eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
587 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
522 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تاملات حقوقی
تولید برنامه‌هایی در قالب پرسش و پاسخ ، کلیدی راهگشا برای ترویج عفاف و حجاب علی غلامی رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق ع ضمن تاکید بر اجرای مصوبه حجاب و عفاف شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ بیان کرد: آثار مثبت و منفی فرهنگ به گونه‌ای است که در سطح یک جامعه با فاصله و تاخیر نمایان می‌شود و این عامل باعث سبب درمان معضلات فرهنگی با راه‌حل‌های اقتصادی و سیاسی می‌شود؛ لذا برای اجرای کار فرهنگی در جامعه نیازمند الگو قراردهی حضرت نوح (ع) هستیم تا با حوصله و صبر فراوان مسائل فرهنگی را پیش ببریم و در این راه نباید منافع ملی را نادیده بگیریم. وی با اشاره به راهکار‌های حفظ حجاب و عفاف در جامعه مطرح کرد: فرهنگ‌سازی حجاب وابسته به سه عنصر فرد، خانواده و اجتماع است و باید جنبه‌های شناختی، گرایشی و رفتاری افراد نسبت به پدیده حجاب با استدلال و الگوسازی تقویت شود. همچنین در این مسیر نباید هر کدام از عناصر نقش‌های خود را به یکدیگر واگذار کنند، بلکه خانواده باید در کنار نقش نهاد‌های آموزشی حاکمیت باید فرزندش را متناسب با اوضاع روز تربیت کند و او را در مقابل رفتار‌های ناهنجار واکسینه کند. غلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تلویزیون و صدا و سیما برای ترویج عفاف و حجاب برنامه‌هایی در قالب پرسش و پاسخ تولید کند و عوامل و پیامد‌های این امر فرهنگی را تبیین سازد، کلیدی راهگشا برای حل مسئله حجاب است، البته متاسفانه در این راه با مشکل عدم اعتقاد و توان مواجه هستیم
هدایت شده از بیداری طلاب
🔻حجت الاسلام و المسلمین استادی: صداو سیما به رسالت اصلی خود در زمینه حجاب عمل نکرده است 🔹اساس مشکل ما در بحث حجاب، است زیرا وقتی گوجه فرنگی می‌خواهد تبلیغ کند یا با کسی می خواهد مصاحبه کند خانم مجری می‌آورد که لباس زرد و سرخ دارد و امثال اینها که همه اهل علم باید این انتقادها را مطرح کنند تا بلکه صدا و سیما از خواب بیدار شود. 🔹 صدا و سیما مستمع میلیونی دارد و هر نفر روزانه دو تا سه ساعت تلویزیون می‌بینند؛ نباید در این مسئله تعارف داشته باشیم؛ آقا فرموده‌اند من به مسئولان صدا و سیما سفارش کرده‌ام ولی ما هم وظیفه داریم که آنقدر بگوئیم و بگوئیم تا شاید موثر واقع شود. 🔹صدا و سیماست که مردم را شکل می‌دهد؛ اینکه همه ورزش‌های دختران را در صدا و سیما نشان می‌دهد اثر کار دیگران را خنثی می‌کند و آن وقت انتظار داریم که دختران محجبه شوند. 🔹آیا صدا و سیما باید بودجه‌اش با رب گوجه فرنگی تامین شود؟! این مسیری که صدا و سیما طی می کند دختران و پسران ما را گرفتار می‌کند و وقتی خراب شدند ساختن آن سخت است البته سوء قصد هم ندارند ولی نمی‌دانند که چه می‌کنند! @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
