eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
585 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
5.5هزار ویدیو
542 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
💐در زلال اندیشه امام خامنه ای : ✅در ماجراى دفاع از دين، از همه چيز بيشتر، براى انسان، لازم است. بى‌بصيرت ها مى‌خورند. در قرار مى‌گيرند؛ بدون اين‌كه خود بدانند. همچنان كه در جبهه‌ ابن‌زياد، كسانى بودند كه از و فجار نبودند، ولى از ها بودند. @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از تاملات حقوقی
مشاركت در انتخابات تبلور فرهنگ شهروندي در ساخت قدرت سياسي است آيت الله كعبي،عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري، در نشست مسئولين كانون ها، اعضاي هيات انديشه ورز و مسئولين بسيج حقوق دانان سراسر كشور مطرح كرد: 1- مشاركت حداكثري در انتخابات، استيفاي حقوق شهروندي است. 2- مشاركت در انتخابات، مشاركت فعال در تحقق وظيفه شهروندي است. 3-شركت در انتخابات جمهوري اسلامي هم حق پيشرفته تمدني و هم تكليف شرعي است @hoghoghyaran •🌺•✾🌿🌺🌿✾•🌺• @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
هدایت شده از تاملات حقوقی
1_492299010.pdf
4.18M
⭕️ مهندسی عدالت و مبارزه با فساد (به صورت پاورپوینت) ⭕️ آماده استفاده مربیان و هادیان و پژوهشگران. حضرت آیت الله کعبی استاد دانشگاه و عضو مجلس خبرگان رهبری @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
🔸نوآوری‌های فقهی رهبر انقلاب در جهاد اسلامی گزارش از نشست روش‌شناسیِ اجتهادی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کتاب «ثلاث رسائل فی الجهاد» آیت‌الله عبّاس کعبی:🔻 🔹در گذشته فرهنگ حاکم بر مباحث فقهی جهاد، فرهنگ تقیّه بوده است، نه فرهنگ مبارزه. اما پس از انقلاب اسلامی و به‌خصوص با آغاز دوران دفاع مقدّس و شکوفاشدنِ فرهنگ جهاد و ایثارگری، این شرایط باعث شد بازخوانی این باب فقهی با نگرش عمیق علمی ضرورت بیشتری پیدا کند و رهبر معظّم انقلاب پیشگامِ این نهضت علمی بودند. 🔹مهم‌ترین ابداعات آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در کتاب «ثلاث رسائل فی الجهاد»: 1️⃣ نوآوری در تعریف فقهی جهاد 2️⃣ نوآوری در مؤلفه‌های رکنیِ جهاد 3️⃣ نوآوری در دسته‌بندیِ اقسام جهاد 4️⃣ نوآوری در مفهوم «دشمن» از نظر فقهی 5️⃣ نوآوری در کیفیّت جهاد: «دعوت به خدا» اصل راهبردی سیاست خارجی 6️⃣ نوآوری در مراتب جهاد 7️⃣ نوآوری در تفریعِ فروع: طرح نظریّه‌های فوقانی در فقه جهاد 8️⃣ نوآوری در اصول روش‌شناختیِ استنباط؛ توجّه ویژه به «مصالح عامّه» و موضوعات معاصر 🆔 @vasael_ir
هدایت شده از تاملات حقوقی
🌺 آيت الله كعبي،عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان و استاد درس خارج حوزه: قوه قضاییه می خواهد. ✅ سیاسی اجتماعی، فرهنگی و... اسلامی در همه عرصه‌ها باید تدوین شود که پیش فرض آن علوم اسلامی است و باید بر اساس آن تدوین شود و باید دینی، فقهی و حقوقی و جامع به آن کرد. این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود در خصوص قوه قضائیه اظهار کرد: . وی با تاکید بر بی طرفی قوه قضائیه، گفت: دستگاه قضایی باید نسبت به طرفین دعوا و بی‌طرف باشد. ✅قوه قضاییه در اسلام مسئول نهایی حقوق عامه است و این مسئله به این معنی است که اگر بی قانونی انجام شود و دستگاه‌های گوناگون وظیفه خود را انجام ندهند باید قوه قضاییه به عنوان مدعی اقدام کند. وی افزود: همچنین قوه قضائیه هم نسبت به فعل‌ها و هم نسبت به ترک فعل‌ها باید واکنش داشته باشد. در این خصوص قوه قضاییه تشکیلات کارآمد می خواهد. وی گفت: تنها به معنی داوری و حل و فصل خصومت نیست، بلکه قوه قضاییه باید در استیفای حقوق باشد. •🌺•✾🌿🌺🌿✾•🌺• @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
