eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
585 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
522 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 مجلس بر انتصاب غیرقانونی مخالفان وفاق ملی و فاقدان صلاحیت نظارت کند. مردم نگران اند وفاق ملی به کجا میرود! ⭕️📣 برای اطلاع بیشتر بخوانید👇👇 🟣 ناقض شعار وفاق ملی https://eitaa.com/jedbie/27442 ⛔️تصمیمات سلیقه‌ای! ممنوع! https://eitaa.com/jedbie/27503 https://snn.ir/fa/news/1169896 ❇️تخطی از معیار https://eitaa.com/jedbie/27480 🔴وفاق ملی یا وفاق میلی https://eitaa.com/jedbie/27460 🟣آغاز افراطی‌گری از وزارت علوم https://eitaa.com/jedbie/27477 ⭕️آقای پزشکیان!تصمیم خود را اصلاح کنید https://eitaa.com/jedbie/27454 🚫⁉️بازگشت غیرقانونی اخراجی‌های قانونی آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟ https://eitaa.com/jedbie/27449 🟣این اقدام به ضد خود عمل میکند https://eitaa.com/jedbie/27444 ✳️ https://eitaa.com/jedbie/27442
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ فتنه‌گرهای اصلاح‌طلب که در فتنه ۱۴۰۱ به هرزه های خیابانی آموزش اغتشاش میدادند، ⚠️ امروز نگران امنیت ملی شدن! 🆔 @pedarefetneh | 🆔 @pedarefetneh |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آه چه شود آهویت باشم دو سه شب در کویت باشم • ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ • دل یک صحرا مجنونت به تو و چشمانت مدیونم • ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ • به نگاهی امدادم کن من خرابم آبادم کن
قرار بود که تقدیر این چنین باشد حرم برای حسین و کرم برای حسن دو آرزو به دل مادر جوانش ماند کفن برای حسین و حرم برای حسن
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢حوزه علمیه قم؛ پیشتازی و مرزبانی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ♦️نگاهی به عناوین برخی از دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در سال جاری، نه تنها حیات علمی و پویایی آن را نشان می‌دهد، بلکه نشانه‌هایی از پیشتازی و مرزبانی علمی آن را هم نمایان می‌سازد: ۱. فقه اجتماعی ۲. فقه احیای حقوق عامه ۳. فقه اخلاق ۴. فقه اداره ۵. فقه امنیت ۶. فقه بورس و بازارهای مالی ۷. فقه بیمه ۸. فقه پزشکی ۹. فقه پول ۱۰. فقه پولشویی ۱۱. فقه تربیت ۱۲. فقه جمعیت ۱۳. فقه حریم خصوصی ۱۴. فقه حقوق بشر ۱۵. فقه حکمرانی ۱۶. فقه حکومت ۱۷. فقه خانواده ۱۸. فقه رسانه ۱۹. فقه رمز ارزها ۲۰. فقه روابط بین‌الملل ۲۱. فقه رؤیت هلال ماه با چشم مسلح ۲۲. فقه شخص حقوقی و شرکت‌های سهامی ۲۳. فقه عدالت ۲۴. فقه عقود مستحدثه ۲۵. فقه فضای مجازی ۲۶. فقه قانون ۲۷. فقه مالکیت فکری ۲۸. فقه محیط زیست ۲۹. فقه هوش مصنوعی ۳۰. فقه ورزش ۳۱. فقه کارگزاران ۳۲. فقه هوش مصنوعی ♦️در عین حال چند ملاحظه طلبگی را از این باب که «گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری» بیان می‌کنم: یک. طبیعتاً انتظار این را نداریم که عمق طرح و ارائه چنین مباحثی به عمق مباحث استخوان‌دار و سنتی فقه در موضوعات بیع و طهارت و نجاست و صوم و صلاة باشد. اما این انتظار را داریم که اساتید دغدغه‌مندی که از سر تکلیف و با اعتقاد به غنایی مبانی و منابع و اصول فقه شیعی به این مباحث ورود کرده‌اند، اولاً، در موضوع‌شناسی دقت کامل داشته باشند، و به صورت عمیق و دقیق با موضوعات مورد بحث آشنا شوند. ثانیاً، به هیچ وجه از روش‌شناسی اجتهادی