هدایت شده از شاخص
🔴درباره نطق آقای پزشکیان در معارفه وزیر آموزش و پرورش؛
🔰سخنی با رئیس جمهور؛ دفاع از آموزش و پروش نیاز به تخریب نیروی انتظامی ندارد
♦️رئیس جمهور در آیین تکریم و معارفه وزیر آموزش پرورش گفته است: «محصولی که ما الآن در بیرون در رابطه با رفتارهای جوانان می بینیم، دختران می بینیم و بعد به نیروی انتظامی می گوییم که بیاید هدایت کند؛ او هدایت نمی کند، او تخریب می کند. این مدرسه است که درست می کند».
🔺چند نکته اجمالی در مورد این سخنان رئیس جمهور وجود دارد:
1⃣ اساساً هیچ دوگانگی ای میان وظیفه نیروی انتظامی و آموزش و پرورش وجود ندارد. نیروی انتظامی براساس وظیفه قانونی و شرعی خود، ضامن اجرای قانون در سطح جامعه است و إعمال قانون می کند؛ هر جرم و تخلفی هم باشد، فرقی ندارد. از طرفی، آموزش و پرورش هم از نامش پیداست؛ مسئول آموزش و پرورش دانش آموزان است. مسئول انسان سازی و هدایت جامعه است.
2⃣طبیعی است که از نیروی انتظامی، انتظار نداریم که وظیفه آموزش و پرورش، حوزه علمیه، دانشگاه، صدا و سیما و یا سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی را انجام دهد. به عکس، از همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی انتظار داریم که وظایف خود را به طور صحیح انجام دهند تا وقوع جرم، تخلف و آسیب های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و... در جامعه کاهش یابد و به تبع آن، نیاز به ورود نیروی انتظامی، کمتر باشد.
3⃣ البته از آنجایی که پلیس در همه جای دنیا، قانون را اجرا می کند، در هر صورت، با همین اجرا و إعمال قانون، عده ای به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به سمت رعایت قوانین جامعه هدایت می شوند. اما نفس وجود پلیس و کار پلیسی برای هدایت کردن و یا معتقدکردن مردم نیست. برای پلیس، رعایت قوانین و جلوگیری از آسیب به اجتماع و حفظ نظم، آرامش و امنیت عمومی در عرصه های گوناگون مهم است.
4⃣ این نوع سخن گفتن رئیس جمهور به نوعی تخریب نیروی انتظامی محسوب می شود و چنین چیزی از رئیس جمهور یک کشور بعید و غیر قابل پذیرش است. نباید برای مهم نشان دادن آموزش و پرورش، نیروی انتظامی را تخریب کرد. همانطور که نباید به بهانه دفاع از نیروی انتظامی، نه آموزش و پرورش و نه هیچ نهاد دیگری را تخریب کرد. نیروی انتظامی مأمور برقراری نظم و امنیت یک کشور است و همیشه باید اقتدار آن حفظ شود، وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
5⃣ رئیس جمهور در جریان رقابت های انتخاباتی مدام از لفظ کارشناس و رجوع به کارشناس سخن می گفت. اتفاقاً اخیراً در آیین تکریم و معارفه وزیر علوم هم به این موضوع اشاره کرده است که به عنوان یک پزشک نمیتواند در همه عرصهها نظر کارشناسی بدهد و بیان کرده که: «یکی از مشکلات ما این است که تصور میکنیم در همه حوزهها کارشناس هستیم و میتوانیم نظر کارشناسی بدهیم».
♦️با توجه به اینکه رئیس جمهور بارها در مورد امور مربوط به پلیس اظهار نظر کرده است و از قضا نشان داده است که اشراف کافی و نگاه عمیق نسبت به مسائل این حوزه ندارد، بنابراین شایسته است که ایشان این کار تخصصی را به اهلش بسپارد. البته در آینده نزدیک قطعاً پیگیری خواهد شد که وزارت آموزش و پرورش دولت چهاردهم برای حل معضلات فرهنگی و رفتاری جوانان چه اقداماتی کرده و چه نتایجی حاصل شده است؟ در آن روز، دیگر رئیس جمهور نمی تواند به راحتی امروز سخن بگوید و باید به همه پاسخگو باشد!
🌎@Shakhes3🔜#شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شیعهی خوب کیست؟
او کسی است که امام زمانش را حس کند!
این حس با استغاثه و دعای از عمق وجود حاصل میشه!
اضطرار که آمد #استغاثه کنید.
این اضطراره که باعث میشه اجابت شکل بگیره و آن سوء و غیبت تمام بشه.
#استاد_شجاعی #استاد_محمودی
هدایت شده از Mahmoud Dehghani
172164303383852800.pdf
204.8K
⭕️کتاب «۷۰ روز» منتشر شد
🔹نسخه الکترونیکی کتاب «۷۰ روز» که حاصل تولیدات تحریریه روزنامه ایران از روز شهادت آیت الله رئیسی تا روز پایان دولت سیزدهم است، منتشر شد.
🔹این کتاب حاوی گزارشهای متعددی از خدمات و دستاوردهای دولتی است که رهبر انقلاب اسلامی در آخرین دیدار با اعضای آن، لقب دولت کار و امید به آن دادند و از رئیسجمهور شهید به رئیسجمهور الگو یاد کردند.👇
هدایت شده از Mahmoud Dehghani
به بهانه آرام گرفتن مرد ناآرام
🔰از میرزا تقی خان امیرکبیر، خط شکن پسا ترکمان چای، تا سید ابراهیم رییسی، خط شکن پسا برجام
🔸دکتر موسی نجفی استاد و پژوهشگر تاریخ در تازه ترین یادداشت خود در تارنمای شخصی اش نوشت:
🔸نمی دانم چرا یک مرتبه چندین شباهت بین سید ابراهیم رئیسی با میرزا تقی خان امیرکبیر ذهنم را مشغول کرد و از این میان به مطلب مهم تری رسیدم:
🔺شباهتی که این دو بزرگوار به لحاظ جایگاه اجتماعی داشتند این است که هر دو نفر از اقشار پایین جامعه بودند و توانستند در اثر لیاقت ذاتی رشد نمایند و در مدت تقریبی سه سال ریاست، کارهای زیربنایی عظیمی انجام دهند که از آن جمله می توان به عملیاتی نمودن اقتصاد ملی و بومی اشاره کرد که هردو به آن اعتقاد راسخ داشتند؛ هر دو از جنس مردم و مردم دوست بودند؛ هر دو تا پای جان بر سر عقیده و مرام خویش ایستادند؛ و در نهایت هر دو در جوار مولایشان، یکی در جوار امام حسین علیه السلام و دیگری در جوار امام رضا علیه السلام مأوا گرفت.
🔺اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود؛ بصیرت در تاریخ دیروز راز سیاست پنهان امروز را هم مکشوف خواهد کرد.
🔺به نظر من آن چه بیش تر از هر چیز دیگری این دو قهرمان و شهید ملی را به هم نزدیک می کند، استقلال در برابر سیاست پلید خارجی است، و مهم تر از آن، پالایش سیاست و حاکمیت ایران از امواج فتنه و مکر اجنبی و جلوگیری از نفوذ آشکار و پنهان بیگانگان.
🔺شهید میرزا تقی خان امیرکبیر درحالی سکان سیاست ایران عصر ناصری را به دست گرفت که ترکش های زهرآگین ترکمان چای تن ایران و ایرانی را رنجور و نحیف ساخته و او بود که این میراث شوم نفوذ و رخنه اجنبی را با تدبیر سیاستش چاره و درمان کرد.