📰 🔹دفاع از کافه‌گردی و ولنگاری فرهنگی 🔸روزنامه ابتکار نوشته است: «حدوداً از یک دهه پیش «کافه گردی» به یکی از تفریحات جوانان تبدیل شد. در طول این یک دهه البته کافه‌ها دچار تغییرات متعددی شدند. امروز بسیاری از کافه‌ها وجه‌ای فرهنگی به خود گرفته‌اند و به جز مکانی تفریحی به جایی برای تبادل‌نظر و فکر تبدیل شده‌اند.» این روزنامه آورده است: «به تازگی صدا و سیما با پخش گزارشی به بررسی ناهنجاری‌های موجود در کافی‌شاپ‌ها پرداخته است. در این گزارش که به‌نظر کمی‌مغرضانه می‌آید، کافه‌ها محلی نامناسب برای حضور جوانان و نوجوانان دانسته شده که در آنها افراد در مکانی کم‌نور به استعمال دخانیات و مواد مخدر می‌پردازند! حال آنکه امروز در بسیاری از کافه‌ها فضایی فرهنگی حاکم است. البته نمی‌توان منکر وجود برخی تخلفات در این مکان‌ها شد اما امروز کافی‌شاپ‌ها در کنار محلی برای تفریح، مکانی برای برگزاری نشست‌های فرهنگی، جلسات نقد فیلم، کلاس‌های آموزشی و... هستند... در چنین شرایطی این سؤال مهم مطرح می‌شود که چرا یک رسانه در سطح ملی چنین به نقدی بی‌رحمانه از مکان‌هایی که می‌توانند نقش مثبتی در شکل‌گیری فرهنگ جوانان داشته باشند، پرداخته می‌شود؟ » http://kayhan.ir/fa/news/172236 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش،آی‌گپ، ایتا، گپ و بله @kayhannewspaper
هدایت شده از PHD علوم سیاسی
❌متاسفانه با نهایت احترام به مسوولین دلسوز صدا و سیما باید عرض کنم که اگر یک جوان فقط و فقط صدا و سیمای ایران ببیند حتما جز کسانی خواهد شد که اعتقاد به عقب افتادگی ایران نسبت به غرب در فرهنگ و رفاه و بهداشت و.... دارند و واقعا سوال این است که چقدر افرادی هستند که بخواهند به خاطر حفظ ارزش ها دست از رفتن به آن گلستان بکشند🤔 بزرگترین دروغ تاریخ که "در غرب اسلام نیست ولی مسلمان هست" را در ذهن کودکان و نوجوانان خود حک می کنیم و بعد توقع داریم که دست از این معشوقه و بت ساخته شده بکشند؟!!!! ❌متاسفانه امروز صدا و سیما هر چند درباره تضادهای سیاسی دولتمردان غربی و یا موضوعاتی چون فساد جنسی مطلب تولید می کند؛ اما در انواع برنامه ها و حتی خود درباره برتری های دروغین غرب می گوید و بسیاری از دروغ های بعد از چند روز در سیما منتشر می شود. ❌بارها دیده ایم در اخبار مثلا وقتی می خواهد درباره مشکل آلودگی هوا سخن گوید، اول یک قافیه همیشگی دارد: در کشورهای این مشکل حل شده اما در ایران.... اصولا به همه یاد می دهد که یک جایی هست به نام که آنجا هیچکدام از مشکلات ما را ندارند😂😂 بله این واقعیت بسیار تلخی است که البته شاید بازتابی باشد از از غرب که به صورت عجیبی در ایران به یک اپیدمی درآمده است. ♻️ ما از صدا و سیما توقع نداریم به این زودی بیاید و بدون ملاحظه افراد، مستندات ما را پخش کند ولی این خواست منطقی را داریم که در قوانین تنظیم گری و رگولاتوری خود جلوی انتشار دروغ های برتری غرب را بگیرد. آیا نباید خبرنگاری که با پول شما در آلمان زندگی می کند حداقل بداند عکس گرفتن از حادثه چه مجازات سنگینی در آلمان دارد و اگر هم جایی کمتر مردم را دید، نیاید و در اخبار ساعت ۱۴ اینچنین تحلیل های عجیب از رشد فرهنگی مردم آلمان دهد؟! نخواستیم که زحمت بکشد و کمی سرچ کند ولی حداقل فرق ترس از زندان و رشد فرهنگی را باید یاد گرفته باشد!!!! 💥 در آینده بیشتر نمونه هایی را نشان خواهیم داد. شما هم از امروز با همین دید به برنامه های تلویزیون نگاه کنید و هر موردی که چنین برتری هایی از غرب را به رخ ایرانی ها می کشید را برای ما بفرستید. به امید روزهای بهتر برای عزیزان سیمای ملی.... 💥 ۲۰۲۵ اولین پیج  تخصصی حقایق فیلتر شده جهان 🆔 @kharej2025