مرسوم و متعارف، در ارائه این مباحث عدول نکنند؛ دو. معتقدم برای آنکه حوزه علمیه قم بتواند نگاه جامع و همه‌جانبه اسلام را به مسائل اجتماعی و نوپدید عرضه کند، در کنار مباحث فقهی ناظر به این موضوعات، باید مباحث اخلاقی و الهیاتی (فلسفی) آنها را نیز با قوت دنبال کند. یعنی مباحثی مثل «اخلاق اجتماعی»، «اخلاق اداری»، «اخلاق امنیت»، «اخلاق پزشکی»، «اخلاق حکمرانی»، «اخلاق خانواده»، «اخلاق رسانه»، «اخلاق روابط بین‌الملل» و ... همچنین «فلسفه اجتماعی»، «فلسفه مدیریت»، «فلسفه امنیت»، «فلسفه خانواده»، «فلسفه رسانه»، «فلسفه حقوق»، «فلسفه عدالت»، «فلسفه محیط زیست»، «فلسفه ورزش» و ... را به طور جد در دستور آموزش و پژوهش خود قرار دهد. سه. طرح این مباحث هرگز نباید محدود به حوزه علمیه قم شود؛ طلاب حاضر در شهرستان‌ها و سایر حوزه‌های علمیه کشور نیز به شدت به چنین مباحثی نیازمندند. طلاب و حوزه‌های شهرستان‌ها، ویترین و پیشانی حوزه علمیه قم و نماینده علم و پژوهش و اخلاق حوزه علمیه قم هستند، باید از حیث علمی و پژوهشی و تبلیغی دائماً تغذیه شوند. چهار. برای عمیق‌تر شدن این موضوعات و مباحث، بسیار مناسب است که مدیریت حوزه، تدبیری به کار گیرد که با محوریت اساتید مربوطه، متخصصان دانشگاهی ایران و بلکه جهان، نیز امکان حضور در جلسات درس حوزویان را داشته باشند و جدیدترین مباحث ناظر به موضوعات مربوطه را در حضور اساتید حوزه، با طلاب علوم دینی در میان بگذارند. با این تدبیر، هم اساتید دانشگاه با دغدغه‌های اسلامی حوزویان آشناتر می‌شوند و هم اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه، بهتر و بیشتر عمق مباحث موجود درباره موضوعات مورد بحث خود را آگاه می‌شوند. پنج. مدیریت حوزه‌ علمیه باید تدبیری به کارگیرد که چنین مباحثی به «فناوری‌های نرم و فرهنگی» تبدیل شوند. زیرا تا آموزش‌ها و پژوهش‌های اجتهادی نتوانند کاربرد و کاربست خود را در مسائل اجتماعی و صنعی و مبتلابه مردم نشان دهند، جامعه هدف این مباحث و ذی‌نفعان و مخاطبان، طعم شیرین چنین مباحثی را به صورتی ملموس نخواهند چشید؛ و در نتیجه امیدی به ماندگاری و استمرار چنین مباحثی هم نخواهد بود. به تعبیر دیگر، باید امتداد فناورانه این مباحث اجتهادی را هم مورد توجه قرار داد. @Ahmadhosensharifi 🌹
🚨 شهیدی که گوشت بدنش را خوردند! ⭕️ ابتدا دو دستش رو از بازو قطع کردند در دیگ آب نمک انداختند با تمام زخم‌ها و ... در انتها در دیگ آب جوش ريختند و پختند. و جگرش را به خورد هم سلولی‌هاش دادند. و بقیه را خودشان خوردند. 👈 این کار کومله و دموکرات‌ها در دهه ۶۰ بود... اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ ضرورت جهاد تبیین در کلام حضرت آقا 🚨 اربعین ۱۴۰۰ حکم جهاد تبیین صادر شد و حضرت آقا در مواقع مختلف درباره اهمیت آن فرمودند: جهاد تبیین را جدی باید گرفت. خدایا ما را جزو مجاهدان بزرگ جهاد تبیین قرار بده. جهاد تبیین یک فریضه قطعی ویک فریضه فوریست 📣برادران و خواهران حزب‌اللهی و انقلابی کم کاری توجیه ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رضا جانم رضا 🟢ای صفای قلب زارم هرچه دارم از تو دارم تا قیامت ای رضا جان سر ز خاکت برندارم منم خاک درت غلام و نوکرت مران از در مرا به زهرا مادرت رضا جانم رضا رضا جانم رضا رضا جانم رضا اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَهً کَثِیرَهً تَامَّهً زَاکِیَهً مُتَوَاصِلَهً مُتَوَاتِرَهً مُتَرَادِفَهً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏ ...