📌دنباله حرفِ مُفت را نگیرید تا بمیرد ✅مرحوم آیت‌الله العظمی حاج میرزا جواد سلطان القراء(ره) فرمودند: در زمان مرجعیت آیت‌الله العظمی حاج سید محمد عده ای از طلاب خدمت ایشان رسیدند و عرض کردند: بعضی از روحانی ها پشت سر شما حرفهایی میزنند، بهتر است حضرتعالی اعلامیه ای صادر کنید و یا در آخر درس خارج این حرفها را تکذیب کنید. ایشان نگاهی کردند و فرمودند: این حرفهایی که میزنند درست است؟ شما این حرفها را باور میکنید؟ عرض کردند: خیر هیچ کس باور نمیکند. آیت‌الله العظمی حجت کوه کمری(ره) لبخندی زدند و فرمودند: پس الباطل یموت بترک ذکره (مرگ باطل به ترک ذکر آن است.) کانال داستان های آموزنده
هدایت شده از تاملات حقوقی
🌺📚 ولایت و حکمرانی فقیه ⭕️ اثر گران‌سنگ آیت‌الله شهید سید مصطفی خمینی در باب ولایت فقیه ✳️ترجمه، تعلیقه‌ها و پژوهش‌های تکمیلی و تطبیقی: سهراب مقدمی شهیدانی و ابوالقاسم کریمی، ♦️انتشارات بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی 1400، 241 ص 📖این اثر شامل یک پیش‌گفتار و نه فصل است. فصل۱ : بررسی ادله لفظی مربوط به ولایت فقیه و آیات و روایات مورد استناد فصل۲ : بررسی اجماع منقول و محصل در مساله فقیه و اقوال فقها و موارد ولایت حاکم شرعی فصل ۳ : ضرورت تشکیل حکومت از منظر وضع قوانین مالیاتی اسلام فصل ۴: اقسام ولایت اعتباری و محدوده اختیارات فصل ۵: به نقد و بررسی برخی روایات بر اختصاص وظیفه تشکیل حکومت به امام معصوم فصل۶: شرایط حاکم اسلامی فصل ۷: موارد اختلافی اختیارات ولی فقیه فصل ۸: شروط تصدی امر رهبری فصل ۹: دلایل ممنوعیت مخالفت فقهای غیر حاکم با ولی فقیه ♦️ضمائم: 📎ضمیمه ۱ زندگی شهید سید مصطفی خمینی 📎ضمیمه ۲ پیشینه بحث ولایت فقیه 📎ضمیمه ۳، تطبیق با ۲۰ رساله دیگر ولایت فقیه. ☎️تهیه کتاب: ۲۲۵۷۹۱۹۲_۰۲۱» ، «۳۲۹۰۴۲۳۱-۰۲۵» «قم، چهار راه شهدا، روبروی مدرسه حجتیه، کیهان» •🌺•✾🌿🌺🌿✾•🌺• @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
🔴در فرانسه شورای نگهبان مادام العمر است دو سوم مردم در انتخابات شرکت نکردن دولت آژانس سانسور راه انداخته بیش از دو ساله که مردم کف خیابان فریاد اعتراض می‌زنند و دولت با اسب از روی آنها رد می‌شود و... فرانسه از وضع دموکراسی ایران شکایت می‌کند و تیم دیپلماسی ایران فقط نگاهش می‌کند A.Dastaran ✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم @tahlile_siasi @tahlile_siasi
📖 ♨️ حتی هم در آخرین روزهای عمرش فهمید که نمی‌توان به اعتماد کرد اما هنوز برخی از غربگراها همچنان نفهمیدند! 🔻 "...آن زمان که صاحب قدرت بودم تصور میکردم که اتحاد من با غرب بر مبنای اتحاد و اطمینان دو جانبه برقرار است شاید این اطمینان و اعتماد ..." 📚 کتاب پاسخ به تاریخ، نوشته محمدرضا پهلوی، صفحه 278 🌷به ما بپیوندید: 🆔 Eitaa.com/salehinrasad 🆔 Sapp.ir/salehinrasad 🆔 rubika.ir/salehinrasad 🍃
📌🔍صندوق محور نباشد چه چیزی جایگزین صندوق می شود؟ اعلام مرگ اصلاحات صندوق محور چه معنایی دارد ؟ 💐در دموکراسی قاعده اکثریت حاکم و ملاک عمل اداره و تصدی امور کشور است. چرخش نخبگان هم بر اساس آن انجام می شود. ⚖ مبنای ورود به فرایند مورد پذیرش است و به هیچوجه مشروط به تایید و جانبداری از ما نیست. این موضوع بدون استثنا مقبول همه نظام های سیاسی است. صندوق رای پایگاه اجتماعی نیروها و جریان ها و میزان اقبال و ادبار توده های مردم را نسبت به آنها مشخص میکند. آرای ملت میزان و ترازوی نیروها و گروهها و دیدگاه هاست. همان که امام می فرمود رای ملت است. وجود ظرفیت پذیرش شکست در بازی دموکراسی مهم است. نیروهای معتقد و ملتزم به دموکراسی، هرگاه در کانون نفرت و ادبار توده های مردم قرار می گیرند به نتیجه صندوق تن می دهند. در این میان اما، برخی جریانات و احزاب و دولت ها هستند که فاقد این ظرفیت هستند آنها نه قاعده اکثریت، نه اعتبار قاضی و نه میزان بودن صندوق را قبول دارند و به جای تحلیل درست مسایل به غرض یا مرض یا اشتباه می خواهند . 