⭕️خواص خود را بزنند؛ با حسین ع یا بر حسین علیه السلام؟ ⭕️ الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم ، فاذا محصوا بالبلا، قل الدیانون مردم بنده دنیا هستند و دین آب دهان آنهاست. هرگاه در بوته آزمایش و ابتلا قرار گیرند، دینداران کم اند. (امام حسین علیه السلام ) ⭕️ سی هزار دینار و باج یزید به کوفه برای و ⭕️ الان بهای هر گرم طلا یک میلیون وصد هزار تومان شده است. اگر هرگرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون تومان باشد، ارزش سی هزار دینار به نرخ این ایام ۱۳۵ میلیارد تومان می‌شود. ⭕️خواص خود را محک بزنند آیا در ازای این مبلغ هنگفت با حسین علیه السلام می ماندند؟ یا هلهله کنان به یزید می پیوستند؟ ⭕️ الحمدلله همانطور که امام و انقلاب گواهی دادند، ملت امتحان پس داده ما که خوبند؛ خواص چی؟ ⭕️ ⭕️ ره : من با جرأت مدعی هستم كه و توده میلیونی آن در عصر حاضر در عهد رسول الله ـ صلی الله علیه وآله ـ و كوفه و عراق در ـ صلوات الله و سلامه علیهما ـ می‌باشند. ┈••✾•🌹🌿🌺🌿🌹•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
⭕️ میزان در اعمال، انگیزه‌های آنها است ⭕️ پسرم! نه صوفیانه دلیل پیوستن به حق است، و نه و تشکیل حکومت، شاهد گسستن از حق. در اعمال، آنها است. ⭕️ چه بسا و زاهدی که گرفتار است و آن دام گستر، با آنچه مناسب او است چون خودبینی و خودخواهی و غرور و عُجْب و بزرگ بینی و تحقیر خلق الله و شرک خفیّ و امثال آنها، او را از حق دور و به شرک می‌کشاند. ⭕️ و چه بسا متصدی امور حکومت که با انگیزه الهی به معدن نائل می‌شود، چون داود نبی و پیامبر - علیهما السلام - و بالاتر و والاتر چون - صلّی الله علیه و آله و سلّم - و علی بن ابیطالب - علیه السلام - و چون - ارواحنا لِمَقْدَمِه الفداء - در عصر حکومت جهانی‌اش. ⭕️ پس میزان عرفان و حرمان، انگیزه است. هر قدر انگیزه‌ها به نزدیکتر باشند و از حُجب حتّی حُجب نور وارسته‌تر، به مبدأ نور وابسته ترند تا آنجا که سخن از وابستگی نیز کفر است. ⭕️ صحیفه امام ج18 ص521 نامه به مرحوم سید احمد خمینی https://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khomeini/vol/18/title/190 ┈••✾•🌹🌿🌺🌿🌹•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا با وجود خیانت‌ها و افراد فاسد رده بالا ‌در نظام‌اسلامی و انقلاب، باز هم ولی فقیه برخوردی با آنها نمی کند و هنوز در قدرت هستند؟ 🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا 🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
هدایت شده از شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مصدق برای اینکه خود را از زیر فشار انگلیس‌ها نجات بدهد، به آمریکاییها متوسّل شد؛ آمریکاییها، مأمورشان را فرستادند اینجا و ۲۸_مرداد را راه انداختند. مصدق اعتماد کرد، کتکش را خورد؛ حتی کسانی که با میانه‌شان هم خوب بود و به آمریکا اعتماد کردند، ضربه‌اش را خوردند. 👤 درس و عبرت 🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا 🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
⭕️ فریفته و مغرور مشو امیرالمؤمنین علی علیه السلام : ⭕️ فرزندم مبادا دلبستگی فراوان دنیا پرستان و تهاجم حریصانه آنها به دنیا، تورا مغرور و فریفته کند. چرا که خداوند تو را از حالات دنیا آگاه کرده و دنیا نیز از وضع خود تو را خبر داده و از زشتی های روزگار پرده برداشته است. پسرم! بسیار به باش.... و کمر همت بسته نگهدار که نیاید و تو را سازد. (فرازی بیست و چهارم از نامه 31 ) ┈••✾•🌹🌿🌺🌿🌹•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
⭕️ در زلال اندیشه امام خمينی ره ⭕️ دشمنان را آرام نگذارید "همیشه با و با چشمانی باز به خیره شوید و آنان را که اگر آرام گذارید، لحظه‌ای آرام تان نمی گذارند." (صحیفه امام خمینی جلد ۲۱ صفحه ۳۲۹) "اگر بخواهند در مقابل ما بایستند، ما در ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست. (صحیفه امام خمینی جلد ۲۱) ┈••✾•🌹🌿🌺🌿🌹•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
⭕️ در زلال اندیشه امام خمينی ره : 🌹«ما اگر دستمان می‌رسید، قدرت داشتیم، باید برویم تمام ظلم‌ها و جورها را از عالم برداریم، تکلیف شرعی ماست.» 🌹 «هیهات که امّت محمّد(ص) و سیراب شدگان کوثر عاشورا و منتظران وراثت صالحان به مرگ ذلّت بار و اسارت غرب و شرق تن در دهند.» 🌹 «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب مردم ایران نقطة شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجّت(ع) است.» ⭕️🌹🕊امید که این انقلاب یک انقلاب جهانی بشود و مقدّمه‌ای برای ظهور حضرت صاحب الزّمان(ع) باشد.  🕊امید است که این انقلاب جرقه و بارقة الهی باشد که انفجاری عظیم در توده‌های زیر ستم ایجاد نماید و به طلوع فجر انقلاب مبارک حضرت صاحب الزّمان(ع) منتهی شود. 🌹🌺 🌹🌹🌹 🌷 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🌷 @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
13990430_39457_64k.mp3
927.1K
⭕️ مشکلات، ، ⭕️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: « ما هم حقیقتاً ناشی از این است که خودمان کردیم: ظَهَرَ الفَسادُ فِی البَرِّ وَ البَحرِ بِما کَسَبَت اَیدِی النّاس؛ خود ما یک جاهایی بی‌توجّهی کردیم، کم‌توجّهی کردیم. مثلاً فرض کنید به اهمّیّت ندادیم، به اهمّیّت ندادیم، ناگهان مواجه شدیم با شکست مِن باب مثال، یا فرض کنید که مشکلات تولید در کشور. خب وقتی انسان کار نکند، نتیجه‌ی کار نکردن مشهود است. آنجاهایی که خود ما بی‌توجّهی کردیم، کم‌توجّهی کردیم -در طول سالهای مختلف البتّه- نتایجش این خواهد بود. 1399/4/22 @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
⭕️ در زلال اندیشه امام خمينی ره ⭕️ پسند غرب این است که‌ ما همه چیزمان را تقدیمشان کنیم و بی چون و چرا، این است. اگر آقایان این را می خواهند این ما نیست. و اگر آقایان یک چیزی خیال می‌کنند که در خبری است، بدانند که جز جنایت، جز خیانت. (صحیفه نور، ج 10، ص 193) @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
⭕️ در زلال اندیشه امام خامنه ای قوه قضائیه با ، با و به کار گرفتن ، فاضل، امین و درستکار قوت و اقتدار پیدا می کند. باوضع درست، با ، با بهره گیری از گوناگون فنی و سازمانی و استفاده ازهمه دنیا، این به وجود می آید. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) @aslani57 کانال دکتر فیروز اصلانی
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 لوح | در سایه تحریف 🔻به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست. هدف ضربه به روحیه مردم و آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است. اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد. زیرا عرصه جنگ اراده‌ها است. ۹۹/۵/۱۰ 💻 @khamenei_ir
1_436051663.pdf
2.05M
