فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴زودباوری در فضای مجازی
♦اکنون تا بخواهید صفحات علمی و خبری در بستر شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستند.
♦مجلات سلامتی و سینمایی و مد و … که هر یک خود را به عنوان به روزترین و معتبرترین اخبار و اطلاعات معرفی میکنند.
👈اما حقیقتا به چند درصد از آن ها می توان اعتماد کرد؟
👈آیا همه اخباری که در یک پیج خبری میخوانیم صحیح هستند؟
ممکن است که کاملا صحیح باشند اما وظیفه ما این است که همواره با دید شک به اخبار توجه کنیم و همیشه روحیه پرسشگری و مطالبه گری داشته باشیم.
♦اگر خبری میخوانیم که از صحت آن مطمئن نیستیم درخواست منبع موثق و معتبر نماییم.
♦شخصی هم که به انتشار اخبار و محتوای علمی و سلامت در اینترنت میپردازد،
ملزم است که مطالب دقیق و معتبر و مستند به مخاطبان خود ارائه کند،
و هر زمان که دنبال کنندگانش درخواست منبع و سند برای حرفهایش داشته باشند آن ها را در اختیارشان بگذارد و حقیقت تلخ اینجاست که خیلی از اخباری که روزانه میخوانیم یا درست نیستند.
♦یا همه واقعیت را بیان نمیکنند یا واقعیت را آنگونه که خود میخواهند بیان میکنند.
✅بنابراین همه حق داریم باور نکنیم و بپرسیم.
🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی #جبرئیل
🆔 @jebreil1
⭕️ نظر نشریه فرانسوی در مورد #فضای_مجازی:
برای رفتن به برخی مکانها باید از خودمان محافظت کنیم!!
با #نگهبانان همراه باشید
👇👇👇👇👇👇👇👇
✅https://t.me/negahbanan_it تلگرام
✅goo.gl/WZDdbU اینستاگرام
🏴 #تلویزیون علی رغم جذابیت زیادی که دارد، ذهن انسان را تنبل می کند!
📍تلویزیون همه داده های مورد نیاز را در اختیار ذهن مخاطب قرار می دهد (تصویر و صدا، همراه با برقراری نسبت های بین آن ها و انتقال احساسات).
مانند غذای کاملا جویده شده که وارد معده می شود (جدای از سالم یا ناسالم بودن غذا) و کار خاصی روی آن صورت نمی گیرد.
در نتیجه، در درازمدت ذهن مخاطب دچار نوعی تنبلی می شود و همواره خواهان محتوای آماده و راحت الحلقوم است تا نیاز به فکر و تجزیه و تحلیل نباشد. شاید بتوان آن را پیری زودرس ذهن بشر امروزی دانست که هر روزه با رشد و گسترش رسانه ها و ابزارهای نوین (گوشی های هوشمند، عینک های واقعیت مجازی و...) بر شدت آن افزوده می شود.
📍در صورتی که رسانه ای مانند کتاب یا رادیو، مدام ذهن را درگیر تصویرسازی و تجزیه و تحلیل داده ها می کنند تا فهم درستی از پیام متون رسانه ای داشته باشد.
📍بنابراین ذهن مخاطب رسانه هایی چون کتاب و رادیو، همواره فعال و خلاق است. و در مقابل، مخاطبین رسانه های نوین، ذهنی خسته و سرشار از اطلاعات غیر ضرور دارند که بسیاری از داده ها بدون تجزیه و تحلیل وارد ذهن آن ها می شود.
📍پس باید رژیم منطقی ای در استفاده از رسانه ها اتخاذ کنیم که علی رغم بهره بردن از جذابیت های نوین رسانه ای، همواره ذهنی فعال و خلاق داشته باشیم.
🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی #جبرئیل
🆔 @jebreil1
🌀بنیاد راهبری فضای مجازی جبرئیل برگزار میکند:
💠دوره #سواد_رسانه و #فضای_مجازی
💠با حضور: دکتر سیدبشیرحسینی و مدیران استارت آپ های موفق ایران
🌀بهمراه اعطای #گواهینامه معتبر از وزارت علوم و فنی وحرفه ای
💠لینک ثبت نام دوره 👇
https://jebreil1.ir/course/srfm/
🎁 #تخفیف باور نکردنی بمناسبت #عیدغدیر فقط با ۶۰ هزار تومان تا #عیدغدیر ثبت نام کنید
🌀سروش | تلگرام| ایتا| گپ| روبیکا👇
🆔 @jebreil1
#سواد_رسانه_ای
ــــــــــــــــــــــــــ
🔴👈 مراقب باشید👉🔴
🔴👈مراقب تکنیکهای اقناعی قدرتمندی باشید که بعضی کانال های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی به کار می گیرند تا شما را تحت تأثیر پیام هایی قرار دهند که برای انتقال بعضی مفاهیم برنامه ریزی شده اند و اگرچه به ظاهر موجه به نظر می رسند، اما هدف آن ها تغییر نگاه ارزشی شماست!
🔴⚠️👈کانال هایی که از اسامی خاص اقناعی استفاده می کنند. مانند: "آگاه باشید!"، "گوسفند نباشید!"، "آریایی بمانید!"، "ایرانی وطن پرست!" و…(دقت شود)
🔴⚠️👈که بیننده تصور کند که پیام های این کانال عین "آگاهی بخشی" است! و اگر آن را قبول نداشته باشد و به آن عمل نکند، حتما فرد ناآگاهیست یا به گفته صاحبان کانال، "گوسفند" محسوب می شود!!، یا دچار عذاب وجدان شود که حتما به اندازه کافی "وطن دوست" یا "وطن پرست" نیست!!
🔴⚠️👈بنابراین با استفاده از تکنیکهای اقناعی "ترس"، استفاده از افراد مشهور, استفاده از عناوین و القاب, استفاده از آمار و ارقام, ارابه و ... مردم را متقاعد میکنند که پیامهای ارسال شده از سر دلسوزی بوده است.(دقت شود)
🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی #جبرئیل
🆔 @jebreil1