📌اگر صندوق محور نباشد واقعا چه چیزی جایگزین صندوق می شود :خشونت و درگیری و اقدامات هنجارشکنانه و ساختارشکنانه؟ ایشان(نویسنده ) حتما کتاب را خوانده اند که در در عرصه سیاسی و اجتماعی قایل به دو نوع رفتار بهنجار و نابهنجار است و برخورد را با دو نوع ماهیت اعلام می کند: برخورد مسالمت آمیز و برخورد خشونت آمیز. صندوق رای و قاعده اکثریت و انتخابات اگر نباشد، ناگزیر راهی جز و کاربرد اسلحه وجود دارد؟🔫 ⭕️اینکه از سوی فردی از جریان موسوم به اصلاحات، مرگ اعلام شده است، باعث تعجب و البته تاسف است. البته اینکه خود ایشان این را نوشته اند یا دیگران بنامشان منتشر می کنند محل تردید است. 💥🔥آیا منظور شان این است که باید بجای پذیرش شکست و تن دادن به قواعد بازی، و به خیابان ریخت و مثل سال ۸۸ با و به رو آورد و برای حل مسائل، برخورد خشونت آمیز را بر سلیقه ها و دیدگاههای سیاسی ترجیح داد؟ ✅به عبارت دیگر، هرگاه مردم به شما پشت کردند و حرفتان را نپذیرفتند و در شرایطی که بعلت عملکرد نامطلوب و ناکارامد دولت مورد حمایت تان که اش می خواندید، و در شرایطی که در تمام دنیا بعلت ویروس کرونا، ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش یافته است، مردم ایران بجای با شما و تمامی ائتلاف سیاسی تان که حامیان و بانیان وضع نامطلوب کنونی هستید، قهر می کنند و وزن اجتماعی شما را به تقلیل می دهند و ادبار و نفرت خود را اینگونه نشان می دهند واقعا باید خود را شکست یا آئینه را شکست؟ ✍به صاحب این تفکر و نگرش باید گفت : حال که با مواجه شدید و در کانون ادبار توده های مردم قرار گرفتید،. صندوق رای به سان است و جایگاه و پایگاه و وزن اجتماعی نیروها را نشان می دهد. خود را بشکنید که خود شکستن رواست. و الا علاوه بر بعلت کفران نعمت مورد هم قرار خواهید گرفت. 🌺آری! آینه چون نقش تو بنمود راست، خود شکن! آئینه شکستن خطاست. ؟ ؟ @aslani57 کانال دکتر فیروز اصلانی 57
﷽ 📌در زلال مکتب اهل بیت علیهم السلام ✳️دو خصلت غیرقابل اعتماد ✍امیرالمؤمنین علیّ علیه السلام فرمود: سزاوار نيست كه بنده خدا به دو خصلت اعتماد كند: ، و ، زيرا در تندرستی ناگاه او را بيمار بينی، و در توانگری ناگاه او را تهيدست!.(حکمت ۴۲۶) آنچه را امام علیه السلام در این گفتار حکیمانه بیان فرموده همه یا غالب ما در طول عمر خود نمونه‌های متعددی از آن را دیده ایم؛ افرادی سالم، قوی پیکر و قهرمان را مشاهده کرده ایم که ناگهان به ما اطلاع دادند بیمار شده و در بستر بیماری افتاده و قادر به حرکت نیست. آری! ، یک میکروب بسیار کوچک و از آن کوچکتر یک ویروس که با چشم مسلّح نیز به زحمت دیده می‌شود ممکن است انسانی را از پای درآورد. با این حال چگونه انسان می‌شود و چنین می‌پندارد که سلامتی او دائماً باقی و برقرار است و هر کاری از دستش برمی آید باید انجام دهد و به هرکس می‌خواهد ظلم و ستم روا دارد؟ اموال و ثروت‌های کلان انسان نیز وضع بهتری از این ندارد؛ یک آتش سوزی مهیب، یک زلزله، یک خشکسالی، یک تلاطم در امور اقتصادی جهان، یک جنگ محلی یا جهانی ممکن است آن‌ها را بر باد دهد، شب بخوابد در حالی که مردم جامعه خویش است، فردا به صورت افراد درآید. مقصود امام علیه السلام از این گفتار حکیمانه هشداری است به همه انسان‌ها که در زندگی دنیا گرفتار نشوند. هیچ چیز از دنیا برای هیچ کس در هیچ زمانی پایدار نیست و آنچه باقی و پایدار می‌ماند ذات پاک خداست و تمام کارهایی که برای او انجام می‌شود. ⭕️شرح تازه و جامعی بر نهج‌البلاغه، ، ج ۱۵، ص۴۸۵، حکمت ۴۲۶ . ⁦⁦┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار