هدایت شده از مُبین🇮🇷🇵🇸
#صوت مصاحبه با نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی
آقای آصفی
https://eitaa.com/mobin_mashhad/12606
آقای خسروی
https://eitaa.com/mobin_mashhad/12607
آقای میثاقی
https://eitaa.com/mobin_mashhad/12608
آقای مصدقی
https://eitaa.com/mobin_mashhad/12609
آقای نخعی
https://eitaa.com/mobin_mashhad/12610
آقای اخلاقی
https://eitaa.com/mobin_mashhad/12611
آقای قائمی
https://eitaa.com/mobin_mashhad/12615
آقای عرفان
https://eitaa.com/mobin_mashhad/12634
آقای اسماعیل نیا
https://eitaa.com/mobin_mashhad/12635
آقای حجازیان
https://eitaa.com/mobin_mashhad/12633
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه نامزدهای انتخابات را بررسی کنیم
#جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
@jebhe_mashhad
هدایت شده از ائتلاف مردمی عدالت
🔸️ "سلسله جلسات بررسی و مصاحبه با نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی
حوزه انتخابیه مشهد و کلات"
باحضور:
🔹️دکتر فرزانه نجفی/ ساعت ۱۲:۱۵
🔹️ مهندس حسین صفرپور/ ساعت ۱۳:۱۵
🔹️ حجت الاسلام والمسلمین ایزدخواه/ ساعت ۱۴:۱۵
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
آیت الله عبادی ۴۰، شهید نیکنام ۹/۵، نبش کوچه
🎥 پخش زنده از کانال ایتا و اینستاگرام ائتلاف مردمی عدالت
@etelaf_m_edalat
#ائتلاف_مردمی_عدالت
#انتخابات_مجلس_شورای_اسلامی
#مشهد
#کلات
ائتلاف مردمی عدالت را در ایتا دنبال کنید:
https://eitaa.com/etelaf_m_edalat
AudioCutter_Eitaa-Live-1707652381361_۱۱۰۲۲۰۲۴.mp3
زمان:
حجم:
34.67M
#مشارکت_آگاهانه
#بخش_اول
صوت جلسه
«چگونه نامزدهای انتخابات را بررسی کنیم؟»
باحضور:
🔹علی سهیلی، کنشگر سیاسی
و با موضوع:
تاریخچه حرکت های مردمی مشهد در ایام انتخابات
و با ارائه:
🔹سیدمرتضی سیدنژاد، فعال دانشجویی و عضو کمیته ارزیابی ائتلاف مردمی عدالت
با موضوع:
گزارش عملکرد کمیته ارزیابی ائتلاف مردمی عدالت در انتخابات مجلس ۱۴۰۲
🕞زمان: سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
#واحد_خواهران_جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
#جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
⬅️آدرس در بله، ایتا، روبیکا، روبینو و اینستاگرام
@jebhe_mashhad
AudioCutter_Eitaa-Live-1707652381361_۱۱۰۲۲۰۲۴(2).mp3
زمان:
حجم:
38.07M
#مشارکت_آگاهانه
#بخش_دوم
صوت جلسه
«چگونه نامزدهای انتخابات را بررسی کنیم؟»
باحضور:
🔹علی سهیلی، کنشگر سیاسی
و با موضوع:
تاریخچه حرکت های مردمی مشهد در ایام انتخابات
و با ارائه:
🔹سیدمرتضی سیدنژاد، فعال دانشجویی و عضو کمیته ارزیابی ائتلاف مردمی عدالت
با موضوع:
گزارش عملکرد کمیته ارزیابی ائتلاف مردمی عدالت در انتخابات مجلس ۱۴۰۲
🕞زمان: سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
#واحد_خواهران_جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
#جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
⬅️آدرس در بله، ایتا، روبیکا، روبینو و اینستاگرام
@jebhe_mashhad
هدایت شده از رقیه فاضل
🔻تأملی بر «سهمیه جنسیتی» در لیستهای انتخاباتی
در تدوین لیست نهایی نامزدهای مجلس شورای اسلامی از سوی جریان های مستقل مردمی یکی از مسائلی که پیش می آید، حضور نامزد زن در لیستها است. گروه های مردمی، ممکن است با منطقهای متفاوتی قائل به حضور حتمی یک خانم در لیست نباشند یا این دغدغه را داشته باشند. برای تصمیم گیری در این باره، به نظر میاید لازم است نکاتی مرور شود.
اگر انتخابات عرصه رأی به شایستگان است و لیست ها به دنبال مشورت به مردم برای رأی آگاهانه به اصلح هستند، طبیعتا ایجاد سهمیه ای جداگانه برای زنان بی معنا خواهد بود و چه بسا خیانت به کسانی است که قرار است به ادعای اصلح گزینی لیست اعتماد کنند. در پاسخ به این اندیشه، دو نگاه وجود دارد.
نگاهی که با مبنای مشورتی بودن لیست سازگار نیست و معتقد است رسالت لیستها صرفا مشورت نیست و با دغدغه اقبال عمومی، نگران است که غیبت خانمها در لیست پیشنهادی، باعث کاهش اقبال عمومی به لیست و شکست در انتخابات باشد. نگاه دیگری با استدلالی دیگر بر حضور زنان در لیست تاکید دارد و معتقد است میتوان پس از تدوین شاخص ها، در نمره دهی به زنان در قیاس با مردان، سخت گیری کمتری داشت و این رویکرد با سهمیه جنسیتی یکسان نیست.
به نظر می آید اینکه «در سنجش شاخص ها میشود برای زنان سهل گیرتر بود»، میتواند قابل تأمل باشد و از منظر عدالت جبرانی و جبران استضعاف تاریخی برای خانمها، به آن فکر کرد؛ اما اینکه کجا میتوان سهل گیر بود و کجا نه، به شاخص بستگی دارد و توصیه سهل گیری صرف، نمیتواند از زد و بندهای فاسد پیشگیری کند. به نظر می آید مثلا در شاخصهای سلبی مثل دور بودن از کانونهای قدرت و ثروت، دورنخوردن و داشتن بینش و بصیرت سیاسی، عدم تزلزل فکری، این رویکرد جبرانی نمیتواند ورود کند و نمیتواند با سهل گیری، خانمی که از این شاخص نمره نیاورده یا نمره پایینی آورده را در لیست جای دهد. اما در شاخص های ایجابی مثل داشتنن برنامه و ایده مشخص جهت پیگیری در مجلس یا در بررسی سابقه فساد ستیزی و عدالتخواهی، میتوان جبرانی ورود کرد و سهل گیرانه تر نمره داد.
در عین حال باید دقت داشت که حضور زن در یک لیست نه محدودیت دارد و نه ارجحیت و لذا باید مراقبت کرد که جبران، رجحان جنسیتی صرف ایجاد نکند. برای مراقبت از این امر، لازم است جبران و سهل گیری را دقیق تر تعریف کرد. جبران، «پیش بینی وسع، در صورت مهیا کردن زمینهی رشد» و عمل مطابق پیش بینی است. یعنی اگر پیش بینی وسع جدی نباشد، هر جبرانی را نمیتوان اعمال کرد. باید توجه کرد که اندیشه سهل گیری از منظری واقع نگر، نگران است یک خانم اگر چه شایستگی بالقوه داشته باشد، اما بخاطر در دسترس نبودن زمینه ی مساعد رشد، به فعلیت نرسیده باشد و سخت گیری، صرفا جامعه را از وجود چنین ظرفیتی محروم کند. به عبارت دیگر، سهل گیری برای سنجش و نمره دهی به زنان، نه لطف به زن، که لطف و دلسوزی نسبت به جامعه است که در غیر این صورت اصلح گزینی که تکلیف شرعی است زیر سوال میرود.
مسأله بنیادین دیگر این جاست که برای جبران حضور خانمها، عمدتا فقط دم انتخابات دغدغه مند میشویم. دقیقا جایی که برای آزمون و خطا نمیتوان گذاشت. در حالی که چهار سالهای پیش از انتخابات، رها شده است. کسی توانمند نمیکند، تیم نمیسازد، زنان در منصب و عملکردشان را منصفانه نقد نمیکند و یکباره در زمان بستن لیست نگران حضور زنان میشود که شائبه استفاده ابزاری و ویترینی از زنان را پیدا میکند. جریان های مردمی که لیست تدوین میکنند، باید بدانند مکانیزم جبران در شاخص های ایجابی برای زنان، صرفا سهل گیری در نمره دهی نیست، بلکه باید در برنامه و مشورت دادن دست را پر کند، دقیقا کاری که لیست برای انسجام گفتمانی اش برای زن و مرد باشد انجام دهد؛ و اینطور نباشد که مکانیزم جبرانی فقط «در حضور در لیست» معنا شود.