⭕️ خلاصه جلسات «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ⭕️ «پایه‌های فکری یک نظام اسلامی» ⭕️ خلاصه مطالب جلساتی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد با عنوان «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» داشته‌‌اند. ایشان با اشاره به اهمیت این مباحث گفته‌اند: «این جلسات، پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی است.» ┈••✾•🌹🌿🌺🌿🌹•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
گزارش ۱۳بندی سفیر آمریکا از دیدار با مصدق در ۲۷ مرداد ۱۳۳۲ 🔹هندرسون سفیر وقت آمریکا در تهران یک روز قبل از کودتای ۲۸ مرداد به دیدار مصدق می‌رود و روایت خود از این دیدار را در ۱۳ بند به وزارت خارجه آمریکا می‌فرستد. 🔹با مطالعه این گزارش محرمانه می‌توان نگاه حاکمیت وقت آمریکا را نسبت به مصدق دریافت و عملا پایانی بر مسامحه و تصمیمی قاطع و بلاعوض در امر اجرای کودتای ۲۸ مرداد بود. 📝متن کامل این گزارش را در اینجا بخوانید @TasnimNews
هدایت شده از روزنه
زندگینامه خودنوشت آیت الله محمدعلی تسخیری [صفحه 3 از 4] پس از پایان دانشكده به طور جامع و مستمر نسبت به تحصیل علوم دینى در حوزه نجف اشرف اقدام كردم. دوره سطح را در نجف اشرف به پایان رساندم و مدّت دو سال نیز در آن‌جا بحث خارج فقه را خواندم. و از محضر عالمانى هم‌چون: شیخ جواد تبریزى، شیخ كاظم تبریزى، سید محمد رجائى و شیخ صدرا بادكوبى (در كفایةالاصول)، شیخ مجتبى لنكرانى (در مكاسب و رسائل)، سید محمد تقى حكیم (در اصول فقه و بحث خارج فقه)، آیة اللّه العظمى سید خوئى (در فقه و اصول و بحث خارج فقه)، آیة اللّه العظمى شهید سید صدر (در اصول فقه و بحث خارج) كسب فیض نمودم. سرانجام در سال 1349شمسى(1970 میلادى) به ایران تبعید شدم. پس از ورود به ایران در شهر مقدّس قم سكنا گزیده و شروع به ادامه تحصیل دروس حوزوى نمودم. در این میان از هر فرصتى براى تبلیغ علوم دینى استفاده مى‌كردم (سفر به اهواز در سال 1350شمسى، سخن‌رانى در شهر تهران و قم، شركت در جلسات معاودین عراقى و ایراد سخن‌رانى براى آنان و ارائه مقاله در مجلّه الهادى). در سال‌هاى زندگى در قم از محضر اساتید و حضرات آیات عظام: گلپایگانى (در درس فقه)، وحید خراسانى(در درس اصول و فقه)، كسب فیض نمودم و در مجموع حدود ده سال در دروس بحث خارج فقه مشغول تحصیل بودم. البته بیش‌تر از محضر درس آیة اللّه وحید خراسانى سود بردم. در شهر مقدّس قم علاوه بر تحصیل به تدریس علوم دینى نیز مشغول بوده و در موضوعاتى از قبیل: تدریس كتب المنطق و اصول الفقه مرحوم مظفر، رسائل و حلقات فى علم الاصول شهید صدر، اصول فقه مقارن آیةاللّه محمد تقى حكیم، مكاسب و رسائل شیخ اعظم انصارى، اقتصادنا و فلسفتنا مرحوم صدر، الفیة ابن مالك، و شرح ابن عقیل را در مراكز و مؤسّسات آموزشى از قبیل: دارالتبلیغ قم، مدرسه رضویه امام خمینى(ره)، مدرسه علمیه آیة اللّه گلپایگانى، مؤسّسه در راه حق و ...