📍 وقتی خصوصی هایت را عمومی میکنی فکر همه جایش را کرده ای ؟ 🙄
🆔 @infosavad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴زودباوری در فضای مجازی
♦اکنون تا بخواهید صفحات علمی و خبری در بستر شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستند.
♦مجلات سلامتی و سینمایی و مد و … که هر یک خود را به عنوان به روزترین و معتبرترین اخبار و اطلاعات معرفی میکنند.
👈اما حقیقتا به چند درصد از آن ها می توان اعتماد کرد؟
👈آیا همه اخباری که در یک پیج خبری میخوانیم صحیح هستند؟
ممکن است که کاملا صحیح باشند اما وظیفه ما این است که همواره با دید شک به اخبار توجه کنیم و همیشه روحیه پرسشگری و مطالبه گری داشته باشیم.
♦اگر خبری میخوانیم که از صحت آن مطمئن نیستیم درخواست منبع موثق و معتبر نماییم.
♦شخصی هم که به انتشار اخبار و محتوای علمی و سلامت در اینترنت میپردازد،
ملزم است که مطالب دقیق و معتبر و مستند به مخاطبان خود ارائه کند،
و هر زمان که دنبال کنندگانش درخواست منبع و سند برای حرفهایش داشته باشند آن ها را در اختیارشان بگذارد و حقیقت تلخ اینجاست که خیلی از اخباری که روزانه میخوانیم یا درست نیستند.
♦یا همه واقعیت را بیان نمیکنند یا واقعیت را آنگونه که خود میخواهند بیان میکنند.
✅بنابراین همه حق داریم باور نکنیم و بپرسیم.
🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی #جبرئیل
🆔 @jebreil1
⭕️ نظر نشریه فرانسوی در مورد #فضای_مجازی:
برای رفتن به برخی مکانها باید از خودمان محافظت کنیم!!
با #نگهبانان همراه باشید
👇👇👇👇👇👇👇👇
✅https://t.me/negahbanan_it تلگرام
✅goo.gl/WZDdbU اینستاگرام
🏴 #تلویزیون علی رغم جذابیت زیادی که دارد، ذهن انسان را تنبل می کند!
📍تلویزیون همه داده های مورد نیاز را در اختیار ذهن مخاطب قرار می دهد (تصویر و صدا، همراه با برقراری نسبت های بین آن ها و انتقال احساسات).
مانند غذای کاملا جویده شده که وارد معده می شود (جدای از سالم یا ناسالم بودن غذا) و کار خاصی روی آن صورت نمی گیرد.
در نتیجه، در درازمدت ذهن مخاطب دچار نوعی تنبلی می شود و همواره خواهان محتوای آماده و راحت الحلقوم است تا نیاز به فکر و تجزیه و تحلیل نباشد. شاید بتوان آن را پیری زودرس ذهن بشر امروزی دانست که هر روزه با رشد و گسترش رسانه ها و ابزارهای نوین (گوشی های هوشمند، عینک های واقعیت مجازی و...) بر شدت آن افزوده می شود.
📍در صورتی که رسانه ای مانند کتاب یا رادیو، مدام ذهن را درگیر تصویرسازی و تجزیه و تحلیل داده ها می کنند تا فهم درستی از پیام متون رسانه ای داشته باشد.
📍بنابراین ذهن مخاطب رسانه هایی چون کتاب و رادیو، همواره فعال و خلاق است. و در مقابل، مخاطبین رسانه های نوین، ذهنی خسته و سرشار از اطلاعات غیر ضرور دارند که بسیاری از داده ها بدون تجزیه و تحلیل وارد ذهن آن ها می شود.
📍پس باید رژیم منطقی ای در استفاده از رسانه ها اتخاذ کنیم که علی رغم بهره بردن از جذابیت های نوین رسانه ای، همواره ذهنی فعال و خلاق داشته باشیم.
🏢 بنیاد راهبری فضای مجازی #جبرئیل
🆔 @jebreil1
🌀بنیاد راهبری فضای مجازی جبرئیل برگزار میکند:
💠دوره #سواد_رسانه و #فضای_مجازی
💠با حضور: دکتر سیدبشیرحسینی و مدیران استارت آپ های موفق ایران
🌀بهمراه اعطای #گواهینامه معتبر از وزارت علوم و فنی وحرفه ای
💠لینک ثبت نام دوره 👇
https://jebreil1.ir/course/srfm/
🎁 #تخفیف باور نکردنی بمناسبت #عیدغدیر فقط با ۶۰ هزار تومان تا #عیدغدیر ثبت نام کنید
🌀سروش | تلگرام| ایتا| گپ| روبیکا👇
🆔 @jebreil1