Salavat.Emam.Reza.2(WebAhang).mp3
3.17M
💐صلوات خاصه امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام با صدای محمد اصفهانی 🟢اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَهً کَثِیرَهً تَامَّهً زَاکِیَهً مُتَوَاصِلَهً مُتَوَاتِرَهً مُتَرَادِفَهً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏ ...رحمة الله و برکاته علیکم اهل البیت التماس دعا
🟢🟡🔴 ➡️وزارت علوم در حال تغییر؟ ⬅️ 🟢فهرست ۱)رئیس دفتر وزیر/دکتر سید احمد خضری ۲)معاونت دانشجویی/ دکتر سعید حبیبا ۳)رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی/ دکتر حسینعلی قبادی ۴رئیس دانشگاه کاشان/دکتر بهزاد سلطانی ۵) رئیس دانشگاه خوارزمی/دکتر بیژن عبداللهی .... 🟣🟡🔴 ؟ ؟ ⁉️قضاوت با شما
🟢🟡🔴 ➡️وزارت علوم در حال تغییر؟ ⬅️ دکتر بیژن عبداللهی استاد مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی سرپرست این دانشگاه شد 🟣🟡🔴
🟢🟡🔴 ➡️وزارت علوم در حال تغییر؟ ⬅️ طی حکمی از سوی دکتر حسین سیمایی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر بهزاد سلطانی استاد مکانیک دانشگاه کاشان به سمت سرپرست این دانشگاه منصوب شد 🟣🟡🔴
🟢🟡🔴 ➡️وزارت علوم در حال تغییر؟ ⬅️ دکتر سعید حبیبا استاد حقوق دانشگاه تهران، با حکم وزیر علوم، سرپرست معاونت دانشجویی وزارت علوم شد. 🟣🟡🔴
🟢🟡🔴 ➡️وزارت علوم در حال تغییر؟ ⬅️ وزیر علوم دکتر سید احمدرضا خضری استاد تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه تهران را به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی خود منصوب کرد. 🟣🟡🔴
🟢🟡🔴 ➡️وزارت علوم در حال تغییر؟ ⬅️ با حکم وزیر علوم، دکتر بیژن عبداللهی استاد مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی سرپرست این دانشگاه شد 🟣🟡🔴
🔴امام خامنه‌ای: من نسبت به این [مسئله‌ی حجاب و حیای اسلامی در دانشگاه‌ها] دغدغه دارم و من خواهش میکنم که هم مسئولان دانشگاه‌ها و ‌رؤسای دانشگاه‌ها، هم مدیران وزارت‌های مربوط به دانشگاه‌ها، هم خود دانشجوها -بخصوص دخترخانم‌ها- به مسئله‌ی حجاب، به ‌مسئله‌ی فاصله‌گذاری بین زن و مرد که در اسلام وجود دارد توجّه کنند، به آن اهمّیّت بدهند، موازین شرعی را در دانشگاه رعایت ‌کنند‌. ‌۱۳۹۹/۰۲/۲۸ بیانات در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی ✍از دولت محترم آقای پزشکیان انتظار می رود این دغدغه‌ی بجای رهبر انقلاب را هم جدی گرفته و به رعایت قانون در دانشگاهها توجه ویژه شود. اجرای سیاست‌های کلی و قانون، قول و قراری است که به طور مکرر توسط رئیس جمهور محترم اعلام شده است و الان انتظار بحق مردم عمل به آن‌هاست.