مشغول بودم. سال 1357شمسى كه مصادف با اوج‌گیرى مبارزات ضدّ رژیم شاهنشاهى در ایران بود، بنده نیز به صف مبارزان پیوستم و در مناسبت‌ها و اجتماعات مختلف به ایراد سخن‌رانى بر ضدّ رژیم شاه اقدام مى‌كردم. در بهمن 1357 به تهران آمدم و در مراسم تحصن و تظاهراتى كه از سوى دانشگاهیان ترتیب یافته بود، حضور داشتم. بنده در همه حوادث و جریاناتى كه از دوازدهم تا 22 بهمن 1357 به وقوع پیوست و در نهایت به پیروزى انقلاب منجر شد، حضور فعّال و مستمر داشتم. فعّالیت‌هاى فرهنگى پس از پیروزى انقلاب در جبهه فرهنگى، در سازمان تبلیغات اسلامى به عنوان مبلّغ به شهرهاى مختلف سفر نمودم؛ از جمله مدتى در دانشگاه گیلان مشغول تدریس بودم. و در جبهه سیاسى، به سازماندهى و هدایت معاودین عراقى مشغول كار و تلاش شدم. در ادامه فعّالیت‌هاى تبلیغى، فرهنگى مدتى در سال 1359 شمسى نیز به جبهه رفتم. فعّالیت‌هاى فرهنگى، سیاسى این‌جانب به طور متمركز و گسترده از اوایل سال 1360شمسى آغاز شد، ضمن این‌كه پیش از آن نیز در مجامع و محافل علمى، فرهنگى و بین‌المللى شركت فعّال داشتم. در سال 1369شمسى با حضور نمایندگان و شخصیت‌هاى جهان تشیع و پیروان اهل بیت شوراى عالى مجمع جهانى اهل بیت(ع) تشكیل و این‌جانب از سوى شوراى‌عالى‌به‌عنوان‌دبیركلّ‌مجمع‌جهانى‌اهل‌البیت(ع) معرّفى شدم. در سال 1372شمسى جمعى از شخصیت‌هاى فرهنگى، سیاسى كشور با هدف تمركز بخشیدن به فعّالیت‌هاى فرهنگى خارج از كشور، پیشنهاد تشكیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى را به مقام معظّم رهبرى حضرت آیة اللّه خامنه‌اى ارائه دادند كه مورد موافقت معظّم‌له قرار گرفت و حضرت ایشان اعضاى شوراى عالى سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى را منصوب و سپس شوراى عالى، بنده را با اكثریت آرا به ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى تعیین نمودند. برگزارى سلسله همایش‌هاى وحدت اسلامى در تهران كه در جریان تأسیس مجمع جهانى تقریب بین المذاهب اسلامى شكل گرفت، از فعّالیت فرهنگى این‌جانب به شمار مى‌آید و اكنون نیز عضو شوراى عالى مجمع جهانى تقریب بین المذاهب الاسلامیه و عضو هیئت علمى دانشگاه تقریب بین المذاهب الاسلامیه مى‌باشم. برگزارى سلسله همایش‌هاى مجمع جهانى اهل البیت(ع) و مجمع التقریب بین المذاهب اسلامى در جریان برگزارى كنگره عظیم حج مكه مكرّمه. هم‌چنین مسئولیت معاونت بین الملل بعثه مقام معظّم رهبرى را تا سال 1377شمسى بر عهده داشته‌ام. مسئولیت دبیرى سلسله همایش‌هاى اندیشه اسلامى در تهران طى سال‌هاى 1361 - 1369شمسى(ده دوره) را بر عهده داشتم. @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
زندگینامه خودنوشت آیت الله محمدعلی تسخیری [صفحه 4 از 4] مسئولیت‌هاى از سال 1360 شمسى به بعد مشاور مقام معظّم رهبرى در امور فرهنگى جهان اسلام(در حال حاضر)؛ معاونت بین الملل دفتر مقام معظّم رهبرى(طى سال‌هاى 1377 - 1379شمسى)؛ معاونت بین الملل سازمان تبلیغات اسلامى (طى سال‌هاى 1360 - 1370شمسى)؛ مشاور بین الملل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى(در وزارت آقاى لاریجانى)؛ عضویت در شوراى‌عالى فرهنگ مؤسّسه امیركبیر(طى سال‌هاى 1360 - 1365شمسى)؛ عضویت در هیئت امناى شوراى بین الملل و شوراى كتاب سازمان تبلیغات اسلامى(در سابق)؛ عضویت در شوراى‌عالى تبلیغات اسلامى خارجى(در سابق)؛ عضویت در هیئت امنا و هیئت مدیره سازمان دفاع از حقوق كودكان(كافل)؛ عضویت در شوراى چاپ قرآن ویژه جمهورى اسلامى ایران؛ مسئولیت كمیته آموزش طلّاب خارجى در داخل و خارج از كشور؛ عضویت در هیئت امناى چند دانشگاه از جمله دانشگاه اصول الدّین علّامه عسكرى؛ مشاور عالى امور بین الملل بعثه مقام معظّم رهبرى. تألیفات 1. درباره قانون‌اساسى جمهورى اسلامى ایران؛ 2. درس‌هایى در اقتصاد اسلامى؛ 3. مبارزه انقلاب اسلامى بر ضدّ مفاسد اخلاقى؛ 4. دیدگاه اسلام در باره صلح تحمیلى؛ 5. ماهى و سرچشمه (در قالب شعر براى كودكان)؛ 6. اى مسلمانان، به سوى وحدت؛ 7. روایات مشترك سنّى و شیعه در باره نماز جمعه؛ 8.روایات مشترك در باره روزه؛ 9. شناخت حقیقت؛ 10. به سوى خدا؛ 11. امید با مقایسه اسلام و دیگر مكاتب در باره آن؛ 12. تعادل در اسلام؛ 13. نظام عبادات در اسلام؛ 14. نظام كیفرى در اسلام؛ 15. از زندگانى اهل بیت(ع)؛ 16. هدف‌هاى حج و نقش آن در زندگى مسلمانان؛ 17. نظام دولت اسلامى؛ 18. امت و مناسبت‌ها؛ 19. مقدّمه بحثِ حول المهدى مرحوم صدر؛ 20. تفسیر قرآن كریم (كار مشتركى با حجّةالاسلام نعمانى)؛ 21.دست‌آوردهاى سیاسى انقلاب اسلامى ایران؛ 22. دست‌آوردهاى اقتصادى انقلاب اسلامى ایران؛ 23. دست‌آوردهاى فرهنگى انقلاب اسلامى ایران؛ 24. كاربرد اجتماعى زكات؛ 25.حكومت اسلامى از دیدگاه احادیث شیعه؛ 26. احكام حكومتى؛ 27. حج و آثار آن در زندگى اجتماعى؛ 28. حقوق بشر از دیدگاه منشورهاى اسلامى و بین المللى؛ 29. روابط بین المللى در قرآن؛ 30. فعّالیت‌هاى فقهى در مجمع الفقه جهانى (دو جلد)؛ 31. بیدارى اسلامى و تبلیغات؛ 32. نورهایى به سوى وحدت اسلامى؛ 33. نزدیكى اسلام و مسیحیت. و همچنین: مقدّمه نویسى كتاب التوازن بین الدنیا و الآخره؛ مقدّمه نویسى و تجدید نظر بر كتاب الولایة فى القرآن الكریم؛ تجدید نظر در كتاب الحكومة الاسلامیه؛ مقدّمه نویسى كتاب من حكم و احكام اهل البیت(ع)؛ مقدّمه نویسى كتاب الودیعة فى المصارف الاسلامیه (دكتر حسن امینى)؛ مقاله مفصّل در كتاب ابعاد زندگانى پیامبر اكرم(ص)؛ مقدّمه نویسى دیوان آیة اللّه سید محمد جمال هاشمى؛ لازم به توضیح است بیش‌تر تألیفات بنده به عربى است، ولى به دیگر زبان‌هاى زنده دنیا ترجمه شده است (فارسى، انگلیسى، فرانسه، اردو، هندى، تركى، كردى، بنگالى و...). تقریرات 1. تقریر درس مرحوم آیة اللّه العظمى خوئى (در فقه)؛ 2. تقریر درس مرحوم آیة اللّه العظمى صدر(تقریباً یك دوره اصول كامل)؛ 3. تقریر درس مرحوم آیة اللّه العظمى گلپایگانى؛ 4. تقریر درس آیة اللّه وحید خراسانى(تقریباً یك دوره اصول كامل)؛ 5. تقریر درس آیة اللّه وحید خراسانى(در فقه)؛ 6. تقریر درس مرحوم آیة اللّه میرزا هاشم آملى؛ 7.تقریر درس مرحوم آیة اللّه مطهّرى (در فلسفه)؛ 8. تقریر درس آیة اللّه سید محمدتقى‌ حكیم. كتاب‌هاى ترجمه شده به عربى 1. علل گرایش به مادّیگرى (شهید مطهّرى)؛ 2. پیامبر امّى (شهید مطهّرى)؛ 3. انسان و سرنوشت (شهید مطهّرى)؛ 4. جهان بینى (در راه حق)؛ 5. تئورى شناخت (آیة اللّه مصباح یزدى)؛ 6. زندگانى پیامبر و اهل البیت(ع) (مؤسّسه در راه حق)؛ 7. بازشناسى خود جهت بازسازى (آیة اللّه مصباح یزدى)؛ 8. درس‌هایى در اصول دین (مؤسّسه در راه حق)؛ 9. تكامل اجتماعى انسان(شهید مطهّرى)؛ 10. قرآن و طبیعت (دكتر گلشنى)؛ 11.آرمان‌هاى زندگى انسانى(شهید مطهّرى). ضمناً نمایندگى جمهورى اسلامى ایران در بیش از 150 كنفرانس اسلامى در كشورهاى گوناگون جهان را به عهده داشتم. در ده‌ها مجلّه و روزنامه جهان مقاله نوشتم و اشراف مستقیم بر مجلّه‌هاى: الهادى، التوحید و رسالة الثقلین دارم. در دانشگاه‌هاى تربیت مدرّس و امام صادق(ع) تدریس نموده و حدود بیست تز دانشگاهى را هدایت كردم. در سال 1378شمسى مبتلاى سكته مغزى شدم، كه خیلى فعّالیت‌ها را كاهش داد. از خداوند متعال طلب عفو مى‌كنم. ◽️منبع: خبرگان ملت، دفتر اول، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبرى، اول، زمستان 1379، ص135ـ145. @rozaneebefarda
🔰کتابی پاسخگوی برخی سوالات و ابهامات درباره شیوه رفتاری امام خامنه ای در مواجهه با برخی مسئولان غیرانقلابی بويژه در سالهای اخیر. ⭕️ مطالعه این کتاب مستدل و مفید پیشنهاد می‌شود. 🔰نویسندگان کتاب در فصل چهارم با عنوان" پیچیدگی های رهبری انقلاب" و با بررسی فنی و تفسیری آیاتی از قرآن کریم و استناد به روایات و سیره سیاسی-تربیتیِ اهل بیت(ع) و همچنین سیره حضرت امام(ره)، به بسیاری از سوالات و ابهامات در این زمینه پاسخ داده اند. 🔰قیمت و نحوه سفارش کتاب در پوستر بالا آمده است. @basaer
⭕️ از ⭕️ چرا با گذاشتن بودجه و امکانات بیت المال در صدا و سیما، در اختیار کسانی که ثبات فکری و عقیدتی و استحکام بینشی و منشی ندارند برای نظام و انقلاب مشکل سازی می‌شود؟ ⭕️ قبل از انقلاب، انقلابیون می گفتند که اگر یک ساعت در صدا و سیما به ما برنامه بدهند در کشور تحول ایجاد میکنیم. الان صدا و سیما در اختیار انقلاب قرار گرفته لکن متاسفانه برخی امور در دست انقلابیون نیست. ⭕️ یک ملی است که با آن شناخته میشود. ⭕️ الگوبخشی و متناسب با آرمان‌های اسلام و انقلاب، مهمترین رسالت و تکلیف قانونی و شرعی صدا و سیماست. ⭕️ آیا ایجاد شبکه ها و برنامه های غیر لازم، با وجود وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور و ، از پشتوانه عقلی و شرعی و قانونی برخوردار است؟ ⭕️ چرا در شرایط فقدان بودجه کافی، سیاست تقلیل و و برنامه ها را در پیش نمی گیرند؟ ⭕️چرا از حجم برنامه های بعضاغیر لازم و بی محتوا و مبتذل کم نمی کنند؟ ⭕️ چرا از نیروهای فرهیخته و فداکار و ارزش آفرین برای ملت و چهره پردازی نمی شود؟ ⭕️ایکاش مجلس مثل زمان ریاست محمد هاشمی، از را در دستور کار خود قرار دهد تا جلوی برخی کارهای مغایر رسالت قانونی صدا و سیما گرفته شود؟ ⭕️ اعمال حاکمیت قانون بر صدا و سیما راه برون رفت از مشکلات آن است. ⭕️ تحقیق و تفحص مجلس و نظارت سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی به رفع و کاهش مشکلات کنونی این دستگاه که صدای بسیاری را در آورده، پایان میدهد. @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
998733.pdf
2.24M
سخن حوزه؛ نخستین نشریه اینترنتی مربوط به حوزه‌های علمیه استانی منتشر شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ توضیحات مهندس فتاح در خصوص سخنانش در مورد املاک بنیاد مستضعفان در تلویزیون 🔹افراد و سازمان هایی که اسم بردم از املاک استفاده شخصی نداشته اند. 🔹خطای بنده بود که خیلی کوتاه و تیتر وار نام بردم. فرصتِ باز کردن مسئله نبود. 🔹اطلاعات بنده ناقص اعلام شد. 🔹جانب انصاف را رعایت نکردم. 🔹در محضر خدا و مردم از کسانی که به آنها اجحاف شد عذرخواهی میکنم. @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
و مؤثرتر ⭕️ کرونا را به گریه می اندازیم با دنیا خواهد دید چشمه خشک شدنی نیست. در ، انشاءالله با ، در ، گسترده تر و عمیق تر و مؤثرتر در برپا می کنیم و با برگزاری کرونا را به گریه می اندازیم. ⭕️ در استثنایی امسال با نصب نمادهای عاشورایی در مقابل منازل و روی خودروها و موتورهای خود، همه جا را جلوه گاه محبت حسینی خواهیم ساخت. مانند همیشه تاریخ نشان می دهیم . @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار