشد. 👈 ادامه در بخش سوم ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashha
ادامه خلاصه جلسه « بازخوانی حوادث اخیر از منظر عدالت جنسیتی» 🔹 تناقضاتی که سیاست گذاری های ما در حوزه زن و خانواده به وجود آورده است، وضعیتی را رقم زده که این تناقضات در بانوان ما و خانواده ها دیده می شود. 🔹 آقای سوزنچی یک مبنایی را (مطرح کردند) که اصولا خانواده یک وجودی است که حقوقی دارد. 🔹 چرا زمانی که می خواستی به جامعه کارگر تزریق کنی خانواده را از هم پاشیدی؟ و چرا زمانی که می خواستی زن را فمنیست کنی حق خانواده را ضایع کردی؟ ما سازوکارهای ناعادلانه ایی را رقم زدیم، شاید مهم ترین بی عدالتی تولید شده توسط خود ما بحث اشرافی کردن خانواده بود. 🔹 در مورد مسائل اخیر؛ بخش های مطالبات اقتصادی، مطالبات زنان، بحث های قومیتی و اقتصادی بود، اما دعوای اصلی با نگاه عدالتخواهان درباره خانواده بود. ربط بین عدالت جنسیتی و اتفاقات اخیر این است که شما با سیاست گذاری غلط زمینه را برای بی عدالتی در حوزه خانواده ایجاد کرده ای که در جامعه ریخته بیرون و اصلا کسی که خانواده (به معنای واقعی آن) داشته باشد این گونه بیرون نمی ریزد. 🔹 بخش برنامه ریزی ما به صورت سنتی عمل می کند و جامعه هم کف میدان مشکل خودش را حل می کند! دولت آقای رئیسی دولت بی گفتمان و دولت مشارکتی است. درباره حجاب برخی از برنامه های توسعه کلا آن را نادیده گرفتند و بعضی دوره ها (مانند دوره فعلی) اصلا نمی دانند چه کار کنند. 🔹 دوستان ما در صدا و سیما اگر فقط حرف های آقای سوزنچی را شنیده باشند در برنامه های تلویزیونی شان صرفا یک الگوی موفق زن نمی آورند بلکه یک (خانواده موفق) می آورند. 👈 صوت این جلسه در کانال بله جبهه به آدرس @jebhe_mashhad موجود است. ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashha
باسمه تعالی جلسه آرمان این هفته عدالت برگزار نمی شود.
🔶🔹 سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی ظرفیت‌های محله قلعه خیابان (شهید باهنر) برای نقش‌آفرینی در مشهدالرضا (ع) زمستان ۱۴۰۱، نشست دوم 🔹 گسترش مشهد به سمت شرق، با محوریت گردشگری هویت‌مبنا با حضور: 🔸 دکتر محمدرضا قائمی نیک هیات علمی دانشگاه رضوی 🔸 جناب آقای مسعود نبی‌دوست پژوهشگر اجتماعی 🔸 دکتر حسین عمرانی دبیر علمی نشست 💠 پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه 🕡 ساعت ۱۸ 🔰 مکان: قلعه خیابان ( شهرک شهید باهنر) حر ۴۱، بعد از بسکابادی ۱۹ - حسینیه الزهرا (س) 🆔 @Hablollahir
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ مباحثه کتاب پیوند با گفتمان انقلاب اسلامی ⭕️ استاد: 🕰 زمان: پنج شنبه ۱۴۰۱/۱۰/٢٩ ساعت ۱۲:۳۰ بعدازظهر 🔰 مکان: مدرس ۴، 🔸 تشکل مردمی فتیه🔸
جلسه دهم- عدالت و آموزش .pdf
1.04M
باسمه تعالی جزوه «عدالت و آموزش: نگاهی به عقب ماندگی در عدالت آموزشی در ایران و راه برون رفت از آن» شرح یکی از جلسات آرمان عدالت است که توسط استاد ارجمند آقای دکتر مرتضی نقره ای ارائه و به همت جبهه عدالت خواه مردمی مشهد مقدس برگزار شده. فهرست مطالب: 🔹 مقدمه و طرح مسئله 🔹عقب‌ماندگی در عدالت اجتماعی 🔹 عقب‌ماندگی در دانش و علم 🔹مفهوم شناسی اجمالی؛ گونه‌های مختلف برداشت از عدالت آموزشی 🔹تحلیلی تاریخی-اجتماعی بر عقب‌ماندگی در عدالت آموزشی 🔹عدالت ذیل توسعه: روایتی اجمالی از غرب آمریکایی 🔹عدالت در برابر توسعه: روایتی اجمالی از ایران معاصر 🔹راه برون‌رفت 🔹پرسش و پاسخ 🔹اگر نگاه موجود در انقلاب اسلامی این است و می‌خواهیم تغییر ایجاد کنیم برای این‌که به دام تکرار در دروس نیفتیم چه باید کنیم؟ رابطه ساختار و کارگذار چه می‌شود؟ الان کتب و فهم مهم است یا کارگذاران مهم هستند؟ 🔹ما ممکن است دچار یک تکثر وحشتناک شویم، وقتی معلم در حوزه‌های مختلف ورود می‌کند و می‌تواند صاحب‌نظر باشد و دانش‌آموزی که می‌خواهد تربیت کند برای یک شهر با توجه به جغرافیای آنجا و شرایط اقتصادی متفاوت است، با این تکثر باید چه کنیم؟ 🔹اگر معلم، معلمی باشد که پرسشگری را مطرح کند و کتب هم کتبی باشد که سکولار نباشد؛ این نظام آموزشی چه بال‌های دیگری نیاز دارد؟ 🔹مشکل کجاست که ما نتوانستیم یک ساختار آموزشی که نیاز ما باشد را داشته باشیم؟ 🔹جایگاه یا وزن عدالت در برنامه هفتم توسعه و سیاست کلی تحول آموزش و پرورش چیست؟ ⬅️ صفحه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashhad
جلسه دهم- عدالت و آموزش .pdf
1.04M
باسمه تعالی جزوه «عدالت و آموزش: نگاهی به عقب ماندگی در عدالت آموزشی در ایران و راه برون رفت از آن» شرح یکی از جلسات آرمان عدالت است که توسط استاد ارجمند آقای دکتر مرتضی نقره ای ارائه و به همت جبهه عدالت خواه مردمی مشهد مقدس برگزار شده. فهرست مطالب: 🔹 مقدمه و طرح مسئله 🔹عقب‌ماندگی در عدالت اجتماعی 🔹 عقب‌ماندگی در دانش و علم 🔹مفهوم شناسی اجمالی؛ گونه‌های مختلف برداشت از عدالت آموزشی 🔹تحلیلی تاریخی-اجتماعی بر عقب‌ماندگی در عدالت آموزشی 🔹عدالت ذیل توسعه: روایتی اجمالی از غرب آمریکایی 🔹عدالت در برابر توسعه: روایتی اجمالی از ایران معاصر 🔹راه برون‌رفت 🔹پرسش و پاسخ 🔹اگر نگاه موجود در انقلاب اسلامی این است و می‌خواهیم تغییر ایجاد کنیم برای این‌که به دام تکرار در دروس نیفتیم چه باید کنیم؟ رابطه ساختار و کارگذار چه می‌شود؟ الان کتب و فهم مهم است یا کارگذاران مهم هستند؟ 🔹ما ممکن است دچار یک تکثر وحشتناک شویم، وقتی معلم در حوزه‌های مختلف ورود می‌کند و می‌تواند صاحب‌نظر باشد و دانش‌آموزی که می‌خواهد تربیت کند برای یک شهر با توجه به جغرافیای آنجا و شرایط اقتصادی متفاوت است، با این تکثر باید چه کنیم؟ 🔹اگر معلم، معلمی باشد که پرسشگری را مطرح کند و کتب هم کتبی باشد که سکولار نباشد؛ این نظام آموزشی چه بال‌های دیگری نیاز دارد؟ 🔹مشکل کجاست که ما نتوانستیم یک ساختار آموزشی که نیاز ما باشد را داشته باشیم؟ 🔹جایگاه یا وزن عدالت در برنامه هفتم توسعه و.. ؟ ⬅️ در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashhad
سردار دلها و عدالت خواهی جهانی.pdf
948.5K
باسمه تعالی جزوه «سردار دلها، عدالتخواهی جهانی و جبهه مقاومت» شرح یکی از جلسات آرمان عدالت است که توسط استاد ارجمند آقای محمد صادق شهبازی، پژوهشگر و نویسنده، ارائه و به همت جبهه عدالت خواه مردمی مشهد مقدس برگزار شده است. فهرست مطالب: 🔹پیوستار انقلاب اسلامی از موضوعات دشمن شناسی، عدالت، استقلال و آزادی 🔹استکبار و استضعاف در نگاه امام خمینی 🔹حاج قاسم نماد طبقه مستضعف 🔹خاصیت اشرافیت؛ ظلم به مردم 🔹ضرورت مقابله با استعمار 🔹شهادت حاج قاسم و احیا تصویر عدالتخواهانه انقلاب 🔹جمهوری اسلامی؛ تنها کارزار مقاومت علیه ظلم جهانی 🔹حاکم شدن عدالت؛ مستلزم همراه کردن مستضعفان جهان 🔹پرسش و پاسخ 🔹همراه کردن سیاست مدارن جهان با نگاه عدالتخواهان چگونه ممکن است؟ 🔹در مورد افغانستان توضیح می دهید؟ 🔹شما ما را دعوت به چالش کردید. وقتی شهر من یک میلیون چهارصد هزار نفر حاشیه نشین دارد، وقتی بی عدالتی در این جا وجود دارد شما سقف کنشگری من را تا کجا می بینید تا جواب بگیریم که همان فرد بسیجی هم جلوی ما را به اسم مصلحت نگیرد؟ ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashhad
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ مباحثه کتاب پیوند با گفتمان انقلاب اسلامی ⭕️ استاد: 🕰 زمان: پنج شنبه ۱۴۰۱/۱١/٠۶ ساعت ۱۲:۳۰ بعدازظهر 🔰 مکان: مدرس ۴، 🔸 تشکل مردمی فتیه🔸 ✅➡️ @fetye_ir
جلسه آرمان عدالت این هفته مورخ ١٠ بهمن، با موضوع 'سینمای مستضعفین و جشنواره فجر' به دلیل کسالت آقای مهدی کلهر برگزار نمی شود. لطفا به علاقه مندان و دنبال کنندگان این جلسات اطلاع دهید🙏.
این جلسه: عدالتخواهی و مواجهه با فاشیسم جدید با ارائه جناب آقای سید جواد نقوی، پژوهشگر اجتماعی و روزنامه نگار 📺 پخش زنده از ایتا زمان: دوشنبه ١٠ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ١٨ مکان: پنجراه سناباد، قائم ٢٨، پلاک ۵۴ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
باتوجه به اینکه موضوع قبلی لغو شد و زمان برای انتشار جلسه آرمان با موضوع جدید کم است لطفا در انتشار این پوستر همراهی کنید🙏
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم جلسه عدالتخواهی و مواجهه با فاشیسم جدید با ارائه جناب آقای سید جواد نقوی، پژوهشگر اجتماعی و روزنامه نگار زمان: دوشنبه ١٠ بهمن ۱۴۰۱ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری نشست‌های کتابخوانی «پاتوق عدالتخوانی» آغاز می‌شود: 🔰انقلاب اسلامی و انفتاح تاریخی ما 🔻با ارائه: دکتر محمدرضا قائمی‌نیک عضو هیئت علمی گروه دانش اجتماعی مسلمین دانشگاه علوم اسلامی رضوی و همراه با پرسش و پاسخ 📺 پخش زنده از ایتا 🕕 زمان: چهارشنبه ۱۲ بهمن، ساعت ۱۸ مکان: کتابشهر ایران، ابتدای خیابان شهید مدرس آدرس در بله، ایتا و اینستاگرام: @jebhe_mashhad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم جلسه: 🔰انقلاب اسلامی و انفتاح تاریخی ما 🔻با ارائه: دکتر محمدرضا قائمی‌نیک عضو هیئت علمی گروه دانش اجتماعی مسلمین دانشگاه علوم اسلامی رضوی 🕕 زمان: چهارشنبه ۱۲ بهمن آدرس در بله، ایتا و اینستاگرام: @jebhe_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نطق ایزدخواه، نماینده تهران، در اعتراض به تصمیم اخیر سران قوا 🔹شما به امید تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی رای آوردید؛ حال چه شده که نسخه های اصلی دولت شما پی در پی در مسیر تداوم اقتصاد "سرمایه فروش" و "تورم زا" گام برمیدارد؟! 🔹جراحی یارانه ها که در واقع، اعوجاج در هزینه های ضروری دولت بود، حاصلش کاهش مصرف واقعی و ثبیت تورم در کانال 40 درصدی شد. حال جراحی دارایی‌های دولت را در دستور قرار داده اید! 🔹چرا اینگونه شتاب زده و بی قید و بند و بدون راهبرد؟ 🔹سود خالص پالایشگاه های خصولتی، امسال بالغ بر 300 همت شد که اگر اینها واگذار نمیشد اکنون این پول در خزانه دولت بود و کسری بودجه نیز نداشتیم. 🔴 استفاده از اهرم "اذن رهبری" در پاسخ به منتقدان ِ این جهت‌گیری، ما را ساکت نخواهد کرد؛ چه اینکه کلیت برجام هم اذن رهبری داشت و طرح تعدیل و تثبیت هم از طرف رهبری حمایت شد! صحبت این است که چرا هیچگاه میدان به جهت گیری‌های اقتصاد انقلابی که مورد تصریح رهبری است داده نمی شود! 🔹 چرا احیای اقتصاد تعاون و به میدان آمدن لشگر ۱۰۰ هزارتایی تعاونیها دردستور دولت قرار نمی گیرد؟ 🔘 اصلا حضرات سران! چرا اذن رهبری را در ملی کردن بانک های خصوصی که موتور تورم شده اند اخذ نمی کنید؟! ✳️ چرا اذن رهبری را در: ✔️آزادسازی زمین های احتکار شده دولت به نفع نهضت مسکن و ✔️آزادسازی مراتع به نفع عشایر و ✔️آزادسازی گلوگاه های مافیایی اقتصاد به نفع دانش بنیان‌ها و ✔️آزادسازی بازارچه ها به نفع مرزنشینان و ✔آزادسازی گمرکات به نفع تجار کوچک و چندین آزادسازی دیگر به نفع مردمی کردن اقتصاد اخذ نمی کنید؟ @dr_izadkhah
جلسه « عدالتخواهی و مواجهه با فاشیسم جدید» از سلسله جلسات آرمان عدالت، دوشنبه ١٠ بهمن ۱۴۰۱ و با حضور آقای سیدجواد نقوی، پژوهشگر اجتماعی و روزنامه نگار تشکیل شد. این جلسه به همت جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس و در منزل مرحوم استاد حاج حیدر رحیم پور برگزار شد. خلاصه نکات این جلسه به شرح زیر است. 🔹 ما با شرایط اجتماعی جدیدی مواجه هستیم به طوری که صدای افرادی که قبلا کنشگری داشتند دیگر شنیده نمی شود. حتی خود ما هم گوشی برای شنیدن حرف های دیگران نداریم. حتی صدای آدمی مثل اصغر فرهادی که دو دهه پشتوانه سینما داشته هم در این لحظات شنیده نمی شود درصورتی که سال 88 و 98 شنیده می شد. هزار برنامه کارشناسی در نقد دولت هم برگزار شود آیا دیگر گوش شنوایی وجود دارد؟ 🔹 مقاله ای هست تحت عنوان: دیدگاه های فاشیسمی چگونه ظهور پیدا می کند (منبع مورد تاکید این ارائه). مثلا ما از حکومت دموکراتیک حرف میزنیم ولی اقتضائات آن را نمی پذیریم. این گونه حرف ها را زیاد میشنویم اما هیچ کس به معنای آن فکر نمی کند و در دراز مدت تهی می شود. مثلا در همین ایتالیا در دو یا سه دهه اخیر هیچ فردی از خانواده فقیر به قدرت نرسیده است. 👈ادامه در بخش دوم ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashha
ادامه خلاصه جلسه « عدالتخواهی و مواجهه با فاشیسم جدید» 🔹 هرکسی از زاویه خودش حرفی دارد و بیش از آن هم نمی خواهد بشنود. ما بایک بحران شدید مواجهیم و این بحران جهانی است. یک زمانی گفته میشد واکسن و هشتک help Iran میزدند اما بعد از ساخته شدن چند نوع واکسن در داخل و واردات، استقبال چندانی نشد و دز سوم هم استقبال پایینی از ان شد. 🔹اگر همه مسئولین فعلی کشور خارج شوند و مسئولین جدیدی وارد شوند بعد از یک ماه حرفشان شنیده نمی شود چون فضای جامعه فضای نشنیدن است و ما با 85 میلیون تحلیل گر مواجهیم. 🔹 در ساحت جامعه شناختی بحران جدیدی به وجود آمده، برجام امضا شد و یک عده خوشحالی کردند درحالی که اصلا نمی دانستند که چیست؟ هیچ کس گوش شنیدن ندارد و با نوعی عصیان مواجهیم. چه بلایی سر لیبی آمد؟ این ها همه درس است! موقعی که انقلاب شد مردم لیبی با خوشحالی می گفتند که از دیکتاتوری عبور کردیم حالا می گویند که نفهیمیدیم چه کردیم! 🔹 ما در شرایط رخ داد انقلاب نیستیم بلکه در شرایط جدیدی هستیم و به منفعت جمعی فکر نمی شود. قصد توهین به اعتراضات را نداریم اما اعتراضات هم بوی همبستگی ندارد. 🔹 حرف زدن از عدالت در این شرایط جدید سخت است. مثلا در مورد مالیات گرفتن از پزشکان واکنششان این است که مهاجرت می کنیم. اگر حکومت هم عوض شود ادم ها که عوض نمی شوند (بحران ها سرجایشان هستند). واژگان در حال تهی شدن هستند و هرکس هر واژه ای را آن طور که دوست دارد می بیند. 🔹 حکمرانی در مواجهه با ادم ها فکر میکند این ادم ها همان ادم های دهه 40 هستند، نخیر، این ها سوژه های جدیدی هستند. دیگر ادم های دهه 40 نیستند ادم های دهه 80 هم نیستند. مردم، مردم جدیدی هستند. وقتی میخواهیم از عدالت حرف بزنیم بایداین شرایط جدید را در نظر بگیریم. 🔹 مطالبه ای برای محیط زیست شکل می گیرد و چند ده هزار نفرآن را دنبال می کنند و هیچ کس نمی داند چرا؟ این توده ای شدن خطرناک است و فاشیسم اینجا به وجود می آِید. 🔹 مثلا اکر یک سری نهادهایی که خیر عمومی دارند ایجاد کنیم در این شرایط جدید، با توده هایی که یکهو از یک مساله عبور میکنند چگونه می شود سیاست گذاری کرد؟ اینکه یک عده پشت یک سری کانال های خبری می ایستند بدون دلیل، یک فاشیسم جدید است. 🔹 امروز به جای اینکه برویم پشت این توده ها باید پشت ایران بایستیم. 🔹 سه نکته در مورد ایران مهم است که فاشیست ها اجازه تحقق آن را نمی دهند: تکثر، سیالیت و امنیت. فاشیست ها اجازه نمی دهند که به ایران متکثر بیندیشیم. ایران کشوری است که از لحظه اول امنیت اندیش بوده و فاشیست ها این را ساده سازی می کنند و تبدیل به فانتزی کردند. 50 درصد فیلم های سوئد در مورد فقر و نابرابری است و در ژاپن مردم حتی یک لحظه هم زندگی معمولی ندارند (و این ها در جامعه ما دیده نمی شوند) 🔹 توده ها و توده ای شدن، فقط ننگش باقی می ماند و ماندگار نیستند. فضای فاشیستی فضا را ساده و احمقانه می کند. 🔹 فاشیسم یعنی از جنبه جامعه شناختی، علاقه به یک شکل از اسطوره های سمبلیک ایجاد شود و همه چیز با آن سنجیده شود که منجر به دگم شدن و ساده انگارانه به همه چیز نگاه کردن می شود. 🔹 کتاب نبرد هیتلر بیان می کند که چه شد هیتلر در عرض چند ماه اسطوره شد. زیرا فقر روانکاوانه وجود داشته و مردم باید به یک چیزی چنگ می انداختند. 🔹 اینستاگرام هم مثال دیگری است که چگونه سبک جدیدی از ادم ها را شکل داده است. 👈صوت این جلسه در کانال جبهه و پیام رسان بله موجود است. ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashhad
دکتر قائمی‌نیک.mp3
38.46M
صوت جلسه: 🔰انقلاب اسلامی و انفتاح تاریخی ما 🔻با ارائه: دکتر محمدرضا قائمی‌نیک عضو هیئت علمی گروه دانش اجتماعی مسلمین دانشگاه علوم اسلامی رضوی 🕕 زمان: چهارشنبه ۱۲ بهمن ١۴٠١ آدرس در بله، ایتا و اینستاگرام: @jebhe_mashhad
-443670781_1593908765.mp3
15.94M
صوت جلسه: عدالتخواهی و مواجهه با فاشیسم جدید 🛑 ارائه جناب آقای سید جواد نقوی، پژوهشگر اجتماعی و روزنامه نگار زمان: دوشنبه ١٠ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ١٨ منزل مرحوم استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
-232972541_1720739611.mp3
10.43M
صوت جلسه: عدالتخواهی و مواجهه با فاشیسم جدید ⭕️ پرسش و پاسخ با آقای سید جواد نقوی، پژوهشگر اجتماعی و روزنامه نگار زمان: دوشنبه ١٠ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ١٨ مکان: منزل مرحوم استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
هدایت شده از قلعه خیابان
دومین نشست بررسی ظرفیت های قلعه خیابان_2023_01_24_04_03_23_788.mp3
18.79M
🔊صوت جلسه دوم 🔹 نشست اندیشه ورزی ظرفیت های محله قلعه خیابان - گسترش مشهد به سمت شرق با محوریت گردشگری هویت مبنا @ghale_khiaboon