🔺اما در این طرف تاریخ، ابراهیم عزیز ما هم وارث عصر انحطاط برجام و برجامیان بود. تن و روح و جان و هویت ایرانیان نیز در این تحقیر، رنجور و سرگشته شده بود؛ این بار فرزند دیگری از ایران، در کسوت یک عالم دینی و منتسب به آل رسول الله، زخم های ناشی از سوء تدبیر دولت مردان نالایق سال های قبل از خودش را حکیمانه مرهم نهاد.
🔺در دویست سال اخیر از تاریخ ایران همواره ثابت شده است که استقلال واقعی ایران با مردانی از جنس امیرکبیر و رییسی هم چنان در افق مشرق زمین درخشش و تلألو داشته و لذا تا زمانی که خاک این سرزمین مستعد باروری چنین مردانی است؛ سیاست مکر اجنبی و اجنبی پرستی در این ملک به جایی نخواهد رسید.
🔺ظهور چنین ستارگانی در سپهر سیاست یک کشور به خاک مطهری نیاز دارد که با خون شهیدانش چون امیرکبیر و رییسی آبیاری شده باشد.
@Kayhan_online
تو ضمانت نکنی در شبِ قبرم چه کنم
بارِ عصیانِ مرا جز تو کسی «ضامن» نیست
🔲 السَّلامُ عَلَیکَ یا شَمْسَ الشُمُوسِ
🔲 کتابخانه تسنیم تقدیم می کند.
🔲 ۸۸ کتاب به نیت امام هشتم، امام مهربانی
🔻 کتب فارسی
۱. پابوس 👈 دانلود
۲. طب الرضا 👈 دانلود
۳. بر مدار آفتاب 👈 دانلود
۴. کشتی نجات 👈 دانلود
۵. باران فضیلت 👈 دانلود
۶. عشق هشتم 👈 دانلود
۷. حکایت آفتاب 👈 دانلود
۸. تحفة الرضویة 👈 دانلود
۹. زندگانی سیاسی امام رضا 👈 دانلود
۱۰. نماز و عبادت امام رضا 👈 دانلود
۱۱. امام رضا الگوی زندگی 👈 دانلود
۱۲. ترجمه الخصائص الرضویة 👈 دانلود
۱۳. امام رضا، زندگی و اقتصاد 👈 دانلود
۱۴. ترجمه صحیفة الإمام الرضا 👈 دانلود
۱۵. امامت از دیدگاه امام رضا 👈 دانلود
۱۶. مهربان ترین (ویژه نوجوان) 👈 دانلود
۱۷. در پرتو خورشید 👈 دانلود
۱۸. لذت دیدار ماه 👈 دانلود
۱۹. گلچین رضوی 👈 دانلود
۲۰. مناظره در مرو 👈 دانلود
۲۱. صحیفه صحت 👈 دانلود
۲۲. یک قمقمه دریا 👈 دانلود
۲۳. ارمغان ملکوت 👈 دانلود
۲۴. ترجمه فقه الرضا 👈 دانلود
۲۵. آقایخورشید مهربان (ویژه کودک)👈 دانلود
۲۶. پاسخ امام رضا به پرسشهای قرآنی👈 دانلود
۲۷. جغرافیای تاریخی هجرت امام رضا👈 دانلود
۲۸. ستایش و سوگ امام رضا در شعر 👈 دانلود
۲۹. جنبشهای سیاسی عصر امام رضا 👈 دانلود
۳۰. فرصت ولایتعهدی در نشر معارف 👈 دانلود
۳۱. پژوهشی دقیق در زندگی امام رضا 👈 دانلود
۳۲. میهمان امام رضا (ویژه کودک) 👈 دانلود
۳۳. شهدای امام رضایی 👈 دانلود
۳۴. دانستنی های رضوی 👈 دانلود
۳۵. یک پنجره خورشید 👈 دانلود
۳۶. ترجمه مسند الرضا 👈 دانلود
۳۷. ولایتعهدی امام رضا 👈 دانلود
۳۸.در این قطعه از بهشت 👈 دانلود
۳۹. ۳۵۶ حدیث امام رضا 👈 دانلود
