eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
636 دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
6.4هزار ویدیو
586 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،،، ۱. موضع‌گیری «خبرگزاری تسنیم» درباره‌ی کارنامه‌ی آقا وحید جلیلی در تلویزیون، عاری از «انصاف» و آکنده از «تحریف» بود؛ آن هم به بهانه‌ی جابجایی طبیعی مدیر یکی از شبکه‌ها! ۲. تفسیر من این است: «صف‌آرایی محافظه‌کارانه» در برابر «تحول انقلابی». ۳. تأسف برای تسنیم که نوشته‌اش، هم‌صدا با اصلاح‌طلبان است. 🖇 تعلیقه: وقتی جلیلی می‌خواهد رسانه‌ی ملی را به «فضای ارزشی و انقلابی» نزدیک کند، تسنیم همانند جریان لیبرال، برآشفته‌ی «تکثر مخاطب» می‌شود و می‌نویسد رسانه‌ی ملی به یک «طیف خاص»، منحصر شده است. این همان شگرد جریان اصلاحات برای خاکستری و بی‌جهت و عقیم نگاه‌داشتن رسانه‌ی ملی است. هدایت‌کردن رسانه‌ی ملی به سوی ارزش‌های انقلابی، دعوت مردم از مضامین سکولار به ساحت ارزش‌هاست. می‌خواهند زیر چتر «تنوع مخاطب»، ارزش‌ها را از میدان به در کنند. می‌خواهند نقطه‌ی مرکزی وجود نداشته باشد و در قالب رویکرد کثرت‌گرایانه، «انقلاب» در شبکه‌ی افق و «دین» در شبکه‌ی قرآن، محبوس و منحصر بماند. او می‌خواهد فکر و فرهنگ و حیات انقلابی را به رسانه‌‌ی ملی بازگرداند اما تسنیم می‌گوید که چنین کاری، مخاطب‌سوز و مرجعیت‌برافکن است. این بدان معنی است که انقلابی‌گری، بدنه‌ی اجتماعی گسترده ندارد و ما باید همچون گذشته، رسانه‌‌ی ملی را در مسیر عوام‌پسندی و بی‌طرفی و سبک زندگی خنثی به حرکت درآوریم. چماق ساختگی تکثر مخاطب، به ابزاری برای توقف در گذشته و جلوگیری از چرخش انقلابی تبدیل شده است. گویا روح‌ فرهیختگان در کالبد تسنیم، حلول کرده است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔴📌چند ثانیه ❇️چقدر مواظب خود و اطرافیان خود هستیم؟ هنگام غذا خوردن، مواظبیم هر را نخوریم مبادا و باشد. مواظبیم را نخوریم؟ آیا مراقب جسم و خورد و خود و خانواده هستیم؟ چی؟ 📌واقعاً مراقب هستیم ما و خانواده ما و روحی چه فرد و گروه و جمعیت و حزبی را می خوریم؟ ✅ «زید الشحّام عن أبى جعفر(ع) فى قول اللّه عزّوجلّ: «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‌ طَعامِهِ» قال: قلت: ما طعامه؟ قال: علمه الذى یأخذه عمّن یأخذه. 📚 كافى، ج 1، ص 50. زید شحّام از امام باقر(ع) درباره آیه «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‌ طَعامِهِ» روایت میکند: به امام(ع) گفتم: خوراک انسان [که باید به آن نظر کند ]چیست؟ امام باقر عليه السلام در ذيل آيه‌ «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‌ طَعامِهِ» طعام را شامل دانستند و فرمودند: «انسان بنگرد و بیندیشد كه خود را از چه کسى فرامى گیرد». منظور از «علم» در بیان امام باقر علیه‌السلام، است، آنچه روح و فکر ما را می‌سازد و دیدگاه ما را تغییر می‌دهد. ⭕️پس بسیار مراقب مطلب و کتاب و مقاله و کلیپ کسانی که نمی شناسیم، باشیم؛ زیرا اینها بعلاوه ، و بینش و منش ما را می سازد؛ مراقب باشیم! 🔴چند ثانیه در مفهوم زیر تفکر کنید، ارزش دارد. 🌾يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ (سوره تحریم آیه ۶) ﺍﻯ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ! ﺧﻮﺩ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻛﻪ ﻫﻴﺰم ﺁﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺳﻨﮓ ﻫﺎ ﺍﺳﺖ، . 📣📣مراقب خود و خانواده و آنان باشیم 📚ر.ک. تفسیر نمونه، جلد ۱۰، ص ۳۸۹ 💐آخرین حلقه نباشید.
🔺 بسته تبلیغی ویژه سه‌زبانه (انگلیسی، عربی، آذری) با برنامه‌ریزی اداره کل بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجموعه تبلیغی سه زبانه با موضوع عید سعید غدیر به زبانهای انگلیسی، عربی و آذری تولید گردید. این مجموعه پس از طی مراحل انتخاب و دعوت از مبلّغان ضبط، تدوین و بارگذاری و در محیط مجازی گوگل درایو به نشانی های زیر بارگذاری شد. این مجموعه سه زبانه عید سعید غدیر شامل: 🌺 سخنرانی حضرات حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدعلیرضا طباطبایی به زبان انگلیسی، 🌺 استاد حاج ابوالفضل بهرام پور کارشناس دینی و مفسر قرآن کریم به زبان آذری و 🌺 حجت الاسلام المسلمین سید حسین نوری به زبان عربی. از ارادتمندان امیرمؤمنان (ع) دعوت می‌شود با نیت مشارکت در گسترش فرهنگ علوی، علاوه بر مشاهده فیلم‌های ارسالی، نسبت به نشر پیوندهای زیر در شبکه های اجتماعی اقدام فرمایند. نشانی صفحه اصلی بسته تبلیغی سه زبانه عید سعید غدیر https://drive.google.com/drive/folders/1Grk0EPhdVC41aFARCNUxBNZZqKfHOMBF?usp=sharing سخنرانی حجت الاسلام دکتر سید علیرضا طباطبایی به زبان https://drive.google.com/file/d/1byXyjYYLj5g8KbclDtsIpnfN2oacnH63/view?usp=sharing سخنرانی استاد حاج ابوالفضل بهرام پور به زبان https://drive.google.com/file/d/1-0BNgc6QJqL6vAAfTomxYw6pr4Ow8mvf/view?usp=sharing سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای سید حسین نوری به زبان https://drive.google.com/file/d/1TFyk13xa4V0l0JkIiiDe-EXPWiaM3F3m/view?usp=sharing 🆔 https://eitaa.com/joinchat/359333911Cd8a553d432
💥 غدیر، فلسفه سیاسی قدرت در اسلام و طرح چند پرسش قصد طرح چند پرسش را دارم تا اگر دیگر محققان تمایل داشتند، بحث شود. ۰۱ سیاست در ذات اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین دین از ادیان ابراهیمی نهفته است، اما فلسفه سیاسی اسلام و قدرت در اسلام با آن چه امروزه در جامعه تحت عنوان سیاست زدگی و سیاسی کاری مطرح است، فاصله زیادی دارد. حال اولین پرسش این است که برخی از اطرافیان نزدیک پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم که بعضا خود را در طراز امیرالمؤمنین هم می دانستند، چگونه توانستند، فلسفه سیاسی امامت و رهبری سیاسی اسلام پس از پیامبر را با سیاسی کاری و سیاست زدگی لوث کنند و خود را مصداق جانشینی پیامبر بر مردم تحمیل کنند ؟ خواص دنیا گرا چه نقشی داشتند؟ ساکتین و بی تفاوت ها چه نقشی داشتند؟ ۰۲ چرا و چگونه پس از قرار گرفتن امیرالمؤمنین در جایگاه اصلی و حقیقی خود و حدود ۵ سال حکمرانی ، آن همه جنگ های داخلی و آشوب های مرزی و فتنه های داخلی به آن حضرت تحمیل شد؟ و نهایتا به شهادت آن حضرت ختم شد. ۰۳ چرا از پس از حکومت ۵ ساله امیرالمؤمنین علی علیه السلام، هیچ یک از امامان شیعه که منصوب خدا هستند، نتوانسند، حکومت تشکیل دهند؟ و در نهایت منجر به غیب کبری امام زمان سلام الله علیه شد،؟ ۰۴ چرا وقتی پس از حدود هزار سال و اندی در ایران امام خمینی به عنوان نسلی از همان نسل غدیر براساس فلسفه سیاسی اسلام ، رهبری و قدرت و عظمت اسلام را در قالب نظام‌ جمهوری اسلامی ایران محقق ساخت و عینیت بخشید ، در طول این حدود ۴۵ سال تمامی قدرت های شرق و غرب و فتنه گران داخلی و معاندین و منافقین و ... همه وهمه دست در دست یگدیگر با نظام جمهوری اسلامی ایران به مخالفت و مبارزه برخاستند و نمی خواهند قدرت سیاسی اسلام با محوریت امامت موفق شود.؟ ۰۵ چرا و چگونه است که امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران، عملکرد برخی مسئولین موثر و کارکرد برخی قوا و نهادهای تأثیر گذار و سخن و عمل برخی خواص همسو و در جهت سیاست های کلان جامعه که به تصویب رهبری می رسد و ابلاغ می شود ، نیست . چرا فلسفه سیاسی قدرت و حکومت برای اغلب مردم در لایه های اجتماعی ، در روشنفکران ، در برخی دانشگاهیان، در برخی کارگزاران تحت تاثیر سیاست زدگی خواص و بی دانشی عوام قرار گرفته است؟ چرا رهبری عزیز اگر چه مقتدرند ، اما مظلوم قرار گرفته اند؟ سهم و نقش دوستداران و محبان و طرفداران ولایت در این مظلومیتو چه قدر است؟ چرا برخی بجای این که برای رهبر هزینه شوند از رهبری برای خود هزینه می کنند.؟
1.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷🎋سید حسن نصرالله : ❇️حاکم حقیقی این کشور، همانا حضرت حجت بن الحسن العسکری المهدی عج است. 💐🎋🇮🇷🎋💐
❇️نشست تخصصی نقد و بررسی فصل ۱۶ لایحه برنامه هفتم توسعه با موضوع زنان و خانواده 📣 شنبه ۱۷ تیر ⭕️لینک ورود به برنامه در زیر👇 https://meeting.alzahra.ac.ir/wrc
🥀 ۲ شهید حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان/ ستوان «علیرضا کیخا» و سرباز وظیفه «رشیدی» پس از مقاومت جانانه به شهادت رسیدند🥀 عوامل شهادت این شهدای مدافع حرم جمهوری اسلامی به جهنم واصل شدند. 🔴مردم از کشور، عوامل اصلی و رسانه ای و پشت صحنه این تروریست ها را خواهان هستند. 🎋شادی روح شهدا و سلامتی مدافعان امنیت صلوات. 🚩 🇮🇷
🔴چرایی عصبانیت اصلاحات از عمومی‌سازی خانه اندیشمندان ✍دکتر داود مهدوی زادگان خانه اندیشمندان علوم انسانی در اثر تجربه ای بیش از یک دهه مدیریت جریانی خاص به مرکزی متصلب و غیر منعطف و محفلی تبدیل شده بود. اخباری که در طول این مدت از خانه می شنویم حکایت از انحصار و اختصاصی بودن آن داشت..... ❇️...چرا باید این دسته از دگر اندیشان حامی مدیریت فعلی با حضور اساتید و دانشجویان انقلابی و بسیجی در خانه اندیشمندان مخالف باشند. بگذریم که اعتراض رسانه های ضد انقلاب و برانداز خارجی نسبت به تغییر مدیریت خانه اندیشمندان گواه آن است که این خانه چندان هم بر مدار منافع ملی و چارچوب های نظام اسلامی اداره نمی شد. اگرچه کنار گذاشتن رویکرد مدیریتی سابق از خانه اندیشمندان علوم انسانی امیدوار کننده است؛ لکن بیم آن می رود که مدیریت جدید به دست کسانی سپرده شود که در تنگ نظری و بسته بودن دست کمی از مدیریت سابق نداشته باشند. ⭕️متن کامل در زیر: https://www.farsnews.ir/news/14020417000361/
11.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎋شادی روح شهدا و سلامتی مدافعان امنیت جمهوری اسلامی که به تعبیر شهید حاج قاسم حرم است، صلوات. 🚩 🇮🇷
9.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ⭕خوش‌به حال روستایی ها و پشت‌کوهی ها... دیدار پیرمرد روستایی با امام رضا سلام الله علیه 💕خاطره بسیار جالب 🇮🇷💠خاکریز فرهنگ و اندیشه/ 🌹 ✅هم‌اکنون‌عضوشوید👇👇 @khakrizf
هدایت شده از خبرگزاری فارس
برخورد با کشف حجاب در فرودگاه فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور: 🔹مأموران پلیس اگر مواردی را مشاهده کنند که پوشش افراد مروج مدل‌های غربی است، حتماً با آن برخورد خواهیم کرد. 🔹ممکن است از سفر افراد بدحجاب جلوگیری شود. fna.ir/daqnlm @Farsna
.  رئیس دانشگاه هنر: کلاسها بی‌نظم تشکیل می‌شود و الزام به پوشیدن مقنعه هم بخشی از نظم است. مثلا غربی‌ها در ادارات کراوات می‌زنند، چراکه برای آن‌ها قسمتی از نظم است. من به عنوان رئیس دانشگاه هنر می‌گویم، قانون است که دانشجو باید مقنعه بپوشد، در غیر این صورت شاید وضعیت پوشش، باعث شود دانشجویان موارد مختلف دیگری را هم رعایت نکنند. وقتی خانمی مقنعه می‌پوشد، دستش آزادتر است، راحت تمرین طراحی می‌کند و…، ولی دیده‌ایم که با شال اینطور نیست و برخی دانشجو‌ها هم رعایت نمی‌کنند و کارهایشان را هم نمی‌توانند انجام دهند. اگر من گفتم مقنعه بپوشند برای این بود که پس از ۱۰ سال به قانون برگردیم نه اینکه قانونی جدید از اینجا درآمده باشد. اگر دانشجو بدون مقنعه باشد، حضورش در دانشگاه غیرعادی است. تلاش ما «ایجاد نظم» است او این‌طور صحبت‌هایش را ادامه داد: شاید بپرسید چرا تا به حال این قانون اجرا نشده و در پاسخ باید بگویم به این دلیل که ما مسائل مهم‌تری داشته‌ایم. یکی از مسائل مورد نظر دیگر در آینده، ایجاد نظم است. من ۱۴ فروردین امسال از کلاس‌های دانشگاه بازدید کردم، اما دانشجو‌های هنری می‌دانند که ۱۴ فروردین در دانشگاه هنر کلاسی عملا تشکیل نمی‌شود! و نه به صورت تنبیهی با کسانی که کلاس تشکیل ندادند بلکه به صورت تشویقی، با اساتیدی که ۱۴ فروردین کلاس تشکیل دادند رفتار کردیم. دانشجو حق دارد از دانشگاهش بهره ببرد. پس تنها قانون مورد نظر ما مقنعه نیست که ما سعی در رعایت و اجرای آن داریم. برخی اساتید دیر سرکلاس می‌آیند و ما به آن‌ها تذکر می‌دهیم. دانشجو باید ۱۶ جلسه کلاس درس داشته باشد تا از یک واحد درسی حداکثر بهره را ببرد. ما در حوزه هنر، دانشگاه درجه یک کشور هستیم و باید دانشجوی نمونه داشته باشیم. همه به دانشجو‌ها و اساتید ما جور دیگری نگاه می‌کنند. باید مرتب ترین، باسوادترین و موفق‌ترین استادان و دانشجویان را داشته باشیم. ما در برخی بسترها، ملاک‌های اول بودن را از دست داده‌ایم که باید به جایگاه قبل برگردیم و این بازگشت کاملا به رعایت قانون ربط دارد. او درباره پوشش مقعنه به جای شال گفت: برخی قواعد اصلا به اعتقاد رئیس دانشگاه مربوط نمی‌شود. در جامعه باید بپذیریم که همه ملزم به ایستادن پشت چراغ قرمز هستیم، این قانون است و به اعتقاد راننده کاری ندارد و حتی به اعتقاد پلیس به چراغ راهنمایی و رانندگی هم مربوط نمی‌شود. مسئله چراغ قرمز مربوط به آن دو نفر نیست، بلکه قانون است .