نکته دیگری که میتوان درمورد حضور یا عدم حضور سهمیهای زنان در لیست مطرح کرد این است که گاه نگرانی از عدم حضور خانمها در لیست بابت این است که اگر زنان بعنوان نیمی از جامعه هیچ نمایندهای در مجلس نداشته باشند، در قانونگذاری به ایرادات جدی برخواهیم خورد. این دغدغه اگرچه جدی است، اما باید توجه داشت که در انتخابات مجلس تنها یک شهر نیست که میتواند زنان را در لیست جای دهد و اگر به صورت طبیعی در حوزههای انتخابیه رأی گیری صورت گیرد، خود به خود ترکیبی از زنان و مردان رأی خواهند آورد و لزومی ندارد بابت یک دغدغه در سطح کلان، سهمیهای جنسیتی در تمامی حوزه های انتخابیه اعمال شود و با نام عدالت جنسیتی توجیه شود. این دغدغه کلان، محتاج گفتمان سازی شایسته سالاری و البته سهل گیری و جبران برای زنان با پیش فرض کشف وسع و استعداد بجای بررسی عملکرد بالفعل آنان بخاطر محروم نشدن جامعه از زنان شایسته داشت. طبیعتا این ملاحظه میتواند در انتخاباتهای دیگر مثل شورای شهر بروز دیگری داشته باشد.
هدایت شده از نامه جمهور
🖋شماره 4 فصلنامه «نامهجمهور» ویژهنامه انتخابات مجلس منتشر شد:
📌 تعداد صفحات: 232 صفحه
📎شش فصل این ویژهنامه:
1️⃣کلیات
📝راه عدالتخانه از عدالتخواهی میگذرد؛جدال جمهوریخواهی و نانمایندگی:
مقاومت در برابر «کلمه کمتر»|مجتبی نامخواه
🗞جمهوری اسلامی؛ ولایت فقیه ذیل حاکمیت ملی؛از تعاون تا شورا ذیل مناسبات امر ولایی و امر عمومی در قانون اساسی| محسن قنبریان
2️⃣وضعیت تاریخ پارلمان
🗞کشاکش مجلس و پارلمان؛ چرا پارلمان نداریم؟|محدثه جزایی
📝تاریخ مختصر پارلمان در ایران |علی رحیمی
3️⃣وضعیت کنونی مجلس
📝کارنامه یک مجلس ضعیف؛ گزارشی از وعدهها و عملکرد مجلس یازدهم|امیررضا بهنامی
🗞تحول در قانون گذاری اتفاق افتاده است |سعید احدیان
🗞اصل بر عدم قانون گذاری است؛ وظیفه مجلس تحدید قدرت است|سید احمد حبیبنژاد
4️⃣جایگاه پارلمان
📝مجلس کجای کار است؟
📝قانون و فراتر از آن؛ تفوق شوراهای موازی بر مجلس شورای اسلامی
شریعت و شورا؛ تأثیر مناسبات فقه و قانون بر مجلس شورای اسلامی
5️⃣سیاست جایگزین
گفتگوهایی درباره تجربه تلاش عدالتخواهان برای سیاستورزی متفاوت
6️⃣چه باید کرد؟
📎میزگرد: راه عدالتخواهی از انتخابات میگذرد؟|باحضورسیدعلی موسوی، روحالله ایزدخواه، مجتبی عرب، میلاد گودرزی، مسعود براتی، وحید اشتری
➖➖➖➖
برای تهیه نامه جمهور با #ارسال_رایگان مبلغ 150هزارتومان به شماره کارت:
۶۰۳۷ ۹۹۷۵ ۹۹۶۹ ۴۹۳۳
به نام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم
واریز کرده و رسید واریز را به همراه آدرس پستی و شماره همراه به شماره ۰۹۰۱۶۸۵۵۲۹۰ ارسال نمایید
➖➖➖➖
🆔 @nameh_jomhour | نامه جمهور
10.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹آیایک نفر در مجلس چه کار میتواند کند؟
🔹پاسخ امام خمینی (ره) با بیان این روایت تاریخی و مهم.
پس ببینیم یک نفر،چه آثاری بر کشور خواهد داشت.
#جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
⬅️آدرس در بله، ایتا، روبیکا، روبینو و اینستاگرام
@jebhe_mashhad
هدایت شده از رقیه فاضل
مروری بر منطق حاکم بر طراحی فرآیندهای رسیدن به لیست در جریانات مردمی انتخابات.pdf
حجم:
544K
🔻مروری بر منطق حاکم بر طراحی فرآیندهای رسیدن به لیست در جریان مردمی انتخابات
از انتخابات شورای شهر 1400 تا انتخابات پیش روی مجلس، جریانهای مبارک مردمی که در دسته بندی های مرسوم سیاسی قرار نمیگیرند، در مشهد و بعضی شهرهای دیگر شکل گرفته اند. طبیعتا فقط دیکته نانوشته است که غلط ندارد و این جریانها ضعف و قوتهای خود را داشته و دارند. از آنجا که اغلب این کنشها، در بحبوحه انتخابات رقم میخورند، ممکن است در این تلاطم فرصت نکنند به مبانی اندیشه سیاسی خود رجوع کنند و به دامن بحث های روشی و فرآیندی صرف بیفتند. طراحی روش و فرآیند حتما مورد نیاز است، اما با پرش از روی مبانی، امکان فرورفتن در همان جریانهای کهنه قدیمی با روکش جدید وجود دارد. ضریب جدی «فرآیند و روش» در ذهن فعالان ریشه هایی دارد؛ هم حاکمیت تئوری سیستم ها و تکنیک زدگی بر اندیشه بسیاری علوم انسانی خوانده هایمان را نمیشود انکار کرد و هم دغل بازی های کهنه کارهای سیاسی خصوصا اصولگرا که وقتی در این سالهای اخیر مورد نقد قرار میگرفتند، به فرآیند استناد میکردند و عده ای به اشتباه افتادند که شاید حقیقتا ریشه مشکل در فرآیند است و با اصلاح فرآیند، اوضاع به نفع مردم و حل مسائل شان تغییر می کند.
ادامهی یادداشت را در فایل میتوانید مطالعه کنید.
هدایت شده از ائتلاف مردمی عدالت
3.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹یکی از سوالات دم انتخابات این هست که آیا کاندیداها باهم فرقی دارند؟
ائتلاف مردمی عدالت را در پیامرسان ایتا دنبال کنید:
@etelaf_m_edalat
بیانیه جبهه عدالتخواه مشهد مقدس درباره تأیید صلاحیت دیرهنگام نامزدها:
«به اقتدارگرایی جریانهای سیاسی دامن نزنید»
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی: «لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ».
«اگر شکر نعمت به جای آرید بر نعمت شما میافزایم و اگر کفران کنید عذاب من بسیار سخت است» سوره ابراهیم، آیه ۷
حضور مشتاقانهی مردم در صحنههای مختلف سیاسی-اجتماعی با انگیزهی حاکمیت توحید و عدالت، نعمتی است که میتواند در انتخابات متجلی شود. «مشارکت»، «رقابت»، «سلامت» و «امنیت» به عنوان ارزشهای اساسی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب نیز به «چگونگی شکر نعمت حضور مردم در انتخابات» اشاره دارند.
متأسفانه در انتخاباتهای اخیر شهر مشهد، شاهد هستیم که در فرآیند تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات، در بعضی مواقع، تأمین سلامت انتخابات به مصاف تحقق رقابت و مشارکت آمده و ارزشهای انتخاباتی را پایمال کرده است.
اعلام اولیهی عدم تأیید یا عدم احراز صلاحیت و بررسی دوباره صلاحیت پس از اعتراض نامزد، بعضاً به رد صلاحیت با علل عجیب و غیرمنصفانه یا تأیید صلاحیتهای دیرهنگام انجامیده است که فرصت معرفی نامزد به مردم از دست رفته و امکان بررسی نامزد از سوی مردم و جریانهای مردمی وجود ندارد. روندی که در عین حفظ نگاهی حق به جانب و بیتقصیر برای نهادهای نظارتی، توانسته به صورتی آرام برخی نامزدها را از گردونه رقابت واقعی خارج کرده و چه بسا ناخواسته، به اقتدارگرایی و انحصار طلبی برخی جریانهای سیاسی دامن بزند. این مسأله تنها به ضایع شدن حق نامزد محدود نمانده، بلکه حق مردم را در مشارکت آگاهانه و اصلح گزینی پایمال کرده است؛ و به نام سلامت انتخابات با اتخاذ «رویکرد امنیتی» به جای «عملکرد بههنگام امنیتی»، به «کفران نعمت جمهوریت» و اتلاف ظرفیتهای جمهور منجر شده است.
جبههی عدالتخواه مشهد مقدس ضمن اعتراض به در پیش گرفتن رویهی نامبارک تأیید صلاحیتهای دیرهنگام که موجب عدم تحقق منویات رهبر معظم انقلاب شده است، از شورای نگهبان میخواهد هر چه زودتر به مسایل انتخاباتی شهر مشهد ورود جدی کرده و ریشه های این پدیده را شناسایی و ریشهکن کند.
#جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
⬅️آدرس در بله، ایتا، روبیکا، روبینو و اینستاگرام
@jebhe_mashhad