۴۰. چشمه حکمت رضوی 👈 دانلود
۴۱. ابعاد شخصیت امام رضا (۲ جلد) 👈 دانلود
۴۲. اسرار فضل بن شاذان از امام رضا👈 دانلود
۴۳. ترجمه عیون اخبار الرضا (۲ جلد) 👈 دانلود
۴۴. امام رضا، امام اخلاق و گفتگو 👈 دانلود
۴۵. جلد ۴۹ بحار (بخش امام رضا) 👈 دانلود
۴۶. شرحی بر مناظرات امام رضا 👈 دانلود
۴۷. درسهایی از زندگی امام رضا. 👈 دانلود
۴۸. امام رضا از دیدگاه اهل سنت 👈 دانلود
۴۹. حرم در گذر زمان 👈 دانلود
۵۰. کتابنامه امام رضا 👈 دانلود
۵۱. نجمه و خیزران 👈 دانلود
۵۲. ترجمه فقه الرضا 👈 دانلود
۵۳. معجزات امام رضا 👈 دانلود
۵۴. تاریخ آستان قدس 👈 دانلود
۵۵. ترجمه رساله ذهبیه 👈 دانلود
۵۶. ترجمه اَعلام الهدایة 👈 دانلود
۵۷. آشنایی با مسند الإمام الرضا 👈 دانلود
۵۸. مدایح رضوی در شعر فارسی 👈دانلود
۵۹. برهان قاطع (مناظره امام رضا)👈دانلود
۶۰. تحلیلی از زندگانی امام رضا 👈 دانلود
۶۱. جنبه اخلاقی سیره امام رضا 👈 دانلود
۶۲. امام رضا در رزمگاه ادیان 👈 دانلود
۶۳. شخصیت حضرت رضا 👈 دانلود
۶۴. ترجمه عوالم العلوم. 👈 دانلود
🔻 کتب عربی
۶۵. فقه الرضا 👈 دانلود
۶۶. أعلام الهدایة 👈 دانلود
۶۷. عالم آل محمد 👈 دانلود
۶۸. الرسالة الذهبیة 👈 دانلود
۶۹. الخصائص الرضویة 👈 دانلود
۷۰. مکاتیب الإمام الرضا 👈 دانلود
۷۱. صحیفة الإمام الرضا 👈 دانلود
۷۲. فی رحاب الإمام الرئوف 👈 دانلود
۷۳. عیون اخبار الرضا (۲ جلد) 👈 دانلود
۷۴. وفاة الإمام الرضا و الجواد 👈 دانلود
۷۵. عوالم العلوم (الإمام الرضا) 👈 دانلود
۷۶. العلل و الحِکَم للإمام الرضا 👈 دانلود
۷۷. الإمام الرضا عند اهل السنة 👈 دانلود
۷۸. موسوعة کلمات الإمام الرضا 👈 دانلود
۷۹. مسند الإمام الرضا (عطاردی)👈 دانلود
۸۰. مسند الرضا (داود بن سلیمان)👈 دانلود
۸۱. موسوعة الإمام الرضا (۸ جلد) 👈 دانلود
۸۲. الحیاة السیاسیة للإمام الرضا 👈 دانلود
۸۳. زیارة الإمام الرضا، کیف و لماذا 👈 دانلود
۸۴. القصص فی احادیث الإمام الرضا 👈 دانلود
۸۵. علی بن موسی و القرآن الحکیم 👈 دانلود
۸۶. علی بن موسی و الفلسفة الالهیة 👈 دانلود
۸۷. الإمام الرضا،قیادة الأمة ولایةالعهد 👈 دانلود
۸۸. لوامع الأنوار فی شرح عیونالاخبار👈 دانلود
37.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌍 او ۲۰ سال افسر زبده موساد بود ، جزو تاجران باهوش الماس درجهان و فرمانده طرح کودتای اسرائیلی در ایران بود
🔹زمانی که بایدن معاون رئیس جمهور امریکا بود با بایدن و کلینتون و برخی مقامات بلند پایه فرانسه و اسرائیل و بریتانیا برای براندازی در ایران طرحی به اسم دولت در تبعید را پایهریزی میکند .
🔹تجارت این افسر تا جایی پیش میرود که تمام جواهرات و الماس ملکه انگلیس را نیز تهیه میکند
🔹گفته میشود در طرح براندازی دولت در تبعید ، میخواستند موسوی و کروبی را از کشور فراری دهند،
🔹تاحدی روی این افسر موساد حساب میکردند که وقتی نوریزاده برایش برنامه میرفت کشورهای غربی آماده حمله و کودتا در ایران میشدند
🔹کمتر از یک هفته به موعد کودتا ...این افسر از تیم اطلاعات امنیت اسرائیل خارج میشود و طی عملیات فوق هوشمندانه و مخفی به ایران بازمیگردد
🔹وقتی با لباس مقدس سپاه جلوی دوربین نشست قیافه بایدن ، کلینتون ، سارکوزی ،ملکه انگلیس، نتانیاهو ،کمرون دیدنی بود
🔹#سردارمدحی عزیز طی ۲۰ سال نفوذ به دستگاه امنیت اسرائیل و غربی با پوشش اخراجی سپاه توانست ضربه مهلکی به ساختار امنیت غرب بزند
🔹شهید سردار مدحی در اثر جراحات ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت میرسد برای شادی روح مطهر این شهید والامقام صلوات ختم بفرمایید
#شهید_سردار_مدحی
꧁≈﴾❀رسانهثامن❀﴿≈꧂
https://eitaa.com/EighthMedia
🔴 اعتراض شدید آیتالله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا / وزارت امورخارجه قاطعانه برخورد کند
مدیر حوزه های علمیه کشور، اقدام وقیحانه سفیر استرالیا در دفاع از همجنسگرایی و عدم احترام به قوانین اسلامی و داخلی کشور را به شدت محکوم کرد و از وزارت خارجه خواست مطابق موازین حقوقی و اسلامی، برخورد مناسب و قاطعی داشته باشد.
⭕️متن کامل بیانیه در زیر
https://hawzahnews.com/xd3KP
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمدم ای شاه، پناهم بده
خطِ امانی ز گناهم بده
ای حَرمَت ملجأِ درماندگان
دور مران از در و راهم بده
لایق وصل تو که من نیستم
اِذن به یک لحظه نگاهم بده
تا که ز عشق تو گُدازم چو شمع
گرمیِ جانسوز به آهم بده
لشکر شیطان به کمین من است
بیکسم ای شاه پناهم بده
از صف مژگان نگهی کن به من
با نظری، یار و سپاهم بده
در شب اول که به قبرم نهند
نور بدان شام سیاهم بده
#استاد_میرباقری
#روضه
☑️ @mirbaqeri_ir
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
حضرت امام رضا علیهالسلام:
مَن سَألَ اللّه َ التَّوفيقَ و لَم يَجْتَهِدْ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ
«كسى كه خواهان موفقيت باشد امّا نكوشد خودش را به باد تمسخر گرفته است.»
📚بحار الأنوار : 78/356/11 .
انشاءالله در دنیا به زیارت اهل بیت علیهمالسلام و در آخرت به شفاعتشان نائل شوید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد:
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
#توفیقالهی_با_تهیهاسباب_است
هدایت شده از کتابخانه علوم اسلامی تسنیم
تحلیلی_از_زندگی_امام_رضا_ع_محمد_جواد_فضل_الله_Processed.pdf
7.99M
📚 تحلیلی از زندگانی امام رضا علیه السلام
✏️ نویسنده: سید محمد جواد فضل الله
📖 ترجمه: سید محمد صادق عارف
🇮🇷 ناشر: بنیاد پژوهش های آستان قدس
⏳تاریخ نشر: نامشخص
📄 تعداد صفحات: ۳۲۱
📣 زبان: فارسی
🔆 توضیح: کتاب حاضر ترجمه کتابى با عنوان «الامام الرضا، تاریخ و دراسه» نوشته محمدجواد فضل الله عالم لبنانى است که بر اساس نقلهای موجود بخشی از تاریخ شیعه را تحلیل کرده، و زندگانی هشتمین پیشوای تشیع حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء و جریانهای فکری و سیاسی عصر حضرتش را به نحوی گویا بازگفته است.
#️⃣ #تاریخ #اهل_بیت #امام_رضا #تسنیم #کتابخانه_مجازی #کتابخانه_دیجیتال
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
هدایت شده از کتابخانه علوم اسلامی تسنیم
6117-fa-setayesh-va-soge-imam-reza.pdf
626.5K
📚 ستایش و سوگ امام رضا در شعر
✏️ نویسنده: جعفر شهیدی
🇮🇷 ناشر: نشر دیجیتال قائمیه
📄 تعداد صفحات: ۵۰
📣 زبان: فارسی
#️⃣ #امام_رضا #امام_مهربانی #ضامن_آهو #تسنیم #کتابخانه_مجازی #کتابخانه_دیجیتال
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
برای دیدن کتابهای بیشتر و دانلود رایگان 👈 عضو شوید
🆔 @tasnim_pdf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تشبیه زیبای سالگرد ازدواج!
❇️ علی باقری کنی از سوی امام خامنهای به عضویت در شورای راهبردی روابط خارجی منصوب شد.
یادی کنیم از تشبیه زیبای علی باقری دربارهی برجام
📣انتصاب آقای باقری بهعنوان عضو شورای راهبردی روابط خارجی از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده آن است که رهبر انقلاب نیروهای ارزشمند را حفظ میکنند.
📌نامه جمعی از دانشجویان به وزیر علوم درباره تصمیمات سلیقهای
❇️ 35 دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در نامه ای خطاب به حسین سیمایی صراف، وزیر علوم تحقیقات و فناوری نگرانی خود را در خصوص بازگشت فتنهگران و حامیان فتنه به فضای دانشگاه اعلام کردند.
⭕️جناب آقای دکتر سیمایی صراف؛ هنوز فراموش نکردهایم که دانشجویان و اساتید مذکور چگونه در دانشگاهها و سطح جامعه، اقدام به تخریب، همراهی عامدانه یا ناآگاهانه با عوامل خارجی و بهشهادترساندن حافظان امنیت و "آرمانهایمان" کردند.
فرزندان انقلاب در دانشگاه، نگراناند که مبادا "وفاق ملی" اسم رمزی برای توجیه رویکرد حذف انقلابیها و بازگرداندن فتنهگران و حامیان فتنه به عرصههای مهم کشور باشد.
وفاق زمانی مطلوبیت دارد که بر اساس معیارهای اصیل انقلاب اسلامی باشد. در غیر این صورت، خود وفاق، منشأ اختلافات و فتنهانگیزی خواهد شد.
آیا غرض از دولت وفاق ملی این است که آنهایی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بودهاند نیز در این برهه، فرصت جولان داشته باشند؟ درحالیکه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) قطعاً موافق تکیهزدن کسانی که با نظام زاویه دارند بر این کرسیهای حساس نیستند. این اقدام بدون تدبیر، پیامدهای جبرانناپذیری در پی خواهد داشت
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/06/13/3152559
📣 بیشتر بخوانید👇
بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی
آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟
⁉️https://eitaa.com/jedbie/27449
#اسم_رمز
واقعیت اخراج اساتید و حاشیههایی که دانشگاهها را رها نمیکند
http://tasnimnews.com/3150457
پزشکیان: همه اساتیدی که اخراج کردند را بازگردانید
http://tasnimnews.com/3150101
واقعیت اخراج اساتید و حاشیههایی که دانشگاهها را رها نمیکند
http://tasnimnews.com/3150457
بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی
آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟
⁉️https://eitaa.com/jedbie/27449
#تلنگر_به_مجلسیان
🔴 مجلس بر انتصاب غیرقانونی مخالفان وفاق ملی و فاقدان صلاحیت نظارت کند.
مردم نگران اند وفاق ملی به کجا میرود!
⭕️📣 برای اطلاع بیشتر بخوانید👇👇
🟣#انتصابات_خلاف_قانون ناقض شعار وفاق ملی
https://eitaa.com/jedbie/27442
⛔️تصمیمات سلیقهای! ممنوع!
https://eitaa.com/jedbie/27503
https://snn.ir/fa/news/1169896
❇️تخطی از معیار
https://eitaa.com/jedbie/27480
🔴وفاق ملی یا وفاق میلی
https://eitaa.com/jedbie/27460
🟣آغاز افراطیگری از وزارت علوم
https://eitaa.com/jedbie/27477
⭕️آقای پزشکیان!تصمیم خود را اصلاح کنید
https://eitaa.com/jedbie/27454
🚫⁉️بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی
آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟
https://eitaa.com/jedbie/27449
🟣این اقدام به ضد خود عمل میکند
https://eitaa.com/jedbie/27444
✳️#دلسوزانه
#انتصابات_خلاف_قانون
https://eitaa.com/jedbie/27442
#اسم_رمز
#نظارت_پارلمانی
#قانون_معیار_وفاق_ملی
#مطالبه_اجرای_قانون
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ فتنهگرهای اصلاحطلب که در فتنه ۱۴۰۱ به هرزه های خیابانی آموزش اغتشاش میدادند،
⚠️ امروز نگران امنیت ملی شدن!
#امیر_تنها
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
هدایت شده از 🌷روضةالشهداءابرکوه🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو منو رها کنی کجا برم امام حسن...🥀
هدایت شده از 🌷روضةالشهداءابرکوه🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آه چه شود آهویت باشم
دو سه شب در کویت باشم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
دل یک صحرا مجنونت
به تو و چشمانت مدیونم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
به نگاهی امدادم کن
من خرابم آبادم کن
هدایت شده از 🌷روضةالشهداءابرکوه🌷
قرار بود که تقدیر این چنین باشد
حرم برای حسین و کرم برای حسن
دو آرزو به دل مادر جوانش ماند
کفن برای حسین و حرم برای حسن
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢حوزه علمیه قم؛ پیشتازی و مرزبانی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️نگاهی به عناوین برخی از دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در سال جاری، نه تنها حیات علمی و پویایی آن را نشان میدهد، بلکه نشانههایی از پیشتازی و مرزبانی علمی آن را هم نمایان میسازد:
۱. فقه اجتماعی
۲. فقه احیای حقوق عامه
۳. فقه اخلاق
۴. فقه اداره
۵. فقه امنیت
۶. فقه بورس و بازارهای مالی
۷. فقه بیمه
۸. فقه پزشکی
۹. فقه پول
۱۰. فقه پولشویی
۱۱. فقه تربیت
۱۲. فقه جمعیت
۱۳. فقه حریم خصوصی
۱۴. فقه حقوق بشر
۱۵. فقه حکمرانی
۱۶. فقه حکومت
۱۷. فقه خانواده
۱۸. فقه رسانه
۱۹. فقه رمز ارزها
۲۰. فقه روابط بینالملل
۲۱. فقه رؤیت هلال ماه با چشم مسلح
۲۲. فقه شخص حقوقی و شرکتهای سهامی
۲۳. فقه عدالت
۲۴. فقه عقود مستحدثه
۲۵. فقه فضای مجازی
۲۶. فقه قانون
۲۷. فقه مالکیت فکری
۲۸. فقه محیط زیست
۲۹. فقه هوش مصنوعی
۳۰. فقه ورزش
۳۱. فقه کارگزاران
۳۲. فقه هوش مصنوعی
♦️در عین حال چند ملاحظه طلبگی را از این باب که «گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری» بیان میکنم:
یک. طبیعتاً انتظار این را نداریم که عمق طرح و ارائه چنین مباحثی به عمق مباحث استخواندار و سنتی فقه در موضوعات بیع و طهارت و نجاست و صوم و صلاة باشد. اما این انتظار را داریم که اساتید دغدغهمندی که از سر تکلیف و با اعتقاد به غنایی مبانی و منابع و اصول فقه شیعی به این مباحث ورود کردهاند،
اولاً، در موضوعشناسی دقت کامل داشته باشند، و به صورت عمیق و دقیق با موضوعات مورد بحث آشنا شوند.
ثانیاً، به هیچ وجه از روششناسی اجتهادی مرسوم و متعارف، در ارائه این مباحث عدول نکنند؛
دو. معتقدم برای آنکه حوزه علمیه قم بتواند نگاه جامع و همهجانبه اسلام را به مسائل اجتماعی و نوپدید عرضه کند، در کنار مباحث فقهی ناظر به این موضوعات، باید مباحث اخلاقی و الهیاتی (فلسفی) آنها را نیز با قوت دنبال کند. یعنی مباحثی مثل «اخلاق اجتماعی»، «اخلاق اداری»، «اخلاق امنیت»، «اخلاق پزشکی»، «اخلاق حکمرانی»، «اخلاق خانواده»، «اخلاق رسانه»، «اخلاق روابط بینالملل» و ... همچنین «فلسفه اجتماعی»، «فلسفه مدیریت»، «فلسفه امنیت»، «فلسفه خانواده»، «فلسفه رسانه»، «فلسفه حقوق»، «فلسفه عدالت»، «فلسفه محیط زیست»، «فلسفه ورزش» و ... را به طور جد در دستور آموزش و پژوهش خود قرار دهد.
سه. طرح این مباحث هرگز نباید محدود به حوزه علمیه قم شود؛ طلاب حاضر در شهرستانها و سایر حوزههای علمیه کشور نیز به شدت به چنین مباحثی نیازمندند. طلاب و حوزههای شهرستانها، ویترین و پیشانی حوزه علمیه قم و نماینده علم و پژوهش و اخلاق حوزه علمیه قم هستند، باید از حیث علمی و پژوهشی و تبلیغی دائماً تغذیه شوند.
چهار. برای عمیقتر شدن این موضوعات و مباحث، بسیار مناسب است که مدیریت حوزه، تدبیری به کار گیرد که با محوریت اساتید مربوطه، متخصصان دانشگاهی ایران و بلکه جهان، نیز امکان حضور در جلسات درس حوزویان را داشته باشند و جدیدترین مباحث ناظر به موضوعات مربوطه را در حضور اساتید حوزه، با طلاب علوم دینی در میان بگذارند. با این تدبیر، هم اساتید دانشگاه با دغدغههای اسلامی حوزویان آشناتر میشوند و هم اساتید و طلاب حوزههای علمیه، بهتر و بیشتر عمق مباحث موجود درباره موضوعات مورد بحث خود را آگاه میشوند.
پنج. مدیریت حوزه علمیه باید تدبیری به کارگیرد که چنین مباحثی به «فناوریهای نرم و فرهنگی» تبدیل شوند. زیرا تا آموزشها و پژوهشهای اجتهادی نتوانند کاربرد و کاربست خود را در مسائل اجتماعی و صنعی و مبتلابه مردم نشان دهند، جامعه هدف این مباحث و ذینفعان و مخاطبان، طعم شیرین چنین مباحثی را به صورتی ملموس نخواهند چشید؛ و در نتیجه امیدی به ماندگاری و استمرار چنین مباحثی هم نخواهد بود. به تعبیر دیگر، باید امتداد فناورانه این مباحث اجتهادی را هم مورد توجه قرار داد.
#فقه
#حوزه_علمیه
@Ahmadhosensharifi
🌹