❇️اعضای جدید هیئت رئیسه جامعه مدرسین انتخاب شدند
✅عصر جمعه ۱۵ اردیبهشت، در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انتخابات هیئت رئیسه جدید جامعه مدرسین برگزار شد.
در جریان این انتخابات، حضرات آیات: سید هاشم حسینی بوشهری، عباس کعبی، سید احمد خاتمی، محسن اراکی، محمود عبداللهی و حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی برای یک دوره جدید انتخاب شدند.
شایان ذکر است: در این جلسه آیت الله مرتضی مقتدایی نیز به عنوان قائم مقام انتخاب شد.
⭕️جزئیات:
https://hawzahnews.com/xcdT3
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا امر به معروف میکنیم؟
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی در برنامه پخش زنده حرم مطهر رضوی
💠اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از احمد فربهی
نهاد «نهي از منكر» نهادي امنيتساز
«پلیس میگوید، وقتی یک غریبه هفته گذشته به یک زن در قطاری در نزدیکی فیلادلفیا تجاوز کرد، تماشاگران هیچ کاری نکردند.
یک مقام حمل و نقل به آسوشیتد پرس گفت: مردم در قطار "شاهد این عمل وحشتناک بودند" و حتی با 911 هم تماس نگرفتند!»
مايكل كوك، اسلامپژوه آمريكائي در سال ۲۰۰۰ كتابي در زمينه امر به معروف و نهي از منكر منتشر كرده، او ميگويد، در روزنامه خبري خوانده كه خانمي در قطار شهري ايستگاه شيكاگو مورد تجاوز قرار ميگيرد و در حالي كه از مردم كمك ميخواهد عابران از كنار او بيتوجه رد ميشوند! تنها يك نفر با پليس براي گرفتن شخص مجرم همكاري ميكند.
به اين روحيه، «بيتفاوتي اجتماعي»، يا «تولرانس» گفته ميشود. همان روحيهاي كه عدهای تلاش میکنند آنرا در كشور ما گسترش دهند.
يكي از اركان نظام دستوري اسلام، نظارت اجتماعي مردم است، ثمرهي اين الگوي رفتاري، «امنيت و اصلاح جامعه» و نتيجه بيتفاوتي اجتماعي، «بيپناه شدن انسانها در بستر طغيان انسانهاي هنجارشكن» است.
https://eitaa.com/farbehi
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔹سوراخ کمربند!
https://kayhan.ir/fa/news/264300
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
هدایت شده از نشریه فرهنگی تحلیلی آرمان گرا
#داستان_کوتاه
در راه مشهد، شاه عباس تصمیم گرفت دو بزرگ را امتحان کند. به شیخ بهایی که اسبش جلو میرفت گفت: این میرداماد چقدر بیعرضه است، اسبش دائم عقب میماند. شیخ بهائی گفت: کوهی از علم و دانش بر آن اسب سوار است، حیوان کشش این همه عظمت را ندارد. ساعتی بعد عقب ماند، به میر داماد گفت: این شیخ بهائی رعایت نمیکند، دائم جلو میتازد. میرداماد گفت: اسب او از اینکه آدم بزرگی چون شیخ بهائی بر پشتش سوار است، سر از پا نمیشناسد و میخواهد از شوق بال در آورد.
این است رسم رفاقت...
✔ در غیاب یکدیگر، حافظ آبروی هم باشیم.
📚 روضات الجنات، ص۱۱۵
🌸🍃
@armangerai
هدایت شده از یاور صدیق (استاد پرورش)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨رویت شهودی
عزیزان، تنها جایی که معصیت تعطیل میشود، در رویت شهودی و جایی است که دل راه می افتد و با خداوند نرد عشق می بازد.
در چنین جایی معصیت دور میشود و حتی سیئات به حسنات تبدیل میگردد، والّا در رویت حسی ممکن است فرد ستارگان را ببیند و پی به وجود خداوند ببرد، و یا اینکه فرد در رویت عقلی دلایل جدّی برای وجود خداوند هم بیاورد، اما هنوز معصیت کند
باید عبد باشیم و هیچ کجی و اعوجاجی با خداوند نداشته باشیم. در چنین صورتی طهارت نصیب فرد میشود و ملکوت را خواهد دید.