🔲دکترجلیل تجلیل (متولد۱۳۱۳در خوی) استاد برجسته و متعهد و انقلابی ادبیات دانشگاه تهران و چهره ماندگار ایران در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت. وی که شاگرد اساتید بزرگی چون دکتر عبدالرسول خیامپور، دکتر قاضی طباطبایی، استاد ادیب طوسی و استاد احمد ترجانی زاده بود خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد. اخلاق، تدین و ساده زیستی وی الگوی بسیار خوبی برای نسل جوان امروز ماست.  در سال ۱۳۳۴ لیسانس ادبیات فارسی و در سال ۱۳۴۹ درجهٔ کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه تهران اخذ کرد. همچنین همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزهٔ علمیه و تهران به فراگیری فلسفه، منطق، صرف و نحو پرداخت. دکتر تجلیل استاد تمام و باز نشستهٔ دانشگاه تهران و مشغول تدریس در دورهٔ دکتری رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های تهران است. جلیل تجلیل در دورهٔ ششم (سال ۱۳۸۵) به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران معرّفی شد. دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر جلیل تجلیلی پیام تسلیت صادر کرد. 📣مراسم ترحیم استاد جلیل تجلیل زمان: روز پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ماه، ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ مکان:مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران همچنین مجلس ترحیمی نیز هفته آینده با حضور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران منعقد می‌شود. ⭕️شادی روح این استاد متعهد و متخلق فاتحه مع الصلوات اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
🔴شایسته سالاری در انتصابات پزشکیان در مشهد در دیدار تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرد: نگاه اسلامی در انتصابات یعنی افراد شایسته بر سر کار بیایند، مبنای دولت تلاش در انتخاب و انتصاب افراد بر شایستگی است؛ از این رو افراد توانمند و شایسته را قطعاً حفظ خواهیم کرد. وی در دیدار دیگری با فعالان اقتصادی گفت: مهم‌ترین نکته این است که بدانیم چه می‌خواهیم و چگونه باید آن را به دست آوریم؛ اگر نقشه راه و اقدام نداشته باشیم، هرج‌ومرج پیش خواهد آمد و در چنین فضایی اعطای اختیارات بیشتر باعث هرج‌ومرج بیشتر خواهد بود. تفویض اختیارات باید بر اساس یک دستورالعمل روشن و اهداف مشخص انجام شود.
28.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️در این آموزش یاد می گیرید که چطور به کمک با مقاله حرف بزنید و چت کنید!!! 😳کسانی که مسلط به نیستند هم می تونند با با انگلیسی چت کنند و جواب بگیرند 💯با این ابزارها، شیرین و قشنگ میشه و شما می تونید ساعت ها بدون خستگی روی کار پژوهشی تمرکز کنید. 💠 scispace ده ها و شاید صدها کار می تونه برای شما انجام بده که در دوره کاملا به اونا اشاره میشه و نحوه درست کارکردن با این هوش مصنوعی را برای نوشتن مقاله و یاد می گیرید. 👈 لینک دوره Research PLUS در ایتا و تلگرام: @researchplus2 ┄┅═✧❁🌿🌺🌿❁✧═┅┄ ▫️دانشگاه جامع امام حسین (ع) 🌐 https://Www.ihu.ac.ir ▫️پیامرسان بله، ایتا و روبیکا: 🆔 @ihu_ac_ir
14030613_45844_128k.mp3
1.86M
آستان مقدس مشهد الرضا علیه‌السلام مرکز ایران است
هدایت شده از بیداری ملت
