🎄استاد فاطمی نیا رضوان الله علیه:
🌻انسان بد اخلاق و غضبناک، از عبادتش بهره نمی برد!
🔻نمازش باعث عروج او نمیشود!
🌴ممکن است عبادات و مستحباتی انجام دهد،
🌾اما با یک غضب و سوءخُلق، همه را از بین میبرد!🌾🌴🌾
هدایت شده از صحیفه نور امام خمینی (ره)
💢 مستقیما سراغ شما نمیآیند...
🔸 امام خمینی (ره):
قدرتهای بزرگ نشستهاند آنجا که با ایادی خودشان در این کشور راههایی درست کنند که خود اهالی این کشور برای آنها جاده را صاف کند. آنها مستقیماً نمیآیند سراغ شما، آنها با این راهها، با قلمهای فاسد، با فکرهای فاسد که در خدمت میگیرند به سراغ شما میآیند.
#امام_خمینی
صحیفه امام؛ ج17؛ ص436 | جماران؛ 21 اردیبهشت 1362
@sahifeh_noor
#رفراندوم
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 حرف حساب
وحدت و #اتحاد در منظومه فکری امام ره و مقام معظم رهبری، وحدت و اتحاد #گتره ای نیست بلکه وحدت و اتحاد بر مبنای اصول و مبانی اسلامی است. اگر قرار بود از اصول خود کوتاه بیاییم و سر هر چیزی وحدت کنیم، به جای انقلاب #اسلامی، امروز انقلاب #التقاطی داشتیم!
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🔰 نگرانی دشمنان نظام اسلامی از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات
ولی فقیه در دیدار رمضانی امسال با دانشجویان ( 29/ 1/ 1402 ) درباره رفراندوم مطلب مهمی را اینگونه ابراز کردند: " حالا یکی از برادرها گفت رفراندوم؛ اینجوری گفتند که اگر چنانچه شما از اوّل در همهی مسائلی که پیش میآمد رفراندوم میکردید، حالا آن حسّاسیّت روی رفراندوم وجود نداشت. کجای دنیا این کار را میکنند؟ مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم است؟ مگر همهی مردمی که در رفراندوم باید شرکت کنند و شرکت میکنند، امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟ ".
جبهه معارض و برانداز به گمان باطل شان این فرمایش رهبری را فرصتی برای هجمه تبلیغاتی خود دانسته ناجوانمردانه و ظالمانه ایشان و نظام اسلامی را به نادیده گرفتن رأی مردم متهم کردند. ولی این هجمه ایست که هیچ حاصلی ندارد.
تردیدی نداریم که جبهه معارض در باطن خود هیچ باوری به چنین اتهامی علیه نظام ولایی ندارند. بی جهت نیست که دستگاه رسانه ای شان در ایام انتخابات برای عدم مشارکت مردم به شدت فعال می شوند. آنان در چهل اندی سال پس از انقلاب، اعتبار و اعتماد بالای نظام اسلامی بویژه شخص امامین انقلاب را تجربه کرده اند.
ایران اسلامی در طول این سال ها شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای بوده اند. برخی از جریانات سیاسی در پاره ای از موارد که نتیجه انتخابات را موافق با خواست خود نمی دیدند فشار سنگینی برای ابطال انتخابات وارد می کردند اما ولی فقیه شجاعانه و مستند به پشتیبانی ملت برابر اینگونه فشارها ایستادگی کرد و مانع بی اعتباری رأی عمومی مردم شده است. هم اکنون هم ولایت فقیه مهم ترین پشتیبان رأی مردم است و مردم هم حامی حکمرانی ولی فقیه هستند.
بنابراين، فرمایش رهبری درباره رفراندوم هیچگونه دلالتی بر بی اعتنایی ایشان به رأی مردم ندارد. در یکصد سال گذشته کسی را به مانند امامین انقلاب سراغ نداریم که وفاداری و اعتمادشان به رأی مردم نظرا و عملاً ثابت شده باشد. حتی دکتر مصدق که دعوی پشتیبانی مردم از خود را داشت، هرگز سعی نکرد برای خنثی سازی کودتای 28 مرداد از بسیج عمومی کمک بخواهد. چون او باور به قدرت ملت نداشت. اما هیچگاه چنین باوری در اندیشه و عمل امامین انقلاب تضعیف نشده است. اساساً حکمرانی ایشان تا کنون مستند به قدرت ملت است. و دشمنان ملت با اینگونه هجمه ها همین امر را نشانه گرفته اند. یعنی جدایی میان قدرت ملت و ولایت فقیه.
بیانات ولی فقیه درباره رفراندوم مقابله با استفاده ابزاری از رأی مردم در قالب همه پرسی است. اکنون در جمهوری اسلامی رأی مردم از طریق مجلس نمایندگان نه فقط بر حاکمیت عرضه می شود بلکه با وضع قانون استیلا پیدا می کند. آنقدری که رأی مردم از این طریق بر حاکمیت تحمیل می شود، از طریق رفراندوم اتفاق نمی افتد. مگر مردم با رفراندوم چند مساله را می توانند بر حاکمیت بقبولانند.
مقصود ولی فقیه درباره تجربه دیگر کشورها این نیست که در آنجاها رفراندوم سابقه نداشته که مخالفین سیاهه رو می کنند. بلکه مقصود این است که در جاهای دیگر هم چنین نیست که برای مسائل گوناگون رفراندوم برگزار می کنند. جبهه معارض برای رد فرمایش ولی فقیه نباید فهرست موارد اندکی از برگزاری رفراندوم در دیگر کشورها را ارائه کند بلکه بايد کشوری را به ما نشان دهند که فاقد مجلس نمایندگان است و قوانین کشوری را فقط از طریق رفراندوم وضع می کند. حتی اگر چنین موردی یافت شود، باز دلیل قاطعی نیست. چون می پرسیم چرا دیگر کشورهای مدعی دموکراسی به این طریق عمل نمی کنند.
به هر روی، به نظر می رسد که دشمنان ملت در تهاجم اخیرشان علاوه بر تخریب چهره مردمی ولی فقیه از هم اکنون مشارکت گسترده مردم در انتخابات سال جاری را نشانه رفته اند. آنها با توجه به شکست اغتشاشات در پاییز 401 و همراهی نکردن مردم با آنان به شدت نسبت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مضطرب هستند. ولی به فضل الهی مردم در این انتخابات، حضور حداکثری شان را بر جهانیان نشان خواهند داد. انشالله
✍ داود مهدوی زادگان
👇👇👇
@mahdavizadegan
❇️ عقاید اهل سنت و الجماعت در رد وهابیت و بدعت
✍مقدمه و ترجمه :
مولوی عبدالرحمن
❇️امام جمعه و مدیر حوزه علمیه اهل سنت بندر چابهار
🔴مصاحبه اختصاصی با #مولوی_عبدالرحمن سربازی؛ علت نامگذاری کتاب ((عقاید اهل سنت و جماعت در رد وهابیت و بدعت))
https://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=10682
#رد_وهابیت
❇️تاریخ امامت
✍مؤلف: حسین قاضیخانی
ناشر: دفتر نشر معارف (وابسته به نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاهها)
سال چاپ: 1401
نوبت چاپ: 33
تیراژ: 5000
#امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️مصاحبه اختصاصی با
#مولوی_عبدالرحمن سربازی؛
⭕️علت نامگذاری کتاب ((عقاید اهل سنت و جماعت در #رد_وهابیت و بدعت))
https://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=10682
🔴ویژهنامه «نهاد علم در ایران»؛
❇️اولین شماره مجله «خردورزی» منتشر شد
📣برخی از مهمترین موضوعاتی که در این ویژهنامه به آن پرداخته شده، عبارتاند از: مختصات نگاه نهادی به علم، مؤلفههای مؤثر در نهادی شدن علم، صنعت و تکنولوژی، اقتضائات و چالشهای ژورنالیسم علم، فلسفۀ اسلامی در زیست اجتماعی انسان، علم و آیندۀ جهان متکثر، مسئلۀ مهاجرت، پدیدۀ سلبریتی علمی و... .
✅اولین شماره مجله «خردورزی» به مدیرمسئولی دکتر رفیعالدین اسماعیلی، سردبیری مجید رحیمی، با مدیریت هنری عرفان خلیلیفر و طراحی جلد توسط آرش فروغی منتشر شد. این شماره از خردورزی با موضوع «نهاد علم در ایران»، شامل سه پرونده با عناوین «جهان علم»، «شناخت علم» و «آیین علم» است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 این است رویش های انقلاب اسلامی
📣اینها را #ضریب_بدهیم بقصد #جهاد_تبیین
📌همه اش به سلبریتی های بد حجاب و بی حجاب #ضریب_ندهیم.
خانم حدیث نظری به برکت فضای حاصل از انقلاب، تو سن ۱۴ سالگی داره کارشناسی ارشد می خونه.
🇮🇷الله اکبر! پرچم بالاست🎋
1681116775-farvardin-1402 (1).pdf
1.87M
❇️آخرین فهرست #پژوهشگران پر استناد علوم انسانی معرفی شدند
📣اسامی اساتید پراستناد معرفی شده قابل مشاهده است
📌پیشنهاد می شود بازرسی وزارت علوم بررسی کند فرایند انتخاب و معرفی برخی از این افراد معرفی شده چگونه بوده است، در حالی که برخی از آنها را گروه های علمی به هیچوجه معرفی نکرده اند.
#تلنگر
هدایت شده از تاملات حقوقی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی، دان، استاد دانشگاه و
امام جمعه شهرستان فردیس
🔴 #پشت_پرده_ها و انگیزه های طرح #رفراندوم
❇️در تمام نظام های مردم سالار دنیا، اصل قانون گذاری بطور #غیرمستقیم با نظام نمایندگی و توسط مجلس ها است اما بطور #استثنایی، در #مسایل_بسیار_مهم #امکان رفراندم و #مراجعه_مستقیم به آرای ملت وجود دارد.
⁉️۸ سال کشور را به جایی بردید که روز اول به آقای رئیسی گفتید حقوق این ماه را نمی توانید بپردازید، حالا دم از رفراندم میزنید؟
⁉️با مطرح کردن رفراندوم می خواهید خرابکار تان را لاپوشانی کنید؟
✅دین و قرآن قابل رفراندم نیست.
✅ برای مناظره با شما اعلام آمادگی می کنم.
🗓️ ١ اردیبهشت ١۴٠٢
#رفراندم
#همه_پرسی
🌏 ایتا:
https://eitaa.com/namazjomefardis
هدایت شده از جهانِ پساکرونا
✍️ اگر شیخ بهایی که روز رحلتش روز معماری نام گرفته است اکنون در میان ما بود و وزارت مسکن و شهرسازی یا شهرداری را به عهده میگرفت حتما با آپارتمان موافقت نمیکرد و از زمین وسیع خدا برای خانه های تک واحدی آرامش زا و سلامت آفرین بهره می برد. ۳ اردیبهشت روزش گرامی باد.
استاد سید صمصام الدین قوامی
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
هدایت شده از تاملات حقوقی
❇️«همهپرسی» یک گام با چندین ملاحظه سیاسی
✍دکتر سید محمدمهدی #غمامی،
دانشیار حقوق عمومی و رئیس اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیهالسلام
استاد حقوق دانشگاه امام صادق تاکید میکند کشورهای پیشرو به دلیل #چالشهای_متعدد از جمله #مخاطرات_پوپولیسم_و_رسانه نسبت به همهپرسی حذر میکنند....
....🔴مروری بر تجربیات جهانی
❇️یک نگاه از #تجربیات_جهانی به شرح زیر، #امکان_عملی و #بسامد مراجعه به آرا مردم را با وجود آنکه مدلهای متعددی از همه پرسی مثبت و منفی، و همه پرسی الزام آور و غیرالزام آور وجود دارد به شرح زیر محل تأمل نشان میدهد:
استرالیا: آخرین همه پرسی ۱۹۹۹
بلژیک: آخرین همه پرسی۱۹۵۰
جمهوری چک: آخرین همه پرسی ۲۰۰۳
فرانسه: آخرین همه پرسی ۲۰۰۵
ایالات متحده #آمریکا هیچ تجربهای ندارد.
سوئد: آخرین همه پرسی ۲۰۰۳
اسپانیا: آخرین همه پرسی ۱۹۸۶
سوئد: آخرین همه پرسی الزام آور ۱۹۸۰ و همه پرسی غیرالزام آور ۲۰۰۳
کانادا: آخرین همه پرسی ۱۹۹۲
📌برخی کشورها هم مثل #هند هیچ پیش بینی قانون اساسی ناظر به همه پرسی ندارند، در #بلژیک هم، چون مدل #دموکراسی_نمایندگی است، قانونا امکان #دموکراسی_مستقیم لحاظ نشده است.
در #آلمان در سطح فدرال هرچند برای وضع قانون اساسی و نه اصلاح آن پیش بینی همه پرسی شده، ولی تجربهای از جنگ جهانی دوم تاکنون به رغم مباحث مفصل، وجود ندارد.
در #انگلستان که فاقد قانون اساسی و از الگوی حکمرانی پارلمانی و #رژیم_پادشاهی مقتدر تبعیت میکند همه پرسی وجهی ندارد چراکه به فرض برگزاری همه پرسی، پارلمان با اختیاراتی که دارد میتواند آنرا ملغی کند. به این ترتیب #عملا_همه_پرسی_در_انگلستان_جایگاهی_ندارد. هرچند یک بار در ۱۹۷۵ و صرفا برای اخذ نظر حمایتی مردم، دو سال بعد از الحاق انگلستان به جامعه اقتصادی اروپا انجام شد و دومین مورد برای تغییر مدل انتخابات، با در نظر گرفتن اختیارات پادشاه و لردها در حکومت بصورت کاملا کنترل شده در ۲۰۱۱.
📌آنچه مسلم است #همه_پرسی هرچند مشارکت جویی مستقیم از مردم است...، ولی کشورهای فناور، نه تنها تجربیات چندانی از آنرا ندارند که عملا از تجربه کردن آن هم بواسطه چالشهای متعدد از جمله مخاطرات #پوپولیسم و #رسانه تحذیر میکنند.
⭕️متن کامل در زیر:
http://www.yjc.ir/00ZKT3
#رفراندم
#همه_پرسی
#امکان_عملی
#امکان_استثنائی
#دمکراسی_نمایندگی
#دمکراسی_مستقیم
#مراجعه_مستقیم
#غیرمستقیم
#مسایل_بسیار_مهم
#تجربه_عملی
#چالشهای_متعدد_همه_پرسی #مخاطرات_پوپولیسم_و_رسانه
هدایت شده از تاملات حقوقی
recording-20230424-124748.mp3
44.13M
💐📖تفسیر سوره فتح
🔴 جلسه ۱۰
🟢حضرت آیت الله کعبی
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره
⁉️عوامل پیروزی مکتب اسلام بر مکاتب و تمدن های دیگر چیست؟
⁉️ ویژگیهای پیشقراولان و مجاهدان خط اول چیست؟
مرزبندی با دشمن/
✅المومن اشد فى دينه من الجبال الراسيه و ذلك ان الجبل قد ينحت منه و المومن لا يقدر احد على ان ينحت من دينه شيئا.
ادفع السیئة (نه سیئ)
#آیت_الله_شهید_بهشتی:
جذب در حد نهایت، حذف در حد ضرورت.
🟡 تفسیر آیه ۲۹
❇️پایان تفسیر سوره مبارکه فتح
#آیت_الله_کعبی
#تفسیر
🟩از سلسله مباحث تفسیر رمضانی مرکز فرهنگی امام حسین علیه السلام_اهواز
💐قرآن عهدنامه خدا و انسان
❇️ فاطمه زهرا(س) در خطبه تاریخی خود میفرمایند:
وَالقُرآنُ عَهد قَدَّمَهُ إلَیکُم،
امام صادق(ع) هم میفرمایند:
قرآن عهدنامه خدا و انسان است که مردم باید به آن اهتمام بورزند و روزی ۵۰ آیه از این وثیقتنامه را بخوانند.
https://iqna.ir/fa/news/3499152/
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
﷽
🔴سفارش زندگی ساز #امام_باقرع به #محمد_بن_جابر_جعفی
🌺اینگونه باشیم#زندگی_با_معیار
✳️امام محمد باقر علیه السلام:
اگر به تو ستم کردند، تو ستم مکن،
اگر به تو خیانت کردند، تو خیانت مکن،
اگر تو را تکذیب کردند، عصبانی نشو،
اگر ستایشت کردند شاد مشو،
و اگر نکوهشت کردند دلگیر مشو.
اگر نکوهشت کردند، به جای دلگیر شدن؛ تفکر کن!اگر دیدی آنچه درباره تو گفته شده در تو هست، بدان که افتادن تو از چشم خداوند، از مصیبت افتادن از چشم مردم بزرگتر است. اما اگر آنچه که دربارهات گفتهاند واقعیت نداشته باشد، این خود ثوابی است که بدون زحمت به دست آوردهای.
✅اگر همه همشهریانت بر ضدّ تو همصدا شوند و بگویند: «تو مرد بدی هستی» نباید اندوهگین شوی. و اگر همه بگویند: «تو مرد خوبی هستی» این سخن تو را شاد نسازد. بلکه خودت را با قرآن بسنج. اگر دیدی پوینده راه قرآن هستی و به آن "عمل" میکنی؛ پس استوار و شاد باش؛ زیرا آنچه درباره تو گفته شده است، به تو زیانی نمیرساند. اما اگر دیدی از قرآن جدا افتادهای، دیگر چرا باید خودت را فریب دهی؟!
(تحف العقول ، صفحه ۲۸۴)
#سبک_زندگی_اسلامی
#امام_باقر_علیه_السلام
#محمد_بن_جابر_جعفی
#زندگی_با_معیار
#جهاد_تبیین
#جنگ_ترکیبی
#جهاد_ترکیبی
┈••✾•🌹🌿🌺🌿🌹•✾••┈
@jedbie
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
882-1.docx
88.4K
آیین نامه ارتقاء مرتبه هیأت علمی دانشگاه ها
🔰 پیرامون مناظره دو اقتصاد دان
شب گذشته مناظره دیدنی میان دو اقتصاد دان ایرانی که هر کدام مدافع دیدگاه خاصی و تاثیر گذار هستند؛ یعنی آقای دکتر موسی غنی نژاد و آقای دکتر مسعود درخشان، در شبکه افق برگزار شد. همانطور که حدس زده می شد مناظره ای عالمانه و بی پرده و بدون ملاحظه و لذا همراه با پاره ای از مواجهه های خارج از عرف بود. نگارنده از این گفتگو بهره بردم و به سهم خود از برگزارکنندگان آن تشکر می کنم. اما در اینجا به چند نکته پیرامون مباحث طرح شده اشاره می کنم.
🖌 1. گفتگو عمدتاً نظری بود و تلاش مجری برای پرداختن آن دو بزرگوار به مسائل جاری اقتصادی کشور چندان نتیجه نداد. ولی بنده این مسأله را ضعف مناظره تلقی نمی کنم. چون مهم تر از فهم واقعیت موجود شناخت ریشه های نظری آن است. مردم نزاع اصلی میان دو اقتصاد دان متعلق به دو گفتمان تاثیر گذار را مشاهده کردند و نه منازعه میان دو مدیر اجرایی اقتصاد.
🖌 2. غنی نژاد نماینده دیدگاه اقتصادی است که پدید آورنده وضعیت موجود است. او چندان در تظاهر به منتقد وضع حالیه بودن موفق نبود. اعتراف و اذعانی که وی از اقتصاد سرمایه داری یا لیبرال داشت مانع پذیرش چنین تظاهری می شد. ذکر چند بانک خصوصی موفق یک نمونه آن است. کیست که نداند وضعیت موجود، نتیجه نسخه پیچی های سه چهار دهه همین دیدگاه است. حتی اگر قبول کنیم مواد اقتصادی قانون اساسی را چپ های مصدقی نوشته اند. قدرت این دیدگاه به حدی است که دیدگاه مقابل را همچنان در نقش منتقد حاشیه نشین مجبور کرده است.
🖌 3. غنی نژاد برای پنهان نگه داشتن نقش بانیان فکری وضع موجود و انحراف افکار عمومی به همان شیوه سنتی و نخ نما شده لیبرال های غربی رو آورد. او به شیوه چپ هراسی و القای اینکه مواد اقتصادی متن قانون اساسی جمهوری اسلامی را چپ ها نوشته اند، چنین وانمود می کرد که وضع موجود نتیجه کار آنان در قانون اساسی بوده است. غنی نژاد حتی برای وجیه نشان دادن گفته خود از آنها با عنوان چپ های مصدقی یاد کرد. در حالی که این عنوان برگردان عنوان چپ های آمریکایی است و دو دهه اخیر طرح شده است و دلالت بر استحاله ایدئولوژیک چپ از مواضع ضد امپریالیستی گذشته شان است. درست مانند ویتنامی های کمونیست که غنی نژاد برای کنار آمدن با امپریالیسم مثال زده است.
🖌 4. به هر حال، فرضاً که ادعای غنی نژاد درباره مواد اقتصادی قانون اساسی درست باشد ولی این ثابت نمی کند که در عمل هم چنین بوده است بلکه بعد از جنگ تحمیلی برنامه ها و سیاست های اقتصادی بر اساس اندیشه لیبرال و دانش آموختگان مدرسه نیاوران تنطیم و اجرا شده است. به عبارتی، هر چند مفاد قانون چپ گرایانه نوشته شد ولی راست گرایانه خوانده شد و عمل کردند. بگذریم که اساساً نزاع چپ و راست در جهان مدرن، صوری است. چون مبانی اومانیستی و سکولاريستی هر دو یکی است.
🖌 5. قضاوت دکتر غنی نژاد درباره دانش اقتصادی امامین انقلاب و وجود اقتصاد اسلامی، متناقض و غیر منصفانه است. ایشان از سویی می گوید مباحث فقه معاملات در قانون اساسی دیده نمی شود و یا اینکه اسلام مالکیت خصوصی را پذیرفته است. از طرف دیگر منکر اقتصاد اسلامی است. مفروض ایشان در ادعای فقدان آشنایی امامین انقلاب با علم اقتصاد را در عدم شناخت از نظریه های اقتصاد دان های غربی است. فرضاً این دو بزرگ مرد، هایک را نخوانده اند ولی دلیل بر عدم آشنایی از امر اقتصاد نمی شود. خوب است که آقای غنی نژاد بداند که هر دو رهبر انقلاب سال های متمادی درس خارج مکاسب برگزار کرده اند و کتاب بیع امام خمینی ره پنج مجلد قطور است.
🖌 6. غنی نژاد مدعی بود که انسان لیبرال نمی تواند مجتهد نباشد. با وصف این، معترف بود که 95 درصد دیدگاه های هایک را قبول دارد. خب، با مخالفت 5 درصدی که به کسی مجتهد نمی گویند. مضافاً اینکه دکتر درخشان به درستی گفتند که اگر شما مجتهد هستید، چرا آثار هایک لیبرال را بدون نقد آن فقط ترجمه می کنید.
🖌 7. دکتر درخشان مدعی بود که اندیشه لیبرالیستی غربی، ماتریالیستی و الحادی است. اما آقای دکتر غنی نژاد در پاسخ مثال به لرد اکتون می زند که او لیبرال مذهبی و مسیحی مقید کاتولیک بود. در حالی که ایشان مغالطه ورزیده است. سخن در دخالت دادن آموزه های دینی در نظریه های علمی است و نه اينکه این افراد چقدر مذهبی هستند. نظریه لیبرال بر پایه اندیشه سکولار با به کار گیری آموزه های دینی در علم اقتصاد مخالف است. اگرچه ممکن است که صاحب آن نظریه فردی مذهبی باشد. مانند جریان موسوم به روشنفکری دینی در ایران که آموزه های دینی را در مباحث علمی شان دخالت نمی دهند.
صفحه اول.
ادامه در صفحه دوم👇
👆ادامه از صفحه اول
🖌 8. نکته مهم دیگری که در گفتار دکتر غنی نژاد مشهود بود تفسیر ایشان از نظام سرمایهداری امپریالیسم آمریکا است. به زعم ایشان نظام سرمایه داری آمریکا از کف کار تا یکجایی قانونی و موافق با اصول علمی پیش می رود ولی از یکجا به بعد یعنی در سطوح فوقانی قدرت به سرمایه داری رفاقتی و انحصاری تبدیل می شود. اما آیا باید چنین اقتصاد سرمایه داری طبقاتی را ستود یا نکوهش کرد. سرمایه داری قانونی که نردبان سرمایه داری رفاقتی است، اصالت علمی ندارد و فریبی بیش نیست.
🖌 9. باور دکتر غنی نژاد به سراب بودن عدالت اجتماعی هم خیلی عجیب و نا گوار است. بی جهت نیست که مدیران اقتصادی مملکت در سه دهه اخیر دغدغه جدی نسبت به مساله عدالت اجتماعی نداشتند.
🔺 به هر حال، کمترین فایده این مناظره آگاهی عمومی از ریشه های فکری پدید آورندگان وضعیت نابسامان اقتصادی موجود است. همان کسانی که امروز به جای پاسخگو بودن، موضع اپوزیسیون گرفته اند. بطور قطع، کار برای دولت تحول خواه آیت الله رئیسی بسیار سخت و دشوار است. ولی اگر دست به جراحی بزرگ نزند، با این پروپاگاندایی که آنها دارند، وضعیت اقتصادی موجود را نا جوانمردانه به پای این دولت ثبت می کنند.
✍ داود مهدوی زادگان
👇👇👇
@mahdavizadegan
#تلنگر
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
📌#شيعيان اینگونه اند. ما چطور؟
❇️ امام باقر(ع) به جابر جعفی فرمود:
❓آيا كسى كه خودش را به #شيعه نسبت میدهد همين مقدار كه اظهار دوستى با ما اهل بيت را كند برايش كافى است؟
👈 «به خدا قسم #شيعۀ ما نيست مگر كسى كه خداترس بوده و فرمانبردار او باشد. #شيعيان ما شناخته نمیشوند مگر با فروتنى و خضوع و بسيار ياد خدا بودن، روزه گرفتن و نماز خواندن، دلجويى از همسايگان مستمند، فقيران، بدهكاران و يتيمان، راستگويى، خواندن #قرآن و نگاه داشتن زبان در برابر مردم مگر به كلام نيكو.
و آنان در همه کارها، امین اطرافیان شان هستند.»
📚کافی ج ۳, ص ۷۴
#شیعه
#شیعیان
#زیست_شیعی
#سبک_زندگی
#اظهار_دوستی_کافی_نیست
#رفتار_خود_را_امام_پسند_کنیم
💠 رشد فزآینده دینداری در جامعه ایران/ عدم تحلیل و برنامهریزی نهادهای علمی نسبت به این مسئله
✴️ مسئله این است که ما در سنجش دین و دینداری ایرانیان باید ناظر به معنایی از دین که در ایران وجود دارد یعنی اسلام، تشیع و مانند آن پژوهش کرده و از این زاویه، ابعاد اجتماعی، فرهنگی و تاریخی دین را هم بررسی کنیم. انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در دینداری ایرانیان بود که بهنوعی منشأ تغییرات و تحولات در جهان اسلام، بلکه فراتر از جهان اسلام، در سطح کشورهای غیراسلامی هم شد.
❇️ ما با سطحی از دین و دینداری مواجه هستیم که باید در تعاملات و ساختارهای قدرت اجتماعی، منطقهای و جهانی به آن پرداخت و آن را مدنظر قرار داد. این مسئله ابتدا چندان به چشم مخاطبان این جریان دینی اجتماعی و سیاسی نمیآمد. اصلاً فکر نمیکردند که این یک واقعیت زنده و قابل تداوم است.
🔸این جریان چیزی در حاشیه رقابتهای شرق و غرب بود اما ناباورانه دیدند تداوم پیدا کرد، موج ساخت، نوع رفتار و مواجهات سیاسی منطقهای قدرتهای جهانی را بهگونهای تحتتأثیر قرار داد و جهان سکولاری که به هیچ وجه هویت اجتماعی و سیاسی دین را به رسمیت نمیشناخت، ناگزیر شد در رقابت با این جریان دینی ایران و جهان اسلام بدلهای دینی درست کند. این موضوع اصلاً سابقه نداشت. براین اساس گروههای سلفی تندرو و بعد داعش به وجود آمد. اینها پدیدههای جدیدی بودند که درتقابل با دین در عرصه سیاسی و با مفاهیم دینی شکل گرفتند.
🔷 در برابر برخی ادعاها باید پرسید کدام روز در این چهل سال گذشته این عنصر ضعیف شده است؟ ما در حوزه مناسکی شاخصها یا نمادهایی را نمیبینیم و نداریم که نشان دهد قلمرو مناسک دینی تضعیف شده، شاهدش مثلاً پدیده اربعین، عزاداری امامحسین علیهالسلام یا جشنهای مهدویت و مانند اینهاست.
امروز ما در عرصه اجتماعی و سیاسی غیبت دین را نمیبینیم، بلکه رقابتهایی را میبینیم که مفاهیم مربوط به خودش را میطلبد. ما به شناخت پیچیدگیهای این روابط و تقسیمبندی انواع دینداریهایی که مطرح میشوند نیاز داریم. در این زمینه هم ادبیات و تحقیقات مرتبط با دینداری را در دوران معاصر شاهدیم و این خود نشانهای از حضور دین در عرصههای مختلف است.
🔶 اگر نهادهای علمیتان در حاشیه مرجعیت علم مدرن باشد توقع اینکه برنامهریزی نخبگانی مناسبی از این ناحیه در جامعه اسلامی داشته باشید، نابجاست. در آن جهات بقیه نهادهای اجتماعی و فعالیتهای دینی هنوز وضعیت مناسبی نسبتبه بخشهای دیگر را شاید پیدا نکرده باشد.
🔻 همچنین القای اینکه دینداری قوت و قدرتی را پیدا نکرده یا گرفتار آسیب شده از سوی کسانی که مباحث نظری میکنند، نتیجه نبود تحلیل همهجانبهای نسبتبه مسئله است و این افراد در چارچوب نظریاتی به مباحث میپردازند که ساختار معرفتی و علمی آن متناظر با این فرهنگ نیست و از منبع دیگری تغذیه میشود.
📌 متن تفصیلی گفتوگو در سایت استاد پارسانیا
🎙#استاد_حمید_پارسانیا
💠 @parsania_net
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 لطفا افکار عمومی را بازیچه مصلحت اندیشی های سیاسی و احمقانه نکنید
هیئت نظارت بر نمایندگان، کمیسیون اصل۹۰ و قوه قضائیه توجه کنند!
اگر ادعای این نماینده دروغ است سریعا این ۱ نفر باید مواخذه و محاکمه شود
اگر ادعایش درست است آن وزیر و ۷۰ نفر نماینده دریافت کننده خودرو باید
به سرعت و با قاطعیت محاکمه شوند.
انقلاب و نظام و افکار عمومی را بازیچه مصلحت اندیشی های سیاسی و احمقانه نکنید که برچسب خیانت خواهید خورد
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
.
خاتمی، نصیری، نفاق
♦️خاتمی در دیدار با برخی عناصر سیاسی و روزنامه نگاران همسو، به مهدی نصیری گفت: «به نظر من تفکرات و مقالات پراکنده خود را در یک کتاب جمع آوری کنید، بسیار مسائل درست و مهمی را مطرح میکنید».
🔹تمجید خاتمی از نصیری در حالی است که نصیری در گذشته، منتقد خاتمی و خاتمی هم معترض نسبت به وی بوده است. با این حال، ارتجاع و سقوط در دامن منافقین و عناصر ضد انقلاب، موجب شده تا این دو مخالف دیروز، همدیگر را بستایند و به یکدیگر نان قرض بدهند؛
♦️به تعبیر امیر مومنان (ع) در توصیف منافقین:"یتقارضون الثناء و یتراقبون الجزاء. به یکدیگر، تمجید و ستایش قرض می دهند و انتظار پاداش دارند".
🔹تصویر بالا، اعتراض خاتمی به نصیری، هنگام حضور هر دو نفر در کیهان در دهه ۶۰ و است. خاتمی، عدم پوشش کافی تظاهرات علیه بدحجابی را روشنفکری زدگی و طرفداری از فساد خوانده است.
♦️امیر مومنان (ع) درباره ائتلاف طلحه، زبیر، مروان و ولید (اصحاب جمل) فرمود که آنها را نارضایتی از من، دور هم جمع کرد.
🔹حکایت ائتلاف برخی عناصر معارض با یکدیگر علیه جمهوری اسلامی هم از جنس نارضایتی و عقده گشایی همین خواص سقوط کرده است.
@IMANI_mohammad
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
.
💢 نامه توبیخ آمیز خاتمی به نصیری
جناب آقای نصیری
دیروز تظاهراتی با اطلاع و اجازه قبلی علیه بدحجابی و مفاسد اخلاقی انجام گرفت که بعضی خبرها عدد دهها هزار نفر را ذکر کرده است .
تلکس ویژه خبرگزاری از آن با عنوان جمعیتی بزرگ نام برده است و همه مطبوعات کم و بیش به آن پرداخته اند و لا اقل تیتری در صفحه اول داشته اند و مطالب را نیز با حجم در خور توجه منعکس کرده اند اما کیهان در صفحه ۲ در جایی پرت خبری داده است با این طلیعه که گروهی از حزب الله تهران ـ
بنده کار ندارم که ممکن است ندانم کاری و اشتباه و حتی بهره برداری نادرست هم از این جریانات شود ولی آیا در حسن نیت حزب الله که اکثریت قریب به اتفاق این جمعیتها است شکی دارید و آیا با اجازه و خساب و کتاب و آرامش هم حزب الله حق ندارد علیه مظاهر فساد اعتراض کند؟
نمی دانم این برخورد زشت و غیر قابل توجیه کیهان را بر چه حمل کنم؟ روشنفکری، مخالفت با حزب الله، طرفداری از فساد !! یا عقل و منطق ؟! قضاوت را به شما و وجدانهای پاک وا میگذرام.
خاتمی ۶۹/۲/۳
@IMANI_mohammad