*تعطیلی معصیت در رویت شهودی*
سخنی از مرحوم *استاد سید علی اکبر پرورش* رحمت الله علیه
https://eitaa.com/YavareSeddiq
🔻مواجهه نیروی انتظامی با کشف حجاب -۱
🖊مهدی جمشیدی
بدونشک، حجاب را باید در درجه نخست، یک «مقوله فرهنگی» به شمار آورد که در فهرست «سبک زندگی اسلامی و ایرانی» قرار میگیرد و از نمادهای هویّتی زنِ مسلمان ایرانی است. این واقعیّت فرهنگی، دلالتهای دیگری نیز مییابد و مجموعهای از معانی را با خود حمل میکند اما به طریق اوّلی و اساسی، چنین منزلتی دارد. ازاینرو، علاج وقوع لغزش و انحراف در آن نیز در مرحله نخست، فرهنگی است؛ یعنی باید از «سازوکارهای فرهنگی» برای تولید و بازتولید این ارزش فرهنگی بهره گرفت و به آن در دل و جان مردم، عمق بخشید. ارزش حجاب، باید جامه «باور» به تن کند و به پارهای از «هویّت» فرد تبدیل بشود.
حال اگر پس از این مرحله، کسانی در جامعه اسلامی - که اکثریّت افراد آن متعهد به ارزشهای اسلامی هستند - «گردنکشی» و «قانونشکنی» کردند، روشن است که نباید به «توصیه» و «موعظه» بسنده کرد و باید «سازوکارهای قضائی» را در پیش گرفت. حجاب یک ارزش دینی است که به سبب «جنس اجتماعی» اش، باید «قانونی» نیز بشود و باید قانون از حجاب در عرصه عمومی دفاع کند. هر گونه سازش و مماشات در این زمینه، جامعه را آلود و آفتزده خواهد کرد و بهتدریج، ارزشهای فرهنگی دیگر را نیز دچار سستی و بیاعتباری خواهد نمود.
پس حجاب، یک «ارزش اسلامیِ اجتماعی» است و ضعف حجاب و کشف حجاب، «حرام اجتماعی» است. آنچه که «حرام» است ممکن است مورد نهی «اخلاقی» یا «قانونی» قرار بگیرد، اما آنچه که «اجتماعی» است، بهحتم باید منزلت «قانونی» بیابد و قانون از اجرای آن دفاع کند. پس مسأله کشف حجاب، فقط این نیست که «حرام» است، بلکه «حرام اجتماعی» است و اجتماعیبودنش به معنی ضرورت حضور «قانون» در کنار آن است.
بنابراین، کسانی که مدّعی هستند که تنها باید سازوکارهای فرهنگی را به کار گرفت و پای قانون و کارگزاران قانونی را به این عرصه باز نکرد، چه بخواهند و چه نخواهند، کشف حجاب را «حرام اجتماعی» نمیدانند و آن را به «حرام شخصی» فروکاهیدهاند. چنین برداشت تقلیلگرایانهای از کشف حجاب - که سویههای اجتماعی و عمومی آن را نادیده میگیرد - خطایی آشکار و پُرخسارت است.
روشن است که باید در مواجهه با ضعف حجاب و کشف حجاب، ترکیبی از سازوکارهای نرم و سخت را به کار گرفت و دچار تقلیلگرایی نشد، امّا مسأله این است که در طول دهههای گذشته، نهادها و نیروهای فرهنگی در این باره، دچار «کمکاری» و «کمعملی» بودهاند و تبدیلشدن حجاب به یک چالش، حاصل غفلتها و انفعالها و خاموشیهای آنهاست. همه نهادهای فرهنگی در طول دهههای گذشته، فرصتها و امکانهای فراوانی برای «روایتپردازی» درباره حجاب و نشاندن حجاب در «ساختار هویّتی» داشتهاند، اما از این زمینهها و بسترها، استفاده چندانی نکردهاند.
در واقع، حجاب از لحاظ منطق فرهنگی، در حال «رهاشدگی» و «بهخودوانهادگی» بوده است. از قلب سیاستگذاری فرهنگی که شورای عالی انقلاب فرهنگی است تا نهادهای مجری از قبیل آموزش و پرورش، «بیعملیهای فراوان» داشتهاند و کارنامهشان قابلدفاع نیست. در چنین خلائی، بهتدریج مسأله دیرینه حجاب، برجستهتر و چالشیتر شد و توانست بحران تولید کند. از مدّتها پیش میشد حدس زد که زخم کهنه حجاب، مستعد تولید تنش و تکانه است و باید برای توجیه و توضیح حجاب و درونیسازی آن، چارهاندیشی کرد.
بخشی بزرگی از جامعه، حتّی مستقل از کنشگری نهادهای فرهنگی، به حجاب وفادار بودند و ماندند و هیچ نوسانی در هویّت آن راه نیافت، اما بخش کوچکی از جامعه، گرفتار کجروایتهایی شدند که در فضای تهی از اعمال حکمرانی فرهنگی، یکهتازی کرد و ذهنیّتشان را دگرگون کرد. این تغییر زیرپوستی، اندکاندک آشکار شد و نمود و تعیّن یافت و بحران آفرید. همه این اتّفاقها در پیش چشم نهادهای فرهنگی و کارگزاران و تصمیمسازان آنها قرار داشت، اما به اندیشهورزی و عمل آنها پیوند نخورد.
این مسیر افولی و چالشی طی شد تا به نقطه کنونی رسیدیم که مسأله «ضعف حجاب» به «کشف حجاب» تبدیل شده است، بلکه به عیان مشاهده میکنیم که حتّی کشف حجاب نیز در حال تبدیلشدن به «کشف بدن» است. در واقع، همه لغزشها و انحرافهای فرهنگی که در طول دهههای گذشته، بهتدریج رخ دادند و شکل ظاهریِ بخشهایی از جامعه را دگرگون کردند، در ماههای اخیر با «شتاب خیرهکننده» ای در حال گسترش و عادیسازی هستند.
🖇منتشرشده در مهر:
http://mehrnews.com/x324px
هدایت شده از درس اخلاق
#حدیث_روز
حضرت امام على عليه السلام:
إن كُنتُم لِلنَّجاةِ طالِبينَ فارفُضوا الغَفلَةَ و اللَّهوَ، و الزَموا الاجتِهادَ و الجِدَّ
اگر خواهان نجات هستيد، غفلت و سرگرمى را دور افكنيد و به كوشش و جدّيت چنگ زنيد
غررالحكم حدیث3741
═══✼🍃💖🍃✼══
🌹کــانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
💐در زلال آموزه های قرآن
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ عَلَيْكُمْ أَنفُسَكُمْ لاَ يَضُرُّكُم مَّن ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ إِلَى اللّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ
ای اهل ایمان! مراقبِ [ایمان و ارزش های معنویِ] خود باشید؛ اگر شما هدایت یافتید، گمراهی کسی که گمراه شده به شما زیانی نمی رساند. بازگشت همه شما به سوی خداست؛ پس شما را از آنچه انجام می دادید، آگاه خواهد کرد.
سوره مائده آیه ۱۰۵
#خودسازی
#مراقبه
#محاسبه_نفس
❇️کرسی علمی ترویجی
«روش شناسی تعیین اولویت های قانون گذاری»
✍ ارائه دهنده:
دکتر محمد رضا باقرزاده اصل
❇️دبیر علمی:
دکتر سید محمد مهدی غمامی
📌ناقدان:
دکتر مهدی عبدالملکی
دکتر حبیب نژاد
دکتر محمد مهدی عبادی
زمان:
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساعت ۱۷ تا ۱۹
مکان:
معاون تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی رئیس جمهور
✳️با اعطای گواهی معتبر
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 بسیجی یعنی غیرت
🔸 براندازها می گویند شهید حمید رضا الداغی بسیجی نبود. اما مگر بسیجی چیست و کیست که نتوان الداغی را بسیجی نامید؟ او با غیرت بود و همین یک خصلت برای بسیجی بودن کافی است. چون بسیج یعنی غیرت، یعنی ناموس، یعنی جوانمردی و شجاعت، یعنی امنیت. بسیج از دل همین معانی قدسی پدید آمد و بالیدن گرفت.
🔸 روزگاری نه چندان دور، شروری زورگو و متجاوز بر این آب و خاک طمع ورزید و چشمان نا پاکش را بر جان و مال و ناموس میهن عزیزمان ایران باز نمود و یورش برد و تعرض کرد. به خیال اینکه مملکت بی صاحب است و جوانان با غیرت ندارد. ولی خوابش با فرمان عمومی آن عالم ربانی که درود و رحمت خدا بر او باد، پریشان شد. از هر گوشه این مرز و بوم جوانان با غیرت به سوی دشمن متجاوز هجوم آوردند و در این راه چه جان نثاری ها و جان بازی ها که نکردند. جهان از این همه غیرت جوان ایرانی مات و مبهوت مانده بود. اکنون هم مبهوت است.
🔸 شهید الداغی امتداد همان غیرت جوانان بسیجی دفاع مقدس است. هیچ مرز و تمایزی میان آن غیرت و این غیرت نیست. اگرچه یکی در مرزها برابر دشمن متجاوز رخ می نماید و یکی در شهر برابر اشرار خیابانی. غیرت همان نخ تسبیح همه جوانان بسیجی است.
🔸 بنابر این، نام شهید الداغی به عنوان بسیجی با غیرت ایران زمین باقی خواهد ماند. جبهه برانداز هم باید فکری به حال خود کند که خون آن شهید باطن بی غیرت آنان را بیش از پیش آشکار ساخت.
🖌 داود مهدوی زادگان
👇👇👇
@mahdavizadegan
هدایت شده از نامه های تبیین
بسم الله الرحمن الرحیم
حاشیه نماز فتح الفتوح
چرا یک عکس از سفر آقای رئیسی که طبق پروتکل های بین المللی قابل توجیه هم هست، منتشر و بزرگنمایی می شود؟
۱- کرانه مدیترانه عمق استراتژیک ج ا ا
آنان حاشیه درست کردند تا پای ایران در مدیترانه دیده نشود. عمق استراتژیک کم نظیری که فقط در دوران باستان داشتیم.
۲- ابطال فرضیه مخالفان رهبری
موفقیت های ایران در سوریه، مصداق برجسته و عینی محور بودن منافع ملی در سیاست منطقه ای ج ا ا هم هست. این یعنی ابطال فرضیه و شعار اصلاح طلبان که رهبر فرزانه را به نگاه صرفا دین محور و فدا کردن منافع ملی متهم می کردند.
۳- آغاز افول امریکا
پیروزی ایران در ابقای بشار به معنای افول قدرت منطقه ای امریکاست و اینک راهی جز ترک منطقه ندارد. این موقعیت از نشانه های برجسته تحقق پیش بینی رهبر فرزانه انقلاب است.
۴- کمرنگی حنای غربگرایی
آنان سه دهه با تمام توان القا کردند که بدون امریکا، زیستن و بازیگری سیاسی محال است و طی ده سال گذشته گفتند بی لجام برجام، فرجام خوش محال است. اما می بینند مدعاهایشان نقش بر آب شد.
۵- تحقق " ما می توانیم"
آنان با یکایک میراث مقدس و گرانسگ خمینی کبیر ره به مبارزه برخاستند و آنرا متعلق به موزه ها دانستند اما اینک می بینند درس های آن یگانه دوران و از جمله " ما می توانیم" را شاگرد بی همتایش یکان به یکان به بار می نشاند.
۶- نماز فتح
نماز فتح رئیسی به نیابت از فرمانده این فتح الفتوح در مسجد اموی چون پتکی بر سر امریکا و متحدانش فرود آمد همو که اردوغانش وعده کرده بود و درد این پتک را غربگرایان بیش از همه حس کردند و حاشیه پردازی ها جز صدای آوخ آنان نیست.
برآیند
بدانان حق دهیم که از درون بگدازند و خود را به زحمت اندازند و حاشیه بپردازند. شنونده باید عاقل باشد. در تله این حاشیه پردازی ها نیفتیم.
رضایی
شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
@rezashahed
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
◀️وبینار تخصصی علوم انسانی اسلامی
«هویت انسان از فلسفه غرب معاصر تا علامه مصباح یزدی ره»
🔰برنامه به زبان انگلیسی ارائه میشود.
✅سخنران: حجتالاسلام دکتر محمد مفتاح
پژوهشگر علوم اسلامی
✳️ناقد: حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمود نمازی
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیره
⏰زمان: یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 ساعت 15
🌐لینک حضور در جلسه:
▶️https://heyatonline.ir/emam.khomeini.moaseseh
🔶 سایت و کانال همایش بین المللی "علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمد تقی مصباح یزدی ره"
🌐 ihsam.iki.ac.ir
🆔 @ihsam_ir
🌐 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🌐 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
هدایت شده از صفرمرزی
جایزه جهانی «آزادی مطبوعات» یونسکو امسال را همان کسانی به #نیلوفر_حامدی، #الهه_محمدی و #نرگس_محمدی دادند که ۱۷۵ سال حبس را برای #جولیان_آسانژ (بخاطر انتشار جنایات جنگی آمریکا در عراق) بریدند!
خائنین و جاسوسان را بشناسید!
#صفرمرزی
🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی
https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
✅ پشت صحنه درگیری های سودان
🔶 .... ادامه این درگیریها ممکن است که کشور سودان را به یک مرکزی برای گروههای مقاومت اسلامی تبدیل نماید و به همین دلیل بازیگران خارجی نظیر اسرائیل از تداوم درگیریها نگران هستند. کشورهای غربی به دنبال فرسایشی شدن این تحولات و درگیریها هستند تا مردم از خواستههای بهحق سیاسی خود گذر کرده و به خواستههای اولیه خود نظیر امنیت و اقتصاد اکتفا نمایند و در این شرایط مهرههای وابسته به خود را بهعنوان منجی روی کار بیاورند. نظیر همان کاری که در مصر کردند و عبدالفتاح سیسی را بهعنوان منجی روی کار آوردند ......
🔶ادامه و فیلم گفتگوی تحلیلی با #دکتر_جعفر_قنادباشی در لینک زیر :
https://www.mehrnews.com/news/5771840/
🔘#محفل | #نشست
چهارمین محفل گفتوگو محور فکرت با موضوع:
✅ گِره حجاب؛ بازفهمی و بازطراحی
با حضور؛
مهدی جمشیدی، پژوهشگر فرهنگ
زمان: چهارشنبه،۲۰ اردیبهشت ماه۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۳۰
مکان: قم، بلوار بسیج، نبش خیابان نجفزاده.
♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
https://eitaa.com/joinchat/4114284562C3b2a6d7655
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مسئولانی که مقصرند...
▪️اگر قوه قضائیه به جای فرشته عفو و رأفت ،پاسدار قانون و مجری جدی «مجازات» بود...
▪️اگر قوه مجریه ، خطر بی حجابی و بی عفتی برای سلامتی روح و روان جامعه را (لااقل به اندازه نصف کرونا) جدی می گرفت...
▪️اگر اکثریت نمایندگان مجلس به میزان یک چندم اهمیتی که برای نتایج انتخابات پیش رو قائلند به رعایت احکام خدا در تنها نظام دینی جهان اهمیت می دادند...
▪️اگر نیروی انتظامی به جای محاسبات سیاسی و دنیوی و ترس از برآشفتن اقلیتی هوس باز ، حساب و کتاب اخروی را مبنای برخورد با قانون شکنان بی حجاب قرار می داد...
▪️اگر صدا و سیما به اندازه اصرار به پاسداشت زبان فارسی ، بر حفظ حرمت حکم الهی حجاب پافشاری می کرد...
❇️ امروز شاهد این حجم از وقاحت نسبت به احکام شرع و اهانت به مقدسات در کشور امام زمان (عج) نبودیم!
▪️مسئولان ارجمند! خسته نباشید...
👤 دکتر کوشکی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🔴چگونه گناه نکنم
✍️شهید مطهری: اگر انسان خیال را در اختیار خودش نگیرد یکی از چیزهایی است که انسان را فاسد میکند؛ یعنی انسان نیاز به تمرکز قوّه خیال دارد. اگر قوّه خیال آزاد باشد، منشأ فساد اخلاق انسان میشود.
امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند: النَّفْسُ انْ لَمْ تَشْغَلْهُ شَغَلَک؛ یعنی اگر تو نفس را به کاری مشغول نکنی، او تو را به خودش مشغول میکند. یک چیزهایی است که اگر انسان آنها را به کاری نگمارد طوری نمی شود، مثل یک جماد است. این انگشتر را که من به انگشتم می کنم، اگر روی طاقچه ای یا در جعبه ای بگذارم طوری نمی شود.
ولی نفس انسان جور دیگری است، همیشه باید او را مشغول داشت؛ یعنی همیشه باید یک کاری داشته باشد که او را متمرکز کند و وادار به آن کار نماید و الّا اگر شما به او کار نداشته باشید، او شما را به آنچه که دلش می خواهد وادار می کند و آن وقت است که دریچه خیال به روی انسان باز می شود؛ در رختخواب فکر می کند، در بازار فکر می کند، همین طور خیال خیال خیال، و همین خیالات است که انسان را به هزاران نوع گناه می کشاند. اما برعکس، وقتی که انسان یک کار و یک شغل دارد، آن کار و شغل، او را به سوی خود می کشد و جذب می کند.
📚تعلیم و تربیت در اسلام، ص278
هدایت شده از محسن مجتهدزاده « شیخ قمی »
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻ادعای رییس دانشکده حقوقوعلومسیاسی دانشگاه تهران صحت ندارد
🔹اخیرا نقل قولی از ابراهیم متقی، رییس دانشکده حقوقوعلومسیاسی دانشگاه تهران مبنی بر اینکه از میان ۸ دانشجوی بازداشتی این دانشکده در ایام اغتشاشات، ۷ نفر پدرانشان «سپاهی، شیمیایی و جانباز» بودهاند، منتشر شد.
🔹بنابر پیگیریهای خبرنگار رجانیوز، این ادعا صحت نداشته و از میان دانشجویان بازداشتی این دانشکده تنها یک نفر از خانوادهی شهدا و ایثارگران بوده است.
🔹لازم به ذکر است که این نقل قول نادرست با استقبال گستردهی رسانههای اصلاحطلب و ضدانقلاب همراه شد! همچنین این رسانهها نقل قول مذکور را مبنای تحلیلهای مغرضانهی خود قرار دادند!
✅ @Rajanews
هدایت شده از صحیفه نور امام خمینی (ره)
امروز روز كار است. هركس در هرجا هست بايد كار بكند. ما مىخواهيم خودكفا باشيم خودكفايى را با تبليغات نمىشود كرد،با كار مى شود كرد.
#امام_خمینی
📚صحيفه نور، جلد ١٧، صفحه ١۵۵
@sahifeh_noor
هدایت شده از فروشگاه کتاب جان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚معرفی کتاب محمد؛مسیح کردستان در خبرگزاری صداوسیما.
🎬فیلم سینمایی #غریب که این روزها بر پرده سینماها در حال اکران است با اقتباس از این کتاب ساخته شده است.
۸۰۰ صفحه| قیمت پشت صفحه ۲۲۰,۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف : ۱۹۸۰۰۰ تومان
✅برای خرید کتاب به ادمین کانال
@milad_m25
پیام بدهید
معرفی کتاب های ناب و خواندنی👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2469003274Cd50c7fd530
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴معاهده بینالمللی 1374 مبنای پرداخت حقابه "هیرمند" به ایران است.
✳️دکترحسین موسوی فر، رئیس مرکز امور بینالملل و کنوانسیونهای سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دنبال این نیستیم که از ابتدا به دنبال مکانیسمهای بینالمللی برویم و ترجیح ما این است که موضوع را از طریق #تعامل حل کنیم.
❇️حقابه ایران از رودخانه "هیرمند" از زمان اشرف غنی؛ آخرین رئیس جمهور افغانستان رهاسازی نشده است. درحالی که بر اساس معاهده 1974، کشور افغانستان باید مقدار حقابه ایران از هیرمند را که مقدار 850 میلیون متر مکعب برای کشاورزی سیستان و حقابه تالاب هامون است، رهاسازی کند.
پرداخت حقابه ایران از هیرمند با وجود معاهده بینالمللی 1374، توسط طالبان نیز انجام نمیشود و از زمان طالبان تغییری در سیاستهای افغانستان در قبال حقابه ایران ایجاد نشده است.
اشرف غنی رئیس جمهور وقت در 1400 #سد_کمالخان را بر روی #هیرمند ساخت و #اشرف_غنی اعلام کرد که «از این پس در قبال پول به ایران آب میفروشیم"!
این سد با گنجایش ذخیره 50 میلیون متر مکعب آب، دریچهای دارد که آبهای مازاد سد را به بیابان گودزره افغانستان منتقل میکند و با این #انحراف_آب_غیرقانونی مانع ورود آب به هیرمند و در نتیجه عدم تحقق #حقابه_ایران میشود.
افغانستان موظف است طبق معاهده 1374 که شرایط ترسالی، خشکسالی و شرایط نرمال را مشخص کرده، حقابه را پرداخت کند اما مقامات افغانستان گفته اند میخواهند با نصب دستگاههای آب سنج، محاسبات جدیدی در خصوص حقابه ایران انجام دهند
⭕️متن کامل در زیر:
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/02/20/2892143/
#محیط_زیست
#سدسازی!