سه بیراهه، سه فصل‌الخطاب رسانه‌های اصلاح‌طلب نوشتند: «پزشکیان مسئلۀ فیلترینگ، برخورد با زنان و اف‌ای‌تی‌اف را با هماهنگی سران قوا و رهبری پیش می‌برد». رئیس‌جمهور گفته و نیز در مراسم تحلیف، سوگند یاد کرده که تابع رهنمودهای ولی فقیه است؛ رهنمود ولی فقیه و تکلیف شرعی و قانونی سران قوا و کارگزاران نظام در این سه موضوع، برخلاف آنچه که بدخواهان برایش دندان تیز کرده‌اند و خیز برداشته‌اند، به‌ترتیب این است: یک) امام خامنه ای : 🔻همۀ کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریت می‌کنند، [درحالی‌که] ما افتخار می‌کنیم به اینکه فضای مجازی را ول کرده‌ایم! این به‌هیچ‌وجه افتخار ندارد! [منبع] 🔻وقتی که ما می‌دانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را هدایت می‌کنند و مدیریت می‌کنند، ما نمی‌توانیم بی‌کار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمی‌توانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره می‌کند. [منبع] 🔻فضای مجازی مخصوص ما که نیست، همۀ دنیا امروز درگیرند با فضای مجازی؛ کشورهایی که شبکۀ ملی اطلاعات درست کرده‌اند و [فضای مجازی را] کنترل کرده‌اند به نفع خودشان و به نفع ارزش‌های مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند. بهترینِ کشورها، قوی‌ترینِ کشورها، در این زمینه‌ها خط قرمز دارند؛ راه نمی‌دهند؛ خیلی از بخش‌های فضای مجازی اعزام‌شدۀ از سوی آمریکا و دستگاه‌های پشت سر و پشت صحنۀ این قضیه را راه نمی‌دهند. ما هم باید کنترل کنیم. ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزش‌های ما است، برخلاف آن اصول مسلمۀ ما است، برخلاف همان اجزا و عناصر اصلی هویت ملی ما است، به­‌وسیلۀ کسانی‌ که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟ [منبع] دو) 🔻نام آزادی بر آنچه كه جهت‌گیری فرهنگ غربی نسبت به زنان است، یک نام دروغین است؛ این، آزادی نیست. [منبع] 🔻یکی از واجبات عملی در جامعۀ ما این است که از نگاه غربی‌ها به مسئلۀ جنسیت به‌شدت اجتناب کنیم. [منبع] 🔻امنیت اخلاقی [شامل گشت ارشاد، طرح نور و...]، امنیت اجتماعی جزو وظایف ما است؛ جزو وظایف جمهوری اسلامی است؛ نمی‌توانیم این‌ها را رها کنیم. مظهر این امنیت و عامل وسطِ میدانِ این امنیت عبارت است از نیروی انتظامی. [منبع] 🔻حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد. [منبع] سه) 🔻این معاهدات در اصل در یک نقطه‌ای برای منافع و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند پخت‌وپز می‌شود بعد این را به‌واسطۀ دولت‌های همسو یا دنباله‌رو تصویب می‌کنند. اگر یک دولت مستقلی هم پیدا بشود -حالا مثل جمهوری اسلامی- که مثلاً بگوید «من این کنوانسیون را، این معاهدۀ بین‌المللی را قبول ندارم»، سرش می‌ریزند که «آقا! ۱۲۰ کشور، ١۵۰ کشور، ۲۰۰ کشور این را قبول کردند؛ شما چطور قبول نمی‌کنید؟» کنوانسیون‌ها غالباً این[جور] است. بعضی از این معاهدات بین‌المللی و کنوانسیون‌ها مواد مفیدی دارند. خیلی خوب، اشکالی ندارد؛ مجلس مستقلاً خودش قانون بگذراند. هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمیدانیم تَه آن چیست یا حتی می‌دانیم که مشکلاتی هم دارد، به‌خاطر آن جهاتِ مثبت و جنبه‌های مثبت، قبول بکنیم. [منبع] 🖌 علی نجاتی مهر 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔴 همه خوبن، دوقطبی نکنید! خطّی که معاویه ترویج می‌کرد... قابل توجه یک عده افرادی که تا حرف می زنیم میگن دو قطبی نکنید. 👤 استاد رحیم پور ازغدی 🔴 👇 @bidariymelat
اَللّهُمَّ‌اغْفِرْلِيَ‌الذُّنُوبَ‌الَّتِي‌تَحْبِسُ‌الدُّعَاءَ فرازی از دعای پرفیض کمیل ✍️ امام سجاد عليه‌السلام: ▪️الذُّنوبُ التی تَرُدُّ الدعاءَ: سُوءُ النِیَّةِ، و خُبثُ السَّرِیرَةِ، و النِّفاقُ مَع الإخوانِ، و تَرکُ التَّصدیقِ بالإجابَةِ، و تأخِیرُ الصلواتِ المَفروضاتِ حتّى تَذهَبَ أوقاتُها، و تَرکُ التّقرُّبِ إلى اللّه ِ عزّوجلّ بالبِرِّ و الصَّدقَةِ و استِعمالُ البَذاءِ، و الفُحشُ فی القَول. ▪️گناهانى که از استجابت دعا جلوگیرى مى‌کنند عبارتند از: بد نیّتى، خبث باطن (ناپاکی باطن)، دورویى با برادران، باور نداشتن به اجابت دعا، به تأخیر انداختن نمازهاى واجب تا آن که وقتشان بگذرد، ترک تقرّب جستن به خداوند عزّوجلّ با نیکوکارى و صدقه، بد زبانى و زشت گویى. 📚«معانی الاخبار، ج۲، ص۲۷۱» 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم